صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: حوادث بین صور اول و دوم

  1. #1

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    نوشته
    125
    حضور
    3 روز 12 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    479

    حوادث بین صور اول و دوم




    میخاستم بدونم تو فاصله ی بین صور اول و دوم چه اتفاقاتی میفته؟ این فاصله چقد طول میکشه؟ ممکنه خداوند تو اون فاصله جهان های دیگه ای خلق کنه؟
    اصلا فلسفه ی این فاصله چیه؟
    مرسی

  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,569
    حضور
    175 روز 16 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58356



    با نام و یاد دوست





    حوادث بین صور اول و دوم








    کارشناس بحث: استاد صفا


  5. صلوات ها 5


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    نوشته
    420
    حضور
    10 روز 22 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    943



    نقل قول نوشته اصلی توسط sara72 نمایش پست ها
    میخاستم بدونم تو فاصله ی بین صور اول و دوم چه اتفاقاتی میفته؟ این فاصله چقد طول میکشه؟ ممکنه خداوند تو اون فاصله جهان های دیگه ای خلق کنه؟
    اصلا فلسفه ی این فاصله چیه؟
    مرسی
    با سلام و عرض ادب
    در این رابطه می توان به حدیث امام صادق علیه السلام از کتاب احتجاج طبرسی،ج2،ص350 اشاره نمود:

    متن حدیث:قال السّائل:« أ فتتلاشى الرّوح بعد خروجه عن قالبه أم هو باق؟
    قال: بل هو باق إلى وقت ينفخ في الصّور، فعند ذلك تبطل الأشياء و تفنى، فلا حسّ و لا محسوس. ثمّ أعيدت الأشياء كما بدأها مدبّرها، و ذلك أربعمائة سنة يسبت لسبت فيها الخلق، و ذلك بين النّفختين»

    معنی حدیثپرسشگری از ایشان در مورد وضعیت روح بعد از خروج از بدن سوال نمود حضرت فرمودند:« ارواح باقی می مانند تا در صور دمیده شود. در این هنگام همه اشیاء باطل و فانی می شوند. نه حسی خواهد بود نه چیزی برای احساس کردن، بعد از آن همه اشیا به جایگاه خود برمی گردند، درست مثل روزی که آفریننده آنها شروع به خلق آنها نموده بود. فاصله بین دو صور 400 سال است . در این مدت خلق قطع می شود

    تذکر:لازم به یادآوری است که دو نفخ صور در ادبیات دینی مطرح شده است نفخ صور اول که موجودات می میرند و نفخ دوم که آستانه قیامت است.

    نکات قابل استفاده از حدیث:
    1)بر اساس این روایت ارواح در بین این دو صور باقی هستند.
    2)در این فاصله دیگر اشیاء نابود می شوند، و هیچ چیز باقی نخواهد ماند لازم به ذکر است مقصود از اشیاء به قرینه« فلا حس و لا محسوس» امور مادی است چرا که داشتن حس مترتب بر داشتن جسم است. (احساس در زبان عربی در مورد امور جسمی بکار می رود).
    3) زمان بین آندو چهارصد سال است. (البته باید یاد آور شویم زمان تابع وجود حرکت و حرکت تابع وجود جسم است چون در این دوره چیزی از امور مادی نیست. این زمان به نسبت به حال کنونی مطرح است).
    4)کار خلقت متوقف می شود.
    5)در مورد فلسفه بین دو صور می توان گفت: این مدت برای این است که حکمت وجود عالم برزخ نیز برای مخلوقات آخرالزمان جاری شود.

    یادآوری:حکمت آن به نسبت مومنین و کافرین متفاوت است، برای مومنین خالص زمینه ای برای نعمت بیشتر، برای مومنین اهل گناه، زمینه ای برای از بین رفتن یا کاهش عذاب قیامت که عذاب دردناکتری است، برای کفار زمینه ای برای عذاب بیشتر

    تذکر: آنچه عنوان شد برداشت شخصی این حقیر از روایت بر اساس منابع لغوی و... است که در صورت در خواست دوستان حاضر به مباحثه در این موضوع هستم.
    موفق باشید.

    ویرایش توسط صفا : ۱۳۹۳/۰۶/۲۲ در ساعت ۱۶:۲۳

  7. صلوات ها 8


  8. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    1,594
    حضور
    14 روز 5 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    1
    گالری
    302
    صلوات
    4561



    صور اول چه زمانی رخ میدهد؟؟؟
    صور دوم در چه زمانی رخ میدهد؟؟؟

    یعنی چه بین این دو صور هیچ زاد و ولدی رخ نمیدهد؟؟؟

  9. صلوات ها 3


  10. #5

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    مطالعات دینی، فلسفی، ریاضی، فیزیکی ...
    نوشته
    2,628
    حضور
    73 روز 19 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    8025



    نقل قول نوشته اصلی توسط صفا نمایش پست ها


    با سلام و عرض ادب
    در این رابطه می توان به حدیث امام صادق علیه السلام از کتاب احتجاج طبرسی،ج2،ص350 اشاره نمود:

    متن حدیث:قال السّائل:« أ فتتلاشى الرّوح بعد خروجه عن قالبه أم هو باق؟
    قال: بل هو باق إلى وقت ينفخ في الصّور، فعند ذلك تبطل الأشياء و تفنى، فلا حسّ و لا محسوس. ثمّ أعيدت الأشياء كما بدأها مدبّرها، و ذلك أربعمائة سنة يسبت لسبت فيها الخلق، و ذلك بين النّفختين»

    معنی حدیثپرسشگری از ایشان در مورد وضعیت روح بعد از خروج از بدن سوال نمود حضرت فرمودند:« ارواح باقی می مانند تا در صور دمیده شود. در این هنگام همه اشیاء باطل و فانی می شوند. نه حسی خواهد بود نه چیزی برای احساس کردن، بعد از آن همه اشیا به جایگاه خود برمی گردند، درست مثل روزی که آفریننده آنها شروع به خلق آنها نموده بود. فاصله بین دو صور 400 سال است . در این مدت خلق قطع می شود

    تذکر:لازم به یادآوری است که دو نفخ صور در ادبیات دینی مطرح شده است نفخ صور اول که موجودات می میرند و نفخ دوم که آستانه قیامت است.

    نکات قابل استفاده از حدیث:
    1)بر اساس این روایت ارواح در بین این دو صور باقی هستند.
    2)در این فاصله دیگر اشیاء نابود می شوند، و هیچ چیز باقی نخواهد ماند لازم به ذکر است مقصود از اشیاء به قرینه« فلا حس و لا محسوس» امور مادی است چرا که داشتن حس مترتب بر داشتن جسم است. (احساس در زبان عربی در مورد امور جسمی بکار می رود).
    3) زمان بین آندو چهارصد سال است. (البته باید یاد آور شویم زمان تابع وجود حرکت و حرکت تابع وجود جسم است چون در این دوره چیزی از امور مادی نیست. این زمان به نسبت به حال کنونی مطرح است).
    4)کار خلقت متوقف می شود.
    5)در مورد فلسفه بین دو صور می توان گفت: این مدت برای این است که حکمت وجود عالم برزخ نیز برای مخلوقات آخرالزمان جاری شود.

    یادآوری:حکمت آن به نسبت مومنین و کافرین متفاوت است، برای مومنین خالص زمینه ای برای نعمت بیشتر، برای مومنین اهل گناه، زمینه ای برای از بین رفتن یا کاهش عذاب قیامت که عذاب دردناکتری است، برای کفار زمینه ای برای عذاب بیشتر

    تذکر: آنچه عنوان شد برداشت شخصی این حقیر از روایت بر اساس منابع لغوی و... است که در صورت در خواست دوستان حاضر به مباحثه در این موضوع هستم.
    موفق باشید.

    سلام علیکم استاد بزرگوار،
    بخش‌هایی از پاسختان هنوز برای حقیر روشن نشده است، ممنون می‌شوم اگر کمی بیشتر پیرامون آنها توضیح بفرمایید،
    ۱. اینکه بین دو صور ماده از بین می‌رود و زمینه‌ی تجربه‌ی برزخ برای اهل آخرالزمان فراهم می‌شود چگونه با اینکه روح بعد از مرگ تا صور اول باقی بماند جمع می‌شود؟ اگر روح در این حدیث (که احتمالاً منظور از ان همان جسم برزخی باشد ) تا زمان نفخه‌ی صور اول باقی می‌ماند و سپس «فعند ذلك تبطل الأشياء و تفنى»، پس آیا این صور نخست نباید انتهای برزخ برای همگان باشد؟
    ۲. اگر صور نخست حسّ و محسوس را از بین ببرد یعنی آیا منظور از آن حس و محسوس دیدن و شنیدن و چشیدن و لمس کردن با بدن برزخی هم می‌شود؟ به هر حال این بدن هم در برزخ با بدن برزخی‌اش عذاب می‌شود و او احساسی از آن عذابها دارد، یا پاداش می‌گیرد و حسّی نسبت به بهشت برزخی دارد؟
    ۳. اگر بین دو صور هیچ حرکت عرضی و جوهری نبود و زمان بی‌معنا می‌شد آیا همینکه بر مبنای زمان کنونی بگوییم فاصله‌ی بین آنها ۴۰۰ سال است با معنا خواهد بود؟ یعنی اگر لازمان باشد بین ۴۰۰ سال با ۴۰۰ ثانیه تفاوتی وجود خواهد داشت؟
    ۴. آیا اینکه روح (به معنای جسم برزخی) باقی می‌ماند تا صور نخست و البته می‌دانیم که بعد از صور نخست حتی فرشتگان و حتی خود اسرافیل علیه‌السلام هم می‌میرد آیا به این معناست که جسم برزخی انسان‌ها و جسم(؟) فرشتگان هم می‌میرد؟ آیا اگر نفس بمیرد دوباره وحدت در وجود پیش نمی‌آید؟ آیا این همان بازگشت روح به سوی خداست که روح واحد مشترک میان تمام مخلوقات خداوند به سوی خداوند بازمی‌گردد و معنای بازگشت روح به سوی خداوند هم همین است و نه در قیامت که باز عرصه‌ی کثرت است و نفوس و اجسام مادی متکثر هستند؟
    ۵. در حدیثی از امام رضا علیه‌السلام هست که طومار آسمان‌ها و زمین پیچیده می‌شود ولی وقتی طومار دوباره باز گردد جای آنها نسبت به یکدیگر حفظ شده است و بهشت بالاست و جهنم پایین، آیا از بین رفتن همه چیز بجز وجه‌ خداوند به معنای پیچیده‌شدن طومار خلقت است یا واقعاً همه چیز عدم می‌شود و دوباره لامن‌شیء خلق می‌شود؟ (ابداعی با الگوی مثالی که پیشتر وجود داشته است؟)
    با تشکر از پاسخ‌گویی و صبرتان
    یا علی

    بهترین سرمایه‌گذاری عمر در کمک به تعجیل در ظهور است،
    ... بضاعتی محدود و اثرگذاری نامحدود،
    نگران سوددهی‌اش هم نیستیم چون خدا تضمین کرده است که قیام به بار خواهد نشست
    هر که می‌خواهد نامحدود بندگی خدا را کند و در هر خیری سهیم شود بسم الله ...

    بزرگواران و دوستان و هم‌مباحثه‌ای‌ها، ان شاء الله اگر جسارتی کرده‌ام ببخشید و اگر کوتاهی کرده‌ام یا رنجشی به شما رسانده‌ام حلال کنید

  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۳
    علاقه
    موسیقی.وبگردی.کتاب
    نوشته
    16
    حضور
    1 روز 11 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    59



    من اصلا این قسمت رو متوجه نمیشم!
    چرا باید همچین اتفاقی بیافته؟ منظورم اینه که چرا باید همه چی(مادی) از بین بره که دوباره همه ی اینها آفریده بشه؟

    شاید دیگه بعد از اینکه همه ی چیز از بین رفت دیگه هیچ چیز مادی آفریده نشه!

    مثلا همین انسان مگه میتونه با بدن مادی وارد بهشت و جهنم بشه؟؟؟



  13. صلوات ها 3


  14. #7

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    نوشته
    420
    حضور
    10 روز 22 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    943



    با سلام و عرض ادب
    خداوند متعال در قرآن می فرماید:) ومن ورائهم برزخ إلی یوم یبعثون
    [1](، و از پیش روی آنها برزخی است تا روزی که برانگیخته شوند.ملاحظه این آیه دو مطلب را نشان می دهد.
    اولا؛ عالم برزخ برای همگان است
    ثانیا؛ عالم برزخ تا روز قیامت و روز محشر ادامه دارد
    از کنار هم قرار گرفتن این آیه و روایت فوق نتایج زیر کسب می شود.
    الف: مقصود از صور در این قسمت حدیث« فتتلاشى الرّوح بعد خروجه عن قالبه أم هو باق؟قال: بل هو باق إلى وقت ينفخ في الصّور»
    صور دوم است بعبارت دیگر در مدت صور اول و دوم موجودات مادی صورت مادیه خود را از دست می دهند ولی ارواح همه باقی هستند.
    ب: مقصود از » فعند ذلك تبطل الأشياء و تفنى» از بین رفتن صورت اشیاء مادی است. و این جمله ارواح را شامل نمی شود چنانچه جمله بعد نیز یعنی »فلا حسّ و لا محسوس« با دلیلی که بدان پرداختیم نیز اثبات کننده از بین رفتن صورت امور مادی بود.
    ج: فایده وقت بین دو صور این است که همه بتوانند وارد عالم برزخ شوند اگر با صور اول روز دادرسی فرا رسد برای مردمانی که قبل از آن صور زندگی می کردند برزخی نخواهد بود و این بی عدالتی است.
    د: معیار زمان در این عالم میزان زمان گردش خورشید است. حضرت زمان را فرضی لحاط نموده اند یعنی اگر فرض بگیریم هنگام صور اول خورشید باقی بماند و چهار صد سال در مدار خود باشد. به این میزان ، زمان بین دو صور است.
    و: ملاحظه معنای روایت و حدیث مشخص می سازد مقصود فناء مطلق بمعنی عدم محض نیست بلکه مقصود از بین رفتن ماهیات است. و با صور دوم ماهیات به اشیاء برمی گردد. این مطلب با آیاتی که نشاندهنده برخواستن مردم از قبور هنگام بر پایی قیامت است تایید می شود
    [2]
    ی: اگر دلیلی باعث شده ما وجود نفخ صور اول و دوم را قبول کنیم ، همان دلیل اثبات کننده زنده شدن انسان ها بعد از نفخ صور دوم است بطور مثال ما می گوییم نفخ صور اول و دوم هست چون خدا گفته است، خب زنده شدن انسان ها را هم خدا گفته است
    ![3]
    ی: آیات متعدد قرآنی به وجود لذات و عذاب مادی در بهشت و جهنم اشاره دارند و نتیجه این آیات اثبات بعد مادی برای آن عالم است
    [4].
    *احتمال: برخی علماء صور در اصل دو معنا دارد: يكي جمع «صورت» و ديگري «شيپور»
    [5] می توان چنین احتمالی را مطرح کرد ؛
    صور در نفخ صور اول بمعنی شیپور است که در اثر آن عالم مادی دچار دگرگونی و نابودی می شود در این حالت با نفخ اول ماهیات اشیاء از بین میرود
    صور در نفخ صور دوم بمعنی جمع صورت هاست یعنی نفخ صور دوم، دمی است که در اثر صورت اشیاء« ماهیت آنها» با آنها برگردانده می شود.
    (البته این یک احتمال شخصی قابل بررسی است)



    [1] - مومنون،100

    [2] - نمل، آیه 87 و نباء آیه 18 و نازعات، آیات 6 تا 14

    [3] - البته برای اثبات دلیل عقلی نیز داریم که باید در موضوع مربوط به خود بررسی شود.

    [4] - آیات قرآن برای اثبات معاد جسمانی
    آیه 3 سوره قیامت: (أَيَحْسَبُ الْإِنسَانُ أَلَّن نَجْمَعَ عِظَامَهُ( ؛ آيا انسان مى‏پندارد كه هرگز استخوانهاى او را جمع نخواهيم كرد
    آیه 24 سوره نور: )يَوْمَ تَشْهَدُ عَلَيْهِمْ أَلْسِنَتُهُمْ وَأَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ( ؛ در روزى كه زبان و دستها و پاهايشان بر ضد آنان براى آنچه انجام مى‏دادند شهادت مى‏دهند
    آیه 20 سوره قصلت: )حَتَّى إِذَا مَا جَاؤُوهَا شَهِدَ عَلَيْهِمْ سَمْعُهُمْ وَأَبْصَارُهُمْ وَجُلُودُهُمْ بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ(؛ تا چون بدان رسند گوششان و ديدگانشان و پوستشان به آنچه مى‏كرده‏اند بر ضدشان گواهى دهند
    آیه 65 سوره یس الْيَوْمَ نَخْتِمُ عَلَى أَفْوَاهِهِمْ وَتُكَلِّمُنَا أَيْدِيهِمْ وَتَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ (؛امروز بر دهانهاى آنان مهر مى‏نهيم و دستهايشان با ما سخن مى‏گويند و پاهايشان بدانچه فراهم مى‏ساختند گواهى مى‏دهند

    [5] - قاموس قرآن ، قریشی، ماده صور




  15. صلوات ها 6


  16. #8

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    مطالعات دینی، فلسفی، ریاضی، فیزیکی ...
    نوشته
    2,628
    حضور
    73 روز 19 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    8025



    سلام علیکم استاد گران‌قدر،
    ممنون بابت توضیحاتتان، می‌شود لطفاً روی این دو مورد هم کمی توضیح بفرمایید:
    ۱. مرگ همه از جمله مرگ فرشتگان آیا به معنای مرگ جسم برزخی ایشان است (مثل مردگانی که در خواب می‌بینیم بدن دارند و لباس تنشان است و در واقع همان جسم برزخی‌اشان است) یا آن دسته از ایشان که مجردند (آیا اثبات عقلی یا نقلی برای تجردشان داریم؟) مرگشان به معنای ساقط شدن وظایف ایشان در امور دنیاست که آن هم با جمع شدن طومار دنیا به حقیقت می‌پیوندد؟
    ۲. حکمت اینکه قبل از قیامت و بعد از قیامت تمامی عوالم وجودی از بالاترین آنها تا پایین‌ترین مرتبه که عالم مادّه است بروز دارند ولی در این میان باید وقفه‌ای باشد که عالم ماده در آن وقفه منقطع بشود چیست؟ آیا قطع شدن تجلی در یک مرتبه‌ی از وجود نیازمند تغییر در مرتبه‌ای عالی‌تر از وجود که مدعی مجرد بودنش هستیم نخواهد شد؟ آیا ضرورت این وقفه را می‌توان به عدم امکان تبدیل پیوسته‌ی یکی به دیگری ارتباط داد؟ (برای اینکه خرق لازم باشد باید تغییرات پیوسته ممکن نباشد) اگر بله در این صورت شباهت این عالم ماده با عالم ماده‌ی بدون ساختار دنیایی آن چگونه خواهد بود؟
    با تشکر از بذل علم و حلم و رفقتان
    یا علی

    بهترین سرمایه‌گذاری عمر در کمک به تعجیل در ظهور است،
    ... بضاعتی محدود و اثرگذاری نامحدود،
    نگران سوددهی‌اش هم نیستیم چون خدا تضمین کرده است که قیام به بار خواهد نشست
    هر که می‌خواهد نامحدود بندگی خدا را کند و در هر خیری سهیم شود بسم الله ...

    بزرگواران و دوستان و هم‌مباحثه‌ای‌ها، ان شاء الله اگر جسارتی کرده‌ام ببخشید و اگر کوتاهی کرده‌ام یا رنجشی به شما رسانده‌ام حلال کنید

  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    نوشته
    127
    حضور
    10 روز 16 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    183



    حاضراز برخي روايات معصومين(ع) اين گونه استفاده مي شود که دگرگوني آسمان و زمين پس از نفخ صور اول است که بر اثر آن تمامي موجودات مي ميرند و به حسب آن چه در روايت امام سجاد(ع) آمده است «زمين تبديل مي شود به زميني که بر آن گناه انجام نشده است».(بحار، 6/324)
    بنابراین، بعد از نفخ صور اول، همه موجودات غیر از خداوند می میرند و تنها اسرافیل و عزرائیل می مانند که عزرائیل توسط اسرافیل می میرد و خود اسرافیل هم بعد از آن می میرد. در این میان، همه کوه ها و دریاها و درختان و همه اشیاء و خورشید و ماه و ستارگان و غیره از میان می روند و جهان برای حسابرسی آماده می شود و سپس اسرافیل زنده می شود تا صور دوم را بدمد و بعد از آن جبرئیل و بعد از آن، میکائیل و بعد از آن، عزرائیل زنده می شوند و سپس بعد از دمیدن صور دوم، همه موجودات برای حسابرسی در برابر خداوند بر می خیزند و زنده می شوند.
    بنابراین از میان رفتن همه موجودات در بازده زمانی نفخ صور اول و نفخ صور دوم اتفاق می افتد و نفخ صور اول، اعلام برای مردن و از میان رفتن همه و نفخ صور دوم، اعلان برای زنده شدن همه برای حسابرسی است.





  19. صلوات


  20. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    نوشته
    420
    حضور
    10 روز 22 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    943



    نقل قول نوشته اصلی توسط حاضر نمایش پست ها
    حاضراز برخي روايات معصومين(ع) اين گونه استفاده مي شود که دگرگوني آسمان و زمين پس از نفخ صور اول است که بر اثر آن تمامي موجودات مي ميرند و به حسب آن چه در روايت امام سجاد(ع) آمده است «زمين تبديل مي شود به زميني که بر آن گناه انجام نشده است».(بحار، 6/324)
    بنابراین، بعد از نفخ صور اول، همه موجودات غیر از خداوند می میرند و تنها اسرافیل و عزرائیل می مانند که عزرائیل توسط اسرافیل می میرد و خود اسرافیل هم بعد از آن می میرد. در این میان، همه کوه ها و دریاها و درختان و همه اشیاء و خورشید و ماه و ستارگان و غیره از میان می روند و جهان برای حسابرسی آماده می شود و سپس اسرافیل زنده می شود تا صور دوم را بدمد و بعد از آن جبرئیل و بعد از آن، میکائیل و بعد از آن، عزرائیل زنده می شوند و سپس بعد از دمیدن صور دوم، همه موجودات برای حسابرسی در برابر خداوند بر می خیزند و زنده می شوند.
    بنابراین از میان رفتن همه موجودات در بازده زمانی نفخ صور اول و نفخ صور دوم اتفاق می افتد و نفخ صور اول، اعلام برای مردن و از میان رفتن همه و نفخ صور دوم، اعلان برای زنده شدن همه برای حسابرسی است.



    با سلام و عرض ادب
    اگر برای فرمایش خویش منبعی ارائه بفرمایید، از مطلب جنابعالی بیشتر استفاده می کنیم.


  21. صلوات ها 2


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود