صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: اخباریان چه کسانی هستند؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    حدیث ، تفقه در احادیث ، نشر آنها
    نوشته
    118
    حضور
    4 روز 10 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    144

    اخباریان چه کسانی هستند؟






    بسم الله الرحمن الرحیم و صل الله علی محمد و آله الطاهرین




    ان شا الله قصد دارم اطلاعات کامل معتبر و جامعی را درباره مکتب اخباریگری (با علم به آنکه بنده نیز اخباری هستم ) بگذارم.

    نکته بسیار مهم !

    ما به هیچ عنوان قصد اهانت به هیچ یک از مراجع معظم را نداشته و نداریم بلکه همه آنها را احترام می کنیم و معتقدیم که قوام تشیع به مراجع معظم است . اما این دلیل نمی شود که اختلافی وجود نداشته باشد . اختلاف هست و اهل بیت صلوات الله علیهم خود این اختلاف را در بین ما انداختند امیدوارم از موضوعی که قرار دادم و نیز از عرایض آینده بنده سوء استفاده نشود.


    ویرایش توسط مدیر ارجاع سوالات : ۱۳۹۳/۰۲/۱۸ در ساعت ۰۹:۳۵ دلیل: ادغام پستهای استارتر تاپیک در یک پست

  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    حدیث ، تفقه در احادیث ، نشر آنها
    نوشته
    118
    حضور
    4 روز 10 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    144



    تعریف مختصری از اخباریان
    اخباریان به گروهی از شیعه اطلاق می شود که اصرار زیادی به پایبندی به نصوص و روایات دارند و در مسائل دینی چه در اصول و چه در فروع تمسک به غیر احادیث را باطل می داند . برای همین فلسفه و کلام و علم اصول نزد ایشان باطل است . اجتهاد را صحیح نمی دانند و به تقلید از مجتهد اعتقاد ندارند اما تقلید از کسی که روایت را نقل می کند و با رای خود و یا عقل خود در ان چیزی داخل نمی کند را جائز می دانند که در این باره در پست های بعدی بیشتر صحبت می کنیم .
    اخباریان را هیچ عالمی را واجب الاطاعه و معصوم نمی دانند و چنانچه حرفی را عالمی گفته باشد که خلاف روایت باشد آن را اشتباه تلقی می کنند هرچند آن عالم بزرگ باشد .
    لازم به ذکر است همانطور که مشاهده کردید اخباریگری تنها به قضایای احکام برنمی گردد بلکه عام تر است و مسائل اصول عقاید را نیز شامل می شود .


  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    حدیث ، تفقه در احادیث ، نشر آنها
    نوشته
    118
    حضور
    4 روز 10 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    144



    تقلید در نظر اخباریان

    تقلید در نظر اخباریان به این صورت است که اگر کسی می تواند خود مستقیم به روایات مراجعه کند و موضع تقیه را از غیر تقیه و مخالف عامه و مخالف سنت و مخالف کتاب را بیابد خود به احادیث مراجعه می کند . دلیل ما این است که امام حسن عسکری روحی فداه در روایت تقلید فرمودند : فللعوام ان یقلدوه و نه فرمود و علی العوام . معنای سخن مولا آن است که اجازه دارد و یا می شود و نه فرمود علی العوام به معنایی که باید تقلید کنند .
    اما اگر کسی به هر دلیلی نمی تواند این کار را انجام دهد از یک عالم اخباری تقلید می کند اما نیازی نیست تنها به همان عالم رجوع کند بلکه هر کس حکم اهل بیت را از روایت استخراج کند و
    در اخر روایت را به مستفتی عرضه کند نه چیز دیگری را اهل بیت اجازه دادند که به این جور عالم رجوع شود .

    اما تقلید از میت نزد اخباریان :


    تقلید
    از مرجع اخباری فوت کرده یعنی کسی که تنها و تنها روایت را نقل کرده است جائز است . دلیل ما آنست که حضرت صاحب الزمان ارواحنا فداه در آخرین توقیع خویش فرمودند : فارجعوا فیها الی رواه احادیثنا . یعنی به راویان حدیث رجوع کنید .
    همانطور که مشخص است روای حدیث اگر حدیث را روایت کرده باشد نه رای و نظر خود را طبیعتا با مرگ او نباید کتاب های وی نابود شود زیرا کلمات وی تنها حدیث است و حدیث با مرگ کسی نابود نمی شود همانند کتب شیخ صدوق اعلی الله مقامه شیخ کلینی اعلی الله مقامه شیخ حر عاملی اعلی الله مقامه و... که چندین سال است در حوزه های علمیه و غیره استفاده می شود و با مرگ صاحب آن از بین نمی رود .
    اما اگر کسی بمیرد و تقلید از او منتفی شود معلوم است که ایشان حدیث نگفتند و ما اجازه رجوع نداریم مگر به روایان حدیث .


  7. صلوات ها 3


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    حدیث ، تفقه در احادیث ، نشر آنها
    نوشته
    118
    حضور
    4 روز 10 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    144



    تعارضات احادیث در نظر اخباریان

    در بین اخباریان دو روش برای حل تعارضات حدیث آمده است و اخباریان در این باره به دو گروه تقسیم می شودند :

    الف ) گروهی که اعتقاد دارند به هر کدام از این دو حدیث می خواهی می توانی عمل کنی و دلیل آنها این روایت است :

    الْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ جَمِيعاً عَنْ سَمَاعَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ رَجُلٍ اخْتَلَفَ عَلَيْهِ رَجُلَانِ مِنْ أَهْلِ دِينِهِ فِي أَمْرٍ كِلَاهُمَا يَرْوِيهِ أَحَدُهُمَا يَأْمُرُ بِأَخْذِهِ وَ الْآخَرُ يَنْهَاهُ عَنْهُ كَيْفَ يَصْنَعُ فَقَالَ يُرْجِئُهُ حَتَّى يَلْقَى مَنْ يُخْبِرُهُ فَهُوَ فِي سَعَةٍ حَتَّى يَلْقَاهُ وَ فِي رِوَايَةٍ أُخْرَى بِأَيِّهِمَا أَخَذْتَ‏ مِنْ‏ بَابِ‏ التَّسْلِيمِ‏ وَسِعَكَ.

    که امام در این روایت و چندین روایت دیگر می فرمایند : اگر دو خبر متعارض آمد به هر کدام از آن دو می توانی تسلیم کنی .
    و جناب فیض کاشانی رحمه الله می فرمایند :
    أنا لا نمنع أن يكون الحكم في بعض المسائل التخيير ( کتاب الوافی )

    و شیخ کلینی رحمه الله نیز همین اعتقاد را دارند همانطور که صاحب لوامع به ان اشاره کرده است .

    بدان كه محدثان ما دو طايفه‏اند طايفه بهر خبر صحيحى كه به ايشان رسد عمل مى‏كنند، و اگر دو خبر مختلف باشد مى‏گويند مكلف مخير است در عمل بهر يك كه خواهد، بواسطه اخبارى كه از ائمه معصومين به ايشان رسيده است كه‏

    بأيّهما اخذت‏ من‏ باب‏ التّسليم‏ وسعك‏

    يعنى بهر يك از اين دو خبر مختلف كه عمل نمائى از بابت تسليم جايز است ترا يعنى مقام اطاعت و فرمان بردارى آنست كه هر چه بفرمايند سخن شنو باشى، و كارى نداشته باشى كه چرا مختلف گفته‏اند، چون وجوه اختلاف بسيار است، بسا باشد كه تو چيزى را سبب اختلاف نمايى كه نه چنان باشد، و در آن صورت افترا بر ايشان بسته باشى، و وجوه ديگر كه ظاهر خواهد شد. و از اين طايفه است شيخ اجل اعظم محمد بن يعقوب كلينى رضى اللَّه عنه.( لوامع صاحبقرانی )



    ب ) گروهی که قائل به ترجیح اند :

    علامه مجلسی اول می فرمایند :
    و طايفه ديگر مى‏گويند كه از حضرت ائمه معصومين (ع) در جمع بين الاخبار اخبار ديگر وارد شده است، پس بايد كه ميان اين اخبار نيز جمع كنيم پس عمل به تخيير در صورتيست كه از هيچ وجه جمع نتوان كرد( لوامع صاحبقرانی )
    و جمع به این معناست که از یکی از این چند راه حل تعارض شود :
    الف) کنار گذاشتن مخالف کتاب خدا . البته ما تنها اجازه عرضه اخبار به آیاتی داریم که تفسیرش از معصوم آمده است
    ب) کنار گذاشتن مخالف سنت . که البته سنت سنتی است که از طرف معصومین صلوات الله علیهم رسیده باشد
    ج ) کنار گذاشتن موافق عامه . یعنی روایتی که موافق روایات یا فتوی اهل سنت است
    د) کنار گذاشتن خبر تقیه
    ه) و در آخر از هیچ کدام راه ها اگر نشد به هر کدام که می خواهی عمل می کن.
    که این روش نیز مستفاد از نصوص روایات است که به کتاب بحارالانوار و الکافی ( باب کیفیت جمع بین احادیث و باب اخذ به شواهد کتاب و سنت ) می توان مراجعه کرد.
    البته یکی از بزرگان مکتب اخباری به نام محمد رضا تهرانی ( مرحوم افضل عصر ) اعلی الله مقامه الشریف بر این اعتقاد داشتند که تعارضی که در روایت آمده است اینچنین است که یک روایت بگوید حلال دیگری بگوید حرام و اما در غیر این صورت اهل بیت صلوات الله علیهم توسیع دادند .( موازین الکلام)
    اما روش غالب روش دوم است که روش جناب شیخ حر عاملی اعلی الله مقامه الشریف و بعضی دیگر از علمای اخباری بوده است .













  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۳
    علاقه
    خواندن کتاب و خوردن غذا
    نوشته
    241
    حضور
    6 روز 11 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    570



    بله اخباریون کسانی بوده اند که میگفتند الفاظ و متن کلام الله مبهم است !!!!!!! و باید حتما روایت و چیزی داشته باشیم تا مراد کلام الهی روشن شود !!!! در حالی که خداوند بارها فرموده : و لقد یسرنا القران للذکر فهل من مدکر ؟؟؟!!!!! جناب ایت الله العظمی سبحانی مد ظله العالی در کتاب الموجز فی اصول فقه خود میگوید انان ادعاهایی کرده اند از این قبیل که لرزه به تن انسان موحد میندازد ! واقعا برای این جماعت متاسفم و سپاس خدایی را که اصولیون موحد را بر ایشان غالب کرد ....

  11. #6

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    حدیث ، تفقه در احادیث ، نشر آنها
    نوشته
    118
    حضور
    4 روز 10 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    144



    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها
    بله اخباریون کسانی بوده اند که میگفتند الفاظ و متن کلام الله مبهم است !!!!!!! و باید حتما روایت و چیزی داشته باشیم تا مراد کلام الهی روشن شود !!!! در حالی که خداوند بارها فرموده : و لقد یسرنا القران للذکر فهل من مدکر ؟؟؟!!!!! جناب ایت الله العظمی سبحانی مد ظله العالی در کتاب الموجز فی اصول فقه خود میگوید انان ادعاهایی کرده اند از این قبیل که لرزه به تن انسان موحد میندازد ! واقعا برای این جماعت متاسفم و سپاس خدایی را که اصولیون موحد را بر ایشان غالب کرد ....
    دست شما درد نکند برای این توهین های فجیع . دلایل بیش از حد حصر داریم که قرآن به جز توسط اهل بیت صلوات الله علیهم ( آیات احکام ) فهمیده نمی شود منتهی به خاطر این بی نزاکتی این دلایل را نمی آورم و در نیز در قران همیشه اکثریت ذم شدند ( اکثرهم لا یعلمون ، اکثرهم لا یعقلون ، و قلیل من عبادی الشکور و...)

    تنها همین روایت کافی است : قال مولانا الباقر صلوات الله علیه : انما یعرف القرآن من خوطب به : قرآن را کسی که به ان خطاب شده می فهد . ( وسائل الشیعه ، تفسیر نورالثقلین و...) و شیخ حر عاملی رحمه الله یک باب کامل به این نام دارند : باب عدم حجیه ظواهر القرآن الا بعد تفسیره عن الائمه مراجعه کنید که دیگر این حرف ها را نزنید .

  12. صلوات ها 3


  13. #7

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    مطالعه کتب روایی
    نوشته
    20
    حضور
    5 روز 1 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    37



    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها
    بله اخباریون کسانی بوده اند که میگفتند الفاظ و متن کلام الله مبهم است !!!!!!! و باید حتما روایت و چیزی داشته باشیم تا مراد کلام الهی روشن شود !!!! در حالی که خداوند بارها فرموده : و لقد یسرنا القران للذکر فهل من مدکر ؟؟؟!!!!! جناب ایت الله العظمی سبحانی مد ظله العالی در کتاب الموجز فی اصول فقه خود میگوید انان ادعاهایی کرده اند از این قبیل که لرزه به تن انسان موحد میندازد ! واقعا برای این جماعت متاسفم و سپاس خدایی را که اصولیون موحد را بر ایشان غالب کرد ....
    سلام علی من اتبع الهدی

    ببخشید اگر کلام الهی نیازی به تفسیر نداره «الرحمن علی العرش استوی» رو آیا شما مثل وهابی ها معنی می کنید؟ یا در آیه «ید الله فوق ایدیهم» برای خدا دست رو متصور هستید؟(العیاذ بالله)


    یا در آیه «اقم الصلوة لذکری» شما کیفیت نماز خوندن و تعداد رکعات و دفعات نماز رو از کجا تشخیص می دید؟

    وجود مفسر برای آیات رو هر مدعی اسلامی از جمله اهل خلاف می پذیرند! شیعیان حقیقی می گن فقط و فقط اهل ذکر(که همان اهل بیت هستند) توانایی تفسیر قرآن رو دارن و دلایل قرآنی و روایی زیادی رو برای اثبات این حرف میارن...

    گویا شما قائل به حدیث ثقلین هم نیستی!! فرمود : «
    إِنِّی تَارِكٌ فِیكُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا- كِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ»

    در ضمن با این حرفی که زدی درواقع فاتحه ی اصولی ها رو خوندی! چون خودت می دونی اگر اخباری ها قائن فقط و فقط به تفسیر اهل بیت , اصولی ها که قائلن به تفسیر غیر معصوم!
    پس با این حرف شما علنا باید تمامی تفاسیری که این اصولی ها نوشتن رو انداخت تو سطل آشغال!!



    در آخر , من هم متاسفم برای جماعتی که مذهبشون رو از امثال ابوحنیفه می گیرن!!!...


    معذرت هم میخوام از برادر عزیز «طریق الوسطی» که باعث منحرف شدن تاپیک ایشون شدیم...



  14. صلوات ها 2


  15. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    حدیث ، تفقه در احادیث ، نشر آنها
    نوشته
    118
    حضور
    4 روز 10 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    144



    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها
    بله اخباریون کسانی بوده اند که میگفتند الفاظ و متن کلام الله مبهم است !!!!!!! و باید حتما روایت و چیزی داشته باشیم تا مراد کلام الهی روشن شود !!!! در حالی که خداوند بارها فرموده : و لقد یسرنا القران للذکر فهل من مدکر ؟؟؟!!!!! جناب ایت الله العظمی سبحانی مد ظله العالی در کتاب الموجز فی اصول فقه خود میگوید انان ادعاهایی کرده اند از این قبیل که لرزه به تن انسان موحد میندازد ! واقعا برای این جماعت متاسفم و سپاس خدایی را که اصولیون موحد را بر ایشان غالب کرد ....
    اين روايت را ببين :

    ِّ عَنْ امیرالمومنین صلوات الله علیه قَالَ: اتَّقُوا اللَّهَ وَ لَا تُفْتُوا النَّاسَ بِمَا لَا تَعْلَمُونَ إِلَى أَنْ قَالَ قَالُوا فَمَا نَصْنَعُ بِمَا قَدْ خُبِّرْنَا بِهِ فِي‏ الْمُصْحَفِ‏- فَقَالَ يُسْأَلُ عَنْ ذَلِكَ عُلَمَاءُ آلِ مُحَمَّدٍ ع. ( وسائل الشیعه )



  16. صلوات ها 2


  17. #9

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۳
    علاقه
    خواندن کتاب و خوردن غذا
    نوشته
    241
    حضور
    6 روز 11 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    570



    نقل قول نوشته اصلی توسط مطیع اهل البیت نمایش پست ها
    سلام علی من اتبع الهدی

    ببخشید اگر کلام الهی نیازی به تفسیر نداره «الرحمن علی العرش استوی» رو آیا شما مثل وهابی ها معنی می کنید؟ یا در آیه «ید الله فوق ایدیهم» برای خدا دست رو متصور هستید؟(العیاذ بالله)


    یا در آیه «اقم الصلوة لذکری» شما کیفیت نماز خوندن و تعداد رکعات و دفعات نماز رو از کجا تشخیص می دید؟

    وجود مفسر برای آیات رو هر مدعی اسلامی از جمله اهل خلاف می پذیرند! شیعیان حقیقی می گن فقط و فقط اهل ذکر(که همان اهل بیت هستند) توانایی تفسیر قرآن رو دارن و دلایل قرآنی و روایی زیادی رو برای اثبات این حرف میارن...

    گویا شما قائل به حدیث ثقلین هم نیستی!! فرمود : «
    إِنِّی تَارِكٌ فِیكُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا- كِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ»

    در ضمن با این حرفی که زدی درواقع فاتحه ی اصولی ها رو خوندی! چون خودت می دونی اگر اخباری ها قائن فقط و فقط به تفسیر اهل بیت , اصولی ها که قائلن به تفسیر غیر معصوم!
    پس با این حرف شما علنا باید تمامی تفاسیری که این اصولی ها نوشتن رو انداخت تو سطل آشغال!!



    در آخر , من هم متاسفم برای جماعتی که مذهبشون رو از امثال ابوحنیفه می گیرن!!!...


    معذرت هم میخوام از برادر عزیز «طریق الوسطی» که باعث منحرف شدن تاپیک ایشون شدیم...

    جناب محترم ! یا شما اصلا هیچ اطلاعی راجع به ارای عجیب اخباریون ندارید یا دارید مغلطه میکنید ! لطفا اول مطالعه کنید بعد تشریف بیارید !

    بحث سر تفسیر کلام الله نیست !بله کلام الله نیاز به تفسیر و توسعه بیانی دارد و در ان حرفی نیست ! بحث سر این است ایا ظواهر کلام الله هم قابل درک و فهم نیست ؟؟؟ یعنی خداوند میفرماید : الله خالق السموات و الارض ... شما نمیفهمی خداوند چه میگوید ؟؟؟؟!!!!!! یعنی ظاهر قران کلا کشک هست ؟؟؟!!!!!!!

    پس چرا ائمه به ما فرمودند حدیثی که از ما به شما میرسه به کلام الله عرضه کنید ببینید مطابقت دارد یا نه تا براتون روشن شود از ماست یا نه ! اگر قرار بود کلام الله مبهم باشد که این چه حرفی بود !

    اون ید الله فوق ایدیهم با توجه به توصیفات الهی از خودش کاملا مشخص میشود که یک کنایه ادبی هست و قران هم یک کتاب ادبی با ارایه ها و تماثیل زیبا مختلف است و ربطی به تفسیر ندارد !

    خداوند صراحتا میفرماید :
    و لقد یسنا القران للذکر فهل من مدکرررررررررررر ؟؟؟؟؟ نه یک بلکه چهار بار این ایه را در سوره القمر فریاد میزند

    همان طور که مستحضر هستید اصول چهار صد گانه احادیث شیعه طی یک حادثه ار بین رفته است و جز ابن ادریس و ایضا کلینی کسی دیگر نتوانسته پاره ای از ان را مشاهده کند !

    پس احادیث رسیده شده به ما کامل نیست ! بعدش هم اومدیم همین احادیث هم از میان رفت ... اون وقت قران کریم برای اعصار بعد حجت نیست ؟؟؟؟ باید تخته اش کنند و بروند سراغ یک دین دیگه ؟؟؟؟؟!!!!

    افلا تعقلون ؟؟؟ بل انتم قوم تجهلون



  18. صلوات


  19. #10

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    مطالعه کتب روایی
    نوشته
    20
    حضور
    5 روز 1 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    37



    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها
    جناب محترم ! یا شما اصلا هیچ اطلاعی راجع به ارای عجیب اخباریون ندارید یا دارید مغلطه میکنید ! لطفا اول مطالعه کنید بعد تشریف بیارید !

    بحث سر تفسیر کلام الله نیست !بله کلام الله نیاز به تفسیر و توسعه بیانی دارد و در ان حرفی نیست ! بحث سر این است ایا ظواهر کلام الله هم قابل درک و فهم نیست ؟؟؟ یعنی خداوند میفرماید : الله خالق السموات و الارض ... شما نمیفهمی خداوند چه میگوید ؟؟؟؟!!!!!! یعنی ظاهر قران کلا کشک هست ؟؟؟!!!!!!!

    پس چرا ائمه به ما فرمودند حدیثی که از ما به شما میرسه به کلام الله عرضه کنید ببینید مطابقت دارد یا نه تا براتون روشن شود از ماست یا نه ! اگر قرار بود کلام الله مبهم باشد که این چه حرفی بود !

    اون ید الله فوق ایدیهم با توجه به توصیفات الهی از خودش کاملا مشخص میشود که یک کنایه ادبی هست و قران هم یک کتاب ادبی با ارایه ها و تماثیل زیبا مختلف است و ربطی به تفسیر ندارد !

    خداوند صراحتا میفرماید :
    و لقد یسنا القران للذکر فهل من مدکرررررررررررر ؟؟؟؟؟ نه یک بلکه چهار بار این ایه را در سوره القمر فریاد میزند

    همان طور که مستحضر هستید اصول چهار صد گانه احادیث شیعه طی یک حادثه ار بین رفته است و جز ابن ادریس و ایضا کلینی کسی دیگر نتوانسته پاره ای از ان را مشاهده کند !

    پس احادیث رسیده شده به ما کامل نیست ! بعدش هم اومدیم همین احادیث هم از میان رفت ... اون وقت قران کریم برای اعصار بعد حجت نیست ؟؟؟؟ باید تخته اش کنند و بروند سراغ یک دین دیگه ؟؟؟؟؟!!!!

    افلا تعقلون ؟؟؟ بل انتم قوم تجهلون

    این شمائید که مغالطه می کنید و متناقض حرف می زنید! یک جا از اخباری ها ایراد می گیرید که چرا می گن آیات قرآن مبهم هستن و نیاز به تفسیر دارن( و ما گفتیم اصولی ها بلکه تمام مدعیان اسلام همینو می گن!!) یک جا هم می گید بله! نیاز به تفسیر دارن!

    اخباری ها حرفی غیر از حرف اصولی ها و مدعیان دیگر نمی زنن! منتها اخباری ها به این حرف ها عمل می کنن برعکس مدعیان!
    اخباری ها محکمات قرآن رو قبول دارن... ولی در متشابهات و احکام به تفسیر اهل بیت رجوع می کنن! و ظاهر قرآن رو حجت نمی دونن...
    و البته به عقیده ی شیعیان, کسی از محکمات و متشابهات قرآن با خبر نیست غیر اهل بیت علیهم السلام!(طبق احادیث)

    پس چرا ائمه به ما فرمودند حدیثی که از ما به شما میرسه به کلام الله عرضه کنید ببینید مطابقت دارد یا نه


    منظور از کلام الله و کتاب الله چیه؟
    امیر المومنین علی بن ابی طالب روحی و ارواح العالمین له الفداء : «هذا کتاب الله الصامت و انا کتاب الله الناطق»(الفصول المهمه , شیخ حر عاملی اعلی الله مقامه)

    از امام رضا صلوات الله علیه هم حدیثی هست در کتاب الاحتجاج , که می فرمایند احادیث اهل بیت به محکمات و متشابهات تقسیم می شن , پس متشابهات رو به محکمات عرضه کنید...

    خداوند صراحتا میفرماید : و لقد یسنا القران للذکر فهل من مدکرررررررررررر ؟؟؟؟؟ نه یک بلکه چهار بار این ایه را در سوره القمر فریاد میزند


    این آیه مربوط هست به محکمات یا متشابهات...
    آیا این آیه قرآن رو انکار می کنید:

    «
    هُوَ الَّذي أَنْزَلَ عَلَيْکَ الْکِتابَ مِنْهُ آياتٌ مُحْکَماتٌ هُنَّ أُمُّ الْکِتابِ وَ أُخَرُ مُتَشابِهاتٌ فَأَمَّا الَّذينَ في‏ قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ ما تَشابَهَ مِنْهُ ابْتِغاءَ الْفِتْنَةِ وَ ابْتِغاءَ تَأْويلِهِ وَ ما يَعْلَمُ تَأْويلَهُ إِلاَّ اللَّهُ وَ الرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ يَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ کُلٌّ مِنْ عِنْدِ رَبِّنا وَ ما يَذَّکَّرُ إِلاَّ أُولُوا الْأَلْبابِ»

    آیا راسخون فی العلم کسی جز اهل بیت علیهم السلام هستند؟ احادیث می گن منظور از الراسخون فی العلم اهل بیتن...


  20. صلوات ها 3


صفحه 1 از 5 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 4

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود