صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: علت نکشتن عمرو عاص توسط حضرت علی (ع)

  1. #1

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۳
    نوشته
    109
    حضور
    10 روز 19 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    174

    علت نکشتن عمرو عاص توسط حضرت علی (ع)




    با سلام
    چرا حضرت علی در جنگ صفین وقتیعمر عاص خود را برهنه کرد او را نکشت؟(مثلا اگر یک مجرم هم این کار را مقابل یکپلیس با حیا بکند به راحتی از محلکه فرار میکند !!!) فقط ببینید اوچه ظلم هایی که به مسلمانان نکرد(توجه کنید که اینجا جرم عمومی بوده و وقتی گفت که قران ها را بر نیزه کنید بزرگترین خیانت را به اسلام و مسلمانان کرد و مجازات او حد اقل مرگ است).لطفا نگویید که اگر او نبود ده ها نفر ماننداو وجود داشتند مثل این می ماند که ما سردسته یک باند خلاف کار را زنده بگزاریم بهبهانه این که مانند او زیاد هستند و اگر او نباشد یکی دیگر میاید!!!
    با توجه به مطالب بالا این فعل از علی ع از نظر عقلیو قوانین اسلام چه طور توجیه میشود؟


  2. صلوات ها 6


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,548
    حضور
    175 روز 11 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58344



    با نام و یاد دوست






    علت نکشتن عمرو عاص توسط حضرت علی (ع)








    کارشناس بحث: استاد مقداد


  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات تاریخی
    نوشته
    1,739
    حضور
    26 روز 19 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    4711



    نقل قول نوشته اصلی توسط دانش نمایش پست ها
    با سلام
    چرا حضرت علی در جنگ صفین وقتیعمر عاص خود را برهنه کرد او را نکشت؟(مثلا اگر یک مجرم هم این کار را مقابل یکپلیس با حیا بکند به راحتی از محلکه فرار میکند !!!) فقط ببینید اوچه ظلم هایی که به مسلمانان نکرد(توجه کنید که اینجا جرم عمومی بوده و وقتی گفت که قران ها را بر نیزه کنید بزرگترین خیانت را به اسلام و مسلمانان کرد و مجازات او حد اقل مرگ است).لطفا نگویید که اگر او نبود ده ها نفر ماننداو وجود داشتند مثل این می ماند که ما سردسته یک باند خلاف کار را زنده بگزاریم بهبهانه این که مانند او زیاد هستند و اگر او نباشد یکی دیگر میاید!!!
    با توجه به مطالب بالا این فعل از علی ع از نظر عقلیو قوانین اسلام چه طور توجیه میشود؟
    با عرض سلام و ادب

    در اين رابطه چند نكته را بايد در نظر گرفت:
    1. اصل تقدم ارزش‏ها؛ به طور كلى در طول تاريخ دو روى‏كرد همواره با يكديگر در تضاد و چالش بوده است: اخلاق سودپرستانه و منفعت طلبانه و اخلاق ارزش‏گرا. اخلاق منفعت طلبانه، اهميتى براى اصول و ارزش‏ها قائل نيست و در رسيدن به اهداف خود، هر وسيله‏ اى را استخدام مى‏كند و به عبارت ديگر به «عقلانيت ابزارى» روى آورده است. چنين روى‏كردى بسيار خطرناك است و بشريت را به سمت نابودى ارزش‏هاى اخلاقى سوق مى‏دهد. بنابراين اگر در مواردى با استفاده از آن، مى‏توان به نتايجى گذرا دست يافت؛ ولى در دراز مدت به انهدام ارزش‏ها و فضايل اخلاقى مى‏ انجامد و فرهنگ و تمدن بشرى را سخت آلوده و آسيب‏ پذير مى‏سازد. چيزى كه پيامبران و اولياى الهى هماره از آن پاسدارى نموده و در موارد بسيارى، طعم تلخ شكست ظاهرى را چشيده‏ اند - كه با اين شكست، پيروزى مهم‏ترى را كسب نموده و تعاليمى آموزنده و جاويدان به يادگار نهاده‏ اند - همين رعايت ارزش‏هاى والاى انسانى، كرامت، بزرگوارى و... است.

    پيامبر اكرم(ص) و حضرت على(ع) دو نمونه برجسته از اين روى‏كرد مى‏باشند و شاگردان مكتب ايشان نيز چنين بوده‏ اند؛ مثلاً وقتى عبيداللَّه بن زياد به كوفه آمد يكى از دوستان مسلم بن عقيل به نام «هانى بن عروه» - كه از رجال مشهور شهر بود - عبيداللَّه را به ميهمانى دعوت نمود و به مسلم خبر داد كه مى‏تواند در خانه او مخفى شود و عبيداللَّه را به قتل برساند؛ ليكن «مسلم» از انجام اين عمل سرباز زد و گفت: اين نوعى حقه و حيله در برابر مهمان است كه از نظر اسلام شيوه‏اى مطرود مى‏باشد.

    نمونه‏ هايى از اين‏گونه موارد در تاريخ بسيار نقل شده است و اينها خود بهترين گواه بر عظمت اخلاقى بنى‏ هاشم است و اين در حالى است كه اگر كسى از امويان چنين فرصتى مى‏يافت، لحظه‏ اى در حذف رقيب درنگ نمى‏ كرد؛ زيرا عقلانيت ابزارى به هيچ ارزشى اصالت نمى‏ دهد. به نظر ما اين حركت اميرالمؤمنين(ع) عالى‏ ترين درس انسانيت، شرافت، نجابت و حيا است و عظمت آن اگر بيشتر از شجاعت آن حضرت نباشد كمتر از آن نيست؛ اما صد افسوس اهميت ارزش‏ها حتى در ميان مدعيان تشيع علوى نيز رنگ باخته است و آنان درست با عينك عقلانيت ابزارى به تحليل پديده‏ هاى تاريخى مى‏پردازند. آرى! اين خود برگ زرين ديگرى از دفتر افتخارات حضرت على(ع) است كه در اوج قدرت و توانايى با بدترين دشمن خود اين‏گونه برخورد مى‏كند و درس وفادارى به ارزش‏ها را به جهانيان مى‏آموزد.

    2. دقت در تحليل رويدادها؛ اين سخن كه اشكال كنندگان چنين فرض كرده ‏اند كه همه مسائل و مشكلات در گرو وجود شخصى به نام عمر و عاص است، بسيار سطحى انديشى در تحليل مسائل تاريخى است. به راستى چه دليلى وجود دارد كه اگر عمر و عاص كشته مى‏شد، همه فتنه‏ ها مى‏ خوابيد و هيچ يك از حوادث و رويدادهاى تلخ و ناگوار بعدى پديد نمى‏ آمد؟ اين برداشت نوعى قهرمان سازى خيالى است. البته نقش وجود عمرو عاص در دستگاه معاويه حايز اهميت بود؛ ليكن هر چه بوده، او نيز يك عنصر در يك مجموعه پيچيده و سازمان يافته و داراى قدرت نظامى بزرگ بوده است. در مقابل نيز سربازان و لشكريان امام على(ع) بزرگ‏ترين بلاى جان آن حضرت بوده ‏اند، حتى اگر از علم امامت آن حضرت هم صرف نظر كنيم، با نگرش و بررسى حوادث تاريخى مى‏ بينيم كه هيچ دليلى وجود ندارد كه كشته شدن عمر و عاص و يا حتى معاويه به منزله خاموش شدن تمام فتنه‏ ها بود.

    علت نکشتن عمرو عاص توسط حضرت علی (ع)
    خدا یک علی(ع) داشت،الحمدلله آن هم امام ما شد.« مرحوم آیت الله شیخ محمد کوهستانی»

  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۳
    نوشته
    109
    حضور
    10 روز 19 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    174



    با سلام و احترام به کارشناس گرامی
    نقل قول نوشته اصلی توسط مقداد نمایش پست ها
    1. اصل تقدم ارزش‏ها؛ به طور كلى در طول تاريخ دو روى‏كرد همواره با يكديگر در تضاد و چالش بوده است: اخلاق سودپرستانه و منفعت طلبانه و اخلاق ارزش‏گرا. اخلاق منفعت طلبانه، اهميتى براى اصول و ارزش‏ها قائل نيست و در رسيدن به اهداف خود، هر وسيله‏ اى را استخدام مى‏كند و به عبارت ديگر به «عقلانيت ابزارى» روى آورده است. چنين روى‏كردى بسيار خطرناك است و بشريت را به سمت نابودى ارزش‏هاى اخلاقى سوق مى‏دهد. بنابراين اگر در مواردى با استفاده از آن، مى‏توان به نتايجى گذرا دست يافت؛ ولى در دراز مدت به انهدام ارزش‏ها و فضايل اخلاقى مى‏ انجامد و فرهنگ و تمدن بشرى را سخت آلوده و آسيب‏ پذير مى‏سازد. چيزى كه پيامبران و اولياى الهى هماره از آن پاسدارى نموده و در موارد بسيارى، طعم تلخ شكست ظاهرى را چشيده‏ اند - كه با اين شكست، پيروزى مهم‏ترى را كسب نموده و تعاليمى آموزنده و جاويدان به يادگار نهاده‏ اند - همين رعايت ارزش‏هاى والاى انسانى، كرامت، بزرگوارى و... است.
    ببینید اخلاق ارزشگرا اینجا نباید بکار برده شود چرا؟ چون شخص وقتی میتواند از اخلاقیات استفاده کند که فقط خودش مظلوم واقع شده ولی وقتی جرم عمومی باشد مساله فرق میکند و به هیچوجه نمیشود از اخلاقیات صحبت کرد مگر این که همه مظلومان راضی باشند که در اینجا(به نیزه کردن قران ها) همه مسلمانان به شدت مظلوم واقع شدند و حتی اثار ان تا به امروز نیز ادامه دارد
    حتی اسلام نیز نیرنگ در جنگ ها را نه تنها مباه دانسته بلکه واجب نیز میداند! این که مسلم چه عملی انجام داده به خودش مربوط است معصیت کرده یا نکرده به خود و خدایش مربوط است ما داریم در مورد قوانین صحبت میکنیم نه اعمال اشخاص

    2-خیر این ساده اندیشی نیست ساده اندیشی نادیده گرفتن یا کم اثر دانستن عمروعاص به خاطر حضرت علی است


    ویرایش توسط دانش : ۱۳۹۳/۰۲/۳۰ در ساعت ۱۳:۰۸

  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    نقل قول نوشته اصلی توسط دانش نمایش پست ها
    با سلام و احترام به کارشناس گرامی

    ببینید اخلاق ارزشگرا اینجا نباید بکار برده شود چرا؟ چون شخص وقتی میتواند از اخلاقیات استفاده کند که فقط خودش مظلوم واقع شده ولی وقتی جرم عمومی باشد مساله فرق میکند و به هیچوجه نمیشود از اخلاقیات صحبت کرد مگر این که همه مظلومان راضی باشند که در اینجا(به نیزه کردن قران ها) همه مسلمانان به شدت مظلوم واقع شدند و حتی اثار ان تا به امروز نیز ادامه دارد
    حتی اسلام نیز نیرنگ در جنگ ها را نه تنها مباه دانسته بلکه واجب نیز میداند! این که مسلم چه عملی انجام داده به خودش مربوط است معصیت کرده یا نکرده به خود و خدایش مربوط است ما داریم در مورد قوانین صحبت میکنیم نه اعمال اشخاص

    2-خیر این ساده اندیشی نیست ساده اندیشی نادیده گرفتن یا کم اثر دانستن عمروعاص به خاطر حضرت علی است


    با سلام

    مورخان نوشته‌اند: در جنگ صفين آن گاه که شدت نبرد و فشار جنگ ، عرصه را بر شاميان تنگ ساخته بود ، آتش افروزان براى ساکت کردن ديگران ناچار شدند خود نيز به ميدان گام نهند تا زبان مخالفان را كوتاه سازند.
    در همین راستا عمروعاص وارد میدان نبرد شد و امام علی براو حمله کرد.
    در مورد شرکت او در جنگ تن به تن با امام علی (ع) گفته‌اند:
    او دشمنى داشت به نام حارث بن نصر كه گرچه هر دو شاگرد يك مكتب بودند،

    اما بدخواه يكديگر به شمار مي‌‌‌‌ رفتند.
    حارث از عمرو انتقاد كرد كه چرا وى در مبارزه با على شركت نمي‌كند و تنها شعار مي‌‌‌‌دهد!
    انتقاد او ميان سپاه شام منتشر شد و عمرو ناچار گرديد براى يك بار هم كه شده، در ميدان نبرد با امام روبه رو شود. وقتى با امام مواجه شد، حضرت به او مهلت نداد و با فشار نيزه او را نقش زمين كرد.
    عمرو كه از جوانمردى امام آگاه بود، فوراً با كشف عورت، حضرت را از تعقيب خود منصرف كرد و امام چشم خود را فرو بست و از او روى برگردانيد.(1)
    چون حیا و عفت حضرت اجازه نمی داد به عورت دیگران نگاه کند، که گویای اهتمام حضرت به امور ارزشی و اخلاقی است.



    عبدالفتاح عبدالمقصود كه يك نويسنده سنى مذهب است، در زمينة انصراف امام از كشتن عمروعاص می نويسد : «امام حاضر نشد دست‌هاى خود را به خون پيادة بى سلاح افتاده‌اى بيالايد و از روى كرامت و عفت او را رها كرد» .(2)

    بنابراين جوانمردی ، بزرگوارى، عفت چشم و مراعات اخلاق ابرمرد تاريخ اميرمؤمنان علی (ع) ایشان را از قتل عمروعاص منصرف ساخت؛ دشمنى كه در نهايت ذلت از برابر رقيبش فرار كرد و حاضر شد با كمال بدبختى، شرمگاه خود را عريان سازد. اين عمل به مراتب از كشتن او تاريخ‌سازتر است.
    اين پندار كه اگر عمروعاص كشته مي‌‌ شد، حوادث تلخ بعدى به وجود نمى‌آمد، درست نيست ، زيرا گرچه روباه مكّاری بود، اما ده‌ها نفر همانند عمروعاص كنار معاويه بودند.

    معاویه هم مانند دیگر مکاران و ستمگران تاریخ اگر چنان مسیری را پیمود، به جهت حب جاه و دنیا طلبی بود.

    در ماجراى سقيفة بنى ساعده كه سرچشمه انحراف از مسير اسلام و امامت است و منجر به غصب خلافت اميرمؤمنان (ع) شد، عمروعاص هيچ گونه نقشى نداشت، بلكه نقش اساسى را دیگرانی داشتند که حب جاه و رياست و در يك كلام حب دنيا آنان را بازى داده بود و بدن مطهر پيامبر را رها كردند و براى چند روز زندگى دنيا ، آخرت خود را به باد دادند. دنيا طلبى بود که مردم كوفه را در عين این که شناخت كاملی از امام حسين(ع) داشتند، عليه آن امام كشاند و همه مي‌ دانيم كه عمروعاص در اين ماجرا نقشى نداشت.
    پس اين طور نيست اگر عمروعاص كشته مي‌ شد، امام به پيروزى مي‌ رسيد و هيچ خاطرة تلخى به وجود نمى آمد.


    پي‌نوشت‌ها:
    1ـ شرح نهج البلاغه ابن ابي الحديد، ج6، ص 313؛ سيد حسن امين، اعيان الشيعه، ج2، ص 276؛ جعفر سبحاني، فروغ ولايت ، ص 571؛ بحارالأنوار ، ج 32، ص 512.
    2ـ امام علي بن ابي طالب، ج4، ص 399.





    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    با سلام
    بن مایه سخنان شما بسیار ساده است اخوی!
    با یه سرچ کوچیک در نت جوابتان را پیدا میکردید
    بنظر بنده شما اول امیرالمومنین علی ع را بشناسید بعد خود به دلیل نکشتن
    عمروعاصپی خواهید برد

    ویرایش توسط عظيم : ۱۳۹۳/۰۲/۳۱ در ساعت ۱۲:۵۷ دلیل: حذف نقل قول نامناسب
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  13. صلوات ها 3


  14. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۳
    نوشته
    109
    حضور
    10 روز 19 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    174



    اصلا سخنان من ساده و سخیف جوابتان چیست?
    منتظری حقیقتو توی اخبار بگن؟

  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۳
    علاقه
    تفریحات فیزیکی
    نوشته
    203
    حضور
    3 روز 12 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    413



    عزیزان من دلیل منطقی بیارید لطفا.....
    این کار حضرت علی چه خیری داشته..؟ برای خودش خیر داشته یا برای مسلمونا..؟ اگه برای خودش خیر داشته با توجه به اینکه میدونیم این کارش به ضرر مسلمونا واقع شده چرا خودشو به مسلمونا ترجیح داده..؟ وظیفه امام فقط رستگاری خودش نیست...اصلی ترین وظیفش علت هدایت مسلمانان واقع شدنه...

    سعی کنیم با گوش دادن به حرفا و سوالای بقیه اگه از منابعی که اونام قبولشون دارن جوابی براشون داریم, با یه جواب قانع کننده بیاریمشون تو راه درست...
    اگر هم که نمیدونیم, بریم جوابو پیدا کنیم بعد جوابشونو بدیم...
    یه کاری نکنیم مارو یه مشت آدم بی منطق قابل پیش بینی محسوب کنن...

  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    نقل قول نوشته اصلی توسط دانش نمایش پست ها
    اصلا سخنان من ساده و سخیف جوابتان چیست?
    جوابتان را داده ایم



    نقل قول نوشته اصلی توسط NaKayama نمایش پست ها
    عزیزان من دلیل منطقی بیارید لطفا.....
    این کار حضرت علی چه خیری داشته..؟ برای خودش خیر داشته یا برای مسلمونا..؟ اگه برای خودش خیر داشته با توجه به اینکه میدونیم این کارش به ضرر مسلمونا واقع شده چرا خودشو به مسلمونا ترجیح داده..؟ وظیفه امام فقط رستگاری خودش نیست...اصلی ترین وظیفش علت هدایت مسلمانان واقع شدنه...

    با سلام
    شاید برای اهل خرد این جوابی باشد

    بنده ذکر کردم که اگر دوستان وظایف و عملکرد امامان را بدانند دیگر نیازی به توضیح نیست

    بعد ازبازگشت ازجنگ صفین امیرالمومنین
    ع گفتگوی با مردی دارد که خواندن ان خالی از لطف نیست
    در بين راه مردى از اهل كوفه پرسيد: (1)
    يا اميرالمؤ منين
    ع !
    آيا آمد ما به شام و جنگيدن با اهل شام و معاويه به قضا و قدر الهى بود يا نه ؟

    على عليه السلام فرمود:
    اى شيخ !قسم به آن خدايى كه دانه را شكافت ،
    هر قدمى كه برداشتيم و هر تپه اى را كه بالا رفتيم و پايين آمديم و قضا و قدر خداى تعالى بود.

    مرد كوفى پرسيد: يا اميرالمؤ منين !پس ثواب و اجراى در اين صورت براى ما متصور نيست ؟

    اميرالمؤ منين عليه السلام فرمود:
    چرا!اينگونه نيست كه مى گويى . بلكه خداوند اجرى عظيم و پاداشى جزيل براى پيمودن كوه و دره ، و رفتن از كوفه تا صفين و برگشتن به پاس خدمات استوارى و مجاهدت و اطاعت و فرمانبردارى از امام خويش به شما عنايت مى كند.

    اى شيخ !شايد گمان مى كردى اين صعود و نزول و جنگ و جهاد ما به قضاى حتمى و قدر لازم انجام شد.

    مرد كوفى گفت : يا اميرالمؤ منين ، همچنان كه مى گويى ، ظن و گمان من است .

    على عليه السلام فرمود:
    چنين نيست ،
    اگر به قضاى حتمى و قدر لازم باشد ثواب و عقاب و كيفر و پاداش معنى ندارد و وعده وعيد الهى لغو باشد و هيچ مجرمى نبايد ملامت شود و هيچ محسنى نبايد مورد تحسين واقع شود!
    گفت : يا اميرالمؤ منين ، بيشتر بيان كن تا بدانم .
    حضرت فرمود:
    ان الله امر تخييرا و نهى تحذيرا و كلف يسيرا، يعص مغلوبا ولم يكلف تعنتا، لم يرسل الانبيا عبثا، ولم ينزل الكتب لعبا.
    اى شيخ ، خداى بزرگ به انسان اختيار و اراده داده و بر هيچ امر و نهيى اجبار نكرده است ، هيچ كسى در اطاعت مكره و در معصيت ملزم نيست وگرنه ارسال رسل بازيچه و انزال كتب بيهوده بود.
    مرد كوفى چون اين جواب را از اميرالمؤ منين عليه السلام شنيد، شاد و خندان شد و اشعارى در مدح و ثناى آن حضرت سرود، كه مطلع آن چنين است :

    انت الامام الذى نرجوا بطاعته

    يوم النشور من الرحمن رضوانا

    يا على !تو آن امام هستى كه به سبب اطاعت و متابعت او آرزوى بهشت رضوان از خداى تعالى داريم .

    1-نهج البلاغه ، كلمات قصار /78.

    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۳/۰۲/۳۱ در ساعت ۰۴:۱۲
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    کشتی باده بیاور که مرا بی رخ دوست..گشت هر گوشه چشم از غم دل دریایی
    نوشته
    37
    حضور
    2 روز 4 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    121



    سلام


    نقل قول نوشته اصلی توسط دانش نمایش پست ها
    جوابتان چیست?
    جواب استاد مقداد + نکته‌ای که جناب رضا اشاره کرد یعنی "شناخت امیرالمومنین علیه السلام"

    برای شناخت آن حضرت می‌توانید سیره ایشان و همچنین سیره پیامبراکرم صلّی الله علیه و آله را مطالعه کنید.

    پیشنهاد بنده مطالعه کتابهای:
    نهج البلاغه
    سیری در سیره نبوی ، سیری در سیره ائمه اطهار ، جاذبه و دافعه علی عليه‏السلام از شهید مطهری رحمة الله علیه



    *****
    الهی چه دور است از وادی توحید کسی که نفهمید «فَوْقَ كُلِّ ذِی عِلْمٍ عَلِیمٌ» (یوسف/76)

    ****
    رسول خدا صلی الله علیه و آله:

    «من عمل بما علم ورثه الله علم ما لم یعلم»

    هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى می ‏دارد.


  21. صلوات


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 3

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود