صفحه 1 از 8 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا خداوند بخاطر بی حجابی عذاب نازل میکند؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۳
    علاقه
    گوش کردن آهنگ متال و رپ به طور مداوم هرشب قبل از خواب-بازی های کامپیوتری
    نوشته
    173
    حضور
    4 روز 8 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    333

    اشاره آیا خداوند بخاطر بی حجابی عذاب نازل میکند؟




    پيشاپيش از اينكه سؤالم رو رُك ميگم پوزش ميخوام ولي كاملاً در چارچوب اسلامي هست:
    مطلبي خواندم كه آقاي علوي گرگاني، علت توفان اخير تهران را بدحجابي در تهران و به زعم ايشان فساد اخلاقي در اين شهر ميدانند
    اين در حالي هست كه مدت هاست بشر علت اين حوادث را ميداند
    حال اگر ما ديد علمي و جغرافيايي اين حوادث را كنار بگذاريم و بپذيريم كه بلاياي طبيعي به علت بي حجابي و يا فساد هست
    پس چرا خداوند بايد ويروس كشنده ي (كرونا) را به سرزمين وحي بفرستد؟! و زائران بيمار و يا جونشون رو از دست بدن ، در حالي كه زنان در عربستان و بخصوص در مكه و مدينه كاملاً محدود، و پوشيده ي كامل هستن
    (طبق گفته ي آقاي گرگاني، ما دلايل مادي و علمي رو كنار گذاشتيم و فرض را بر اين گذاشتيم كه بلاياي طبيعي به بي حجابي و اعمال انسان ربط دارد)
    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۹۳/۰۹/۱۰ در ساعت ۱۱:۰۴
    «داوری نکنید تا بر شما داوری نشود. زیرا به همان‌گونه که بر دیگران داوری کنید، بر شما نیز داوری خواهد شد و با همان پیمانه که وزن کنید، برای شما وزن خواهد شد. (مَتّی 7:1, 2 NMV)

  2. صلوات ها 13


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    4,062
    حضور
    21 روز 10 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11165



    با نام الله




    آیا خداوند بخاطر بی حجابی عذاب نازل میکند؟








    کارشناس بحث: استاد کریم



    دلی که نشد خانه یاس نرگس

    خراب است و و یران صفایی ندارد








  5. صلوات ها 6


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    مجلس امام حسین(ع)، مطالعه، ورزش، خانواده.
    نوشته
    2,695
    حضور
    41 روز 1 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7505



    نقل قول نوشته اصلی توسط Ezio نمایش پست ها
    پيشاپيش از اينكه سؤالم رو رُك ميگم پوزش ميخوام ولي كاملاً در چارچوب اسلامي هست:
    مطلبي خواندم كه آقاي علوي گرگاني، علت توفان اخير تهران را بدحجابي در تهران و به زعم ايشان فساد اخلاقي در اين شهر ميدانند
    اين در حالي هست كه مدت هاست بشر علت اين حوادث را ميداند
    حال اگر ما ديد علمي و جغرافيايي اين حوادث را كنار بگذاريم و بپذيريم كه بلاياي طبيعي به علت بي حجابي و يا فساد هست
    پس چرا خداوند بايد ويروس كشنده ي (كرونا) را به سرزمين وحي بفرستد؟! و زائران بيمار و يا جونشون رو از دست بدن ، در حالي كه زنان در عربستان و بخصوص در مكه و مدينه كاملاً محدود، و پوشيده ي كامل هستن
    (طبق گفته ي آقاي گرگاني، ما دلايل مادي و علمي رو كنار گذاشتيم و فرض را بر اين گذاشتيم كه بلاياي طبيعي به بي حجابي و اعمال انسان ربط دارد)
    سلام علیکم
    خداوند متعال در آیه 30 سوره شوری می فرماید: وما أصابکم من مصیبة فبما کسبت أیدیکم ویعفو أن کثیر، هیچ مصیبتی به شما نمی رسد مگر بخاطر دستاوردهای خود شما وخدا از بسیاری می گذرد.
    د رذیل این آیه حدیث ازرسول خدا(ص) نقل شده است، که هیچ نکبتی وزخمی به انسان نمی رسد مگر بخاطر گناهانش.(تفسیر صافی،ج4، ص377)
    سخن آیت الله علوی گرگانی منبع ودلیل قرآنی وروایی دارد. مشخص شدن دلیل حوادث هم منافاتی با این ندارد چون سر منشا وعلة العلل خداوند است وعالم هستی تحت تدبیر الهی می چرخد. وقت حریم اله یرعایت نشود خداوند برای آگاه کردن بندگان بلایایی می فرستذ تا آنها به خودآیند. همه دلایل هم تا بحال مشص نشده است وخیلی اوقات انسانها قادر به کنترل این حوادث نیستند مثل گربادهایی که در آمریکا می آید وهنوز هم جلوی تخریب آن را نمی توانند بگیرند.
    از نظر دینی عالم هستی همه تحت تدبیر الهی هستند وخداوند هم طبق محتوای احادیث ما می خواهد که عالم بر اساس علل طبیعی خود بچرخد أبی الله أن یجری الأمور إلا بأسبابها، خداوند اباء دارد که امور عالم بر غیر اسباب طبیعی خود جاری ود. ولی برخی اوقات خداوند برای گوشمالی انسانها وبیدار کردن آنها از خواب غفلت اندازه وگستره این امور طبیعی را بیشتر می کند که خساراتی بوجود م یآورد. مثلا بارانی که نازل می شود آنقدر زیاد می شود که تبدیل به سیل شده وحوادثی بوجود می آورد. یا باد شدتش آنقد رزیاد می شود که تبدیل به گردباد می شود یا شدت آنقدر زیاد است که چندین کشته وزخم یدر تهران بجا می گذارد.
    یا زلزله ای مثل بم بوجود می آید. شما مشاهده می کنید در ترکیه که کشور اسلامی است ولی متاسفانه فساد ومراکز فساد شایع است هر از چندگاه زلزله ای بوجود می آید وصدها کشته ها به جا می گذارد.
    گناه صرفا محدود به بی حجابی نیست که بگوییم پس چرا در عربستان چنین شد. در عربستان هم وهابی ها در حق شیعیان وسایر مسلمین کم جنایت نمی کنند. در بحرین، یمن وسایر کشورهای اسلامی که مرکزیت تکفیری ها وکشتار یعیان وتحریک آنها را به عهده دارد.
    آیا خداوند بخاطر بی حجابی عذاب نازل میکند؟
    إنّ الصلوة تنهی عن الفحشاء والمنکر
    جامعه ای که در آن فرهنگ نماز باشد. دچار یاس، افسردگی، فساد وروز مره گی نمی شود.


  7. صلوات ها 10


  8. #4

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    نقل قول نوشته اصلی توسط Ezio نمایش پست ها
    پيشاپيش از اينكه سؤالم رو رُك ميگم پوزش ميخوام ولي كاملاً در چارچوب اسلامي هست:
    مطلبي خواندم كه آقاي علوي گرگاني، علت توفان اخير تهران را بدحجابي در تهران و به زعم ايشان فساد اخلاقي در اين شهر ميدانند
    اين در حالي هست كه مدت هاست بشر علت اين حوادث را ميداند
    حال اگر ما ديد علمي و جغرافيايي اين حوادث را كنار بگذاريم و بپذيريم كه بلاياي طبيعي به علت بي حجابي و يا فساد هست
    پس چرا خداوند بايد ويروس كشنده ي (كرونا) را به سرزمين وحي بفرستد؟! و زائران بيمار و يا جونشون رو از دست بدن ، در حالي كه زنان در عربستان و بخصوص در مكه و مدينه كاملاً محدود، و پوشيده ي كامل هستن
    (طبق گفته ي آقاي گرگاني، ما دلايل مادي و علمي رو كنار گذاشتيم و فرض را بر اين گذاشتيم كه بلاياي طبيعي به بي حجابي و اعمال انسان ربط دارد)


    با سلام

    البته هضم این بلاها و ارتباط ان با گناه برای مردم امی بسیار سخت است



    قرآن كريم با عبارات گوناگون علت عذاب ، بلا و ناراحتى ها را گناه خود انسان معرفى كرده است .
    به نمونه اى از اين آيات توجه مى كنيم :
    فكيف اذا اصابتهم مصيبه بما قدمت ايديهم (1)
    ((چگونه است زمانى كه مصيبت و گرفتارى آنها را دريابد؛ براى آنچه دستان خودشان پيش فرستاده است ؟))
    در اين آيه شريفه ، تركيب ((بما قدمت اءيديهم )) به معنى اعمال و كرده هاى خود انسان است كه قبل از خود آدمى ، به عالم ملكوت بالا مى رود و باعث نزول مصيبت مى گردد و مصيبت ، معنى عامى دارد كه هر نوع گرفتارى و رنج و عذاب را شامل مى شود.

    قرآن كريم در آيه ديگر، كرده هاى دست انسان را عامل بد حالى و گرفتارى معرفى مى نمايد:
    و ان تصبهم سيئه فبما قدمت ايديهم ، اذا هم يقنطون (2)
    ((وقتى به مردم بدى و گرفتارى روى مى دهد، در اثر آنچه دستانشان مقدم داشته و پيش فرستاده است ، مى بينى كه در آن هنگام مايوس ‍ مى گردند)).
    اين آيه ، هم علت رخدادهاى بد را گناه معرفى مى نمايد و هم از عكس ‍ العمل غلط مردم به هنگام مشاهده گرفتارى ، انتقاد مى كند؛ چرا كه آنها به جاى تذكر و توبه و زارى و بازگشت و به درگاه الهى ، از خدا بيش تر دور مى شوند و از رحمت خدا و اصلاح خود نااميد مى گردند! بهتر است بدانيم كه قرآن ، فلسفه نزول بلا، توبه و بازگشت مردم از گناه و سيره ناشايست قبلى معرفى شده است .
    گفتنى است كه جمله فوق در قرآن كاربرد زيادى داشته و در حدود 10 مورد، همين مفهوم را مى رساند.

    جمله ديگر قرآن در بيان علت بودن گناه و كردار مردم براى بلايا، ((سيئات ما عملوا)) مى باشد.
    فاءصابهم سيئات ما عملوا و حاق بهم ما كانوا به يستهزئون (3)
    ((بدى هاى اعمالشان به آن ها رسيد و آنچه را كه استهزاء مى كردند، همان آنان را در بر گرفت )).
    يعنى همان وعده خداوند را كه تكذيب مى كردند و باور نداشتند و به مسخره مى گرفتند، همان وعده الهى به وقوع پيوست و خداوند نتيجه اعمالشان را به آنان چشاند و قرآن بيش از 16 مورد با كلمه ((سيئه )) از رابطه مستقيم گناه و بلا پرده برداشته است .
    باز مى فرمايد:
    و الذين ظلموا من هولاء سيصيبهم سيئات ما كسبوا(4)

    ((آن هايى كه از اينان ظلم كردند، به زودى (در دنيا) بدى هاى آنچه را كسب كرده اند، به آنان خواهد رسيد)).
    اين آيه نيز تاكيد دارد كه حتما نتيجه ظلم در دنيا به شكل بلا به انسان اصابت خواهد كرد. در حدود 42 مورد، رابطه عذاب و جزا با گناه به وسيله همين كلمه ((كسب )) در قرآن بيان شده است .
    در آياتى ديگر گناه را مستقيما عامل عذاب و بلا معرفى مى نمايد:
    اءن لو نشاء اصبناهم بذنوبهم (5)
    ((اگر بخواهيم ، آنها را براى گناهانشان گرفتار مى كنيم .))
    ((و كلا اخذنا بذنبه (6)))
    ((همه هلاك شدگان را فقط براى گناهشان گرفتيم .))
    فاءعترفوا بذنبهم فسحقا لاصحاب السعير(7)
    ((بعد از هلاك ، به گناه خود اعتراف كردند، پس كوبيده و دور باد اصحاب سعير!))
    فكذبوه فعقروها فدمدم عليهم ربهم بذنبهم فسواها و لا يخاف عقبيها(8)
    قوم ثمود، حضرت صالح را تكذيب كردند و شتر را كه معجزه حضرت صالح بود، كشتند و پروردگارشان نيز آنان را براى گناهشان زير و رو كرد؛ به طورى كه با خاك يكسان شدند و خداوند از عاقبت اين كار هيچ هراسى نداشت )).
    در اين آيه شريفه ، نه تنها گناه را علامت بلا، كه علت زير و رو شدن و زلزله قوم ثمود معرفى مى كند. بهترين آيه اى كه كاملا ارتباط گناه را با زير و رو شدن شهرها و زلزله (رجفه بيان شده در آيات ديگر) معرفى مى نمايد، همين آيه آخر سوره شمس مى باشد. در آيات ديگر، عذاب قوم ثمود با رجفه (زلزله ) بيان شده ، پس زير و رو شدن مورد نظر در اين آيه ، همراه زلزله بوده است .
    آياتى كه گناه را علت مستقيم بلايا عنوان مى كنند، بسيار زياد است كه به همين چند مورد اكتفا مى كنيم .(9)
    قرآن كريم حتى زمينه بلا را، گناه معرفى مى نمايد؛ به طورى كه در صورت مشاهده گناه در جامعه ، بايد متوجه شد كه اين وضع ، مقدمه و نشانه نزول عذاب مى باشد:
    و اذا اءردنا اءن نهلك قرية اءمرنا مترفيها ففسقوا فيها فحق عليها القول و دمرناها تدميرا(10)
    ((وقتى بخواهيم شهرى (يا روستايى ) را هلاك گردانيم ، امر مى كنيم كه ثروتمندان و بزرگان (اثرگذاران ) آن جامعه فسق و فجور انجام دهند، آنگاه عذاب بر آنها حتمى و حق خواهد گشت و آن را زير و رو مى كنيم ؛ زير و رو كردنى !)).
    جامعه ، با ارتكاب گناه و فساد، مستحق عذاب مى شود و خود را در معرض ‍ انواع عذاب ها و انتقام هاى الهى قرار مى دهد؛ و اين راهى است كه خود افراد جامعه با پيروى از بزرگان جامعه ، انتخاب نموده اند، و ((خداوند به كسى ظلم نمى كند(11))).

    1- نساء، 62
    2- شورى ، 48
    3- نحل ، 34
    4- غافر،9
    5- اعراف ، 100
    6- عنكبوت ، 40
    7- ملك ، 11
    8- شمس ، 15
    9- رجوع شود به كتاب المعجم المفهرس ، ماده ((ذنب ))
    10- اسراء، 16
    11- عنكبوت ، 40

    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  9. صلوات ها 10


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    با سلام
    مفضل مى گويد كه امام صادق (عليه السلام ) فرمود:
    ((اى مفضل ! مبادا گناه كنى ، و شيعيان ما را از گناه گريزان ساز. به خدا قسم ! گناه به كسى ، زودتر از شما سرازير نمى شود.
    همانا وقتى به يكى از شما امر ناگوارى از سلطان مى رسد، آن نيست مگر براى گناهانش ، و برخى ديگر نيز به بيمارى دچار مى گردند و آن نيز جز براى گناه نيست و يكى ديگر از شيعيان ما، رزقش حبس مى شود و اين هم فقط به خاطر گناه است ، و براى ديگرى مرگ ، سخت مى گردد و آن نيست جز به علت گناه ، تا آن كه افرادى كه در اطراف او هستند، مى گويند: با مرگ غمگين شد.))

    وقتى امام ناراحتى مرا مشاهده كرد، فرمود:
    ((آيا مى دانى كه اين ها براى چيست ؟))
    عرض كردم : نمى دانم فدايت شوم . فرمود: ((آن ، به خدا قسم براى اين است كه شما در قبال گناهانتان در آخرت گرفتار نمى شويد و لذا عواقب گناه شما، زودتر در دنيا گريبانگيرتان مى گردد.)) (تا پاك شده ، از دنيا خارج گرديد)(1)

    كتاب ((اربعماءة )) از امير المومنين (عليه السلام ) نقل كرده كه فرمود:
    ((كسى از شيعيان ما نيست كه كارى انجام دهد كه ما او را از انجام آن كار نهى كرده ايم ؛ مگر اين كه به بلايى مبتلا مى گردد تا گناهش پاك شود يا در مورد مالش ، يا فرزندش و يا در مورد خودش ، تا اين كه خدا را در حالى ملاقات كند كه گناهى بر او نمانده باشد و گاه كه گناهى بر او باقى مانده است ، مرگش سخت مى شود.)) (تا چيزى باقى نماند)(2)
    در اين قسمت ، براى اثبات بيشتر رابطه گناه و بلا، حديثى را ذكر مى نماييم . اين حديث ، نه تنها رابطه گناه و بلا را مشخص مى سازد، بلكه جالب اين است كه رابطه هر نوع گناهى را با بلايى خاص بيان مى نمايد و اين حديث نمونه اى از احاديث زياد در اين زمينه است .


    امام باقر (عليه السلام ) از رسول خدا (صلى الله عليه و آله ) نقل كرده كه فرمودند:

    ((پنج چيز است كه اگر به آن ها گرفتار شديد، بايد به خدا پناه ببريد. آنگاه فرمود:

    1.
    زنا و روابط نامشرع ممكن نيست در ميان جمعيتى آشكارا پديدار گردد، مگر اين كه ، طاعون و بيمارى هاى بى سابقه (!!!!!!!!!!!!!!!!!) در ميانشان شيوع پيدا كند؛

    2. و پيمانه و وزن را نكاهند (كم فروشى و كم كارى در مقابل مزد)، مگر اين كه ، مبتلا به خشكسالى و سختى زندگى (معيشت تنگ ) و ظلم و جور زمامداران گردند؛

    3. و از اداى زكات سرباز نزنند، جز اين كه از باران محروم گردند، به طورى كه اگر حيوانات نباشند، هرگز بر ايشان نبارد؛

    4. و عهد و پيمان را نشكنند (كه راى دادن يكى از مصاديق عهد و پيمان در ز
    مان ما مى باشد)، مگر اين كه ، خدا دشمنانشان را بر آنها مسلط سازد كه پاره اى از آنچه در دست دارند، از آنها بگيرند؛

    5. و در قضاوت و داورى بر خلاف حكم خدا حكمى نكنند (با رشوه يا به علت گرايش هاى سياسى و فاميلى و پارتى و غيره )، مگر اين كه خداوند درگيرى و كارزار را در ميانشان افكند.3))

    چنانچه ملاحظه فرموديد، در اين حديث شريف ، علل هر كدام از بلايا، گناهى بخصوص معرفى شده است .

    1- بحار الانوار، ج 6، ص 157، ح 15

    2- بحار الانوار، ج 6، ص 157، ح 14

    3-ثواب الاعمال و عقاب الاعمال ، ص 303

    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  11. صلوات ها 11


  12. #6

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    ((فساد طبيعت و تخريب محيط زيست و گرفتارى هاى دريا و خشكى ، محصول عملكرد انسان هاست .))؛ ظهر الفساد فى البر و البحر بما كسبت ايدى الناس (روم ، 41)
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  13. صلوات ها 9


  14. #7

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    2,599
    حضور
    54 روز 8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6491



    نقل قول نوشته اصلی توسط Ezio نمایش پست ها
    پيشاپيش از اينكه سؤالم رو رُك ميگم پوزش ميخوام ولي كاملاً در چارچوب اسلامي هست:
    مطلبي خواندم كه آقاي علوي گرگاني، علت توفان اخير تهران را بدحجابي در تهران و به زعم ايشان فساد اخلاقي در اين شهر ميدانند
    اين در حالي هست كه مدت هاست بشر علت اين حوادث را ميداند
    با عرض سلام و اجازه از کارشناسان محترم

    در رابطه با اینکه میفرمایید بشرعلت حوادث را میداند، چنین نیست.

    بشر علل ثانویه را میداند. مثلا میداند که در اثر سنگینی و سبکی هوای گرم و سرد باد میاید و خاکهای شوره زاری را بلند میکند و طوفان میشود .

    علت اولیه ، همان نظام و قواعدی هست که خداوند بین اعمال انسانها با جهان خارج قرار داده.

    امروزه بشر هم به این مساله پی برده. مثال ساده آن: وقتی وارد محیطی میشوید که همیشه مشاجره و دعوا بوده احساس ناخوشایندی دارید. یا اگر کسی پشت سر شما بدگویی کند عصبانی و مضطرب هستید .

    بنابراین اعمال انسانها بر روی محیط و اشیا و افراد خارجی تاثیر گذار هست.
    ویرایش توسط Serat : ۱۳۹۳/۰۳/۱۵ در ساعت ۱۹:۵۶
    امام خامنه ای: زیر پرچم امیرالمومنین دشمن و دوست آنچنان واضح نبودند. دشمن همان حرفهایی را میزد که دوست میزند...
    آگاهی خود را بالا ببرید. نقش نخبگان و خواص اینست که این بصیرت را نه فقط در خودشان بلکه در دیگران هم بوجود بیاورند. رسا بگویید روشن بگویید، مبین بگویید آنچه را که میفهمید. سعی هم بکنید آنچه را که فهمیده اید درست باشد.

  15. صلوات ها 5


  16. #8

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۳
    علاقه
    گوش کردن آهنگ متال و رپ به طور مداوم هرشب قبل از خواب-بازی های کامپیوتری
    نوشته
    173
    حضور
    4 روز 8 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    333

    چرا خداوند به سرزمين وحي ويروس ميفرستد؟ در حالي زنان در آنجا پوشيده ي كامل هستن




    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    یا زلزله ای مثل بم بوجود می آید. شما مشاهده می کنید در ترکیه که کشور اسلامی است ولی متاسفانه فساد ومراکز فساد شایع است هر از چندگاه زلزله ای بوجود می آید وصدها کشته ها به جا می گذارد.
    گناه صرفا محدود به بی حجابی نیست که بگوییم پس چرا در عربستان چنین شد. در عربستان هم وهابی ها در حق شیعیان وسایر مسلمین کم جنایت نمی کنند. در بحرین، یمن وسایر کشورهای اسلامی که مرکزیت تکفیری ها وکشتار یعیان وتحریک آنها را به عهده دارد.
    يعني بم در فساد بود؟!!
    يك شهرستان ساده در جنوب ايران، اين سخن از نظر وجداني اصلاً قابل قبول نيست و كلي انسان بي گناه مانند كودكان از بين رفتند! و شما به جاي تفكر در مقاوم سازي و پيش گيري با اين گفته ها چشم بر جان انسان ها مي بنديد و مي گويد خدا آن ها را براي هشدار نابود كرده!
    و اما در آمريكا، در آمريكا با گسترش دانش كلي جلوي تلفات رو مي گيرن يا در ژاپن كه روزي نيست زلزله نياد اما با تدبير مشكل رو حل كردن
    يا شما مي بيني در افغانستان مسلمان يك زلزله مي آيد با دو هزار كشته! اما در آمريكا،بلاد كفر زلزله و سيل مياد با كمترين كشته! در ژاپن كافر هم همين طور
    اما در مورد كرونا در عربستان شما به من پاسخ نداديد و در جمله اي كوتاه علت اين ويروس را ستم وهابي ها بيان كرديد كه صحيح نيست!
    البته اشتباه نكنيد منظور من اين نيست كه وهابي ها ستم نمي كنند،
    حرف من اينه: كه اتفاقاً تنها گروهي كه از اين ويروس در امان مي مونن همون سران و رهبران وهابيّت هستند چون به شدت كنترل ميشن (قدرت پيشگيري و درمان دارن)
    و اين مردم عادي و زائران مسافر هستند كه دچار مشكل ميشن نمونه اش هم دو ايراني كه جان باختند
    يكي جواب درست به من بده:
    چرا خداوند به سرزمين وحي ويروس مي فرستد؟
    ویرایش توسط Ezio : ۱۳۹۳/۰۳/۱۵ در ساعت ۲۲:۰۰
    «داوری نکنید تا بر شما داوری نشود. زیرا به همان‌گونه که بر دیگران داوری کنید، بر شما نیز داوری خواهد شد و با همان پیمانه که وزن کنید، برای شما وزن خواهد شد. (مَتّی 7:1, 2 NMV)

  17. صلوات ها 9


  18. #9

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۳
    علاقه
    گوش کردن آهنگ متال و رپ به طور مداوم هرشب قبل از خواب-بازی های کامپیوتری
    نوشته
    173
    حضور
    4 روز 8 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    333



    اصلاً هرچي بلا مياد تو ايران بخاطر بد حجابي هست!
    من مي گم چرا تو سرزمين وحي بايد ويروس بياد و زائرين آسيب ببينند؟
    اون هم زائرين و مردم عادي نه وهابي هاي ستم كار!
    «داوری نکنید تا بر شما داوری نشود. زیرا به همان‌گونه که بر دیگران داوری کنید، بر شما نیز داوری خواهد شد و با همان پیمانه که وزن کنید، برای شما وزن خواهد شد. (مَتّی 7:1, 2 NMV)

  19. صلوات ها 7


  20. #10

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    مطالعات دینی، فلسفی، ریاضی، فیزیکی ...
    نوشته
    2,628
    حضور
    73 روز 19 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    8025



    همانطور که جناب .امین. هم تذکر دادند علوم تجربی تنها رابطه‌ی یک پدیده را با رابطه‌ی پدیده‌ی دیگر بررسی می‌کند، اینکه هر وقت اینطور شد تجربه نشان داده که آنطور خواهد شد، بعد هم یک رابطه‌ی تجربی به صورت فرمول در می‌آورندمثل قانون دوم نیوتون یا ... که این ارتباط را نشان دهد. ولی هرگز از خود نمی‌پرسند که چرا آن پدیده باید آن پدیده را نتیجه دهد و نه پدیده‌ی دیگری را. به عبارت دیگر علوم تجربی جنبه‌ی توصیفی دارند و پاسخ سؤال «چگونه» را می‌دهند و نه «چرا». اسباب را می‌بینند و از علت‌ها غافلند. در مورد علت‌ها فقط گاهی می‌توانند حدس بزنند.
    خداوند در اداره‌ی عالم سنت‌هایی وضع کرده است که حالت خیلی خاص شده‌ی آن که تحدید به دنیا بشود می‌شود همان قوانینی که در علوم تجربی سعی در یافتنش دارند و در هر رشته‌ای تنها تقریب‌هایی از برخی از انها را تا کنون یافته‌اند. تمام این تکنولوژی‌ها هم بر اساس همان تقریب‌هاست.
    از جمله‌ی این سنت‌ها مثلاً این است که صدقه ۷۰ بلا را دفع می‌کند و یا اینکه برخی از گناهان باعث برخی پدیده‌های دیگر می‌شوند. در دعای شریف کمیل داریم:

    اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تَهْتِكُ الْعِصَمَ‏ اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تُنْزِلُ النِّقَمَ‏ اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تُغَيِّرُ النِّعَمَ‏ اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تَحْبِسُ الدُّعَاءَ اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تُنْزِلُ الْبَلاَءَ
    خدايا!بيامرز براى من آن گناهانى را كه پرده حرمتم میدرد،خدايا!بيامرز براى من آن گناهانى را كه كيفرها را فرو میبارند،خدايا! بيامرز برايم گناهانى را كه نعمتها را دگرگون میسازند،خدايا!بيامرز برايم آن گناهانى را كه دعا را باز میدارند،خدايا! بيامرز برايم گناهانى كه بلا را نازل میكند،

    هر گناهی بلا نازل نمی‌کند ولی برخی گناه‌ها سبب می‌شوند تا پدیده‌هایی که بلا به حساب می‌آیند نازل گردند که برادرمان جناب رضا برخی را برایتان شمردند.

    در مورد کشورهایی مثل آمریکا و ژاپن که مثال زدید می‌توان بحث‌هایی را داشت، مثل اینکه کلام خدا به بسیاری از مردم آن بلاد کفر نرسیده است و آنها دشمن دین خدا نیستند و گناهانشان را هم شاید اصلاً ندانند که گناه است. چه بسا این بلاها پاسخ آن گناه‌ها نباشد، اگرچه خدا می‌داند شاید هم به صورت تکوینی این سنت‌ها شامل حال ایشان هم بشود. برای توضیح این مطلب اما توجه به آن آیه که کارشناس محترم آوردند می‌تواند مفید باشد که خداوند فرموده هیچ مصیبتی به شما نمی‌رسد مگر در نتیجه کارهای خودتان است که خداوند ار بسیاری از آنها می‌گذرد و بر برخی از آنها شما را می‌گیرد. شاید عفو خداوند بر مردم آن کشورها به همین دلیل بیشتر از حتی عفو خداوند به مسلمینی باشد که کلام خدا به ایشان رسیده است.

    اما در مورد سران وهابی و آمریکا و اسرائیل و ... که به قول شما مصون از این عذابها بوده‌اند تا کنون مهم این است که مصون از مرگ نیستند و به زودی مرگ همه‌ی ایشان را به کام خود خواهد کشید و عدالت خداوند را با تمام وجود خواهند چشید، اگر توبه نکنند و سعی بر جبران نکنند که بعید همه هست توفیق توبه پیدا کنند با این همه جنایت و سیاهی دل که کسب کرده‌اند. مثالش که شاید با آن بهتر مسأله را درک کنید این است که شخصی آدم می‌کشد و از روی سادگی او راحت از روی نشانه‌ها دستگیرش می‌کنند و زندان و اعدام می‌شود، یعنی تاوان دنیایی به او می‌رسد و خدا می‌داند که با آن تاوان‌ها پاک بشود یا خیر. اما یک نفر با نقشه و حساب شده آدم می‌کشد و آن قدر از هوش خود بهره می‌برد که جناب پوارو هم بیاید نتواند قاتل بودن او را اثبات کند، در این صورت در دادگاه دنیا او تبرئه می‌شود ولی در دادگاه خداوند تبرئه در کار نیست و قاضی آن دادگاه خودش در دنیا شاهد بوده است. پس چیزی که هوش این قاتل برایش به ارمغان آورده فرار از عدالت نبوده ست بلکه مستقیماً او را از دنیا به دادگاه خداوند می‌برد که تاوان و جریمه‌ی بعد از مرگ هم به مراتب سخت‌تر از تاوان دنیایی است، اینجا یک بار اعدام می‌شد ولی آنجا قرنها باید طعم مردن و زنده شدن و بدتر از آن را بچشد ... با این اوصاف آیا استفاده‌ی او از ذهن خلاقش برایش آرامش و راحتی به ارمغان آورده یا سختی و عذاب بیشتر. حالا برسیم به سران دولتهای غاصب و زورگو و کافر و ...، فرض کنید خداوند عذابی بفرستد که با آن عذاب گناهان یک قوم همراه باشد، خداوند می‌تواند طوری عذاب بفرستد که هیچ کس باهر تدبیری هم که سنجیده باشد راه فراری از ان نداشته باشد ولی با سنت استدراج با ظالمان برخورد کند و اجازه دهد رذل‌ترین مردم از ان بلا جان سالم به در ببرند، آیا این برای انها مزیتی را اثبات می‌کند؟ آیا شهید شدن امام حسین علیه‌السلام توسط یزید و کشته نشدن یزید به دست امام حسین علیه‌السلام مزیتی را برای یزید اثبات می‌کند؟ خیر.

    سنت‌های خداوند یکی دو تا نیست، باید از دیدی وسیع‌تر به مسأله نگاه کرد، گاهی حادثه‌ای به علتی رخ می‌دهد و گاهی به علت دیگر، زمانی ابرهه خواست خانه‌ی خدا را خراب کند خداوند پرندگان ابابیل را فرستاد که او را با سپاهش له کنند و زمانی هم سپاه یزید کعبه را به منجنیق بستند و عذابی هم بر ان سپاه نازل نشد. این علمی که نزد دانشمندان است مگر به این راحتی‌هاست و فقط تابع یک یا دو متغیر است که انتظار باشد علم ظاهر و باطن خداوند فقط تابع یکی دو متغیر باشد؟
    بهترین سرمایه‌گذاری عمر در کمک به تعجیل در ظهور است،
    ... بضاعتی محدود و اثرگذاری نامحدود،
    نگران سوددهی‌اش هم نیستیم چون خدا تضمین کرده است که قیام به بار خواهد نشست
    هر که می‌خواهد نامحدود بندگی خدا را کند و در هر خیری سهیم شود بسم الله ...

    بزرگواران و دوستان و هم‌مباحثه‌ای‌ها، ان شاء الله اگر جسارتی کرده‌ام ببخشید و اگر کوتاهی کرده‌ام یا رنجشی به شما رسانده‌ام حلال کنید

  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 8 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود