صفحه 1 از 20 12311 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا تورات تحریف شده است؟!

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    نوشته
    257
    حضور
    7 روز 1 ساعت 26 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    520

    اشاره آیا تورات تحریف شده است؟!




    با سلام

    در آیه 43 سوره مائده آمده است:

    و چگونه تو را داور قرار مى‏دهند با آنكه تورات نزد آنان است كه در آن حكم خدا [آمده] ست‏سپس آنان بعد از اين [طلب داورى] پشت مى‏كنند و [واقعا] آنان مؤمن نيستند
    این آیه کاملا نشان میدهد حداقل تورات زمان پیامبر تورات واقعی بوده اما اگر تورات الان با تورات زمان پیامبر فرق میکند پس قرآن برای تمامی زمانها نیست و این سخنش بیهوده است اما اگر تورات تحریف نشده است چرا علمای اسلام تاکید بر تحریف آن دارند؟!

    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۳/۱۲/۲۰ در ساعت ۲۰:۲۱

  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,515
    حضور
    174 روز 17 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58293



    با نام و یاد دوست






    آیا تورات تحریف شده است؟!








    کارشناس بحث: استاد شعیب


  5. صلوات


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    1,850
    حضور
    25 روز 13 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4427



    با سلام خدمت شما دوست عزیز
    آیه 42 و 43 درباره درخواست قضاوت یهود از پیامبر و اجرای حکمی بوده است :
    سَمَّاعُونَ لِلْکَذِبِ أَکَّالُونَ لِلسُّحْتِ فَإِنْ جاؤُکَ فَاحْکُمْ بَيْنَهُمْ أَوْ أَعْرِضْ عَنْهُمْ وَ إِنْ تُعْرِضْ عَنْهُمْ فَلَنْ يَضُرُّوکَ شَيْئاً وَ إِنْ حَکَمْتَ فَاحْکُمْ بَيْنَهُمْ بِالْقِسْطِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطينَ(آنها سخت شنونده و پذیرنده دروغ و خورنده حرامند ( مردمشان از علمای خود دروغ می پذیرند و علمائشان از مردم رشوه می گیرند ) پس اگر به نزد تو آمدند خواهی میان آنها داوری کن یا از آنان روی برتاب ، و اگر روی برتافتی هرگز هیچ زیانی به تو نمی رسانند ، و اگر داوری کردی میانشان به عدل و داد داوری کن ، زیرا خدا عدالت پیشگان را دوست دارد.)
    وَ کَيْفَ يُحَکِّمُونَکَ وَ عِنْدَهُمُ التَّوْراةُ فيها حُکْمُ اللَّهِ ثُمَّ يَتَوَلَّوْنَ مِنْ بَعْدِ ذلِکَ وَ ما أُولئِکَ بِالْمُؤْمِنينَ(و چگونه تو را داور قرار می دهند با آنکه تورات که حکم خدا در آن است نزد آنهاست! آن گاه پس از آن ( داوری ) روی برمی تابند ( با اینکه حکم تو مطابق کتابشان است ) و آنها ( به کتاب خود نیز ) ایمان ندارند.)

    باید توجه داشت که اولا - ما تمام تورات را تحریف یافته نمى دانیم بلکه قسمتى از آن را مطابق واقع مى دانیم و اتفاقا حکم فوق از این احکام تحریف نایافته مى باشد ثانیا - تورات هر چه بوده نزد یهودیان یک کتاب آسمانى و تحریف نایافته محسوب مى شده با این حال آیا جاى تعجب نیست که آنها به آن عمل نکنند؟!.

    باید دانست که حکم مزبور یعنى (حکم سنگسار کردن زن و مردى که زناى محصنه کرده اند) در تورات کنونى در فصل بیست و دوم از سفر تثنیه آمده است .
    تعجب از این است که آنها تورات را یک کتاب منسوخ نمى دانند، و آئین اسلام را باطل مى شمرند با این حال چون احکام تورات موافق امیالشان نیست آن را رها کرده و به سراغ حکمى مى روند که از نظر اصولى با آن موافق نیستند. و از آن عجبتر اینکه بعد از انتخاب تو براى داورى ، حکم تو را که موافق حکم تورات است چون بر خلاف میل آنها است نمى پذیرند.
    (ثم یتولون من بعد ذلک ).
    حقیقت این است که آنها اصولا ایمان ندارند و گر نه با احکام خدا چنین بازى نمى کردند.
    (و ما اولئک بالمؤ منین ).

    پس تورات در دست یهودیان درزمان پیامبر در برخی از احکامش تحریف شده و در برخی تحریف نشده بود همانند توراتی که الان موجود است که حکم سنگسار در آن موجود است:
    در اصحاح بیست و دوم از سفر تثنیه از تورات عربى چاپ کمبروج سال 1935 میلادى چنین آمده :
    (22) اگر مردى دیده شود که با زنى شوهر دار در بسترى جمع شده ، باید هر دو کشته شوند، هم آن مرد که با زن جمع شده ، و هم زن تا به این وسیله شر از میان بنى اسرائیل کنده شود (23) اگر دخترى باکره که نامزد مردى شده به مردى برخورد کند و آن مرد در آن شهر با وى جمع شود(24) باید آن دو را به طرف دروازه آن شهر بیرون ببرید و هر دو را سنگ باران کنید تا بمیرند، آن دختر به جرم اینکه در شهر بود و مى توانست فریاد بزند و براى حفظ ناموس خود مردم را به کمک طلب کند و آن مرد را به جرم اینکه زن صاحب شوهرى را ذلیل و بى آبرو کرده ، پس به وسیله سنگباران شر را از بین خود بیرون کنید.
    و این عبارت بطورى که ملاحظه مى کنید حکم رجم را مخصوص ‍ بعضى از صور زناى محصنه کرده ، آن صورتى که زنا در شهر واقع شود و زن نامزد داشته باشد.

    یهود زمان پیامبر وقتی که یکی از ثروتمندان و صاحب منسبان اجتماعی جامعه زنای محصنه می کرد از این حکم فرار می کردند و اجرا نمی کردند زمان پیامبر همچین اتفاقی برای یکی از بزرگان یهود خیبر افتاد و برای فرار از حکم سنگساری که در تورات بود به پیامبر رجوع کردند تا بین آنها حکم را اجرا کند به امید این که حکم اسلام سبک تر است. که بعد از بیان حکم اسلام آنها سر باز زدند آنگاه آیات مذکور نازل شد.
    پس تورات همان گونه که اکنون کاملا تحریف نشده و مصون از تحریف هم نیست در زمان پیامبر هم در برخی از احکام تحریف نشده بود.

    در ادامه برای اطلاع بیشتر داستان مراجعه یهود به پیامبر را می آوریم:




  7. صلوات ها 7


  8. #4

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    1,850
    حضور
    25 روز 13 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4427



    در مجمع البیان در تفسیر آیه : (( یا ایها الرسول لا یحزنک الذین یسارعون فى الکفر... )) ، از امام باقر (علیه السلام ) روایت آورده که فرمود: زنى از اشراف خیبر با مردى از اشراف همان قبیله زنا کرد و هر دو هم محصن بودند، یعنى هم زن شوهر داشت و هم مرد همسر داشت احبار یهودیان از سنگسار کردن آن دو به خاطر اینکه از اشراف بودند کراهت داشتند، نامه اى به یهودیان مدینه نوشتند که از پیامبر اسلام حکم این مساله را بپرسند به این امید که حکم اسلام آسان تر از حکم تورات که سنگسار است باشد،
    سرانجام عده اى از یهودیان مدینه از قبیل کعب بن اشرف ، کعب بن اسید، شعبة بن عمرو، مالک بن صیف و کنانة بن ابى الحقیق و جمعى دیگر به سوى رسول خدا (صلى الله علیه وآله ) به راه افتادند و چون شرفیاب حضور حضرتش شدند، عرضه داشتند: اى محمد خبر بده ما را که حکم مرد زنا کار و زن زنا کارى که هر دو محصن باشند چیست ؟ و چه حدى باید بر آن دو جارى شود؟ رسول خدا (صلى الله علیه وآله ) فرمود: آیا هر حکمى که من بکنم قبول مى کنید و به حکم من راضى مى شوید؟ گفتند: بله ، در این میان جبرئیل نازل شد و حکم سنگسار را بیاورد و رسول خدا (صلى الله علیه وآله ) فرمود حد آن دو، سنگسار شدن است ولى یهودیان حاضر نشدند آن حکم را بپذیرند جبرئیل به رسول خدا (صلى الله علیه وآله ) عرضه داشت : مردى به نام ابن صوریا را که به این نام و نشان است بین خود و این یهودیان حکم قرار بده .

    رسول خدا (صلى الله علیه وآله ) از آن جمع پرسید جوانى امرد را که موى صورتش نروئیده و سفید چهره و لوچ است مى شناسید که در فدک منزل دارد؟ و نامش ابن صوریا است ؟ گفتند: بله ، مى شناسیم ، پرسید، او چگونه شخصى است در بین شما؟ عرضه داشتند: او اعلم علماى یهود است که فعلا در روى زمین باقى مانده ، او از هر کس دیگرى به آنچه خداى تعالى بر موسى نازل کرده داناتر است ، حضرت فرمود: پس ‍ بفرستید تا بیاید، یهودیان پیکى روانه فدک کردند و عبدالله بن صوریا را آوردند. رسول خدا (صلى الله علیه وآله ) به او فرمود: من تو را به آن خدائى سوگند مى دهم که جز او هیچ معبودى نیست ، همان خدائى که تورات را بر موسى نازل کرد و دریا را براى شما بنى اسرائیل شکافت و شما را از غرق نجات داد و فرعون و فرعونیان را غرق کرد، همان خدائى که ابر را بر سر شما سایبان نمود، آن خدائى که بر شما من و سلوى نازل کرد آیا در کتابتان حکم سنگسار را براى مرد و زن زنا کار دیده اى یا نه ؟ ابن صوریا گفت : به همان خدائى که مشخصاتش را برایم شمردى سوگند مى خورم که آرى چنین حکمى در تورات هست و به همان خدا سوگند که اگر ترس آن نبود که خداى تعالى پروردگار تورات مرا به جرم دروغ بستن به تورات و تحریف آن آتش بزند هرگز این اعتراف را نزد تو نمى کردم و لیکن اى محمد تقاضا دارم بگوئى که حکم زناى محصنه در کتاب تو چیست ؟ حضرت فرمود: حکم زنا در قرآن این است که اگر چهار نفر شاهد شهادت دهند که دیده اند آلت تناسل مرد همچون میل در سرمه دان داخل در فرج زن است ، واجب است بر حاکم که آن زن و مرد را رجم کند، ابن صوریا گفت : خداى تعالى در تورات نیز همین حکم را نازل کرده . رسول خدا (صلى الله علیه وآله ) به وى فرمود: پس اولین بارى که حکم خدا را نادیده گرفتید چه زمانى بود؟ گفت : هر وقت زنى از اشراف زنا مى کرد رهایش مى کردیم و چون زنى از طبقه ضعیف جامعه ، زنا مى کرد حد سنگسار را بر او جارى مى ساختیم و همین باعث شد که زنا در میان اشراف شایع شد، این وضع به همین صورت بود تا اینکه پسر عموى یکى از پادشاهان ما زنا کرد و ما سنگسارش نکردیم ، چیزى نگذشت مردى دیگر از طبقه پایین جامعه ، زنا کرد همینکه خواستیم سنگسارش ‍ کنیم گفت به هیچ وجه نمى گذارم سنگسارم کنید مگر بعد از آنکه پسر عموى شاه را سنگسار کنید (و چون آبروى علماى یهود را در خطر دیدیم ) جمع شدیم و از پیش خود حدى براى زناى محصنه معین کردیم که آسانتر از سنگسار باشد و در اشراف و غیر اشراف یکسان اجرا گردد و آن تازیانه و داغ نهادن بود، به این نحو که چهل ضربه شلاق بخورد و سپس صورتش را سیاه کنند و مرد زنا کار را بر الاغى و زن زنا کار را بر الاغى دیگر سوار کنند آن هم به این نحو که روى آن دو به طرف دم الاغ باشد و بعد آن دو را در شهر بگردانند، از آن به بعد حکم زناى محصنه به جاى رجم ، چنین شکنجه اى شد.
    یهودیان ابن صوریا را به ملامت گرفتند که چه زود اسرار یهودیت را به او گفتى و تو براى حل این مشکلى که براى آن به تو مراجعه کردیم اهلیت نداشتى و لیکن چون غایب بودى نخواستیم در پاسخ محمد که مى پرسید: چنین مردى را در فدک مى شناسید از تو بد گوئى کنیم (و بگوئیم ما حکمیت او را قبول نداریم )، ابن صوریا گفت : من براى این اعتراف کردم که او مرا به تورات سوگند داد و اگر این نبود هرگز سر یهودیت را فاش نمى کردم و بالاخره رسول خدا (صلى الله علیه وآله ) دستور داد آن زن و مرد یهودى را در جلو در مسجدش سنگسار کردند و ابن صوریا عرضه داشت : من اولین عالم یهودى بودم که امر تو را بعد از آنکه دیگران پنهانش کرده بودند هویدا ساختم ، خداى تعالى در این مورد این آیه را نازل کرد: (( یا اهل الکتاب قد جاءکم رسولنا یبین لکم کثیرا مما کنتم تخفون من الکتاب و یعفوا عن کثیر )) ، ابن صوریا چون این آیه را شنید برخاست و دو دست خود را (به عنوان التماس ) بر دو زانوى رسول خدا (صلى الله علیه وآله ) گذاشت و سپس گفت : من در موقعیتى هستم که به خدا و به تو پناه مى برم ، آنچه را هم که مامور شده اى چشم پوشى کنى بیان کن رسول خدا (صلى الله علیه وآله ) اعتنائى به او نکرد.


  9. صلوات ها 6


  10. #5

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    نجوم - فيزيك - الهيات - مكانيك
    نوشته
    538
    حضور
    3 روز 5 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    350



    نقل قول نوشته اصلی توسط mir@ نمایش پست ها
    با سلام

    در آیه 43 سوره مائده آمده است:

    و چگونه تو را داور قرار مى‏دهند با آنكه تورات نزد آنان است كه در آن حكم خدا [آمده] ست‏سپس آنان بعد از اين [طلب داورى] پشت مى‏كنند و [واقعا] آنان مؤمن نيستند
    این آیه کاملا نشان میدهد حداقل تورات زمان پیامبر تورات واقعی بوده اما اگر تورات الان با تورات زمان پیامبر فرق میکند پس قرآن برای تمامی زمانها نیست و این سخنش بیهوده است اما اگر تورات تحریف نشده است چرا علمای اسلام تاکید بر تحریف آن دارند؟!
    ضمن تائيد كلي توضيح ارائه شده توسط كارشناس محترم لازم به دكر اين نكته است كه يهود سنگسار را مجازاتي خشن مي پنداشتند و سعي داشتند اين حكم را خفيف سازند در اين فقره گمان يهود اين بود كه شايد جناب محمد كه به نظر پيامبر رحمت بود حكمي سبك صادر كند و اجراي اين حكم ملغي شود - در تفسير رازي امده است كه يهود قصد امتحان جناب محمد را داشتند تا كذب بودن ادعاي او ثابت شود اگر حكمي غير از تورات از جانب جناب محمد صادر ميشد كه نشد چون ميگفتند اين شخص پيام جديدي ندارد و اگر راي ديگري ميداد او را به شكستن قوانين تورات متهم ميكردند
    با تمام اين توصيفات بايد ياد اور شد كه قران به هيچ وجه معتقد به تحريف تورات و انجيل نيست بلكه معتقد به تحريف تورات توسط ملايان يهود بود كه هنگام تلاوت تورات زبان خود را ميچرخاندند تا معني ديگري غير از واقع آن و همين طور گاه متن تورات را كم و زياد ميكردند
    تا قرن چهارم هجري هم مفسرين و متكلمين اسلامي نيز ادعاي تحريف تورات را نداشتند - پس از قرن چهارم كه مسلمين به ترجمه و مطالعه تورات و انجيل پرداختند با تناقضات زيادي در ادعاي قران و تورات موجود است بحث تحريف متني تورات و انجيل را پيش كشيدند
    و الحال اين سه چيز باقی است:
    ايمان و اميد و محبت
    اما بزرگتر اينها محبت است
    ((( پولس رسول )))

  11. #6

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    نقل قول نوشته اصلی توسط mir@ نمایش پست ها
    با سلام

    در آیه 43 سوره مائده آمده است:

    و چگونه تو را داور قرار مى‏دهند با آنكه تورات نزد آنان است كه در آن حكم خدا [آمده] ست‏سپس آنان بعد از اين [طلب داورى] پشت مى‏كنند و [واقعا] آنان مؤمن نيستند
    این آیه کاملا نشان میدهد حداقل تورات زمان پیامبر تورات واقعی بوده اما اگر تورات الان با تورات زمان پیامبر فرق میکند پس قرآن برای تمامی زمانها نیست و این سخنش بیهوده است اما اگر تورات تحریف نشده است چرا علمای اسلام تاکید بر تحریف آن دارند؟!


    با سلام
    در این تاپیک بدرستی به نکات تحریف شده اشاره کرده ایم
    آیا واقعا انجیل تحریف شده است ؟

    .
    .
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  12. صلوات ها 2


  13. #7

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    گفتگوی دینی
    نوشته
    1,736
    حضور
    33 روز 11 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    119
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3287



    نقل قول نوشته اصلی توسط شعیب نمایش پست ها
    آیه 42 و 43 درباره درخواست قضاوت یهود از پیامبر و اجرای حکمی بوده است :
    با سلام خدمت کارشناس گرامی.
    اگر ادامه آیات را تا آیه 48 به دقت بخوانید خواهید دانست که نه تنها تورات که در ادامه به مسیحیان هم دستور داده که به کتاب خود عمل کنند. در واقع شما نمی توانید منظور نظر آیه را به همان شان نزولی که در تفاسیر آمده محدود کنید. زیرا در شان نزول آیه نگفته که مسیحیان نزد رسول الله آمدند. ولی آیات بعدی مسیحیان را هم خطاب قرار داده. متاسفانه برخی علمای اسلام هر جا لازم باشد آیات قرآن را برای تمام زمان ها و مکان ها می دانند و هر جا هم به ضررشان باشد آیات مذکور را مختص به شان نزول می دانند و از کلی بودن خارج می کنند.
    در واقع خداوند از این اتفاقی که برای پیامبر افتاده می خواست یک حکم کلی بدهد. و ان این است که :
    ما اين كتاب [قرآن] را به‏درستى به سوى تو نازل كرديم در حالى كه تصديق كننده كتاب‏هاى پيش از خود و گواه صادق بر [حقّانيّت همه] آنان است ؛ پس ميان آنان بر طبق آنچه خدا نازل كرده است داورى كن ، و [به هنگام داورى] از حقّى كه به سوى تو آمده [اطاعت كن و] از هواهاى نفسانى آنان پيروى مكن . براى هر يك از شما شريعت و راه روشنى قرار داديم . و اگر خدا مى‏خواست همه شما را امت واحدى قرار مى‏داد ، ولى مى‏خواهد شما را نسبت به آنچه به شما داده امتحان كند ؛ پس به سوى كارهاى نيك بر يكديگر پيشى گيريد . بازگشت همه شما به سوى خداست ؛ نهايتاً شما را به آنچه همواره درباره آن اختلاف مى‏كرديد آگاه مى‏كند.«48» مائده
    در واقع خداوند می گوید که شما امت واحد نیستید. و حال که نیستید شریعت واحد هم ندارید. برای هر قومی شریعتی قرار داده و می خواهد انسان را امتحان کند.
    شاید بگوید هر شریعتی در زمان خودش معتبر بوده است. ولی در آیه به هیچ عنوان قید زمان نیامده. و همه انسان ها در تمام زمانها را شامل می شود.
    و من الله توفیق

    ویرایش توسط شریعت عقلانی : ۱۳۹۳/۰۳/۰۸ در ساعت ۲۳:۲۰
    سعدی : چو رسی به کوه سینا "ارنی" مگو و بگذر
    که نیرزد این تمنا به جواب "لن ترانی"

    حافظ : چو رسی به طور سینا "ارنی" بگو و بگذر
    تو جواب دوست بشنو نه جواب "لن ترانی"

    مولانا : "ارنی" کسی بگوید که تو را ندیده باشد
    تو که با منی همیشه چه "تری" چه "لن ترانی"

  14. صلوات


  15. #8

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    1,850
    حضور
    25 روز 13 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4427



    نقل قول نوشته اصلی توسط شریعت عقلانی نمایش پست ها
    اگر ادامه آیات را تا آیه 48 به دقت بخوانید خواهید دانست که نه تنها تورات که در ادامه به مسیحیان هم دستور داده که به کتاب خود عمل کنند. در واقع شما نمی توانید منظور نظر آیه را به همان شان نزولی که در تفاسیر آمده محدود کنید. زیرا در شان نزول آیه نگفته که مسیحیان نزد رسول الله آمدند. ولی آیات بعدی مسیحیان را هم خطاب قرار داده. متاسفانه برخی علمای اسلام هر جا لازم باشد آیات قرآن را برای تمام زمان ها و مکان ها می دانند و هر جا هم به ضررشان باشد آیات مذکور را مختص به شان نزول می دانند و از کلی بودن خارج می کنند.
    با سلام خدمت شما دوست عزیز
    اول این که سوال درباره با آیه 42 و 43 بود نه آیات بعد از آن و سوال درباره تحریف پذیری یا عدم آن در زمان رسول خدا و هم اکنون بود که جواب هم متناسب با سوال گذشت و الا احکام جزائی اسلام آنقدر زیاد هست که یکی پس از دیگری می تواند مطرح شود ولی جای آن اینجا نیست.
    به عبارت دیگر سوال از تورات بود نه انجیل و الا حرف در این باب زیاد است و جواب باید ناظر به سوال باشد نه بیشتر
    ثانیا همانگونه که مستحضرید شان نزول آیه مخصص معنا نیست و یک شان نزول می تواند بابی باشد برای بیان یک سری از معارفی که برای جامعه نیاز است.
    در مانحن فیه هم آمدن یهود باعث شد که حکم این مراجعه برای حکم کردن بین یهود برای پیامبر بیان شود که خدا پیامبر را مخیر ساخته که حکم کند یا آنها را رد کند و به کتاب خودشان ارجاع دهد و هم این حکم را برای دیگر اهل کتاب بیان کرده که همان نصرانی های زمان پیامبر بودند چرا که اسلام قصد معارضه با ادیان آسمانی را نداشت و برای زندگی آنها در لوای دین خودشان هم برنامه ارائه کرده است.

    نقل قول نوشته اصلی توسط شریعت عقلانی نمایش پست ها
    متاسفانه برخی علمای اسلام هر جا لازم باشد آیات قرآن را برای تمام زمان ها و مکان ها می دانند و هر جا هم به ضررشان باشد آیات مذکور را مختص به شان نزول می دانند و از کلی بودن خارج می کنند.
    کمی آهسته تر.
    عرض شد که جواب ناظر به سوال است و الا جاودانگی آیات قرآن در آن شکی نیست.
    همین آیات برای عصر ما و حکومت اسلامی ما نیز راه گشاست تا جایی که محاکم قضایی ما در مراجعه پیروان ادیان دیگر مخیر اند بین حکم بر اساس حقوق اسلامی و ارجاع آنها به حقوق برگرفته از کتاب خودشان.
    امام علی (ع) بعد از ماجرای غصب خلافت از ایشان و دعاوی که در جامعه رخ می داد و ناکامی خلفا در رد و فصل آنها بارها فرمودند: اگر می گذاشتند با مسلمان با قرآن و با یهودی با تورات و با مسیحی با انجیل حکم می کردم.


    نقل قول نوشته اصلی توسط شریعت عقلانی نمایش پست ها
    در واقع خداوند می گوید که شما امت واحد نیستید. و حال که نیستید شریعت واحد هم ندارید. برای هر قومی شریعتی قرار داده و می خواهد انسان را امتحان کند.
    شاید بگوید هر شریعتی در زمان خودش معتبر بوده است. ولی در آیه به هیچ عنوان قید زمان نیامده. و همه انسان ها در تمام زمانها را شامل می شود.
    و من الله توفیق
    دوست عزیز
    بارها عرض شد که برای فهم صحیح آیات قرآن و دادن حکم کلامی و فقهی در آن باید تمام آیات را با هم دید چرا که قرآن ناسخ و منسوخ دارد نص و ظاهر دارد محکم و متشابه دارد و الا جزئئ نگری در قرآن باعث تفسیر به رای می شود.
    هر وقت آن آیه را دیدید آیات زیر را که انحصر حقانیت دینی را در اسلام می داند را نیز ببینید که گرفتار جزئی نگری و تفسیر به رای نشوید
    إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللّهِ الإِسْلاَمُ وَمَا اخْتَلَفَ الَّذِينَ أُوْتُواْ الْكِتَابَ إِلاَّ مِن بَعْدِ مَا جَاءهُمُ الْعِلْمُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ وَمَن يَكْفُرْ بِآيَاتِ اللّهِ فَإِنَّ اللّهِ سَرِيعُ الْحِسَابِ
    وَمَن يَبْتَغِ غَيْرَ الإِسْلاَمِ دِينًا فَلَن يُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ




  16. صلوات ها 4


  17. #9

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    گفتگوی دینی
    نوشته
    1,736
    حضور
    33 روز 11 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    119
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3287



    نقل قول نوشته اصلی توسط شعیب نمایش پست ها
    اول این که سوال درباره با آیه 42 و 43 بود نه آیات بعد از آن و سوال درباره تحریف پذیری یا عدم آن در زمان رسول خدا و هم اکنون بود که جواب هم متناسب با سوال گذشت و الا احکام جزائی اسلام آنقدر زیاد هست که یکی پس از دیگری می تواند مطرح شود ولی جای آن اینجا نیست.
    به عبارت دیگر سوال از تورات بود نه انجیل و الا حرف در این باب زیاد است و جواب باید ناظر به سوال باشد نه بیشتر
    با سلام خدمت استاد عزیز.
    مگر تفسیر کردن برخی آیات قرآن با آیات دیگر قرآن ایرادی دارد. مگر تفسیر المیزان معروف به تفسیر قرآن با قرآن نیست. خوب ما هم آیات 42 و 43 را با آیات بعدی اش تا 48 تفسیر کردیم. چه اینکه اگر آیات دیگر از جای دیگری هم استفاده می کردیم باز ایرادی نبود. منتها اولویت با آیات بعدی است.
    نقل قول نوشته اصلی توسط شعیب نمایش پست ها
    در مانحن فیه هم آمدن یهود باعث شد که حکم این مراجعه برای حکم کردن بین یهود برای پیامبر بیان شود که خدا پیامبر را مخیر ساخته که حکم کند یا آنها را رد کند و به کتاب خودشان ارجاع دهد و هم این حکم را برای دیگر اهل کتاب بیان کرده که همان نصرانی های زمان پیامبر بودند چرا که اسلام قصد معارضه با ادیان آسمانی را نداشت و برای زندگی آنها در لوای دین خودشان هم برنامه ارائه کرده است.
    در آیات اشاره شده هیچ اشاره ای به این نشده که باید اهل انجیل به کتاب خود فقط در همین حکم عمل کنند. بلکه گفته باید اهل تورات و انجیل به کتاب خود عمل کنند و قید خاصی هم که دستور قرآن را مختص به حکم اشاره شده بداند نیست.


    نقل قول نوشته اصلی توسط شعیب نمایش پست ها
    عرض شد که جواب ناظر به سوال است و الا جاودانگی آیات قرآن در آن شکی نیست.
    همین آیات برای عصر ما و حکومت اسلامی ما نیز راه گشاست تا جایی که محاکم قضایی ما در مراجعه پیروان ادیان دیگر مخیر اند بین حکم بر اساس حقوق اسلامی و ارجاع آنها به حقوق برگرفته از کتاب خودشان.
    امام علی (ع) بعد از ماجرای غصب خلافت از ایشان و دعاوی که در جامعه رخ می داد و ناکامی خلفا در رد و فصل آنها بارها فرمودند: اگر می گذاشتند با مسلمان با قرآن و با یهودی با تورات و با مسیحی با انجیل حکم می کردم.
    خوب ما هم که همین را گفتیم. یعنی شریعت های یهود و نصارا هنوز در زمان اسلام معتبر است و منسوخ نشده است. شما هم همین نظر را دارید؟


    نقل قول نوشته اصلی توسط شعیب نمایش پست ها
    بارها عرض شد که برای فهم صحیح آیات قرآن و دادن حکم کلامی و فقهی در آن باید تمام آیات را با هم دید چرا که قرآن ناسخ و منسوخ دارد نص و ظاهر دارد محکم و متشابه دارد و الا جزئئ نگری در قرآن باعث تفسیر به رای می شود.
    هر وقت آن آیه را دیدید آیات زیر را که انحصر حقانیت دینی را در اسلام می داند را نیز ببینید که گرفتار جزئی نگری و تفسیر به رای نشوید
    إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللّهِ الإِسْلاَمُ وَمَا اخْتَلَفَ الَّذِينَ أُوْتُواْ الْكِتَابَ إِلاَّ مِن بَعْدِ مَا جَاءهُمُ الْعِلْمُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ وَمَن يَكْفُرْ بِآيَاتِ اللّهِ فَإِنَّ اللّهِ سَرِيعُ الْحِسَابِ
    وَمَن يَبْتَغِ غَيْرَ الإِسْلاَمِ دِينًا فَلَن يُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ
    ما در کنار آیات اشاره شده این آیات را هم دیده ایم. برای همین هم باید تفسیری ارایه داد که با هیچ کدام از این آیات تعارض نداشته باشد.
    قرآن به تمام ادیان را اسلام می نامد. و این شریعت است که متفاوت است. در واقع از آدم تا خاتم دین الهی یکی بوده و هست. تغییری نکرده. اصولش هم بر اساس ایه 62 سوره بقره ایمان به خدا و روز جزا و عمل صالح است. لذا این تغییری که مشاهده می شود در شریعت هاست نه ادیان.
    در تایید این مطلب باید این آیات را هم خواند :
    مسلمان خواندن ابراهیم و فرزندان آن :
    « وَ وَصَّى بِها إِبْراهیمُ بَنیهِ وَ یَعْقُوبُ یا بَنِیَّ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفى‏ لَکُمُ الدِّینَ فَلا تَمُوتُنَّ إِلاَّ وَ أَنْتُمْ مُسْلِمُونَ = توصیه کرد ابراهیم به فرزندان خویش و نوه اش یعقوب که ؛ ای فرزندان من ، خداوند برای شما این دین را برگزید ، پس نمیرید مگر آنکه مسلمان باشید » ( البقرة : ۱۳۲)
    و بدون فاصله از یعقوب ( اسرائیل ) و فرزندانش ( بنی اسرائیل ) نقل می کند که ؛ « أَمْ کُنْتُمْ شُهَداءَ إِذْ حَضَرَ یَعْقُوبَ الْمَوْتُ إِذْ قالَ لِبَنیهِ ما تَعْبُدُونَ مِنْ بَعْدی قالُوا نَعْبُدُ إِلهَکَ وَ إِلهَ آبائِکَ إِبْراهیمَ وَ إِسْماعیلَ وَ إِسْحاقَ إِلهاً واحِداً وَ نَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ = آیا شما حضور داشتید و شاهد بودید که یعقوب در هنگامه ی مرگ خویش از فرزندانش پرسید : چه چیزی را پس از مرگ من می پرستید ؟ و آنان گفتند : خدای تو و پدران تو ؛ ابراهیم و اسماعیل و اسحاق را می پرستیم ، خدایی یگانه و ما به او تسلیم شده ایم و مسلمانیم » ( البقرة : ۱۳۳ )
    همین عنوان در باره ی ؛ « نوح ، لوط ، موسی ، عیسی ، حواریون ، سلیمان ، بلقیس ، فرعون و … » آمده است که با عبارات « اسلمت = اسلام آوردم یا تسلیم حق شدم » یا « انا من المسلمین = من از مسلمانانم » یا « توفنی مسلما = مرا مسلمان بمیران » و … از آن ها یاد شده است ( نگاه کنید به ؛ آل‏عمران : ۵۲ . المائدة : ۱۱۱ . یونس : ۸۴ و ۹۰ . یوسف : ۱۰۱ . النمل : ۴۴ . الذاریات : ۳۶ . و … ) .
    در دو آیه ی قرآن ، با صراحت آمده است که « ما کانَ إِبْراهیمُ یَهُودِیًّا وَ لا نَصْرانِیًّا وَ لکِنْ کانَ حَنیفاً مُسْلِماً وَ ما کانَ مِنَ الْمُشْرِکینَ = ابراهیم ، نه یهودی بود و نه مسیحی ، ولیکن بدون انحراف از نسخه ی فطری دین خدا و مسلمان بود و از مشرکان نبود » ( آل‏عمران : ۶۷ ) . در حقیقت ، وقتی ابراهیم یهودی می شود که از شریعت موسی (ع) پیروی کند و حال آنکه چنین امری محال است ، چرا که او قرن ها قبل از موسی از دنیا رفته است و به طریق اولی نمی توانست مسیحی شمرده شود و قطعا نمی توانست تابع شریعت محمدی (ص) شمرده شود . ولی با تمامی این مسائل ، او را « حنیفا مسلما » می شمارد . این به آن خاطر است که « اسلام » نام « دین یگانه » ای بوده است که تمامی پیامبران خدا از ابتدای خلقت تا انتها ، به آن دعوت می کرده اند و به همین جهت ، گاه خدای رحمان آنان را « مسلمان » خوانده است و گاه از قول آنان آمده است که « مسلمان » اند .
    در آیه ی دیگر می گوید ؛ « وَ ما جَعَلَ عَلَیْکُمْ فِی الدِّینِ مِنْ حَرَجٍ مِلَّةَ أَبیکُمْ إِبْراهیمَ هُوَ سَمَّاکُمُ الْمُسْلِمینَ مِنْ قَبْلُ = خداوند برای شما در دین ، بیچارگی قرار نداده است ، این آئین پدر شما ابراهیم است ، او شما را مسلمان نامیده است ، قبل از آنکه این شریعت آمده باشد » (حج / ۷۸ ) .
    این آیات روشن می کند که ؛ « از نظر قرآن ، تمامی پیروان شرایع الهی ، حقیقتا مسلمان شمرده می شوند »
    لذا وقتی قرآن می فرماید دینی جز اسلام برای خدا پذیرفته نیست منظورش این نیست که شریعت های دیگر بالکل منسوخ شده اند. بلکه تمام شرایعی که در طول تاریخ از جانب خدا آمده اند برای خدا همیشه برای امت های خود معتبر خواهند بود ئ نام دینشان هم اسلام است.
    و من الله توفیق

    سعدی : چو رسی به کوه سینا "ارنی" مگو و بگذر
    که نیرزد این تمنا به جواب "لن ترانی"

    حافظ : چو رسی به طور سینا "ارنی" بگو و بگذر
    تو جواب دوست بشنو نه جواب "لن ترانی"

    مولانا : "ارنی" کسی بگوید که تو را ندیده باشد
    تو که با منی همیشه چه "تری" چه "لن ترانی"

  18. صلوات ها 2


  19. #10

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    892
    حضور
    16 روز 10 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    10
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1567



    قطعا اگر بنا باشد که بگیم تورات و انجیل تحریف شده و باطل هستند خیلی راحت اون ها هم میتونند بگند قرآن تحریف شده(از منظر برون دینی).ولی اینکه تورات و انجیل تحریف شده ، در تاپیک دیگر مطالبی گفته شد توسط جناب رضا و در آخر هم به این نتیجه رسیده شد که تورات و انجیل حداقل تا زمان پیامبر اسلام تحریف انچنانی نداشته است.
    ولی به شخصه نظرات جناب شریعت عقلانی را به واقع نزدیکتر میبینم که قرآن هم معتقد هست این کتاب ها همگی نظر به یک دین دارند و آن هم اسلام هست.
    حالا سوالی که پیش میاد اینه که اگر مردمان مختلفند ، شریعت ها مختلف ، چرا آخرین شریعت دین پیامبر اسلام شد؟چرا بعد از آن شریعتی نیامد؟
    اصلا چرا با وجود تورات و انجیل ، درحالی که تا زمان پیامبر تحریف آنچنانی نشده بودند ، باز هم شریعتی جدید تحت عنوان محمد و اسلام و قرآن امد؟
    ویرایش توسط muiacir : ۱۳۹۳/۰۳/۰۹ در ساعت ۱۶:۱۲

  20. صلوات


صفحه 1 از 20 12311 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود