صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: مردم غزه و شهادت؟ آیا سنی هم شهید محسوب می شود؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    494
    حضور
    7 روز 21 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2842

    اشاره مردم غزه و شهادت؟ آیا سنی هم شهید محسوب می شود؟




    سلام و عرض ادب
    میدونیم که کسی که ولایت علی بی ابی طالب و اولاد پاک و مطهرشون رو قبول نداشته باشه هیچ عمل و عبادتی ازش قبول نمیشه. حالا سوال من اینه که اولا مردم غزه سنی هستند؟ دوما اینکه سنی ها هم مگر شهید محسوب میشوند؟ اصلا مگر بهشتی هستند؟
    ممنونم

    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۹۴/۰۱/۰۷ در ساعت ۰۸:۲۹
    مهربانم! عالم از توست...
    غریبانه چرا میگردی؟
    اللهم عجل لولیک الفرج


  2. صلوات ها 8


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,515
    حضور
    174 روز 16 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58284



    با نام و یاد دوست






    مردم غزه و شهادت؟ آیا سنی هم شهید محسوب می شود؟








    کارشناس بحث: استاد هادی


  5. صلوات ها 4


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    علاقه
    خدا،پیامبر، امام و ...
    نوشته
    1,886
    حضور
    83 روز 22 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6727



    با سلام و عرض ادب و تقدیر از پرسش خوبتان

    امام خمینی(ره) فرمورد: «فلسطین پاره تن اسلام است»

    قبل از اینکه درباره ساکنین این منطقه صحبت کنیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که این سرزمین به گفته امام رحمه الله علیه پاره تن اسلام است و طرف مقابل ما نیز اسرائیل نجس و منحوس است که در مقابل اسلام ایستاده‌ است.
    در مورد مذهب فلسطینیان گفتنی است که بيشتر مردم فلسطين، پيرو مذهب شافعي هستند؛ ابوعبدالله محمدابن ادريس شافعي، رهبر اين فرقه، متولد غزه بوده است. «الموسوعة الميسرة في الاديان و المذاهب المعاصرة، مانع بن حماد الجهني، ج 2، ص ۱۲۴» نکته قابل توجه اینکه در ميان فرقه هاي چهارگانه اهل سنت، نزديک ترين فرقه به تشيع از نظر علاقه و احترام به اهل بيت و احکام فقهي، همين فرقه شافعي است.
    شهید مطهری نیز در مورد مذهب فلسطینی ها بیاناتی دارند که ناصبی بودن ان ها را مردود و شافعی بودنشان را تأیید می کنند (ر.ک: شهيد مطهري،آشنايي باقرآن، جلد۴، پاورقي صفحه ۳۲)
    شافعیان به تبعیت از امام شافعی نسبت به اهل بیت به ویژه امام حسین علیه‌السلام ارادت ویژه دارند. علاقه امام شافعی به خاندان رسالت باعث نزدیکی هر چه بیشتر پیروان این مذهب با شیعیان علی ابن ابی‌طالب علیه‌السلام شده است. ارادت و علاقه امام شافعی به اهل بیت پیامبر‌‌چنان بود که برخی از اهل سنت او را شیعه پنداشتند و حتی جهت محاکمه به بغداد برده شد. ( ر.ک : سیمای علی از منظر اهل سنت، 176)
    از سوی دیگر بسیاری از مردم مسلمان فلسطین شیعه می باشند و بسیاری از افراد مبارز فلسطینی و حتی برخی از رهبران آنها، شیعه می باشند حتی برخی از مساجد در فلسطین به نام اهل بیت (علهیم السلام) است.



  7. صلوات ها 11


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    علاقه
    خدا،پیامبر، امام و ...
    نوشته
    1,886
    حضور
    83 روز 22 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6727




    در مورد بهشتی بودن اهل سنت، بسیاری از بزرگان از جمله امام خمینی و علامه طباطبایی (رحمه الله علیهما) بر این بارواند کسانی که جاهل قاصرند؛ یعنى حق بر ایشان روشن نشده و راه حق برایشان مشخص نگشته، پس این گروه معذور دانسته شده‌اند[طباطبایی، سید محمد حسین، المیزان فی تفسیر القرآن، ج 4، ص 127، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ پنجم، 1417ق] بر خلاف کسانی که جاهل مقصراند؛ یعنی در نشناختن راه حق کوتاهی کرده‌اند.



    در رابطه با مردم فلسطین، بسیاری از آنها جاهل قاصری هستنند که با جهل، از مذهب شیعه رویگردان شده اند نه آنکه با علم به حقانیت از پذیرش آن سر باز زنند. جاهل قاصر معذور بوده و اهل بهشت است به خلاف جاهل مقصر که اهل جهنم می باشد.

    ویرایش توسط هادی : ۱۳۹۳/۰۵/۰۴ در ساعت ۱۹:۴۹

  9. صلوات ها 12


  10. #5

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    علاقه
    خدا،پیامبر، امام و ...
    نوشته
    1,886
    حضور
    83 روز 22 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6727



    در ارتباط با شهادت مردم فلسطین عرض می شود:


    در روایتی از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که فرمود«مَنْ مَاتَ عَلَى حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ مَاتَ شَهِيدا»( مجلسی،محمد باقر، بحار الانوار، چ دارالکتب الاسلامیه، تهران، بی تا،ج 1، ص 186) هر كس بر محبت آل محمّد از دنيا برود شهيد مرده‏ است.

    مردم فلسطین همچنانکه گفته شد یا شیعه هستند و یا سنی شافعی، که محبت اهل بیت علیهم السلام دارند؛ لذا کسانی که به دست اسرائیل ملعون کشته می شوند، مسلمانی بوده که در برابر رفع ظلم جان خود را از دست داده است.

    معیار و ملاک اطلاق نام شهید (طبق روایت فوق) مرگ مسلمان در راه خدا است و در صورتی که این افراد با حب به اهلبیت، جان خود را دست دهند شهید محسوب شده و نزد خداوند ماجور خواهند بود.
    « این نکته هم یادآوری می شود که مقام شهداء در یک رتبه نیست».



  11. صلوات ها 12


  12. #6

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    892
    حضور
    16 روز 10 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    10
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1567



    اگر نه شیعه و نه سنی شافعی بودند تکلیف چیست؟

  13. صلوات ها 3


  14. #7
    لبیک یا علی النقی آنلاین نیست. همکار اجرایی دانستنیهای قران و اقوام و اشخاص

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    1,673
    حضور
    72 روز 15 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    60
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7565



    نقل قول نوشته اصلی توسط هادی نمایش پست ها

    در مورد بهشتی بودن اهل سنت، بسیاری از بزرگان از جمله امام خمینی و علامه طباطبایی (رحمه الله علیهما) بر این بارواند کسانی که جاهل قاصرند؛ یعنى حق بر ایشان روشن نشده و راه حق برایشان مشخص نگشته، پس این گروه معذور دانسته شده‌اند[طباطبایی، سید محمد حسین، المیزان فی تفسیر القرآن، ج 4، ص 127، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ پنجم، 1417ق] بر خلاف کسانی که جاهل مقصراند؛ یعنی در نشناختن راه حق کوتاهی کرده‌اند.



    در رابطه با مردم فلسطین، بسیاری از آنها جاهل قاصری هستنند که با جهل، از مذهب شیعه رویگردان شده اند نه آنکه با علم به حقانیت از پذیرش آن سر باز زنند. جاهل قاصر معذور بوده و اهل بهشت است به خلاف جاهل مقصر که اهل جهنم می باشد.
    السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
    از کجا می فهمیم که مردم فلسطین، جاهل قاصر هستند و مقصر نیستند؟
    آیا در دنیای امروز و با توجه به گسترش ارتباطات که دنیا را به دهکده ی جهانی تبدیل کرده می توان کسی را جاهل قاصر دانست؟
    همانطور که خودتان فرمودید برخی از مردم فلسطین، شیعه اند. چگونه حق برآنان روشن شده اما بر شافعی ها روشن نشده؟

    آیا مردم سوریه و بحرین و لیبی هم جاهل قاصرند؟
    السلام علیک یا علی بن محمد - السلام علیک یا علی النقی الهادی
    اگر به سامره ام اوفتد گذر، سر و جان را -- کنم نثار به گنبدنمای حضرت هادی
    ز دست رفته شکیبم خدا کند که نصیبم -- شود زیارت صحن و سرای حضرت هادی
    ز خاک، عِطر بهشتی، پراکند اگر آید -- نسیمی از طرف سامرای حضرت هادی
    مرا رضایت ابن الرضا خوش است که دانم -- بُود رضای خدا در رضای حضرت هادی
    ----------------

    ...سریال ازدواج مرا در ""اینجا"" بخوانید...
    التماس دعا


  15. صلوات ها 10


  16. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    علاقه
    خدا،پیامبر، امام و ...
    نوشته
    1,886
    حضور
    83 روز 22 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6727



    نقل قول نوشته اصلی توسط لبیک یا علی النقی نمایش پست ها
    السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
    از کجا می فهمیم که مردم فلسطین، جاهل قاصر هستند و مقصر نیستند؟
    آیا در دنیای امروز و با توجه به گسترش ارتباطات که دنیا را به دهکده ی جهانی تبدیل کرده می توان کسی را جاهل قاصر دانست؟
    همانطور که خودتان فرمودید برخی از مردم فلسطین، شیعه اند. چگونه حق برآنان روشن شده اما بر شافعی ها روشن نشده؟

    آیا مردم سوریه و بحرین و لیبی هم جاهل قاصرند؟

    با سلام و عرض ادب

    به اعتقاد بسیاری از علما نه تنها بسیاری از کفار جاهل قاصر هستند بلکه بسیاری از اهل سنت جاهل قاصر هستند، جاهل قاصر بودن ربطی به گسترش ارتباطات ندارد، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای «حفظه الله» در پاسخ به این پرسش که منظور از جاهل قاصر چيست؟ این چنین پاسخ گفته اند: « جاهل قاصر کسى است که احتمال نمى‌داده که کارش اشتباه است و يا امکان سؤال و دسترسى براى جواب نباشد».
    بسیاری از اهل تسنن (به غیر از برخی بزرگان و علمای ان ها) حتی احتمال هم نمی دهند که مذهب شان بر خلاف واقع می باشد انسان وقتی چنین احتمالی ندهد جاهل قاصر می شود بله اگر احتمال بدهد و دنبال حقیقت نباشد جاهل مقصر محسوب می شود چون احتمال خلاف واقع را داد اما به دنبال حقیقت نرفت؛ لذا جاهل مقصر محسوب شده و معذور عند الله نیست.
    آن عده از اهل سنت که راه حق را پیدا کرده و شیعه شدند دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد، این دلیل نمی شود که سایر مسلمانان فلسطین را جاهل مقصر بنامیم. همچنانکه برخی از شیعیان، احتمال خلاف واقع بودن مذهب برحق شیعه را نمی دهند بسیاری از اهل تسنن ( با توجه به تبلیغات مسموم علمایشان) نیز احتمال خلاف بودن عقایدشان را نمی دهند وقتی احتمال خلاف نباشد دین خود را بر حق می داند.
    متأسفانه اهل سنت در خفقان اطلاعاتی بسر می برند، نه تنها اجازه نمی دهند حقایق و معارف شیعه به گوش ان ها برسد، بلکه با تبلیغات مسموم شیعه را مذهبی غیر واقع معرفی می کنند و در عوض اهل سنت را پیرو واقعی رسول الله صل الله علیه و آله معرفی می کنند در چنین وضعیتی مردم عادی گوششان به علمایشان است وچیزی جز این نمی فهمند. اما اگر فرصتی پیش امد و شخص کارامد و خبره ای وارد این مناطق شد براحتی می تواند با بیان معارف اهل بیت و با شگرد های خاص خود، اهل سنت را آگاه کرده و حداقل جرقه احتمال خلاف واقع بودن مذهبشان را ایجاد کند.
    تشیع در فلسطین سابقه طولانی دارد برخی از شیعیان فلسطین از ابتدا شیعه بودند و برخی هم اخیرا به تشیع گریدند در این ارتباط لینک زیر را مطالعه بفرمایید:

    تشیع در فلسطین

    در ثانی مسلمانان به حکم سخن پیامبر اکرم صل الله علیه واله که فرمود: هر که شب را به صبح آورد و همتی در امور مسلمانان نداشته باشد، او مسلمان نیست.( مجلسی، بحارالانوار، ج 74، ص 164) وظیفه دارند، به قدر توان از مبارزات فلسطین حمایت کنند. حتی اگر مسلمان هم نبودند،‌ از لحاظ انسانی و به جهت عدالت خواهی که در وجود هر انسان آزاد مرد و مسلمان است، باید از آن ها حمایت کند.




  17. صلوات ها 8


  18. #9
    لبیک یا علی النقی آنلاین نیست. همکار اجرایی دانستنیهای قران و اقوام و اشخاص

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    1,673
    حضور
    72 روز 15 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    60
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7565



    نقل قول نوشته اصلی توسط هادی نمایش پست ها

    با سلام و عرض ادب

    به اعتقاد بسیاری از علما نه تنها بسیاری از کفار جاهل قاصر هستند بلکه بسیاری از اهل سنت جاهل قاصر هستند، جاهل قاصر بودن ربطی به گسترش ارتباطات ندارد، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای «حفظه الله» در پاسخ به این پرسش که منظور از جاهل قاصر چيست؟ این چنین پاسخ گفته اند: « جاهل قاصر کسى است که احتمال نمى‌داده که کارش اشتباه است و يا امکان سؤال و دسترسى براى جواب نباشد».
    بسیاری از اهل تسنن (به غیر از برخی بزرگان و علمای ان ها) حتی احتمال هم نمی دهند که مذهب شان بر خلاف واقع می باشد انسان وقتی چنین احتمالی ندهد جاهل قاصر می شود بله اگر احتمال بدهد و دنبال حقیقت نباشد جاهل مقصر محسوب می شود چون احتمال خلاف واقع را داد اما به دنبال حقیقت نرفت؛ لذا جاهل مقصر محسوب شده و معذور عند الله نیست.
    آن عده از اهل سنت که راه حق را پیدا کرده و شیعه شدند دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد، این دلیل نمی شود که سایر مسلمانان فلسطین را جاهل مقصر بنامیم. همچنانکه برخی از شیعیان، احتمال خلاف واقع بودن مذهب برحق شیعه را نمی دهند بسیاری از اهل تسنن ( با توجه به تبلیغات مسموم علمایشان) نیز احتمال خلاف بودن عقایدشان را نمی دهند وقتی احتمال خلاف نباشد دین خود را بر حق می داند.
    متأسفانه اهل سنت در خفقان اطلاعاتی بسر می برند، نه تنها اجازه نمی دهند حقایق و معارف شیعه به گوش ان ها برسد، بلکه با تبلیغات مسموم شیعه را مذهبی غیر واقع معرفی می کنند و در عوض اهل سنت را پیرو واقعی رسول الله صل الله علیه و آله معرفی می کنند در چنین وضعیتی مردم عادی گوششان به علمایشان است وچیزی جز این نمی فهمند. اما اگر فرصتی پیش امد و شخص کارامد و خبره ای وارد این مناطق شد براحتی می تواند با بیان معارف اهل بیت و با شگرد های خاص خود، اهل سنت را آگاه کرده و حداقل جرقه احتمال خلاف واقع بودن مذهبشان را ایجاد کند.
    تشیع در فلسطین سابقه طولانی دارد برخی از شیعیان فلسطین از ابتدا شیعه بودند و برخی هم اخیرا به تشیع گریدند در این ارتباط لینک زیر را مطالعه بفرمایید:

    تشیع در فلسطین

    در ثانی مسلمانان به حکم سخن پیامبر اکرم صل الله علیه واله که فرمود: هر که شب را به صبح آورد و همتی در امور مسلمانان نداشته باشد، او مسلمان نیست.( مجلسی، بحارالانوار، ج 74، ص 164) وظیفه دارند، به قدر توان از مبارزات فلسطین حمایت کنند. حتی اگر مسلمان هم نبودند،‌ از لحاظ انسانی و به جهت عدالت خواهی که در وجود هر انسان آزاد مرد و مسلمان است، باید از آن ها حمایت کند.


    ممنون از وقتی که گذاشتید. سپاسگزارم.
    حال دو سوال دیگر پیش می آید

    من که شیعه هستم اگر یک وقت احتمال ضعیفی بدهم که "نکنه شیعه بر حق نباشه!!" و بترسم از اینکه فقط از والدینم اطاعت کردم ، اما بعدش نروم تحقیق و بررسی کنم، گناه کار هستم یا نه؟

    با توجه به توضیح های شما اگر یک کشوری که حتی مردمش ناصبی و وهابی اند هم مورد تجاوز دشمن قرار بگیرند باید از آنها دفاع کرد و به آن کشور مورد حمله کمک نمود. آیا این سخن صحیح است ؟؟؟
    السلام علیک یا علی بن محمد - السلام علیک یا علی النقی الهادی
    اگر به سامره ام اوفتد گذر، سر و جان را -- کنم نثار به گنبدنمای حضرت هادی
    ز دست رفته شکیبم خدا کند که نصیبم -- شود زیارت صحن و سرای حضرت هادی
    ز خاک، عِطر بهشتی، پراکند اگر آید -- نسیمی از طرف سامرای حضرت هادی
    مرا رضایت ابن الرضا خوش است که دانم -- بُود رضای خدا در رضای حضرت هادی
    ----------------

    ...سریال ازدواج مرا در ""اینجا"" بخوانید...
    التماس دعا


  19. صلوات ها 4


  20. #10

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    مطالعات دینی، فلسفی، ریاضی، فیزیکی ...
    نوشته
    2,628
    حضور
    73 روز 19 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    8025



    نقل قول نوشته اصلی توسط سوگل نمایش پست ها
    سلام و عرض ادب
    میدونیم که کسی که ولایت علی بی ابی طالب و اولاد پاک و مطهرشون رو قبول نداشته باشه هیچ عمل و عبادتی ازش قبول نمیشه. حالا سوال من اینه که اولا مردم غزه سنی هستند؟ دوما اینکه سنی ها هم مگر شهید محسوب میشوند؟ اصلا مگر بهشتی هستند؟
    ممنونم
    سلام علیکم،
    کارشناس محترم پاسخ کافی و وافی داده‌اند ... حقیر فقط خواستم یادآوری کنم که بسیاری از شهدای جنگ تحمیلی خودمان هم مثلاً ارمنی بودند یا به ادیان دیگر بودند.
    مطالبی که از اینجا به بعد می‌نویسم را مطمئن نیستم و فقط در مقام هم‌فکری خدمتتان عرض میکنم:
    در مورد شهادت بحث زیادی است و شهادت مرتبه دارد، بالاترین مرتبه‌ی آن شهادت در معرکه است، مطمئن نیستم ولی اگر درست فهمیده باشم این شهادت در معرکه نیاز به اذن ولی دارد و کسی که سر خود برود کاری کند و در آن کار بمیرد لزوماً شهید معرکه نمی‌شود مگراینکه مثلاً اذن عام در مورد آن کار داده شده باشد ...
       

    با توجه به اینکه محبت اهل بیت علیهم‌السلام و دشمنان ایشان لعنهم‌الله همزمان و باهم در یک دل جای نمی‌گیرند کسانی که محبت اهل بیت علیهم‌السلام را داشته باشند دوستی دشمنانشان را نخواهند داشت مگر آنکه آن دشمنان را نشناسند و خبر اشتباه به ایشان داده باشند، اگرچه تعیین این محبت تنها به اقرار زبانی نیست ... بلکه بحث تمایل به خوبی و تمایل به شر در این بین مطرح است ... تمایل به علم در مقابل خود را به خواب زدن و میل به جهالت. تازه با این حساب فرد تنها محب اهل بیت علیهم‌السلام می‌شود و محب بودن برای شیعه شدن لازم است ولی کافی نیست، محبت هر وقت از حدی بیشتر شود که منشأ تمام اعمال انسان شد تازه شخص شیعه به حساب می‌آید ... اینکه ما خودمان را شیعه می‌دانیم شیعه‌ی اصطلاحی است و نه لزوماً شیعه‌ی حقیقی ... همچنانکه بسیاری هم هستند که مسلمان اصطلاحی هستند و نه مسلمان حقیقی. مسلمان حقیقی یعنی تسلیم خداوند بودن ولی برای بسیاری از ما نعوذبالله خداوند ابزار زندگی دنیاست ...
    مطمئن نیستم ولی اگر بهم خبر بدهند که بسیاری از غیرمسلمانان ظاهری در قیامت مسلمان شیعه برانگیخته می‌شوند و بسیاری از مسلمین ظاهری کافر محشور می‌شوند تعجب نمی‌کنم ...
    شاید هم کلاً اشتباه کنم ... خدا می‌داند و خلفای خدا و علمای دین خدا



    نقل قول نوشته اصلی توسط لبیک یا علی النقی نمایش پست ها
    من که شیعه هستم اگر یک وقت احتمال ضعیفی بدهم که "نکنه شیعه بر حق نباشه!!" و بترسم از اینکه فقط از والدینم اطاعت کردم ، اما بعدش نروم تحقیق و بررسی کنم، گناه کار هستم یا نه؟
    بله جاهل مقصر خواهید بود ... دین اسلام بر پایه‌ی فطرت الهی و عقلانیت است. از شما در قیامت حجت خواهند خواست. شما فرض کنید که یکی از مراجع را قبل داشته باشید و از او تقلید کنید بعد در قیامت از شما بپرسند که چرا این کار را کردی و شما بفرمایید چون فلان عالم شیعه گفت! بعد بپرسند که چرا حرف او را گوش دادی و شما بفرمایید که چون سفارش شده‌ی معصوم علیه‌السلام بودند که از فقها باید تقلید کرد ... بعد از شما بپرسند که معصوم را برای چه فکر کردی که باید اطاعت کنی؟ اگر این زنجیره را به خود خداوند نتوانید برسانید و جایی از آن اشکال باشد و حکم به حاکم اصلی که خداست برنگردد یک جای کار می‌لنگد ... این حجت دیگر حجت قابل قبولی نخواهد بود ... مثلاً یکجا یک نفر بگوید من مرجع تقلید داشتم چون پدرم هم داشت بعد به او می‌گویند که کافران را هم گفتیم چرا بت می‌پرستید و آنها گفتند چون پدرانمان می‌پرستیدند! بعد هم اضافه می‌کنند که آیا قابل قبول نبودن این استدلال را برای شما در قرآن بیان نکرده‌ بودیم؟ شما هم می‌فرمایید چرا خوانده بودم ...
    عمل وقتی درست است که اطاعت از خدا باشد ... نه اطاعت از والدین ... نه هم‌سرایی با عموم مردم جامعه ... نه تبعیت از بیشتر مردم جهان ... نه بر اساس مطالعات آماری روی ادیان یا تشخیص خود شخص یا چیز دیگر ... اطاعت باید از خدا باشد. کسی که خدا را نمیداند که وجود دارد یا خیر عبادتش برای خدا رنگ اشرف مخلوقات بودن را دارد؟ کسی که نداند خداوند یکی است یا دوتا چطور به یک نحو خاص نماز می‌خواند؟ کسی که نمی‌داند قرآن کتاب خدا هست یا خیر چطور به احکامی که از آن استخراج شده اعتماد می‌کند؟ و الی ما شاء الله مثال دیگر ...

    به همین دلایل در فقه ما پذیرش اصول‌الدین به صورت تقلیدی مجاز نیست و کسی که اصول‌الدین را (از راه قابل قبولش) نپذیرفته باشد سایر اعمالش هم روی هواست ...
    پس کسی که شک کند وظیفه دارد که به شک خود بها داده و در موردش تفکر و تحقیق و مشورت کند ... استخاره و فرض کنیم و غیره ندارد ... یا با عقل یا با فطرت و یا ترکیبی از این دو باید پاسخ شک و شبهات را داد ... اگر در این دنیا همین موارد اصلی دین را هم نخواهیم بفهمیم دیگر چه چیز را می‌خواهیم بفهمیم؟ اینکه فرمول شیمیایی آب h2o است چه اهمیتی خواهد داشت؟


    نقل قول نوشته اصلی توسط لبیک یا علی النقی نمایش پست ها
    با توجه به توضیح های شما اگر یک کشوری که حتی مردمش ناصبی و وهابی اند هم مورد تجاوز دشمن قرار بگیرند باید از آنها دفاع کرد و به آن کشور مورد حمله کمک نمود. آیا این سخن صحیح است ؟؟؟
    اگر مظلوم هستند و تشخیص بدهیم که مستضعف فکری هستند بعید نیست کمک رساندن ظاهری به آنها نیز واجب بشود، حقیر نمی‌دانم ...
    اما وقتی افرادی ابراز دشمنی نسبت به اولیاء خدا داشته باشند (مثل ناصبی‌ها) یا ابراز دشمنی با شیعیان آنها داشته باشند (مثل وهابی‌ها) قاعدتاً این افراد از حیطه‌ی اسلامی خارج می‌شوند (مزد رسالت مودت ذی‌القربی است و کسی که این مزد را ندهد سارق است)، حتی اگر مستضعف فکری باشند ... چون اصل دین بر پایه‌ی محبت است (هل الدین الا الحب و البغض). این هم در مقام هم‌فکری بود و مطمئن نیستم که حرفم درست باشد.

    یا علی

    بهترین سرمایه‌گذاری عمر در کمک به تعجیل در ظهور است،
    ... بضاعتی محدود و اثرگذاری نامحدود،
    نگران سوددهی‌اش هم نیستیم چون خدا تضمین کرده است که قیام به بار خواهد نشست
    هر که می‌خواهد نامحدود بندگی خدا را کند و در هر خیری سهیم شود بسم الله ...

    بزرگواران و دوستان و هم‌مباحثه‌ای‌ها، ان شاء الله اگر جسارتی کرده‌ام ببخشید و اگر کوتاهی کرده‌ام یا رنجشی به شما رسانده‌ام حلال کنید

  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود