جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: علت شش ماهه دنیا آمدن امام حسین (ع)

  1. #1

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    2
    حضور
    57 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    12

    اشاره علت شش ماهه دنیا آمدن امام حسین (ع)




    سلام

    دوستان کسی میدونه چرا امام حسین شش ماهه دنیا اومدن ؟

    من میخوام علتش رو بدونم با منبع موثق و اینکه کامل باشه و کلمات ساده و قابل فهم ...

    ممنونم از پاسخگوییتون پیشاپیش



    پی نوشت : من عضو جدیدم کمی توو سایت گشتم ولی خیلی گیج شدم چون راستش مذهبی نیستم و این سوال هم برای مادرم میخوام جوابشو ... در اخر به این نتیجه رسیدم که اینجا بهترین جا برای پرسیدن سوالم هست ... اگر اشتباهی انجام دادم عذرخواهی میکنم . ♥
    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۹۴/۰۱/۰۷ در ساعت ۱۶:۰۶

  2. صلوات ها 8


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    4,062
    حضور
    21 روز 10 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11167



    با نام الله




    علت شش ماهه دنیا آمدن امام حسین (ع)








    کارشناس بحث: استاد هادی



    دلی که نشد خانه یاس نرگس

    خراب است و و یران صفایی ندارد








  5. صلوات ها 7


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    علاقه
    خدا،پیامبر، امام و ...
    نوشته
    1,892
    حضور
    84 روز 3 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6737



    با سلام و عرض ادب

    ضمن خوش آمدگویی و تشکر از بابت پرسش خوبتان خدمت شما عرض می کنم؛ در اینکه مدت حمل امام حسین علیه السلام چند ماه بوده است اختلاف نظر وجود دارد برخی مانند این شهر آشوب ذکر کرده ولادت آن حضرت بعد از ده ماه و بیست روز از ولادت برادرش امام حسن علیه السّلام بود( در نتیجه مدت حمل حضرت بیش از 6 ماه بوده است) و برخی مدت حمل ایشان را 6 ماه ذکر کرده اند.( منتهی الامال ، ج1 ، ص 522 ،شیخ عباس قمی ،قم ،انشارات هجرت ،1378 ، چاپ سیزدهم) در حديث است که مدت حمل سيدالشهداء شش ماه طول‏ کشيد(نفس المهموم، ص 6، و بحار، جلد دهم، باب 11 )
    اگر قول اول را نپذیریم بازهم مشکلی ایجاد نمی شود چون کمترین مدت وضع حمل شش ماه است که امکان زنده ماندن کودک وجود دارد و در طول تاریخ نمونه هایی برای اثبات این ادعا ذکر کرده اند: برای مثال در مورد حضرت عيسي نقل شده كه شش ماهه متولد شد. همين طور حضرت يحيي زنده ماند. ( بحارالانوار, ج 14 ص 207 تفسير صافي , ج 5 ص 14)
    امكان اين كه بچه اي شش ماهه متولد شود، وجود دارد، ولي غالباً بچه هايي كه شش ماهه متولد مي شدند مرده اند، غير از حضرت عيسي و حضرت امام حسين كه در روايت آمده: اين دو شش ماهه متولد شدند، ولي زنده ماندند و بزرگ شدند.( بحارالانوار, ج 43 ص 253و 245)



  7. صلوات ها 7


  8. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    2
    حضور
    57 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    12



    با تشکر از پاسخ گویی شما کارشناس عزیز ...

    من توو اینترنت سرچ کرده بودم قبلا و این مطالبی که شما فرمودین نوشته شده بود ...
    من میخوام بدونم علتش چی بوده ؟

    در مورد حضرت عیسی که خوب کلا تولد ایشون بدون پدر یه معجزه بوده و به جز امام حسین و حضرت یحیی نوزاد شش ماهه زنده نمیمونه ...
    که توو مواردی ذکر شده بود حضرت یحیی و امام حسین شباهت های زیادی باهم داشتند ...

    اما ننوشته بود چرا شش ماهه متولد شدند ؟

    بازم ممنونم از شما .

  9. صلوات ها 4


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40518



    نقل قول نوشته اصلی توسط saba64 نمایش پست ها
    با تشکر از پاسخ گویی شما کارشناس عزیز ...

    من توو اینترنت سرچ کرده بودم قبلا و این مطالبی که شما فرمودین نوشته شده بود ...
    من میخوام بدونم علتش چی بوده ؟

    در مورد حضرت عیسی که خوب کلا تولد ایشون بدون پدر یه معجزه بوده و به جز امام حسین و حضرت یحیی نوزاد شش ماهه زنده نمیمونه ...
    که توو مواردی ذکر شده بود حضرت یحیی و امام حسین شباهت های زیادی باهم داشتند ...

    اما ننوشته بود چرا شش ماهه متولد شدند ؟

    بازم ممنونم از شما .

    با سلام

    در مورد شش ماه به دنیا آمدن امام حسین ع حکمتهای وجود دارد که بنده به یکی از آنها اشاره میکنم

    ((وَوَصَّيْنَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَيْهِ إِحْسَانًا حَمَلَتْهُ أُمُّهُ كُرْهًا وَوَضَعَتْهُ كُرْهًا وَحَمْلُهُ وَفِصَالُهُ ثَلَاثُونَ شَهْرًا حَتَّى إِذَا بَلَغَ أَشُدَّهُ وَبَلَغَ أَرْبَعِينَ سَنَةً قَالَ رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَى وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَصْلِحْ لِي فِي ذُرِّيَّتِي إِنِّي تُبْتُ إِلَيْكَ وَإِنِّي مِنَ الْمُسْلِمِينَ )).
    ((و انسان را [نسبت‏] به پدر و مادرش به احسان سفارش كرديم. مادرش با تحمّل رنج به او باردار شد و با تحمّل رنج او را به دنيا آورد. و بار برداشتن و از شير گرفتنِ او سى ماه است، تا آن گاه كه به رشد كامل خود برسد و به چهل سال برسد، مى‏گويد: «پروردگارا، بر دلم بيفكن تا نعمتى را كه به من و به پدر و مادرم ارزانى داشته‏اى سپاس گويم و كار شايسته‏اى انجام دهم كه آن را خوش دارى، و فرزندانم را برايم شايسته گردان در حقيقت، من به درگاه تو توبه آوردم و من از فرمان‏پذيرانم.» )).1

    اين آيه از جهاتى با امام حسين عليه السلام ارتباط دارد:

    در الدر المنثور است كه عبد الرزاق، عبد بن حميد و ابن منذر از طريق قتاده از ابى حرب بن ابى الاسود دئلى روايت كرده‏اند كه گفت: زنى را نزد عمر آوردند كه شش ماهه زائيده بود، عمر از اصحاب رسول خدا حكم وى را پرسيد.
    على (ع) فرمود نبايد سنگسار شود، مگر نمى‏بينى خداى تعالى مى‏فرمايد:" وَ حَمْلُهُ وَ فِصالُهُ ثَلاثُونَ شَهْراً" و ازسوى ديگر مى‏فرمايد:" وَ فِصالُهُ فِي عامَيْنِ"، پس بايد فهميد كه اقل حمل شش ماه است.
    پس عمر آن زن را رها كرد.
    راوى مى‏گويد: بعدا شنيديم كه آن زن درست در آخر شش ماه وضع حمل كرده بوده

    اين داستان را مفيد هم در ارشاد نقل كرده «2».
    و نيز در الدر المنثور است كه ابن منذر و ابن ابى حاتم از بعجة بن عبد اللَّه جهنى روايت كرده كه گفت:
    مردى از قبيله ما، با زنى كه او نيز از جهنيه بود ازدواج نمود، و آن زن درست بعد از شش ماه از ازدواجش فرزندى آورد، همسرش نزد عثمان بن عفان رفت، و داستان را گفت. عثمان دستور داد زن را سنگسار كنند، جريان به على (ع) رسيد، نزد عثمان رفت، كه اين چه دستورى است كه داده‏اى؟
    عثمان گفت او شش ماهه زائيده، و مگر چنين چيزى ممكن است؟
    حضرت فرمود: مگر نشنيده‏اى كه خداى تعالى مى‏فرمايد:" وَ حَمْلُهُ وَ فِصالُهُ ثَلاثُونَ شَهْراً"، و از سوى ديگر مدت شير دادن را دو سال تمام دانسته، و فرموده:" حَوْلَيْنِ كامِلَيْنِ" دو سال از سى ماه كسر شود چقدر مى‏ماند، مگر بيش از شش ماه باقى مى‏ماند؟
    عثمان گفت: به خدا سوگند متوجه اين نكته نبودم. برويد زن را بياوريد، وقتى آوردند ديدند از حكم اعدام سخت ترسيده، بخواهرش گفته بوده از اين ماجرا غصه مخور (و مپندار كه من براى قبيله ننگى آورده‏ام)، به خدا سوگند احدى غير از شوهرم با من نزديكى نكرده.
    راوى سپس مى‏گويد: آن كودك بزرگ شد، و پدرش اعتراف كرد كه او فرزند من است، چون شبيه‏ترين مردم به پدر خود بود. و باز مى‏گويد: من آن مرد را ديدم كه در آخر بيمار شد و تكه‏هاى بدنش در بستر مى‏ريخت. «3»

    1- احقاف : 15.
    2 الدر المنثور، ج 6، ص 40.
    3 ارشاد مفيد، فى قضاياه فى زمن امارة العمر، ص 110.
    4 الدر المنثور، ج 6، ص 40

    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۳/۰۳/۱۸ در ساعت ۱۲:۰۶
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  11. صلوات ها 2


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۳/۰۹/۰۷, ۱۲:۳۲ : 2

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود