صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: شهادة ثالثه در اذان؛ بدعت یا سنت؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۳
    علاقه
    خواندن کتاب و خوردن غذا
    نوشته
    241
    حضور
    6 روز 11 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    570

    اشاره شهادة ثالثه در اذان؛ بدعت یا سنت؟








    یکی از بدعت های بزرگی که متاسفانه گریبان گیر شیعیان امروزی شده است ورود شهادت ثالثه !!!! به متن اذان و اقامه به بهانه استحباب هست در حالی که بدعت هرگز استحباب محسوب نخواهد شد .... هرگز ثابت نشده که احدی از ائمه معصومین علیهم السلام و حتی خود امیرالمومنین علیه السلام چنین جمله ای را در اذان گفته باشند !

    در روایت صحیحی در کتاب شریف معانی الاخبار وقتی امیرالمومنین علیه السلام جملات اذان و اقامه برای امام حسن علیه السلام تشریح میکند هرگز از چنین جمله ای یاد نمیکند بلکه حتی حی علی خیرالعمل را هم نمیفرماید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    بهتر است هرگز جمله ای بر اذان افزوده نکنید و بدانید اذان فقط 18 جمله هست و بس ! مگر این که مانند بنده امام جماعت باشید و مجبور باشید برای ارضای عواطف عوام الناس یک بار جمله خارج از اذان بگویید ولی در دل نیت ذکر مطلق کنید !




    توضیح اینکه: پستهای این تاپیک از تاپیک:

    http://www.askdin.com/thread32233.html

    که در انجمن احکام قرار دارد به اینجا منتقل و به کارشناس محترم ارجاع داده شد
    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۳/۱۲/۱۳ در ساعت ۰۸:۵۶ دلیل: درج توضیح

  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    علاقه
    ثقلین
    نوشته
    990
    حضور
    22 روز 20 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2214




    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها
    بهتر است هرگز جمله ای بر اذان افزوده نکنید و بدانید اذان فقط 18 جمله هست و بس ! مگر این که مانند بنده امام جماعت باشید و مجبور باشید برای ارضای عواطف عوام الناس یک بار جمله خارج از اذان بگویید ولی در دل نیت ذکر مطلق کنید !
    خب اين رو جناب شفا هم گفتند ديگه :

    نقل قول نوشته اصلی توسط شفا نمایش پست ها
    پس اگر به نيت جزئي ازاذان واقامه گفته شود اذان واقامه صحيح نيست.
    حالا نميدونم شما چرا علاقه داريد هر پستي که ميزنيد اعلام ميکنيد که امام جماعتيد! اينجا خيلي ها امام جماعت هستند.

    اين امامت جماعت اگه محض رضاي خداست که ديگه لازم نيست به رخ ديگران بکشيدش. يه بار گفتيد فهميديم ديگه.



    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها
    مگر این که مانند بنده امام جماعت باشید و مجبور باشید برای ارضای عواطف عوام الناس یک بار جمله خارج از اذان بگویید
    البته کسي که مثل شما امام جماعت است بايد به مرجع تقليد خود رجوع کند، چون مراجع در اين باره اختلاف نظر دارند،

    مرجع تقليدي را سراغ دارم که نظرش اين است که اگر شهادت ثالثه در اذان گفته نشود هم اذان باطل است و هم نماز!

    ویرایش توسط مدیر ارجاع سوالات : ۱۳۹۳/۰۵/۱۲ در ساعت ۰۲:۵۸ دلیل: ویرایش نقل قول

  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۳
    علاقه
    خواندن کتاب و خوردن غذا
    نوشته
    241
    حضور
    6 روز 11 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    570



    نقل قول نوشته اصلی توسط Hadi99g نمایش پست ها

    کسي که مثل شما امام جماعت است بايد به مرجع تقليد خود رجوع کند، چون مراجع در اين باره اختلاف نظر دارند،

    مرجع تقليدي را سراغ دارم که نظرش اين است که اگر شهادت ثالثه در اذان گفته نشود هم اذان باطل است و هم نماز!
    جناب من نمیدانم شما چرا این قدر رو نظرات من کلید کردید و دائم سعی میکنید مقابله کنید !

    من بحمد لله طلبه و اهل تحقیق هست ..... بنده عرض نکردم که هر کسی که شهادت ثلاثه بگوید نماز و اذان او باطل است بلکه گفتم بدعتی هست که دچار مذهب تشیع شده است و قابل حل نیست تا وقتی که حضرت حجت ارواحنا فداه تشریف بیاورد و این بدعت ها را ریشه کن بفرماید

    اون مرجع تقلیدی که شما میگویید اولا مرجع تقلید نیست و اجتهاد او نزد اهل خبره ثابت نشده و افراط او زبانزد همان چند نفریه نامش را شنیده اند و دشمنی هایش با خطوط اسلامی از شبکه های ماهواره ای اش مشخص است ....

    مرجع تقلید بزرگ شیعه یعنی حضرت شیخ صدوق رحمه الله که به صراحت میفرماید : شهادت ثالثه از بدعت های بزرگی هست که گروه مفوضه جعل کرده اند و وارد بندهای اذان و اقامه کردند ..... برای اطلاعات بیشتر به کتاب من لا یحضره الفقیه باب اذان و اقامه و حدیث معانی الاخبار که در ان حضرت امیرالمومنین علیه السلام جملات اذان و اقامه برای امام حسن علیه السلام تشریح میکند رجوع کنید

    ویرایش توسط مدیر سایت : ۱۳۹۳/۰۵/۰۳ در ساعت ۲۲:۴۰

  7. صلوات


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    علاقه
    دفاع از حضرت زهرا (س)-سید عباس-اکبر بیرامی
    نوشته
    1,424
    حضور
    33 روز 6 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    71
    آپلود
    2
    گالری
    2
    صلوات
    2980



    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها
    یکی از بدعت های بزرگی که متاسفانه گریبان گیر شیعیان امروزی شده است ورود شهادت ثالثه !!!! به متن اذان و اقامه به بهانه استحباب هست در حالی که بدعت هرگز استحباب محسوب نخواهد شد .... هرگز ثابت نشده که احدی از ائمه معصومین علیهم السلام و حتی خود امیرالمومنین علیه السلام چنین جمله ای را در اذان گفته باشند !

    در روایت صحیحی در کتاب شریف معانی الاخبار وقتی امیرالمومنین علیه السلام جملات اذان و اقامه برای امام حسن علیه السلام تشریح میکند هرگز از چنین جمله ای یاد نمیکند بلکه حتی حی علی خیرالعمل را هم نمیفرماید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    بهتر است هرگز جمله ای بر اذان افزوده نکنید و بدانید اذان فقط 18 جمله هست و بس ! مگر این که مانند بنده امام جماعت باشید و مجبور باشید برای ارضای عواطف عوام الناس یک بار جمله خارج از اذان بگویید ولی در دل نیت ذکر مطلق کنید !
    اقا ملکوت سلام
    منبع دقیق بفرمایید در ضمن ذکر شهادت ثالثه نگفتنش عیبی نداره و ولی حی علی خیر العمل دور از انصاف است تقاضا دارم تحقیق کنید این خیر العمل کیست ؟؟به کتاب اسرار الصلاه شهید ثانی رجوع فرمایید معلوم می شود که خیر العمل کیه دقیقا
    خوب بود برادر شما روایت را برای ما زده بودید تا معلوم شود بحث علمی باید عبارت عربی بدهید نه که مثل عده ای می گند روایت در باب فضائل خلفا بگید می گند یک باب در صحیح بخاری داریم !!اینم از استدلات ها شبکه های ماهوراه ای است !
    و برادر عزیز خیلی خوشحال می شوم حقیر که ردیه ای بر ما بزنید ما ردیه زدیم ولی شما نزدید

    بدعت را دوست دارم تعریف کنید در نزد علما هست ادخال ما لیس من الدین فی الدین با اینکه سخن امام صادق ع حاکی از این است که بدعت نیست
    مرحوم طبرسي در احتجاج نقل مي‌كند: كه امام صادق سلام الله عليه فرمود:
    فإذا قال أحدكم لا إله إلا الله ، محمد رسول الله فليقل علي أمير المؤمنين عليه السلام
    هركس لا اله الا الله و محمد رسول الله گفت، بايد علي امير المؤمنين را بگويد.

    الاحتجاج - الشيخ الطبرسي - ج 1،ص 231 و بحار الأنوار - العلامة المجلسي - ج 27، ص 2
    مستدرک سفینه البحار ج6 : 83

    منبع خیمه گاه ابوالفضل

    امام صادق گفته است امام ما گفته است در زمان حضرت محمد ص گفته شده است پیامبر نگفته بدعت

    اما حالا پیامبرم بگه چه فایده !!!این قدر با پیامبر نماز خوندند ثم ماذا مالکی یک چیز می گه شافعی یک چیز می گه این قدر اختلاف

    اما تعریف بدعت که گفتم داخل کردن چیزی در دین که از دین نیست که لازم به ذکر سند نیست

    خیلی جالب در اذان می گیم اشهد ان محمد رسول الله وقتی محمد می اد صلوات می فرستیم(حالا عده ای را نمی دانم که نمی فرستند )خوب اینم حتما از بدعت هاست دیگه می شه جزو اذان !!عیب نداره

    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها
    مرجع تقلید بزرگ شیعه یعنی حضرت شیخ صدوق رحمه الله که به صراحت میفرماید : شهادت ثالثه از بدعت های بزرگی هست که گروه مفوضه جعل کرده اند و وارد بندهای اذان و اقامه کردند ..... برای اطلاعات بیشتر به کتاب من لا یحضره الفقیه باب اذان و اقامه و حدیث معانی الاخبار که در ان حضرت امیرالمومنین علیه السلام جملات اذان و اقامه برای امام حسن علیه السلام تشریح میکند رجوع کنید
    برادر ملکوت شما این را در انجمنی دیگر مطرح کرده و دوستان جواب دادند ولی گویا جواب قانع کننده ای به سمع حقیر نرسیده


    این جا سوال فقهی پرسیده شده است نباید بحث عقید را این جا مطرح کرد !



    ویرایش توسط TAHOOR : ۱۳۹۳/۰۵/۰۵ در ساعت ۱۶:۳۸ دلیل: قرار دادن لينك خارج از انجمن خلاف مقرارت مي باشد .
    قابل توجه تهمت زنندگان ::
    ان شاء الله در آن دنیا با هم صحبت می کنیم و فقط یک سوال دارم چرا واقعا تهمت زدند ؟؟؟
    نکند ظاهر و باطن و عالم الغیب بودند نعوذ بالله ؟؟؟
    امام سجاد ع می فرمایند:
    لاستحل رجال مسلمون دمی * یرون أقبح ما یأتونه حسنا
    ای بسا اگر برخی لباب علمم ظاهر کنم مردم می گند امام سجاد بت پرسته یک مشت مسلمان خونم را می ریزن





  9. صلوات ها 4


  10. #5

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۳
    علاقه
    خدا-دین کشور-خانواده-دوستان-کمک-ورزش-پیاده روی برای زیارت-سایتم
    نوشته
    93
    حضور
    2 روز 18 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    179



    اول اینکه گفتن اذان اصلا به چه منظور هست؟
    در اذان جملاتی گفته شده که مردم در اون لحظه به سمت نماز خواندن بشتابن.
    به نوعی کسانی که اعتقاد یکسانی دارند برای نماز خواندن کنار هم خوانده میشن
    البته خیرالعمل هم گفته بشه جمله ای نیکه یعنی بشتابید به نماز خواند به این عمل نیک بشتابید.یا همین که شهادت میدیم حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) ولیمسلمین هست هم موردی نداره چون یک جمله که حق هست بیان شده.
    اصل اذان برای جمع شدن و باخبر شدن مسلمین برای وقت نماز و عبادته.و درش جملاتیست که نشان دهنده اعتقادات پیروان اون دین و عمل هست.
    یک شیعه طبق اعتقادی که به حقانیت خلافت امام علی داره میتونه بیانش کنه چرا که نه.در شیعه یکی از نشنه های شیعه بودن قبول خلافت امام علی به عنوان اولین خلیفه مسلمین هست.
    این یک واقعیته که هر مذهبی در اسلام نوع مذهبش رو کاملترین نوع مسلمانی میدونه.
    اما کم شدن از جملات اذان خودش درست نیست.و بیش از حد طولانیش کردن هم باز دور شدن از اصل اعتقادات یک مسلمان هستش.
    البته این نظر من و برداشت من از مطالعات خودمه.
    صحت باورها در بین شیعیان باید با کلام حق (خدا و فرستادگانش و معصومین) سنجیده شود

    ابـــــر بــــاران


    A b r e B a r a n . I r



  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    علاقه
    ثقلین
    نوشته
    990
    حضور
    22 روز 20 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2214



    نقل قول نوشته اصلی توسط ammarshia نمایش پست ها
    مرحوم طبرسي در احتجاج نقل مي‌كند: كه امام صادق سلام الله عليه فرمود:
    فإذا قال أحدكم لا إله إلا الله ، محمد رسول الله فليقل علي أمير المؤمنين عليه السلام
    سلام دوست گرامي، جسارتاً اين حديث که حديث خوبي هم هست ولي متأسفانه سندش مرسل است،

    حالا اون حديثي هم جناب ملکوت اشاره کرده بايد سندش بررسي بشه.


  13. صلوات


  14. #7

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    علاقه
    دفاع از حضرت زهرا (س)-سید عباس-اکبر بیرامی
    نوشته
    1,424
    حضور
    33 روز 6 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    71
    آپلود
    2
    گالری
    2
    صلوات
    2980



    سلام بله برادر هادی عزیز تشکر از شما که پست حقیر را خواندید بله حدیث مرسل است.
    در کتاب غنایم الایام میرزا قمی ج2ص423رجوع شود بحث های خوبی شده است که حقیر اسنادی را از همان جا به خدمتتان عرض میکنم
    مثلا اقای ملکوت که می گوید مرجع تقلید شیخ صدوقه این شکی نیست ایشون تاج سر هستند در جایی می فرمایند :
    وفي بعض رواياتهم بعد أشهد أن محمدا رسول الله : أشهد أن عليا ولي الله مرتين ومنهم من روى بدل ذلك أشهد أن عليا أمير المؤمنين حقا مرتين ولا شك أن عليا ولي الله وأنه أمير المؤمنين حقا وأن محمدا وآله خير البرية ، ولكن ذلك ليس في أصل الأذان ، وإنما ذكرت ذلك ليعرف بهذه الزيادة
    گفتن اشهد ان علی ولی الله حق است
    وسائل الشیعه ج5ص422و اسناد دیگر

    برادر عزیز هادی جان میرزای قمی در جای دیگر طبق همین روایت مرسل نتیجه می گیرد می فرمایند:
    نعم ، يمكن القول فيه بالاستحباب إذا لم يقصد الجزئية ، لما ورد في الأخبار المطلقة متى ذكرتم محمدا ( صلى الله عليه وآله ) فاذكروا الله ، ومتى قلتم : محمد رسول الله ، فقولوا : علي ولي الله ، كما نقل عن الاحتجاج ( 5 ) ، فيكون مثل الصلاة على محمد وآله بعد الشهادة بالرسالة
    مناهج الاحکام ص180

    و باید دانست در امور مستحبات یک قاعده ای داریم به اسم قاعده تسامح در سنن یا من بلغ که عمل در مستحبات به اخبار مرسل عیبی ندارد
    http://www.wikifeqh.ir/%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%AD_%D8%A7%D8%AF%D9%84% D9%87_%D8%B3%D9%86%D9%86
    و یک چیز دیگر خود مرسل به دو قسم تقسیم می شود:
    یک وقت یک چیزی مرسله به این خاطر که سندش از بین رفته مثلا یک احادیثی که بعضی ها مصرف می کنند یک وقت مرسل داریم واضح است و روشن به رعایت اختصار اسنادش را حذف کردند

    شیخ اغا بزرگ تهرانی می فرمایند:وفي الكتاب " احتجاجات النبي صلى الله عليه وآله والأئمة عليهم السلام وبعض الصحابة ، وبعض العلماء ، وبعض الذرية الطاهرة ، وأكثر أحاديثه مراسيل إلا ما رواه عن تفسير العسكري عليه السلام ، كما صرح به في أوله بعد الخطبةفهو من الكتب المعتبرة التي اعتمد عليها العلماء الأعلام : كالعلامة المجلسي ، والمحدث الحر ، وأضرابهما
    الذريعة : 281 - 1
    این از کتب های معتبری است که علمایی مثل علامه مجلسی و محدث حر به این کتاب اعتماد کردند
    مقدمه احتجاج چنین نوشته است
    حالا اینکه اعتماد کنیم یا نکنیم کار من رو سیاه نیست بلکه کار مراجع عظام تقلید است .
    و هم چنین شخصیت نویسنده را هم مورد بررسی قرار دهیم چیزهایی روشن می شود





    قابل توجه تهمت زنندگان ::
    ان شاء الله در آن دنیا با هم صحبت می کنیم و فقط یک سوال دارم چرا واقعا تهمت زدند ؟؟؟
    نکند ظاهر و باطن و عالم الغیب بودند نعوذ بالله ؟؟؟
    امام سجاد ع می فرمایند:
    لاستحل رجال مسلمون دمی * یرون أقبح ما یأتونه حسنا
    ای بسا اگر برخی لباب علمم ظاهر کنم مردم می گند امام سجاد بت پرسته یک مشت مسلمان خونم را می ریزن





  15. صلوات ها 2


  16. #8

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    57
    حضور
    1 روز 22 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    274



    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها
    در روایت صحیحی در کتاب شریف معانی الاخبار وقتی امیرالمومنین علیه السلام جملات اذان و اقامه برای امام حسن علیه السلام تشریح میکند هرگز از چنین جمله ای یاد نمیکند بلکه حتی حی علی خیرالعمل را هم نمیفرماید !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    البته بنده چند وقتی میشه که به این موضوع واقف شدم و زمانی که وقت نداشته باشم بدون این شهادتین اذان و اقامه می گم ولی باور بفرمایید ما امام جماعت داشتیم که در دانشگاه در اذان و اقامه چندتا از اهل بیت رو هم می گفت! مثل حضرت فاطمه زهرا(س)

  17. صلوات


  18. #9

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۳
    علاقه
    خواندن کتاب و خوردن غذا
    نوشته
    241
    حضور
    6 روز 11 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    570



    نقل قول نوشته اصلی توسط ammarshia نمایش پست ها
    اقا ملکوت سلام
    منبع دقیق بفرمایید در ضمن ذکر شهادت ثالثه نگفتنش عیبی نداره و ولی حی علی خیر العمل دور از انصاف است تقاضا دارم تحقیق کنید این خیر العمل کیست ؟؟به کتاب اسرار الصلاه شهید ثانی رجوع فرمایید معلوم می شود که خیر العمل کیه دقیقا
    خوب بود برادر شما روایت را برای ما زده بودید تا معلوم شود بحث علمی باید عبارت عربی بدهید نه که مثل عده ای می گند روایت در باب فضائل خلفا بگید می گند یک باب در صحیح بخاری داریم !!اینم از استدلات ها شبکه های ماهوراه ای است !
    و برادر عزیز خیلی خوشحال می شوم حقیر که ردیه ای بر ما بزنید ما ردیه زدیم ولی شما نزدید
    http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/83/Post/2542
    بدعت را دوست دارم تعریف کنید در نزد علما هست ادخال ما لیس من الدین فی الدین با اینکه سخن امام صادق ع حاکی از این است که بدعت نیست
    مرحوم طبرسي در احتجاج نقل مي‌كند: كه امام صادق سلام الله عليه فرمود:
    فإذا قال أحدكم لا إله إلا الله ، محمد رسول الله فليقل علي أمير المؤمنين عليه السلام
    هركس لا اله الا الله و محمد رسول الله گفت، بايد علي امير المؤمنين را بگويد.

    الاحتجاج - الشيخ الطبرسي - ج 1،ص 231 و بحار الأنوار - العلامة المجلسي - ج 27، ص 2
    مستدرک سفینه البحار ج6 : 83

    منبع خیمه گاه ابوالفضل

    امام صادق گفته است امام ما گفته است در زمان حضرت محمد ص گفته شده است پیامبر نگفته بدعت

    اما حالا پیامبرم بگه چه فایده !!!این قدر با پیامبر نماز خوندند ثم ماذا مالکی یک چیز می گه شافعی یک چیز می گه این قدر اختلاف

    اما تعریف بدعت که گفتم داخل کردن چیزی در دین که از دین نیست که لازم به ذکر سند نیست

    خیلی جالب در اذان می گیم اشهد ان محمد رسول الله وقتی محمد می اد صلوات می فرستیم(حالا عده ای را نمی دانم که نمی فرستند )خوب اینم حتما از بدعت هاست دیگه می شه جزو اذان !!عیب نداره



    برادر ملکوت شما این را در انجمنی دیگر مطرح کرده و دوستان جواب دادند ولی گویا جواب قانع کننده ای به سمع حقیر نرسیده
    http://kheyme133.ir/Forum/Catgory/83/Post/2542

    این جا سوال فقهی پرسیده شده است نباید بحث عقید را این جا مطرح کرد !



    جناب ! من واقعا درک نمیکنم چرا شما با همه تلاش سعی میکنید از باطلی دفاع کنید ! مگر شما پیرو دین محمد صلی الله علیه و اله نیستی ؟؟؟ این همه لجاجت و سعی در نپذیرفتن سخن حق و توسل به تخاصم و جدل شایسته یک مسلمان نیست

    من نگفتم حی علی خیر العمل را نگوییم !! اگر دقت کرده باشید عرض کردم اذان 18 جمله هست ! منتها گفتم که در روایتی که از ناحیه امیرالمومنین علیه السلام به اما حسین علیه السلام صادر شده است وقتی حضرت تشریح جملات اذان میگوید همه را میفرمایند ولی حی خیر العمل را ذکر نمیکنند بعد مولف کتاب چون این را بر خلاف عقیده خود میداند ان را حمل به تقیه میکند !!!!! یعنی امیر المومنین علیه السلام برای امام حسین علیه السلام تقیه کرده ؟؟؟!!!!!!!!

    حی علی خیرالعمل کسی نیست بلکه چیزی هست و ان چیز نماز هست !!

    و اما متن روایتی که خواستار ذکر ان شدید عرض کنم :

    بسم الله الرحمن الرحیم

    حدثنا احمد بن محمد بن عبد الرحمن المروزی الحاکم المقری قال حدثنا ابوعمرو محمد بن جعفر المقری الجرجانی قال حدثنا ابوبکر محمد بن الحسن الموصلی ببغداد قال حدثنا محمد بن عاصم الطریفی قال حدثنا ابوزید عباس بن یزید بن الحسن الجمال مولی زید بن علی قال اخبرنی ابی یزید بن الحسن قال حدثنی موسی بن جعفر بن محمد علیهما السلام عن ابیه محمد بن علی علیهما السلم عن ابیه علی بن الحسن علیهما السلام عن ابیه الحسین بن علی سید الشهدا علیه السلام قال :

    كنّا جُلُوسا في المسجدِ، إذ صَعِدَ المؤذّنُ المَنارةَ، فقالَ: "اللّه أكبر، اللّه أكبر" فَبكى أميرُالمؤمنينَ عليُّ‌بنُ‌أبيطالبٍ عليه السلام و بَكينا بِبُكائِه. فلمّا فـرغَ المـؤذّنُ قال: أتـَدْرونَ مـا يَقولُ المؤذّنُ؟ قلنا: اللّهُ و رَسُولُهُ و وصيُّهُ أعلمُ. فقالَ: لو تَعلمـونَ ما يَقـولُ لَضَحِكْتُم قليلاً و لَبَكيتُم كثيراً فَلِقولِه: "اللّه أكبر" مَعانٍ كَثيرةٌ، منها أنّ قولَ المؤذّن"اللّه أكبر" يَقَعُ على قِدَمِهِ و أزليّتِهِ و أبديّتِهِ و عِلْمِهِ و قوّتِهِ و قُدرتِهِ و حِلْمِهِ و كَرَمِهِ وجُودِهِ و عَطائِه و كِبْريائِه فذا قال الموذن الله اکبر ...... و المعنی الثانی الله اکبر ..... و الثالث الله اکبر ...... و اذا قال االه اکبر الرابع ....... و اما قوله اشهد ان لا اله الا الله ف ..... و فی المره الثانیه اشهد ان لا اله الا الله .... و اما قوله اشهد ان محمدا رسو الله ....... و فی المره الثانیه اشهد ان محمدا رسول الله ...... و اما قوله حی الصلاه ..... و فی المره الثانیه حی الصلاه .... و اماقوله حی الفلاح ..... و فی المره الثانیه حی الفلاح ..... و اما قوله الله اکبر .... و فی المره الثانیه الله اکبر ..... و اما قوله لا اله الا الله ....... و معنی قد قامت الصلاه ......

    قال المصنف : انما ترک الروای لهذا الحدیث ذکر حی علی خیر العمل للتقیه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    خب ! این هم متن حدیث ! ان قست هایی که نقطه چین گذاشتم تفسیر ان حضرت از جملات اذان بوده است که به علت طولانی بودن ان ذکر نکردم ..... نکته جدید دیگر که متوجه شدم این است که ان حضرت در این حدیث اخر اذان را فقط یک بار لا اله الا الله میگوید و تفسیر برای بار دوم نمیکند در حالی که این خلاف اذان شیعیان امروزی هست و درست و دقیق مانند اذان اهل السنت هست که ان ها اخر اذان یک بار فقط لا اله الا الله میگویند و این مطابق فرمایش و تفسیر ان حضرت است
    این حدیث راویان امام معصوم علیهم السلام دارد از موسی بن جعفر تا امام حسین علیهما السلام که از این رو سند طلایی گفته میشود ......


    و در ادامه فرمایشات حضرتعالی !

    اولا تعریف شما از بدعت صحیح است و این عمل شیعه هم دقیقا مطابق همین تعریف است ! وقتی اذان از سوی جبرئیل به صورت بندهای 18 گانه نازل شد چه کسی به خودش اجازه داد شهادت ثالثه بدان بی افزاید و دو بار هم بگوید و چنان بدان عادت و تمسک کنند که اگر کسی نگوید رگ گردنشون کلفت بشه ؟؟؟؟!!!!!

    حدیث که از امام صادق علیه السلام نقل کردید فرضا فرضا که صحیح هم باشد باز هم این را نمیرساند شما در اذان این کار کنید .... اگر چین است که بخواهید حدیث به همه جا تعمیم بدهید پس چرا در تشهد نماز چنین بدعتی را ایجاد نمیکنید ؟؟؟؟؟؟؟؟ خب در شهادتین نماز هم شهادت به رسالت میدهید دیگه پس طبق این حدیث باید تو نماز بگویید اشهد ان علیا ولی الله !!!!!

    برادر عزیزم خود فریبی را ترک کن ! ذکر صلوات افراد بدون این که داخل در اذان و اقامه کنند میفرستند و از خارج است و کسی مانند شهادت ثالثه ان را داخل بندها نکرده است ان هم دو مرتبه ... ثانیا اهل السنت این کار نمیکنند شما حرمین شریفین تشریف ببری میبینی کسی صلوات نمیفرستند .......

    امید است که متذکر شوید


  19. صلوات


  20. #10

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,527
    حضور
    175 روز 1 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58313



    با نام و یاد دوست





    شهادة ثالثه در اذان؛ بدعت یا سنت؟








    کارشناس بحث: استاد صدرا


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۵/۱۱/۰۳, ۲۱:۱۶ : 1

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود