صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا من شیعه به دنیا میام و یک نفر دیگه صهیونیست؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۳
    نوشته
    112
    حضور
    1 روز 17 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    188

    اشاره چرا من شیعه به دنیا میام و یک نفر دیگه صهیونیست؟




    سلام.

    چرا من باید شیعه به دنیا بیام؟ چرا باید توی ایرانی باشم؟ چرا این خانواده؟
    چرا یکی دیگه توی غزه به دنیا میاد و یکی دیگه توی تلاویو؟

    استاد رائفی پور توی سخنرانی ارض موعود ۱ چند لحظه به این موضوع اشاره کردن و گفتن که این اتفاق شانسی نیست. ولی دیگه ادامه ندادند، ولی یک اشاره ای کردند که قبلا اتفاقاتی افتاده که باعث شده هرکسی توی چرا شرایطی باشه.
    الان من دنبال جواب این سوالم.

    ممنون.
    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۹۳/۱۱/۰۱ در ساعت ۲۳:۲۴
    + شادمانی همه جا پشت در است / در گشودن هنر است!

    * اگر اولش به آخرش فکر نکنی, مجبور میشین آخرش به اولش فکر کنی. :)

  2. صلوات ها 8


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    4,062
    حضور
    21 روز 10 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11165



    با نام الله




    چرا من شیعه به دنیا میام و یک نفر دیگه صهیونیست؟








    کارشناس بحث: استاد صادق



    دلی که نشد خانه یاس نرگس

    خراب است و و یران صفایی ندارد








  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    نوشته
    8,022
    حضور
    192 روز 9 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    28739



    نقل قول نوشته اصلی توسط Hmaid نمایش پست ها
    سلام.

    چرا من باید شیعه به دنیا بیام؟ چرا باید توی ایرانی باشم؟ چرا این خانواده؟
    چرا یکی دیگه توی غزه به دنیا میاد و یکی دیگه توی تلاویو؟

    استاد رائفی پور توی سخنرانی ارض موعود ۱ چند لحظه به این موضوع اشاره کردن و گفتن که این اتفاق شانسی نیست. ولی دیگه ادامه ندادند، ولی یک اشاره ای کردند که قبلا اتفاقاتی افتاده که باعث شده هرکسی توی چرا شرایطی باشه.
    الان من دنبال جواب این سوالم.

    ممنون.


    باسلام وتشکر .
    امید است همواره در درک اسرار آفرنیش موفق باشید .
    در ابندا باید اشاره شما شیعه وایرانی بدنیا نیامده اید بلکه از والدین شیعه وایرانی بدنیا آمده .
    وگرنه به هنگام ولادت مذهب وملیت تان مشخص نیست بعدا معیین می شود در ابتدا شما شیعه زاده وایرانی زاده هستید ونه شیعه وایرانی .
    وهم چنین طرف مقابل وافراد دیگر مطرح در سوال ومانند آن .

    حال در تحلیل مسله باید گفت این حقیقت غیر قابل انکار است که شرائط و موقعیت های خاص در زندگی و رشد و تربیت هر انسانی می تواند تاثیرات به سزایی در گرایش و عملکرد او در آینده داشته باشد و در بسیاری از موارد دیده می شود که کودک متولد در فضای تربیت دینی یا متولد از والدینی متخلق و متدین، تبدیل به انسانی با گرایش دینی و مذهبی می شود. اما فردی که در فضای بی دینی و بی توجهی نسبت به مسائل معنوی متولد می شود، بهره چندانی در این حوزه نمی برد.
    اما فراموش نکیند که همه این ویژگی های ژنتیکی و خانوادگی و اجتماعی و آنچه در کودکی در ذهن فرد نقش می بندد ، فرد را ملزم به انتخاب یک مسیر خاص در زندگی نمی کند؛ از نظر جهان بینی اسلامی همه انسان‏ها از آزادی، اختیار و قدرت بر تصمیم‏گیری برخوردارند. خودشان سرنوشت خویش را رقم می‏زنند. بايد بر اساس عقل و دانش و درك خود به حقيقت هر چه كه باشد ايمان بياورند. تكليف براي مسلمان زاده و مسيحي زاده و يهودي زاده و ... مساوي است.
    ما به روشني موارد متعدد نقض را در اين زمينه مي يابيم كه علي رغم همه علل و عوامل محيطي و ژنتيكي و تربيتي و ... باز عنصر اختيار فرد و كنش هاي خودخواسته نقش بسزايي در تعيين جهت حركت فرد در مسير زندگي ايفا مي كند و همه اين علل و عوامل نمي تواند نوعي جبر و عدم اختيار را براي فرد رقم بزند.
    در واقع انسان در اوج فشار عوامل و علل دروني و بيروني براي انجام يك عمل در خود توان ايستادگي و مقاومت در برابر اين فشارها وترك عمل را مي يابد و يا بالعكس در اوج تمايلات دروني در ترك يك عمل و انزجار دروني از انجام آن باز بنا به مصالحي مي تواند خود را متقاعد به عمل و انجام آن عمل نمايد و اين يعني همان عنصر اختيار در بشر.

    با توجه به این مطلب به چند نکته باید توجه شود :
    اولاً خداوند متعال یک اصل را به عنوان مادر اصول دیگر مبنای خلقت قرار داده است و آن اصل علیّت است.
    در این اصل اصیل، هر معلولی از علت خاص خودش بوجود می آید و بین علت و معلول، سنخیّت تام است، یعنی در جهان هستی هر چیزی که اقتضای علت بود، تحقق می یابد و با توجه به تفاوت شرایط و علت های طبیعی، تفاوت انسان ها در آفرینش کاملا طبیعی است.
    خداوند به هر موجودی (خواه انسان یا حیوان یا..) به همان اندازه از ظرفیت و قابلیت که داشت، وجود و هستی بخشید.
    «خدا از آسمان آبى فرود آورد و هر رودخانه‏اى به قدر ظرفیت خودش سیلان یافت».(1) یعنى رحمت فیض پروردگار هیچ موجود مستعدى را محروم نمى‏سازد و براى همه یکسان است، ولى استعداد و ظرفیت موجودات یکسان نیست. استعدادها مختلف است. هر ظرفى به قدرى که گنجایش دارد، از رحمت خدا لبریز مى‏گردد. پس هر موجودى، حق خود را که امکان داشته دریافت دارد، دریافت کرده است.» (2)
    بنابراین نباید تصور کرد که خداوند یکى را که ممکن بود زیبا باشد، زشت قرار داد و دیگرى را که ممکن بود زشت باشد، زیبا قرار داد، یا امکان وجود در خانواده ثروتمند یا عالم و دانشمند داشت، اما در خانواده فقیر و بی سواد قرار داد؛ یا با قید قرعه و یا یک اراده تبعیض‏ آمیز هر یک از آن‏ها را انتخاب کرد، بلکه هر جزء از اجزاى جهان تنها به همین جور که هست، امکان وجود داشته و خدا همان آفرینش را به آن داده است. اگر بخواهیم از دیدگاه علمى سخن گوییم، هر ماده با توجه به ویژگى و شرایط خود از وجود و کمالات وجود برخوردار مى‏شود. تفاوت هایى که در جهان مادى و طبیعى وجود دارد، براساس تفاوت در عناصر مادى است، مثلاً کسى که از نظر زیبایى یا زشتى، شکل، هوش، نوع خانواده و... وضعى خاص دارد، بر اثر تفاوت ژنتیکى و عوامل محیطى و مادى وراثت و... است که هزاران مورد شناخته شده و یا ناشناخته در طبیعت در آن‏ها دخالت دارد و یا حتى امور غیر مادى مانند نحوه آمیزش یا مواد و غذاهایى که پدر و مادر قبل از آمیزش، یا مادر بعد از آن در دوران جنینى تغذیه مى‏کنند، یا مانند تأثیر الکل و مواد اعتیادزا در شکل و حالت و وضع و سلامت و بهره هوشى و استعداد کودک که امروزه بدون تردید شناخته شده است.
    طبق این سخن فیض الهى از ناحیه خدا تمام است و او در حق هیچ موجودى تبعیض روا نمى‏دارد، بلکه موجودات هستند که به فراخور شأن و جایگاه و مرتبه خود و عوامل دیگر قبول فیض مى‏کنند و به اندازه استحقاق، در مرتبه‏اى از عالم هستى جا مى‏دارند.
    این سخن برای آن است که تبعیض و نابرابری از طرف خداوند تصور نشود.
    ثانیاً: علی رغم همه تفاوت ها در میان انسان ها، عنصر اختیار در همه وجو د دارد و به خاطر همین عنصر اختیار و حق انتخاب انسان ها است که مشاهده می کنیم انسان ها در شرایط مساوی از نظر طبیعی، خانوادگی، ژنتیکی و... عملکرد های متفاوتی دارند.
    در یک خانواده، شخصی مانند کمیل بن زیاد نخعی از یاران خاص و از اصحاب سرّ امیرالمومنین (ع) قرار می گیرد و برادر دیگر (حارث بن زیاد نخعی) قاتل فرزندان مسلم بن عقیل می شود.
    از این نمونه ها در تاریخ بسیار است.
    هم چنین به واسطه همین عنصر اختیار است که پسر یزید بن معاویه ملعون، حاضر نمی شود خلافت بعد از پدر را برگزیند؛ اما عموی امام زمان و پسر امام معصوم (جعفر کذاب)، خود را برای غصب مقام منیع امامت، جلو می اندازد. یا پسر پیامبر اولوالعزم الهی و شیخ الانبیاء (حضرت نوح) جهنمی می شود، اما فرزند دشمن پیامبر(ص) از یاران آن حضرت می شود.
    ثالثاً: شرایط مسابقه و میدان عمل و نوع تکلیف برای انسان ها یکسان نیست. خداوند در فرموده است : «لایکلف الله نفسا الا وسعها » (3) هیچ کس را جز به اندازه توان او تکلیف نمی کنیم و کاملا روشن است که توان انسان ها در شرایط نامساوی، نامساوی خواهد بود و خداوند نیز بر اساس همان شرایط و با توجه به عنصر اختیار در وجود هر انسان بر او تکلیف می کند تا در میان مسابقه برای رسیدن به مقام قرب الهی به تلاش و کوشش بپردازد و بر اساس همان تفاوت ها است که جزا و پاداش می دهد، مانند میدان سمابقه دو و میدانی که در یک پیست دایره شکل جریان می یابد.
    در دوهای دویست و چهارصد متر، خط استارت دوندگان، با هم تفاوت می کند؛ در حالی که خط پایان همه، یک خط است. یعنی در پیست دو و میدانی، فردی که در قوس اول و کناری متمایل به داخل می نشینید؛ از همه عقب تر است. فردی که در قوس خارجی می نشینید؛ از همه جلوتر استارت می زند.
    در اینجا برای ما شبهه پیش می آید که فرد قوس داخل و خط اول، باید بیشتر از همه بدود؛ فرد قوس خارج و خط آخر، کمتر می دود. یا به عبارتی عدالت در مورد آنها رعایت نشده است.
    در حالی که این شبهه به خاطر آن است که ما دقت نداریم در حرکت دایره ای، مسیر بر اساس شعاع دایره، کوتاه و بلند می شود. یعنی آن که در خط اول می دود؛ چون شعاع دایره او کوچک تر است؛ مسیرش کوتاه تر خواهد شد. آن که در خط آخر می دود؛ چون شعاع دایره اش بلندتر است؛ مسیرش بلندتر خواهد بود.
    مسئولان مسابقات برای آنکه هر دونده ای 200 یا 400 متر خالص بدوند؛ با محاسبات دقیق به این نتیجه رسیده اند آنکه در خط اول می نشیند؛ باید چندین متر از بقیه عقب تر باشد. آنکه در خط آخر می نشیند؛ باید چندین متر از همه جلوتر باشد.
    حال در راه رسیدن به خدا هم همین گونه است. یعنی خداوند هرگز نگفته موقعیت هایی که برای شماست، نسبتهای مساوی دارند؛ بلکه خداوند نسبتهای عادلانه برای آنها قرار داده است. یعنی اگر ظهر تابستان و در کنار تنور، یک شاطر و نانوا روزه بگیرد؛ مسلماً روزه اش با روزه زمستان فردی که از اذان صبح تا اذان مغرب خوابیده؛ یکسان نیست. فردی که برای شرکت در نماز جماعت، به مسجد کنار منزل می رود؛ با فردی که برای شرکت در نماز جماعت باید نصف شهر را بپیماید؛ هرگز مزد و پاداش مساوی نخواهد داشت.
    پرهیز از نگاه به نامحرم در ایران و اروپا، یک پاداش را ندارد. زیرا محیط امتحان، محیطی مساوی نیست؛ لذا نمره هر امتحان، تفاوت می کند.
    شما در نظر بگیرید در یک شب، دو فرزند بدنیا می آیند. یکی در خانه فردی دزد و معتاد؛ و دیگری در خانه یک مرجع تقلید.
    ما باید بدانیم برای خداوند متعال مهم نیست شما در یک خانواده معتاد و دزد بدنیا می آیید؛ یا در خانه یک مرجع تقلید. بلکه برای خداوند مهم این است که برای هر دو نفر، امتحاناتی متفاوت، با ارزش واقعی یکسان قرار دهد؛ تا بتوانند جوهره خویش را نشان دهند.
    تصور کنید فرزند مرجع تقلید به خاطر آبروی پدر و مثلاً از ترس او نماز می خواند. این نماز صوری او، در راه تکامل و انسان شدن، او را سانتیمتر سانتیمتر جلو می برد. اما فرزند آن فرد معتاد برای نماز خواندن، باید پنهان از چشم پدر نماز بخواند؛ تا کتک نخورد.
    این نماز او، در راه تکامل و انسان شدن، او را کیلومتر کیلومتر جلو می برد.
    علی الظاهر ماده امتحانی یکسان است(نماز). امتحان دهنده هم یکسان هستند (انسان) اما نمره این ماده امتحانی، یکسان نیست. برخلاف امتحانات ما در مدارس که مثلاً سوال 5 برای همه دانش آموزان دو و نیم نمره دارد.
    با این توضیحات مسئله جزا و پاداش کاملا روشن می شود که خداوند بر اساس شرایط، توانمندی ها و توان و مقدار تکلیف ؛ نیز بر اساس اندازه اختیار و حق انتخاب، جزا و پاداش می دهد، با تأکید بر این نکته که هیچ انسانی اختیار کامل و مطلق ندارد و هیچ انسانی به طور مطلق مسلوب الاختیار نیست.

    پی نوشت ها :
    1 - رعد (13) آیه 17.
    2- استاد مطهرى، مجموعه آثار، ج 1، ص 172 - 171، با تلخیص.
    3- بقره (2) آیه‌276.

  7. صلوات ها 7


  8. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    1,594
    حضور
    14 روز 5 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    1
    گالری
    302
    صلوات
    4561



    یک سوال برایم پیش امد
    حال اگر شخصی برای کسب ثواب بیشتر خود را به عمد برای کسب ثواب بیشتر به محیط و یا شرایطی ببرد که کسب امتیاز بیشتری داشته باشد خدا باهاش چطور حساب میکند.
    مثلا برود اروپا و وسط مسیحی ماه رمضان را بپا کند خدا چطور باهاش حساب میکنه ؟؟؟

    یا کسی اربعین می آید
    یا نمی خواهد بیاید


    نتونستم و نشد و دلم میخواست اما نشد
    نداریم.


  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۳
    نوشته
    112
    حضور
    1 روز 17 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    188



    مرسی بابت اینکه نوشتید.
    ولی خیلی فکر کردم که چه ربطی به سوالم داشت.
    از جواب شما برداشتم این بود که خدا حکیم هست و عادل.
    همین و بس.

    اما من سوالم این بود که منظور استاد از اینکه قبلا اتفاقاتی افتاده چی بوده؟
    خب چرا من شیعه به دنیا اومدم؟ چرا صهیونیست نیستم؟
    + شادمانی همه جا پشت در است / در گشودن هنر است!

    * اگر اولش به آخرش فکر نکنی, مجبور میشین آخرش به اولش فکر کنی. :)

  11. #6

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    274
    حضور
    6 روز 1 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    385



    نقل قول نوشته اصلی توسط Hmaid نمایش پست ها
    سلام.

    چرا من باید شیعه به دنیا بیام؟ چرا باید توی ایرانی باشم؟ چرا این خانواده؟
    چرا یکی دیگه توی غزه به دنیا میاد و یکی دیگه توی تلاویو؟

    استاد رائفی پور توی سخنرانی ارض موعود ۱ چند لحظه به این موضوع اشاره کردن و گفتن که این اتفاق شانسی نیست. ولی دیگه ادامه ندادند، ولی یک اشاره ای کردند که قبلا اتفاقاتی افتاده که باعث شده هرکسی توی چرا شرایطی باشه.
    الان من دنبال جواب این سوالم.

    ممنون.


    خب حالا اگه انگلیس به دنیا میومدی و مسیحی بودی هم می گفتی چرا اونجا به دنیا اومدی ! خب عزیز هر کسی یه جا به دنیا میاد چرا نداره دیگه
    یه نکته ای لازمه بگم نظرات من فقط فقط نظرات شخصی من هست و رفتار و یا لحن گفتار من فقط فقط به شخص بنده مربوط میشه و بسیار شخصی هست !
    و نظرات و اصول دینی و رفتار و گفتار دین شاید با من تفاوت های زیادی داشته باشه !
    پس بهتره اینجور بگم که من نماینده ی دین نیستم ! و فقط نظرات و گفتار خودم رو توی نظرات و یا مشاوره ها می گم
    و در آخر هم بگم من قصد اذیت ندارم و فقط دوس دارم خیلی رک حرفمو بزنم

  12. #7

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۳
    نوشته
    112
    حضور
    1 روز 17 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    188



    نقل قول نوشته اصلی توسط tah نمایش پست ها
    خب حالا اگه انگلیس به دنیا میومدی و مسیحی بودی هم می گفتی چرا اونجا به دنیا اومدی ! خب عزیز هر کسی یه جا به دنیا میاد چرا نداره دیگه
    دقیقا نکتش همینه.
    خب چرا!؟
    میخوام بدونم بر چه اساسی مشخص میشه.
    + شادمانی همه جا پشت در است / در گشودن هنر است!

    * اگر اولش به آخرش فکر نکنی, مجبور میشین آخرش به اولش فکر کنی. :)

  13. #8

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    274
    حضور
    6 روز 1 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    385



    به نظر من اساسی نداره ! شانسی هر کسی در جایی به دنیا میاد و با ظاهری ! چون نمیشه که همه یه جور باشن !
    یه نکته ای لازمه بگم نظرات من فقط فقط نظرات شخصی من هست و رفتار و یا لحن گفتار من فقط فقط به شخص بنده مربوط میشه و بسیار شخصی هست !
    و نظرات و اصول دینی و رفتار و گفتار دین شاید با من تفاوت های زیادی داشته باشه !
    پس بهتره اینجور بگم که من نماینده ی دین نیستم ! و فقط نظرات و گفتار خودم رو توی نظرات و یا مشاوره ها می گم
    و در آخر هم بگم من قصد اذیت ندارم و فقط دوس دارم خیلی رک حرفمو بزنم

  14. #9

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    مطالعات دینی، فلسفی، ریاضی، فیزیکی ...
    نوشته
    2,628
    حضور
    73 روز 19 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    8025



    نقل قول نوشته اصلی توسط BABY نمایش پست ها
    یک سوال برایم پیش امد
    حال اگر شخصی برای کسب ثواب بیشتر خود را به عمد برای کسب ثواب بیشتر به محیط و یا شرایطی ببرد که کسب امتیاز بیشتری داشته باشد خدا باهاش چطور حساب میکند.
    مثلا برود اروپا و وسط مسیحی ماه رمضان را بپا کند خدا چطور باهاش حساب میکنه ؟؟؟
    سلام علیکم،
    اگر به قصد امر به معروف و نهی از منکر آنها می‌رود و تبلیغ اسلام و شیعه، و ظرفیت و توان آن را هم دارد، خیلی هم خوب است، توکل کند و برود ...
    اما اگر فقط می‌خواهد کار خودش را سخت‌تر کند تا با مقاومت کردن بیشتر ثواب بیشتری ببرد این کار خلاف عقل است و اگر جایی اشتباه کند و کار از دستش در برود کسی جز خودش را نمی‌تواند سرزنش کند:

    ... وَلَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ ... [البقرة، ۱۹۵]
    ... و خود را به دست خود به هلاكت نيفكنيد ...

    مثل کسی که بگوید من دوست دارم معتاد شوم تا بعد سختی ترک آن را بر خودم تحمیل کنم و از آن سربلند پیروز شوم، یا مثل آن کسی که گفت می‌خواهم گناه کنم که بعد توبه کنم چون توبه کردن از گناه سخت‌تر از انجام ندادن گناه است ... واضح است که اینها هر دو کید شیطان است ... یکی را به انتحاب آسایش و رفاه بر واجب خدا می‌فریبد و دیگری را با تحریک به سختی‌های غیرضروری و غیرواجبی که لغزش در آن‌ها محتمل و خطرناک است ...
    معروف است که حضرت لقمان علیه‌السلام مخیر شدند بین اختیار کردن نبوت و دریافت حکمت و ایشان نبوت را نپذیرفتند، با این استدلال که اگر بر من واجب می‌بود که نبوت را به عهده بگیرم خداوند خودش هم کمکم می‌کرد ... اما حال که اختیار دارم این مسؤولیت را بپذیریم یا نپذیرم بحث فرق دارد ...
    اینکه خداوند فرموده است «لا یکلف الله نفساً الا وسعها» در مورد تکلیف است نه در مورد امور اختیاری ... انسان ممکن است خود را به راهی بیاندازد که از وسع او خارج است و ضامن تبعات این انتخاب نیز خودش خواهد بود ... پس بهتر است راضی باشد به همان وضعی که خداوند او را به صورت جبری در آن قرار داده است (خانواده، جامعه و ...؛ اگرچه بحث هجرت گاهی ضرورت پیدا می‌کند) و تا ضرورت یا لزومی پیش نیامده وضع خود را تغییر ندهد. بر همین اساس در مورد سفر خارج از کشور که شخص در طی آن ممکن است (یعنی احتمال می‌دهد) به طرز غیرقابل احتنابی مرتکب برخی از گناهان شود (مثل دیدن زنان با پوشش‌های کمتر از مجاز ولو برای زنان کافر یا قضا شدن نماز به دلیل توقف نکردن قطار بین شهری یا نبود مسجد و محل عبادت در وسط شهر و ...) یا برخی از واجبات را ترک کند برخی علما فتوا داده‌اند که این سفرها جز در چند حالت اشکال دارد، از آن جمله اینکه سفر ضرورتی داشته باشد و یا اینکه به قصد امر به معروف و نهی از منکر باشد.

    یا علی

    بهترین سرمایه‌گذاری عمر در کمک به تعجیل در ظهور است،
    ... بضاعتی محدود و اثرگذاری نامحدود،
    نگران سوددهی‌اش هم نیستیم چون خدا تضمین کرده است که قیام به بار خواهد نشست
    هر که می‌خواهد نامحدود بندگی خدا را کند و در هر خیری سهیم شود بسم الله ...

    بزرگواران و دوستان و هم‌مباحثه‌ای‌ها، ان شاء الله اگر جسارتی کرده‌ام ببخشید و اگر کوتاهی کرده‌ام یا رنجشی به شما رسانده‌ام حلال کنید

  15. صلوات


  16. #10

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    مطالعات دینی، فلسفی، ریاضی، فیزیکی ...
    نوشته
    2,628
    حضور
    73 روز 19 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    8025



    نقل قول نوشته اصلی توسط tah نمایش پست ها
    به نظر من اساسی نداره ! شانسی هر کسی در جایی به دنیا میاد و با ظاهری ! چون نمیشه که همه یه جور باشن !
    سلام علیکم،
    سبحان الله مؤمن، شما با این بیان رشته‌ی حجت‌های الهی را پنبه کردید ... اگر شانسی باشد راه برای اعتراض باز می‌شود و هر کس که بارش را به انتها نرساند زبان به اعتراض باز می‌کند که خدایا مرا در خانواده یا جامعه‌ی دیگری قرار می‌دادی شاید وضعم بهتر از اینی که هست می‌بود! فلانی از من کمتر سعی کرد ولی به جاهای بالاتر رسید ... حضرت علی اصغر علیه‌السلام در ۶ ماهگی به آن مقام رسید چون پدرشان امام حسین علیه‌السلام بود!
    این صحبت شما صحبت خطرناکی است ...
    کارهای خداوند همگی روی حساب و کتاب است ...

    إِنَّ رَ‌بَّكَ لَبِالْمِرْ‌صَادِ [الفجر، ۱۴]
    همانا پرورش‌دهنده‌ی تو در کمین توست

    خداوند برای تکامل هر انسانی به طور مجزا مسیری را فراهم کرده است که در طی آن مسیر با آزمایش‌هایی که در ظاهر اتفاقات و حوادث و تعامل با دیگر افراد جامعه و ... (با توجه به نقش‌هایی که برای شخص تعریف کرده است که هر کدام وظیفه‌ای به تناسب خود دارد: پدر بودن، مادر بودن، برادر بودن، فرزند بودن، دانشجو بودن، کارمند بودن، ... ر.ک. به رساله‌ی حقوق امام سجاد علیه‌السلام) در ان تعبیه شده است شخص خود را محک بزند، نقاط قوت و ضعف خود را بشناسد و در صدد اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خودش باشد. امام صادق علیه‌السلام اگر اشتباه نکنم فرمودند که دانستم که برای هر زمانی کاری است و برای هر کاری زمانی ...

    سبحان الله که چطور این همه مسیرهای متفاوت زندگی را به هم پیوند زده است تا این همه انسان در اجتماعاتی که دارند مسیرهای زندگی‌اشان همراه هم باشد و با هم کامل شود ... امروز یک نفر از دست یک نفر دیگر ناراحت است و بهش ظلم شده عصبانیت او می‌شود آزمایش برای یک نفر سوم که در جریان آن دعوای اولیه نبوده است و قص علی هذا ...

    اما بحث به دنیا آمدن در یک خانواده‌ی خاص در یک زمان (نسل) خاص در یک جامعه‌ی خاص ... در تعیین اینها پارامترهای دیگری هم مطرح است ... مثلاً برخی اعمال افراد پاداششان فرزند صالح است ... یعنی مثلاً شخصی به کسی کمکی می‌کند و بعدها وقتی با همسرش نزدیکی می‌کند خداوند یکی از اولیائش را در جنین در رحم مربوط به ایشان می‌دمد و این فرزند برای پدر و مادرش و اجدادش تا سالها دعاگو خواهد بود و به ایشان نیکی خواهد کرد و بعد از مرگ برایشان کوتاهی‌هایشان را جبران خواهد کرد و ...

    بحث دیگری هم هست در مورد نامگذاری که بزرگواری می‌فرمود ارواح قبل از به دنیا آمدن اسم دارند و پدر و مادر وقتی اسم خاصی بر روی فرزندشان می‌گذارند روحی با ان اسم به فرزندی ایشان تعلق می‌گیرد و در اسلام توصیه شده قبل از بستن نطفه اسم بگذارید و اسم خوب روی بچه‌اتان بگذارید و اگر فلان اسم را روی او گذاشتید هرگز او را کتک نزنید (نه چون این اسم را شما به طور قراردادی روی او قرار دادید بلکه چون این اسم آن بچه بوده است قبل از اینکه شما با همسرتان زناشویی کرده باشید) و ...

    مسائل خیلی پیچیده‌تر از یک پاسخ چند خطه است ... ولی حقیر هم مطلب دیگری به ذهنم نمی‌رسد
    یا علی

    بهترین سرمایه‌گذاری عمر در کمک به تعجیل در ظهور است،
    ... بضاعتی محدود و اثرگذاری نامحدود،
    نگران سوددهی‌اش هم نیستیم چون خدا تضمین کرده است که قیام به بار خواهد نشست
    هر که می‌خواهد نامحدود بندگی خدا را کند و در هر خیری سهیم شود بسم الله ...

    بزرگواران و دوستان و هم‌مباحثه‌ای‌ها، ان شاء الله اگر جسارتی کرده‌ام ببخشید و اگر کوتاهی کرده‌ام یا رنجشی به شما رسانده‌ام حلال کنید

  17. صلوات ها 2


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 4

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود