صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آفرینش آسمان ها و زمین

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    نوشته
    5
    حضور
    2 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    16

    اشاره آفرینش آسمان ها و زمین





    با سلام
    می خواستم بدونم منظور خدا در سوره بقره آیه 29 از آفرینش آسمان ها بعد از زمین چیه؟ چون همون طور که می دونیم زمین بعد از شکل گیری آسمان ( فضا ) شکل گرفته.

    هُوَ الَّذِي خَلَقَ لَكُم مَّا فِي الأَرْضِ جَمِيعًا ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاء فَسَوَّاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ ﴿۲۹﴾


    فولادوند: اوست آن كسى كه آنچه در زمين است همه را براى شما آفريد سپس به [آفرينش] آسمان پرداخت و هفت آسمان را استوار كرد و او به هر چيزى داناست

    مکارم: او خدائي است كه همه آنچه (از نعمتها) در زمين وجود دارد، براي شما آفريده سپس به آسمان پرداخت، و آنها را به صورت هفت آسمان مرتب نمود و او به هر چيز آگاه است.

    خرمشاهی: او كسى است كه آنچه در زمين است همه را براى شما آفريد، سپس به [آفرينش‏] آسمان پرداخت، و هفت آسمان استوار كرد و او به هر چيزى داناست‏





    ویرایش توسط یا عالی : ۱۳۹۴/۰۳/۱۳ در ساعت ۱۸:۲۶

  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    684
    حضور
    48 روز 15 ساعت 26 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    1
    گالری
    18
    صلوات
    1995



    با نام و یاد دوست





    آفرینش آسمان ها و زمین








    کارشناس بحث: استاد میقات


  5. صلوات


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 22 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125



    «هُوَ الَّذِى خَلَقَ لَكُم مَّا فىِ الْأَرْضِ جَمِيعًا ثُمَّ اسْتَوَى إِلىَ السَّمَاءِ فَسَوَّئهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَ هُوَ بِكلُ‏ِّ شىَ‏ْءٍ عَلِيمٌ»

    او خدايى است كه همه آنچه را (از نعمتها) در زمين وجود دارد، براى شما آفريد سپس به آسمان پرداخت و آنها را به صورت هفت آسمان مرتب نمود و او به هر چيز آگاه است. (بقره، 29)



    با سلام و درود

    چند نکته در این زمینه عرض می شود:

    1. قرآن کتاب هدایت و راهنمای بشر به سود سعادت و کمال است، نه کتاب کیهان شناسی و ...، و اگر هم مطلبی در زمینه های دیگر بیان نموده است، به جهت جنبه هدایتگری و آن پیامی بوده که در راستای هدایت و راهنمایی انسان مفید و لازم بوده است.

    اشارات قرآنی در زمینه کیهان شناسی نیز در راستای اثبات خداشناسی و بیان عظمت قدرت او و ... است.

    2. در تفسیر و تبیین یك آیه، لازم است آیات دیگر را بررسی و تحلیل نمود به سبب این كه بعضی از آیات، آیات دیگر را تفسیر می كنند؛ و نمی توان از یك یا دو آیه نظریه نهایی قرآن را به دست آورد.

    3. در قرآن آیه ای که بطور صریح و قطعی تقدم خلقت یکی از زمین و آسمان بر دیگری را بیان کرده باشد نداریم.

    4. در این آیه سخن از خلقت زمین نیست، بلکه خلقت "ما فی الارض" (آن چه در زمین است) را اشاره دارد، و این دو با یکدیگر فرق می کنند.

    5. «ثم» همه جا براى تأخير و ترتيب زمانى نيست (همان طورى كه در ادبيات عرب نظاير فراوان دارد)، لذا ممکن است در اينجا فقط براى تذكر و يادآورى نعمت هاى خدا باشد و نظرى به تقدم و تأخّر خلقت زمين يا آسمان ندارد. (ر.ک: مجمع البيان في تفسير القرآن، ج‏1، ص 173؛ تفسير نمونه، ج ‏1، ص 164)

    6. از مجموع آیاتی كه در باره خلقت آسمان و زمین نازل شده، این نكته به دست آمده كه قبل از خلقت آسمان و زمین، توده ای از گازهای گسترده و عظیم وجود داشت (فصلت، 9 و 11)، و زمین و آسمان به هم متصل و چسبیده بودند (انبیاء، 30)، و در اثر انفجارهای پی در پی از هم شكافته و كهكشان و منظومه و كرات دیگر به وجود آمد، و با نظریه مشهور علمی، یعنی انفجار بزرگ، همخوانی دارد.

    آفرینش آسمان ها و زمین

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  7. صلوات


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    274
    حضور
    6 روز 1 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    385



    دوست عزیز


    توی معنی خود آیات هم اومده منظور نعمت های روی زمینه


    اگه کمی دقت کنی اسمی از آفرینش زمین نبرده


    فقط گفته شده چیزایی که روی زمین هست و ساخت و این شاید منظور اینه که چگونگی بودن نعمت های زمین رو طراحی کرد و بعدش بر اساس اون آسمان ها رو آفرید
    یه نکته ای لازمه بگم نظرات من فقط فقط نظرات شخصی من هست و رفتار و یا لحن گفتار من فقط فقط به شخص بنده مربوط میشه و بسیار شخصی هست !
    و نظرات و اصول دینی و رفتار و گفتار دین شاید با من تفاوت های زیادی داشته باشه !
    پس بهتره اینجور بگم که من نماینده ی دین نیستم ! و فقط نظرات و گفتار خودم رو توی نظرات و یا مشاوره ها می گم
    و در آخر هم بگم من قصد اذیت ندارم و فقط دوس دارم خیلی رک حرفمو بزنم

  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    مطالعات دینی، فلسفی، ریاضی، فیزیکی ...
    نوشته
    2,628
    حضور
    73 روز 19 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    8025



    نقل قول نوشته اصلی توسط متین بابائی گلی نمایش پست ها

    ... چون همون طور که می دونیم زمین بعد از شکل گیری آسمان ( فضا ) شکل گرفته.
    سلام علیکم و رحمة الله

    در واقع اینطور نیست که واقعاً بدانیم، حدس می‌زنیم که بدانیم یا به دانستنش نزدیک شده باشیم، ولی چنین مطلبی هرگز اثبات قطعی ندارد و نظریه‌ی مهبانگ هم ضعف‌هایی دارد که هنوز حل نشده‌اند و چه بسا با کمی اصلاح هم حل نگردند.
    در ضمن اینکه در جهان‌شناسی اسلامی ما هفت زمین داریم که بعضاً از احادیث اینطور فهمیده می‌شود که این هفت زمین در حقیقت یک زمین هستند که به صورت هفت طبقه درآمده‌اند و زمینی که ما روی آن زندگی می‌کنیم یکی از این طبقات است و در مجموع خلقت تمام زمین‌ها مقدم بر خلقت آسمان‌هاست نه فقط خلقت کره‌ی زمین، حالا زمین دقیقاً به چه چیزی گفته می‌شود و شش زمین دیگر کجا هستند یا چطور هستند و آسمان دقیقاً به کجا گفته می‌شود و بین زمین و آسمان کجا می‌شود اینها هنوز برای حقیر هم جای سؤال و محل تأمل هستند.

    چیزی که مشخص است در پاسخ دادن به سؤالی مانند سؤال شما به چند نکته باید دقت کرد:
    ۱. در قریب به اتفاق نظریه‌های علوم تجربی قطعیتی وجود ندارد که بر اساس آنها بگوییم «می‌دانیم که چنین است یا چنان نیست»
    ۲. در زمان غیبت درک ما از قرآن و روایات کامل نیست، ما بعضاً به اندازه‌ی یک بند انگشت از قرآن را هم نمی‌دانیم
    ۳. اگر مطلبی از طریق قرآن و روایات صحیح به صورت قطعی مشخص گردد (یا با ظهور امام زمان علیه‌السلام یا با انجام بحث‌های عقلی و نه مبتنی بر تجربه‌ی خطاپذیر) دیگر آنچه که صحیح در نظر گرفته می‌شود نظر قرآن و روایات است و نه نظر علوم تجربی.

    از مجموع آیات و روایات فعلاً به نظر حقیر اینطور می‌رسد که برخی از نظریات علوم تجربی (دقت کنید که نه لزوماً مشاهدات آنها) چندان درست نیستند و جای کار بسیار دارند و باید تصحیح شوند چه آنکه این اشتباهات در مجموع روی نگرش ما به عالم تأثیر می‌گذارند.
    یا علی

    بهترین سرمایه‌گذاری عمر در کمک به تعجیل در ظهور است،
    ... بضاعتی محدود و اثرگذاری نامحدود،
    نگران سوددهی‌اش هم نیستیم چون خدا تضمین کرده است که قیام به بار خواهد نشست
    هر که می‌خواهد نامحدود بندگی خدا را کند و در هر خیری سهیم شود بسم الله ...

    بزرگواران و دوستان و هم‌مباحثه‌ای‌ها، ان شاء الله اگر جسارتی کرده‌ام ببخشید و اگر کوتاهی کرده‌ام یا رنجشی به شما رسانده‌ام حلال کنید

  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    نوشته
    5
    حضور
    2 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    16



    اولا ممنون بابت مطالبی که نوشتین!
    دوما من دیدگاهم اینه که اگه قرآن یا هر کتاب دیگه ای که ادعای فوق بشری راجبش میشه از روی نشونه هایی که بهمون میده باعث میشه که ما تشخیص بدیم که حرفاش درسته یا نه و در واقع اگه خدا می خواد خودشو به ما ثابت کنه از طریق همین نشونه هاست که میتونه این کارو بکنه بنابراین اینکه فرمودید قرآن کتاب هدایت و راهنمای بشر به سود سعادت و کمال است، نه کتاب کیهان شناسی و ...، و اگر هم مطلبی در زمینه های دیگر بیان نموده است، به جهت جنبه هدایتگری و آن پیامی بوده که در راستای هدایت و راهنمایی انسان مفید و لازم بوده است. اتفاقا من هم فکر می کنم این نشونه هایی که در قرآن گفته شده حالا می خواد در زمینه کیهان شناسی باشه یا زیست شناسی و یا ... باید با اثبات درستیش باعث هدایت ما به خدا بشه. پس اینکه بگیم این ها مسائلی نیستن که آدم بخواد توش عمیق بشه من با این دیدگاه موافق نیستم.
    سوما منظورتون رو از این که به طور صریح بیاد بگه اول زمین درست شده بعد آسمون متوجه نمی شم؟ یعنی باید چه جور دیگه ای بگه؟
    چهارما اینکه بیایم بگیم منظور خدا خلقت نعمت های زمین بوده نه خود زمین هم دردی رو دوا نمیکنه چون تا زمینی وجود نداشته باشه پس نعمت های زمین کجا می خواد خلق بشه؟ پس با این حساب اگه فرض کنیم منظور خدا نعمت های زمین هم بوده باز آیه داره به وجود داشتن زمین قبل از آفرینش آسمان اشاره می کنه!
    پنجما ( البته نمی دونم پنجما داریم یا نه!!! ) این چیزی که شما فرمودید زمین و آسمون به هم چسبیده بودن که اصن اول زمینی وجود نداشته که بخواد به آسمون چسبیده باشه بعد منظورتون رو از انفجار های پی در پی متوجه نشدم و درثانی شما با این توضیح دارین می گین زمین و آسمون از هم جدا شدن بعدا منظومه ها و کهکشان ها و ... تشکیل شده که یعنی زمین قبل از شکل گیری کهکشان ها و منظومه ها شکل گرفته که این غلطه و با تئوری انفجار بزرگم تضاد داره!
    ششما این که شما گفتین توی مسائل علمی قطعیت نداریم این موضوع درباره ی موضوعاتی درسته که امکان مشاهده و آزمایش مستقیم و غیر مستقیم وجود نداره و یا شواهد و مدارک و روش های لازم برای پی بردن به حقیقت وجود نداره که در این زمینه ی به خصوص یعنی شکل گیری زمین بعد از فضا این موضوعیه که هم شواهد کافی و مستند وجود داره و هم روش هایی برای پی بردن به حقیقت این مسئله اینم در نظر بگیرین که موضوع فقط راجع به تقدم خلقت زمین بر آسمونه که در علم در این زمینه بخصوص چیز حل نشده ای وجود نداره منظورم فقط راجبه مسئله تقدمه خلقته نه چیز دیگه ای!
    ممنون از خوندن این مطلب
    منتظر نظرتون هستم!


  13. صلوات ها 4


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    274
    حضور
    6 روز 1 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    385



    نقل قول نوشته اصلی توسط متین بابائی گلی نمایش پست ها
    اینکه بیایم بگیم منظور خدا خلقت نعمت های زمین بوده نه خود زمین هم دردی رو دوا نمیکنه چون تا زمینی وجود نداشته باشه

    اولا من گفتم طراحی کرد توی نظرش بعد که زمین رو بخواد بسازه طوری بسازه که آسمانش اینگونه باشد که بتواند نعمت هایی در آن جا داد


    حالا یه چیزی خواستم بگم

    تو که قبول نداری می خوام قبول نداشته باشی کسی اجبارت نکرده

    هر چیزی رو قبول داری و کتاب آسمانی که قبول داری برو بپرست ! در ضمن کتاب آسمونیت هم به ما بگو اسمش چیه که ببینیم تو چه کتابی رو قبول داری که از قرآن ما کامل تر و جامع تر می دونیش

    اگه کتابی سراغ نداری پس حرف اضافه نزن
    یه نکته ای لازمه بگم نظرات من فقط فقط نظرات شخصی من هست و رفتار و یا لحن گفتار من فقط فقط به شخص بنده مربوط میشه و بسیار شخصی هست !
    و نظرات و اصول دینی و رفتار و گفتار دین شاید با من تفاوت های زیادی داشته باشه !
    پس بهتره اینجور بگم که من نماینده ی دین نیستم ! و فقط نظرات و گفتار خودم رو توی نظرات و یا مشاوره ها می گم
    و در آخر هم بگم من قصد اذیت ندارم و فقط دوس دارم خیلی رک حرفمو بزنم

  15. #8

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    مطالعات دینی، فلسفی، ریاضی، فیزیکی ...
    نوشته
    2,628
    حضور
    73 روز 19 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    8025



    نقل قول نوشته اصلی توسط متین بابائی گلی نمایش پست ها
    این مسئله اینم در نظر بگیرین که موضوع فقط راجع به تقدم خلقت زمین بر آسمونه که در علم در این زمینه بخصوص چیز حل نشده ای وجود نداره منظورم فقط راجبه مسئله تقدمه خلقته نه چیز دیگه ای!
    سلام علیکم،
    در همین زمینه هم قطعیتی وجود ندارد و فعلاً تنها به نظر می‌رسد که اینطور باشد ... بخصوص که ما هنوز نه زمین‌های هفت‌گانه را دقیقاً می‌دانیم که چه و کجا و چطور هستند و نه ماهیت نیروی جاذبه و «غیر عمد ترونها» را متوجه شده‌ایم ...
    یا علی

    بهترین سرمایه‌گذاری عمر در کمک به تعجیل در ظهور است،
    ... بضاعتی محدود و اثرگذاری نامحدود،
    نگران سوددهی‌اش هم نیستیم چون خدا تضمین کرده است که قیام به بار خواهد نشست
    هر که می‌خواهد نامحدود بندگی خدا را کند و در هر خیری سهیم شود بسم الله ...

    بزرگواران و دوستان و هم‌مباحثه‌ای‌ها، ان شاء الله اگر جسارتی کرده‌ام ببخشید و اگر کوتاهی کرده‌ام یا رنجشی به شما رسانده‌ام حلال کنید

  16. صلوات


  17. #9

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    نوشته
    5
    حضور
    2 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    16



    بازم ممنون بابات نظراتتون
    اولا اینکه دوست عزیز tah فرمودند اگه می خواین بگین خدا تو ذهنش نعمت های زمینو طراحی کرده بعد آسمون رو آفرید بعد زمینو آفرید نعمتا رو فرستاد توش که تو خود آیه به صراحت از واژه ی خلق کردن استفاده شده و فکر می کنم خلق کردن با طراحی کردن در ذهن تفاوت داشته باشه حالا اگر منظورتون چیزه دیگه ای هست خوش حال میشم بدونم. بعدشم یه چیزی بگم این که فرمودید تو که قبول نداری می خوام قبول نداشته باشی کسی اجبارت نکرده

    هر چیزی رو قبول داری و کتاب آسمانی که قبول داری برو بپرست ! در ضمن کتاب آسمونیت هم به ما بگو اسمش چیه که ببینیم تو چه کتابی رو قبول داری که از قرآن ما کامل تر و جامع تر می دونیش

    اگه کتابی سراغ نداری پس حرف اضافه نزن فکر نمی کنم برای یه مباحثه علمی و منطقی لحن مناسبی انتخاب شده باشه و در ثانی من منظورتون رو از قبول داشتن متوجه نشدم؟ مگه نه اینکه با تفکر تو همین نشانه ها و سر نخ هایی که کتبی که اصطلاح آسمانی براشون بکار برده میشه می تونیم پی به درست یا نادرست بودنشون ببریم؟ من فکر می کنم این که تو این مسائل تفکر کنیم راه خردمندانه و پسندیده ای هم هست و الا با این رویکردی که شما پیش گرفتین که دیگه هر کسی شبهه ای هم داشته باشه باید بره پی کارش و کلا مباحثه و مناظره هم کار بیهوده ایه!!!
    و مطلب دوم درباره کارشناس موضوع می خواستم بگم اولا اینکه فرمودید و نه ماهیت نیروی جاذبه و «غیر عمد ترونها» را متوجه شده‌ایم ... ماهیت جاذبه در فیزیک و به خصوص مبحث الکترو مغناطیس تعریف مشخصی ازش وجود داره و یک توضیحات جامعی ازش میشه حالا این که فرمودید هنوز ماهیتشو نمی دونیم میشه مثالی بزنید که نشه با الکترو مغناطیس و مباحثی که تو فیزیک مطح میشه نشه توضیحش داد؟ بعدشم فکر نمی کنم ماهیت جاذبه روی بحثمون تاثیری داشته باشه چون موضوع بحث راجبه نیرو های بنیادین و انفجار بزرگو ... نیست. مسئله فقط و فقط بر سر تقدم پیدایش زمین و فضاست ( تاکید می کنم موضوع فقط به موضوع تقدم محدود میشه نه چیز دیگه ای! ) که تو این زمینه همون طور که گفتم چیز خاصی که هنوز حل نشده باشه وجود نداره.
    مطلب بعدی اینه که من توی مطلب قبلیم به 6 مورد اشاره کردم که شما فقط به مورد ششم پرداختید! اگه دوستانی که بحثو دنبال می کنن به صورت موضوعی به 5 مورد قبلی بپردازن ممنون میشم!
    بازم مرسی از این که این مطلبو خوندین!


  18. صلوات ها 3


  19. #10

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    274
    حضور
    6 روز 1 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    385



    نقل قول نوشته اصلی توسط متین بابائی گلی نمایش پست ها
    بازم ممنون بابات نظراتتون
    اولا اینکه دوست عزیز tah فرمودند اگه می خواین بگین خدا تو ذهنش نعمت های زمینو طراحی کرده بعد آسمون رو آفرید بعد زمینو آفرید نعمتا رو فرستاد توش که تو خود آیه به صراحت از واژه ی خلق کردن استفاده شده و فکر می کنم خلق کردن با طراحی کردن در ذهن تفاوت داشته باشه حالا اگر منظورتون چیزه دیگه ای هست خوش حال میشم بدونم. بعدشم یه چیزی بگم این که فرمودید تو که قبول نداری می خوام قبول نداشته باشی کسی اجبارت نکرده

    هر چیزی رو قبول داری و کتاب آسمانی که قبول داری برو بپرست ! در ضمن کتاب آسمونیت هم به ما بگو اسمش چیه که ببینیم تو چه کتابی رو قبول داری که از قرآن ما کامل تر و جامع تر می دونیش

    اگه کتابی سراغ نداری پس حرف اضافه نزن فکر نمی کنم برای یه مباحثه علمی و منطقی لحن مناسبی انتخاب شده باشه و در ثانی من منظورتون رو از قبول داشتن متوجه نشدم؟ مگه نه اینکه با تفکر تو همین نشانه ها و سر نخ هایی که کتبی که اصطلاح آسمانی براشون بکار برده میشه می تونیم پی به درست یا نادرست بودنشون ببریم؟ من فکر می کنم این که تو این مسائل تفکر کنیم راه خردمندانه و پسندیده ای هم هست و الا با این رویکردی که شما پیش گرفتین که دیگه هر کسی شبهه ای هم داشته باشه باید بره پی کارش و کلا مباحثه و مناظره هم کار بیهوده ایه!!!

    ببین دوست عزیز

    عقل آدم می رسه یه چیزی رو که می خونه

    اینجا نوشته نعمت های روی زمینو آفرید و بعد به آفرینش آسمان ها پرداخت ! خب حرفی از آفرینش زمین نکرده ! اگه منظورش تقدم و تاخر بوده گفته می شد زمین رو آفرید و سپس به آفرینش آسمان اقدام کرد


    اما توی این ترجمه که ما می بینیم

    اولا بحثی از زمین نکرده و از نعمت های زمین صحبت کرده ! که ممکنه اصلا جایی دیگه ساخته شدن و بعد ب روی زمین پای گذاشتن


    نمونه اش همین داستان آدم و حوا ! که گفته بوده بعد از انجام گناه به زمین سقوط کردند


    و دومین مطلب هم گفته شده به آفرینش آسمان ها پرداخت

    نگفته آسمان ها رو خلق کرد !

    پرداخت فرق داره ! پرداخت یعنی اینکه مقداریشو از قبل ساخته بوده اینجور که متوجه شدم

    وگرنه می گفت آسمان رو شروع کرد برای آفرینشش




    دوما این بحث اصلا نمی تونه علمی باشه چون کتاب قرآن اگر می خواسته مساله علمی باشه باید مقاله ای در این باره می نوشته و بعد شما میومدی ایراد می گرفتی


    مثلا شما یه مقاله علمی رو که بخونی آیا میشه با یکی دو خط درباره اون مقاله رای صادر کنی یا باید همشو بخونی و بعد حرفتو بزنی




    سوما تو در جایگاهی نیستی بخواهی بحث علمی کنی !


    دانشمند ناسایی ؟ پژوهشگر و محققی که سال ها توی علم تحقیق کردی ؟ مطمئنم هیچکدوم نیستی

    یه چهار تا مطلب علمی خوندی و یا حتی نخوندی و فقط از سر دشمنی از جایی کپی کردی اومدی اینجا طرح کردی !


    اگه بحث علمی باشه باید با اهلش باشه

    یه دانشمند که کلی وقت صرف تحقیقات تئوری و عملی کرده باید بیاد بحث کنه نه تو !


    چهارما من هنوزم میگم ما این کتابو قبول داریم و به تو ربطی هم نداره به چه دلایلی قبولش داریم


    تو که انقد ادعات میشه ! کتاب آسمانی یا کتابی که خداوند به تو داده رو به ما نشون بده که ما هم بتونیم بخونیم و ببینیم ایرادات کتاب تو چیه


    خودت افکارتو قایم کردی و میای از افکار دینی که اینجا هست ایراد میگیری


    بلاخره تو هم کتابی افکاری داری تو افکار و کتابتو نمایش بده تا ما هم بتونیم به تو ایراد بگیریم


    در ضمن کسی که شبه داره فرق داره با کسی که دشمنی داره

    شبهاتی مطرح میشه و حل میشه اونم با لحنی بسیار دوستانه

    ولی کسی که میاد یه کتاب رو به خاطر یکی دو تا خط زیر سوال می بره بحثش شبه نیست و اگه جواب اینو هم گرفت ایرادی دیگه می گیره



    پس یا افکارتو بذار واسه خودتو دینی که قبول داری رو به ما بگو ! یا کلا صحبتات اضافه است
    یه نکته ای لازمه بگم نظرات من فقط فقط نظرات شخصی من هست و رفتار و یا لحن گفتار من فقط فقط به شخص بنده مربوط میشه و بسیار شخصی هست !
    و نظرات و اصول دینی و رفتار و گفتار دین شاید با من تفاوت های زیادی داشته باشه !
    پس بهتره اینجور بگم که من نماینده ی دین نیستم ! و فقط نظرات و گفتار خودم رو توی نظرات و یا مشاوره ها می گم
    و در آخر هم بگم من قصد اذیت ندارم و فقط دوس دارم خیلی رک حرفمو بزنم

صفحه 1 از 5 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 3

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود