صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: امام زمان(عج) را در هنگام ظهور، چگونه بشناسيم؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    نوشته
    314
    حضور
    2 روز 19 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    330

    امام زمان(عج) را در هنگام ظهور، چگونه بشناسيم؟




    786
    557

    خوب قراره به سلامتي امام زمان ( عج ) ظهور كنند
    هر كسي كه الآن ادعاي مهدويت ميكنه فقها با ادله ، ردش ميكنن
    از طرفي هم روايت داريم دشمن اول ايشون همون فقها هستند و تكفيرشون ميكنند
    مردم تو اين وانفسا چطوري تشخيص بدن كه شخص مدعي مهدي موعود هست
    حتي خيلي از روايات داره تغيير شكل ميده
    مثل اين روايت كه ايشون فرياد ميزنن من مهدي هستم ، تبديل شده به اينكه از طريق رسانه ها اينكار رو ميكنن


    پيچيده بودن پروسه شناخت و عدم وضوح آن و قبليت تفسير فراوان ( خصوصا" تفسير به مطلوب ) باعث ظهور اشخاصي مثل باب الله شده

  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    4,062
    حضور
    21 روز 10 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11165



    با نام الله




    امام زمان(عج) را در هنگام ظهور، چگونه بشناسيم؟







    کارشناس بحث: استاد مسلم



    دلی که نشد خانه یاس نرگس

    خراب است و و یران صفایی ندارد








  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    علاقه
    مولا و مقتدای آزادمردان جهان، امیرالمومنین(ع)
    نوشته
    2,019
    حضور
    57 روز 4 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4531



    با سلام و تشکر
    اولا بابت تاخیر در پاسخ گویی عذرخواهی میکنم

    اگر چه برخی از ویژگی ها و علائم قیام حضرت مهدی(ع)مبهم بوده و با گذشت زمان روشن می شود، اما اینطور نیست که نتوان حضرت را تشخیص داد، چرا که ویژگی های روشنی هم در روایات آمده است که قیامها و مدعیان دروغین را رسوا می سازد، مانند: نام و نشان حضرت(کمال الدین، شیخ صدوق،ص424 الی 434)، ظهور از مسجد الحرام(اثبات الهداة، شیخ حر عاملی، ج5، ص217)، بازگشت عیسی(ع)(الغیبة، شیخ طوسی،ص436؛ امالی صدوق، ص218؛ عیون اخبار الرضا ع،شیخ صدوق، ج2، ص202)، قیام جهانی(الکافی، شیخ کلینی، ج1، ص341) و...

    روشن است که اولا این روایات تمام مدعیانی که در ایران، عراق، و یا هر مکانی غیر از عربستان ادعای مهدویت کنند را رسوا می‌سازد؛ پس فقها اگر کسی را که امروزه در ایران قیام میکند دروغین میخوانند حق دارند، و ثانیا این قیام در زمانی شکل خواهد گرفت که شرایط موفقیت قیام، فراهم شده باشد، پس مثلا اگر امروز حدود 10 یا 12 نفر یا کمتر و بیشتر مهدی دروغین در عربستان و در مسجد الحرام قیام نموده و دستگیر شده اند، روشن است که اینها نیز مدعیان دروغین بوده اند، چرا که در بدو قیام شکست خورده اند، و این نشانه جهل آنها نسبت به زمان و شرایط قیام می باشد.
    پس منطقه جغرافیایی قیام، و عدم شکست در بدو قیام، آن هم از نقطه ای که در نگاه عادی امروز بزرگترین دشمنان تشیع به حساب می آیند، قیام و ادعای تقریبا تمام مدعیان دروغین را زیر سوال می برد.

    همچنین بازگشت حضرت عیسی(ع)، و اقتدای او به حضرت مهدی(ع) باز جای شک و شبهه برای تشخیص آن حضرت بر جای نمیگذارد.(الغیبة، شیخ طوسی،ص436؛ امالی صدوق، ص218؛ عیون اخبار الرضا ع، شیخ صدوق، ج2، ص202)

    اما جذب شدن مردم به سمت مدعیانی چون علی محمد باب و...، به این خاطر نیست که روایات به درستی آن حضرت را معرفی نکرده اند، بلکه نشانه دوری آن مردم جذب شده از روایات و همچنین سادگی آنها در برخورد با مدعیان است.

    و این روایتی که فرمودید برخی علما یا دیگران در مقابل ایشان می ایستند و علیه آن حضرت(ع) به کتاب خدا احتجاج می کنند (الغیبة نعمانی، ص297) هم به این معنا نیست که علمای مخالف حضرت ایشان را نشناخته اند و امر بر ایشان مشتبه شده، بلکه علی رغم شناخت ایشان، به خاطر جهالت و برداشت ظاهربینانه و متفاوتی از دین دارند (الغیبة نعمانی، ص297) و دین را طبق نظر خودشان به تأویل می برند(دادگستر جهان، ص325) و یا به خاطر حفظ جایگاه و منافع مادی، در مقابل حضرت می ایستند، همانطور که یهودیان مدینه، به خاطر پیامبر آخر الزمان(ص) در ان منطقه ساکن شده بودند و آن حضرت را هم شناختند و به او ایمان نیاوردند، همانطور که قران می فرماید:

    وَ لَمَّا جاءَهُمْ كِتابٌ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ مُصَدِّقٌ لِما مَعَهُمْ وَ كانُوا مِنْ قَبْلُ يَسْتَفْتِحُونَ عَلَى الَّذينَ كَفَرُوا فَلَمَّا جاءَهُمْ ما عَرَفُوا كَفَرُوا بِه‏»(بقره-89)
    و هنگامى كه از طرف خداوند، كتابى براى آنها آمد كه موافق نشانه‏هايى بود كه با خود داشتند، و پيش از اين، به خود نويد پيروزى بر كافران مى‏دادند (كه با كمك آن، بر دشمنان پيروز گردند.) با اين همه، هنگامى كه اين كتاب، و پيامبرى را كه از قبل شناخته بودند نزد آنها آمد، به او كافر شدند.

    نکته پایانی این که: ضرورتی ندارد که ما به دنبال قیام ها و افراد قیام کننده باشیم تا بفهمیم آنها امام زمان(ع) هستند، یا خیر، بلکه جریان قیام حضرت مهدی(ع) به شکل روشنی اتفاق می افتد، و چنان سر و صدایی به پا خواهد نمود که بر کسی مخفی نمی‌ماند، و همه ایشان را می شناسند.

    پس ما باید به دنبال شناخت حضرت مهدی(ع) در دوران غیبت باشیم، چرا که شناخت آن حضرت در زمان ظهور کار مشکلی نیست.

    با تشکر

    ویرایش توسط مسلم : ۱۳۹۳/۰۵/۲۴ در ساعت ۱۴:۲۴
    امام زمان(عج) را در هنگام ظهور، چگونه بشناسيم؟

    «امام علی(سلام الله علیه): مَنْ أَصْلَحَ أَمْرَ آخِرَتِهِ أَصْلَحَ اللَّهُ لَهُ أَمْرَ دُنْيَاهُ»
    نهج البلاغه، کلمات قصار، شماره 89

    ((هر کس آخرتش را اصلاح کند، خداوند دنیایش را اصلاح خواهد کرد))

  7. صلوات ها 2


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    علاقه
    ثقلین
    نوشته
    990
    حضور
    22 روز 20 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2214

    دعوت




    نقل قول نوشته اصلی توسط moaqfe نمایش پست ها
    ز طرفي هم روايت داريم دشمن اول ايشون همون فقها هستند
    خب بر فرض تماميّت سندش منظور در اين حديث تمامي فقها که نيستند، از خود حضرتش نقل شده که در حوادث به راويان حديث‌مان رجوع کنيد.


  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    نوشته
    314
    حضور
    2 روز 19 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    330



    نقل قول نوشته اصلی توسط مسلم نمایش پست ها
    با سلام و تشکر
    اولا بابت تاخیر در پاسخ گویی عذرخواهی میکنم

    اگر چه برخی از ویژگی ها و علائم قیام حضرت مهدی(ع)مبهم بوده و با گذشت زمان روشن می شود، اما اینطور نیست که نتوان حضرت را تشخیص داد، چرا که ویژگی های روشنی هم در روایات آمده است که قیامها و مدعیان دروغین را رسوا می سازد، مانند: نام و نشان حضرت(کمال الدین، شیخ صدوق،ص424 الی 434)، ظهور از مسجد الحرام(اثبات الهداة، شیخ حر عاملی، ج5، ص217)، بازگشت عیسی(ع)(الغیبة، شیخ طوسی،ص436؛ امالی صدوق، ص218؛ عیون اخبار الرضا ع،شیخ صدوق، ج2، ص202)، قیام جهانی(الکافی، شیخ کلینی، ج1، ص341) و...

    روشن است که اولا این روایات تمام مدعیانی که در ایران، عراق، و یا هر مکانی غیر از عربستان ادعای مهدویت کنند را رسوا می‌سازد؛ پس فقها اگر کسی را که امروزه در ایران قیام میکند دروغین میخوانند حق دارند، و ثانیا این قیام در زمانی شکل خواهد گرفت که شرایط موفقیت قیام، فراهم شده باشد، پس مثلا اگر امروز حدود 10 یا 12 نفر یا کمتر و بیشتر مهدی دروغین در عربستان و در مسجد الحرام قیام نموده و دستگیر شده اند، روشن است که اینها نیز مدعیان دروغین بوده اند، چرا که در بدو قیام شکست خورده اند، و این نشانه جهل آنها نسبت به زمان و شرایط قیام می باشد.
    پس منطقه جغرافیایی قیام، و عدم شکست در بدو قیام، آن هم از نقطه ای که در نگاه عادی امروز بزرگترین دشمنان تشیع به حساب می آیند، قیام و ادعای تقریبا تمام مدعیان دروغین را زیر سوال می برد.

    همچنین بازگشت حضرت عیسی(ع)، و اقتدای او به حضرت مهدی(ع) باز جای شک و شبهه برای تشخیص آن حضرت بر جای نمیگذارد.(الغیبة، شیخ طوسی،ص436؛ امالی صدوق، ص218؛ عیون اخبار الرضا ع، شیخ صدوق، ج2، ص202)



    پس ما باید به دنبال شناخت حضرت مهدی(ع) در دوران غیبت باشیم، چرا که شناخت آن حضرت در زمان ظهور کار مشکلی نیست.

    با تشکر

    سلام و درود
    ممکنه بفرمائید حضرت عیسی رو چطور باید بشناسیم؟
    ویرایش توسط moaqfe : ۱۳۹۳/۰۵/۲۵ در ساعت ۰۱:۵۳

  11. #6

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    نوشته
    314
    حضور
    2 روز 19 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    330



    نقل قول نوشته اصلی توسط مسلم نمایش پست ها
    با سلام و تشکر
    اولا بابت تاخیر در پاسخ گویی عذرخواهی میکنم

    اگر چه برخی از ویژگی ها و علائم قیام حضرت مهدی(ع)مبهم بوده و با گذشت زمان روشن می شود، اما اینطور نیست که نتوان حضرت را تشخیص داد، چرا که ویژگی های روشنی هم در روایات آمده است که قیامها و مدعیان دروغین را رسوا می سازد، مانند: نام و نشان حضرت(کمال الدین، شیخ صدوق،ص424 الی 434)، ظهور از مسجد الحرام(اثبات الهداة، شیخ حر عاملی، ج5، ص217)، بازگشت عیسی(ع)(الغیبة، شیخ طوسی،ص436؛ امالی صدوق، ص218؛ عیون اخبار الرضا ع،شیخ صدوق، ج2، ص202)، قیام جهانی(الکافی، شیخ کلینی، ج1، ص341) و...

    روشن است که اولا این روایات تمام مدعیانی که در ایران، عراق، و یا هر مکانی غیر از عربستان ادعای مهدویت کنند را رسوا می‌سازد؛ پس فقها اگر کسی را که امروزه در ایران قیام میکند دروغین میخوانند حق دارند، و ثانیا این قیام در زمانی شکل خواهد گرفت که شرایط موفقیت قیام، فراهم شده باشد، پس مثلا اگر امروز حدود 10 یا 12 نفر یا کمتر و بیشتر مهدی دروغین در عربستان و در مسجد الحرام قیام نموده و دستگیر شده اند، روشن است که اینها نیز مدعیان دروغین بوده اند، چرا که در بدو قیام شکست خورده اند، و این نشانه جهل آنها نسبت به زمان و شرایط قیام می باشد.
    پس منطقه جغرافیایی قیام، و عدم شکست در بدو قیام، آن هم از نقطه ای که در نگاه عادی امروز بزرگترین دشمنان تشیع به حساب می آیند، قیام و ادعای تقریبا تمام مدعیان دروغین را زیر سوال می برد.

    همچنین بازگشت حضرت عیسی(ع)، و اقتدای او به حضرت مهدی(ع) باز جای شک و شبهه برای تشخیص آن حضرت بر جای نمیگذارد.(الغیبة، شیخ طوسی،ص436؛ امالی صدوق، ص218؛ عیون اخبار الرضا ع، شیخ صدوق، ج2، ص202)

    اما جذب شدن مردم به سمت مدعیانی چون علی محمد باب و...، به این خاطر نیست که روایات به درستی آن حضرت را معرفی نکرده اند، بلکه نشانه دوری آن مردم جذب شده از روایات و همچنین سادگی آنها در برخورد با مدعیان است.

    و این روایتی که فرمودید برخی علما یا دیگران در مقابل ایشان می ایستند و علیه آن حضرت(ع) به کتاب خدا احتجاج می کنند (الغیبة نعمانی، ص297) هم به این معنا نیست که علمای مخالف حضرت ایشان را نشناخته اند و امر بر ایشان مشتبه شده، بلکه علی رغم شناخت ایشان، به خاطر جهالت و برداشت ظاهربینانه و متفاوتی از دین دارند (الغیبة نعمانی، ص297) و دین را طبق نظر خودشان به تأویل می برند(دادگستر جهان، ص325) و یا به خاطر حفظ جایگاه و منافع مادی، در مقابل حضرت می ایستند، همانطور که یهودیان مدینه، به خاطر پیامبر آخر الزمان(ص) در ان منطقه ساکن شده بودند و آن حضرت را هم شناختند و به او ایمان نیاوردند، همانطور که قران می فرماید:

    وَ لَمَّا جاءَهُمْ كِتابٌ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ مُصَدِّقٌ لِما مَعَهُمْ وَ كانُوا مِنْ قَبْلُ يَسْتَفْتِحُونَ عَلَى الَّذينَ كَفَرُوا فَلَمَّا جاءَهُمْ ما عَرَفُوا كَفَرُوا بِه‏»(بقره-89)
    و هنگامى كه از طرف خداوند، كتابى براى آنها آمد كه موافق نشانه‏هايى بود كه با خود داشتند، و پيش از اين، به خود نويد پيروزى بر كافران مى‏دادند (كه با كمك آن، بر دشمنان پيروز گردند.) با اين همه، هنگامى كه اين كتاب، و پيامبرى را كه از قبل شناخته بودند نزد آنها آمد، به او كافر شدند.

    نکته پایانی این که: ضرورتی ندارد که ما به دنبال قیام ها و افراد قیام کننده باشیم تا بفهمیم آنها امام زمان(ع) هستند، یا خیر، بلکه جریان قیام حضرت مهدی(ع) به شکل روشنی اتفاق می افتد، و چنان سر و صدایی به پا خواهد نمود که بر کسی مخفی نمی‌ماند، و همه ایشان را می شناسند.

    پس ما باید به دنبال شناخت حضرت مهدی(ع) در دوران غیبت باشیم، چرا که شناخت آن حضرت در زمان ظهور کار مشکلی نیست.

    با تشکر



    یعنی اگر یک نفر قیام کرد و اول کار دستگیر نشد و عربستان رو اشغال کرد و یک نفر هم در پی اون مدعی عیسی بودن کرد , باید بگیم امام زمانه؟

  12. #7

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    نوشته
    314
    حضور
    2 روز 19 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    330



    نقل قول نوشته اصلی توسط مسلم نمایش پست ها
    با سلام و تشکر


    اما جذب شدن مردم به سمت مدعیانی چون علی محمد باب و...، به این خاطر نیست که روایات به درستی آن حضرت را معرفی نکرده اند، بلکه نشانه دوری آن مردم جذب شده از روایات و همچنین سادگی آنها در برخورد با مدعیان است.



    با تشکر


    عامل دوری مردم از روایات و سادگی آنها کیست و چیست؟

  13. #8

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    نوشته
    314
    حضور
    2 روز 19 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    330



    نقل قول نوشته اصلی توسط مسلم نمایش پست ها
    با سلام و تشکر


    و این روایتی که فرمودید برخی علما یا دیگران در مقابل ایشان می ایستند و علیه آن حضرت(ع) به کتاب خدا احتجاج می کنند (الغیبة نعمانی، ص297) هم به این معنا نیست که علمای مخالف حضرت ایشان را نشناخته اند و امر بر ایشان مشتبه شده، بلکه علی رغم شناخت ایشان، به خاطر جهالت و برداشت ظاهربینانه و متفاوتی از دین دارند (الغیبة نعمانی، ص297) و دین را طبق نظر خودشان به تأویل می برند(دادگستر جهان، ص325) و یا به خاطر حفظ جایگاه و منافع مادی، در مقابل حضرت می ایستند، همانطور که یهودیان مدینه، به خاطر پیامبر آخر الزمان(ص) در ان منطقه ساکن شده بودند و آن حضرت را هم شناختند و به او ایمان نیاوردند، همانطور که قران می فرماید:

    وَ لَمَّا جاءَهُمْ كِتابٌ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ مُصَدِّقٌ لِما مَعَهُمْ وَ كانُوا مِنْ قَبْلُ يَسْتَفْتِحُونَ عَلَى الَّذينَ كَفَرُوا فَلَمَّا جاءَهُمْ ما عَرَفُوا كَفَرُوا بِه‏»(بقره-89)
    و هنگامى كه از طرف خداوند، كتابى براى آنها آمد كه موافق نشانه‏هايى بود كه با خود داشتند، و پيش از اين، به خود نويد پيروزى بر كافران مى‏دادند (كه با كمك آن، بر دشمنان پيروز گردند.) با اين همه، هنگامى كه اين كتاب، و پيامبرى را كه از قبل شناخته بودند نزد آنها آمد، به او كافر شدند.

    نکته پایانی این که: ضرورتی ندارد که ما به دنبال قیام ها و افراد قیام کننده باشیم تا بفهمیم آنها امام زمان(ع) هستند، یا خیر، بلکه جریان قیام حضرت مهدی(ع) به شکل روشنی اتفاق می افتد، و چنان سر و صدایی به پا خواهد نمود که بر کسی مخفی نمی‌ماند، و همه ایشان را می شناسند.

    پس ما باید به دنبال شناخت حضرت مهدی(ع) در دوران غیبت باشیم، چرا که شناخت آن حضرت در زمان ظهور کار مشکلی نیست.

    با تشکر


    شناخت این علمای ظاهر بین و جاهل و مغرض چگونه است ؟
    و دلیل تاریخی هم وجود دارد مبنی بر اینکه یهودیان مدینه پیامبر( ص ) را شناختند و به روی خود نیاوردند؟

  14. #9

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    نوشته
    314
    حضور
    2 روز 19 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    330



    نقل قول نوشته اصلی توسط مسلم نمایش پست ها
    با سلام و تشکر
    که: ضرورتی ندارد که ما به دنبال قیام ها و افراد قیام کننده باشیم تا بفهمیم آنها امام زمان(ع) هستند، یا خیر، بلکه جریان قیام حضرت مهدی(ع) به شکل روشنی اتفاق می افتد، و چنان سر و صدایی به پا خواهد نمود که بر کسی مخفی نمی‌ماند، و همه ایشان را می شناسند.

    پس ما باید به دنبال شناخت حضرت مهدی(ع) در دوران غیبت باشیم، چرا که شناخت آن حضرت در زمان ظهور کار مشکلی نیست.

    با تشکر


    با این بیان شما عملا" شناخت مهدویت منتفی است و فقط باید دنبال ندای حق جویی بر اساس بنیانهای اسلامی باشیم در هر زمان ممکن
    بقول معروف , همینکه اصلاح بشیم , اهداف قیام محقق شده و نیازی به شناخت قیام هم وجود نداره , چون اگر وقوع پیدا کنه اینقدر هویدا هست که نیازی به شناخت نداره

  15. #10

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    نوشته
    314
    حضور
    2 روز 19 ساعت 35 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    330



    نقل قول نوشته اصلی توسط Hadi99g نمایش پست ها

    خب بر فرض تماميّت سندش منظور در اين حديث تمامي فقها که نيستند، از خود جضرتش نقل شده که در حوادث به راويان حديث‌مان رجوع کنيد.


    ولی قطعا" فقهایی هستند که مورد توجه مردمند

صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 5

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود