صفحه 1 از 7 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: 5 سوال در مورد یهودیت و اسلام و باقی ادیان

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    نوشته
    257
    حضور
    7 روز 1 ساعت 26 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    520

    اشاره 5 سوال در مورد یهودیت و اسلام و باقی ادیان




    1-چرا یهوه ملاکش فقط قوم بنی اسرائیل هست و به انسانهای دیگر توجهی ندارد و حتی بعضا به قربانی شدن بقیه انسانها برای بنی اسرائیل هم فرمان میدهد؟! (مثل دیدگاه کنونی اسرائیل)

    2-چرا یهوه هنگام تهدید کردن حرف از "به هلاکت رسیدن" میزند و حرفی از جهنم نمیزند؟

    3-چرا یهوه تاکید بر این میکند که فقط او را بپرستند نه خدای دیگری را و نمیگوید که اصلا خدای دیگری در کار نیست؟

    4-پیرو سوال قبلی همین نگرش به نوعی در اسلام هم هست وقتی که خدا در قرآن میگوید هر گناهی به غیر از شرک را امکان دارد بیامرزد در حالی که خیلی گناهان دیگری بدتر از شرک برای انسان هستند حال آنکه خدا تاکید مضاعف بر این دارد که از شرک دوری کنید. چه دلیلی پشت این تاکید نهفته است؟

    5-در دنیای امروز که چندین دین وجود دارد شاهد این هستیم که مثلا شخصی در معبدی در هند و شخصی دیگر در حرم امام رضا در ایران و شخصی دیگر در کلیسایی در اروپا شفا پیدا میکنند حال آنکه همه این افراد مدعی هستند که خدا یکی است و همان خدایی وجود دارد که در دینشان تصریح شده (یعنی همان خدا با همان ویژگی ها) در حالی که مثلا ما مسلمین میگوییم که فقط یک خدا وجود دارد و آن هم الله است اما این منطقی نیست که الله ما یک هندوی مشرک و کافر را شفا بدهد تا آن هندو فکر کند دین صحیحی دارد! آیا اینها نشان دهنده چند خدایی بودن جهان نیست؟!
    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۹۳/۰۸/۰۳ در ساعت ۰۴:۳۳

  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    4,062
    حضور
    21 روز 10 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11167




    با نام الله




    5 سوال در مورد یهودیت و اسلام و باقی ادیان







    کارشناس بحث: استاد مبشر



    دلی که نشد خانه یاس نرگس

    خراب است و و یران صفایی ندارد








  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    323
    حضور
    4 روز 11 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1436



    با سلام خدمت دوستان گرامی
    با تشکر فراوان از دوست عزیزی که سوالات ذیل را مطرح کرده اند
    تلاش می کنم در حد توان به سوالات شما پاسخ دهم :
    البته این نکته را مد نظر داشته باشید که مخاطب این سوالات یهودیان هستند و ممکن است ما در پاسخ های خود نظریه ای را بیان کنیم که با دیدگاه آنها متفاوت باشد که از این نظر حق پاسخگویی را برای هموطنان یهودی خودمان کاملا محفوظ می دانیم .
    چرا یهوه ملاکش فقط قوم بنی اسرائیل هست و به انسانهای دیگر توجهی ندارد و حتی بعضا به قربانی شدن بقیه انسانها برای بنی اسرائیل هم فرمان میدهد؟! (مثل دیدگاه کنونی اسرائیل)

    برادر گرامی ما نیز این انتقاد را به تعالیم دین یهود داریم و با توجه به اعتقاد ما به عدالت خداوند معتقدیم این تبعیض در آموزه های واقعی انبیای بنی اسرائیل علیهم السلام مانند حضرت موسی سلام الله علیه جایگاه نداشته است بلکه بر اثر تحریف تعالیم پیامبران بوجود امده است به همین دلیل معتقدیم کتاب دینی یهودیان تحریف شده است زیرا خداوندی که تمام انسانها را آفرید نباید بین آنها تبعیض قائل شود . و این انتقادی است که ما همواره از یهودیان داریم . برخی از دانشمندان دلایل مختلفی را مطرح کرده اند که نگاه نژادی یهودیان به دین و خلقت را عمده دلیل برای این مساله عنوان نموده اند .
    2-چرا یهوه هنگام تهدید کردن حرف از "به هلاکت رسیدن" میزند و حرفی از جهنم نمیزند؟
    در اسفار پنجگانه اینگونه است اما در سایر کتب مثل سفرایوب از جهان دیگر سخن گفته شده است. اما خود یهودیان هم در کتابهای تاریخی خود ذکر کرده اند که گروههایی مانند صدوقیان بوده اند که هیچگاه به معاد اعتقاد نداشته اند .(برای مطالعه بیشتر به دایره المعارف آشنایی با ادیان بزرگ اثر دکتر توفیقی مراجعه نمائید)
    3-چرا یهوه تاکید بر این میکند که فقط او را بپرستند نه خدای دیگری را و نمیگوید که اصلا خدای دیگری در کار نیست؟
    شاید به مقتضای زبان مخاطب چنین بوده است البته این مسأله همیشه اینگونه نیست بلکه بر اساس اعتقادات یهودیان خداوندی غیر از خدای یگانه وجود ندارد . (مراجعه شود به کتاب مقارنه الادیان نوشته شده توسط احمد شلبی )
    4-پیرو سوال قبلی همین نگرش به نوعی در اسلام هم هست وقتی که خدا در قرآن میگوید هر گناهی به غیر از شرک را امکان دارد بیامرزد در حالی که خیلی گناهان دیگری بدتر از شرک برای انسان هستند حال آنکه خدا تاکید مضاعف بر این دارد که از شرک دوری کنید. چه دلیلی پشت این تاکید نهفته است؟
    در اسلام گناهان عموما بر دو نوع هستند حق الله و حق الناس . فرمایش شما و آیه مبارکه مورد نظر حضرتعالی اشاره به حق الله دارد . اما درباره گناهانی که به ادعای شما بدتر از شرک هستند ( البته شما مصداقی بیان نکرده اید تا ما به شما پاسخ دهیم) و ممکن است منظور شما حقوق الناس مانند قتل و سرقت و تجاوز و ..... باشد باید در پاسخ شما عرض کنیم که در تعالیم اسلامی تأکید شده است خداوند متعال مرتکبین این گناهان را نخواهد بخشید مگر اینکه شخصی که به او ظلم شده آنها را ببخشد . و این نمونه ای از عدالت خداوند متعال است . به عبارتی دیگر دوست گرامی شرک بزرگترین گناه در حقوق الله است و این مسأله ناظر به حق خداست اما درباره حقوق الناس آموزه های اسلامی تأکید دارند که حقوق مردم را خود مردم باید ببخشند در غیر این صورت خداوند آنها را نخواهد بخشید .
    5-در دنیای امروز که چندین دین وجود دارد شاهد این هستیم که مثلا شخصی در معبدی در هند و شخصی دیگر در حرم امام رضا در ایران و شخصی دیگر در کلیسایی در اروپا شفا پیدا میکنند حال آنکه همه این افراد مدعی هستند که خدا یکی است و همان خدایی وجود دارد که در دینشان تصریح شده (یعنی همان خدا با همان ویژگی ها) در حالی که مثلا ما مسلمین میگوییم که فقط یک خدا وجود دارد و آن هم الله است اما این منطقی نیست که الله ما یک هندوی مشرک و کافر را شفا بدهد تا آن هندو فکر کند دین صحیحی دارد! آیا اینها نشان دهنده چند خدایی بودن جهان نیست؟![/quote]
    سخن شما درباره وجود ادیان مختلف در جهان کاملا درست است اما علیرغم اینکه مردم قائل به وجود موجودی به نام خدا باشند اما بر خلاف نظر حضرتعالی قائل به یک خدا با ویژگی های یکسان نیستند بلکه ویژگیهای ادیان مختلف درباره خدا با هم تفاوت دارند مثلا مسیحیان سه خدا را می پرستند و قائل به تثلیث هستند یا هندوها خدای شیوا را مؤنث این درحالی است که مسلمانان تعدد و جنسیت را از خدا نفی می کنند .بنابراین شایسته است به این تفاوت ها دقت کرده و آنها را مد نظر قرار دهیم .
    اما درباره شفا گرفتن همانگونه که خداوند در قرآن می فرماید جهان دارای سنتها (قوانینی) است که شفا نیز تابع این قوانین است مثالی عرض می کنم چرا یک دارو که به دست یک کافر تهیه شده انسان را شفا می دهد ؟ چون بر اساس سنت خداوند دارو شفا دهنده است چه کافر آن را تهیه کند چه مسلمان همانطور که غذا سیر کنند است چه آشپزش کافر باشد ، هندو باشد ، بت پرست باشد یا یکتاپرست . بخشی از قوانین شفا نیز پیرو همین مساله است برخی از مسائل روحی نیز مانند داروها موجب شفا می شوند چه شما مسلمان باشید چه غیر مسلمان چه در کلیسا باشید چه در معبد (این مسائل در علوم غریبه بسیار وجود دارد) به همین دلیل کسی که علم به این روابط دارد و راه کسب این علوم از طرق مختلف است ممکن است قدرت بر انجام کارهایی پیدا کند . یا مثلا علم هیپنوتیزم که دانشی است که هر کسی از طریق استاد فرا گیرد می تواند کارهای مختلفی انجام دهد و این مسأله ارتباطی به صحت یا عدم صحت دین او ندارد. اما ما معتقدیم کسی که خداپرست است قدرت بزرگتری دارد قضیه علامه در این باره معروف است که مرتاضی به نزد ایشان آمد و ادعا کرد هر کاری متواند انجام دهد علامه از او پرسید مثلا چه می توانی بکنی او به یک شیر اشاره کرد که بمیر و شیر در جا مرد علامه از او پرسید شیر را کشتی اما آیا می توانی دوباره آن را زنده کنی ؟ مرتاض گفت نه تنها من بلکه هیچ کس نمی تواند چون این غیر ممکن است . علامه به شیر گفت قم باذن الله ( به اذن خداوند زنده شو) شیر در جا برخاست و زنده شد .
    این مسأله هیچ گاه دلالت بر چند خدایی در جهان نمی کند بلکه تنها دلالتش این است که در جهان قوانین ناشناخته ای وجود دارند که ما هنوز آنها را نمی شناسیم و ممکن است کسانی از این قوانین برای مقاصد خود سوء استفاده کنند همانگونه که در گذشته های دور نیز چنین بوده است برای مثال کاهنان مصر با استفاده از جیوه طنابها را به شکل مار در می آوردند و مردم را گول زده و آنها را وادار به پرستش فرعون می کردند . از سوی دیگر خداوند هیچ گاه خواهان اجبار بندگان به پذیرش حق نیست بلکه می خواهد مردم با اختیار و عالمانه راه صحیح را انتخاب نمایند .
    برای اطلاعات بیشتر مراجعه بفرمائید به کتاب ارتباط با ارواح نوشته حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی
    اگر سؤال دیگری یا اشکالی دارید بنده در خدمت هستم .
    با تشکر

    ویرایش توسط مبشر : ۱۳۹۳/۰۳/۰۷ در ساعت ۱۴:۰۲

  7. صلوات ها 9


  8. #4

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    نجوم - فيزيك - الهيات - مكانيك
    نوشته
    538
    حضور
    3 روز 5 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    350



    نقل قول نوشته اصلی توسط mir@ نمایش پست ها
    1-چرا یهوه ملاکش فقط قوم بنی اسرائیل هست و به انسانهای دیگر توجهی ندارد و حتی بعضا به قربانی شدن بقیه انسانها برای بنی اسرائیل هم فرمان میدهد؟! (مثل دیدگاه کنونی اسرائیل)

    2-چرا یهوه هنگام تهدید کردن حرف از "به هلاکت رسیدن" میزند و حرفی از جهنم نمیزند؟

    3-چرا یهوه تاکید بر این میکند که فقط او را بپرستند نه خدای دیگری را و نمیگوید که اصلا خدای دیگری در کار نیست؟

    4-پیرو سوال قبلی همین نگرش به نوعی در اسلام هم هست وقتی که خدا در قرآن میگوید هر گناهی به غیر از شرک را امکان دارد بیامرزد در حالی که خیلی گناهان دیگری بدتر از شرک برای انسان هستند حال آنکه خدا تاکید مضاعف بر این دارد که از شرک دوری کنید. چه دلیلی پشت این تاکید نهفته است؟

    5-در دنیای امروز که چندین دین وجود دارد شاهد این هستیم که مثلا شخصی در معبدی در هند و شخصی دیگر در حرم امام رضا در ایران و شخصی دیگر در کلیسایی در اروپا شفا پیدا میکنند حال آنکه همه این افراد مدعی هستند که خدا یکی است و همان خدایی وجود دارد که در دینشان تصریح شده (یعنی همان خدا با همان ویژگی ها) در حالی که مثلا ما مسلمین میگوییم که فقط یک خدا وجود دارد و آن هم الله است اما این منطقی نیست که الله ما یک هندوی مشرک و کافر را شفا بدهد تا آن هندو فکر کند دین صحیحی دارد! آیا اینها نشان دهنده چند خدایی بودن جهان نیست؟!
    با سلام
    1 - قوم بني اسرائيل قوم برگزيده براي هدايت است تا وقتي نقشه نجات بنحوي كه براي بشر تكميل شوم اين قوم حامل اين دعوت است نظير هر پلت فرمي كه براي انجام در يك ناحيه محدود عمل ميشود بعد به ساير نقاط يا افراد تعميم پيدا ميكند - اين نشانه برتري نيست و اسرائيل يا يهود هم چنين تصوري ندارند - اين تصويري است كه مسلمين براي دشمني با يهود در اذهان ايجاد كرده اند - اگر دقت كنيد نوادگان جناب محمد هم براي خود حق سيادت قائل هستند - يا اعراب خود را برتر از ساير اقوام ميدانند
    2 - جهنم در ادبيات ديني يهود وجود نداشته است براي مطالعه بيشتر به اين تاپيك مراجعه كنيد

    مسيحيت : جهنم ( آیا جهنم وجود دارد ؟ ) - گفتگوی دینی www.askdin.com/thread9529.html‏


    3 - موضوع بودن يا نبودن يك حقيقت نيست بلكه مردم در راه حقيقت گمراه شده خدايان ديگري را جايگزين خداي واحد ميكردند مثل بت يا خورشيد و ماه يا فرعون ها را
    4 - اگر ايمان به خداي حقيقي باشد شخص ميتواند بابت هر گناهي به او بازگشت كند اما وقتي ايمان واقعي در كار نيست قطعا هيچ گناهي نزد هيچ غير خدايي امرزيده نمي شود شرك در توبه را ميبندد هر گناهي كه باشد حتي خود شرك - اما در ايمان به خداي حقيقي در توبه باز است - يك مشرك به چه كسي بازگشت يا توبه ميكند كه قادر به بخشش گناه باشد - گناه نسبت به خدا انجام ميشود وقتي ايمان به خدا نيست خود گناه هم رنگ مي بازد
    5 - دوست عزيز شفا و نجات فيض خداوند است - فيض يعني بخشش بلاعوض - فيض به دوبخش تقسيم ميشود فيض عام نظير نعماتي كه در همه جا و براي همه انسانها صرف نظر از ديم و ايمان و رنگ و نژاد وجود دارد نظير اب - هوا - غذا - عشق - زيبائي و .... چيزهايي كه همه از آن ميتوانند بهره مند شوند - اما فيض خاص در برابر ايمان حقيقي ظاهر ميشود نظيز امرزش و رستگاري در سايه ايمان حقيقي
    شفاي افراد در مذاهب گوناگون همان فيض عام است چرا كه رحمت خداوند چنان بزرگ و گسترده است رنج هر انساني را ولو كافر به خداي حقيقي باشد فرا ميگيرد - همه انسانها فرزندان خدا هستند و خدا در برابر رنج انسانها بي تفاوت نيست ولو اينكه دشمن او باشند
    و الحال اين سه چيز باقی است:
    ايمان و اميد و محبت
    اما بزرگتر اينها محبت است
    ((( پولس رسول )))

  9. صلوات ها 3


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    323
    حضور
    4 روز 11 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1436



    با سلام خدمت دوستان گرامی
    نقل قول نوشته اصلی توسط sina178s نمایش پست ها
    اگر دقت كنيد نوادگان جناب محمد هم براي خود حق سيادت قائل هستند - يا اعراب خود را برتر از ساير اقوام ميدانند
    برداران گرامی معنای سیادت در اسلام به معنی رهبری معنوی و منحصر بودن هدایت در آن نیست بلکه نوعی انتساب است . آیا تاکنون ندیده ایم که سیدها از مراجع تقلید غیر سید تقلید می کنند ؟ برای مثال اکنون آیت الله وحید خراسانی ، آیت الله مکارم شیرازی ، آیت الله نوری همدانی و برخی دیگر از مراجع تقلید دامت برکاتهم غیر سید هستند اما سادات بسیاری از آنها تقلید می کنند .
    خود برتر بینی اعراب ارتباطی به اسلام و تعالیم آن ندارد زیرا قرآن همواره تأکید کرده است ملاک برتری تقوای افراد است و سیره پیامبر اکرم صل الله علیه و آله همیشه بر این منوال بوده است . همانگونه که غرور و تکبر یهودیان به دین حضرت موسی علیه السلام مربوط نمی باشد بلکه ناشی از جهالت خود آنها می باشد .
    نقل قول نوشته اصلی توسط sina178s نمایش پست ها
    2 - جهنم در ادبيات ديني يهود وجود نداشته است براي مطالعه بيشتر به اين تاپيك مراجعه كنيد
    برادر گرامی سؤال ما از علت این مسأله بود که چرا در هزاران صفحه و هزاران سال تعالیم مقدس پیامبران بنی اسرائیل صحبتی از جهنم وجود ندارد ؟ آیا جهنم و آخرت واقعا وجود خارجی ندارد ؟ یا به دلیل دیگری این مسائل ذکر نشده اند ؟
    نقل قول نوشته اصلی توسط sina178s نمایش پست ها
    3 - موضوع بودن يا نبودن يك حقيقت نيست بلكه مردم در راه حقيقت گمراه شده خدايان ديگري را جايگزين خداي واحد ميكردند مثل بت يا خورشيد و ماه يا فرعون ها را
    خداوند همواره انسانها را به تفکر و اندیشه ترغیب کرده است تا دچار گمراهی نشوند و از سوی دیگر به آنها دستور داده که اگر چیزی را نمی دانند آن را از عالمان بپرسند اینکه مردم مثلا علیرغم دیدن معجزه حضرت موسی علیه السلام به گمراهی خود ادامه دادند و علیرغم توضیحات حضرت هارون نبی علیه السلام باز هم از فرعونیان و جادوگران پیروی کردند مشکل خدا نیست بلکه خدا برای آنها هادی فرستاد اما انها گوش نکردند . مثالی درباره معابد و خدایان چندگانه اینکه مردم علیرغم توضیحات علمی و دانستن علل و عوامل این اتفاقات باز هم به خدایان و بت ها معتقد می شوند ناشی از جهل خود آنهاست خداوند با ابزارهای مختلف از جمله دانشمندان آنها را هدایت می کند اما آنها گوش فرا نمی دهند مثالی عرض می کنم صدها سال است که دانشمندان علوم ریاضی می گویند محال سه مساوی یک شود و هزاران دلیل را بیان کرده اند اما با این وجود باز می بینیم بسیاری از مسیحیان معتقد به تثلیث هستند . آیا این در گمراهی آنها مقصر خداست ؟ فردای قیامت خداوند به آنها می گوید هزاران دانشمند برایتان فرستادم که به شما گفتند تثلیث محال است اما شما حرفشان را گوش ندادید .


  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۱
    علاقه
    الله و اهلبیت و قرآن
    نوشته
    222
    حضور
    10 روز 16 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    18
    آپلود
    6
    گالری
    21
    صلوات
    861



    نقل قول نوشته اصلی توسط sina178s نمایش پست ها
    همه انسانها فرزندان خدا هستند و خدا در برابر رنج انسانها بي تفاوت نيست ولو اينكه دشمن او باشند
    خب فکر کنم جای خوبی برای بحث این نکته هم که فرمودید باشد!!!

    از کارشناسان تقاضا دارم در این مورد گفت و گو کنند که به زعم مسیحیان (العیاذبالله) ما فرزندان خداییم...

    آقای sina178s لطفا به این مباحث توجه کنید...
    1-اینکه اولا چرا خدا باید فرزند داشته باشد؟ مگر فرزند برای بقای نسل نیست؟ پس مگر العیاذبالله خدا روزی خواهد مرد؟یا اینکه شرط خداوندی که باید بی نیاز باشد فرزند برای چیست؟
    2-کسی که فرزند دارد باید پدر و مادر داشته باشد شما که عقیده دارید چون حضرت عیسی علیه السلام پدر ندارد پس خداست و فرزند خدا؟آیا حضرت آدم علیه السلام که نه پدر و نه مادری داشت بر این امر سزاوارتر نبود؟
    3-آیا انسان که از خاک آفرید شده جنسش با جنس خدا یکی است؟


    از کارشناسان محترم می خواهم موارد بیشتری در این رابطه بیان کنند چون دانش من بیش از این جایی قد نمی دهد...
    ویرایش توسط مهدی بیا مهدی بیا : ۱۳۹۳/۰۴/۱۵ در ساعت ۱۲:۲۷

    دل حرم خداست،جز او کسی را به دلت راه مده!




  13. صلوات


  14. #7

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    نجوم - فيزيك - الهيات - مكانيك
    نوشته
    538
    حضور
    3 روز 5 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    350



    نقل قول نوشته اصلی توسط مبشر نمایش پست ها
    با سلام خدمت دوستان گرامی

    برداران گرامی معنای سیادت در اسلام به معنی رهبری معنوی و منحصر بودن هدایت در آن نیست بلکه نوعی انتساب است . آیا تاکنون ندیده ایم که سیدها از مراجع تقلید غیر سید تقلید می کنند ؟ برای مثال اکنون آیت الله وحید خراسانی ، آیت الله مکارم شیرازی ، آیت الله نوری همدانی و برخی دیگر از مراجع تقلید دامت برکاتهم غیر سید هستند اما سادات بسیاری از آنها تقلید می کنند .
    خود برتر بینی اعراب ارتباطی به اسلام و تعالیم آن ندارد زیرا قرآن همواره تأکید کرده است ملاک برتری تقوای افراد است و سیره پیامبر اکرم صل الله علیه و آله همیشه بر این منوال بوده است . همانگونه که غرور و تکبر یهودیان به دین حضرت موسی علیه السلام مربوط نمی باشد بلکه ناشی از جهالت خود آنها می باشد .

    برادر گرامی سؤال ما از علت این مسأله بود که چرا در هزاران صفحه و هزاران سال تعالیم مقدس پیامبران بنی اسرائیل صحبتی از جهنم وجود ندارد ؟ آیا جهنم و آخرت واقعا وجود خارجی ندارد ؟ یا به دلیل دیگری این مسائل ذکر نشده اند ؟

    خداوند همواره انسانها را به تفکر و اندیشه ترغیب کرده است تا دچار گمراهی نشوند و از سوی دیگر به آنها دستور داده که اگر چیزی را نمی دانند آن را از عالمان بپرسند اینکه مردم مثلا علیرغم دیدن معجزه حضرت موسی علیه السلام به گمراهی خود ادامه دادند و علیرغم توضیحات حضرت هارون نبی علیه السلام باز هم از فرعونیان و جادوگران پیروی کردند مشکل خدا نیست بلکه خدا برای آنها هادی فرستاد اما انها گوش نکردند . مثالی درباره معابد و خدایان چندگانه اینکه مردم علیرغم توضیحات علمی و دانستن علل و عوامل این اتفاقات باز هم به خدایان و بت ها معتقد می شوند ناشی از جهل خود آنهاست خداوند با ابزارهای مختلف از جمله دانشمندان آنها را هدایت می کند اما آنها گوش فرا نمی دهند مثالی عرض می کنم صدها سال است که دانشمندان علوم ریاضی می گویند محال سه مساوی یک شود و هزاران دلیل را بیان کرده اند اما با این وجود باز می بینیم بسیاری از مسیحیان معتقد به تثلیث هستند . آیا این در گمراهی آنها مقصر خداست ؟ فردای قیامت خداوند به آنها می گوید هزاران دانشمند برایتان فرستادم که به شما گفتند تثلیث محال است اما شما حرفشان را گوش ندادید .
    با سلام
    و اما بعد
    دوست عزيز كارشناس محترم ميشه معني سيد را بفرمائيد؟؟؟؟؟؟؟ اگر اينقدر بي ارزش است چرا اينهمه هزينه مردم نيازمند صرف ساختن بارگاه و مقبره انان ميشود؟ چرا آموزش و پرورش با صدور اطلاعيه سرپا ايستادن دانش آموز سيد را هنگام ورود معلم غير سيد الزامي نمي داند؟ و ..... كه بيان ان سياسي صحبت كردن تلقي و حذف ميشود!!!! بگذريم

    عدم بيان بهشت و جهنم در تورات به دليل عدم كامل شدن زمان و توان فهم مردم است و نه چيز ديگري كه شما فكر ميكنيد مثل اين است كه بفرمائيد چرا به دانش آموز كلاس ابتدائي سخني از راديكال گفته نمي شود
    اما سخن و نظر دانشمندان و علم
    عزيز برادر چنان از علم سخن ميگوئيد كه گويا پيشواي اسلام دانشمند بزرگي چون انيشتين بوده - اگر شما توان فهم نظريه نسبيت يا حلقه ها يا ذرات هيگز يا تثليث را نداريد دليل غير علمي بودن اين نظريات نيست كم سوادي بعضي هاست
    سوار بر كره الاغ بال دار شدن و به معراج رفتن خيلي علمي است اما مكاشفه يك خدا در سه شخصيت ميشود غير عقلاني و ضد علم
    اميدوارم مسولان تالار از سانسور يا حذف مطالب اين حقير خود داري كنند در غير اينصورت ديگر در اين تالار مطلبي نخواهم نوشت

    ویرایش توسط عظيم : ۱۳۹۳/۰۴/۱۸ در ساعت ۰۲:۰۷ دلیل: جناب سینا لطفا در مقابل استاد موضع نگیرید
    و الحال اين سه چيز باقی است:
    ايمان و اميد و محبت
    اما بزرگتر اينها محبت است
    ((( پولس رسول )))

  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۹
    علاقه
    نجوم - فيزيك - الهيات - مكانيك
    نوشته
    538
    حضور
    3 روز 5 ساعت 44 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    350



    نقل قول نوشته اصلی توسط مهدی بیا مهدی بیا نمایش پست ها
    خب فکر کنم جای خوبی برای بحث این نکته هم که فرمودید باشد!!!

    از کارشناسان تقاضا دارم در این مورد گفت و گو کنند که به زعم مسیحیان (العیاذبالله) ما فرزندان خداییم...

    آقای sina178s لطفا به این مباحث توجه کنید...
    1-اینکه اولا چرا خدا باید فرزند داشته باشد؟ مگر فرزند برای بقای نسل نیست؟ پس مگر العیاذبالله خدا روزی خواهد مرد؟یا اینکه شرط خداوندی که باید بی نیاز باشد فرزند برای چیست؟
    2-کسی که فرزند دارد باید پدر و مادر داشته باشد شما که عقیده دارید چون حضرت عیسی علیه السلام پدر ندارد پس خداست و فرزند خدا؟آیا حضرت آدم علیه السلام که نه پدر و نه مادری داشت بر این امر سزاوارتر نبود؟
    3-آیا انسان که از خاک آفرید شده جنسش با جنس خدا یکی است؟


    از کارشناسان محترم می خواهم موارد بیشتری در این رابطه بیان کنند چون دانش من بیش از این جایی قد نمی دهد...
    با سلام
    دوست عزيز منادي عقلانيت
    لطفا از كارشناسان اين مطالب را هم سوال ميكرديد؟
    1 - يدالله فوق ايديهم!!!! مگه خدا مثل من و شما جسم داره كه دستش بالتر از دست ديگران باشد؟
    2 - خدا عرش دارد؟؟؟ و توسط فرشتگان حمل ميشود؟
    3 - خدا قرض ميگيرد و بهره و ربا هم مي پردازد؟
    4 - خدا انسان است و خون دارد ثارالله چيست؟
    5 - خدا خانه دارد و بايد براي زيارت او به مكه برويد؟
    .
    .
    .
    .
    .
    هر پاسخي كه گرفتيد يكي را با نسبت فرزندي ما با خدا مقايسه كنيد

    و الحال اين سه چيز باقی است:
    ايمان و اميد و محبت
    اما بزرگتر اينها محبت است
    ((( پولس رسول )))

  17. صلوات


  18. #9

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۱
    علاقه
    الله و اهلبیت و قرآن
    نوشته
    222
    حضور
    10 روز 16 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    18
    آپلود
    6
    گالری
    21
    صلوات
    861



    نقل قول نوشته اصلی توسط sina178s نمایش پست ها
    با سلام
    دوست عزيز منادي عقلانيت
    لطفا از كارشناسان اين مطالب را هم سوال ميكرديد؟
    1 - يدالله فوق ايديهم!!!! مگه خدا مثل من و شما جسم داره كه دستش بالتر از دست ديگران باشد؟
    2 - خدا عرش دارد؟؟؟ و توسط فرشتگان حمل ميشود؟
    3 - خدا قرض ميگيرد و بهره و ربا هم مي پردازد؟
    4 - خدا انسان است و خون دارد ثارالله چيست؟
    5 - خدا خانه دارد و بايد براي زيارت او به مكه برويد؟
    .
    .
    .
    واقعا باید کمی واسه حرفاتون خنده کرد!!!! (البته اول اینو در نظر داشته باشین که به خدا قسم من هیچ قصد بدی به شما ندارم بلکه شما رو هم مثل برادرم دوست دارم اینو جدا میگم حالا اگه حرفی شندیدن بدونین که منظور ندارم)

    برادر اینکه باید بگم شما اصلا هیچی از اسلام نمیدونین...

    در اینکه بتونم پاسخ مناسب بم از خداوند متعال استمداد می جویم...کارشناسان لطفا اگر اشکالی داشتم دریغ نفرمایید...

    1-(هر مسلمونی اینو میدونه خدا جسم نداره بلکه اینها کنایه است...مثل اینکه به کسی میگیم خدا سایه شو از سرمون کم نکنه،یا...)ظاهر و مفاد این گونه آیات , تجسیم نیست . وقتی قرآن كریم درباره خداوند می فرماید: »ان الله سمیع « بدین معنا است كه خداوند شنوا است .
    شنوا بودن خداوند; یعنی , این كه خداوند صداها را می شنود و به عبارت دقیق تر نسبت به شنیدنی ها آگاهی دارد. اما چنین نیست كه او برای آگاهی از مسموعات (مثل ما) نیازمند ابزارهای حسی چون گوش باشد. انس ذهنی ما با شنوایی , با گوش است ; از این رو از واژه »سمیع « علاوه بر معنای شنوایی , ابزار مادی آن را نیز به ذهن می آوریم . در حالی كه این ابزار از حقیقت معنای »شنوا« خارج است . به عنوان مثال روزگاری با شنیدن لفظ »چراغ «, مردم از آن ظرفی را می فهمیدند كه دارای روغن , نفت , فتیله و شعله آتش است كه اطراف خود را روشن می كند. پس از مدتی كه الكتریسیته كشف و چراغ برق اختراع شد, لفظ چراغ به وسیله ای اطلاق گردید كه دارای یك حباب است و با جریان الكتریسیته ایجاد روشنی می كند و در آن از نفت , روغن , فتیله و شعله آتش خبری نیست .

    پس در حقیقت معنای چراغ , نفت , فتیله و شعله دخالت ندارد; بلكه حقیقت آن , چیزی است كه در چراغ های برقی نیز وجود دارد و هرگاه چراغ هایی اختراع شود كه بدون برق ایجاد روشنی كند, باز به آن »چراغ « گفته می شود; چون برق نیز دخالتی در معنای چراغ ندارد.

    پس این انس ذهنی مردم هر دوره , با مصادیق متعارف مفهوم »چراغ « است كه باعث می شود, فتیله یا برق را دخیل در معنای »چراغ « بداند; در حالی كه حقیقت معنای چراغ خالی از این ابزار است . درباره صفت »سمیع « نیز چنین است . انس ذهنی ما بامصادیق مادی »سمیع « باعث می شود ابزار مادی شنیدن را, داخل در معنای آن بدانیم . برای مطالعه بیشتر ر.ك : المیزان , ج 1, ص 12. صفات دیگر خداوند (مانند بصیر, علیم , قدیر و...) نیز همین گونه است و همه این الفاظ معنای واحدی را می رسانند و آن علم مطلق الهی به همه امور است . دوم : به فرض كه ظاهر و مفاد این گونه آیات , تجسیم خداوند باشد; آیات دیگری وجود دارد كه هرگونه تجسیم را از خداوند نفی می كند; مانند: »لیس كمثله شی ئ« و »سبحان الله عما یصفون «.
    در روایات نیز خداوند به وضوح از هرگونه تجسیم مبرا دانسته شده است . گذشته از این كه ادله عقلی نیز بر آن دلالت دارد. مثلا" تعبیر (ید) در آیه (یدالله فوق ایدیهم ) كنایه از قدرت خداوند است و این گونه تعابیر كنایی , در هر زبانی رواج دارد.
    ==========
    در آیه شریفه «یدالله فوق ایدیهم؛ دست خداوند برتر از دست هایشان می باشد» (فتح، آیه 10).
    در این آیه از تشبیه معقول به محسوس استفاده شده است كه منظور از دست، نماد قدرت و یا نماد عهد و پیمان است و در بسیاری از موارد استعمال به منظور پنجه دست نیست و از آنجا كه به دلیل علمی و سایر دلایل ثابت شده كه خداوند جسم ندارد و اعضا ندارد به جهت نزدیكی مفهوم به ذهن از آنچه نزد شنونده محسوس است برای بیان یك مفهوم عقلی استفاده شده است.

    یعنی اراده خدا و قدرت خدا فوق همه اراده ها و قدرت هاست و هرکه بخواهد در مقابل خداوند قد علم کند به چیزی جز پشیمانی نمی رسد. می تونید توضیح بیشتر رو در تفسیر آیه سوره ۴۸: الفتح - جزء ۲۶ آیه10 ملاحظه بفرمایید.منبع:http://www.cloob.com

    2-
    جابجايي خداوند
    روزی ابوقرّه(مسيحي از دوستان اُسقف اعظم) ، به حضور حضرت امام رضا (ع) رسيد، و چند سؤال از حلال و حرام، مطرح كرد تا اين‌كه پرسيد: «آيا شما قبول داريد كه خدا محمول است؟»

    امام: هر محمول (حمل شده) فعلي (حمل) بر او واقع شده، كه بر ديگري نسبت داده مي‌شود، و محمول اسمي است كه معني آن، نقص و تكيه بر ديگري كه حامل باشد دارد ...
    و چنان‌كه گوئي: زَبَر، زير، بالا، پائين (كه زَبَر و بالا، دلالت بر مدح دارد و زير و پايين دلالت بر نقص دراد، و روا نيست كه خداوند دستخوش تغيير باشد)
    خدا «حامل» و نگه‌دارندة همه چيز است، و كلمة «محمول» بدون اين‌كه به ديگري تكيه كند، مفهومي نخواهد داشت (بنابراين روا نيست كه خدا، محمول باشد) و هرگز از كسي كه به خدا و عظمتش ايمان دارد، شنيده نشده كه در دعاي خود، خدا را با جملة «اي محمول» بخواند
    ابوقرّه: خدا در قرآن (آية 17، سورة حاقّه) مي‌فرمايد: «وَ يَحْمِلُ عَرْشَ رَبِّكَ فَوْقَهُمْ يِوْمَئذٍ ثَمانِيَة» : «در آن روز عرش پروردگارت را هشت نفر، در بالايشان حمل كنند؟
    و نيز (در آية 7، سورة غافر) مي‌فرمايد: «اَلَّذينَ يَحْمِلُونَ الْعَرْشَ» : «كساني كه عرش را حمل مي‌كنند».
    امام رضا: عرش نام علم و قدرتخا است و نه نام خدا. و عرشي كه همه چيز در آن هست، سپس خداوند انجام حمل و عرش را به غير خود كه فرشتگان باشند نسبت داده است.
    ابوقرّه: در رواياتي آمده: «هرگاه خدا خشم كند، فرشتگان حامل عرش، سنگيني خشم خدا را بر دوش خود، احساس مي‌كنند، و به سجده مي‌افتند، و هنگامي كه خشم خدا برطرف شد، دوش آن‌ها سبك گردد و به جاي نخستين خود بازگردند» آيا شما اين روايت را تكذيب مي‌كنيد؟!
    امام رضا در ردّ اين روايت فرمود: اي ابوقرّه! به من بگو از وقتي كه خدا شيطان را لعنت كرده و بر او خشم نموده، آيا تا امروز خدا از شيطان خشنود شده است؟ (هرگز از او خشنود نشده) بلكه هميشه بر شيطان و دوستان و پيروانش خشمگين است (طبق گفتة تو بايد از آن زمان تا حال حاملان عرش در سجده باشند، در صورتي كه چنين نيست، پس عرش نام خدا نيست)
    وانگهي تو چگونه جرئت مي‌كني كه پرودگارت را به تغيير و دگرگوني از حالي به حال ديگر توصيف نمائي، او را همانند مخلوق، دستخوش حالات گوناگون بداني، او منزّه و دور از اين نسبت‌ها است، و ذات ثابت و غير قابل تغيير مي‌باشد، همة موجودات در قبضة قدرت او و تحت تدبير او است و همه به او نياز دارند، و او به هيچ‌كس نياز ندارد.[1]
    ابوقرّه گفت:«براي ما روايت كرده‌اند كه خداوند «ديدار» و «هم سخني» خود را بين دو پيغمبر تقسيم نمود(و در ميان پيامبران دو پيغمبر را برگزيد تا با يكي از آن‌ها هم كلام شود، و با ديگري ديدار نمايد) قسمت «هم سخن» خود را به موسي ـ عليه السّلام ـ داد، و قسمت ديدار خود را به حضرت محمّد ـ صلّي الله عليه و آله ـ) عطا نمود» (بنابراين خداوند وجودي قابل ديدن است)
    امام رضا: اگر چنين باشد، پس آن پيغمبري كه (يعني پيغمبر اسلام) به جنّ و انس خبر داد كه ديده‌ها خدا را درك نكند، و وسعت آگاهي مخلوقات را ياراي احاطه به او و فهم ذات او نيست، و او شبيه و همتا ندارد، كدام پيغمبر بود؟، مگر شخص محمّد ـ صلّي الله عليه و آله ـ چنين نفرمود؟
    ابوقرّه: آري، او چنين فرمود.
    امام رضا: بنابراين چگونه ممكن است پيغمبر از طرف خدا به سوي مردم بيايد و آن‌ها را به سوي خدا دعوت كند، و به آن‌ها بگويد كه ديده‌ها قادر به ديدن خدا نيست، وسعت و آگاهي مخلوقات را ياراي فهميدن ذات پاك او نيست، و او شبيه و همتا ندارد، سپس خود اين پيغمبر بگويد: من با دو چشم خدا را ديده‌ام؟ و احاطة علمي به او يافته‌ام؟ و او به شكل انسان (قابل رؤيت) است، آيا حيا نمي‌كنيد؟ افراد بي‌دين و كوردل، نتوانستند چنين نسبتي به آن حضرت بدهند، كه او چيزي را فرمود و سپس بر خلاف آن گفت
    ابوقرّه: خداوند خودش در قرآن (آية 13، سورة نجم) مي‌فرمايد:
    وَ لَقَدْرَآهُ نَزْلَةً اُخري: «و بار ديگر، پيغمبر، خدا را ديد»
    امام رضا: در همين جا آيه ديگري هست (آية 11، سورة نجم) كه آن‌چه را پيغمبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ ديده بيان مي‌كند و مي‌فرمايد:
    ما كَذَبَ الْفُؤادُ ما رَاي:
    : «قلب او در آن‌چه ديد، هرگز دروغ نمي‌گفت» يعني دل پيغمبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ آن‌چه را كه چشمش ديد دروغ ندانست.
    سپس خداوند در همين سورة (نجم) آن‌چه را محمّد ـ صلّي الله عليه و آله ـ ديده خبر مي‌دهد و (در آية 18، سورة نجم) مي‌فرمايد:
    لَقَدْ رَاي مِنْ آيات رَبِّهِ الْكُبْري
    : «او پاره‌اي از آيات و نشانه‌هاي بزرگ پروردگارش را ديد».
    بنابراين نشانه‌هاي خدا (كه پيامبر آن‌ها را ديده) غير ذات خدا است، و باز خداوند (در آية 110، سورة طه) مي‌فرمايد:
    وَلا يُحيِطُونَ بِهِ عِلْماً
    : «آن‌ها احاطه و آگاهي به او ندارند»، بنابراين اگر ديده‌ها خدا را مي‌تواند بنگرد، احاطه و آگاهي به او را نيز پيدا خواهد كرد (با اين‌كه آية مذكور مي‌گويد: آگاهي به او ممكن نيست)
    ابوقرّه: پس شما روايت را (كه مي‌گويند پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ، خدا را ديد) تكذيب مي‌كنيد؟
    امام رضا: اگر روايات بر خلاف قرآن باشند، تكذيب مي‌كنم، و آن‌چه مسلمانان به آن اتّفاق رأي دارند، اين است كه: «نمي‌توان به وجود خدا احاطه علمي يافت، و ديده‌ها ذات او را درك نمي‌كنند، و او به هيچ چيزي شباهت ندارد»[2]
    ________________________________________
    [1] ـ [1] ـ اصول كافي، ج 1، ص 130 ـ 132، نشر دارالكتب الاسلامي.
    [2] - اصول كافي، ج 1، ص 96، نشر دارالكتب الاسلامي.
    منبع:http://monazerat1.blogfa.com

    3-اولا خداوند صلاح بنده را می خواهد که با این تمثیل او را تشویق می کند به کار نیک و نزدیکی خویش... دوما حدیث صحیح السندی داریم که خداوند ربا را حرام کرد تا احسان کردن فراموش نشود....حکم ربا در مورد انسان نازل گردیده و نه خدا...و حتی ربای فرند و پسر و همسر و شوهر اشکالی ندارد.و اینکه خدا قرض می گیرد نیازی ندارد ولو می خواهد ما کسب خیری بکنیم و این تمثیل است...اصلا این رحمت خداست که حسنات را چند برابر کند...

    4-پاسخ را در جواب 1 می توان یافت...

    5-شما گویا اصلا از کعبه هیچ خبری ندارید...این به این معنا نیست که خداوند مانند انسان در خانه ای سکنی گزیده بلکه تعلق خانه به خداست...و توجه خدا به این مکان بیشتر است...تا با دیدن این امکان انسان بیشتر یاد خدا بکند.حتی هست همین قلبت همین مساجد حرم الله هستش...در باب تمثیل میتوان گفتار خداوند در قرآن را آورد که می فرماید بهشن من! یعنی یک جایگاه ویژه و مقرب.اولا هر انسان عاقلی میدونه خدا محصور به کعبه نیست...کعبه فقط نشانیه که راه گم نشه...اگر یکبار بگی "سبحان الله و الحمدالله و لا اله الا الله و الله اکبر" گویا یک حج کردی...حج قربانی کردن نفس اماره به صورت تجسمیه و نه ملاقات خدا...راه رسیدن به خدا گذشتن از خود است...این هم از شعائر خداست.ما میریم به سمت مک ولی میدونیم خدا از رگ گردن در همه حال به ما نزدیکه...یک دانشند غیر مسلمان خارجی (فکر کنم ژاپنی یا کره ای) در مورد اینکه چطور میشه اشعه ها یی که در طول روز وارد بدن میشه رو خارج کنیم تحقیق میکنه...و نتیجه میگیره که برای اینکار باید پیشانی بر روی خاک قرار بگیره...اونچه شگفت انگیز تره اینکه باید به سمت مرکز زمین پیشانی بر خاک قرار بگیرد...و از لحاظ علمی ثابت شده مکه درست مرکز زمینه...و شگفت تر کعبه درست درست مرکز زمین...حالا این فایده ی سجده...در قران آمده که کعبه مایه برکت جهانیان و آسان شدن کار مردمه...حالا تو طوافش که هفت دور باید بگردی دورش خدا میدونه چه حکمتی هست و میتونین به این عکس پایین توجه و نتیجه گیزی کنین: (مکعب آهنربا در وسط عده ای براده آهن که باید در این مورد مانند سجده به الکترومغناطیس هم توجه داشت)

    5 سوال در مورد یهودیت و اسلام و باقی ادیان


    منابع استفاده شده:مرکز پاسخگویی به شبهات،کلوب،وبلاگ مناظرات


    دل حرم خداست،جز او کسی را به دلت راه مده!




  19. #10

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۱
    علاقه
    الله و اهلبیت و قرآن
    نوشته
    222
    حضور
    10 روز 16 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    18
    آپلود
    6
    گالری
    21
    صلوات
    861



    نقل قول نوشته اصلی توسط sina178s نمایش پست ها
    عزيز برادر چنان از علم سخن ميگوئيد كه گويا پيشواي اسلام دانشمند بزرگي چون انيشتين بوده - اگر شما توان فهم نظريه نسبيت يا حلقه ها يا ذرات هيگز يا تثليث را نداريد دليل غير علمي بودن اين نظريات نيست كم سوادي بعضي هاست
    خب میگم اطلاعاتتون کمه میگین نه....خود انیشتین شیعه بودن و همین داستان معراج پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم ایشان را منقلب کرد و مسلمان کرد..همون داستانی که پای مبارک حضرت به ظرف آبی خورد و وقتی برگشت دید همان در حال ریختن است و دیگر مطالب و چهل نامه به آیت الله بروجردی و...

    اولا هیچ سند و هیچ خبری مبنی بر این سخن شما که بر الاغ سوار شدن نیست... مگر عجیب است که روح انسان بتواند سیر بکند؟ پس نور یا ماده ای که به تازگی کشف شده و سرعتش بیشتر از نورست پس چطور می تواند؟یعنی جانشین خدا اشرف مخلوقات اینهمه پست است؟ پس ما چطور وقت قیامت و حشر به سوی بهشت خواهیم رفت؟

    دل حرم خداست،جز او کسی را به دلت راه مده!




صفحه 1 از 7 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود