صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: علم ناقص، علم کامل؛ کدامیک را تبعیت کنیم؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۳
    علاقه
    الکترونیک . کامپیوتر . طراحی صنعتی
    نوشته
    433
    حضور
    16 روز 16 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    7
    صلوات
    1262

    اشاره علم ناقص، علم کامل؛ کدامیک را تبعیت کنیم؟




    با عرض سلام خدمت کارشناس محترم سایت امیدوارم که خوب و خوش و سلامت باشین ...

    این سوالی که براتون مطرح میکنم به نحوی با اصول عقاید و باورهای من در ارتباط هست و شاید یکی از اساسی ترین پایه ها و اصول رفتاری من هستش و میخواستم بدونم نظره شما در موردش چی هست ...

    در بسیاری از بحث های مذهبی سخن از علم کامل و علم ناقص میشه ...

    علم کامل رو به وحی نسبت میدند و عنوان میکنند که وحی از افقی برتر بر انسان وارد شده و که خودش جهان هستی رو ساخته و خودش بوده که انسان رو خلق کرده پس بنابراین چنین کسی میتونه بهترین دستورات رو برای زندگی عنوان کنه . چون چنین دستوراتی محدود به جبر زمان نیست و خالق انسان غایت کار رو اندیشیده و بر آن اساس فرامینی صادر نموده .

    علم ناقص را به علوم بشری نسبت میدهند و عنوان میکنند که بشر با قدرت عقل محدود خود پی به روابط پنهان میان عناصر و اشیائ میبره و با به خدمت گرفتین این قوانین ... و گاها با به تقابل انداختن قوانین در کنار یا برابر هم .... ماشین ها یا ابزارهایی میسازه و یا در درون علوم انسانی پی به علوم رفتاری اجتماعی میبره که در تحقق آرمانهای انسانی نقش به سزایی داره ...

    اما سوال :
    واقعا علم کامل ( رویه لفظ کامل تاکید دارم ) تا حالا تونسته برایه ما چی کار کنه ...
    1- تونسته یک سوزن بسازه ؟ ( علم کامل )
    2- تونسته یک لیوان بسازه ؟ ( علم کامل )
    3- تونسته یک فرم زندگی خوبی رو عنوان کنه ؟ ( علم کامل )
    5- تونسته محدودیت های علم رو مشخص کنه ؟ ( علم کامل )
    6- تونسته نقص های علم رو مشخص و حل کنه ؟ ( علم کامل )
    7- تونسته اشتباهات علم رو مشخص و حل کنه ؟ ( علم کامل )

    و علم ناقص ...
    1- آیا علم ناقص تونسته یک سوزن بسازه ؟
    2- آیا علم ناقص تونسته یک لیوان بسازه ؟
    3- آیا علم ناقص تونسته یک فرم خوب و مناسب برای خوشبختی انسانها تعریف کنه ؟
    4- آیا علم ناقص تونسته پی به نقص های خودش ببره و در جهت بر طرف کردن نقص های خودش جهت گیری کنه و اونها رو حل کنه ؟
    5- آیا علم ناقص تونسته اشتباهات و تناقضات خودش رو متوجه بشه و اونها رو بر طرف کنه ؟

    به شخصه من تو زندگیم به این نتیجه رسیدم که علم کامل به هیچ درده من نمیخوره ... نه میتونه در درون صنعت حرفی برای گفتن داشته باشه ... نه میتونه در درون مسائل پزشکی حرفی برای گفتن داشته باشه ... نه میتونه در مورد علوم انسانی حرفی برای گفتن داشته باشه ...

    1- اگر علم کامل در مورد صنعت و ذواقرنین صحبت کرده ... علم ناقص و داشنمندان آمرکایی دارن میرن به مریخ و برمیگردند .

    2- اگر علم کامل در پزشکی در مورد سنبل الطیب و ... برای آرامش سخن گفته ... همکنون داروهایی مانند انواع آنتی بیوتیک ها هست که هیچ سخنی از هیچ امامی در اون درجه و سطح علمی وجود نداره .

    3- اگر علم کامل به بیان خمس و زکات پرداخته ... علم ناقص بشری اومده "بیمه" رو تعریف کرده . قدیمها هر کی پول دیه رو نداشت بدبخت و بیچاره میشد و میوفتاد تو زندان ... ولی علم ناقص اومد و با تعریف "بیمه " اون مشگل رو حل کرد .

    4- در مورد مسائل اقتصادی هم که به قول امام خمینی { اقتصاد بدرد خر میخوره } ... ولی علم ناقص بشری نسبت به مسائلی مانند کمپلکس فعال اقتصادی حساس هست ... و اجازه نمیده که ثروتمندان از کمپلکسهای فعال اقتصادی بهره برداری کنند ... و قوانینی جهت محدودیت استفاده اونها تعیین کرده ... در حالیکه در درون دین اسلام اصلا چنین مساله ای دیده نشده .

    5- در مورده مسئله ازدواج و طلاق هم که قوانینی ضعیف ( مهریه و حق حبص) و اینکه { حق طلاق با مرد هست } تعیین کرده ... و کار به جایی رسیده که خودمون فهمیدیم این دستورات مورد دارند و تلویحی کنار گذاشتیمشون ... هزاران نفر ایرانی الان در درون انگلیس دارن پناهندگیه "مهریه" میگیرن . عنوان میکنن مهریه نداریم و اگر برگردیم ایران ما رو تا آخر عمر میندازن زندان ...

    6- در مورد علوم روانشناسی هم که تمام مریضی هایه روانی رو علم ناقص بشری پیدا کرده و براش راه وروش پیدا کرده ... حالا در درون حوزه ها دارن همین علوم ناقص رو تدریس میکنند فقط چند تا جمله مذهبی هم کنارش میزران که یعنی ...


    من همینجا تهدی میکنم ... اگر علم کامل ... یک و تنها یک دستور یا راه و روش برای زندگی آورده باشه که علم ناقص بهترش رو برای ما نیاورده باشه ... من اسمم رو میزارم صغرا ...

    خوب واقعا چرا ... چرا اینجوریه ...

    پارسال بود که شهردار تگزاس اعلام میکنه مردم در درون ورزشگاهها جمع بشن و برای اومدن باران دعا کنند ... و اونقدر جمعیت کمی شرکت کرده بود که شهردار تگزاس از حرف خودش پشیمون میشه ... در حقیقت این یک نیرنگی بود که شهردار تگزاس زده بود تا در دور بعدی انتخابات هم برنده بشه ... غافل از اینکه ... مردمی که در درون جهان اول زندگی میکنن این نیرنگ ها و فریب ها رو میشناسن ... در حالیکه شاید در درون کشور خودمون این مساله دست آویز شدن به علم کامل الهی محسوب میشد و هزاران نفر در درون ورزشگاهها حاضر میشدن .


    خوب وقتی من میبینم که اگر 1000 تا مشگل داشته باشم 900 تاش رو علم ناقص حل میکنه نه علم کامل ... و دارم میبینم که علم ناقص برای اون 100 سوال باقی مونده جهت گیری کرده که اونها رو هم حل کنه ... و وقتی من با دو تا چشمام دیدم که مسیر فیزیک بوده ... وقتی دیدم که مسیر شیمی بوده و دیدم که در درون علوم انسانی بیولوژی و روانشناسی و اقتصاد بوده ... خوب چرا باید برم سمت علم کامل ...

    وقتی میبینم که یه مسیحی و یک مسلمان میخوان به حرفشون اصالت بدن و با هم مناظره کنن ... میرن سراغ علم ناقص ... یعنی خودشون قبول دارند که اصالت با علم ناقص هست ...

    وقتی من 1000 تا مشگل دارم ... 900 تاش رو علم حل کرده و ... و کسانی که ادعا میکنند علم کامل در نزدشون هست ... در مورده هیچ چیز و هیچ مساله هیچ حرف درستی رو نزدند ... و نتونستند هیچ چی بسازن ... چرا باید فکر کنم که اینا میتونن در مورده بقیش حرف درستی بزنن ...

    به نظره من علم کامل هیچ پیش بینی نمیتونه بکنه ... علم کامل نمیتونه هیچ حرفی رو به قطعیت بزنه ...

    علم ناقص هست ... ولی همین علم ناقص باعث شده یک فیزیکدان کاره خودش رو بکنه یه دندون پزشک به کارش برسه ... و یک مهندس یک هواپیما رو بسازه ... با همون علم ناقص ... و من دارم با دو تا چشمام میبینم شما با علم کاملتون هیچ و هیچ و هیچ کاری نتونستین بکنین ... در هیچ زمینه ای هیچ کاری نکردین ...

    چرا من باید به علم کامل الهی روی بیارم .
    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۹۳/۰۹/۰۹ در ساعت ۰۵:۴۶

  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,569
    حضور
    175 روز 16 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58358



    با نام و یاد دوست





    علم ناقص، علم کامل؛ کدامیک را تبعیت کنیم؟








    کارشناس بحث: استاد کریم


  5. صلوات


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    مجلس امام حسین(ع)، مطالعه، ورزش، خانواده.
    نوشته
    2,695
    حضور
    41 روز 1 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7505



    نقل قول نوشته اصلی توسط الهه خشم نمایش پست ها
    علم کامل رو به وحی نسبت میدند و عنوان میکنند
    نقل قول نوشته اصلی توسط الهه خشم نمایش پست ها
    علم ناقص را به علوم بشری نسبت میدهند
    سلام علیکم
    در مقابل هم قرار دادن این علوم درست به نظر نمی رسد واینطور نیست که وقتی گفته می شود علم وحی، این علم تنها شامل امور دینی ومناجات واز این قبیل امور معنوی باشد وعلم بشری مربوط به تجربیات ومسائل آسایش انسانی.
    این علوم بشری از کجا آمده است؟ ابتدائا منشا همین علوم از کجا بوده؟ آیا پیروان ادیان منشا ومخترع این علوم بشری بوده اند؟ که در اینصورت خود این علوم هم جنبه دینی پیدا می کنند. یا اینکه بی دینان این علوم را به دست آورده اند؟
    بنده توصیه می کنم که شما به کتب تاریخ وتمدن مراجعه کنید از جمله تاریخ تمدن گوستاولبون وویل دورانت ونقش مسلمانان را در کشف علوم وگسترش دادن آنها مطالعه بفرمایید.
    خود گوستاولبون در بحث جنگهای صلیبی مطرح می کند که غربی ها چه جنایاتی که انجام ندادند واز سر انسانها که بریده بودند در فلسطین کوه درست کرده بودند. اما با اینکه در نهایت از مسلمانان شکست خوردند ولی اصول پیشرفت وترقی را از آنها یاد گرفتند. ومنشا پیشرفت اروپا از بعد جنگهای صلیبی شروع شد واموری که از مسلمانان یاد گرفته بودند.
    ما دانشمندان زیادی داریم که در عین حال که فقیه وعالم دینی بودند ولی در رشته های مختلف علمی اکتشافات علمی به وجود آورده وصاحب نظر بودند واینها را در تضاد با دین نمی دانستند. که از معروفترین آنها ابن سینا در پزشکی وشیخ بهایی در مهندسی است.


    نقل قول نوشته اصلی توسط الهه خشم نمایش پست ها
    اما سوال :
    واقعا علم کامل ( رویه لفظ کامل تاکید دارم ) تا حالا تونسته برایه ما چی کار کنه ...
    1- تونسته یک سوزن بسازه ؟ ( علم کامل )
    2- تونسته یک لیوان بسازه ؟ ( علم کامل )
    3- تونسته یک فرم زندگی خوبی رو عنوان کنه ؟ ( علم کامل )
    5- تونسته محدودیت های علم رو مشخص کنه ؟ ( علم کامل )
    6- تونسته نقص های علم رو مشخص و حل کنه ؟ ( علم کامل )
    7- تونسته اشتباهات علم رو مشخص و حل کنه ؟ ( علم کامل )
    اولا اشتباه شما در این است که فوائد وثمرات علم وبروز آن را صرفا در امور صنعتی وماشین آلات می دانید. اما بهتر است بدانید که موقعی که مسلمانان ساعت ساختند وبر در دائرالامارة نصب کرده بودنددر زمان هارون الرشید، آنوقت غربی ها نه تنها نمی دانستند ساعت چیست بلکه عقربه های آن را شیطان می دانستند.
    غربیان صنعت شیشه سازی را از مسلمانان یاد گرفتند. پس اینطور بوده که دین نسبت به معیشت مردم وعلومی که برای آن لازم است بی تفاوت باشد.
    از باب نمونه شما را ارجع می دهم به کتاب مغز متفکر شیعه که این کتاب توسط لجنه ای علمی در فرانسه تالیف شما وعمده یا همه آنها غیر مسلمان هستند که در مورد شخصیت علمی امام صادق علیه السلام این کتاب را نوشته اند. آنها در این کتاب اعتراف می کنند که اولین کسی که نظریه ساخت تلسکوپ واختراعات مربوط به آن مثل میکروسکوپ وعینک را داده امام صادق علیه السلام است که گالیله هم بر اساس این نظریه که با واسطه دریافت کردهبود آنرا ساخته است. کتاب الان در بازار وکتابخانه موجود است وم یتوانید مراجعه کنید. امام صادق(ع) یک امام وبرگزیده از جانب خداوند است اما چهارهزار شاگرد رد رشته های مختلف اعم از شیمی، فیزیک، طب وغیره تربیت می کند واین نشان می دهد که علم وحی ودین شامل امور دنیایی هم می شود چون در جهان بینی دینی دین ودنیا ازهم جدا نیست.
    دانشمندانی مثل خوارزمی، ابن هیثم، شیخ طوسی و... در رشته های مختلف تجربی وریاضی ونجوم خدماتی انجام داده اند که الان هم دنیا از آنها استفاده می کند.
    پس اولا نوع تقسیم بندی شما درست به نظر نمی رسد. ثانیا رهبران وعلماء دینی در علوم بشری هم کمتر از دیگران زحمت نکشیده اند. شما می توانید در این زمینه به این دو اثر مراجعه کنید وبا برخی از دانشمندان اسلامی که در علوم مختلف تجربی رحمت کشیده اند آشنا شوید:
    1- علم وتمدن در اسلام، دکتر حسین نصر، شرکت انتشارات علمی وفرهنگی، 1386، چاپ سوم.
    2-متفکران اسلام، بارون کارا دو وو، مترجم: احمد آرام، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، 1363.
    3-علم ودین در حیات معقول، علامه محمد تقی جعفری، موسسه تدوین ونشر آثار علامه جعفری، 1387، چچهارم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط الهه خشم نمایش پست ها
    به شخصه من تو زندگیم به این نتیجه رسیدم که علم کامل به هیچ درده من نمیخوره ... نه میتونه در درون صنعت حرفی برای گفتن داشته باشه ... نه میتونه در درون مسائل پزشکی حرفی برای گفتن داشته باشه ... نه میتونه در مورد علوم انسانی حرفی برای گفتن داشته باشه ...
    جسارت نباشه محضرتون، اینها بخاطر این است که ما از علم کامل نوعا اطلاعی نداریم وبا ذهنیات خود قضاوت می کنیم.
    بنده نمونه دانشمندان اسلامی که خیلی از اینها آخوند بودند بیان داشتم وبه منابعی که ارجاع داده شد اگر مراجعه کنید با دهها وچه بسا صدها تن از این دانشمندان آشنا خواهید شد. واینها در باب صنعت وپزشکی زیاد زحمت کشیده اند. مگر تا همین اواخر وچه بسا الان هم هست کتابهای طبی وفلسفی ابن سینا بعنوان یک فقیه وفیلسوف اسلامی در غرب تدریس نمی شد؟ مگر شیخ طوسی که بنیانگذار حوزه ه علمیه نجف وبه نوعی بنیانگذار حوزه ه علمیه در هزار سال پیش کسی نیست که علم نجوم را گسترش داد ورصد خانه مراغه را تاسیس کرد. غیاث الدین جمشید در باب نجوم مگر کم خدمت کرد. وچون دانشمند اسلامی بود نتوانستند وجودش را تحمل کنند وشهیدش کردند.
    فارابی کسی است که زا موسسین ونظریه پردازان سیستم جدید درسی ومدرسه ای در اروپا بود واگر به کتاب سید حسین نصر که عنوان کردم مراجعه کنید بیشتر با این مساله آشنا خواهید شد.
    ویرایش توسط کریم : ۱۳۹۳/۰۷/۰۵ در ساعت ۲۰:۰۵
    علم ناقص، علم کامل؛ کدامیک را تبعیت کنیم؟
    إنّ الصلوة تنهی عن الفحشاء والمنکر
    جامعه ای که در آن فرهنگ نماز باشد. دچار یاس، افسردگی، فساد وروز مره گی نمی شود.


  7. صلوات


  8. #4

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    مجلس امام حسین(ع)، مطالعه، ورزش، خانواده.
    نوشته
    2,695
    حضور
    41 روز 1 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7505



    نقل قول نوشته اصلی توسط الهه خشم نمایش پست ها
    نه میتونه در درون مسائل پزشکی حرفی برای گفتن داشته باشه
    رسول خدا(ص) فرمود: العلم علمان، علم الادیان وعلم الابدان(کراجکی، کنزالفوائد، ج2، ص108)، علم دو نوع است: علم ادیان وعلم ابدان. که اولی مربوط به احکام وشرایع است ودومی مربوط به طب.
    امام علی(ع) فرمود: خداوند کل طب را در نصف آیه از کتاب خود جمع کرده است: کلوا واشربوا ولا تسرفوا(فیض کاشانی، تفسیر صافی، ج2، ص190)، بخورید وبیاشامید ولی اسراف نکنید.
    وپیامبر اسلام(ص) فرمود: المعدة بیت کلّ داء والحمیة رأس کل دواء وأعط کلّ بدن ما عودته،معده خانه هر بیماری است واساس درمان پرهیز است، وبه بدن خود آنچه عادت داده ای (عادات صحیح)بده. طبیب مسیحی هارون الرشید وقتی این آیه شریفه وحدیث را می شنود. می گوید: قرآن شما وپیامبرتان برای جالینوس دیگر طبی نگذاشته اند باقی بماند.(مجلسی، بحارالانوار، ج62، ص123)
    همین حدیث رسول خدا(ص) را وقتی اماتم صادق علیه اسلام به یک طبیب هندی بیان می کند او می گوید: طب چیزی غیر از این نیست. وبعد امام سوالات یاز او می کند که جوا بهیچکدام را بلد نیست که امام خود جوا ب آنها را بیان می کند ودر نهایت آن طبیب هندی می گوید: تو عالمترین فرد زمان خود هستی. این حدیث را بطور مفصل می توانید رد کتاب علل الشرایع شیخ صدوق، ج1، ص99-101 نشر کتابفروشی داوری، چ اول مطالعه کنید.
    چندین کتاب طبی نوشته شده که در آنها فقط احادیث اهل بیت علیهم السلام در امور طبی آورده شده که آقای ری شهری در کتاب دانشنامه احادیث پزشکی، طب الائمه نوشته ابنا بسطام عبدالله وحسین، طب الامام الرضا که نوشته امام رضا علیه السلام است ونشردارالخیام چاپ کرده است.


    نقل قول نوشته اصلی توسط الهه خشم نمایش پست ها
    اگر علم کامل در پزشکی در مورد سنبل الطیب و ... برای آرامش سخن گفته ... همکنون داروهایی مانند انواع آنتی بیوتیک ها هست که هیچ سخنی از هیچ امامی در اون درجه و سطح علمی وجود نداره .
    طب اسلامی که برخی منابع آنرا ذکر کردم کمتر از طب روز نیست والان بعد از چندین سال که مردم از طب جدید آن نتیجه لازم را نگرفتند باز طب سنتی که برگرفته از احادیث است بطور رسمی یکی از رشته های دانشگاهی شد. همین آنتی بیوتیکی که به آن افتخار می کنید وسایر داروهیا شیمیایی چقدر عوارض دارند اما این عوارض در طب سنتی نیست. شما می دانید که خاندان ملکه انگلیس برای درمان خود از طب سنتی وگیاهی استفاده می کنند.
    ساختن داروهایی که تاثیر سریع دارند دلیل بر این نمی شود که بهترین روش است. چون اگر اینطور بود هر روز به تعداد مریضها اضافه نمی شد. الان سبک زندگی جدیدی که شما آنرا بترین می دانید آیا می دانید چه عوارضی هم داشته است. الان مطب ها پر از مریض است که در قدیم به این شدت نبود.
    بنده نمی گویم که طب شیمیایی وجدید مفید نبوده است خیر خیلی هم تاثیر داشته در عین حال که عوارض متعددی هم دارد اما این دلیل نیست که طب اسلامی کاری نکرده ویا طب جدید می تواند جایگزی آن باشد. بنده خودم به تجربه در موارد متعدد اول از طب جدید استفاده کرده ام ولی نتیجه نگرفته ام یعنی علاج موقتی بوده اما طب سنتی با اینکه دوره درمانش بیشتر است اما تاثیرش هم ماندگا رتر است.


    نقل قول نوشته اصلی توسط الهه خشم نمایش پست ها
    نه میتونه در مورد علوم انسانی حرفی برای گفتن داشته باشه ...
    مگر حقوق وقضاوت جزء علوم انسانی نیست، اسلام از همان اول احکام وادله وعلم قضایی مفصلی داشته که الان مدون در دهها جلد کتاب موجود است. تاریخ، جغرافیا، علوم سیاسی، فلسفه اسلامی مگر علوم انسانی نیستند. فقط در مورد فلسفه بین مسلمانان حداقل سه مسلک مختلف است: فلسفه مشاء، اشراق وحکمت متعالیه واینها روز به روز پیشرفت کرده اند. تارخ اسلام که خود یک رشته علوم انسانی است با گرایش های مختلف. اگر اینها رشته نیستند پس چرا در دانشگاهها وزیر مجموعه علوم انسانی تدریس می شوند.


    نقل قول نوشته اصلی توسط الهه خشم نمایش پست ها
    گر علم کامل در مورد صنعت و ذواقرنین صحبت کرده ... علم ناقص و داشنمندان آمرکایی دارن میرن به مریخ و برمیگردند .
    شما دو هزا رسال قبل را با الان مقایسه می کنید؟ موقعی که ذوالقرنین با جواهرات مردم سد رد برابر دشمن آنها با روشهای علمی درست می کرد آمریکا واروپا کجا بودند؟ چه علم خاصی کشف کرده بودند؟


    نقل قول نوشته اصلی توسط الهه خشم نمایش پست ها
    اگر علم کامل به بیان خمس و زکات پرداخته ... علم ناقص بشری اومده "بیمه" رو تعریف کرده . قدیمها هر کی پول دیه رو نداشت بدبخت و بیچاره میشد و میوفتاد تو زندان ... ولی علم ناقص اومد و با تعریف "بیمه " اون مشگل رو حل کرد .
    اول مورد خمس وزکات با بیمه فرق می کند وآنها محل هزینه خود را دارند. اما نسبت به بیمه مگر در سابق ماشین بود که با تصادف شخص بیچاره شود. با اسب والاغم که تصادف خاصی صورت نمی گرفت. بفرمایید بیمه چه مواردی را شامل می شود که با شرایط قدیم نبوده والان بهتر شده است. وثانیا همه مردم با هر توان مالی قادر به پرداخت هزینه این بیمه ها هستند یانه؟ الان اگر کسی دیگر یرا بعمد بکشد حتی عمدا در تصادف او را زیر بگیرد بیمه پرداخت می کند یا اینکه بیمه جلوی قصاص را می گیرد. بیمه ای که زا آن صحبت می کنید بیشتر با اقتضائات زندگی ماشینی الان تناسب دارد.


    نقل قول نوشته اصلی توسط الهه خشم نمایش پست ها
    در مورد مسائل اقتصادی هم که به قول امام خمینی { اقتصاد بدرد خر میخوره }
    امام کجا چنین سخنی گفته است؟ حتما پیدا کنید چون در مورد افراد بزرگ نباید به همین سادگی حرف زد.
    همین خمس وزکاتی که حضرتعالی به راحتی از آن می گذرید. سیستمی اقتصادی است که اگر مردم به آن پایبند باشند فاصله بین طبقات مردمی را بر می دارد، وفاصله بین فقیر وغن یبه این شدت نمی شود که امروز در پیشرفته ترین کشورها اعتراضات 99% راه بیفتد چون ثروت کشور دست یک درصد از مردم است. خمس وزکات، عدم ربا، عدم غش وتقلب در معامله ورعایت اصول معاملات از امور اقتصادی است که دین 1400 سال پیش روی آنها دست گذاشته است. جهت اطلاع شما بهتر است بدانید که فقه ما دو بخش است: 1- عبادات. 2- معاملات یعنی دین صرفا دنبال نماز وروزه نیست بلکه به معیشت مردم هم فکر می کند واین علوم بیش از هزار سال است که در حوزه ها والان در دانشگاهها هم تدریس می شود. اگز اینها اقتصاد نیست پس چیست؟
    اشکال از اسلام نیست از ما مسلمانها است که دنبال متون دینی واسلامی خود نرفته وآنها از عملیاتی نکرده ایم.



    نقل قول نوشته اصلی توسط الهه خشم نمایش پست ها
    در مورده مسئله ازدواج و طلاق هم که قوانینی ضعیف ( مهریه و حق حبص) و اینکه { حق طلاق با مرد هست } تعیین کرده ... و کار به جایی رسیده که خودمون فهمیدیم این دستورات مورد دارند و تلویحی کنار گذاشتیمشون ... هزاران نفر ایرانی الان در درون انگلیس دارن پناهندگیه "مهریه" میگیرن . عنوان میکنن مهریه نداریم و اگر برگردیم ایران ما رو تا آخر عمر میندازن زندان ...
    چرا ضعیف؟ دین با طلاق مخالف است مگر در ضرورت چون طلاق یعنی از هم پاشیدن خانواده، بی سرپرست شدن فرزند، بزه کار شدن فرزند، فقر عاطفی فرزند. ولی در دنیایی که رابطه ها اسلامی نبود ومردم دز کوچه بازار آشنا شده وازدواج کردند وبعد دو دیدند توان زندگی با هم ندارند می شود طلاق واین وسط این فرزند مشخص نیست چرا باید به خاطر هوس پدر ومادر قربانی شود.
    احکام وقوانین طلاق مشکلی ندارد بلکه در جایی که مردم از اسلام فاصله گرفته ومردان وزنان اصول اولیه آداب معاشرت وزندگی را رعایت نمی کنند حاکم شرع این اجزه رادراد که برخی احکام را که جزء ضروریات دین نیستند وجنبه اجتماعی دارند بنا به اقتضاء مصالح جامعه تغییر دهد.
    مهریه ایرادش کجاست؟ آیا سروکله زدن زن با مردان ودر آوردن هزینه زندگی با هزاران سختی ومصیبت مخصوصا در عصری که ما داریم وسوء استفاده زیاد است بهتر می باشد یا اینکه مرد موظف باشد با ادب واحترام هزینه زندگی زن را تامین کرده وبه عنوان اثبات مهر ومحبت خود مهریه به او تقدیم کند. تا برای زندگی خود از آن استفاده نماید.
    بنده برای تک تک مواردی که بیان داشته اید می توانم بحث کنم. باز هم هر کدام که اولویت دارد بفرمایید تا حول محور آنها بحث کنیم.
    علم ناقص، علم کامل؛ کدامیک را تبعیت کنیم؟
    إنّ الصلوة تنهی عن الفحشاء والمنکر
    جامعه ای که در آن فرهنگ نماز باشد. دچار یاس، افسردگی، فساد وروز مره گی نمی شود.


  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    مجلس امام حسین(ع)، مطالعه، ورزش، خانواده.
    نوشته
    2,695
    حضور
    41 روز 1 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7505



    نقل قول نوشته اصلی توسط الهه خشم نمایش پست ها
    در مورد علوم روانشناسی هم که تمام مریضی هایه روانی رو علم ناقص بشری پیدا کرده و براش راه وروش پیدا کرده ... حالا در درون حوزه ها دارن همین علوم ناقص رو تدریس میکنند فقط چند تا جمله مذهبی هم کنارش میزران که یعنی ...
    اگر این علم ناقص راه علاج تمام بیماریهای روانی را پیدا کرده چرا افسردگی جزء بزرگترین بیماریهای قرن 20و21است؟ چرا امروز در آمریکا وکشورهای اروپایی بیشتر از هر زمان دیگر شده است؟ اگر علم ناقص علاج همه اینها پیدا کرده بود که امروز بیماریهای روانی بیشتر از هر زمان دیگرنبود.
    در اگر این علمها خوب هستند چه ایرادی دارد که حوزه علمیه از آنها استفاده کند وآنها را با توجه به آموزه های دینی تطبیق دهد ونتایج بیشتری بگیرد؟ مگر رشد علم غیر از این راهها به دست می آید؟ مگر خود همین غربی ها از علم دانشمندان اسلامی مانند: فارابی، ابن رشد، ابن سینا وشیخ طوسی ودیگران استفاده نکردند؟ این موردی که شما بعنوان عیب برا ی حوزه مطرح می کنید حسن اوست. چون ما از امام صادق علیه السلام حدیث داریم که حکمت گمشده مومن است، پس گمشده خود را هر کجا یافتید فرا بگیرید.( کلینی، اصول کافی، چ اسلامیه، ج8، ص167)


    نقل قول نوشته اصلی توسط الهه خشم نمایش پست ها
    من همینجا تهدی میکنم ... اگر علم کامل ... یک و تنها یک دستور یا راه و روش برای زندگی آورده باشه که علم ناقص بهترش رو برای ما نیاورده باشه ... من اسمم رو میزارم صغرا ...
    با عوض کردن اسم شما اتفاق خاصی نمی افتد. اما کاش همینقدر که به علم ناقص سر زده اید نصف آنهم کتب حدیث وعلمی خودمان را مطالعه می کردید که در کتب حدیث ما کتابی است تحت عنوان آداب معاشرت وکتابهایی مانند بحاالانوار و وسائل الشیعه این کتاب را دارند. که نه یک روشها بلکه صدها روش زندگی را به مایاد می دهد. با همسایگان، خویشاوندان، همسر، فرزندان، متولیان امر، استاد، شاگرد، والدین و... چطور رفتار کنیم که اگر ما به همین راه حلها وبرنامه های زندگی اسلامی عمل کرده بودیم الان جامعه ما گلستان بود. شما فقط لطف کنید رساله حقوق امام سجاد علیه السلام که ابن شعبه حرانی در تحف العقول آنرا نقل کرده است وترجمه هم شده وشرحهایی بر آن نوشته شده والان در بازار موجود است، همچنین کتاب سنن النبی که در آن علامه طباطبایی روش وسیره زندگی رسول خدا(ص) را بیان داشته اند. مطالعه کنید که جطور آداب زندگی ومعاشرت با دیگران را به ما یاد می دهد.
    علم ناقص، علم کامل؛ کدامیک را تبعیت کنیم؟
    إنّ الصلوة تنهی عن الفحشاء والمنکر
    جامعه ای که در آن فرهنگ نماز باشد. دچار یاس، افسردگی، فساد وروز مره گی نمی شود.


  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    مجلس امام حسین(ع)، مطالعه، ورزش، خانواده.
    نوشته
    2,695
    حضور
    41 روز 1 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7505



    علم در خدمت دنیا:
    علم برای رشد وترقی انسان ومعرفت او به حقایق است. اما زا مصیبتهای عصر ما استفاده از علم وحصر آن برای ترقی دنیوی وسیطره بر دیگر ممالک می باشد. علمی که از آن استفاده کرده وبا ساختن انواه بمب های شیمیایی واتمی مردم را به راحتی به خاک وخون می کشند. فقط در ژاپن در اثر بمباران اتمی بیش زا 23000نفر جان خود را از دست می دهند. آیا ترقی وپیشرفت قرن 20 و21 همین بوده که با استفاده زا علم انسانهای زیادی کشته شوند. ودر عرض ده سال قریب به یک میلیون نفر در عراق وهمین حدود در افغانستان کشته شوند.
    پروژه هارپ که زا طرف این کشورهیا پیشرفته علمی انجام گرفته امروز تبدیل به یک خطر نشده است؟
    علم امروز محصور شده است چون کسانی که علم دارند آنرا برای اسارت ووابستگی دیگر ملل استفاده می کنند وبرای اینکه آنها همیشه تحت سلطه باشند حاضر نیستند علمی که دارند به دیگر کشورها منتقل شود. بطوری که آمریکا بعد از ده سال اشغال افغانستان حاضر نیست ماشینهای جنگی خود را به ارتش افغانستان تحویل دهد وآنها را ا زبین می برد. کشوهایی که خود انواع زرادخانه وبمب های اتم دارند که از ده هزار کلاهک هسته ای گذشته است برای اینکه ایران به علم هسته ای نرسد چه سر وصدا وتبلیغاتی که در دنیا راه نمی اندازند تا مبادا کشوری پیدا شود که بتواند کاملا مستقل باشد.
    اینها همه نشان میدهد که علم امروزه بیشتر از اینکه موجب رشد وترقی مردم وممالک شود موجب نابودی می شود وهر روز هواپیماهای بدون خلبان آمریکا مردم پاکستان وافغانستان را به خاک وخون می کشند بدون اینکه یک یک خلبانشان هم جانش در خطر باشد. علمی که ثمره آن گسترش جنگ در خاورمیانه وآفریقاشده تا کارخانه های اسلحه سازی آمریکا سودشان پایین نیاید. واین عم عزیز بریا ساخت انواع اسلحه هایی که مردم را راحت بکشد استفاده می شود وبه تبع آن گسترش جنگ تا به فروش روند.
    اما نبی مکرم اسلام(ص) وائمه ما 1400 پیش فرمودند: زکاة العلم نشره، زکات علم نشر دادن آن است. نه انحصار آن ومحروم کردن دیگران.
    اینها همه نشان می دهد که علم امروز از هر زمان دیگری بیشتر غریب ومظلوم است.
    علم ناقص، علم کامل؛ کدامیک را تبعیت کنیم؟
    إنّ الصلوة تنهی عن الفحشاء والمنکر
    جامعه ای که در آن فرهنگ نماز باشد. دچار یاس، افسردگی، فساد وروز مره گی نمی شود.


  13. صلوات


  14. #7

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    نوشته
    127
    حضور
    10 روز 16 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    183

    جمع بندی




    حاضر سلام علیکم و رحمة الله و برکاته در دین اسلام، در مسائل اعتقادی، توصیه شده است که از ظن و گمان پیروی نشود و پیروی از غیر علم در این وادی، نکوهش شده است، همچنان که خداوند (تبارک و تعالی) در آیه «إن یتبعون إلا الظن و إن هم إلا یخرصون» (انعام: 6/ 116؛ یونس: 10/ 66) و در آیه «إن تتبعون إلا الظن و إن أنتم إلا تخرصون» (انعام: 6/ 148) و آیه «و ما یتبع أکثرهم إلا ظناً و إن الظن لایغنی من الحق شیئاً» (یونس: 10/ 36) و آیه «إن یتبعون إلا الظن و ما تهوی الأنفس و قد جاءهم من ربهم الهدی» (نجم: 53/ 23) و آیه «و ما لهم به من علم إن یتبعون إلا الظن و إن الظن لایغنی من الحق شیئاً» (نجم: 53/ 28) پیروی از ظن و گمان را نکوهش میکند. مورد و موضوع همه این آیات، مسائل اعتقادی است و خداوند در همه این موارد، توصیه می کند که به دین اسلام و رهنمودهای آن، مراجعه کنید؛ زیرا در این مسائل، علم ناقص بشر کفایت نکرده و جوابگو نخواهد بود. ولی در مسائل دیگر، یعنی مسائل معیشتی و فنی و حرفه ای، در هیچ منبعی از منابع اسلامی، دیده نشده است که دین، انسان را از عمل به عمل ناقص بشری، منع کند. دین، خودش قبول دارد که به بشر، علم اندک و ناقصی داده شده است. خداوند در آیه «ما أوتیتم من العلم إلا قلیلاً» (اسراء: 17/ 85)، خطاب به انسان ها می فرماید که به شما، علم اندکی داده شده است. اما با وجود این، جایگاه علم و عالم و تعلم و تعلیم در قرآن کریم و روایات معصومین (علیهم السلام) بر کسی پوشیده نیست و از راه های مختلفی بر ارزش و اعتبار دانش بشری در مسائلی که احتیاج به علم کامل دینی و الهی نیست، تأکید شده است. خود معصومین (علیهم السلام) وقتی که مریض می شدند، برای آنان پزشک می آورند، با وجود این که می دانستند که علم پزشکان، محدود و ناقص است. مگر در جریان امام علی (علیه السلام) نیامده است که وقتی وی ضربت خورد، یک پزشک یهودی «اثير بن عمرو هانى سلونى» بر بالین او آوردند تا او را مداوا کند. (سپهر کاشانی، محمدتقی، ناسخ التواريخ ج4، ص286) مشهور است که یکی از شاگردان معروف امام صادق (علیه السلام) جابر بن حیان بوده است که در علم شیمی متبحر بوده است و حتی گفته می شود که امام صادق (علیه السلام) به او فرموده است که در این زمینه، فعالیت کند. (امین، سید محسن، اعیان الشیعه، بیروت، دار التعارف للمطبوعات،1418 ه ق، چاپ پنجم، تحقیق سید حسن امین، ج6، ص42) با این که علم شیمی، از علوم بشری بوده و ناقص است. بنابراین، دین از استفاده از علوم ناقص بشری در اموری که مشکلات قابل چشم گیری را به همراه ندارد، مانند امور معیشتی و حرفه ای و فنی، و ساخت و ساز و ... ممانعتی ندارد. این لازمه تکامل بشر است و سیر زندگی بشر این گونه بوده است و بشر، به طور تدریجی، در هر علمی، به مسائلی می رسد که در زمان های گذشته بدان دست نیافته بود و دین هم آن را تأیید می کند. موفق باشید.

  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    نوشته
    127
    حضور
    10 روز 16 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    183

    جمع بندی




    حاضر

    سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
    در دین اسلام، در مسائل اعتقادی، توصیه شده است که از ظن و گمان پیروی نشود و پیروی از غیر علم در این وادی، نکوهش شده است، همچنان که خداوند در آیه «ان یتبعون إلا الظن و إن هم إلا یخرصون) «انعام: 6/ 116؛ یونس: 10/ 66) و در آیه »إن تتبعون إلا الظن و إن أنتم إلا تخرصون) «انعام: 6/ 148 ) و آیه «و ما یتبع أکثرهم إلا ظناً و إن الظن لایغنی من الحق شیئاً) «یونس: 10/ 36) و آیه »إن یتبعون إلا الظن و ما تهوی الأنفس و قد جاءهم من ربهم الهدی) «نجم: 53/ 23) و آیه »و ما لهم به من علم إن یتبعون إلا الظن و إن الظن لایغنی من الحق شیئاً) «نجم: 53/ 28) پیروی از ظن و گمان را نکوهش میکند. مورد و موضوع همه این آیات، مسائل اعتقادی است و خداوند در همه این موارد، توصیه می کند که به دین اسلام و رهنمودهای آن، مراجعه کنید؛ زیرا در این مسائل، علم ناقص بشر کفایت نکرده و جوابگو نخواهد بود. ولی در مسائل دیگر، یعنی مسائل معیشتی و فنی و حرفه ای، در هیچ منبعی از منابع اسلامی، دیده نشده است که دین، انسان را از عمل به عمل ناقص بشری، منع کند. دین، خودش قبول دارد که به بشر، علم اندک و ناقصی داده شده است. خداوند در آیه »ما أوتیتم من العلم إلا قلیلاً) «اسراء: 17/ 85)، خطاب به انسان ها می فرماید که به شما، علم اندکی داده شده است. اما با وجود این، جایگاه علم و عالم و تعلم و تعلیم در قرآن کریم و روایات معصومین )علیهم السلام) بر کسی پوشیده نیست و از راه های مختلفی بر ارزش و اعتبار دانش بشری در مسائلی که احتیاج به علم کامل دینی و الهی نیست، تأکید شده است. خود معصومین وقتی که مریض می شدند، برای آنان پزشک می آورند، با وجود این که می دانستند که علم پزشکان، محدود و ناقص است. مگر در جریان امام علی (علیه السلام) نیامده است که وقتی وی ضربت خورد، یک پزشک یهودی «اثير بن عمرو هانى سلونى» بر بالین او آوردند تا او را مداوا کند)سپهر کاشانی، محمدتقی، ناسخ التواريخ ج4، ص286) مشهور است که یکی از شاگردان معروف امام صادق جابر بن حیان بوده است که در علم شیمی متبحر بوده است و حتی گفته می شود که امام صادق (علیه السلام) به او فرموده است که در این زمینه، فعالیت کند (امین، سید محسن، اعیان الشیعه، بیروت، دار التعارف للمطبوعات،1418 ه ق، چاپ پنجم، تحقیق سید حسن امین، ج6، ص42) با این که علم شیمی، از علوم بشری بوده و ناقص است.
    بنابراین، دین از استفاده از علوم ناقص بشری در اموری که مشکلات قابل چشم گیری را به همراه ندارد، مانند امور معیشتی و حرفه ای و فنی، و
    ساخت و ساز و ... ممانعتی ندارد. این لازمه تکامل بشر است و سیر زندگی بشر این گونه بوده است و بشر، به طور تدریجی، در هر علمی، به مسائلی می رسد که در زمان های گذشته بدان دست نیافته بود و دین هم آن را تأیید می کند.
    موفق باشید.



  17. #9

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۳
    علاقه
    علم و دانش
    نوشته
    10
    حضور
    6 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    26



    نقل قول نوشته اصلی توسط الهه خشم نمایش پست ها
    من همینجا تهدی میکنم ... اگر علم کامل ... یک و تنها یک دستور یا راه و روش برای زندگی آورده باشه که علم ناقص بهترش رو برای ما نیاورده باشه ... من اسمم رو میزارم صغرا ...
    سلام بر صغري خانوم
    شما تعريف علم را مي دونيد كه اينطور عنان سخن را بدست گرفتيد؟
    علم يعني حضور صورت واقعي اشياءدر ذهن،
    اينها كه شما اسمش را گذاشتي علم ناقص بيشترشون جهل و شك هستند نهايتا بعضيشون ظن هستند البته بله در بعضي مواضع راهگشا و مفيد هم هستند ولي اشكال مقاله شما، درك نكردن مفهوم علم است لذا دچار توهم شده ايد.
    شما فكر ميكنيد همه چيز در اين چند دهه عمر دنياست درحاليكه اين دنيا پلي است براي رسيدن به اصل زندگاني بشر و علم واقعي شناخت در موردآن زندگيست آيا در نمونه هايي كه شما از علم ناقص مثال زديد درمورد آن زندگاني جاويد چيزي هست؟
    (ضمناً تحدي با حاء است نه هاء)
    بخشودگي اهل گنه در صف محشر
    وابسته به يك گردش چشمان حسين است

  18. #10

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۲
    نوشته
    2,573
    حضور
    38 روز 9 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4385



    نقل قول نوشته اصلی توسط الهه خشم نمایش پست ها
    به شخصه من تو زندگیم به این نتیجه رسیدم که علم کامل به هیچ درده من نمیخوره ... نه میتونه در درون صنعت حرفی برای گفتن داشته باشه ... نه میتونه در درون مسائل پزشکی حرفی برای گفتن داشته باشه ... نه میتونه در مورد علوم انسانی حرفی برای گفتن داشته باشه ...

    1- اگر علم کامل در مورد صنعت و ذواقرنین صحبت کرده ... علم ناقص و داشنمندان آمرکایی دارن میرن به مریخ و برمیگردند .

    2- اگر علم کامل در پزشکی در مورد سنبل الطیب و ... برای آرامش سخن گفته ... همکنون داروهایی مانند انواع آنتی بیوتیک ها هست که هیچ سخنی از هیچ امامی در اون درجه و سطح علمی وجود نداره .

    3- اگر علم کامل به بیان خمس و زکات پرداخته ... علم ناقص بشری اومده "بیمه" رو تعریف کرده . قدیمها هر کی پول دیه رو نداشت بدبخت و بیچاره میشد و میوفتاد تو زندان ... ولی علم ناقص اومد و با تعریف "بیمه " اون مشگل رو حل کرد .

    4- در مورد مسائل اقتصادی هم که به قول امام خمینی { اقتصاد بدرد خر میخوره } ... ولی علم ناقص بشری نسبت به مسائلی مانند کمپلکس فعال اقتصادی حساس هست ... و اجازه نمیده که ثروتمندان از کمپلکسهای فعال اقتصادی بهره برداری کنند ... و قوانینی جهت محدودیت استفاده اونها تعیین کرده ... در حالیکه در درون دین اسلام اصلا چنین مساله ای دیده نشده .

    5- در مورده مسئله ازدواج و طلاق هم که قوانینی ضعیف ( مهریه و حق حبص) و اینکه { حق طلاق با مرد هست } تعیین کرده ... و کار به جایی رسیده که خودمون فهمیدیم این دستورات مورد دارند و تلویحی کنار گذاشتیمشون ... هزاران نفر ایرانی الان در درون انگلیس دارن پناهندگیه "مهریه" میگیرن . عنوان میکنن مهریه نداریم و اگر برگردیم ایران ما رو تا آخر عمر میندازن زندان ...

    6- در مورد علوم روانشناسی هم که تمام مریضی هایه روانی رو علم ناقص بشری پیدا کرده و براش راه وروش پیدا کرده ... حالا در درون حوزه ها دارن همین علوم ناقص رو تدریس میکنند فقط چند تا جمله مذهبی هم کنارش میزران که یعنی ...
    سلام
    علم کامل وحی مقصد و مقصود اصلیش انسان سازی است
    هنر علم دین وابسته کردن هرچه بیشتر انسان به بیرون از خود نیست بلکه او می خواهد موجودی بسازد که محور و مدار جهان باشد
    دین میخواهد تمام جهان با حقایق و اسرارش به پیشگاه انسان بیاید نه اینکه انسان دنبال آنها بدود
    دین می خواهد انسان را معلم فرشتگان بکند نه اینکه محتاج چارتا ابزار علم و دانش تجربی باشد
    اگر علومی که سراغ دارید تونستن یکی مثل علی بن ابیطالب ع بسازن یا یکی مثل سلمان و ابوذرو عمار و مالک اشتر بسازن یا علامه حلی بسازن یا یکی مثل امام ( ره ) بسازن تحدی تونو قبول میکنیم
    و اما در امور اجتماعی
    در امور اجتماعی دین به اهم مسائل پرداخته و جزئیات را به مدیریت ولی امر واگذار کرده که متاسفانه فرصت حضور زیادی در جامعه نیافت مثلا علی بن ابیطالب ع در زمان خودشون به حسب نیازهایی که پیش اومد بر اسب هم زکات بست خوب مطمئنا ایشان به حسب نیازها و شرایط و در یک مسیر تکاملی تدریجی میتونستن جامعه را از این جهات هم ارتقاء بدن اما فرصت چهارساله حکومت برای تحولات بزرگ آن هم در جامعه آنروز ممکن نبوده است
    در امور علمی و صنعتی هم
    دین بیشتر مشوق انسانها به شناخت هستی در ابعاد مختلف است و داعیه ای برای ورود به جزئیات آن ندارد مگر به اندازه ایجاد شناخت نسبت به مقامات علمی حجج الهی آن هم به اندازه ظرفیتهای موجود
    البته بحث خوارق عادات و معجزات و کرامات امامان و پیروان راستین ایشان هم از نشانه های کمال یافتگی انسانی است که علوم بشری دیروز و امروز به گرد آن نمی رسند
    یا علیم

    این قرن ، قرن اسلام است
    امام خامنه ای



  19. صلوات ها 2


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود