صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا این عدالت است؟!

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۳
    نوشته
    53
    حضور
    1 روز 12 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    123

    اشاره آیا این عدالت است؟!




    با سلام

    برخی کودکان وقتی به دنیا میایند کرند یا کورند یا لالند یا همه اینها را دارند یا 2 تا از اینها را دارند که برای من 2 سوال را این وسط ایجاد میکند. اولین سوال من این است که مثلا کودکی که هم کره هم کوره هم لاله در چه بستری میخواهد خدا او را آزمایش کند چرا که هیچ بستری برای آزمودن وی وجود ندارد چرا که او هیچ چیز را نمیتواند بگونه ای حس کند تا بتوان او را آزمود یا دقیقتر اگه بخوام بگم او هیچی نمیفهمد پس چگونه خدا او را می آزماید؟!

    سوال دومم این است که به دنیا آمدن چنین افرادی چگونه با عدالت خدا سازگار است؟! شاید بگویید خدا اینها را آفریده تا ما قدر شنوایی و بینایی و قدرت تکلممان را بدانیم و خدا را از این بابت شکر کنیم اما کم نیستند کسانی که چنین نعماتی داشته اند اما آنها را از دست داده اند و آدم های عاقل با دیدن چنین افرادی قدردان نعمت های خدا میشوند و خدا را شکر میکنند پس لازم نیست حتما کسی در چنین شرایطی متولد شود تا بقیه متوجه شوند پس چرا خداوند چنین کودکانی را اجازه تولد میدهد؟!
    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۹۳/۰۶/۲۷ در ساعت ۰۶:۱۶

  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    4,062
    حضور
    21 روز 10 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11165



    با نام الله




    آیا این عدالت است؟!








    کارشناس بحث: استاد طاها



    دلی که نشد خانه یاس نرگس

    خراب است و و یران صفایی ندارد








  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعات علوم عقلی و نقلی
    نوشته
    4,418
    حضور
    14 روز 5 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25229



    با عرض سلام به شما دوست گرامی

    حوادث ناخوشایند این دنیا گاه موجب رنج یا تأثر ما میشود و سوالاتی از قبیل آنچه شما مطرح کرده اید در ذهن شکل میگیرد. همانقدر که بروز اینگونه سوالات، امری طبیعی است، به همان میزان (یا بیشتر) ضرورت دارد از کوتاهی در جستوی پاسخ این پرسشها پرهیز شود و همانطور که پیگیری پاسخ سوالاتمان ضروری است به همان میزان (یا بیشتر) لازم است از احساساتی شدن در این مسیر خودداری کنیم. حقیقت این است که نباید در یک بحث علمی و عقلی اجازه داد حالت ناشی از تاثر یا رنج غالب شود.

    قبل از هر چیز باید دانست که از نگاه شریعت اسلامی و براهین عقلانی، کودکان نابالغ نه مکلف به اجرای احکام الهی هستند و نه مورد آزمون و آزمایش قرار میگیرند. در این مطلب نیز فرقی میان کودک سالم و ناسالم وجود ندارد. امام علی در اینباره فرمود: «أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ رَفَعَ الْقَلَمَ عَنْ ثَلَاثَةٍ عَنِ النَّائِمِ حَتَّى يَسْتَيْقِظَ وَ عَنِ الْمَجْنُونِ حَتَّى يُفِيقَ وَ عَنِ الصَّغِيرِ حَتَّى يَكْبَر». (مستدرك‏الوسائل ج : 1 ص : 8)

    مطلب دیگری که توجه به آن لازم است اینکه هر رنجی از باب آزمایش نیست.

    شاید بتوان دردها و رنجهایی که به انسان میرسد را در دو گروه طبقه بندی کرد:

    1- رنجهایی که حاصل کوتاهی فرد یا اطرافیان اوست مثلا کودکی را فرض کنید که والدین او در اثر بی احتیاطی درباره شرایط ازدواج یا بارداری یا مراقبتهای پس از زایمان، زمینه نقص بدنی کودک را به وجود آورده اند. در این صورت رنجی که به کودک میرسد حاصل بی احتیاطی والدین است و نه آزمایش کودک. پس معقول نیست انگشت اتهاممان بجای عوامل اصلی به سوی خدا گرفته شود و عدالتش را زیر سوال ببریم.

    2- رنجهایی که حاصل کوتاهیها نیست مثلا والدینی را فرض کنید که در حد توان خود تلاش کرده اند شرایط تولد یک فرزند سالم را بوجود آورند اما ناخواسته صاحب کودکی بیمار میشوند.

    در این قبیل موارد نیز قرار نیست کودک آزمایش شود ولی این امکان وجود دارد که بیماری کودک، آزمایشی برای والدین او باشد.

    شاید بپرسید آیا عادلانه است کودکی رنج ببرد تا والدین او آزمایش شوند؟

    میگوییم:
    اگر این حادثه، تنها راه فراهم شدن زمینه سعادتی نامتناهی برای والدین و اطرافیان کودک باشد، ضمن اینکه، با عوضی در خور و شایسته برای کودک و نیز والدین و اطرافیان رنج دیده او جبران شود، آیا باز هم ناعادلانه خواهد بود؟

    با شناختی که از خدا و صفات والای او داریم، جز این نخواهد بود که حوادثی که ناشی از گناه و کوتاهی نیست، تنها برای برطرف کردن شری عظیم و رساندن خیری کثیر است.(کشف المراد(قسم الالهیات)/با تعلیقه آیت الله سبحانی/ص119و120)

    در پناه حق


  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۳
    نوشته
    53
    حضور
    1 روز 12 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    123



    نقل قول نوشته اصلی توسط طاها نمایش پست ها
    با عرض سلام به شما دوست گرامی

    حوادث ناخوشایند این دنیا گاه موجب رنج یا تأثر ما میشود و سوالاتی از قبیل آنچه شما مطرح کرده اید در ذهن شکل میگیرد. همانقدر که بروز اینگونه سوالات، امری طبیعی است، به همان میزان (یا بیشتر) ضرورت دارد از کوتاهی در جستوی پاسخ این پرسشها پرهیز شود و همانطور که پیگیری پاسخ سوالاتمان ضروری است به همان میزان (یا بیشتر) لازم است از احساساتی شدن در این مسیر خودداری کنیم. حقیقت این است که نباید در یک بحث علمی و عقلی اجازه داد حالت ناشی از تاثر یا رنج غالب شود.

    قبل از هر چیز باید دانست که از نگاه شریعت اسلامی و براهین عقلانی، کودکان نابالغ نه مکلف به اجرای احکام الهی هستند و نه مورد آزمون و آزمایش قرار میگیرند. در این مطلب نیز فرقی میان کودک سالم و ناسالم وجود ندارد. امام علی در اینباره فرمود: «أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ رَفَعَ الْقَلَمَ عَنْ ثَلَاثَةٍ عَنِ النَّائِمِ حَتَّى يَسْتَيْقِظَ وَ عَنِ الْمَجْنُونِ حَتَّى يُفِيقَ وَ عَنِ الصَّغِيرِ حَتَّى يَكْبَر». (مستدرك‏الوسائل ج : 1 ص : 8)

    مطلب دیگری که توجه به آن لازم است اینکه هر رنجی از باب آزمایش نیست.

    شاید بتوان دردها و رنجهایی که به انسان میرسد را در دو گروه طبقه بندی کرد:

    1- رنجهایی که حاصل کوتاهی فرد یا اطرافیان اوست مثلا کودکی را فرض کنید که والدین او در اثر بی احتیاطی درباره شرایط ازدواج یا بارداری یا مراقبتهای پس از زایمان، زمینه نقص بدنی کودک را به وجود آورده اند. در این صورت رنجی که به کودک میرسد حاصل بی احتیاطی والدین است و نه آزمایش کودک. پس معقول نیست انگشت اتهاممان بجای عوامل اصلی به سوی خدا گرفته شود و عدالتش را زیر سوال ببریم.

    2- رنجهایی که حاصل کوتاهیها نیست مثلا والدینی را فرض کنید که در حد توان خود تلاش کرده اند شرایط تولد یک فرزند سالم را بوجود آورند اما ناخواسته صاحب کودکی بیمار میشوند.

    در این قبیل موارد نیز قرار نیست کودک آزمایش شود ولی این امکان وجود دارد که بیماری کودک، آزمایشی برای والدین او باشد.

    شاید بپرسید آیا عادلانه است کودکی رنج ببرد تا والدین او آزمایش شوند؟

    میگوییم:
    اگر این حادثه، تنها راه فراهم شدن زمینه سعادتی نامتناهی برای والدین و اطرافیان کودک باشد، ضمن اینکه، با عوضی در خور و شایسته برای کودک و نیز والدین و اطرافیان رنج دیده او جبران شود، آیا باز هم ناعادلانه خواهد بود؟

    با شناختی که از خدا و صفات والای او داریم، جز این نخواهد بود که حوادثی که ناشی از گناه و کوتاهی نیست، تنها برای برطرف کردن شری عظیم و رساندن خیری کثیر است.(کشف المراد(قسم الالهیات)/با تعلیقه آیت الله سبحانی/ص119و120)

    در پناه حق
    هیچکدام از سخنان شما پاسخ من نبود! یک بار دیگر سوالات من را بخوانید و این را در نظر بگیرید که چنین افرادی کودک نمیمانند و روزی بزرگ میشوند.

  9. #5
    لبیک یا علی النقی آنلاین نیست. همکار اجرایی دانستنیهای قران و اقوام و اشخاص

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    1,673
    حضور
    72 روز 15 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    60
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7565



    گفتن عبارت "اینها هیچچی نمی فهمن" غلط است...
    چون اونا بعضی چیزها را کمتر از ما درک می کنن تصور می کنیم که هیچچی نمی فهمن.
    درواقع خیلی از انسان ها هستند که با عالم غیب در ارتباط اند. پس ما هم در مقایسه با اونها هیچچی نمی فهمیم.
    برخی افراد، چشم برزخی دارند و چیزهایی را می بینند که ما نمی بینیم. آیا فقط آنها می فهمند و ما هیچچی نمی فهمیم؟
    بهتر است یک طرفه قضاوت نکنیم.
    افراد مرتبط با غیب، امتحان می شوند، ما هم امتحان می شویم و افراد دارای کمتوانی و نقص هم امتحان می شوند.
    خداوند هرکس را در بستر شرایطی که به او داده امتحان می کند.
    ویرایش توسط لبیک یا علی النقی : ۱۳۹۳/۰۴/۳۱ در ساعت ۱۸:۲۹
    السلام علیک یا علی بن محمد - السلام علیک یا علی النقی الهادی
    اگر به سامره ام اوفتد گذر، سر و جان را -- کنم نثار به گنبدنمای حضرت هادی
    ز دست رفته شکیبم خدا کند که نصیبم -- شود زیارت صحن و سرای حضرت هادی
    ز خاک، عِطر بهشتی، پراکند اگر آید -- نسیمی از طرف سامرای حضرت هادی
    مرا رضایت ابن الرضا خوش است که دانم -- بُود رضای خدا در رضای حضرت هادی
    ----------------

    ...سریال ازدواج مرا در ""اینجا"" بخوانید...
    التماس دعا


  10. صلوات ها 2


  11. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۳
    علاقه
    حفظ قرآن،مباحث کلامی و تربیتی و مشاوره ای
    نوشته
    381
    حضور
    14 روز 15 ساعت 16 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    10
    صلوات
    1819



    نقل قول نوشته اصلی توسط Pitbull نمایش پست ها
    با سلام

    برخی کودکان وقتی به دنیا میایند کرند یا کورند یا لالند یا همه اینها را دارند یا 2 تا از اینها را دارند که برای من 2 سوال را این وسط ایجاد میکند. اولین سوال من این است که مثلا کودکی که هم کره هم کوره هم لاله در چه بستری میخواهد خدا او را آزمایش کند چرا که هیچ بستری برای آزمودن وی وجود ندارد چرا که او هیچ چیز را نمیتواند بگونه ای حس کند تا بتوان او را آزمود یا دقیقتر اگه بخوام بگم او هیچی نمیفهمد پس چگونه خدا او را می آزماید؟!

    سوال دومم این است که به دنیا آمدن چنین افرادی چگونه با عدالت خدا سازگار است؟! شاید بگویید خدا اینها را آفریده تا ما قدر شنوایی و بینایی و قدرت تکلممان را بدانیم و خدا را از این بابت شکر کنیم اما کم نیستند کسانی که چنین نعماتی داشته اند اما آنها را از دست داده اند و آدم های عاقل با دیدن چنین افرادی قدردان نعمت های خدا میشوند و خدا را شکر میکنند پس لازم نیست حتما کسی در چنین شرایطی متولد شود تا بقیه متوجه شوند پس چرا خداوند چنین کودکانی را اجازه تولد میدهد؟!
    با سلام و قبولی طاعات

    جواب سئوال اول : کودکانی که شما توصیف کرده اید، در حد خودشان زمینه برای امتحان و آزمایش آن ها وجود دارد.

    و هم چنین شاید همین وضعیت کودکان خودش بزرگ ترین آزمایش و امتحان الهی، برای آن ها باشد.

    جواب سئوال دوم : یک سئوال اساسی وجود دارد. این وضعیت کودکان، تقصیر کی می باشد. خدا و یا انسان ها ؟

    متأسفانه باید بگویم که در این قضایا عموم افراد خداوند متعال را مقصر می دانند، در حالی که مقصر خود ما انسان ها هستیم.

    این یک حقیقتی هست که ما هر جا بدی و یا نقص می بینیم، باید علت را از خودمان ( انسان ها ) جویا شویم و هر جا خوبی

    و کمال دیدیم باید آن را از جانب خداوند متعال ببینیم. این مطلب یک واقعیت است و مورد تأیید عقل، هر چند از آیات قرآن بر

    تأیید این مطلب آیاتی را می توان ذکر کرد.



    آیا این عدالت است؟!
    افسوس که عمری پی اغیار دویدیم

    از یار بماندیم و به مقصد نرسیدیم

  12. صلوات ها 3


  13. #7

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    892
    حضور
    16 روز 10 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    10
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1567



    هزارتا تاپیک این شکلی باز شده و هیچ وقت به نتیجه نرسیده
    ادیان میگند خداوند عادله
    اما فهم عدالت خداوند خیلی سخته.....اگرم واقعا وجود داشته باشه فهمش عملا غیر قابل باوره

  14. صلوات


  15. #8
    لبیک یا علی النقی آنلاین نیست. همکار اجرایی دانستنیهای قران و اقوام و اشخاص

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    1,673
    حضور
    72 روز 15 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    60
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7565



    نقل قول نوشته اصلی توسط muiacir نمایش پست ها
    هزارتا تاپیک این شکلی باز شده و هیچ وقت به نتیجه نرسیده
    ادیان میگند خداوند عادله
    اما فهم عدالت خداوند خیلی سخته.....اگرم واقعا وجود داشته باشه فهمش عملا غیر قابل باوره

    السلام علیکم و رحمة الله
    بسم رب المهدی

    فهمش غیر قابل باوره چون تعریفی که ما از عدالت داریم غلطه
    فکر می کنیم عدالت یعنی همه چی عین هم باشه!!!
    تعریف واقعی عدالت، این نیست.

    اینکه تو مدارس و دانشگاهها همه یه جور امتحان میدن، فکر می کنیم عدالت یعنی همین.
    این عدالت نیست که همه یه جور امتحان بدن. چرا که اونها فقط دارن شرایط بیرونی را درنظر می گیرند و همه را یکی می کنند. شرایط درونی هیچکس درنظر گرفته نمی شود.
    هرکسی دارای ظرفیت و شرایط ذهنی و علایق متفاوتی است. یکی از علل تفاوت در نمره های امتحان ها همین است.

    عدالت یعنی هرکسی به اندازه ی توان و ظرفیتش مکلف شود. نه اینکه همه، متعلقاتشون عین هم باشه.
    مسلماً هرکسی دردنیا براساس ظرفیت و عقل و توانایی اش تکلیف دارد و مورد حساب قرار می گیرد و این یعنی عدالت.

    حتماً هم نباید ما تکلیف هرکس دیگری را دقیقاً درک کنیم. اینکه ما تکلیف افراد دارای کمتوانی ذهنی را درک نمی کنیم دلیل بر این نیست که اونا تکلیفی ندارن.
    انسان ها معمولا خودشونو عقل کل می دونن(سعدی: هرکسی عقل خود به کمال می بیند و فرزندخودبه جمال) و همین خودبزرگ بینی باعث میشه افراد دارای کمتوانی را "نفهم" قلمداد کنیم.
    درحالی که افراد دیگری هم هستند که ممکنه مارو نفهم بدونن. ولی درواقع، هیچکس نفهم مطلق نیست.


    سلامت باشید...
    ویرایش توسط لبیک یا علی النقی : ۱۳۹۳/۰۵/۰۱ در ساعت ۱۵:۵۱
    السلام علیک یا علی بن محمد - السلام علیک یا علی النقی الهادی
    اگر به سامره ام اوفتد گذر، سر و جان را -- کنم نثار به گنبدنمای حضرت هادی
    ز دست رفته شکیبم خدا کند که نصیبم -- شود زیارت صحن و سرای حضرت هادی
    ز خاک، عِطر بهشتی، پراکند اگر آید -- نسیمی از طرف سامرای حضرت هادی
    مرا رضایت ابن الرضا خوش است که دانم -- بُود رضای خدا در رضای حضرت هادی
    ----------------

    ...سریال ازدواج مرا در ""اینجا"" بخوانید...
    التماس دعا


  16. صلوات ها 4


  17. #9

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    نوشته
    2,558
    حضور
    65 روز 22 ساعت 25 دقیقه
    دریافت
    28
    آپلود
    6
    گالری
    100
    صلوات
    9248



    اعوذ بالله السمیع العلیم من الشیطان اللعین الرجیم
    بسم الله الرحمن الرحیم

    عرض سلام و ادب.


    نقل قول نوشته اصلی توسط Pitbull نمایش پست ها
    با سلام

    برخی کودکان وقتی به دنیا میایند کرند یا کورند یا لالند یا همه اینها را دارند یا 2 تا از اینها را دارند که برای من 2 سوال را این وسط ایجاد میکند. اولین سوال من این است که مثلا کودکی که هم کره هم کوره هم لاله در چه بستری میخواهد خدا او را آزمایش کند چرا که هیچ بستری برای آزمودن وی وجود ندارد چرا که او هیچ چیز را نمیتواند بگونه ای حس کند تا بتوان او را آزمود یا دقیقتر اگه بخوام بگم او هیچی نمیفهمد پس چگونه خدا او را می آزماید؟!

    کتاب من لا یحضره الفقیه ج 3 ص 490

    حدیث شماره 4740


    ح - عبد اللَّه بن سنان گوید: از امام صادق علیه السّلام پرسیدم حكم اولاد مشركین كه پیش از بلوغ بمیرند چیست؟ فرمود: حكمشان حكم كفّار است غسل و كفن و نماز نمى‏ خواهند و خداوند خود بهتر میداند كه آنان چه كرده اند، اكنون حكم كفّار را در تجهیز دارند. (در این روایت امام حکم دنیوی آنها را بیان کرده و حکم آخرت را بیان نکرده اند)



    حدیث شماره 4741

    ح - فرمود: آتشى براى ایشان برافروزند و گویند كه بآن درآئید، پس اگر اطاعت كردند و بآتش درشدند، آن بر ایشان سرد و سلامت گردد، و چنانچه امتناع ورزیدند خداوند عزّ و جلّ آنان را گوید: چنین است اینك من شما را فرمان دادم و شما نافرمانى نمودید، پس أمر كند آنان را بسوى دوزخ برند.



    حدیث شماره 4742


    ح- زر
    ارة گوید: امام باقر علیه السّلام فرمود: چون روز رستاخیز آید خداوند بر هفت گروه حجّت آورد: 1- كودكان كه پیش از بلوغ از دنیا رفته‏ اند. 2- كسانى كه در زمان فترت یعنى میان دو رسول بوده و از دنیا رفته‏ اند. 3- پیران سالخورده كه پیغمبر را درك كرده ولى عقل خود را از دست داده بوده ‏اند 4- بیخردان یا عقب افتادگان روانى. 5- دیوانگان كه داراى عقل نبوده ‏اند. 6- كران كه حسّ شنوائى نداشته‏ اند. 7- گنگ‏ها و لال‏هاى مادر زاد، هر كدام از این طوائف با خداوند عزّ و جلّ احتجاج نماید، فرمود: آنگاه خداوند عزّ و جلّ فرستاده‏اى بسوى آنان گسیل دارد و آتشى براى امتحان ایشان برافروزد پس بآنان فرمان دهد و گوید: پروردگار شما امر فرموده كه خود را در این آتش افكنید، پس هر كس در آتش جست آن آتش بر وى سرد و سلامت شود، و هر كس نافرمانى نمود بسوى آتش دوزخ رهسپارش كنند.



    نقل قول نوشته اصلی توسط Pitbull نمایش پست ها
    سوال دومم این است که به دنیا آمدن چنین افرادی چگونه با عدالت خدا سازگار است؟! شاید بگویید خدا اینها را آفریده تا ما قدر شنوایی و بینایی و قدرت تکلممان را بدانیم و خدا را از این بابت شکر کنیم اما کم نیستند کسانی که چنین نعماتی داشته اند اما آنها را از دست داده اند و آدم های عاقل با دیدن چنین افرادی قدردان نعمت های خدا میشوند و خدا را شکر میکنند پس لازم نیست حتما کسی در چنین شرایطی متولد شود تا بقیه متوجه شوند پس چرا خداوند چنین کودکانی را اجازه تولد میدهد؟!

    دوست گرامی درست نیست جبر انسان را گردن خدا بیاندازیم.

    اگر کودکی ناقص به دنیا بیاید تقصیر خود انسان است.اگر انسان ها طبیعت را دست خودش تغییرات غلط نکنند و باعث اختلال در ژنتیک افراد نشود کسی ناقص به دنیا نمیاید.

    از همین رو است که خداوند در
    آیه 3 سوره انسان میفرماید ما راه را به انسان نشان داده ایم خواه سپاسگذار باشد خواه ناسپاس.
    یکی از راه های که خداوند نشان داده است درست زندگی کردن است و درست از منابع استفاده کردن.


    به همین جهت در
    آیه 30 سوره شوری میفرماید.: اگر مصیبتی به شما برسد از ناحیه خودتان است.بخاطر اعمال خودتان است.
    یعنی ای انسان اگر طبیعت را نابود نسازی ، اگر منابع را درست مصرف کنی ، اگر باعث نشوی تا ژنتیک درونت خراب بشود مصیبتی به تو نمیرسد.


    و خداوند در
    آیه 23 سوره جاثیه میفرماید چنین افرادی که از هوای نفسشان پیروی میکنند را به حال خود رها کرده است.



    شما هیچ بیماری را نمیتوانید پیدا کنید که دلیلش تقصیرات افراد نباشد.

    برای ظهور حضرت مهدی(عج) چه کردیم!؟

    به این تاپیک حتما سر بزنید :
    طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن از دیدگاه امام خامنه ای (حفظه الله )
    تاپیک : شهید سید محمد حسین میر دوستی
    تاپیک های دیگر :
    شهید سید میثم تراهی ***** شهید محسن حججی
    هدفم قدس و آرزویم شهادت!

  18. صلوات ها 2


  19. #10

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    892
    حضور
    16 روز 10 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    10
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1567



    نقل قول نوشته اصلی توسط لبیک یا علی النقی نمایش پست ها
    عدالت یعنی هرکسی به اندازه ی توان و ظرفیتش مکلف شود. نه اینکه همه، متعلقاتشون عین هم باشه.
    سلام
    سخنتون رو ثابت کنید.اینی که ما میبینیم این طوری نیست

صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 2

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود