جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: متعه غلط است مگر در شرایط خاص؛ این شرایط خاص یعنی چه؟!

  1. #1

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    دشمن شناسی - سرودن شعر
    نوشته
    6,140
    حضور
    136 روز 18 ساعت 19 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    19253

    متعه غلط است مگر در شرایط خاص؛ این شرایط خاص یعنی چه؟!





    با سلام و عرض ادب
    بارها و بارها در این سایت موضوع متعه مطرح شد و مخالفان و موافقانی داشت که با هم مباحثه کردند
    اما نکته ای که مخالفان صیغه مدام به آن اشاره میکنند این است:

    اینکه اسلام امری را منع نکرده به معنای واجب بودن آن نیست
    یعنی اگر گفته میتوانید زن دوم بگیرید یا زنی را متعه کنید به این معنا نیست که در انجام آن الزامی وجود دارد
    لذا متعه در حالت عادی گناه و خیانت است مگر در شرایط خاص

    با فرض قبول توضیح قبل ، سؤال من از کارشناس محترم (و هر کسی که تمایل به شرکت در گفتگو دارد) این است:

    این شرایط خاص چه هستند؟
    اگر مرد بگوید از همسرم راضی نیستم = میگویند یا ایراد از خودت است یا اگر از همسرت است به مشاور مراجعه کن
    اگر مرد بگوید نیاز جنسی دارم = میگویند هوس باز است
    اگر مرد بگوید نیاز عاطفی دارم = میگویند سست عنصر است
    اگر مرد بگوید به زن دیگری علاقه مند شده ام = میگویند تنوع طلب است

    پس لطفاً برای بنده مشخص کنید منظور از شرایط خاص چیست؟



    آن حرفی که بین مردم خریدار دارد حرف حق نیست
    بلکه حرفی است که با
    داد گفته شود. چه حق باشد ، چه نباشد



  2. صلوات ها 6


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,545
    حضور
    175 روز 7 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58328



    با نام و یاد دوست





    متعه غلط است مگر در شرایط خاص؛ این شرایط خاص یعنی چه؟!








    کارشناس بحث: استاد حامی

    ویرایش توسط مدیر ارجاع سوالات : ۱۳۹۳/۰۸/۱۶ در ساعت ۲۱:۲۱ دلیل: تغییر کارشناس پاسخگو

  5. صلوات ها 6


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    20,860
    حضور
    213 روز 1 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    245
    آپلود
    8
    گالری
    585
    صلوات
    151469



    سلام و عرض ادب
    خب اين موضوع خيلي در سايت بحث شده است و به نظرم پرداختن به آن لازم نيست و علاقه مندان مي توانند به تاپيك ها به خصوص نظرات كارشناسان نهايي در انجمن هايي مختلف رجوع كنند.
    با توجه به چند نكته پاسخ را بيان مي كنم:
    1- در سايت بايد نظر كارشناسان را به عنوان پاسخ نهايي در نظر بگيريد.
    2- كارشناساني چون من، حرفي از خودمان نداريم و سخنان بزرگان دين را بيان مي كنيم كه با كد يمين و عرق جبين و زحمت فراوان احكام اسلام را استنباط كرده اند.
    3- دين اسلام سه بخش است:
    الف - احكام و حقوق،
    ب - آداب و اخلاق،
    ج- احكام و مناسك
    همان طور كه اگر كسي بخواهد به كمال علمي برسد در تحصيل علم نبايد نمره زير حد نصاب گرفت و نبايد به نمرات لب مرزي و پاس كردن صرف اكتفا كند . هر كسي بخواهد به تعالي و كمال برسد در دستورات دين نيز نبايد به حداقل ها اكتفا كرد. رعايت مستحبات و اجتناب از مكروهات و رعايت آداب و اخلاق اسلامي ما را به كمال مي رسد.
    4- جواز در احكام شرعي به معني اين است كه اگر كسي آن كار را انجام بدهد گناه نكرده است و براي آن كارش معاقبه نمي شود. جايز بودن امري به معني تشويق به آن امر نيست. مثلا اگر گفته مي شود كه جايز است زن و مرد نامحرم در ضروريات زندگي با هم صحبت كنند به معني تشويق كردن به اين كار نيست. يعني اگر مثلا در دانشگاه با وجود همكلاس همجنس برويد و درباره درس گذشته با رعايت حدود شرعي از غيرهمجنس سؤال كنيد گناه نكرده ايد (جايز است). ولي كسي كه نمي خواهد در مسير كمال درجا بزند و يا عقب گرد كند. از نظر اخلاقي احتياط مي كند و همين جا هم از همجنس خود سؤال مي كند( دقت فرماييد)
    ادامه دارد
    موقع نماز بحث تا يك ربع تعطيل است

    ویرایش توسط حامی : ۱۳۹۳/۰۸/۲۲ در ساعت ۱۶:۲۵
    گفتم مرا غم تو خوشتر ز شادمانی
    گفتا که در ره ما غم نیز شادمان است

  7. صلوات ها 8


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    20,860
    حضور
    213 روز 1 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    245
    آپلود
    8
    گالری
    585
    صلوات
    151469



    5- قرآن مي فرمايد انسان بر نفس خويش آگاه است. يعني ما اگر هوس را مهار كنيم و بخواهيم دستور خدا را انجام بدهيم با درون نگري خودمان مي يابيم كه در چه شرايطي هستيم.
    6- چيزي كه خيلي مهم است اين است كه ما بايد در قبال كارهايي كه مي كنيم خداوند و رضايتش را در نظر بگيريم نه مردم را. به هر حال آنهايي كه مقيد نيستند هر گناهي را راحت مرتكب مي شوند. افرادي هم بدون توجه به اين كه خداوند حكيم است و اگر موضوع خارجي براي حكم نباشد حكم ازدواج موقت عبث است و كار عبث با حكمت سازگاري ندارد.
    7 - ازدواج موقت هم مانند ازدواج دائم است و در شرايط مختلف مي تواند عنوان هاي حلال، حرام، مباح، واجب و مستحب به خود بگيرد.
    8- همه مراجع داخل و خارج كشور فرموده اند اگر كسي به دليل نداشتن همسر به گناه بيفتد براي او واجب است ازدواج( دائم يا موقت) كند.
    9- براساس مشاوره هاي متعدد ثابت شده است كه افرادي كه خيلي راحت رو به ازدواج موقت يا ارتباط نامشروع مي آورند نهاد خانواده آنها متزلزل مي شود. طبيعي است در چنين خانواده هايي اخلاقي اجتماعي مانند گذشت، ايثار، تعاون، همدردي و....رنگ مي بازد. مردان به جاي حل مشكل از مشكل فرار مي كنند و گاهي مهمل گذاشتن همسر خود سبب اختلالات و انحرافات او مي شود.
    10- مرداني ثبات هيجاني ندارند و زنان متعدد را تجربه مي كنند نمي توانند به همسر خود اكتفا كنند بنابراين بهانه گير مي شوند و زجر مي دهند و طلاق عاطفي و فيزيكي.
    11- مردي كه همسرش عليل است و نمي تواند تمكين كند و مردش با نبودن همسر به گناه مي افتد بايد با هر شكلي شده ( عفاف، ازدواج موقت و...) مانع گناه شود.
    12- اگر مردي اعتياد جنسي داشته باشد و امر داير مدار ازدواج موقت و زنا باشد بايد ازدواج موقت كند( براي مطالعه بحث اعتياد جنسي به http://ahkam.askdin.com/ رجوع كنيد.
    13- سؤالات شما اينجا بيشتر از طرف مردان بود. ولي خانم هاي بيوه نيز بايد دقت كنند تا گرفتار مسائل غيراخلاقي نشوند و سبب تزلزل خانواده نشوند.
    14 - در بحث ازدواج موقت جابه جايي غيرت هست. برخي از تنوع انحرافات و روابط جنسي نامشروع، حدود 10- 12 ازدواج موقت اهل تسنن (مسيار، ابتعاث، مخدام، مسفار و..)، ازدواج جهادي داعشيان و....در فضاي حقيقي و مجازي با خبر اند نه مقاله اي مي نويسند نه ابزار تأسف مي كنند ولي نام ازدواج موقت كه مي آيد بدون اين كه فكر كنند كه اسلام دستوراتش عادلانه و حكيمانه است و با هوسراني هم مخالف است سريع مخالفت با حكم خدا مي كنند.
    به ياد داشته باشيم
    اگر عده اي ورزشگاه آزادي را به هم بريزند نبايد ورزشگاه را تعطيل كرد بايد انها را مهار كرد
    اگر كسي حكم خدا( ازدواج موقت) را نابجا به كار برد نبايد اصل حكم را رد كرد بايد ان افراد را محكوم كرد.



    گفتم مرا غم تو خوشتر ز شادمانی
    گفتا که در ره ما غم نیز شادمان است

  9. صلوات ها 7


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود