صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا واژه «وفات»با مفهوم «شهادت»تعارض دارد؟(به مناسبت شهادت حضرت زهرا)

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    129
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    592

    اشاره آیا واژه «وفات»با مفهوم «شهادت»تعارض دارد؟(به مناسبت شهادت حضرت زهرا)




    آیا واژه «وفات»با مفهوم «شهادت»تعارض دارد؟(به مناسبت شهادت حضرت زهرا)
    برخی اینچنین شبهه می کنند که علماء و متقدمین از رحلت حضرت زهرا علیها سلام تعبیر به فات می کردند و جدیداً واژه شهادت به کار می رود،و این بدان معناست که حضرت زهرا شهید نشده اند، در پاسخ به این شبهه مطالبی را بیان خواهیم کرد. اندک تعمقی در معنای لغوی واژه «وفات» و کاربرد قرآنی آن « الله یتوفی الانفس حین موتها» (زمر 42) ما را به این نکته مهم آگاه می کند که هیچ گونه تعارض و تضادی میان معنای «وفات» و «شهادت» برقرار نمی باشد. زیرا معنای لغوی «وفات» هرنوع مرگی را پوشش می دهد و در نتیجه برای اشاره به مرگ یک شهید می توان از کلمه وفات بهره برد. به عبارت دیگر یکی از انواع مرگ و بهترین نوع آن ، شهادت می باشد. در لسان العرب ج3ص960 آمده : وفات حالت از دنیا رفتن را می گویند ؛ لذا هر نوع مرگی را شامل می شود. به طور مثال هرچند درباره به شهادت رسیدن امیر المومنین علیه السلام ، امام حسین علیه السلام ، جناب جعفر طیار و زید بن حارثه هیچ تردیدی وجود ندارد ،در عین حال برای اشاره به درگذشت ایشان می توان از لغت «وفات » نیز استفاده کرد.و چنین کاربردی هرگز به معنای انکار شهادت این بزرگوران که همه بدان معترف هستند ، نمی باشد
    چند نمونه :
    شیخ صدوق در کتاب من لا یحضره الفقیه حدیث 527 از امام صادق علیه السلام نقل می کند : قال ان النبی حین جائته وفاة جعفر بن ابی طالب و زید بن حارثه، کان اذا دخل بیته کثر بکائه... امام صادق علیه السلام از شهادت جعفر تعبیر به وفات می کنند.

    ابن شهر آشوب در کتاب مناقب آل ابی طالب درباره تاریخ تلد امام سجاد علیه السلام نقل می کند: قبل وفاة امیر المومنین علیه السلام بسنتین... دو سال پیش از وفات امیرالمومنین
    مرحوم طبرسی درکتاب احتجاج برای اشاره به عملکرد محمد حنفیه در دوران پس از شهادت امام حسین علیه السلام می نویسد: بعد وفاة اخیه الحسین صوات الله علیه..بعد از وفات برادرش امام حسین علیه السلام...
    در ادامه به بررسی کاربرد واژه وفات در برخی منابع می پردازیم.
    ادامه دارد...
    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۴/۰۹/۲۳ در ساعت ۱۳:۲۲
    بر هرکه بنگرم همه اهل شکایتند در حیرتم که چرخش دوران به کام کیست

  2. صلوات ها 7


  3.  

  4. #2
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    129
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    592



    اثبات عدم تعارض معاني كلمات «وفات» و «شهادت» در منابع تاريخي
    كاربرد وا‍‍‍‍‍‍‍ژه وفات در كتاب «مناقب» ابن شهر آشوب :
    مروري بر كتاب مناقب آل ابي طالب به صراحت نشانگر از آن است كه كلمه «وفات» در نوشتار ابن شهر آشوب در تقابل و مخالفت با معناي شهادت به كار نرفته است.
    دلائل اين مطلب :
    1- در صفحه 42 از جلد چهارم اين كتاب ، درباره امام مجتبي عليه السلام مي خوانيم :
    فصل في وفاته و زيارته . ابن شهر آشوب در حالي از لغت «وفات» در اين فصل استفاده مي كند كه در همان صفحه درباره جعده همسر امام مي نويسد: فقتلته و سمته او امام حسن رابه قتل رساند ومسموم كرد.
    2- در صفحه 157 جلد چهارم درباره امام سجاد عليه السلام چنين آمده است :
    توفي بالمدينه ... در مدينه وفات نمود... و در صفحه بعد تصريح به مسموميت شده است : سمه الوليد بن عبد الملك . وليد بن عبد الملك وي را مسموم نمود.
    3- در صفحه 326 همان جلد درباره امام كاظم عليه السلام مي خوانيم :
    فصل في وفاته . و در صفحه بعد اين عبارت رامي بينيم : فدعا السندي فامره بامره فامتثله و جعل سمّا في طعام فقدّمه اليه . و(هارون) سندي را خواست و او را به قتل مامور كرد، او فرمان را اجرا كرد و زهري را در غذايي ريخت و به وي داد.
    ویرایش توسط کمیل : ۱۳۸۹/۰۱/۲۱ در ساعت ۰۰:۳۸
    بر هرکه بنگرم همه اهل شکایتند در حیرتم که چرخش دوران به کام کیست

  5. صلوات ها 2


  6. #3
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    129
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    592



    کاربرد واژه وفات در کتاب «روضة الواعظین» تالیف ابن فتال نیشابوری (متوفای 508 ق) ، به وضوح حاکی از آن است که به کارگیری لغت وفات در این کتاب به معنای انکار شهادت نمی باشد و تعارضی بین معنای وفات و شهادت در این کتاب نیست.
    دلائل این مطلب : 1- ابن فتال نیشابوری در صفحه 167 کتابش می نویسد : مجلس فی ذکر وفاة الحسن بن علی علیه السلام . کاربرد کلمه وفات برای اشاره به درگذشت امام حسن علیه السلام در این کتاب در حالی است که در صفحه 167 از زبان امام حسن علیه السلام خطاب به امام حسین علیه السلام می خوانیم : لقد سقیت السمّ ، بی تحقیق به من سم خورانیده اند . و این کلام تصریح می کند که امام حسن علیه السلام به شهادت رسیده اند.
    2- در صفحه 216 از کتاب روضة الواعظین می خوانیم : مجلس فی ذکر وفاة موسی الکاظم علیه السلام . و در صفحه 217عبارتی صراحت در به شهادت رسیدن امام کاظم علیه السلام دارد که نقل می کند :« و کانت خضرة وسط راحته تدل علی انّه سمّ ». و بخش سبز رنگی در وسط کف دست وی نمایان بود که نشان می داد به ایشان زهر خورانیده اند.
    3- در صفحه 229 از همین کتاب می خوانیم : مجلس فی ذکر وفاة الرضا علیه السلام ، جالب است که مولف در ذیل عنوان وفات حضرت رضا علیه السلام در صفحه 233 روایت می کند: عن الرضا علیه السلام قال : و الله ما منا الا مقتول شهید. فقیل له : فمن یقتلک یابن رسول الله؟ قال شر خلق الله فی زمانی یقتلنی بالسمّ ، به خدا سوگند هیچ یک از ما نیست مگرآنکه مقتول شهید است. سپس به ایشان گفته شد : ای پسر رسول خدا صلی الله و علیه وآله چه کسی شما را می کشد؟ فرمود :بدترین مخلوقات خدا در زمان من ،مرا با زهر به قتل می رساند.

    ویرایش توسط کمیل : ۱۳۸۹/۰۱/۲۱ در ساعت ۲۳:۱۴
    بر هرکه بنگرم همه اهل شکایتند در حیرتم که چرخش دوران به کام کیست

  7. صلوات ها 2


  8. #4
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    129
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    592



    وا‍‍ژه وفات دركتاب «منتهي الآمال»
    نگاهي به كتاب منتهي الامال تاليف مرحوم شيخ عباس قمي ‌( متوفاي 1359ق ) به روشني گوياي آن است كه مولّف «وفات» و«شهادت» را داراي دو معناي متضاد نداسته است.
    دلائل اين مطلب :

    1- در صفحه 92 از جلد دوم كتاب منتهي الامال درباره حضرت امام زين العابدين عليه السلام مي خوانيم : بدانكه در وفات آنحضرت ما بين علماء اختلاف است و در چند سطر بعد مي خوانيم : آنحضرت را به زهر شهيد كردند.
    2
    - در صفحه 226 از جلد دوم ،درباره امام محمد باقرعليه السلام نوشته اند: مولف گويد كه در تاريخ وفات آن حضرت اختلاف است ، و در چند سطر بعد مي خوانيم: آنحضرت را ابراهيم بن وليد بن عبد الملك به زهر شهيد كرده .
    3- در صفحه 289 ازجلد دوم ،درباره امام جعفر صادق عليه السلام آمده است : وفات كرد حضرت صادق عليه السلام در ماه شوال سنهْ يكصد و چهل و هشت به سبب انگور زهر آلود كه منصور به آن حضرت خورانيده بود ودر وقت شهادت از سن مباركش شصت و پنج سال گذشته بود .
    4- هر چند محدث قمي در كتاب منتهي الآمال عبارت «وفات حضرت فاطمه عليها السلام را به كار برده است، ولي در ابتداي كتاب ديگرش به نام بيت الاحزان در وصف آن بانو مي نويسد: الشهيدة المظلومة المقهورة


    ویرایش توسط کمیل : ۱۳۸۹/۰۱/۲۳ در ساعت ۲۳:۰۸
    بر هرکه بنگرم همه اهل شکایتند در حیرتم که چرخش دوران به کام کیست

  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۱
    نوشته
    349
    حضور
    4 روز 9 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    81
    صلوات
    986

    فرق بین مرگ و وفات با واژه شهادت




    وسلام نامی از نامهای خداست.
    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان عزیز.

    در یکی از تاپیکها که قفل شده بود یکی از کارشناسان عزیز فرموده بودند
    وفات با شهادت فرق ندارد.

    یعنی

    مرگ و وفات = شهادت

    انسان و تمام موجودات هستي ناگزير هستند تن به مرگ و نيستي بدن و جز ذات لايزال الهي همه مخلوقات جام مرگ را سر مي کشند و نيز مشخص گرديد مرگ شيوه های گوناگوني دارد که بنده فقط یک شیوه از آن را میخواهم خلاصه وار بگویم.که به مرگ سرخ معروف شده است.

    مرگ سرخ :يعني کشته شدن در خون غلتيدن وجان سپردن خونين که به چهار شکل ممکن است بوقوع بپيوندد :

    الف : مرگ با شهادت یعنی کشته در راه آزادی ، برابری ، نوعدوستی و... با انگیزه کاملا الهی.

    ب : مرگ با شهامت (به غير از شهادت) يعني کشته شدن در راه آزادی، برابری، نوعدوستي و... بدون انگيزه الهي .

    ج : مرگ سرخ به دنائت و حماقت يعني تن به ذلت دادن و برابر ظلم دفاع نکردن و بي حرکت بودن و نابود شدن و کشته شدن بوسيله ی ظلم .

    د : مرگ سرخ به رزالت يعني خودکشي .



    1) آیا گزینه الف با 3 گزینه دیگر برابر است؟
    2) آیا کسی که در راه آزادی و برابری اما بدون انگیزه الهی میمیرد با کسی که در راه آزادی و برابری و با انگیزه الهی میمیرد برابر است؟
    3) آیا کسی که تن به ذلت میدهد و در راه ظلم میمیرد با کسی که در راه خدا کشته میشود برابر است.
    4) آیا کسی که خودکشی میکند با کسی که در راه خدا قیام میکند و کشته میشود برابر است؟

    دوستان شما قضاوت کنید آیا واژه مرگ و وفات با واژه شهادت برابر است؟

    لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علی لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقتکما
    با ثامن الائمه جــــــــــــــواد الائمه گفت.
    با تازیانه مـــــــــــــــــــادر ما را چرا زدند.

    با ثامن الائمه جــــــــــــــواد الائمه گفت.
    چگونه مرگ یک مادر چهل تن متهم دارد.

    الهمــــــــ عجلــــــ لولیکــــ الفرجـــ (عج)

  11. #6

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,515
    حضور
    174 روز 16 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58289





    با نام و یاد دوست



    آیا واژه «وفات»با مفهوم «شهادت»تعارض دارد؟(به مناسبت شهادت حضرت زهرا)



    کارشناس بحث: عماد




  12. صلوات


  13. #7

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,133
    حضور
    45 روز 18 ساعت 18 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10535



    نقل قول نوشته اصلی توسط فاطمیون 18 نمایش پست ها
    وسلام نامی از نامهای خداست. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان عزیز. در یکی از تاپیکها که قفل شده بود یکی از کارشناسان عزیز فرموده بودند وفات با شهادت فرق ندارد. یعنی مرگ و وفات = شهادت
    دوست گرامی
    وفات اعم از شهادت است یعنی وفات دو نوع است
    الف: مرگ معمولی
    ب : شهادت
    لذا ممکن است وفات برای هر دوی اینها بکار رود ، وفات در مقابل شهادت نیست بلکه شهادت زیر مجموعه وفات است
    لذا ما در تاریخ گاهی داریم که از شهادت کسی تعبیر به وفات شده است
    در شهادت امام حسین علیه السلام کسی شبهه ای ندارد و همه به شهادت ایشان اعتراف دارند ولی گاه دیده میشود در بعضی از منابع واژه وفات برای این شهید بکار می رود

    در حدیثی از وحود مقدس رسول خدا صلى الله عليه وآله درباره امام حسين عليه السلام آمده: أما ان أمتي ستقتله فمن زاره بعد وفاته كتب الله له حجة من حججي.(1)
    آگاه باشيد كه امتم حسين را مى‌كشند، پس هر كس پس از وفاتش او را زيارت كند، خداوند ثواب يك حج از حجهاى مرا براى وى مى‌نويسد.
    با اینکه پیامبر می فرماید امام حسین علیه السلام به شهادت می رسند ولی باز می فرماید بعد از وفاتش اگر کسی زیارت کرد چه اجری دارد
    در منابع شیعه واهل سنت برای کسانی که درشهادتشان تریدید نیست واژه وفات به کار برده شده است

    مثل امام علی علیه السلام ، حمزه ، جعفر طیار

    حتی عمر بن خطاب که به اهل سنت وی را شهید می دانند در تاریخهای متعددی از مرگ وی با واژه وفات یاد شده است که درصورتیکه دوستان خواستند اسناد ارائه میشود

    1.ابن شهرآشوب، شير الدين أبي عبد الله محمد بن علي المازندراني (متوفاي588 هـ)، مناقب آل أبي طالب، ج 3، ص 272، ناشر: المكتبة والمطبعة الحيدرية ـ النجف، 1345هـ.

  14. صلوات


  15. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    علاقه
    دفاع از حضرت زهرا (س)-سید عباس-اکبر بیرامی
    نوشته
    1,424
    حضور
    33 روز 6 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    71
    آپلود
    2
    گالری
    2
    صلوات
    2980



    با سلام با اجازه استاد من هم مطالب رو عرض می کنم

    در مورد این که قبلا به جای شهادت از وفات استفاده می کردن در تقویم؟(سال 71)
    اولا: ما تقویم هایی که داریم حتی زمان شاه تقویم های بزرگ و نجومی کلمه شهادت امده است
    ثانیا:نماینده های مجلس به ما یک مصوبه نشان بدید که اقا ما می خواهیم شهادت حضرت زهرا را مطرح کنیم. و بگویند ما ی خواهیم کلمه شهادت را بیاریم در تقویم.
    ثالثا : ما از حضرت کاظم اوردیم مال قرن دوم هست امام کاظم می گوید : انما الفاطمه صدیقه شهیده شیخ مفید متوقی 413 المغنه ص 459 زیارت نامه فاطمه زهرا را اورده است واضافه کلمه شهادت و وفات کسی که وفات کرد ایا یعنی شهید نشده است خوب بفرمایید بزرگان اهل سنت و اهل تشیع در مورد کسانی که شهید شدند کلمه وفات امده است مرحوم اربیلی کشف الغمه ج2 ص 250 تعبیرش این است : اقا امام حسین بعد از این که پدرش وفات کرد در حالی که امیر المومنین شهید شده است
    ابن ابی شیبه متوفی 235 است می گوید :خطبنا الحسن بعد وفات علی
    الكتاب المصنف فی الأحادیث والآثار، ج 6 ص 371 و ج 7، ص 476، تحقیق: كمال یوسف الحوت، ناشر: مكتبة الرشد - الریاض، الطبعة: الأولى، 1409هـ

    یهودی و نصارا و شیعه و سنی معتقد است که حمزه شهید شده است
    منها بعد وفاة حمزة بن عبد المطلب ورسول الله.
    لعاصمی المكی، عبد الملك بن حسین بن عبد الملك الشافعی (متوفای1111هـ)، سمط النجوم العوالی فی أنباء الأوائل والتوالی، ج 1 ص 426، تحقیق: عادل أحمد عبد الموجود- علی محمد معوض، ناشر: دار الكتب العلمیة.
    در رابطه با جعفر طیار ابن ابی شیبه از عایشه نقل می کند
    عن عَائِشَةَ قالت لَمَّا أَتَتْ وَفَاةُ جَعْفَرٍ عَرَفْنَا فی وَجْهِ رسول اللهِ صلى الله علیه وسلم الْحُزْنَ … {إبن أبی شیبة الكوفی، أبو بكر عبد الله بن محمد (متوفای235 هـ)، الكتاب المصنف فی الأحادیث والآثار، ج 3، ص 62

    بزرگان مثل سخاوی در رابطه با عمر :
    وَفَاة عمر بن الْخطاب كَانَت فى سنة ثَلَاث وَعشْرين. وَفَاة عُثْمَان بن عَفَّان كَانَت فى سنة خمس وَثَلَاثِينَ. وَفَاة على بن أَبى طَالب كَانَت فى سنة أَرْبَعِينَ.
    الغایه فی شرح الهدایه ج1 ص 315

    ویرایش توسط ammarshia : ۱۳۹۲/۰۱/۱۶ در ساعت ۱۶:۵۱
    قابل توجه تهمت زنندگان ::
    ان شاء الله در آن دنیا با هم صحبت می کنیم و فقط یک سوال دارم چرا واقعا تهمت زدند ؟؟؟
    نکند ظاهر و باطن و عالم الغیب بودند نعوذ بالله ؟؟؟
    امام سجاد ع می فرمایند:
    لاستحل رجال مسلمون دمی * یرون أقبح ما یأتونه حسنا
    ای بسا اگر برخی لباب علمم ظاهر کنم مردم می گند امام سجاد بت پرسته یک مشت مسلمان خونم را می ریزن





  16. صلوات ها 3


  17. #9

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۱
    نوشته
    349
    حضور
    4 روز 9 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    81
    صلوات
    986



    نقل قول نوشته اصلی توسط عماد نمایش پست ها
    دوست گرامی
    وفات اعم از شهادت است یعنی وفات دو نوع است
    الف: مرگ معمولی
    ب : شهادت
    لذا ممکن است وفات برای هر دوی اینها بکار رود ، وفات در مقابل شهادت نیست بلکه شهادت زیر مجموعه وفات است
    لذا ما در تاریخ گاهی داریم که از شهادت کسی تعبیر به وفات شده است
    در شهادت امام حسین علیه السلام کسی شبهه ای ندارد و همه به شهادت ایشان اعتراف دارند ولی گاه دیده میشود در بعضی از منابع واژه وفات برای این شهید بکار می رود

    در حدیثی از وحود مقدس رسول خدا صلى الله عليه وآله درباره امام حسين عليه السلام آمده: أما ان أمتي ستقتله فمن زاره بعد وفاته كتب الله له حجة من حججي.(1)
    آگاه باشيد كه امتم حسين را مى‌كشند، پس هر كس پس از وفاتش او را زيارت كند، خداوند ثواب يك حج از حجهاى مرا براى وى مى‌نويسد.
    با اینکه پیامبر می فرماید امام حسین علیه السلام به شهادت می رسند ولی باز می فرماید بعد از وفاتش اگر کسی زیارت کرد چه اجری دارد
    در منابع شیعه واهل سنت برای کسانی که درشهادتشان تریدید نیست واژه وفات به کار برده شده است

    مثل امام علی علیه السلام ، حمزه ، جعفر طیار

    حتی عمر بن خطاب که به اهل سنت وی را شهید می دانند در تاریخهای متعددی از مرگ وی با واژه وفات یاد شده است که درصورتیکه دوستان خواستند اسناد ارائه میشود

    1.ابن شهرآشوب، شير الدين أبي عبد الله محمد بن علي المازندراني (متوفاي588 هـ)، مناقب آل أبي طالب، ج 3، ص 272، ناشر: المكتبة والمطبعة الحيدرية ـ النجف، 1345هـ.

    وسلام نامی از نامهای خداست.
    عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما کارشناس عزیز.

    معنی لغوی وفات = مردن و قطع حیات
    شهادت = کسی که در راه خدا و دین کشته شد.



    آیه قران کریم ، کلام خدا ، حرف خدا ، کلامی که در آن جای هیچ شک و شبهه ای نیست.

    (169 آ ل عمران)


    و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون
    و گمان مبر آنان كه در راه خدا كشته شده اند، مردگانی هستند، بلكه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره مندند.


    از ترجمه قرآن کاملا مشخصه که کسی که در راه خدا کشته شده است نمرد و زنده است.
    این ترجمه دقیقا برابر است با معنی لغوی شهادت.



    وهابیت و بهایت کثیف سالهاست که میخواهند واژه شهادت را از بین ببرند و دست به هر کاری زدند حتی آمریکا و اسرائیل جنایت کارهم با آنها هم صدا شدند.
    و همیشه از شهادت افتخار شیعه حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان وفات حضرت زهرا(س) یاد کردند.

    دوستان عزیز لطفا شما حرفهای وهابیت و بهایت وحشی و افسار گسیخته ای که تمام تلاششان را کردند تا تقدس واژه شهادت را از بین ببرند هم صدا و هم پیاله نشوید.
    ما با واژه شهادت بین کسانی که در راه خدا و دین کشته شدند با کسانی که در راه ظلم کشته شدند فرق میگذاریم.
    اگر به کسی که در راه ظلم کشته شد بگوییم وفات یافت و کسی هم که در راه دین کشته شد بگوییم وفات یافت ، فرقشان کجا هست.
    از این روست که ما به تمام کسانی که در راه خدا کشته شدند شهید میگییم.

    ما سه واژه داریم.

    شهادت = کسی که در راه خدا کشته شد. (حضرت زهرا(س) به شهادت رسید)
    وفات = کسی که مرد به هر دلیلی ( فلانی وفات یافت)
    هلاکت = کسی که در راه ظلم و برای ظلم بمیرد ( در جنگ دفاع مقدس 7 افسر عراقی به هلاکت رسیدند)مقابل واژه شهادت.

    وسلام

    لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علی لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقتکما
    با ثامن الائمه جــــــــــــــواد الائمه گفت.
    با تازیانه مـــــــــــــــــــادر ما را چرا زدند.

    با ثامن الائمه جــــــــــــــواد الائمه گفت.
    چگونه مرگ یک مادر چهل تن متهم دارد.

    الهمــــــــ عجلــــــ لولیکــــ الفرجـــ (عج)

  18. صلوات ها 2


  19. #10

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۱
    نوشته
    349
    حضور
    4 روز 9 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    81
    صلوات
    986





    شهادت اهلا من العسل

    لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علی لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقتکما
    با ثامن الائمه جــــــــــــــواد الائمه گفت.
    با تازیانه مـــــــــــــــــــادر ما را چرا زدند.

    با ثامن الائمه جــــــــــــــواد الائمه گفت.
    چگونه مرگ یک مادر چهل تن متهم دارد.

    الهمــــــــ عجلــــــ لولیکــــ الفرجـــ (عج)

صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود