صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: با چه دلایلی باید بپذیریم نسل کشی ایرانیان در یکی از دوره های هخامنشی توسط قوم یهود رخ داده؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۳
    نوشته
    11
    حضور
    14 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    26

    اشاره با چه دلایلی باید بپذیریم نسل کشی ایرانیان در یکی از دوره های هخامنشی توسط قوم یهود رخ داده؟




    بسم الله الرحمن الرحیم
    با عرض سلام خدمت کاربران محترم
    با نیم نگاهی به موضوعات ومباحث انجمن تا جایی که مشاهده کردم در مورد ایرانی کشی قوم یهود در یکی از دوره های هخامنشی تقریبا فقط کلیت بیان شده واینکه به استناد چه دلایلی میتوان این واقع را پذیرفت ؟در تاپیک سیزده بدر هم کسی جوابی نداده است و تقرببا مطالبی که در بحث ها گفته شد بیشتر جنبه کپی پیست از سایت مشرق و ... بوده .
    در اینجا لازم دونستم موضوعی رو باز کنم تا دوستان با توجه به اطلاعاتی که دارند دلایل پذیرش یا رد این واقعه را بیان کنند .

    1)آیا کتاب استر ، کتاب موثق و مورد اعتمادی است؟
    2) عدم ذکر این واقعه در تاریخ هرودت یا گزنفون یا هر کتاب تاریخی دیگه نشانه چیست؟
    3) دانش نامه بریتانیکا از قول یهودیان این واقعه را کذب و بیشتر داستان میپندارند . دانش نامه بریتانیکا چقدر قابل اعتماد است؟
    4) آیا منبع و سند قابل توجهی در مورد این جریان وجود دارد ؟
    5) آیا امکان کشتار 75000 هزار ایرانی در دو روز میسر بوده ؟
    6)تعداد یهودیانی که دست به این کشتار زده اند چقدر بوده ؟
    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۹۳/۰۹/۱۴ در ساعت ۰۸:۵۹

  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    4,062
    حضور
    21 روز 10 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11167



    با نام الله




    با چه دلایلی باید بپذیریم نسل کشی ایرانیان در یکی از دوره های هخامنشی توسط قوم یهود رخ داده؟








    کارشناس بحث: استاد عماد



    دلی که نشد خانه یاس نرگس

    خراب است و و یران صفایی ندارد








  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40518



    با سلام
    این موضوع را قبلا عنوان کردید دوست گرامی


    http://www.askdin.com/thread39142.html



    .
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  7. صلوات ها 2


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,140
    حضور
    45 روز 20 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10545



    از تاخیر در جواب پوزش می طلبم
    در سفر زیارتی دعا گوی دوستان بودم

    در مورد سوال شما، تاریخ دقیقی از زمان خشایار شاه در درست نیست، ولی قاعده عقلی وجود دارد که می گوید اقرار العقلا علی انفسهم جایز
    یعنی اگر کسی علیه خود حرفی زد از او پذیرفته میشود،
    وقتی در عهد عتیق که کتاب مقدس یهودیان است، کتابی مخصوص این جریان آمده ،، بنام کتاب استر در باب 9 ایه 26 به تعداد 77000کشته اشاره شده است، و در باب 11ایه 9 نیز به این جریان مفصل اشاره شده است
    گیرم که تعداد 77000هزار مبالغه باشد ولی نمی شود با بعید دانستن عدد اصل قضیه را بعید دانست،
    به هر حال اگر چه بسیاری از افراد این قضیه را زیر سوال برده اند، ولی وقتی در کتاب مقدسی که خود یهودیان آن را قبول دارند چنین جریانی به تفصیل آمده باشد، نمی توان به راحتی آن را زیر سوال برد.

  9. صلوات ها 5


  10. #5

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۳
    نوشته
    11
    حضور
    14 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    26



    نقل قول نوشته اصلی توسط عماد نمایش پست ها
    از تاخیر در جواب پوزش می طلبم
    در سفر زیارتی دعا گوی دوستان بودم

    در مورد سوال شما، تاریخ دقیقی از زمان خشایار شاه در درست نیست، ولی قاعده عقلی وجود دارد که می گوید اقرار العقلا علی انفسهم جایز
    یعنی اگر کسی علیه خود حرفی زد از او پذیرفته میشود،
    وقتی در عهد عتیق که کتاب مقدس یهودیان است، کتابی مخصوص این جریان آمده ،، بنام کتاب استر در باب 9 ایه 26 به تعداد 77000کشته اشاره شده است، و در باب 11ایه 9 نیز به این جریان مفصل اشاره شده است
    گیرم که تعداد 77000هزار مبالغه باشد ولی نمی شود با بعید دانستن عدد اصل قضیه را بعید دانست،
    به هر حال اگر چه بسیاری از افراد این قضیه را زیر سوال برده اند، ولی وقتی در کتاب مقدسی که خود یهودیان آن را قبول دارند چنین جریانی به تفصیل آمده باشد، نمی توان به راحتی آن را زیر سوال برد.
    سلام ! التماس دعا

    تشکر بابت نظر تون . ولی بنده به دنبال دلیل قانع کننده هستم . بنده خودم از موافقین این جریان بودم و الان هم تاحدود زیادی هستم اما مواردی هست که جای تامل دارد
    اول اینکه همه میدانیم کتاب تورات تحریف شده است .

    نکته دوم اینکه نسخه کتاب استر به عقیده خیلی از یهودیان در دانش نامه بریتانیکا _
    گرچه هستند کسانی (عمدتا ارتودکس ها) که به این کتاب اعتقاد دارند_ اما بر اساس نظر فرهنگ نامه (دانش نامه بریتانیکا ) عمده افراد معتقد هستند کهاین کتاب یکجعل خالص هست!
    The vast majority of modern expositors have reached the conclusion that the book is a piece of pure fiction


    بر اساس ادعا های مطرح شده Ahasuresrus که در این کتاب عنوان شده همان خشایارشاه است.


    الف - اما هیچ منبع تاریخی دیده نشده که از شخصیت های کتاب نام برده باشد .


    ب - بعضی تلاش کرده اند عنوان کنند، استر، احتمالا همان آماسترس است که در تاریخ هرودت نام او آورده شده. اما آماستریس دختر یک فرمانده ایرانی بوده و یهودی نبوده است. همینطور از نظر تاریخی این دو فرد نمی توانستند یک نفر باشند و در ضمن از نظر اتیمولوژی هم هیچ شباهتی بین این دو نیست.

    این مطلب در هیچ کتاب موثق تاریخی تائید نشده.
    چطور باید تاریخ هرودت که در همان زمان ها می زیسته_ البته هرودت چند سالی بعد از این اتفاق به دنیا می اید_ اما خب به عنوان یک مورخ قطعا از گذشته واتفاقات گذشته باید مطلبی داشته باشد . یا حتی ویل دورانت که اتفاقا تمایلات یهودی دارد در این باره چیزی نگفته باشد حتی یک اشاره!

    2- فرهنگامه بریتانیکا هم باز با اشاره به تنها منبع این داستان ، حقیقت داستان رو مورد سوال می دونه و منبع اون رو نامشخص ارزیابی کرده:

    The historical reality of this biblical episode has often been questioned, and the actual origins of the Purim festival, which was already long established by the 2nd century ad, remain unknown


    منبع :
    http://www.jewishencyclopedia.com/articles/5872-esther
    دانش نامه یهود



    3- در کتاب پیامبر آریایی هم از قول بعضی مورخین اساس وجود شخصی به اسم استر مورد سوال واقع شده و اون رو به افسانه های آشوری نسبت دادند

    بنا براین دلایل میشود گفت که ممکن هست این افسانه در بابل پرداخته شده و شواهد تاریخی و زبانی آشکار میدارد که عید پوریم به احتمال قوی از بابل سرچشمه گرفته است.
    به نظر میرسد اگر بپذیریم که این افسانه بوده ، غرض ظاهری این افسانه آن بوده است که برای جشن گرفتن عید پوریم یک حقانیت و واقعیت تاریخی ذکر شود.

    خب واقعا جای تامل هست که چطور این اتفاق تاریخی رخ بدهد ولی در هیچ سند تاریخی این ماجرا یا حتی ماجرای مشابه ان ذکر نشود .
    والبته می دانیم که این اتفاق در هیچ سند یا سنگ نوشته تا کتب تاریخی ذکر نشده .


    حالا سوال مهم اینجاست ما کتاب تحریف شده یهود رو باید بپذیریم بنا بر قاعده "اقرار العقلا علی انفسهم جایز "؟
    که گروهی از یهودیان هم کتاب استر رو مورداعتماد نمیدونند
    یا دانش نامه بریتانیکا رو طبق همین قاعده ؟ چون هر دو نظر خود یهود هست .


    ویرایش توسط "زهرا" : ۱۳۹۳/۰۲/۲۱ در ساعت ۰۱:۱۱

  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۳
    نوشته
    11
    حضور
    14 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    26



    کاربران محترم! اگر کسی نظری در این باره دارد ممنون میشوم نظر بدهد .

    تشکر


  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,140
    حضور
    45 روز 20 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10545



    نقل قول نوشته اصلی توسط "زهرا" نمایش پست ها
    اول اینکه همه میدانیم کتاب تورات تحریف شده است .
    بلکه کتاب فعلی یهودیان تحریف شده است، اما در بحث همانطور که عرض کردم ، مسئله اقرار العقلا علی انفسهم جاری میشود
    مثلا ما کتاب صحیح بخاری را قبول نداریم، و استنادات آن را نیز نمی پذیریم ولی اگر در همین کتاب نکته ای علیه سقیفه پیدا شود، با آنکه نویسنده سعی بر عدم بیان آن دارد ، می تواند به عنوان پایه استدالال قرار گیرد،
    کتاب عهد عتیق مورد اعتماد ما نیست، ولی شما می بینید در جریان بنی قریظه سعد بن معاذ به همین کتاب استناد می کند (1)و طبق همین کتاب دستور کشتن جنگوجویان ( نه همه مردان) بنی قریظه را صادر می کند(2)، و اتفاقا پیامبرصلی الله علیه واله وسلم نیز آن را تایید می کند(3)

    1.کتاب مقدس،سفر تثنیه ، باب، فقره ۱۴-۱۳
    2.الصحیح،علامه سید جعفر مرتضی ، ج۱۲ص 88
    3.طبری، سلسلة اول، ص۱۴۹۳؛ ابن هشام، ج۳، ص۲۶۵-۲۶۶؛ ابن سعد، ج۲، ص۷۵. ۸۸

  15. صلوات ها 5


  16. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,140
    حضور
    45 روز 20 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10545



    [quote="زهرا";513928]نکته دوم اینکه نسخه کتاب استر به عقیده خیلی از یهودیان در دانش نامه بریتانیکا _گرچه هستند کسانی (عمدتا ارتودکس ها) که به این کتاب اعتقاد دارند_ اما بر اساس نظر فرهنگ نامه (دانش نامه بریتانیکا ) عمده افراد معتقد هستند کهاین کتاب یکجعل خالص هست! The vast majority of modern expositors have reached the conclusion that the book is a piece of pure fiction[/quote]

    کتاب مقدس یهودیان یعنی عهد عتیق در بین بسیاری از یهودیان معتبر است، و عقب کشیدن یهودیان از آن به منزله عقب نشینی مسلمانان از قران است، اینکه یک نفر یا یک موسسه نسبت به آن تردید وارد کند، به منزله تردید در بین همه یهودیان نیست.

    نقل قول نوشته اصلی توسط "زهرا" نمایش پست ها
    اما هیچ منبع تاریخی دیده نشده که از شخصیت های کتاب نام برده باشد .
    شخصیتهای باستان، چه ایرانی ، چه غیر ایرانی، چه مقدس چه غیر مقدس ، تاریخ معتبری که بتوان صد در صد به آن اعتماد کرد وجود ندارد، اگر در تاریخ هردوت به تصریح هم می آمد نمی توانست قطعیت را برساند ، مگر در تاریخ هرودت خود حضرت موسی آمده، پس باید آن را کنار بگذاریم، مگر در تاریخ هرودت ، حضرت ابراهیم و حضرت موسی و ..... آمده اند پس باید این شخصیتها را کنار بگذاریم .
    نقل قول نوشته اصلی توسط "زهرا" نمایش پست ها
    حالا سوال مهم اینجاست ما کتاب تحریف شده یهود رو باید بپذیریم بنا بر قاعده "اقرار العقلا علی انفسهم جایز "؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط "زهرا" نمایش پست ها
    که گروهی از یهودیان هم کتاب استر رو مورداعتماد نمیدونند
    یا دانش نامه بریتانیکا رو طبق همین قاعده ؟ چون هر دو نظر خود یهود هست .

    هر دو قابل اعتماد نیست، نه کتاب تحریف شده یهودیان و نه دانش نامه بریتانیکا
    در باب اقرار العقلا علی انفسهم کتاب تحریف شده یهودیان را معتبر تر از دانش نامه بریتانیکا می کند، چرا ؟
    چون روزی کشتار ایرانیان یک فخر بوده، وبا آب و تاب بیان شده ، اما امروز یک لکه ننگ شده، و باید توجیج شود، و اصل داستان زیر سوال برود
    بنده داعیه ندارم که اثبات کنم این قضیه حتمی بوده یا نبوده
    ولی رد یهودیان امروز نمی تواند اقرارالعقلا علی انفسهم کتاب یهودیان باستان را زیر سوال ببرد، چون شرایط زمان ممکن است یک داستان را نیاز به توجیه سازد
    مثلا : دو گروه هستند که نسبت به هم فخر می فروشند، هر کس نکات قوت خود را بیان می دارد ، یکی از آنها می گوید ، من ده نفر را تا بحال کشته ام ، اینجا جای فخر فروشی است
    چند روز دیگر دادگاه تشکیل میشود ، و ان بدبختی که گفته بود ده نفر را کشته ام محاکمه میشود در دادگاه حرف خود را توجیه می کند.
    اینجا دیگر قاعده اقرار العقلا جاری نمی شود
    قضیه کشتار ایرانیان نیز چنین است ، البته ممکن است کسی به مدرک و سند اثبات کند این قضیه دورغ بوده ولی حرف کسی پذیرفته است که در انکار قضیه ذی نفع نباشد، متاسفانه الان کسانی که رد می کنند در معرض اتهام هستند و از انکار این قضیه نفع می برند، ولی اگر کسی در فضای سالمی این قضیه را با سند و مدرک رد کرد قابل قبول است .


  17. صلوات ها 6


  18. #9

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۳
    نوشته
    11
    حضور
    14 ساعت 58 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    26



    [QUOTE=عماد;513981][quote="زهرا";513928]نکته دوم اینکه نسخه کتاب استر به عقیده خیلی از یهودیان در دانش نامه بریتانیکا _گرچه هستند کسانی (عمدتا ارتودکس ها) که به این کتاب اعتقاد دارند_ اما بر اساس نظر فرهنگ نامه (دانش نامه بریتانیکا ) عمده افراد معتقد هستند کهاین کتاب یکجعل خالص هست! The vast majority of modern expositors have reached the conclusion that the book is a piece of pure fiction

    کتاب مقدس یهودیان یعنی عهد عتیق در بین بسیاری از یهودیان معتبر است، و عقب کشیدن یهودیان از آن به منزله عقب نشینی مسلمانان از قران است، اینکه یک نفر یا یک موسسه نسبت به آن تردید وارد کند، به منزله تردید در بین همه یهودیان نیست.[/SIZE]
    [/quote[SIZE=3]]

    مسئله بر سر تایید یا رد کتاب استر است . این کتاب هیچ جلوه الهی ندارد . که بتوان آنرا ملحق به تورات کرد . فقط یک جا در مورد روزه گرفتن استر صحبت کرده است.

    این کتاب بی شباهت به یک کتاب داستان نیست که نویسنده آنرا از یک داستان مربوط به دوران آشوری گرفته است . وگویا این اسامی هم فقط در افسانه آشوری بیان شده .ودر هیچ سندی بیان نشده.
    شاید بتوان گفت این کتاب بیشتر جهت گیری یهود را نشان میدهد یعنی نوعی نژاد پرستی و حس افزایش قدرت نسبت به حقارتی که کسب کرده بودند ؛ بوده .برای اضافه شدن بر مطلب، مارتین لوتر ( شاعر و کشیش نواندیش مسیحی) دقیقا این کتاب رو یک کتاب با جهت گیری یهودی می دونه. دقیقا لغت (جودایسم) رو بکار می بره.

    والبته دانش نامه بریتانیکا نظر یک نفر نیست . فعلا که رد این حادثه توسط برخی یهودیان انجام شده و در واقع کتاب استر را جعل و داستان میدانند. والبته جالب است یعنی اطلاع ندارند که سندیت و اعتبار کتاب خودشون رو دارن زیر سوال میبرن ؟ ؟ ؟ اگر این گونه است ؛ دو وجه دارد از جهتی هم کتاب خودشون رو زیر سوال بردن و از طرفی هم مثل این است که خطاهای کتاب و اسنادشون رو اصلاح میکنند.

    نکته مهمتر این است که نسخه فارسی این کتاب با متن انگلیسی اون کمی مغایرت دارد و در نسخه انگلیسی اون تعداد افراد کشته شده بیان نشده کتاب به طور مشخص فقط به هامان و فرزندانش اشاره شده.

    این هم اصل کتاب:

    [/B]
    14 And the king commanded it so to be done; and a decree was given out in Shushan; and they hanged Haman's ten sons

    15 And the Jews that were in Shushan gathered themselves together on the fourteenth day also of the month Adar, and slew three hundred men in Shushan; but on the spoil they laid not their hand.

    16 And the other Jews that were in the king's provinces gathered themselves together, and stood for their lives, and had rest from their enemies, and slew of them that hated
    them seventy and five thousand--but on the spoil they laid not their hand--

    والبته من نمیدونم چه کسی ترجمه کتاب استر را از عبری به انگلیسی و بعد به فارسی انجام داده . تا جایی که اطلاع دارم اولین کسی که ادعای این جریان را داشته اقای ناصرپورپیرار که تفکرات کمونیستی وتوده ای هم داشته این موضوع رو بیان کرده کسی که نسبت هایی رو به حضرت مولا علی علیه السلام وسلمان علیه الرحمه داده .
    ادعای ایشون هم تا جایی که خوندم بنابر اسنادی هست که مورد اعتماد نیست.و این جمعیت رو هم بنابر کتیبه ای که از داریوش هخامنشی بدست امده گفته که جمعیت ایران در آن زمان داریوش سه نسل بوده وبعد طبق اون ادعای ایرانی کشی را بیان کرده.

    نکته آخر هم بر فرض اگر بپذیریم که کتاب استر مورد اعتماد است و کشتار فرزندان هامان و تعداد دیگری از مردم رخ داده است همه آنها عمالیقی بودند و عمالیقی ها هم بنابرگفته کتاب تورات و کتب دیگر ساکنان ارض موعود بوده اند که توسط حکومت هخامنشی به استعمار درآمده بودند.
    نمیدونم باید اونها را ایرانی بنامیم یا نه که بنابراین فرض بتوانیم بگوییم ایرانی کشی رخ داده است یا خیر .

    ویرایش توسط "زهرا" : ۱۳۹۳/۰۲/۲۲ در ساعت ۱۰:۱۵

  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    مطالعات دینی، فلسفی، ریاضی، فیزیکی ...
    نوشته
    2,628
    حضور
    73 روز 19 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    8025



    سلام علیکم،
    البته حقیر اطلاعات کافی برای شرکت در بحث شما را ندارم و فقط آن را دنبال می‌کنم، فقط خواستم یکی دو نکته بگویم که شاید کمکی کند:
    ۱. تورات فقط بخشی از کتاب‌های یهودیان است و یهودیان رخدادهای سالها و قرن‌های بعدی را هم نوشته و به ان اضافه کرده‌اند و به همین دلیل هم هست که مثلاً در مسأله‌ی اصحاب کهف نظراتی می‌دادند مثل اینکه در کتاب ما آمده که ایشان ۳۰۰ سال خواب بودند و در قرآن آمده که ۳۰۰ سال و ۹ سال هم بیشتر. اصحاب کهف در دوره‌ی بعد از حضرت مسیح علیه‌السلام بوده‌اند و نه در زمان حضرت موسی علیه‌السلام یا قبل از آن. ماجرای استر هم به زمان هخامنشیان نسبت داده می‌شود که قرن‌ها بعد از زمان حضرت موسی علیه‌السلام بوده‌اند و در نتیجه اینکه کتاب استر جز> کتب اصلی ایشان نباشد اصلاً عجیب نباید باشد. به راحتی می‌توانند درستی آن را در دوره‌ای بپذیرند و در دوره‌ای دیگر انکارش کنند.
    ۲. وقتی داستان به کوه طور رفتن حضرت موسی علیه‌السلام به همراه برگزیدگان قومشان را از قرآن و احادیث شیعه برای یک یهودی می‌گفتم تعجب می‌کرد که شما اینها را از کجا می‌دانید اینها بخشی در تورات است که همه بر درستی آن اقرار دارند و بخشی در احادیث ایشان است که روی آنها اتفاق نظری بین علمایشان نیست و می‌خواست نتیجه‌گیری کند که آغازکننده‌های شیعه (به زعم او عبدالله سلام و ...) همه یهودی بوده‌اند که این مطالب را می‌دانستند ولی وقتی فهمید که رؤسای شیعه همه از نوادگان رسول خاتم صل‌الله‌علیه‌و‌آله هستند که سابقه‌ی دینی او مشخص است حاضر نبود قبول کند که همان خدایی که شاهد آن وقایع و بلکه خالق آن وقایع بوده است اینها را به رسولش در آخرالزمان گفته باشد. غرض اینکه بسیاری از اطلاعات حتی حدیثی یهودیان مورد اتفاق یهود نیست و آنچه آنها روی صحتش اصرار دارند فقط خود تورات است که آن را منزل می‌دانند از جانب خدا و تحریفش را هم قبول ندارند چون می‌گویند بر هر یهودی از همان ابتدا واجب بوده که در طول عمرش حداقل یک‌بار کل تورات را بنویسد، آن هم بر روی پوست و اگر یک اشتباه در آن باشد چون قابل تصحیح نیست کل آن پوست دارای غلط باید سوزانده می‌شده است. با این حال طبق روایات ما نزدیک به یک قرن یا کمتر یا بیشتر تورات از میان ایشان گم شده است و دوباره توسط حضرت عزیر علیه‌السلام به ایشان رسیده است واینطور نبوده که همیشه این توالی نوشتن‌ها حفظ شده باشد. با این وجود چون بازگرداننده‌ی تورات هم یکی از پیامبران خدا بوده است نمی‌توان آن گم شدن تورات را مسبب تحریف آن دانست. در قرآن هم حقیر ندیدم جایی صحبت از تحریف تورات شود و بحث از تحریف اوامر خداست:

    ... يُحَرِّ‌فُونَ الْكَلِمَ عَن مَّوَاضِعِهِ ... [النساء، ۴۶]
    ... حقایق [کتاب آسمانی] را [با تفسیرهای نابجا و تحلیل های غلط و ناصواب] از جایگاه های اصلی و معانی حقیقی اش تغییر می دهند ...

    یعنی چیزی شبیه اینکه برادران اهل سنت در متشابهات به بیراهه می‌روند، آیات قرآن را به نفع خود مصادره به مطلوب می‌کنند و تأویل می‌کنند که برخی از این تأویل‌ها هم به قصد فتنه‌گری است چنانکه در آیه‌ی ۷ سوره‌ی آل‌عمران آمده است.
    اگر این درست باشد و دلیلی برای تحریف متن تورات --و نه برداشت از تورات-- نداشته باشیم احتمالاً بتوانید بحث‌های خود را بر روی خود تورات متمرکز کنید تا حواشی آن از کتب متأخر یا حدیث و ...

    البته درستش این است که حقیر سوادی نسبت به تورات ندارم که بتوانم راحت بگویم این کتاب تحریف شده یا نشده، ولی اینکه یهودیان بتوانند به راحتی کتاب‌های استر و ... را فاقد منبع بدانند مطرح است. با تمام این اوصاف کتاب‌های استر و مشابه آن را می‌توان کتبی تاریخی و نه دینی در نظر گرفت و از آنها به عنوان منبع تاریخی استفاده نمود. اینکه کارشناس بحث هم از انها استفاده نمایند می‌تواند در همین راستا باشد و نیازی هم به تأیید یهود امروز نخواهد داشت، چنانکه سایر کتب تاریخی هم موافق و مخالف‌های خود را دارند، همینکه یهود دیروز ان را قبول داشته است قابل استناد است وقتی بر علیه خودشان حرف زده باشند.
    یا علی
    ویرایش توسط باء : ۱۳۹۳/۰۲/۲۲ در ساعت ۰۱:۱۶
    بهترین سرمایه‌گذاری عمر در کمک به تعجیل در ظهور است،
    ... بضاعتی محدود و اثرگذاری نامحدود،
    نگران سوددهی‌اش هم نیستیم چون خدا تضمین کرده است که قیام به بار خواهد نشست
    هر که می‌خواهد نامحدود بندگی خدا را کند و در هر خیری سهیم شود بسم الله ...

    بزرگواران و دوستان و هم‌مباحثه‌ای‌ها، ان شاء الله اگر جسارتی کرده‌ام ببخشید و اگر کوتاهی کرده‌ام یا رنجشی به شما رسانده‌ام حلال کنید

  21. صلوات ها 3


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود