صفحه 1 از 6 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: اگر حضرت موسی(ع) با خدا صحبت کرده، من هم شک ندارم روزی خدا را با چشم خواهم دید!!!

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    نوشته
    968
    حضور
    16 روز 10 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1947

    اگر حضرت موسی(ع) با خدا صحبت کرده، من هم شک ندارم روزی خدا را با چشم خواهم دید!!!




    بسم الله المنان الکریم....با سلام...ما در قرآن آیه ای داریم که هیچ کس را توانایی صحبت با خدا نیست....احدی یارای حرف زدن با خدا را ندارد...از طرفی حضرت موسی(ع) کلیم الله است...وفراوان هم در قرآن یاد شده مستقیم با خدا صحبت کرده....از سویی دیگر در روایات دیدم که حضرت علی(ع) فرموده که آن آتشی که در درخت بود و با موسی(ع) هم کلام شد آن من بودم!!!!! عجایب این موارد چگونه بهم مرتبط اند؟؟؟؟؟ از طرفی مگر اصلا خدا مستقیم هم حرف می زند؟ اگه حرف می زنه....پس دیده هم باید بشه....یعنی وقتی برای حرف زدن حضرت علی(ع) و کلا صوت که مخلوق اوست ضمیمه آتشی نمادین از وجود او می شود...پس قطعا خدا می شود در جسمی کاملا جدید و ناشناخته نفوذ کند موجودی تک باشد که هیچ شباهتی و جفتی در خلقت نداشته باشد و همه می دانیم فقط خدا برای نزدیک شدن بما در چنین یگانه مخلوقی منحصر بفرد نفوذ کرده وگرنه خدا جسم ندارد در مکان و زمان نیست...در این حالت هم کلام ما شود براحتی احساسش کنیم ببینیمش در اوج نزدیکی .... شک ندارم روزی در بهشت چنین اتفاقی خواهد افتاد.... چرا؟ چون قبله ای میشه که هرکسی آرزوی ارتباط با او رو می کنه.... و در سطح ما مخلوقات پایین میاد و ما براحتی باهاش در اوج عشق ارتباط برقرار می کنیم....

  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,517
    حضور
    174 روز 18 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58297



    با نام و یاد دوست





    اگر حضرت موسی(ع) با خدا صحبت کرده، من هم شک ندارم روزی خدا را با چشم خواهم دید!!!








    کارشناس بحث: استاد صادق


  5. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    نوشته
    8,027
    حضور
    192 روز 11 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    28758



    نقل قول نوشته اصلی توسط nothing نمایش پست ها
    بسم الله المنان الکریم....با سلام...ما در قرآن آیه ای داریم که هیچ کس را توانایی صحبت با خدا نیست....احدی یارای حرف زدن با خدا را ندارد...از طرفی حضرت موسی(ع) کلیم الله است...وفراوان هم در قرآن یاد شده مستقیم با خدا صحبت کرده....از سویی دیگر در روایات دیدم که حضرت علی(ع) فرموده که آن آتشی که در درخت بود و با موسی(ع) هم کلام شد آن من بودم!!!!! عجایب این موارد چگونه بهم مرتبط اند؟؟؟؟؟ از طرفی مگر اصلا خدا مستقیم هم حرف می زند؟ اگه حرف می زنه....پس دیده هم باید بشه....یعنی وقتی برای حرف زدن حضرت علی(ع) و کلا صوت که مخلوق اوست ضمیمه آتشی نمادین از وجود او می شود...پس قطعا خدا می شود در جسمی کاملا جدید و ناشناخته نفوذ کند موجودی تک باشد که هیچ شباهتی و جفتی در خلقت نداشته باشد و همه می دانیم فقط خدا برای نزدیک شدن بما در چنین یگانه مخلوقی منحصر بفرد نفوذ کرده وگرنه خدا جسم ندارد در مکان و زمان نیست...در این حالت هم کلام ما شود براحتی احساسش کنیم ببینیمش در اوج نزدیکی .... شک ندارم روزی در بهشت چنین اتفاقی خواهد افتاد.... چرا؟ چون قبله ای میشه که هرکسی آرزوی ارتباط با او رو می کنه.... و در سطح ما مخلوقات پایین میاد و ما براحتی باهاش در اوج عشق ارتباط برقرار می کنیم....
    باسلام وتشکر از شما .
    پاسخ در چند محور بیان می شود :
    الف_ قرآن‌مجید راه‌ارتباط ‌پیامبران‌ با خدا را سه‌ امر می‌داند: "شایسته‌ هیچ‌ انسانی‌ نیست‌ که‌خدا با او سخن‌بگوید مگر از طریق‌ وحی‌ و الهام ‌به‌ قلب‌ یا شنیدن‌ سخنان‌ پروردگار از پشت‌ حجاب‌ و یا از طریق‌ فرستادن‌رسولی‌ که‌پیام‌ الهی‌ را به‌او ابلاغ‌کند".[1]
    قسم‌ دوم‌ و سوم‌وحی‌ با واسطه‌ است‌، قسم ‌اول‌ بدون‌ واسطه‌ است‌ که ‌وحی‌ از طریق‌ القای‌ به‌ قلب‌ در بیداری‌ و خواب‌ و رؤیای‌ صادقه‌انجام‌می‌گرفت‌.
    این‌ نمونه‌ برای‌ بسیاری‌ از انبیا از جمله‌پیامبر اسلام‌(ص‌) بوده‌ اما قسم‌ دوم‌ مانند تکلم ‌خدا با موسی‌ در کوه‌ طور است‌. قرآن‌مجید فرموده‌: "همین‌ که‌نزدیک‌ آن‌درخت‌ آمد، از کرانة ‌وادی‌ ایمن‌ که‌در بقعة ‌مبارکه‌واقع‌ است‌، از درخت‌ندا شد".[2]
    قسم‌ سوم‌ وحی‌ ‌توسط‌ فرشته‌ انجام‌می‌شود. چنان‌که‌قرآن‌کریم‌ می‌فرماید: "روح‌الامین‌ آن‌را بر قلب‌تو نازل‌کرد".[3]
    بنابراین‌ خداوند بی‌ واسطه‌با موسی‌ (ع‌) سخن‌نگفته‌ است‌.این واسطه از طریق خارج شدن صدایی از درخت ، یا امواجی بود که خداوند ایجاد کرد.
    علامه‌ طباطبایی‌ در مورد معنای‌ تکلم‌خدا با موسی‌ (ع‌) می‌گوید: خداوند اتصال‌ و ارتباط ‌خاصی‌ بین‌ موسی‌ و عالم‌غیب‌ برقرار نمود که‌با دیدن‌ بعضی‌ از مخلوقات‌به ‌آن ‌معنایی‌ که ‌مراد او است‌منتقل‌می‌شد، البته‌ممکن‌است‌‌ انتقال ‌مقارن ‌با شنیدن‌ صوت‌هایی‌ بوده‌که‌خداوند آن‌را در خارج‌ و یا در گوش‌او ایجاد کرده‌است‌.[4]
    ب_ در باره مفهوم رویت خدا و ملاقات او باید توجه داشت که مراد درک حسی او نیست چون همان که رویت حسی خدا ناممکن است هرگونه درک حسی او نیز محال است بنابراین حال باید دید که مراد از لقاء خدا چیست ؟ گرچه در این باره جای سخن بسیار است. ولی به اختصار باید گفت لقاء الله به معنای فنای در اسما و صفات الهی و مشاهده احاطه قیومی حق و فنای ذات خود و بالعیان وجود خویش و جمیع موجودات را سایه حق دیدن. (5)
    در ملاقات ممکن الوجود با خداوند، اصل ملاقات حقیقتاً وجود دارد و در آن شکی نیست ولی باید به شکلی باشد که لایق ملاقات کننده و ملاقات شونده باشد و به این دلیل معنای
    لقاء الله از طریق تهذیب نفس و خود سازی حاصل می‌شود و قتی آدمی چشم جان خود با صیقل ایمان و تقوا پاک کرد چشم دل او به رؤیت جمال حضرت دوست نایل می‌شود، و این رؤیت با چشم دل صورت می‌گیرد و گرنه او منزه از آن است که کسی بتواند او را با چشم سر مشاهده کند.
    امیر مؤمنان در حدیث ذعلب جمله زیبای دارد و گفته است : «لم تَره العیون بمشاهدة الابصار ولکن رأته القلوب بحقایق الایمان؛ (6 ) خدا را هیچ چشمی سر نمی‌توانند ببیند لکن قلب با حقایق ایمان او را مشاهده می‌تواند».
    از این کلام نورانی به روشنی بدست می‌آید که اولاً خداوند قابل رؤیت است،‌ثانیاً رؤیت خدا با چشم ظاهر امکان پذیر نیست. بلکه با حقایق ایمان و چشم دل مشاهده می‌شود. پس بنابر این مراد از لقاء الله رؤیت قلبی و ایمان حق تعالی است که نصیب مردمان پاک می‌شود و هر کسی توفیق لقاء الله را ندارد. گفتنی است که
    موضوع دیدن (رؤیت) خداوند، یکی از بحث انگیزترین موضوعات کلامی است و در باره آن اختلاف شدیدی بین فرقه‌های مختلف اسلامی وجود دارد. متکلمان امامیه و معتزله معتقدند که خداوند، نه در دنیا و نه در آخرت، قابل رؤیت حسی نیست.
    فرقه مجسمه، خداوند را جسم و دارای جهت می‌شمارند. از این ور، رؤیت حسی او را به طور مطلق، چه در دنیا و چه در آخرت، ممکن می‌دانند.
    اهل حدیث و اشاعره نیز رأی میانه‌ای را برگزیده اند. آن ها بر این باورند که در آخرت، مؤمنان می‌توانند خداوند را با چشم مشاهده کنند. اشعری در این باره می‌گوید: خداوند در آخرت با چشم دیده می‌شود؛ چنان که قرص کامل ماه در شب بدر دیده می‌شود و مؤمنان او را می‌بینند.
    اشعری ها بر‌ این ‌اعتقادند که‌ مردم ‌در قیامت ‌خدا را با چشم ‌ظاهری ‌می‌بینند و معمولا به این ‌آیه ‌شریفه استناد می کنند: «‌وجوه ‌یومئذ ناضرة‌ الی ‌ربها ناظره؛ (7) صورت‌هایی‌ در آن ‌روز، شاداب‌ است‌ و به ‌سوی ‌پروردگارش ‌می‌نگرد».
    اما باید گفت که آیه‌ مذکور در مورد پاداش های ‌روحانی ‌و معنوی ‌بندگان ‌است‌ که ‌تنها به ‌ذات ‌پاک ‌پروردگار امید دارند؛ یعنی‌ با نگاهی‌ با چشم‌ دل‌ و از طریق‌ شهود باطنی‌، آن‌ کمال ‌و جمال ‌مطلق ‌را مشاهده ‌می‌کنند و مجذوب ‌ذات‌ بی‌مثالش‌ می‌شوند.
    همچنین آیات‌ دیگر مانند این ‌آیه بر مطلب ما دلالت دارند‌: «لاتدرکه ‌الابصار و هو یدرک ‌الابصار؛ (8) چشم های ‌ظاهری ‌و حسی، ‌او را نمی‌بینند و او چشم ها را می‌بیند».
    با توجه به این که هر یک از فرقه‌های یاد شده، کوشیده اند علاوه بر آوردن دلایل عقلی و نقلی بر ادعای خود، به نقد دلایل گروه مخالفت بپردازند، بحث «رؤیت» به مبحثی مفصل و گسترده تبدیل شده
    است. گفتنی است که رؤیت ‌با چشم‌، خواه ‌به ‌همین ‌کیفیتی ‌باشد که‌ امروز است ‌و یا با تحول ‌به ‌شکل ‌دیگر، به ‌هر حال، ‌یک ‌امر مادی ‌و طبیعی ‌است ‌که ‌با اندازه‌ و شکل ‌و رنگ‌ و عمق سروکار دارد و این‌ها همه ‌اموری ‌مادی‌ و طبیعی ‌هستند و محال ‌است ‌به‌ذات ‌پاک ‌پروردگار، چه‌ در دنیا و چه ‌در آخرت‌،ارتباطی ‌پیدا کند. (9) محل اختلاف در این بحث، دیدن حسی خداوند به مدد قوه بینایی و عضو حسی آن، یعنی چشم است.
    اما اگر مقصود از رؤیت، نوعی شهود قلبی و ادراک باطنی باشد، هیچ بحث و گفتگویی در امکان آن نیست. وقوع چنین مشاهده ای که از آن به «رؤیت قلبی» در مقابل «رؤیت حسی» تعبیر می‌کنیم ، هم در دنیا و هم در آخرت، ممکن خواهد بود.

    پی‌نوشت‌ها:
    1 شوری (42) آیة 51.
    2 قصص (28) آیة 30.
    3 شعراء (26) آیة 194.
    4 ترجمة المیزان، ج 8، ص 352.
    5. میرزا جواد ملکی تبریزی،رساله لقاء الله، ص 7 ـ 6، نشر آل علی قم 1382 ش.
    6. صدوق، التوحید، ص 305، نشر جامعة مدرسین، قم 1416ق.
    7. قیامت (75)، آیه 22-23.
    8. انعام (6)، آیه 103.
    9. ناصر مکارم پیام قرآن، ج 4، ص 233، نشر مدرسه امیر المؤمنین، قم 1378 ش.

  6. صلوات ها 4


  7. #4

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    نوشته
    151
    حضور
    10 روز 15 ساعت 55 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    254



    نقل قول نوشته اصلی توسط nothing نمایش پست ها
    در روایات دیدم که حضرت علی(ع) فرموده که آن آتشی که در درخت بود و با موسی(ع) هم کلام شد آن من بودم!!!!!
    از کارشناسان میخواهم راجع به صحت این روایت توضیحی بدن و کلن این حدیث یعنی چی؟

  8. صلوات


  9. #5

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    نوشته
    968
    حضور
    16 روز 10 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1947



    نقل قول نوشته اصلی توسط صادق نمایش پست ها
    باسلام وتشکر از شما .
    پاسخ در چند محور بیان می شود
    با سلام...اگر امکان داره این احادیثی که در مورد حضرت علی (ع) است رو هم توضیح بدید که حضرت می فرماید آن آتش من بودم....که با موسی(ع) صحبت کرد...ویا جایی دیگر شنیدم که فرمودند که آنکه بر روح حضرت آدم دمید من علی بودم!!! آیا حضرت علی(ع) نماد قدرت خداست؟ از طرفی من شنیدم عمر حضرت علی(ع) چند میلیارد سال است و هنوز هم زنده هستند....

  10. #6

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۳
    نوشته
    297
    حضور
    11 روز 7 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    41
    آپلود
    0
    گالری
    21
    صلوات
    1873



    فکر می کنم با توجه به اینکه وحی سه نوع هست و دونوعش با واسطه هستند منظور از این روایات (اگر درست باشند) اینه که صدایی که حضرت موسی شنیده یا آتشی که دیده و ... نه خدا (نعوذ بالله) که در واقع تجلی حضرت علی بوده یعنی صدای حضرت علی رو حضرت موسی شنیده یا کسی که در آتش صحبت کرده حضرت علی (ع) بوده چون نمیشه گفت که حضرت موسی صدای خدا رو شنیده!!
    در ضمن حضرت علی (ع) مطمئنا سالها قبل از دنیا رفته اند و اونایی که میگفتن حضرت علی زنده است فکر کنم علی اللهی ها بودند که میخواستند اثبات الوهیت حضرت رو بکنند این حرف احمقانه رو می زدند چون وقتی آیه قرآن داره خطاب به پیامبر میگه که تو هم مثل بقیه مردم خواهی مُرد! حضرت علی که به لحاظ درجه و مقام بعد از پیامبر قرار دارند! هرگز از این اصل مستنثنا نخواهند بود!
    بعد هم حضرت علی چند سال پیش بدنیا آمدند؟! زمان پیامبر اونوقت از زمان حضرت پیامبر تا حالا چند سال گذشته؟! فکر نکنم چند میلیارد سال گذشته باشه!!!


    میخانه اگر ساقی صاحب نظری داشت، میخواری و مستی ره و رسم دگری داشت.
    پیمانه نمیداد به پیمان شکنان باز، ساقی اگر از حالت مجلس خبری داشت.
    بیدادگری شیوه مرضیه نمیشد، این شهر اگر دادرس و دادگری داشت…

  11. صلوات


  12. #7

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۲
    نوشته
    2,560
    حضور
    38 روز 5 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4370



    نقل قول نوشته اصلی توسط nothing نمایش پست ها
    بسم الله المنان الکریم....با سلام...ما در قرآن آیه ای داریم که هیچ کس را توانایی صحبت با خدا نیست....احدی یارای حرف زدن با خدا را ندارد...از طرفی حضرت موسی(ع) کلیم الله است...وفراوان هم در قرآن یاد شده مستقیم با خدا صحبت کرده....از سویی دیگر در روایات دیدم که حضرت علی(ع) فرموده که آن آتشی که در درخت بود و با موسی(ع) هم کلام شد آن من بودم!!!!! عجایب این موارد چگونه بهم مرتبط اند؟؟؟؟؟ از طرفی مگر اصلا خدا مستقیم هم حرف می زند؟ اگه حرف می زنه....پس دیده هم باید بشه....یعنی وقتی برای حرف زدن حضرت علی(ع) و کلا صوت که مخلوق اوست ضمیمه آتشی نمادین از وجود او می شود...پس قطعا خدا می شود در جسمی کاملا جدید و ناشناخته نفوذ کند موجودی تک باشد که هیچ شباهتی و جفتی در خلقت نداشته باشد و همه می دانیم فقط خدا برای نزدیک شدن بما در چنین یگانه مخلوقی منحصر بفرد نفوذ کرده وگرنه خدا جسم ندارد در مکان و زمان نیست...در این حالت هم کلام ما شود براحتی احساسش کنیم ببینیمش در اوج نزدیکی .... شک ندارم روزی در بهشت چنین اتفاقی خواهد افتاد.... چرا؟ چون قبله ای میشه که هرکسی آرزوی ارتباط با او رو می کنه.... و در سطح ما مخلوقات پایین میاد و ما براحتی باهاش در اوج عشق ارتباط برقرار می کنیم....
    سلام
    در جایی از قرآن نفرموده که نمی توان با خدای تعالی سخن گفت بلکه او همیشه شنونده گفتار و حاجات بندگان است
    امکان سخن گفتن با خدا به معنای امکان دیدن او با چشم سر نیست بلکه به تصریح تعالیم دین خدارا فقط با چشم دل می توان مشاهده کرد
    اینکه امیر مومنان ع فرمود موسی نور مرا دیده منظور نور حقیقت معنوی اوست که حضرت در سیر صعودی او بدان نائل شده و با او متحد گشته است و آن تجلی نوری حق تعالی است
    یا علیم

    این قرن ، قرن اسلام است
    امام خامنه ای



  13. صلوات ها 2


  14. #8

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    نوشته
    968
    حضور
    16 روز 10 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1947



    نقل قول نوشته اصلی توسط shirinbanoo نمایش پست ها
    حرف احمقانه رو می زدند
    مراقب حرف زدنت باش....چرا بچیزی که علم نداری توهین میکنی....حضرت علی با پیامبر قبل از تمام مخلوقات بوده و الانم هست ...وهروقت بخواهد هم درجسم هم در این دنیا می تواند نفوذ کند و با مردم حرف بزند.....

  15. صلوات ها 2


  16. #9

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    علاقه
    اسک دین و اسک دینی ها!
    نوشته
    2,191
    حضور
    300 روز 21 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    12
    صلوات
    5858



    نقل قول نوشته اصلی توسط nothing نمایش پست ها
    اگه حرف می زنه....پس دیده هم باید بشه....یعنی وقتی برای حرف زدن حضرت علی(ع) و کلا صوت که مخلوق اوست ضمیمه آتشی نمادین از وجود او می شود...پس قطعا خدا می شود در جسمی کاملا جدید و ناشناخته نفوذ کند
    سلام امکان دیدن خدا وجود ندارد.
    برای توضیح فایل زیر را ببینید....خیلی جالب هستش
    از طرفی به دقتی که در یافتن سرعت نور وجود دارد دقت بفرمائید!
    4th dimension in quran(1).rar
    اللهم ارزقنا توفیق الشهاده الجمیلة فی سبیلک و فی لیله القدر المبارک
    و
    احشرنا مع مولانا و سیدنا و حراره قلوبنا و سکینه انفسنا
    سید الشهداء و الاحرار ابا عبدلله
    الحسین علیه افضل الصلوات و السلام


  17. #10

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۳
    نوشته
    297
    حضور
    11 روز 7 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    41
    آپلود
    0
    گالری
    21
    صلوات
    1873




    نقل قول نوشته اصلی توسط nothing نمایش پست ها
    مراقب حرف زدنت باش....چرا بچیزی که علم نداری توهین میکنی....حضرت علی با پیامبر قبل از تمام مخلوقات بوده و الانم هست ...وهروقت بخواهد هم درجسم هم در این دنیا می تواند نفوذ کند و با مردم حرف بزند.....
    عجب! از تمام حرفایی که نوشتم فقط همین یه کلمه رو دیدی؟! مگر من به شما گفتم!
    به نظر من کسی که خدا را با آن عظمت رها می کنه و میاد یه بشر ولو فوق العاده و برترین از تمامی انسانها رو خدا میدونه یه احمقه!
    حالا چرا به شما برخورد؟! و الان اعتراضتون کاملا به خود شما هم بر می گرده که کاملا مستقیم منو مورد خطاب قرار دادین!
    با این حال اگر علی اللهی نیستید ازتون عذر میخوام اگر ناراحت شدید از این کلمه!

    در ضمن این جمله الانتون با جمله قبلیتون زمین تا آسمون فرق می کنه! اینکه میلیاردها سال زنده باشن با این که روحشون نفود داره در دنیا و اینکه قبل از خلقت سایر موجودات روحشون خلق شده باشه!

    ویرایش توسط shirinbanoo : ۱۳۹۳/۰۲/۰۸ در ساعت ۰۱:۳۱

    میخانه اگر ساقی صاحب نظری داشت، میخواری و مستی ره و رسم دگری داشت.
    پیمانه نمیداد به پیمان شکنان باز، ساقی اگر از حالت مجلس خبری داشت.
    بیدادگری شیوه مرضیه نمیشد، این شهر اگر دادرس و دادگری داشت…

صفحه 1 از 6 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 2

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود