صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آيا هم نامي اسامي فرزندان امام علي (ع) با خلفا، نشان محبت است؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    219
    حضور
    3 روز 1 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    717

    اشاره آيا هم نامي اسامي فرزندان امام علي (ع) با خلفا، نشان محبت است؟




    بسم الله الرحمن الرحیم



    12 جوابی كه ارائه شده مجزاست، كه شما می توانید تا زمانی كه خسته نشده اید و از هر كجا جواب ها كه خواستید، شروع به مطالعه نمایید.

    اول –
    می گویند مگر می شود از كسی متنفر بود، اما اسم بچه خود را هم نام او گذاشت؟ مگه خود شما حاضرید اسم بچتون رو عمر بذارید؟
    این مساله وقتی درسته، كه شما با شنیدن یك اسم، تنها اسمی كه به ذهن شما خطور می كند، همان یك اسمی باشد كه از آن متنفر هستید. وقتی یك اسم، نامی رایج است، این مثال از اساس باطل است. مثل چی؟ منصور!
    مگه شما تا به حال نشنیده اید كه اسم شیعه ای منصور باشد؟ همه ما شنیده ایم. اما همه می دانیم كه كه قاتل امام صادق علیه السلام، منصور دوانقی بوده است! كسی می تواند ادعا كند شیعه منصور دوانقی را دوست دارند، و به همین دلیل اسم فرزندش را اینطور می گذارد؟! مسلما خیر! این یك نام رایج است.

    یا اینكه آیا می دانید كه یكی از صحابه امام صادق، نامش شمر بن یزید بوده است؟!
    (الأردبیلی الغروی، محمد بن علی (متوفای1101هـ)، جامع الرواة وإزاحة الاشتباهات عن الطرق والاسناد، ج 1 ص 402، ناشر: مكتبة المحمدی.)
    آیا در بین شیعه، یا حتی اهل سنت، كسی هست كه از شمر متنفر نباشد؟!

    یا طبق سند از شیخ مفید، یكی از فرزندان امام حسن مجتبی، عمرو بوده است؛
    (الشیخ المفید، محمد بن محمد بن النعمان ابن المعلم أبی عبد الله العكبری، البغدادی (متوفای413 هـ)، الإرشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج 2، ص 20، باب ذكر ولد الحسن بن علی علیهما ، تحقیق: مؤسسة آل البیت علیهم السلام لتحقیق التراث، ناشر: دار المفید للطباعة والنشر والتوزیع - بیروت - لبنان، الطبعة: الثانیة، 1414هـ - 1993 م.)
    اما در عین حال می دانیم اسامی كسانی مثل ابوجهل، یا عمروبن عبدود، عمرو بوده است! آیا این یعنی امام حسن مجتبی شیفته ابوجهل و عمروبن عبدود بوده است؟!

    یك مثال اجتماعی هم بزنم:
    اگر یك دزدی به خانه شما بیاید و اسمش محمد باشد، برادر شما هم محمد، برعكس دزد برادر شما را بكشد، شما فرزند دار شوید، اسم بچه را محمد می گذارید به خاطر یاد برادرتان، یا دوری می كنید از این اسم به خاطر یك دزد قاتل؟ اصلا نام دزد ارزش توجه كردن دارد؟
    دلایل بسیار روشن است. برای انها كه بیندیشند!

    دوم –
    سوالی كه مدعیان این شبهه باید اثبات كنند این است كه نام ها توسط پدر خانواده انتخاب شده است، در غیر این صورت، از كجا معلوم كه محبتی اگر وجود داشته باشد، محبت پدر خانواده باشد؟! آیا در فامیل خود تا به حال ندیده یا نشنیده اید كه مادر خانواده یا حتی پدر بزرگ یا مادر بزرگ بر انتخاب یك نام اصرار داشته باشند؟ این امری عجیب نیست، حتی در آن زمان. به این مثال توجه كنید:

    امیرالمؤمنین در رجزی فرمودند من کسی هستم که مادرم من را حیدر نام گذاشته است و من مانند شیر بیشه هستم کسی جرأت دیدن من را ندارد و من پیمانه همه را پر تحویل میدهم و از کسی ترس ندارم
    (صحیح مسلم ـ جلد 3 ـ صفحه 1440 ـ شماره 1807 ـ چاپ بیروت)

    می بینید كه حیدر نامی است كه مادر حضرت برای ایشان گذاشته است و مسلما در آن زمان هم نام گذاری توسط مادر چیز غیر عادی نبوده است.

    سوم-
    مطلب سومی كه در این مورد بیان می كنیم این هست كه اصلا نام گذاری نه تنها فقط توسط پدر صورت نمیگرفته، نه تنها فقط توسط مادر صورت نمی گرفته، بلكه توسط دیگر مردم نیز صورت می گرفته است. مثلا
    نام عبد المطلب جدّ بزرگ رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم، شیبه بود؛ و مردم به خاطر همراهی ایشان با مطلب عموی جناب عبدالمطلب و این برداشت كه ایشان بنده مطلب است(چون مطلب فرزندی نداشت)، این طور وی را شناختند و این نام بر ایشان ماند.
    (البدر و التاریخ مرودی جلد 4 صفحه 112 چاپ مکتبۀ الثقافۀ الدینیۀ )
    یعنی حتی مردم نیز ممكن است در نام گذاری فرد تاثیر داشته باشند و اگر كسی مدعی است نامی از روی محبت گذارده شده، ابتدا باید ثابت كند كه نام را خود فرد گذاشته است و بعد ثابت كند دلیل وی محبت بوده است.

    چهارم-
    فرض كنیم نام را پدر خانواده انتخاب كرده است و دلیل وی هم محبت بوده است. حال باید به ما بگویند كه از كجا معلوم محبت به خلفا باعث انتخاب چنین اسامی ای شده است! چه آن كه ابوالفرج اصفهانی از قول حضرت می گوید:
    إنّما سمّیته بإسم أخی عثمان بن مظعون.
    فرزندم را به نام برادرم عثمان بن مظعون نامیدم.
    (الاصفهانی، أبو الفرج علی بن الحسین (متوفای356)، مقاتل الطالبیین، ج 1، ص 23.)

    حال شاید بگویند این فرد كه این روایت را نقل كرده، سنی نیست و برای ما این حدیث ضعیف است. در پاسخ دو جواب می توان ارائه داد. اولا این كه، ما كه در مقام ادعای محبت نیستیم، بلكه شما هستید،شما لطف كنید حدیث صحیحی ارائه دهید كه این محبت را ثابت كند. ثانیا، در وجود چنین فردی كه شیعه و سنی شك ندارد، و اتفاقا فرد وارسته ای بوده است، از كجا معلوم كه این فرد در نزد حضرت، محبوبیت ویژه نداشته است؟

    پنجم –
    آیا می دانید كه خود اهل سنت، افراد قابل توجهی را با نام عثمان و عمر، از بین صحابه ذكر كرده اند؟ به این مطلب توجه كنید:

    نام عثمان:
    1. عثمان بن ابوجهم الأسلمی؛ 2. عثمان بن حكیم بن ابوالأوقص؛ 3. عثمان بن حمید بن زهیر بن الحارث؛ 4. عثمان بن حنیف بالمهملة؛ 5. عثمان بن ربیعة بن أهبان؛ 6. عثمان بن ربیعة الثقفی؛ 7. عثمان بن سعید بن أحمر؛ 8. عثمان بن شماس بن الشرید؛ 9. عثمان بن طلحة بن ابوطلحة؛ 10. عثمان بن ابوالعاص؛ 11. عثمان بن عامر بن عمرو؛ 12. عثمان بن عامر بن معتب؛ 13. عثمان بن عبد غنم؛ 14. عثمان بن عبید الله بن عثمان؛ 15. عثمان بن عثمان بن الشرید؛ 16. عثمان بن عثمان الثقفی؛ 17. عثمان بن عمرو بن رفاعة؛ 18. عثمان بن عمرو الأنصاری؛ 19. عثمان بن عمرو بن الجموح؛ 20. عثمان بن قیس بن ابوالعاص؛ 21. عثمان بن مظعون؛ 22. عثمان بن معاذ بن عثمان؛ 23. عثمان بن نوفل زعم؛ 24 . عثمان بن وهب المخزومی؛ 25. عثمان الجهنی؛ 26. عثمان بن عفان.
    (العسقلانی، أحمد بن علی بن حجر أبو الفضل الشافعی، الإصابة فی تمییز الصحابة، ج 4، ص 447 ـ 463، تحقیق: علی محمد البجاوی، ناشر: دار الجیل - بیروت، الطبعة: الأولى، 1412 - 1992.)

    نام عمر:
    1. عمر بن الحكم السلمی؛ 2. عمر بن الحكم البهزی؛ 3 . عمر بن سعد ابوكبشة الأنماری؛ 4. عمر بن سعید بن مالك؛ 5. عمر بن سفیان بن عبد الأسد؛ 6. عمر بن ابوسلمة بن عبد الأسد؛ 7. عمر بن عكرمة بن ابوجهل؛ 8. عمر بن عمرو اللیثی؛ 9. عمر بن عمیر بن عدی؛ 10. عمر بن عمیر غیر منسوب؛ 11. عمر بن عوف النخعی؛ 12. عمر بن لاحق؛ 13. عمر بن مالك؛ 14. عمر بن معاویة الغاضری؛ 15. عمر بن وهب الثقفی؛ 16. عمر بن یزید الكعبی؛ 17. عمر الأسلمی؛ 18. عمر الجمعی؛ 19. عمر الخثعمی؛ 20. عمر الیمانی. 21. عمر بن الخطاب.
    (العسقلانی، أحمد بن علی بن حجر أبو الفضل الشافعی، الإصابة فی تمییز الصحابة، ج4، ص587 ـ 597، تحقیق: علی محمد البجاوی، ناشر: دار الجیل - بیروت، الطبعة: الأولى، 1412 – 1992.)

    آیا این كه این همه اسم مشابه، فقط توسط یكی از اهل سنت نقل شده است، نشان از رواج بالای این نام ها نیست؟
    آیا اگر كسی به یكی دیگر از صحابه كه نزد اهل سنت جایگاه بسیار بالایی دارند، محبت داشته باشد، مطلبی است دور از ذهن؟
    یا در كتاب اسدالغابه ابن اثیر، شخصی آمده به اسم عمر بن سراقة، كه زیرش نوشته از شهدای بدر است. آیا یك شهید با عزت جنگ بدر، جایگاه كمی دارد كه كسی نخواهد به آن محبت بیشتری داشته باشد؟ آیا در جایگاه شهدای بدر شك دارید؟

    _ نكته: از آن جا ابوبكر اصلا كنیه است و نه اسم، به این مساله نپرداختیم. مثلا اسم فرزند حضرت علی كه كنیه ابوبكر داشته است، عبیدالله بوده است.( بحارالانوار علامه مجلسی جلد 45 صفحه 36)

    ششم –
    اما سوال بعدی كه آن ها باید پاسخ دهند این است كه مگر نمی گویید نام گذاری دلیل بر محبت است؟ حال چرا هیچ یك از خلفای شما، این محبت را نسبت به حضرت علی نداشته و نام فرزندانشان را علی و حسن و حسین كه اصحاب كساء هستند نگذاشته اند؟ اگر نام گذاری دلیل بر محبت است، آیا آن ها از حضرت علی متنفر بوده اند؟
    اصلا چرا همه شما اسمتان محمد نیست؟ آیا محبت شما به دیگران بیش از حضرت محمد است؟!

    هفتم –
    اگر نام گذاری بر اساس محبت است، چرا آقای عمر بخش نامه كردن كه كسی اسم محمد بر روی فرزندش نگذاره؟
    ابن بطال و ابن حجر در شرحشان بر صحیح بخارى مىنویسند:

    كتب عمر إلى أهل الكوفة الا تسموا أحدًا باسم نبى.
    (إبن بطال البكری القرطبی، أبو الحسن علی بن خلف بن عبد الملك (متوفای449هـ)، شرح صحیح البخاری، ج 9، ص 344، تحقیق: أبو تمیم یاسر بن إبراهیم، ناشر: مكتبة الرشد - السعودیة / الریاض، الطبعة: الثانیة، 1423هـ - 2003م.)
    (العسقلانی الشافعی، أحمد بن علی بن حجر أبو الفضل (متوفای852 هـ)، فتح الباری شرح صحیح البخاری، ج 10، ص 572، تحقیق: محب الدین الخطیب، ناشر: دار المعرفة - بیروت.)


    عینى در عمدة القارى مىنویسد:
    وكان عمر رضی الله تعالى عنه كتب إلى أهل الكوفة لا تسموا أحدا باسم نبی وأمر جماعة بالمدینة بتغییر أسماء أبنائهم المسمین بمحمد حتى ذكر له جماعة من الصحابة أنه أذن لهم فی ذلك فتركهم.
    (العینی، بدر الدین محمود بن أحمد (متوفای 855هـ)، عمدة القاری شرح صحیح البخاری، ج 15، ص 39، ناشر: دار إحیاء التراث العربی – بیروت.)


    ادامه دارد ...

    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۹۳/۰۶/۲۹ در ساعت ۰۷:۴۳

  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    219
    حضور
    3 روز 1 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    717



    هشتم –
    ما تا اینجا گفتیم كه دلایل زیادی وجود دارد كه می گوید لزومی ندارد به خاطر محبت به خلفا باشد و اگر هست شما یك حدیث صحیح ارائه دهید. اما این جا می خواهیم بحث را جدی تر كنیم! آیا می دانید كه طبق صحیح مسلم، یكی از دو كتاب صحیح عالی در بین اهل سنت، حضرت علی خلفا را گناهكار، فریبكار، دروغگو و خائن می دانند؟! این نظر نه تنها به معنی عدم محبت است، بلكه هر انسانی حس نفرت را در هم در این مطلب می بینید!

    فَلَمَّا تُوُفِّىَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله علیه وسلم- قَالَ أَبُو بَكْرٍ أَنَا وَلِىُّ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله علیه وسلم- فَجِئْتُمَا تَطْلُبُ مِیرَاثَكَ مِنَ ابْنِ أَخِیكَ وَیَطْلُبُ هَذَا مِیرَاثَ امْرَأَتِهِ مِنْ أَبِیهَا فَقَالَ أَبُو بَكْرٍ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله علیه وسلم- « مَا نُورَثُ مَا تَرَكْنَا صَدَقَةٌ ». فَرَأَیْتُمَاهُ كَاذِبًا آثِمًا غَادِرًا خَائِنًا وَاللَّهُ یَعْلَمُ إِنَّهُ لَصَادِقٌ بَارٌّ رَاشِدٌ تَابِعٌ لِلْحَقِّ ثُمَّ تُوُفِّىَ أَبُو بَكْرٍ وَأَنَا وَلِىُّ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله علیه وسلم- وَوَلِىُّ أَبِى بَكْرٍ فَرَأَیْتُمَانِى كَاذِبًا آثِمًا غَادِرًا خَائِنًا.

    پس از وفات رسول خدا (صلى الله علیه وآله وسلم) ابوبكر گفت: من جانشین رسول خدا هستم، شما دو نفر (عباس و علی ) آمدید و تو اى عباس میراث برادر زادهات را درخواست كردى و تو اى علی میراث فاطمه دختر پیامبر را. ابوبكر گفت: رسول خدا فرموده است: ما چیزى به ارث نمىگذاریم، آنچه مىماند صدقه است و شما او را دروغگو، گناهكار، حیلهگر و خیانتكار معرفى كردید و حال آن كه خدا مىداند كه ابوبكر راستگو، دین دار و پیرو حق بود. پس از مرگ ابوبكر، من جانشین پیامبر و ابوبكر شدم و باز شما دو نفر مرا خائن، دروغگو حیله گر و گناهكار خواندید.
    (النیسابوری، مسلم بن الحجاج أبو الحسین القشیری (متوفای261هـ)، صحیح مسلم، ج 3، ص 1378، ح 1757، كِتَاب الْجِهَادِ وَالسِّیَرِ، بَاب حُكْمِ الْفَیْءِ، تحقیق: محمد فؤاد عبد الباقی، ناشر: دار إحیاء التراث العربی - بیروت.)

    نهم –
    فكر میكنم دلیل قبلی، دلیل بسیار روشن بود، اما برای این كه ادله بهتر در ذهن شما خواننده عزیز شكل بگیرد، دلیل مشابهی ذكر میكنیم. به این مطلب توجه كنید:
    پس از رحلت حضرت فاطمه سلام الله علیها علی علیه السلام كسى را نزد ابوبكر فرستاد تا با وى گفتگو كند و بنا به نقل بخاری:

    فأرسل إلى أبی بكر ان ائتنا ولا یأتنا أحد معك، كراهیّةً لمحضر عمر.
    فرمود: تنها بیا و كسى با تو همراه نباشد؛ زیرا از حضور عمر كراهت داشت.

    (البخاری الجعفی، محمد بن إسماعیل أبو عبدالله (متوفای256هـ)، صحیح البخاری، ج 4، ص 1549، تحقیق د. مصطفى دیب البغا، ناشر: دار ابن كثیر، الیمامة - بیروت، الطبعة: الثالثة، 1407هـ – 1987م.)

    یعنی نه تنها محبتی در كار نیست، كه كراهت هم مطرح است!!

    دهم –
    آیا كسی كه عثمان را تا سه روز پس از مرگش دفن نمی كند، نسبت به عثمان محبت داشته است؟ حدیثو با هم ببینیم:

    ابونعیم اصفهانى در كتاب معرفة الصحابة مىنویسد:
    حَدَّثَنَا أَبُو مُحَمَّدِ بْنُ حَیَّانَ، حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ سُلَیْمَانَ، حَدَّثَنَا الْمَسْرُوقِیُّ، حَدَّثَنَا عُبَیْدُ بْنُ الصَّبَّاحِ، حَدَّثَنَا حَفْصُ بْنُ غِیَاثٍ، عَنْ هِشَامِ بْنِ عُرْوَةَ، عَنْ أَبِیهِ، قَالَ: " مَكَثَ عُثْمَانُ فِی حَشِّ كَوْكَبٍ مَطْرُوحًا ثَلاثًا، لا یُصَلَّى عَلَیْهِ حَتَّى هَتَفَ بِهِمْ هَاتِفٌ: ادْفِنُوهُ، وَلا تُصَلُّوا عَلَیْهِ فَإِنَّ اللَّهَ عز وجل قَدْ صَلَّى عَلَیْهِ.
    هشام بن عروه از پدرش نقل كرده است كه : عثمان سه روز در حش كوكب انداخته شده بود؛ كسى بر او نماز نخواند؛ تا این كه هاتفى صدا زد: او را دفن كنید؛ ولى بر او نماز نخوانید؛ چرا كه خداوند بر او نماز خوانده است.

    (الأصبهانی، ابو نعیم أحمد بن عبد الله (متوفاى430هـ)، معرفة الصحابة، ج 1، ص68، طبق برنامه الجامع الكبیر؛)
    (الأنصاری الشافعی، سراج الدین أبی حفص عمر بن علی بن أحمد المعروف بابن الملقن(متوفاى804هـ)، البدر المنیر فی تخریج الأحادیث والأثار الواقعة فی الشرح الكبیر، ج 5، ص382، تحقیق: مصطفی ابوالغیط و عبدالله بن سلیمان ویاسر بن كمال، ناشر: دار الهجرة للنشر والتوزیع - الریاض-السعودیة، الطبعة: الاولى، 1425هـ-2004م.)

    سند این حدیث به طور كامل در این لینك بررسی شده است:
    http://www.valiasr-aj.com/fa/page.ph...ion&startrec=1

    واقعا جای تامله، نه؟

    یازدهم –
    ما در احادیث متعددی داریم كه حضرت علی و دیگر ائمه نظرشان را نسبت به خلفا بیان كرده اند، مشخصا كسانی كه مخالف صریح این خلفا با این تعدد حدیث هستن، علقه ای با آن ها نخواهند داشت. به عنوان مثال:
    ولى به كسى مى‏ ماندم كه:خاشاك چشمش را پر كرده، و استخوان راه گلویش را گرفته، با چشم خود مى‏دیدم،میراثم را به غارت مى‏ برند
    قسمتی از خطبه شقشقیّه (خطبه 3 امام علی (ع) در نهج البلاغه)

    دوازدهم –
    منابع بسیاری ذكر كرده اند كه فرزند حضرت علی، عمرو بوده و نه عمر! چه بسا كه این نامی كه در برخی منابع به نام عمر آورده شده، تحریف شده نام عمرو باشد! و یك واو را از آن حذف كرده باشند. به عنوان مثال:
    مناوی در این خصوص گوید: الشافعی فی مسنده عن محمد بن عمرو بن علی بن أبی طالب مرسلا هو فی التابعین متعدد فكان ینبغی تمییزه ...
    (المناوی، محمد عبد الرؤوف بن علی بن زین العابدین (متوفاى 1031هـ)، فیض القدیر شرح الجامع الصغیر، ج 6 ص 283 ، ناشر: المكتبة التجاریة الكبری - مصر، الطبعة: الأولى، 1356هـ.)
    و یا ابن ابی شیبه در سند روایتی گوید: حدثنا خالد بن مخلد قال حدثنی موسى قال أخبرنی محمد بن عمرو بن علی عن علی بن أبی طالب قال أول من دفن بالبقیع عثمان بن مظعون ثم اتبعه إبراهیم بن محمد رسول الله
    (مصنف ابن أبی شیبة ج 7 ص 273)

    ........................................

    ویرایش توسط فردا از آن ماست : ۱۳۹۳/۰۵/۱۵ در ساعت ۱۸:۵۲

  5. صلوات ها 4


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۲
    نوشته
    748
    حضور
    16 روز 18 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2733



    سلام
    شرایط اجتماعی هر زمانی رو باید سنجید. نام این افراد بدکار به این خاطر معروف شده که در تاریخ موندن و امروز به دست ما رسیدن. ولی در همون زمان اسامی رایجی بودند و کسی هم از اون نام ها متنفر نبود.


  7. صلوات ها 2


  8. #4

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۳
    علاقه
    خواندن کتاب و خوردن غذا
    نوشته
    241
    حضور
    6 روز 11 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    570



    ما شا الله دشمنی بیش از حد عده ای با صحابه بزرگ رسول خدا صلی الله علیه و اله دیگر از حد معمول و طبیعی هم تجاوز کرده است !

    امیر المومنین علی صلوات الله علیه به خاطر محبت زیادی که به خلفا داشتند اسم ان ها را برای فرزندان خود انتخاب کردند زیرا خلفا خدمات بسیاری به اسلام کرده بودند

    از میان هزاران اسم حضرت امیر علیه السلام نام ابوبکر عمر و عثمان را بر فرزندان خود برگزید ..... چرا نام دیگر صحابه را بر فرزندان خود نگذاشتند ؟؟؟ چرا به قول شما باید نام قاتل حضرت زهرا !!!!!! بر فرزند خود بگذارند ؟؟؟؟؟
    اگر نهادن اسم ملاک محبت و ارادت نیست پس چرا احدی از شیعیان چنین اسم هایی بر فرزندان خود انتخاب نمیکنند ؟؟؟ ایا از امیر المومنین جلو افتاده اند ؟؟؟!!!!!!!

    فخر شیعه حضرت علامه عسکری در کتاب نقش عایشه در اسلام جلد اول در باب قتل عثمان مینویسد : وقتی خبر قتل عثمان به ان حضرت رسید چنان ناراحت و پریشان شد که مشتی بر سینه حسن علیه السلام و سیلی بر صورت حسین علیه السلام زد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    خب اگر مولا علی علیه السلام به عثمان علاقه نداشت چرا باید به خاطر او فرزندان رسول خدا و امام معصوم را بزند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    همچنین فرمود : من زنده ام و صحابی رسول خدا را میکشند ..... ظاهرا صحابه بودن نزد امیر المومنین علیه السلام خیلی ارزش داشته که شیعیان عزیز امروزه به اندازه دم سگ برای این مقام ارزش قائل نیستند !

    به هر حال نهادن اسما خلفا توسط امیر المومنین علیه السلام بر فرزندان خود و تزویج دختر کوچک خود به خلیفه دوم بر طالبان حقیقت پوشیده نیست که امید است متذکر شوند


  9. #5

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    6,731
    حضور
    109 روز 14 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    4
    گالری
    1583
    صلوات
    37598



    بهتره این لینک هم بخونید :

    http://www.valiasr-aj.com/fa/page.ph...uestion&id=437


    نتیجه اش زیباست وقتی این دو را پیوند می زنیم؛


    اینکه فرمودند: زکات زیبایی، پاکدامنی ست

    و اینکه پرداخت زکات دارائیت را افزون می کند

    حالا آنان که زیبایی بیشتر می خواهند، بسم الله




  10. صلوات


  11. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۸۹
    نوشته
    219
    حضور
    3 روز 1 ساعت 10 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    717



    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها
    ما شا الله دشمنی بیش از حد عده ای با صحابه بزرگ رسول خدا صلی الله علیه و اله دیگر از حد معمول و طبیعی هم تجاوز کرده است !
    منم شنيدم، يه روايتي خوندم كه آقاي عمر ظاهرا خيلي بزرگ تر بودن از بقيه!
    چرا عصباني ميشي گرامي؟ اينجا به جز استدلال و احاديث كه غالبا از كتب شماست، چيزي بيان شده است؟ من انتظار داشتم به جز احساسات، چيز ديگري نيز ارائه دهيد!

    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها
    امیر المومنین علی صلوات الله علیه به خاطر محبت زیادی که به خلفا داشتند اسم ان ها را برای فرزندان خود انتخاب کردند زیرا خلفا خدمات بسیاری به اسلام کرده بودند
    منظورتان از خدمات دقيقا چيست؟ اگر جنگ است كه مغول چه بسا جنگ هاي بيشتري كرده اند!


    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها
    از میان هزاران اسم حضرت امیر علیه السلام نام ابوبکر عمر و عثمان را بر فرزندان خود برگزید ..... چرا نام دیگر صحابه را بر فرزندان خود نگذاشتند ؟؟؟ چرا به قول شما باید نام قاتل حضرت زهرا !!!!!! بر فرزند خود بگذارند ؟؟؟؟؟
    اين مساله شما از آن جا ناشي شده كه نام ديگر فرزندان حضرت علي را نمي دانيد! چه بسا بررسي نام ها را نه به خاطر حضرت علي كه به خاطر خلفاي خود انجام داده ايد! عدم شناخت شما از فرزندان حضرت علي، دليل خوبي بر نبود مساله اي نيست گرامي. اگر من نام ديگري از فرزندان حضرت خدمت شما ارائه دهم، كه نام ديگر صحابه بوده است، مشكل شما حل مي شود؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها
    اگر نهادن اسم ملاک محبت و ارادت نیست پس چرا احدی از شیعیان چنین اسم هایی بر فرزندان خود انتخاب نمیکنند ؟؟؟ ایا از امیر المومنین جلو افتاده اند ؟؟؟!!!!!!!
    جواب اين مساله به شما داده شده در متن، چرا 5 دقيقه وقت نمي گذاريد تا متن رو مطالعه كنيد؟ در آن زمان كساني مثل شهيد جنگ بدر اسمشان عمر بوده است، آيا جايگاه شهيد جنگ بدر را ناديده مي گيريد؟ ايا سابقون براي شما بي ارزش هستند؟! چرا با اصحاب بزرگوار نبي اكرم، دشمني مي كنيد؟! چيزي كه الان در ذهن شيعه عام ميايد فقط يك عمر است! اما چيزي كه در آن زمان بوده است، عمر هايي مثل شهيد جنگ بدر، يا عثمان هايي مثل عثمان مظعون وجود داشته است. از يك شيعه در خيابان بپرس عثمان مظعون كيست؟ مي شناسد؟ اصلا بگو عثمان بن عفان كيست! عفان را نمي داند مال كدام عثمان است! اما اگر بگويي عثمان كيست، تنها چيزي كه به جنابعالي مي گويد خليفه سوم شماست. اين مسائل بديهي هست!

    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها
    فخر شیعه حضرت علامه عسکری در کتاب نقش عایشه در اسلام جلد اول در باب قتل عثمان مینویسد : وقتی خبر قتل عثمان به ان حضرت رسید چنان ناراحت و پریشان شد که مشتی بر سینه حسن علیه السلام و سیلی بر صورت حسین علیه السلام زد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    خب اگر مولا علی علیه السلام به عثمان علاقه نداشت چرا باید به خاطر او فرزندان رسول خدا و امام معصوم را بزند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    يعني ميخواهيد بگوييد كه اجاديث كتب شما دروغ و خزعبلات هستند كه گفته اند حضرت علي تا 3 روز جنازه عثمان را دفن نكرده است؟ آيا مي دانيد جنازه مسلمان بايد هر چه سريعتر دفن شود؟!؟ يا نمي دانيد؟


    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها

    همچنین فرمود : من زنده ام و صحابی رسول خدا را میکشند ..... ظاهرا صحابه بودن نزد امیر المومنین علیه السلام خیلی ارزش داشته که شیعیان عزیز امروزه به اندازه دم سگ برای این مقام ارزش قائل نیستند !
    نزد ما هم صحابي بودن بسيار با ارزش است. منتها نه صحابي با تعريف شما كه در جهنم هم مي رود، يا دو صحابي هم را مي كشند و هر دو بهشتي مي شوند! ما حديث داريم كه 12000 صحابي بوده اند كه همه با ايمان از دنيا رفته اند؛ علاقمنديد آن حديث را ببينيد تا با اعتقاد ما بيشتر آشنا شويد؟!


    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها

    به هر حال نهادن اسما خلفا توسط امیر المومنین علیه السلام بر فرزندان خود و تزویج دختر کوچک خود به خلیفه دوم بر طالبان حقیقت پوشیده نیست که امید است متذکر شوند
    با حديث صحيح مسلم چه كنيم كه گفته حضرت علي فرمودند ابوبكر و عمر را خائن و فريبكار و دروغگو و گناهكار مي دونن؟! شما چطور سني اي هستيد كه كتب صحيح خود را نيز قبول نداريد؟! آيا اين به دليل تعصب شما نيست؟
    ویرایش توسط فردا از آن ماست : ۱۳۹۳/۰۵/۱۵ در ساعت ۱۸:۴۹

  12. صلوات ها 3


  13. #7
    سیده راضیه آنلاین نیست. همکارتدوین(کلام،تاریخ،ولایت وفرهنگی)

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۱
    علاقه
    نعمتهای خدا
    نوشته
    5,411
    حضور
    205 روز 11 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    73
    آپلود
    2
    گالری
    709
    صلوات
    11622



    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها
    فخر شیعه حضرت علامه عسکری در کتاب نقش عایشه در اسلام جلد اول در باب قتل عثمان مینویسد : وقتی خبر قتل عثمان به ان حضرت رسید چنان ناراحت و پریشان شد که مشتی بر سینه حسن علیه السلام و سیلی بر صورت حسین علیه السلام زد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    سلام و عرض ادب
    چون امیرالمومنین علی علیه السلام می دانستند منافقین چه فتنه هایی بعد از این قتل راه می اندازند و خود ایشان را متهم به قتل عثمان می کنند.
    در ضمن در متن کتاب اشاره ای به اینکه سیلی و مشت را بر کدام معصوم زده اند نکرده و گفته یکی و دیگری.

    به دوستان توصیه میکنم لینک سرکار باغ بهشت رو حتما مطالعه بفرمایید.


    امام صادق(ع) :
    شیعه ما، کسی است که اگر از گرسنگی هم بمیرد، از مخالفان ما، چیزی نخواهد خواست.
    پسر کوچولوی بابا، علیرضا احمدی روشن

       
    با تیر، نشد تیغ، نشد چوب، نشد سنگ
    با هرچه به دستم برسد آمده ام جنگ
    من زاده ی ایرانم، آزاده و آزاد
    بیگانه پرستیدن ننگ است مرا ننگ
    گر دشمن این خاک شود گرگ، شود شیر
    دندان بکند تیز، نشانم بدهد چنگ
    گر یک وجب از خاک مرا چشم بدوزد
    تاوان بدهد خاکش فرسنگ به فرسنگ
    گیریم صبوری بکنم چند صباحی
    غیرت شمشیری است که حاشا بزند زنگ


  14. صلوات ها 4


  15. #8

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    نوشته
    151
    حضور
    10 روز 15 ساعت 55 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    254



    آقا یا خانوم فردا از آن ماست،آقای عالم مقدس ملکوت اصلا سنی نیستن
    گر نور عشق حق به دل و جانت افتد
    بالله کـز خورشید و فلک خوبتر شوی
    از پای تا سرت همه نور
    خدا شود
    در راه
    ذوالجلال چو بی پا سر شوی


  16. صلوات


  17. #9

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۲
    نوشته
    748
    حضور
    16 روز 18 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2733



    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها
    امیر المومنین علی صلوات الله علیه به خاطر محبت زیادی که به خلفا داشتند اسم ان ها را برای فرزندان خود انتخاب کردند زیرا خلفا خدمات بسیاری به اسلام کرده بودند
    سلام
    اون اسامی اینقدر معمول و متداول بوده که گذاشتن اونها بر فرزندان در اون زمان چیز عجیبی به نظر نمیاد.
    مثل این میمونه که من اسم پسرم رو بذارم "حسن" و بعد شمایی بیاید بگید که به خاطر دوست داشتن رئیس جمهور این اسم رو گذاشتی!
    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها
    اگر نهادن اسم ملاک محبت و ارادت نیست پس چرا احدی از شیعیان چنین اسم هایی بر فرزندان خود انتخاب نمیکنند ؟؟؟ ایا از امیر المومنین جلو افتاده اند ؟؟؟!!!!!!!
    فهمیدن این مسئله مشکل نیست. زمان زیادی گذشت تا این افراد در بین شیعیان منفور شدند. از روز اول که همه چیز مثل الان نبوده. تا قرنها بعد از امیرالمؤمنین (ع) شیعیان حتی جرئت ابراز وجود هم نداشتند. چه برسه به اینکه بخوان انزجار خودشون رو از بعضی افراد اعلام کنن. اما امروز اوضاع فرق کرده و اصلاً مثل اون زمان نیست. بازم تکرار میکنم تو تحلیل این مسئله باید شرایط هر دو زمان رو مد نظر داشت.
    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها
    فخر شیعه حضرت علامه عسکری در کتاب نقش عایشه در اسلام جلد اول در باب قتل عثمان مینویسد : وقتی خبر قتل عثمان به ان حضرت رسید چنان ناراحت و پریشان شد که مشتی بر سینه حسن علیه السلام و سیلی بر صورت حسین علیه السلام زد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    این روایت نیاز به بررسی صحت دارد.


  18. صلوات ها 2


  19. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,857
    حضور
    47 روز 14 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10620



    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها
    ما شا الله دشمنی بیش از حد عده ای با صحابه بزرگ رسول خدا صلی الله علیه و اله دیگر از حد معمول و طبیعی هم تجاوز کرده است !

    فخر شیعه حضرت علامه عسکری در کتاب نقش عایشه در اسلام جلد اول در باب قتل عثمان مینویسد : وقتی خبر قتل عثمان به ان حضرت رسید چنان ناراحت و پریشان شد که مشتی بر سینه حسن علیه السلام و سیلی بر صورت حسین علیه السلام زد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    خب اگر مولا علی علیه السلام به عثمان علاقه نداشت چرا باید به خاطر او فرزندان رسول خدا و امام معصوم را بزند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    با سلام و عرض ادب

    با تشکر از کابر محترم (فردا از آن ماست) بخاطر مطالب خوبشان.

    1) برادر بزرگوار اگر مطلبی را نقد می فرمائید و یا اینکه بیان می نمائید با ذکر آدرس و دلیل بیان بفرمائید و از ذکر مطالبی که سندیتی ندارند خود داری فرمائید. البته تعجب از شما است که در جائی تقلید و رجوع به اهل خبره را عملی میمون وار تفسیر می نمائید با این حال در مواردی از گفتار دیگران بدون اینکه سندی مطالبه نمائید تبعیت می نمایئد.

    2) گفتار مرحوم علامه عسگری به معنای تائید تمام داستان نخواهد بود؛ بلکه ایشان در این گفتار ناقل خبر می باشند و در ابتدای این نقل نیز ناقل گفتار را مشخص نموده اند که بلاذری است.


    اما اینکه بلاذری چنین مطلبی را نقل می ماید به معنای تائید تمام گفتار او خواهد بود؟ پاسخ منفی است؛ زیرا که هر نقلی زمانی ارزش می یابد که دارای سند قابل قبول باشد، اما آیا چنین نقلی دارای سند قابل قبولی است؟ در طریق این داستان محمد بن عیسی بن سمیع و ابن شهاب زهری قرار دارند؛ افرادی که در خدمت دستگاه معاویه و بنی امیه بوده اند. آیا اخبار این افراد که در جبهه ی مقابل اهل بیت علیهم السلام قرار گرفته بودند قابل قبول خواهد بود؟!

    3) در گفتارتان بیان می نمائید که امام علی علیه السلام به خاطر علاقه ی به عثمان فرزندان رسول خدا صلی الله علیه وآله و امام معصوم را زده اند؟! آیا در این گفتار خود تناقض و تهافت نمی یابید؟!!اگر امام حسن و امام حسین علیهما السلام را معصوم می دانید، با این وصف چگونه امام معصومی آندو را زده است؟ زیرا این واکنش زمانی از امام علی علیه السلام قابل قبول است که تخلف و گناهی صادر شده باشد؛ در حالی که مفروض عصمت امام است.

    4) شما در نقل گفتار علامه ی عسکری نیز صداقت به خرج نداده اید و تمام گفتار ایشان( که نقل مطالب بلاذری است) را ذکر ننمودید؟ مرحوم علامه عسکری در مجلد اول، ص274، از کتاب نقش عایشه در تاریخ اسلام می نویسند:

    بلاذری می نویسد:

    چون علی از کشته شدن عثمان آگاه گردید خود را به خانه ی عثمان رسانید و به فرزندانش گفت: در حالی که شما بر در خانه ی خلیفه بودید، ‌عثمان چگونه کشته شد؟! آنگاه سیلی به صورت یکی و مشتی به سینه ی دیگری کوبید و با رنگی بر افروخته و حالتی خشمگین محل را ترک گفت.

    تصادفا در مسیر خود طلحه را مشاهده نمود که چون گذشته به فعالیت مشغول بود. چون چشم طلحه به علی افتاد گفت: ای ابوالحسن! ترا چه رسیده که اینسان برافروخته و خشمگینی؟! علی در پاسخ گفت: لعنت و نفرین حق بر تو باد! آیا مردی از اصحاب رسول خدا را می کشند؟!

    طلحه جواب داد:
    اگر او مروان را از خود دور می کرد کشته نمی شد! علی از او روی بگردانید و به خانه ی خود رفت.[1]

    همچنان که مشاهده می کنید در این داستان آمده که امام علی علیه السلام به طلحه می گویند:
    علیک لعنة الله! حال سوال این است که چرا امام علی علیه السلام طلحه را مورد لعن خود قرار می دهند در حالی که در حدیث ساختگی عشره ی مبشره (ه از آن دفاع نمودید) طلحه کسی است که وعده ی بهشت به او داده شده است.

    البته عجیبتر از داستان طلحه آن است که امام علی علیه السلام دو امام معصوم را که سرور جوانان اهل بهشت می باشند را کتک می زنند، امامانی که گل خوشبوی پیامبر صلی اله علیه وآله بودند. توصیه ی حقیر به شما آن است که در مورد علاقه ی امام علی علیه السلام به عثمان به خطبه ی شقشقیه و سایر گفتار آنحضرت مراجعه فرمائید.


    موفق باشید.


    [1] . انساب الاشراف، البلاذری، ج5،ص559.
    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۳/۰۵/۱۶ در ساعت ۰۱:۳۳
    آيا هم نامي اسامي فرزندان امام علي (ع) با خلفا، نشان محبت است؟
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  20. صلوات ها 5


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود