سکوت مردم در انتخاب ابوبکر به عنوان اولین خلیفه؛ نشانه رضایت آنان

تب‌های اولیه

12 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
سکوت مردم در انتخاب ابوبکر به عنوان اولین خلیفه؛ نشانه رضایت آنان

سلام
همیشه گفته شده است که در واقعه غدیر خم در حدود یکصد هزار نفر حضور داشته اند. خال شبهه ای که بوجود می آید اینست که چرا کسی از این جمعیت بعد از اعلام خلافت ابوبکر به مقابله با او نپرداخت؟ آیا این به این دلیل نبوده که مردم موافق او بوده اند؟ آیا سکوت مردم در آن زمان نشان رضایت نبوده؟ لطفا این قضیه را برایم توضیح دهید زیرا برای من بسیار نامفهوم و گیج کننده است

برچسب: 

با نام و یاد دوست

سلام

پاسخ سوال فوق در تاپیک های زیر توسط کارشناس محترم ارائه شده است:

http://www.askdin.com/thread32348.html

http://www.askdin.com/thread602.html

http://www.askdin.com/thread1353.html

خواهشمندم تاپیک های فوق را به دقت مطالعه نمایید

اگر سوالی داشتید با پیام خصوصی اطلاع دهید.

در همین جا از کاربران محترم درخواست دارم قبل از ایجاد موضوع و طرح سوال ، حتما از گزینه جستجوی سایت استفاده کنند

تا اگر بحث مشابهی قبلا در سایت وجود داشت مطالعه کنند

و در صورتی که به پاسخ سوال خود نرسیدند نسبت به ایجاد موضوع جدید اقدام نمایند.

با تشکر

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید

ابوبکر در لحظه احتضار از سه چیز اظهار پشیمانی کرد:
1) حضور در سقیفه و انتخاب شدن به عنوان خلیفه
2) کشتن مالک بن نویره
3) حمله به خانه فاطمه(س)

منبع: کتاب حدیقة الشیعة، مقدس اردبیلی، باب مطاعن ابوبکر، به نقل از محمد بن ابی بکر

[="Arial"]

طلبه بیسواد;599944 نوشت:
ابوبکر در لحظه احتضار از سه چیز اظهار پشیمانی کرد:
1) حضور در سقیفه و انتخاب شدن به عنوان خلیفه
2) کشتن مالک بن نویره
3) حمله به خانه فاطمه(س)

خب چه ربطی به سوال داشت؟!!!

Hrm;573223 نوشت:
سلام
همیشه گفته شده است که در واقعه غدیر خم در حدود یکصد هزار نفر حضور داشته اند. خال شبهه ای که بوجود می آید اینست که چرا کسی از این جمعیت بعد از اعلام خلافت ابوبکر به مقابله با او نپرداخت؟ آیا این به این دلیل نبوده که مردم موافق او بوده اند؟ آیا سکوت مردم در آن زمان نشان رضایت نبوده؟ لطفا این قضیه را برایم توضیح دهید زیرا برای من بسیار نامفهوم و گیج کننده است

عامه مردم در تعیین خلیفه نقشی نداشتند بلکه خلافت توسط یک گروه چهارنفری انتخاب می شده

[="Arial"]

**گلشن**;599988 نوشت:
عامه مردم در تعیین خلیفه نقشی نداشتند بلکه خلافت توسط یک گروه چهارنفری انتخاب می شده

:Moteajeb!::Moteajeb!::Moteajeb!::Moteajeb!:
گروه 4 نفری؟
اونم برا انتخاب ابوبکر؟!
بابا اون برا عمر بود که شورایی انتخاب شد، تازه اونم شوراش 6 نفره بود...
این 4 رو از کجا آوردی؟!

Hrm;573223 نوشت:
همیشه گفته شده است که در واقعه غدیر خم در حدود یکصد هزار نفر حضور داشته اند. خال شبهه ای که بوجود می آید اینست که چرا کسی از این جمعیت بعد از اعلام خلافت ابوبکر به مقابله با او نپرداخت؟ آیا این به این دلیل نبوده که مردم موافق او بوده اند؟ آیا سکوت مردم در آن زمان نشان رضایت نبوده؟ لطفا این قضیه را برایم توضیح دهید زیرا برای من بسیار نامفهوم و گیج کننده است

بزگوار اتفاقا همه انصار و برخی از مهاجرین در راس انها مولا علی ع با خلاف ابوبکر مخالفت کردند

در صحیح بخاری عمر می گوید ان الانصار خالفونا همه انصار با ما مخالفت کردند و خالف علی و زبیر و من معهما و علی و زبیر و همه انهایی که با این دو نفر بودند با ما مخالفت کردند خوب، اگر سکوت بوده چرا مخالفت کردند؟ دوم این چه بیعتی با ابوبکر بوده که مخالفت شکل گرفته؟ ایا می شود شما بیعتی کنی در عین حال مخالفت هم کرده باشید؟ مخالفتی که اصلا بیعتی شکل نگرفته است در نتیجه اینکه بگویم سکوت هست سخنی عبس بوده زیرا مخالفت شکل گرفته

**گلشن**;599988 نوشت:
عامه مردم در تعیین خلیفه نقشی نداشتند بلکه خلافت توسط یک گروه چهارنفری انتخاب می شده

سلام با تشکر

علمای اهل سنت اقرار دارند بیعت فقط با عمر منعقد شد و نه کسه دیگری

فإن عقدها واحد من أهل الحل والعقد فذلك ثابت ويلزم الغير فعله خلافا لبعض الناس حيث قال : لا تنعقد إلا بجماعة من أهل الحل والعقد ودليلنا أن عمر رضى الله عنه عقد البيعة لأبي بكر.
اگر امامت و خلافت توسظ يك نفر از اهل حل و عقد منعقد شد، بر ديگران لازم است كه آن را قبول كنند بر خلاف عده‌اي ازمردم كه مي‌گويند خلافت و امامت منعقد نمي‌شود مگر با جماعت اهل حل وعقد ولي دليل ما اين است كه عمر(كه يك نفر بود ) با ابوبكر بيعت كرد.
الأنصاري القرطبي، ابوعبد الله محمد بن أحمد (متوفاى671هـ)، الجامع لأحكام القرآن، ج 1، ص 269، ناشر: دار الشعب القاهرة.

montazer200;600057 نوشت:
ر.
اگر امامت و خلافت توسظ يك نفر از اهل حل و عقد منعقد شد، بر ديگران لازم است كه آن را قبول كنند

قانون عجیبی است !!!! کجای اسلام و یا قران چنین چیزی گفته ؟

**گلشن**;600110 نوشت:
قانون عجیبی است !!!! کجای اسلام و یا قران چنین چیزی گفته ؟

سلام

دوست گرامی این عقیده اهل سنت است لذا انها باید پاسخ بگویند اما حقیر این پاسخ را در مقابل سخن شما اوردم که فرمودید چند نفر با ابوبکر بیعت کردند که این عقیده را عالمان اهل سنت قبول ندارند و می گوید یک نفر بیعت کرده است

سلام

اولا كودتا بود و مخالفین را ترور کردند ...سعد بن عباده و مالک بن نویره و اصحاب رده که ابوبکر را خلیفه شرعی نمیدانستند .

همچنین : خفقان وسرکوب وزندانی کردن مخالفین ومنع از حدیث و ..... مثل حبس ابن مسعود و شلاق زدن به ابی و ....

ثانیا آنزمان مثل الان وسایل ارتباطی نبود ماهها طول میکشید تا خبری به شهری برسد و....

Hrm;573223 نوشت:
سلام
همیشه گفته شده است که در واقعه غدیر خم در حدود یکصد هزار نفر حضور داشته اند. خال شبهه ای که بوجود می آید اینست که چرا کسی از این جمعیت بعد از اعلام خلافت ابوبکر به مقابله با او نپرداخت؟ آیا این به این دلیل نبوده که مردم موافق او بوده اند؟ آیا سکوت مردم در آن زمان نشان رضایت نبوده؟ لطفا این قضیه را برایم توضیح دهید زیرا برای من بسیار نامفهوم و گیج کننده است

سلام علیکم و رحمة الله،
در مسجد که می‌خواستند از حضرت علی علیه‌السلام به زور بیعت بگیرند، بعد از واقعه‌ی حمله خانه‌ی ایشان و مضروب کردن حضرت زهراء سلام‌الله‌علیها، حضرت علی علیه‌السلام واقعه‌ی غدیر را به اولی و دومی در انظار سایرین که حاضر بودند خاطرنشان کردند و پرسیدند آیا اقرار نمی‌کنید؟ در این زمان ابوبکر قسم جلاله خورد که چرا همینطور است که می‌گویی ولی بعد حدیثی جعل نمود به این صورت که بعد از آن واقعه از رسول خدا شنیدم که فرمود نبوت و خلافت در یک خانواده جمع نمی‌شود و تو هرچقدر هم که خوبی چون از خاندان وحی هستی خلافت نمی‌توانی بکنی، بعد هم عمر و برخی دیگر از همدستان ایشان به اینکه آنها هم این حدیث را شنیده باشند شهادت دادند، بعد طرفداران حضرت علیه‌السلام و خود ایشان با قرآن و غیره دروغ بودن این روایت را ثابت کردند و وقتی که جوّ داشت در نتیجه این یادآوری‌ها و روشن‌گری‌ها به نفع حضرت برمی‌گشت عمر بحث را عوض می‌کرد ... کتاب سلیم را که اولین کتاب تاریخی شیعه است و نوشتن آن مربوط به همان سالهای آغازین بعد از شهادت رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله برمی‌گردد مطالعه نمایید شرایط آن زمان را به خوبی درک خواهید کرد.
یا علی علیه‌السلام

موضوع قفل شده است