نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: آيا به نظر شما حجاب بايد اجباري باشد؟

رأی دهندگان
325. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • باید کاملا اجباری باشد

    145 44.62%
  • در ادارات باید اجباری باشد

    24 7.38%
  • باید کاملا اختیاری باشد

    156 48.00%
صفحه 1 از 101 1231121314151 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آيا به نظر شما حجاب بايد اجباري باشد؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521

    آيا به نظر شما حجاب بايد اجباري باشد؟




    با سلام خدمت دوستان
    با توجه به استقبال دوستان از بحث حجاب، فکر میکنم این رای گیری مفید باشد. در صورت تمایل دلیل رای خود را هم بفرمایید.

    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  2. صلوات ها 52


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    پيامبر (ص) و همين طور امـام علي (ع) در زمان حکومتـشان آيا زنان ساير اديان را هم ملـزم به رعـايت حجـاب مي کردند.؟؟؟



    احکام اسلام به تدريج بيان شدند!

    --------------------------------------------------------------------------------

    حجاب از احکامي بود که بعد از هجرت و با فاصله اي از زمان رسالت بيان شد

    و تا آن زمان طبيعتا الزامي وجود نداشته

    به هر حال حجاب براي داشتن جامعه اي سالم است و قبل از تشکيل جامعه اسلامي بستر مناسبي براي اين حکم وجود نداشت .

    تفاوت هاي جوامع امروزي با جوامع پيشين

    --------------------------------------------------------------------------------

    در جامعه اسلامي در قرون اوليه بعد از هجرت فضايي متفاوت وجود داشت که امروزه شبيه آن را نداريم

    مثلا حضور کنيزان و بردگان در جامعه

    با توجه به اينکه کنيز حجاب الزامي ندارد

    ميزان اعمال نظارت حکومت ها تفاوت کرده است

    --------------------------------------------------------------------------------

    تفاوت حکومت ها را در ميزان دسترسي و کنترل بر جوامع متفاوت در نظر بگيريد.

    مخصوصا شبه جزيره عربستان که عليرغم حضور دو امپراتوري (ايران و روم) در مجاورت آن اما هيچ نزاعي براي تسلط بر آن صورت نمي گيرد.

    چرا که بيابان نشيناني که نمي توان آنها را مديريت کرد چگونه منتسب به حکومتي ميشوند!

    در حالي که در جوامع امروزي توان مديريت جامعه آن قدر افزايش يافته که مي توان تمام حساب هاي مالي يک فرد - مسافرت ها و .. . او را کنترل کرد.

    پس در نظر داشته باشيد که عدم اجبار بيابان نشين ها براي داشتن حجاب به معناي عدم لزوم آن نيست بلکه امکان آن وجود نداشته

    نارسايي هاي تاريخ


    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  5. صلوات ها 39


  6. #3

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521





    براي بررسي تاريخ چاره اي جز استفاده از متون گذشتگان نداريم


    و تاريخ نويسان تمام جزئيات را نمي نوشته اند بلکه آنچه به نظرشان مهم مي آمده ثبت مي کردند


    بنابراين ناچاريم براي کشف يک مطلب تاريخي از آنچه ثبت شده بهره بگيريم.


    آنچه درباره زنان ثبت شده اين گونه است شما از آن چه برداشت مي کنيد؟


    اما مطلب:


    زنان لازم نبوده در مسجد حاضر شوند و براي آنان عبادت در خانه به اندازه عبادت در مسجد ارزش داشته


    با اين حال اگر زنان به مسجد مي آمدند


    هنگام خروج به نوبت خارج مي شدند


    يعني بعد از اينکه تمام زنان از مسجد بيرون رفته بودند و مسيري پيموده بودند نوبت به مردان مي رسيده


    به نظر شما اين اقدام جامعه اسلامي در نوبت بندي کردن خروج از مسجد چه معنايي دارد؟؟!!


    يا اينکه حضرت زهرا (س) حتي در حضور نامحرم نابينا نيز نمي ايستند


    يا حکم خاص همسران پيامبر (ص) که بايد خانه نشيني اختيار مي کردند و ...



    تصوري درست از جامعه نبوي داشته باشيم


    --------------------------------------------------------------------------------


    پيامبر (ص) در مدينه بودند


    شهري که يک جمعيت انقلابي و شديدا معتقد به اسلام در آن زندگي مي کرد


    پس طبيعتا همه به احکام اجتماعي اسلام نظير حجاب پايبند بودند


    غير مسلماناني که در مدينه بودند (مانند يهوديان) قلعه هايي داشتند و فضاي زندگي آنها متفاوت بود


    غير مسلمانان همراه مسلمانان بودند اما با قرار دادهايي س***ت در کنار يکديگر را قبول کرده بودند.


    پس تسلطي بر آنها نبوده همچنانکه وقتي احساس حمايت کردند سريعا مشغول توطئه شدند.


    بنابر اين اين فضا که مسلمان از غير مسلمان متمايز است و محيط زندگي جدا دارد را نمي توان با جامعه اي مقايسه کرد که عقيده هاي مختلف همسايه يکديگر هستند.


    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  7. صلوات ها 37


  8. #4

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,905
    حضور
    84 روز 15 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40521



    زمان اميرالمومنين (ع)
    --------------------------------------------------------------------------------

    در زمان اميرالمومنين هم شيرازه جامعه از هم پاشيده شده

    5 سال حکومت همراه با 3 جنگ سنگين مي شود

    همان ابتدا عده اي به بهانه حج از شهر خارج مي شوند و به بصره رفته و بيت المال را غارت مي کنند (طلحه و زبير و عايشه)

    و کوتاهي مسلمانان در همراهي اميرالمومنين (ع) کار را به آنجا مي رساند که قضيه غارات اتفاق مي افتد

    يعني لشکريان معاويه دائما به شهرهاي مسلمانان حمله مي کنند و غارت و ...

    اما در مقابل لشگري وجود ندارد تا از شهرها دفاع کند

    حال به نظر شما به فرض اينکه در چنين فضايي غير مسلمانان ملزم به حفظ حجاب نشده باشند مي توان نتيجه گرفت که در جامعه اسلامي هر کس هر گونه مايل است در جامعه حاضر شود؟؟!!

    نتيجه گيري

    --------------------------------------------------------------------------------

    با توجه به :

    نظر اسلام بر عدم اختلاط زن و مرد در يک مکان

    ماهيت حکم حجاب که يک مساله اجتماعي است

    اثر سوء بدحجابي در روان جامعه (وضعيت جوامع امروز ما را از توضيح زياد بي نياز مي کند)

    حکيم بودن خداوند و اينکه وقتي يک مساله را واجب کرده بايد مقدمات اجراي آن را بخواهد

    وجود و ضرورت حکومت ديني از نظر اسلام

    و ...

    بايد اين نتيجه را گرفت که زن در جامعه حاضر مي شود بايد به عنوان يک انسان باشد و همين مساله براي مرد نيز باشد.

    يعني اينکه در عرصه جامعه نبايد جنسيت و جاذبه هاي جنسيتي مطرح باشد

    پس بهترين کار اين است که تمام زنان به اين قانون جامعه گردن نهند که جاذبه هاي زنانه منحصر به محيط خانواده باشد
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  9. صلوات ها 31


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    1
    حضور
    5 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    35



    بسم الله الر حمن الرحیم

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    به نظر من تنها در صورت اختیاری بودن حجاب و هر امر دیگری ست که زیبایی و عظمت آن
    نمودار میشود . اجباری بودن حجاب در واقع نابودی اصل آن است.
    در ضمن حجاب در اسلام به هیچ وجه جنبه کیفری نمدارد که اجباری گردد بلکه امری اخلاقی
    محسوب میشود.

  11. صلوات ها 35


  12. #6

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    علاقه
    فقط حقيقت
    نوشته
    19
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    140



    با اجازه دوستان بنده هم در اين موضوع شركت مي كنم و نظر خود را عرض مي كنم :

    اولاً دمكراسي باسخكَوي مناسبي براي بسياري از مسائل نيست ،( كفتم بسياري تا طرفداران دمكراسي شوكه نشوند والا بنده همجين هم موافق دمكراسي نيستم) لذا اصولا نظر سنجي درباره اين نوع مسائل غلط خواهد بود. دليل آن هم كاملا مشخص است ، مردم ، عوام الناس ، و حتى مؤمنين صاحب نظر نيستند و صاحب نظران يا عقلاي قوم بايد نظر بدهند.( اين بحث مفصل است صرفا خواستم اشاره اي بكنم )

    ثانيا حجاب و ديكَر مسائل اجتماعي اسلامي بستكَي به نوع جامعه دارد ، يعني در هر جامعه اي فرق مي كند .

    ثالثا هدف دين تربيت انسان كامل است ، و انسان با اختيار به كمال مي رسد و نه به اجبار لذا فرموده اند (لا اكراه في الدين) . به نظر مي رسد بسيار قبيح باشد كه انسان را (جه مؤمن باشد جه غير مؤمن) به مسئله اي كه بدان معرفت ندارد اجبار يا اكراه كنند ، قطعا نتيجه عكس مي دهد.

    به عبارت ديكَر ما اكَر بدانيم كه تمام احكام دين بر اساس مصالح و مفاسد قانونكَذاري شده (يعني هر فعل مضري بسته به ميزان ضرر آن حرام و مكروه تلقي شده و هر فعل مفيدي مباح و مستحب و بلكه واجب دانسته شده) و اين مسئله را به مردم بفهمانيم ديكَر تمام انسانهاي داراي حسن نيت بدون اجبار و اكراه احكام اسلامي را اجرا خواهند كرد ، يعني اغلب افراد اين جامعه (با توجه به مصالح حجاب و مضرات ترك آن) حجاب را با آزادي كامل خود انتخاب كرده اند ، و ديكَر مجالي براي اجبار يا اكراه اصولا وجود نخواهد داشت. در اين جامعه كه جامعه اسلامي است قطعا و قطعا مخالفين ناخوآكَاه جايي نخواهند داشت و البته معدود اندك معاندين و مخربين(در اين جامعه ) را مي توان براي حفظ امنيت و سلامتي جامعه اسلامي و احترام به نظر أكثريت محدود و به حجاب اجبار كرد.
    (براي اينكه مصداق يابي هم كرده باشيم به نظر مي رسد كه جامعه ما در اوايل انقلاب جنين وضعي داشته است اما ...)

    بديهي است كه كلام فوق درباره جامعه اسلامي و حكومت اسلامي است كه مردم آن به اختيار دين مبين اسلام را به عنوان برنامه زندكَي خود انتخاب كرده اند ، و در جامعه غير ديني اجباري براي دين يا حجاب يا هر مسئله اي ديكَر بوجود نخواهد آمد كه جنين مسئله اي مصداق بيدا كند.

    رابعا براي اينكه آفت شناسي هم كرده باشيم توجه به اين مسئله هم ضروري به نظر مي رسد كه درست است كه تمام احكام دين مبين اسلام عملي و اجرايي است اما صرفا اجراي اين احكام مد نظر شرع نيست بلكه هدف رسيدن فرد و جامعه به مصالح اون احكام است (كه لا ضرر و لا ضرار في الإسلام) .

    وقتي در جامعه اي بدون توجه به مسائل تربيتي و اخلاقي صرفا فقه را كل دين مي دانند و به هر وسيله اي در بي اجراي آن هستند نسل بوجود آمده شناختي از دين نخواهد داشت و جه بسا دين زدا خواهد شد. جون دين را صرفا محدوديت و محروميت مي داند كه به وسيله .... بر مردم تحميل شده است. در اين صورت و على الإسلام السلام .

  13. صلوات ها 28


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,135
    حضور
    59 روز 23 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170

    راهنما ضرورت حجاب




    نقل قول نوشته اصلی توسط peymanmusavi نمایش پست ها
    بسم الله الر حمن الرحیم

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    نقل قول نوشته اصلی توسط peymanmusavi نمایش پست ها


    به نظر من تنها در صورت اختیاری بودن حجاب و هر امر دیگری ست که زیبایی و عظمت آن

    نمودار میشود . اجباری بودن حجاب در واقع نابودی اصل آن است.
    در ضمن حجاب در اسلام به هیچ وجه جنبه کیفری نمدارد که اجباری گردد بلکه امری اخلاقی
    محسوب میشود.


    دوست عزیز- سلام


    در خصوص احکام و دستورات نورانی دین، نظر شخصی ما تعیین کننده نیست بلکه نظر شارع مقدس و کسانی که از سوی شارع مقدس (نظیر معصومان (ع)) اجازه خاص دارند مهم است، و کار عالمان دینی هم که روشن است کشف و بیان احکام.

    برای اصلاح نگاه های سطحی خودمان به مصالح احکام نورانی اسلام توجه شما را به مقدمۀ زیر جلب می کنم:

    در قرآن مجید و بسياري از روايات محدوده ی آن به این صورت بیان شده است که زن در برابر نامحرمان تنها می تواند صورت و دو کف دست خود را آشکار کند. بنا بر این تشریع و قانون مند شدن آن ربطی به حکومت ها و نظام های اسلامی و غیر اسلامی ندارد.


    حجاب تا آنجا که در حریم زندگی خصوصی افراد است، یک امر فردی و خصوصی است و کسی نمی‌تواند دخالت کرده، ولی آنگاه که به یک امر اجتماعی تبدیل شد و با حقوق دیگران ارتباط پیدا کرد، حکومت و حاکم می تواند از باب نهی از منکر و صیانت از اخلاق و معنویت جامعه، رعایت حجاب را الزامی کند و برای آن مجازات تعیین نماید، زیرا بی حجابی از محرمات الهی محسوب می گردد و طبق قاعده هر فعل حرامی قابل تعزیر است.


    بنابراین آنچه بر عهده ی همه حکومت ها و نظام های اسلامی است اجرای دقیق دستورات اسلام است که متأسفانه بسیاری از دولت های اسلامی در این زمینه کوتاهی می کنند.

    موفق باشید ...


    آيا به نظر شما حجاب بايد اجباري باشد؟

  15. صلوات ها 30


  16. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ
    نوشته
    444
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2100



    با سلام به همه دوستانی که در این بحث شرکت نموده یا در اینده به ان ملحق می شوند
    بنده در این مورد نظر خاصی ندارم ولی انچه در واقعیت امر است اینست که ولو در اسلام حجاب اجباری نباشد هنگامی که مردم بر اساس قوانینی که در چار چوبهای مدنی مصوب شده ملزم به اجرای امری که بالذات در اسلام جایز است بشوند از نظر اسلامی و قانونی ملزم به رعایت ان هستند و این قانون لازم الاتباع است برای روشن شدن مطلب مثالی ذکر می نمایم همانطور که سروران عزیز می دانند ما در اسلام حکم شرعی مبنی بر متحد الشکل بودن لباس نیروهای مسلح نداریم و هر مجاهدی در اسلام اعم از شرطه و نیروهای امنیتی و مجاهدان ازاد هستند که به هر رنگ و شکلی لباس بپوشند اما اگر کشوری طبق راهکارهای قانونی قانونی مبنی بر اجباری بودن لباس متحد الشکل و خاصی برای نظامیان وضع نمود مرد شرعا و قانونا ملتزم به اجرای ان هستند لذا از نظر شرععی ولو نتوانیم اثبات نماییم که در اسلام حجاب اجباری بوده چون این قانون در راستای تعهدات مردم به اجرای قانونهای مصوب در چار چوبهای مملکت است نمی توان بر ان نقدی وارد نمود این از لحاظ اسلامی و شرعی اما از منظر دموکراسی هم ما برای هر قانونی که مصوب می شود در هیچ جای دنیا مرسوم نیست که رای گیری جدا گانه انجام دهند بلکه مردم با رای دادن کلی نمایندگانی تعیین می نمایند که انها هم هر قانونی را تصویب نمایند ولو اینکه اکثر مردم با ان مخالف باشند لازم الاجرا است که نمونه ان را در همه کشورها می بینید اما از منظر بین المللی هم ما به کشورهای بیگانه می گوییم چگونه است که شما ممنوعیت حجاب را در دیگر کشورها چون فرانسه عین حقوق بشر و اخراج دختران محجبه از مراکز اموزشی و دولتی را قانونی می دانید اما قانون اجبار حجاب را که از طریق مجاری قانونی و رسمی ر کشور دیگر مصوب شده ضد حقوق بشر و غیر قانونی می دانید
    در پایان عرض بنده این نبود که اجبار حجاب مصالحش بیشتر است یا مفاسدش که ان بررسی کارشناسی و دقیق خود را می طلبد بلکه بنده قانون اجباری بودن حجاب را از نظر مبانی اسلام و دموکراسی بلا اشکال دانستم هر چند خود معتقدم ما می توانیم با کار فرهنگی چنان زنان را با ارزش حجاب اشنا نماییم که نیازی به این قانون اجباری بودن حجاب نباشد
    ان شائ الله همه دوستان در اظهار نظرهای خویش شرع و قران را در نظر گیرند و با دوری از هوی و هس و جانبداری ادله خود را بیان نمایند ممنون از همگی


  17. صلوات ها 27


  18. #9

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    590
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2890



    [quote=peymanmusavi;16293]در ضمن حجاب در اسلام به هیچ وجه جنبه کیفری نمدارد که اجباری گردد بلکه
    امری اخلاقی محسوب میشود

    چه کسی گفته حجاب امر اخلاقی است /حجاب واجب عینی است
    ویرایش توسط زمزم : ۱۳۸۹/۰۱/۱۶ در ساعت ۲۳:۴۰
    این بقیةالله التّی لا تخلوا من العترة الهادیة!!

  19. صلوات ها 23


  20. #10

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۸۹
    نوشته
    4
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    26

    قل هاتو برهانکم ان کنتم صادقین




    با سلام خدمت دوستان

    خواهش می کنم توجه کنید اگر تا قیامت هم هر کسی نظر خودش رو بیان کنه سودی عاید جمع نمیشه الا اینکه با یه طرز فکر جدید آشنا بشه.

    برای همین من یه پیشنهاد دارم و اون هم بررسی سیره ی پیامبر و اهل بیت در مورد حجاب اجباریه

    البته اول من موضع خودم رو مشخص می کنم . باید بگم من با حجاب اجباری مخالفم منتها نه از روی هوا بلکه تا حدودی تحقیق کردم و بهش رسیدم.

    همون طور که اطلاع دارید حکومت اسلامی یکی در زمان پیامبر (ص) به اجرا در اومد دیگری در زمان حضرت علی (ع) و هم چنین اوایل حکومت امام حسن که مشکلات این آخری رو شما بهتر از من میدونید.

    اونچه واضحه در سرتاسر دوره حکومت اسلامی پیامبر به هیچ عنوان پدیده ای به عنوان حجاب اجباری نبوده ( زنان آن دوران در چهار گروه طبقه بندی میشوند : مسلمانان و اهل کتاب و کفار و ... الان دقیقش یادم نیومد ولی از هر محققی سوال کنید راحت بهتون میگه) برید بپرسید که آیا غیر مسلمانان مجبور بودند در جامعه ی مسلمانان حجاب اجباری داشته باشند یانه!

    دوستان اشاره کرده بودند که در مان علی (ع) سه جنگ افتاده بوده و شرایط جامعه چنین و چنان بوده ، ببینید ، این ها دلایل متقن نیست و در حد حدسیات است شما از کجا میدونی که اگر شرایط طور دیگری بود حضرت حجاب را اجباری میکرد؟
    پس خواهش میکنم از این به بعد با حدسیات مباحثه نکنیم و معیار ما کتاب خدا و سنت رسول و اهل بیت باشد.

    آیات حجاب هم توضیح دهنده ی حجاب مناسب مسلمین است ، برداشت از آیات قران هم مراتبی دارد یه نفر عادی مثل من ظاهر آیه رو میبینه یه نفر اهل علم روش تفسیر می نویسه و تحلیل های مختلفی میاره ولی تا اونجایی که من خوندم و اطلاع دارم و عقل هم حکم می کنه این آیات مربوط به مسلمانان است . اگر اشتباه میگم خواهشمندم با دلیل راهنماییم کنین.

    تو همین حکومت اسلامی کشور خود ما هم در این زمینه اختلاف هست ، مثل نظر آیت ا... طالقانی که مستندات حرف هاشون در مورد اینکه نباید حجاب اجباری باشد تو آرشیو روزنامه ها موجوده.

    من معتقدم اگر قانونی در حکومت اسلامی تصویب میشه باید حتما اسلامی باشه یعنی عده ای از علمای مسوول تایید
    کنن در حال حاضر در مورد حجاب تو کشور قانونی نداریم که بگه اجباریه ،الا مصوبه ی شورای عالی انقلاب فرهنگی که در این مورد وجود داره.

    برای من یه سوال پیش اومده و اونم اینه که اگر حجاب اجباری بطور محکم مورد نظر اسلام هست چرا نمیان تو مجلس لایحه بدن و بعد از تصویب مجلس بره شورای نگهبان و به عنوان قانون موافق احکام اسلام به تصویب برسه؟

    ضمنا اگر حجاب اجباری در سیره ی اهل بیت بوده دوستان لطف کنن چند مورد تعذیر جهت کسانی که رعایت نمی کردن و توسط حکومت پیامبر و یا اهل بیت مورد تعذیر واقع شدند رو ذکر کنن متشکر میشم.

    در آخر پرسش عقلانی دیگری هم دارم : ما که توی قرآن آیه حجاب داریم آیاتی مثل " لا اکراه فی الدین ... " و " لکم دینکم و لی دین " و ... هم داریم که به صراحت اجازه میدهد که هر کس در انتخاب دین آزاد باشد.

    حال پرسش اینجاست در عصر حاضر محدوده ی هر کشور به طور دقیق مشخص گردیده است و هیچ فردی اجازه ندارد به راحتی از کشوری به کشور دیگری کوچ کند چگونه می توان به فردی که معتقد به اسلام و حجاب نیست آزادی انتخاب داد در حالی که هر جای کشور که باشد باید قوانین دین دیگر را تحمل نماید؟

    در پایان از مدیریت سایت که پاسخ ها رو چک می کنن خواهش میکنم به پاسخ من به عنوان یه نفر که با اسلام و مسلمین دشمنه و ... نگاه نکنن و بذارن دوستان تمام قسمت ها رو بخونن بلکه منم از جوابشون استفاده کنم و بحث بی نتیجه نمونه
    .

    فبشر عبادی الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه

    با تشکر

  21. صلوات ها 21


صفحه 1 از 101 1231121314151 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 8

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود