صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آثار خواندن دعای فرج در قنوت نماز های یومیه

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۲
    نوشته
    54
    حضور
    2 روز 11 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    10
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    250

    آثار خواندن دعای فرج در قنوت نماز های یومیه




    روایات مختلفی به بیان آثار فوائد و ویژگی هایی که برای تعجیل فرج مترتب است پرداخته اس که به پاره ای از آن ها اشاره می کنیم

    1-فرمایش حضرت ولی عصر(عج) بسیار دعا کنید برای تعجیل فرج که فرج شما در آن است

    2- این دعا سبب زیاد شدن نعمت هاست

    3-اظهار محبت قلبی است

    4- نشانه ی انتظار است

    5- زنده کردن امر ائمه اطهار(ع) است

    6- مایه ناراحتی شیطان لعین است

    7-نجات یافتن از فتنه های آخرالزمان است

    8- اداء قسمتی از حقوق آن حضرت است که اداء حق هر صاحب حقی ؛ واجب ترین امور است

    9- تعظیم خداوند و دین خداوند است

    10- حضرت صاحب الزمان (عج) در حق او دعا می کند

    11- شفاعت آن حضرت در قیامت شامل حال او می شود

    12- شفاعت پیغمبر (ص) ان شالله شامل حالش می شود

    13- این دعا امتثال امر الهی و طلب فضل و عنایت او است

    14- مای استجابت دعا می شود

    15- اداء اجر رسالت است

    16- مایه دفع بلاست

    17- سبب وسعت روزی است انشالله

    18- باعث آمرزش گناهان است

    19- سبب تشرف به دیدار آن حضرت در بیداری یا در خواب می شود انشالله

    20-سبب رجعت به دنیا در زمان ظهور آن حضرت می شود انشالله

    21- از برادران پیغمبر (ص) خواهد بود

    22- فرج مولای ما صاحب الزمان (عج) زودتر واقع می شود

    23- پیروی از پیغمبر و امامان خواهد بود

    24- وفای به عهد و پیمان خداوندی است

    25- آثار نیکی به والدین برای دعا کننده حاصل می گردد

    26-فضیلت رعایت و اداء امانت برایش حاصل می شود

    27- زیاد شدن اشراف نور امام(عج) در دل اوست

    28- سبب طولانی شدن عمر است

    29- تعاون و همکاری در کارهای نیک و تقوی است

    30- رسیدن ه نصرت و یاری خداوند و پیروزی بر دشمنان به کمک خداوند است

    31- سبب هدایت به نور قرآن مجید است

    32- نزد اصحاب اعراف معروف می گردد

    33- به ثواب طلب علم نائل می شود انشالله

    34- از عقوبت های اخروی در امان می ماند

    35- هنگام مرگ به او مژده می رسدو با او به نرمی رفتار می شود

    36-این دعا اجابت دعوت خدا و رسول(ص) است

    37- با امیر المومنین (ع) و در درجه ی آن حضرت خواهد بود

    38- محبوب ترین افراد نزد خداوند خواهد بود

    39 - عزیزترین و گرامی ترین افراد نزد خداوند خواهد بود

    40- از اهل بهشت خواهد شد

    41- دعای پیغمبر (ص) شاملش می شود

    42- کردارهای بد او یه کردارهای نیک مبدل می شود

    43- خداوند متعال در عبادت او را تایید می فرمایند

    44- ان شاالله با این دعا عقوبت از اهل زمین دور می شود

    45- ثواب کمک به مظلوم را دارد

    46- ثواب احترام به بزرگتر و واضح تر نسبت به او دارد

    47- پاداش خونخواهی حضرت حسین(ع) را دارد

    48- شایستگی دریافت احدایث ائمع(ع) را دارد

    49- نور او برای دیگران نیز روز قیامت درخشان می گردد

    50- هفتاد هزار نفر گناهکار را شفاعت می کند

    51- دعای امیرالمومنین(ع) در روز قیامت شاملش می شود

    52- بی حساب داخل بهشت می شود

    53- از تشنگی روز قیامت در امان می ماند

    54- در بهشت جاودان است

    55- مایه خراش روی ابلیس و مجروح شدن دل اوست

    56- روز قیامت هدیه های ویژه ای دریافت می کند

    57- خداوند عزوجل از خدمتگزاران بهشت تصیبش می فرماید

    58- در سایه گسترده ی خداوند قرار گرفته است و رحمت بر او نازل می شود مادامی که مشغول آن دعا باشد

    59- پاداش نصیحت مومن دارد

    60- مجلسی که در آن برای حضرت قائم(عج) دعا شود محل حضور فرشتگان می گردد

    61- دعا کننده مورد مباهات خداوند می شود

    62- فرشتگان برای او آمرزش می کنند

    63- از نیکان مردم پس از ائمه(ع) می شود

    64- این دعا اطاعت از اولی الامر است که خداوند در بهشت به او حکومت می دهد

    65- مای ی خرسندی خداوند عزوجل است

    66- مایه خوشنودی پیامبر(ص) است

    67- این دعا خوشایند ترین اعمال نزد خداوند است

    68- از کسانی خواهد بود که خداوند در بهشت به او حکومت می دهد

    69- حساب او آسان می شود

    70- این دعا در عالم برزخ و قیامت مونس مهربانی خواهد بود

    71- این عمل بهترین اعمال است

    72- باعث دوری غصه هاست

    73-دعای هنگام غیبت بهتر از دعای هنگام ظهور است

    74-فرشتگانش درباره اش دعا می کنند

    75- دعای حضرت سجاد(ع) که نکات و فوائد زیادی دارد شامل حالش می گردد

    76- این دعا تمسک به ثقلین است

    77- چنگ زدن به ریسمان الهی است

    78- سبب کامل شدن ایمان است

    79- مانند ثواب همه بندگان به او می رسد

    80- تعظیم شعائر خداوند است

    81- این دعا ثواب کسی است که با پیامبر(ص) شهید شده را دارد

    82- ثواب کسی که زیر پرچم حضرت قائم(عج) شهید شده را دارد

    83- ثواب احسان به مولای ما حضرت صاحب الزمان (عج) را دارد

    84- در این دعا ثواب گرامی داشتن عالم هست

    85 - پاداش گرامی داشتن شخض کریم را دارد

    86- در میان گروه ائمه(ع) محشور می شود

    87- درجات او در بهشت بالا می رود

    88- به بالاترین درجات شهدای روز قیامت نائل می شود

    89- از بدی حساب در روز قیامت در امان می ماد

    90- و رستگاری به سبب شفاعت حضرت فاطمه زهرا (س) را در پی دارد

    اللهم عجل لولیک الفرج
    -------------------------------------------------------------
    منبع:
    موعودنامه ص 30
    مکیال المکارم ج 1 ص 351 (ترجمه سید مهدی حائری قزوینی)

    ویرایش توسط رایحهٔ بهشت : ۱۳۹۴/۰۴/۲۱ در ساعت ۱۴:۳۶

  2. صلوات ها 8


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    نوشته
    727
    حضور
    33 روز 5 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    3
    صلوات
    6544



    بنام خدا
    یا امام هادی

    سلام
    ببخشید منظور از دعای فرج ،همان
    الهی عظم البلاء و برح الخفاء و ...است دیگه درسته ؟

    اما من شنیدم برخی شبهه می کنند که این دعا چون در ان خطاب به
    حضرت محمد صل الله علیه وآله و سلم و حضرت علی علیه السلام و امام عصر ارواحنا فداه می شود خواندنش در قنوت نماز جایز نیست !
    البته ایشان فردی سُنی بود که در حرم مطهر
    علی بن موسی الرضا علیه السلام این مطلب را به نمازگزاران تذکر می داد و کسی جوابی نداشت

    لطفا" کارشناس محترم رفع شبهه بفرمایند تا با یقین به درستی عمل دعای قنوت بخوانیم


    ممنون از پاسخ شما
    ویرایش توسط معلم شهید : ۱۳۹۳/۰۳/۲۲ در ساعت ۱۲:۴۲
    درسایه ی رضا ع یم و همسایه ی رضا ع
    این سایه را به سایه ی طوبی نمی دهم

  5. صلوات ها 6


  6. #3

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۳
    علاقه
    خواندن کتاب و خوردن غذا
    نوشته
    241
    حضور
    6 روز 11 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    570



    نقل قول نوشته اصلی توسط مبصر نمایش پست ها
    بنام خدا
    یا امام هادی

    سلام
    ببخشید منظور از دعای فرج ،همان
    الهی عظم البلاء و برح الخفاء و ...است دیگه درسته ؟

    اما من شنیدم برخی شبهه می کنند که این دعا چون در ان خطاب به
    حضرت محمد صل الله علیه وآله و سلم و حضرت علی علیه السلام و امام عصر ارواحنا فداه می شود خواندنش در قنوت نماز جایز نیست !
    البته ایشان فردی سُنی بود که در حرم مطهر
    علی بن موسی الرضا علیه السلام این مطلب را به نمازگزاران تذکر می داد و کسی جوابی نداشت

    لطفا" کارشناس محترم رفع شبهه بفرمایند تا با یقین به درستی عمل دعای قنوت بخوانیم


    ممنون از پاسخ شما


    جناب محترم ! قرار نیست هز کسی سخن درست و صحیحی به دیگران تذکر داد حتما سنی باشد !
    دعای عظم البلا یک دعای بی بند و اساس و جعلی هست و از نظر سندیت مخدوش هست که میتوانید از سایت
    ایت لله العظمی مکارم شیرازی حفظه الله تعالی استفتا کنید تا شما را روش کنند
    علاوه بر مخدوش بودن سند این دعا دچار مضامین شرک امیز هست

    واقعا مسلمان هستید و متوجه نمیشوید ؟؟!!!!!!! چه جور مسلمانی هستید ؟؟؟

    یا محمد و یا علی اکفیانی فانکما کافیان و انصرانی فانکما ناصران !!!!!!!!!!!!!!!

    در حالی که خداوند در ایه 36 الزمر میفرماید : الیس الله بکاف عده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    و در ایه 126 ال عمران و 10 الانفال میفرماید : و ما النصر الا من عند الله العزیز الحکیم

    ان وقت این دعا در قنوت خوانده شود ؟!!!!!!!




    انه من یشرک بالله فقد حرم الله علیه الجنه و ماواه النار و ما للظالمین من انصار

    همانا کسی که به خداوند شرک ورزد قطعا بهشت و رستگاری را بر او حرام میکند و جایگاه او دوزخ است و هیچ یاوری برای ستمکاران نیست

    سوره المائده ایه 72

  7. صلوات ها 2


  8. #4

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۳
    نوشته
    2,612
    حضور
    71 روز 7 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    218
    صلوات
    6003



    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها
    جناب محترم !
    سلام ،‌یه کم ارامش خودتونو حفظ کنید.
    ایشون اقا نیستند ،‌خانم هستن.
    با ارامشم میشه گفت.

    میشه صحبت ایت الله مکارم شیرازی رو برای ما هم بزارید؟
    همه که اطلاع از بی اساس بودن این دعا ندارن.
    با تشکر


  9. صلوات ها 7


  10. #5

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    نوشته
    727
    حضور
    33 روز 5 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    3
    صلوات
    6544



    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها
    جناب محترم ! قرار نیست هز کسی سخن درست و صحیحی به دیگران تذکر داد حتما سنی باشد !

    خودشان گفته بودند که از برادران اهل سنت هستند گفتم شاید اختلاف عقیده ی بین ما باشد که طبیعیست و بعنوان یک شیعه خواستم بر اساس اعتقادات شیعه از درستی این کارم مطمئن شوم
    اگر سطح عقل بالا برود و معنای شرک و معنای توسل درست فهم شود درک می شود که توسل به اهل بیت علیهم السلام هیچ منافاتی با توحید ندارد وبلکه عین توحید است ! اگر نخواهیم بفهمیم هم .....خُب نمی فهمیم دیگه ! کاریش نمی شود کرد
    ولی حداقل می توانیم بدون توهین اظهار نظر کنیم تا لااقل برای رضای خدا کمی بوی اسلام بدهیم


    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها
    واقعا مسلمان هستید و متوجه نمیشوید ؟؟!!!!!!! چه جور مسلمانی هستید ؟؟؟
    از اونجور مسلمانانی که نیازی نمی بینند با تحقیر و توهین و عصبیّت به دیگران ،عقاید خود را تحمیل کنند
    فکر کنم پیامبر ما اخلاق کریمه داشت
    اینه که دیگه اشتباه نمی کنم ان شالله ؟
    موفق باشید

    ویرایش توسط معلم شهید : ۱۳۹۳/۰۳/۲۳ در ساعت ۱۷:۴۲
    درسایه ی رضا ع یم و همسایه ی رضا ع
    این سایه را به سایه ی طوبی نمی دهم

  11. صلوات ها 8


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۳
    نوشته
    2,612
    حضور
    71 روز 7 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    218
    صلوات
    6003



    سلام مجدد
    من الان پرسیدم از دفتر ایت الله مکارم
    گفتن که سندیتی نداره و بهتره دعای سلامتی امام زمان ( اللهم کن لولیک ) خونده بشه.


  13. صلوات ها 5


  14. #7

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    علاقه
    نجوم
    نوشته
    190
    حضور
    6 روز 22 ساعت نامشخص
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1024



    به ذره گر نظر لطف بوتراب کنید... به آسمان رود و کار آفتاب کنید.....
    سند دعا :

    • شیخ حر عاملی در وسائل الشیعه [۱]
    • علامه مجلسی در بحار الانوار [۲]
    • ابراهیم بن علی عاملی کفعمی در مصباح
    • نظر جناب مکارم این چنین است.. و بقیه مراجع ممکن است چنین نظری نداشته باشند ...و آقای سیستانی فرمودند : با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما در اين ماه عزيز و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
      سند اين دعا معتبر نيست و ضعيف است و واجب نيست حتما از آن دفاع كنيم.
    • نظر یکی از مراجع :
    • حضرت آیت الله العظمی بهجت قدس سره:

      در خلوتمان با خدا، در تضرعمان، توبه مان، نمازهایمان و عباداتمان، مخصوصاً دعای شریف «عظم البلاء و برح الخفاء» را بخوانیم و از خدا بخواهیم برساند صاحب کار را.
      (به سوی محبوب ص109)


    سید بن طاووس این نماز و دعا را در جمال‏ الأسبوع با عنوان «صلاة الحجة القائم (ع)» بیان کرده اما سندی برای آن ذکر نکرده است.

    علامه مجلسى در آداب زيارت امام كاظم (ع) در ضمن يكى از زيارتهايى كه نقل مى كند، اين دعا را هم آورده است.

    نيز در بخش زيارت هاى امام زمان (ع) كه با عنوان «باب 7- زيارة الإمام المستتر عن الأبصار الحاضر في قلوب الأخيار المنتظر في الليل و النهار الحجة بن الحسن صلوات الله عليهما في السرداب و غيره» آورده، این دعا را ذکر می کند.

    علامه مجلسی ابتدا عنوان مذکور را ذکر می کند (4) و در ادامه بعد از نقل زیارتهای مختلف، به زیارتها و دعاهایی که مناسب است در سرداب مقدس خوانده شود اشاره می کند و سپس به اين دعا اشاره مى نماید كه در آنجا خوانده شود
    (5)*؛ ایشان در ادامه به استحباب زیارت امام زمان (ع) در هر زمان و مکانی اشاره نموده و مى افزايد: زيارت امام زمان (ع) در هر زمان و مكانى مستحب است، مخصوصا در سرداب مقدس و در كنار قبور ائمه طاهرين و نيز در شب نيمه شعبان و شب قدر.(6)



    علامه مجلسی از امین الاسلام طبرسی (صاحب تفسیر مجمع البیان) نقل می کند که جناب طبرسی در کتاب دیگرش با نام كنوزالنجاح گفته است: دعای الهی عظم البلاء دعایی است که امام زمان (ع) به محمد بن أحمد بن أبي الليث که از ترس کشته شدن به قبرستانی پناه برده بود، تعلیم داده است. محمد بن أحمد بن أبي الليث به برکت خواندن این دعا از آن مصیبت نجات پیدا کرد. وی که راوی این دعاست، می گوید: آقا هنگام خواندن عبارت «يا صاحب الزمان» که در این دعای شریف آمده، به سینه شریف خود اشاره می کردند. [یعنی صاحب الزمان، من هستم]


    كفعمى در المصباح (كه كتابی در باب ادعيه و مناجات است) اين دعا را در ضمن دعاهاى كسى كه زندانى شده ذكر مى كند: (الفصل الثاني و العشرون في أدعية المسجون) و در ادامه می نویسد: دعاهايى كه مناسب حال يك زندانى است چند دعاست؛ از جمله آنها دعاى «الهى عظم البلاء...» است كه امام زمان ع آن را به يك زندانى تعليم داد. آن زندانى هم اين دعا را خواند و به برکت این دعا از زندان آزاد شد.



    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها
    یا محمد و یا علی اکفیانی فانکما کافیان و انصرانی فانکما ناصران
    در فراز پاياني دعاي فرج، توسل به شكل عملي مطرح است؛ زيرا واقعيت چنين است كه ما علاوه بر اين كه در پيشگاه پروردگار، فقير مطلق هستيم، به واسطه گناهكاري و اعمال نا شايست، فاصله ميان خود و خدا را زياد كرده‌ايم؛ بنايراين چاره‌اي نيست جز اين كه شخص آبرومندي را واسطه كنيم؛ پس اين جا با توسل به پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم و اهل بيت عليهم السلام از پروردگار مي‌خواهيم در كارمان گشايش حاصل شود.
    سؤالي که در اين فراز از دعا ايجاد مي‌شود، اين است که خداوند، خود را براي نصرت مردم كافي مي‌داند. در آيه صريح قرآن آمده است: >وَكَفَى بِرَبِّكَ هَادِيًا وَنَصِيرًا< (فرقان: 31)، >أَلَيْسَ اللَّهُ بِكَافٍ عَبْدَهُ< (زمر: 36) حال آن كه در دعاي فرج، مي‌خوانيم «اكْفياني فانَّكما كافيان و انْصراني فانَّكما ناصِران»، يعني از رسول خدا و حضرت اميرالمؤمنين عليهم السلام نصرت و كفايت مي‌خواهيم. آيا اين دو، با هم منافات ندارد؟
    پاسخ، اين است كه خداوند، بشر را دو گونه ياري مي‌كند؛ يكي ياري بدون واسطه و بدون وسيله و ديگري نصرت به وساطت موجوداتي كه خود، آن‌ها را خلق كرده و به آن‌ها قدرت عطا فرموده است.
    ياري خداوند، بالذات و بالاستقلال است و هر قدرت و نيرويي از اوست و به او بر مي‌گردد و ياري ديگران به اذن و قدرت بخشي او، انجام مي‌شود. ياري با واسطه، مانند اين است كه خداوند، خورشيد را سبب حيات موجودات و باران را سبب رويش نباتات قرار داده و به وسيله حيوانات، انسان را در رفت و آمد ياري مي‌رساند. تمام اين‌ها را خداوند ياري مي‌دهد، اما به واسطه، در آيات قرآن نيز آمده است: ما «بدست خود، براي آنان چارپاياني آفريديم و آنان را مالك آنان كرديم كه از منافع آنان، بهره گيرند. (يس: 17)
    اين موجودات هم ياري كننده‌اند؛ اما كسي نمي‌گويد: ياري اين‌ها با ياري خدا منافات دارد؛ بلكه ياري اين‌ها عين ياري خدا و به اذن او است و آن‌ها قدرت ياري را از خدا مي‌گيرند؛ لذا مي‌بينيم در آيات قرآن، در حالي كه ياري را منحصر به خدا مي‌داند و مي‌فرمايد: «اياك نستعين» جاي ديگر مي‌فرمايد: وَاسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ (بقره: 45) و >وَإِنِ اسْتَنصَرُوكُمْ فِي الدِّينِ فَعَلَيْكُمُ النَّصْرُ< (انفال: 72)؛ يعني اگر مردم از شما در دين ياري طلب كردند، ياري شان كنيد.
    بنابراين هيچ تناقضي ميان انحصار ياري خدا و اعطاي قدرت به ياري كنندگان ديگر از سوي او وجود ندارد. (حسيني، 1381: ص15)
    ظرافت خاصي كه در اين بخش از دعا به‌كار رفته، اين است كه ابتدا عرض مي‌كنيم «يا محمد يا علي» و پس از آن، نام مبارك امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف را بر زبان جاري مي‌كنيم و به ولايت و امامتش اقرار مي‌كنيم و با اين روال، تلويحاً به امامت و ولايت ساير امامان معصوم عليهم السلام هم اشاره و اعتراف كرده‌ايم؛ زيرا نمي‌شود امام اول و دوازدهم را به امامت و ولايت پذيرفت و امام دوم تا يازدهم را قبول نداشت.
    آري؛ امام حي و حاضر در زمان ما، وجود مقدس حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالي فرجه الشريف است. به پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم و اميرالمؤمنين عليه السلام توسل كرديم و از آنان خواستيم كفايتمان كنند؛ ولي كسي كه امام معصوم در زمان ما و واسطه فيض الهي است، حضرت مهدي صاحب الزمان است و برآورده شدن حاجات ما به دست مبارك آن حضرت صورت مي‌پذيرد. آن حضرت در تشرفي به ملاقاسم رشتي فرمودند:
    ناظم كل، حضرت صاحب‌الامر است و غير، در ملك او تصرفي ندارد. محمد صلي الله عليه و آله و سلم، علي عليه السلام، فاطمه عليها السلام را به شفاعت نزد آن بزرگوار مي‌خوانيم و به تنهايي از او استمداد مي‌كنيم. (نهاوندي، 1384: ج5، ص369)
    آنچه از فراز پاياني «استغاثه» به محضر صاحب الزمان عجل الله تعالي فرجه الشريف بر مي‌آيد، اين است كه همان تأكيد جملات ابتدايي دعا است؛ زيرا در فراز اول، ندبه‌كنان به بلاها و گرفتاري‌هايي اشاره كرديم كه ما را از هر سو احاطه كرده و از پروردگار كمك خواستيم. اين جا با الفاظ «به فريادم برس» و «مرا درياب» از مولا و ولي خود، كمك مي‌خواهيم. به نظر مي‌رسد «به فريادم برس» و «مرا درياب» جملات كنايي باشد؛ كنايه از اين كه كارم به بن بست رسيده و در مقام چاره جويي، كاري از دستم ساخته نيست؛ شما برايم كاري كنيد.
    از آن جا كه اين جملات را با تأكيد و تكرار، بيان مي‌كنيم، يقيناً قصد داريم نهايت اضطرارمان را برسانيم و با جمله «يا ارحم الراحمين بحق محمد و آله الطاهرين» بار ديگر تأكيد مي‌كنيم كه كار و گشايش، به دست خدا است؛ او كه مهربان‌ترين مهربانان است.
    http://noorportal.net/180/182/199/57650.aspx

    ویرایش توسط عقل فعال : ۱۳۹۳/۰۳/۲۲ در ساعت ۱۶:۴۲
    هو

    پيامبر خدا صلی ‌الله عليه و آله:

    🔹در معراج از هيچ آسمانی گذر نکردم مگر أهلش را مشتاق ديدار علی بن ‌ابی طالب ديدم،و در بهشت هيچ پيغمبری نبود مگر اشتياق ديدار علی بن ابی طالب را داشت

    ذخائر العقبی


  15. صلوات ها 4


  16. #8

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۲
    نوشته
    54
    حضور
    2 روز 11 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    10
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    250



    دوستان دعا سلامتی اقا امام زمان رو بخونم ثوابش ازهم بیشترهست

  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    229
    حضور
    8 روز 21 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    3
    صلوات
    617



    اینقدر با هم بحث نکنید و دعای فرج به شکل زیر صحیح است!

    اِلهی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْکَ الْمُشْتَکی وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِی الاَْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرینَ




  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۲
    علاقه
    کلا کارای هنری ....
    نوشته
    5,244
    حضور
    302 روز 2 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    356
    صلوات
    19659



    نقل قول نوشته اصلی توسط مولانا نمایش پست ها
    اِلهی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْکَ الْمُشْتَکی وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِی الاَْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ............................. الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرینَ

    اِلهی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْکَ الْمُشْتَکی وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِی الاَْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانی فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرینَ.

    موفق و پیروز

    درستکار آسوده است، بی گناه بی باک، خیانتکار ترسان و بدهکار هراسان است.
    امام حسین (ع)

    *************************************************
    آثار خواندن دعای فرج در قنوت نماز های یومیه

  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 3

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود