صفحه 1 از 28 1231121 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: رد عصمت تمام و کمال انبیاء

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    وکالت و حقوق
    نوشته
    481
    حضور
    8 روز 15 ساعت 16 دقیقه
    دریافت
    25
    آپلود
    3
    گالری
    0
    صلوات
    505

    اشاره رد عصمت تمام و کمال انبیاء




    می توان گفت امامان و پیامبران دارای عصمت در هدایت اند و عصمت تمام و کمال ندارند و اینکه مثلا پیامبر اسلام
    در 40سالگی به پیامبری رسید یعنی قبل از آن اشتباه نداشته است و از همان بدو تولد بدون اشتباه بوده پس فلسفه پیامبری و انتخاب شدن از جانب خدا چه می شود
    اینگونه خدا مقدر داشته که فرضا فردی پیامبر شود و به خاطر لطف خدا بی هیج عیبی است و می توان گفت اعمال او از آن خدای اوست و بس و او نباید مانند بشر باشد بلکه باید مثل فرشتگان باشد و کارهای انسانی مثل ازدواج و این ها را هم نداشته باشد
    اگر او مثل ما انسان است پس دچار لغزش می شود
    مثال فطع نسل پیامبری از حضرت یوسف
    و اینکه امام علی و امامان چگونه علم به مرگ وشیوه آن را داشته اند و جلوی آن را نگرفته اند می توانستند با عصمت و علم بی بدیلشان جلوی مرگ و نیستی دنیایی خود را بگیرند و مردم را بیشتر هدایت کنند و اینکه بگویند خدا مقدر کرده دلیل نمی شود خدا بد بندگانش را نمی خواهد آن ها می توانستند بیشتر نزد مردم باشند و بیشتر آن ها را هدایت نمایند
    و اینکه آیا پدر و مادر پیامبر نیز ادم های کاملا خوبی بوده اند یا ممکن است دارای خطا باشند
    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۹۳/۰۷/۰۱ در ساعت ۰۲:۲۴
    مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج را جدی بگیرید
    @
    به نام جهانی که آمد پدید حقیقت کجا نیست پاسخ دهید
    @
    berangesabz

    برای صلح می نویسم

  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,545
    حضور
    175 روز 7 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58326



    با نام و یاد دوست






    رد عصمت تمام و کمال انبیاء








    کارشناس بحث: استاد طاها


  5. صلوات ها 4


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعات علوم عقلی و نقلی
    نوشته
    4,418
    حضور
    14 روز 5 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25229



    با عرض سلام به شما دوست گرامی

    1. ادله عقلی و نقلی عصمت، عام است و منحصر به عصمت در هدایت نمیشود.(الإلهيات على هدى الكتاب و السنة و العقل، ج‏3، ص: 191)

    2. عصمت از بدو تولد، هیچ منافاتی با فلسفه نبوت و امامت و انتخاب شدن از جانب خدا ندارد. باید توجه داشت که عصمت به معنای سلب اختیار در اعمال و رفتار نیست یعنی شخص معصوم اگر گناه نمیکند دلیلش این نیست که قادر به انجام گناه و مختار در انجام آن نیست. داستان عصمت انبیا و امامان از اینجا شروع میشود که خداوند با علم بی منتهای خود میداند که فلان پیامبر یا امام در زندگی دنیوی خود به گونه ای زیست میکند که بندگی او را بر هر چیز دیگر ترجیح میدهد پس بهره ای از علم به آن پیامبر یا امام میدهد که زشتی گناهان را هم ببیند و بر این بندگی خود استوارتر شود تا جایی که تن به هیچ معصیتی ندهد نه در امر هدایت مردم و نه در امور روزمره خود. آن روح بزرگی که انبیا و امامان را شایسته دریافت علمی میکند که عصمت را در ایشان نهادینه میسازد همان ایشان را شایسته مقام امامت و نبوت هم ساخته است پس تنافی ای میان «عصمت از بدو تولد» و «شایستگی رسالت و امامت از بدو تولد» وجود ندارد. همچنین روشن شد پیامبران و امامان مانند دیگر بشرند اما با روحی والا و علمی که نتیجه لطف خاص خدا به ایشان است. در نتیجه اعمال ایشان نیز مانند اعمال ما از آن خود ایشانست.

    3. اینکه میگویید «اگر پیامبر یا امام مثل ما انسان است پس دچار لغزش می شود» بر این پیشفرض نادرست استوار است که «انسان بودن» مساوی است با «گناهکار بودن» در حالیکه نه هیچ برهان عقلی و نه هیچ یافته قرآنی و روایی بر ملازمه میان ایندو دلالتی ندارد.

    4. مسئله خارج شدن نور نبوت از نسل یوسف نبی به دلیل ارتکاب گناه نبود بلکه حکمت دیگری داشت که طبق برخی روایات انجام ترک اولی بود و مسئله جلوگیری نکردن ائمه از مرگ خود با وجود علم به آن، نیز گناه نبود بلکه تن دادن به قضای الهی بود(توجه داشته باشید که قضای الهی امری است که انجام آن قطعی است و اطلاع انسان از آن هیچ تاثیری در مرتفع شدن آن ندارد مثل اصل واقعه مرگ که همه ما آنرا میدانیم ولی قادر به جلوگیری از آن نیستیم). تشریح این دو مسئله نیازمند توضیحات بیشتری است که در صورت لزوم در پستهای آتی ارائه میشود ولی در هر حال ربطی به معصیت ندارد.

    5. این مسئله که والدین معصومین آیا معصوم بوده اند یا خیر، ربط چندانی به موضوع بحث ما ندارد. ضمن اینکه «آدم خوبی بودن» یک امر نسبی است که قابل جمع با برخی از خطاهای گناه آلودست بر خلاف مقام عصمت که با هیچ گناهی قابل جمع نیست.

    در پناه حق


  7. صلوات ها 7


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    وکالت و حقوق
    نوشته
    481
    حضور
    8 روز 15 ساعت 16 دقیقه
    دریافت
    25
    آپلود
    3
    گالری
    0
    صلوات
    505



    ما شیعیان معتقدیم امامان دارای عصمت و قدرت اختیار هستند به اندازه ای از معرفت رسیده اند می توانند اشتباه کنند ولی این کار را نمی کنند
    و عصمت از اول با آن ها بوده اما حضرت عیسی وامامان وسایر پیامبران که در بدو تولد با عصمت داشتنشان مصون از خطا بودن چگونه امکان دارد که اختیار داشته باشند
    در حالی که نمی تواند گناه کند و خطا داشته باشند
    و می شوند مخلوفاتی بدون قدرت اختیار
    و اعمالشان مثل جمادات با یک برنامه خاص و به اراده خدا می شود و از خود کاری نمی کنند
    و این با عقل جور در نمی آید
    و اینکه مثلا پیامبر با دیگران در مسایل نظامی مشورت می گرفت اگر فرا بشر بود باید خود تمام مسایل را می فهمید
    و نیازی به مشورت نبود
    امامان چگونه معصومیت تمام کمال دارند در حالی که مثل ما رفتار می کنند
    همین که بگوییم کشنده اشان رامی دانستند کیست
    ولی برای مقابله اقدامی نکردند و سرنوشتشان را پذیرفتند
    و چگونه می توان دلبل خلقت را آنان دانست درحالی که خدا گفته انسان اشرف مخلوقات است
    ما فرض می کنیم مانند جنگ جهانی اول که این همه کشتوکشتار برای یک فرد بوده
    دلیل خلقت هم آن ها هستند
    و این هفت ملیارد آدم به قولی کشک وامامان ما دلیل خلقت وهستی
    و نمی توانم قبول کنم امامان مثل نا عادی بودند و هستند
    بلکه باید برایشان عصمت در ابلاغ وهدایت مردم قایل شد
    اما آن ها فقط برای هدایت مردم برگزیده شده اند نه اینکه برایشان صفاتی خداگونه قایل شویم

    به این آیه توجه کنید
    ۸۷ انبیا
    وَذَا النُّونِ إِذ ذَّهَبَ مُغَاضِبًا فَظَنَّ أَن لَّن نَّقْدِرَ عَلَيْهِ فَنَادَى فِي الظُّلُمَاتِ أَن لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ

    و «ذوالنّون» را به ياد آور، آن گاه كه [از ميان جامعه نافرمان خود ]خشمگين [بيرون ]رفت و پنداشت كه ما هرگز بر او تنگ نخواهيم گرفت، پس [او را در اعماق دريا گرفتار ساختيم و ]در آن تاريكى‏ها [از ژرفاى جان ]ندا داد كه: پروردگارا! ]خدايى جز تو نيست، تو [پاك و] منزهى! به راستى كه من از بيدادگران بودم

    أی احمد، اگر تو نبودی ، افلاک را خلق نمی کردم ، و اگر علی نبود، تورا خلق نمی کردم و اگر فاطمه نبود، شما را خلق نمی کردم
    این حدیث قدسی بیان می کند دلیل خلقت هستی پیامبر اسلام و اهل بیت بودند
    حال به چند سوال پاسخ دهید
    اگر آن ها دلیل خلقت بودند چرا گذشتگان(قبل از پیامبر) باید از آن ها محروم باشند
    اگر دلیل خلقت بودند چرا عمرشان به پایان رسید
    اگر دلیل خلقت بودند چرا با این مقام مثل بقیه انسان ها تولد یافتند از راه رابطه جنسی مثلا پیامبر از همبستری پدر ومادرش
    اگر دلیل خلقت فرضا پیامبر واهل بیت او هستند خدا چرا بی عدالتی کرده و آن ها را چنین برتر قرار داده
    آیاتی دال بر عصمت
    « قالَ رَبِّ بِما أَغْوَيْتَني‏ لَأُزَيِّنَنَّ لَهُمْ فِي الْأَرْضِ وَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعينَ ــ إِلاَّ عِبادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصينَ . (ابلیس) گفت: «پروردگارا! چون مرا گمراه ساختى، من در زمين در نظر آنها زينت مى‏ دهم، و همگى را گمراه خواهم ساخت ؛ مگر بندگان مخلَص تو را.»(حجر:39 و 40)
    این آیه که برای عصمت به کار می رود معنای عام و شامل همه ی بندگان خداست

    « وَ لَقَدْ هَمَّتْ بِهِ وَ هَمَّ بِها لَوْ لا أَنْ رَأى‏ بُرْهانَ رَبِّهِ كَذلِكَ لِنَصْرِفَ عَنْهُ السُّوءَ وَ الْفَحْشاءَ إِنَّهُ مِنْ عِبادِنَا الْمُخْلَصينَ . ــــــ آن زن قصد او (یوسف) كرد؛ و او نيز ــ اگر برهان پروردگار را نمى‏ديد ــ قصد وى مى ‏نمود. اينچنين كرديم تا بدى و فحشا را از او (یوسف) دور سازيم؛ چرا كه او از بندگان مخلَص ما بود.»( يوسف : 24)
    منظور این آیه این است که اگر خدا به یوسف helpنمی داد با زلیخا زنا می کرد و او از بندگان خوب خداست

    «وَ اجْتَبَینَاهُمْ وَ هَدَینَاهُمْ إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِیمٍ ذَلِكَ هُدَى اللّهِ یهْدِی بِهِ مَن یشَاء مِنْ عِبَادِهِ » (انعام/87)
    «و آنها را برگزیدیم و به راه راست هدایت نمودیم. این هدایت خداست كه هر كس از بندگان خود را بخواهد با آن راهنمایی می‌كند
    این آیه هم جنبه عمومی دارد
    «وَمَن یضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ وَمَن یهْدِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِن مُّضِلٍّ » (زمر/36-37)
    «و هر کس را خداوند گمراه کند، هیچ هدایت کننده­ای ندارد و هر کس را خدا هدایت کند، هیچ گمراه کننده­ای نخواهد داشت.»
    این آیه با عدالت خدا جور در نمی یاد
    این لینک هم جالب است بخوانید
    http://www.askdin.com/thread23133-2.html#post298043
    آیاتی دال بر رد عصمت

    فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَاسْتَغْفِرْ لِذَنبِكَ وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ بِالْعَشِيِّ وَالْإِبْكَارِ


    • صبر کن که وعده خدا حق است برای گناهت آمرزش بخواه و هر شامگاه و بامداد ، به ستايش پروردگارت تسبيح بگوی


    تفسیر مجمع البيان
    پس [تو اى پيامبر!] شكيبايى پيشه‏ساز كه وعده خدا درست است؛ و براى گناه خود آمرزش بخواه، و شامگاه و بامداد، با ستايش پروردگارت [او را] تسبيح گوى

    قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشرٌ مِّثْلُكمْ يُوحَي إِلي أَنَّمَا إِلَهُكمْ إِلَهٌ وَحِدٌ فَاستَقِيمُوا إِلَيْهِ وَ استَغْفِرُوهُوَ وَيْلٌ لِّلْمُشرِكِينَ
    بگو من تنها بشري هستم مثل شما با اين فرق كه به من وحي مي‏شود
    این آیه فرق بیامبر رو با آدم های دیگه وحی است که تو دریافت وابلاغش بنظر من عصمت ولی در زندگی عادی مثل بقیه بشر هاست

    این استدلال را درمورد گناه حضرت یونس بخونید
    http://www.askdin.com/thread23133-3.html#post298715
    در آن هنگام كه خشمگين (از ميان قوم خود) رفت، و چنين مي‏پنداشت كه ما بر او تنگ نخواهيم گرفت.

    این استدلال قشنگیه
    http://www.askdin.com/thread23133-4.html#post299059

    این متن دلیلی دیگر بر رد عصمت تمام وکمال
    علامه مجلسي در بحار نقل مي فرمايد؛ كه رسول خدا ـ‌ صلّي الله عليه و آله ـ از خيبر بيرون رفت و در راه به استراحت پرداخت و نگهباني شب را به بلال سپرد و بعد به خواب رفت. بلال مدتي بيدار ماند و نماز خواند در نزديكي هاي صبح به خواب رفت از قضا نه بلال بيدار شد و نه رسول خدا و نه كسي از اصحاب تا خورشيد طلوع كرد و حرارت خورشيد آنها را بيدار كرد. ناگهان حضرت بيدار شد و فرمود؛ بلال چرا بيدارمان نكردي؟ بلال گفت: پدرم به فدايت يا رسول الله مرا هم مانند شما خواب ربود. حضرت فرمود حركت كنيد، مقداري حركت كرده بودند كه حضرت ايستاد و وضو گرفت به بلال گفت؛ اذان بگو. آنگاه نماز صبح را قضا كرد. و بعد فرمود هر كه نمازي را فراموش كند و بعد به يادش بيايد هر وقت كه يادش آمد بخواند چون خداوند مي فرمايد: «و أَقِمْ الصلوه لذكري»
    محمدباقر مجلسي، بحارالانوا

    چرا ما شیعیان معتقدیم امامان و بیامبران همه اشان دارای عصمت تمام وکمال هستند
    به مطالب زیر توجه کنیدالكهف/24 (پروردگارت را یاد کن هنگامی که فراموش کردی ) خطاب به رسول الله صلی الله علیه وسلم
    (می بینیم که حضرت محمد می توانست دچار فراموشی شود)

    (قَالَ لَا تُؤَاخِذْنِي بِمَا نَسِيتُ) الكهف/۷۳ (موسی گفت من را بخاطر قولی که دادم وفراموش کردم مواخذه نکن)

    انبیاء الله خطا می کنند زیرا بشر هستند.


    قَالَ لَقَدْ ظَلَمَكَ بِسُؤَالِ نَعْجَتِكَ إِلَى نِعَاجِهِ وَإِنَّ كَثِيرًا مِّنْ الْخُلَطَاء لَيَبْغِي بَعْضُهُمْ عَلَى بَعْضٍ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَقَلِيلٌ مَّا هُمْ وَظَنَّ دَاوُودُ أَنَّمَا فَتَنَّاهُ فَاسْتَغْفَرَ رَبَّهُ وَخَرَّ رَاكِعًا وَأَنَابَ )۲۴ سوره ص
    (داوود] گفت قطعا او در مطالبه ميش تو [اضافه] بر ميش‏هاى خودش بر تو ستم كرده و در حقيقت بسيارى از شريكان به همديگر ستم روا مى‏دارند به استثناى كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده‏اند و اينها بس اندكند و داوود دانست كه ما او را آزمايش كرده‏ايم پس از پروردگارش آمرزش خواست و به رو درافتاد و توبه كرد ).



    در سوره الانبیاء از زبان یونس علیه السلام:
    (وَذَا النُّونِ إِذ ذَّهَبَ مُغَاضِبًا فَظَنَّ أَن لَّن نَّقْدِرَ عَلَيْهِ فَنَادَى فِي الظُّلُمَاتِ أَن لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ) ﴿الأنبياء: ٨٧﴾
    ( ذوالنون را [ياد كن] آنگاه كه خشمگين رفت و پنداشت كه ما هرگز بر او قدرتى نداريم تا در [دل] تاريكيها ندا درداد كه معبودى جز تو نيست منزهى تو راستى كه من از ستمكاران بودم)

    قَالاَ رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ.الاعراف /23
    گفتند پروردگارا ما بر خويشتن ستم كرديم و اگر بر ما نبخشايى و به ما رحم نكنى مسلما از زيانكاران خواهيم بود (۲۳)


    از کتب خود امامیه:
    ( بحار الأنوار ج25 ص350 قيل للإمام الرضا ( إن في الكوفة قوماً يزعمون أن النبي صلى الله عليه وآله وسلم لم يقع عليه السهو في صلاته ، فقال : كذبوا – لعنهم الله – إن الذي لا يسهو هو الله الذي لا إله إلا هو ).

    (به امام رضا امام هشتم شیعه گفته شد در کوفه اقوامی ادعا دارند که پیامبر در نماز خود فراموشی به او دست نداد امام رضا می گوید دروغ می گویند خدا لعنتشان کند کسی که فراموشی واشتباه نمی کند الله تعالی است که بغیر از او خداوندی نیست).



    وَمَا أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِكَ مِن رَّسُولٍ وَلَا نَبِيٍّ إِلَّا إِذَا تَمَنَّىٰ أَلْقَى الشَّيْطَانُ فِي أُمْنِيَّتِهِ فَيَنسَخُ اللَّـهُ مَا يُلْقِي الشَّيْطَانُ ثُمَّ يُحْكِمُ اللَّـهُ آيَاتِهِ ۗ وَاللَّـهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ ﴿الحج٥٢
    و پيش از تو [نيز] هيچ رسول و پيامبرى را نفرستاديم جز اينكه هر گاه چيزى تلاوت مى‌نمود، شيطان در تلاوتش القاىِ [شبهه‌] مى‌كرد. پس خدا آنچه را شيطان القا مى‌كرد محو مى‌گردانيد، سپس خدا آيات خود را استوار مى‌ساخت، و خدا داناى حكيم است. (۵۲)




    وَإِن كَادُوا لَيَفْتِنُونَكَ عَنِ الَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ لِتَفْتَرِيَ عَلَيْنَا غَيْرَهُ ۖ وَإِذًا لَّاتَّخَذُوكَ خَلِيلًا ﴿الاسراء٧٣

    و چيزى نمانده بود كه تو را از آنچه به سوى تو وحى كرده‌ايم گمراه كنند تا غير از آن را بر ما ببندى و در آن صورت تو را به دوستى خود بگيرند. (۷۳)
    مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج را جدی بگیرید
    @
    به نام جهانی که آمد پدید حقیقت کجا نیست پاسخ دهید
    @
    berangesabz

    برای صلح می نویسم

  9. #5

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۲
    نوشته
    2,567
    حضور
    38 روز 6 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4375



    نقل قول نوشته اصلی توسط ninja نمایش پست ها
    می توان گفت امامان و پیامبران دارای عصمت در هدایت اند و عصمت تمام و کمال ندارند و اینکه مثلا پیامبر اسلام
    در 40سالگی به پیامبری رسید یعنی قبل از آن اشتباه نداشته است و از همان بدو تولد بدون اشتباه بوده پس فلسفه پیامبری و انتخاب شدن از جانب خدا چه می شود
    اینگونه خدا مقدر داشته که فرضا فردی پیامبر شود و به خاطر لطف خدا بی هیج عیبی است و می توان گفت اعمال او از آن خدای اوست و بس و او نباید مانند بشر باشد بلکه باید مثل فرشتگان باشد و کارهای انسانی مثل ازدواج و این ها را هم نداشته باشد
    اگر او مثل ما انسان است پس دچار لغزش می شود
    مثال فطع نسل پیامبری از حضرت یوسف
    و اینکه امام علی و امامان چگونه علم به مرگ وشیوه آن را داشته اند و جلوی آن را نگرفته اند می توانستند با عصمت و علم بی بدیلشان جلوی مرگ و نیستی دنیایی خود را بگیرند و مردم را بیشتر هدایت کنند و اینکه بگویند خدا مقدر کرده دلیل نمی شود خدا بد بندگانش را نمی خواهد آن ها می توانستند بیشتر نزد مردم باشند و بیشتر آن ها را هدایت نمایند
    و اینکه آیا پدر و مادر پیامبر نیز ادم های کاملا خوبی بوده اند یا ممکن است دارای خطا باشند
    سلام
    منظور از عصمت مصونیت از فعلی است که در دین الهی ممنوع است و مصادیق مد نظر شما ممنوعیت شرعی نداشته و ندارد
    و اما در خصوص اختیار
    مفهوم اختیار امکان انتخاب خوب و بد است نه صدور قطعی بدی و گناه و آنها از این جهت که انسان بوده اند امکان انتخاب داشته اند ولی اینکه هیچوقت بدی را انتخاب نکرده اند معنایش نداشتن اختیار نیست . اتفاقا مواردی که شما آنها را نافی عصمت میشمارید نشانه وجود اختیار در آنهاست که میتوانست بهتر باشد اما معصوم به را ترجیح داد و به اصطلاح ترک اولی کرد اما ترک اولی ترجیح خوب به خوبتر است و نه بد در مقابل خوب . دقت کنید
    یا علیم

    این قرن ، قرن اسلام است
    امام خامنه ای



  10. صلوات ها 4


  11. #6

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    وکالت و حقوق
    نوشته
    481
    حضور
    8 روز 15 ساعت 16 دقیقه
    دریافت
    25
    آپلود
    3
    گالری
    0
    صلوات
    505



    نقل قول نوشته اصلی توسط محی الدین نمایش پست ها
    مفهوم اختیار امکان انتخاب خوب و بد است نه صدور قطعی بدی و گناه و آنها از این جهت که انسان بوده اند امکان انتخاب داشته اند ولی اینکه هیچوقت بدی را انتخاب نکرده اند معنایش نداشتن اختیار نیست
    لطف کنید بفرمایید
    چرا چند نفر باید از همان ابتدای عمر دارای عصمت باشند
    آیا حضرت عیسی اختیار داشت(از زمان تولد به بیامبری رسید )
    اگر ما فرض کنیم از بدو تولد با بینش خود مصون از خطا بوده به فرض بینش خدایی داشته اند
    چطور اعمالش از آن خودش می شود
    فلسفه آزمایش چه می شود
    اختیار با عقیده عصمت کامل در تضاده
    به فضل خدا گناه نمی کنن بس چرا بگوییم اختیار دارن
    عصمت کامل با آیات قرآن جور در نمیاد
    باعقل جور نیست
    مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج را جدی بگیرید
    @
    به نام جهانی که آمد پدید حقیقت کجا نیست پاسخ دهید
    @
    berangesabz

    برای صلح می نویسم

  12. صلوات


  13. #7

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۲
    نوشته
    2,567
    حضور
    38 روز 6 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4375



    نقل قول نوشته اصلی توسط ninja نمایش پست ها
    لطف کنید بفرمایید
    چرا چند نفر باید از همان ابتدای عمر دارای عصمت باشند
    آیا حضرت عیسی اختیار داشت(از زمان تولد به بیامبری رسید )
    اگر ما فرض کنیم از بدو تولد با بینش خود مصون از خطا بوده به فرض بینش خدایی داشته اند
    چطور اعمالش از آن خودش می شود
    فلسفه آزمایش چه می شود
    اختیار با عقیده عصمت کامل در تضاده
    به فضل خدا گناه نمی کنن بس چرا بگوییم اختیار دارن
    عصمت کامل با آیات قرآن جور در نمیاد
    باعقل جور نیست
    سلام
    هر کسی هر کمالی داره از خداست و وجود اون کمال نافی نتایجش نیست اختیار یک رکن از ارکان وجودی انسانهاست اما فضای آزمونهای بزرگانی همچون انبیاء بسیار بالاتر و در عین حال حساستر است مثالها :
    آزمون حضرت ابراهیم برای بریدن سر فرزند
    آزمون حضرت یونس در انتخاب روش هدایت قوم
    آزمون موسی ع در تحمل رنجهای هدایت قوم عنود بنی اسرائیل
    آزمون حضرت یوسف در پاسخ ندادن به زلیخا
    آزمون محمد ص در پادشاهی ابدی جهان یا مرگ بنده وار
    بله انبیاء هم مورد آزمون بوده اند چون اختیار داشته و چون مراتب کمال انسانی بی نهایت است
    همه باید ثابت کنند در مرتبه و مقام خود خدای تعالی را انتخاب می کنند
    اما عصمت مورد بحث دقیقا میخواهد بگوید آزمونهای ساده حلال و حرام حوزه ابتلاء انبیاء و اولیاء نیست آنها آزمونهای سخت تری دارند آنها باید بین جلوه های فعلی و صفاتی جلوات صفاتی را و بین صفات و ذات ذات را انتخاب کنند . میدان آزمون انبیاء میدان سخت بزرگان است و حلال و حرام عادی مال من و شماست .
    یا علیم

    این قرن ، قرن اسلام است
    امام خامنه ای



  14. صلوات ها 2


  15. #8

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    وکالت و حقوق
    نوشته
    481
    حضور
    8 روز 15 ساعت 16 دقیقه
    دریافت
    25
    آپلود
    3
    گالری
    0
    صلوات
    505



    دوست عزیز محی الدین

    بحث من دقیقا این است عصمت تمام و کمال از نظر قرآن و روایات و عقل کامل رد می شود
    اگر به عصمتی که ما شیعیان به آن اعتقاد داریم بنگریم
    ما هیچ خطایی را برای آن ها فرض نمی کنیم
    در حالی که در قرآن به صراحت به خطا و گناه یونس و گناه پیامر اشاره کرده
    در روایات
    به فراموشی پیامبر اشاره شده
    بخث من این است
    مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج را جدی بگیرید
    @
    به نام جهانی که آمد پدید حقیقت کجا نیست پاسخ دهید
    @
    berangesabz

    برای صلح می نویسم

  16. #9

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    وکالت و حقوق
    نوشته
    481
    حضور
    8 روز 15 ساعت 16 دقیقه
    دریافت
    25
    آپلود
    3
    گالری
    0
    صلوات
    505



    دوستان توصیه می کنم
    این لینک رو مطالعه کنید
    http://www.askdin.com/thread23133.html

    واقعا بخث قشنگیه
    مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج را جدی بگیرید
    @
    به نام جهانی که آمد پدید حقیقت کجا نیست پاسخ دهید
    @
    berangesabz

    برای صلح می نویسم

  17. #10

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    علاقه
    سکوت
    نوشته
    965
    حضور
    11 روز 7 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    142
    آپلود
    43
    گالری
    0
    صلوات
    3951



    همه انسان ها اشنباه می کنن چه پیامبر چه غیر پیامبر

    به اشتباه موسی علیه السلام هم در قرآن اشاره شده است

  18. صلوات


صفحه 1 از 28 1231121 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۳/۰۵/۲۹, ۱۶:۰۴ : 8

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود