صفحه 1 از 17 12311 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا شیعه حاجتش را از غیر خدا می خواهد؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    قرآن،اهل بیت (علیهم السلام)
    نوشته
    45
    حضور
    1 روز 18 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    11
    صلوات
    269

    اشاره چرا شیعه حاجتش را از غیر خدا می خواهد؟




    بسم الله الرحمن الرحیــــــــم
    سلام و عرض ادب و احترام
    می خواهم از وضعیت حضرت عباس«ع» پسر علی ابن ابی طالب«ع» سؤال کنم. او باب الحوائج است، چرا خیلی از شیعیان مستقیما برای برآورده شدن خواسته خود از حضرت عباس«ع» استفاده می کنند؟ خصوصا مردم هند و پاکستان؟ آنها مشابه پرچمی که حضرت عباس«ع» در نبرد کربلا داشته است می بوسند و دائما از مشابه علم می خواهند که حاجتشان را برآورده کند. آیا این کمک ها فقط توسط خداوند برآورده نمی شود؟ آیا این بدان معناست که درخواست کمک از خداوند را متوقف کنیم و به جای آن از حضرت عباس جلب کمک کنیم؟
    و من الله توفیق


    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۳/۱۲/۲۰ در ساعت ۱۹:۰۹
    افسوس که عمر در بطالت بگذشت
    با بار گنه بدون طاعت بگذشت
    فردا که به صحنه مجازات روم
    گویند که هنگام ندامت بگذشت

  2. صلوات ها 18


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    4,062
    حضور
    21 روز 10 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11167



    با نام الله




    چرا شیعه حاجتش را از غیر خدا می خواهد؟






    کارشناس بحث: استاد شعیب



    دلی که نشد خانه یاس نرگس

    خراب است و و یران صفایی ندارد








  5. صلوات ها 10


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    1,850
    حضور
    25 روز 13 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4427



    با سلام خدمت شما دوست عزیز
    درخواست حاجت از غیر خدا دو صورت دارد:
    1
    . گاهی این درخواست به صورت استقلالی است یعنی ما خواسته خود را از کسی می خواهیم و او را مستقل در تاثیر و بر آورده شدن حاجاتمان می پنداریم مانند درخواست مشرکان صدر اسلام از بت ها. که هر کدام از آن ها را رب یک چیز و منشا کاری می دانستند از یکی باران طلب می کردندو از یکی فرزند . با این تفکر که آنها به خودی خود و مستقلا در عالم آفرینش موثر هستند. این نگاه شرک آمیز و غیر توحیدی است و کاملا مردود است. و خدا دائما در قرآن ما را از آن نهی کرده است. این همان شرک ربوبی است که مشرکان بدان گرفتار بودند.
    2. گاهی این درخواست ما از کسی به عنوان واسطه ای است. یعنی ما در عالم جز خدا را مستقل در تاثیر نمی دانیم و اگر درخواستی از کسی داریم او را واسطه در کار می دانیم. این خواستن دیگر نه شرک است و نه اشکال دارد چرا که خدا کارهایش را با اسباب انجام می دهد و به ما امر کرده که به آنها متوسل شویم.
    البته این بدان شرط است که واقعا آن کسی را که ما بدان متوسل می شویم مورد تایید باشد و گرنه کار ما اگر چه شرک نمی شود-چون در حقیقت ما آن را از خدا خواسته ایم - اما کار ما لغو است و فایده ای بر آن مترتب نمی شود. مانند کسی که به امید این که فلان درخت واسطه است بین او و خدا از او درخواستی داشته باشد در حالی که این درخت اصلا جایگاهی نزد خدا ندارد که واسطه شود.

    پس بنا بر حالت دوم درخواست از واسطه های حقیقی نه تنها اشکال ندارد بلکه خدا نیز به توسل و حاجت خواستن از آنها امر کرده است:
    خدا در قرآن می فرماید:
    «یا اَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا إتَّقُوا اللَّهَ وَ إبْتَغُوا اِلَیهِ الْوَسِیلَةَ وَ جَاهِدُوا فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ»؛ «ای كسانی كه ایمان آورده اید! تقوای الهی پیشه كنید و وسیله‌ای برای تقرب به خدا بجویید و در راه او جهاد كنید! باشد كه رستگار شوید.»( مائده / 35)

    در روایات شیعه سفارش بسیاری نسبت به توسل به اهل بیت علیهم السلام وارد شده است. دعای پر فیض توسل تنها گوشه‌ای از این سفارشات است. از روایات اهل سنت نیز معلوم می‌شود كه توسل به انبیاء و اولیاءعلیهم السلام جایز و بلكه مورد سفارش دین اسلام است.

    عثمان بن حنیف روایت می‌كند كه مردی مبتلا به درد چشم، از پیامبر اكرم صلی الله علیه وآله درخواست دعا كرد تا بهبودی یابد. پیامبرصلی الله علیه وآله فرمود: «اگر بخواهی، دعا می‌كنم؛ ولی اگر بر همین حال صبر كنی، بهتر است.» مرد گفت: برایم دعا كن! پیامبرصلی الله علیه وآله دستور داد كه نیكو وضو كند و دو ركعت نماز بخواند و این دعا را بخواند: «اَللَّهُمَّ اِنّی اَسْأَلُكَ وَ أَتَوَجَّهُ اِلَیكَ بِنَبِیكَ نَبِی الرَّحْمَةِ یا مُحَمَّدُ اِنّی اَتَوَجَّهُ بِكَ اِلی رَبّی فی حاجَتی لِتَقْضی، اَللَّهُمَّ شَفِّعْهُ فِی؛ (صحیح ترمذی، ج 5) خدایا از تو درخواست می‌كنم و به [واسطه] پیامبرت كه پیامبر رحمت است، به تو روی می‌آورم.‌ای محمد! من به وسیله تو به سوی پروردگارم رو می‌آورم در مورد حاجتم تا برآورده شود. خدایا! او را در مورد من شفیع قرار ده!‌» راوی می‌گوید: به خدا قسم! چیزی نگذشت كه مرد شفا یافت.
    ************************************************** ****************************
    حضرت ابوالفضل (ع) هم در پیشگاه خدا از جایگاه ویژه ای برخوردار است و نزد امام حسین نیز وجیه و دارای مقام است.
    در زیارت حضرت که از معصوم هم صادر شده است می خوانیم
    السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْعَبْدُ الصَّالِحُ الْمُطِیعُ لِلَّهِ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِمْ وَ سَلَّمَ

    امام صادق (ع) در شان عموی بزرگوارشان حضرت عباس (ع) فرمود: كان عمنا العباس نافذا البصيره. "عموى ما، عباس بصيرت نافذ (چشم تيز بين و عمق نگر) داشت"

    امام زمان (عج)، در قسمتی از زیارتنامه ای که برای شهدای کربلا ایراد کردند، حضرت عباس (ع) را چنین مورد خطاب قرار می دهند: السلام علی ابی الفضل العباس بن امیرالمومنین المواسی اخاه بنفسه، الاخذ لغده من امسه، الفادی له، ‌الوافی الساعی الیه بمائه، المقطوعه یداه لعن الله قاتله یزید بن الرقاد الجهنی و حکیم بن طفیل الطائی. «سلام بر ابوالفضل، عباس بن امیرالمؤمنین، هم درد بزرگ برادر که جانش را فدای او ساخت و از دیروز بهره فردایش را برگزید، آنکه فدایی برادر بود و از او حفاظت کرد و برای رساندن آب به او کوشید و دستانش قطع گشت. خداوند قاتلانش، «یزید بن رقاد» و «حیکم بن طفیل طایی» را لعنت کند."

    امام زین العابدین (ع) در رثای عمویشان عباس فرمودند:‌ خداوند حضرت عباس (ع) را رحمت کند که به حق ایثار کرد و امتحان شد و جان خود را فدای برادرش کرد تا آنکه دو دستش قطع شد. لذا خداوند عزوجل در عوض،‌ دو بال به او عطا کرد تا همراه ملائکه در بهشت پرواز کند، همان طور که به جعفر بن ابی طالب (ع) هم دو بال عطا فرمود و به تحقیق، حضرت عباس (ع) نزد پروردگار مقام و منزلتی دارد که روز قیامت همه شهدا به آن مقام و منزلت غبطه می خورند.

    آری حضرت عباس دارای مقامات رفیعی نزد خدا و رسول و اهلبیت پیامبر هستند. و از آن حضرت کرامات متعددی نقل شده که راه را بر هر شبهه ای می بندد.

    البته به نص صریح قرآن شهدا زنده اند و در نزد پروردگارشان روزی می خورند
    «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ...»؛ «گمان مبر آنانكه در راه خدا كشته شدند مرده اند؛ بلكه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.»(آل عمران/ 179-161.)
    برای همین توسل به ایشان در حال حیات و یا بعداز شهادتشان تفاوتی ندارد. و به قول آیه الله بهجت گاه دست آنها در بعد از شهادتشان باز تر است.

    نکته آخر درباره توسل اهل پاکستان به علم شبیه علم حضرت عباس:
    توسل به آثار اهلبیت و آنچه که به ایشان متعلق است از جمله علم ها ضریح ها و.... به خاطر تعلق این اشیاء به آن حضرات است و الا هیچ کس در واقع حاجت خود را از این علم ها و ضریح ها و... نمی خواهد بلکه از صاحب آنها می خواهند.



  7. صلوات ها 15


  8. #4

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعه
    نوشته
    1,006
    حضور
    69 روز 20 ساعت 3 دقیقه
    دریافت
    43
    آپلود
    28
    گالری
    50
    صلوات
    6217



    سلام علیکم
    در مورد توسل و حاجت خواستن از غیر خداوند چند نکته را باید تذکر دهیم:
    1-محور اصلی فکری و اعتقادی هر انسان موحد و مومن این است که در جهان هستی، مؤثری جز ذات خداوند وجود ندارد و همه تاثیر و تأثرات با اذن تکوینی خداوند صورت می گیرد. و اگر در این اصل اعتقادی ذره ای خلل وارد شود، فرد از دایره توحید و ایمان خارج خواهد شد.
    2- همه انسان های موحد و مومن (حتی کسانی که منکر توسل هستند و خود را مؤمن واقعی می دانند) در زندگی روزانه خود عملا از غیر خداوند حاجت می خواهند، وقتی تشنه می شوند سراغ آب می روند و وقتی مریض می شوند، از راه طبابت و دارو، مریضی را برطرف می کنند. و هیچ فردی این امور را منافی با اصل توحید نمی داند. چون طبق نکته اول، مؤمن معتقد است همه اجزاء این عالم به اذن تکوینی الهی دارای تأثیر و تأثر هستند.
    پس از اینها روشن شد که مرز میان شرک و توحید و یا کفر و ایمان، این است که کافر و مشرک، معتقدند که اجزاء عالم دارای استقلال وجودی اند و در تاثیر و تاثیر بی نیاز از غیرند و به اصطلاح، دارای فاعلیت عَرضی و مستقل هستند؛ اما انسان مومن و موحد معتقد است که همه موجودات عالم در اصل وجود و در صفات و آثار وجودیشان، وابسته به ذات متعالی خداوند و محتاج او هستند و از خود هیچ استقلالی ندارند. و به اصطلاح دارای فاعلیت طولی و ظلی هستند، و تاثیر و تاثر آنها ظل و سایه اراده و فاعلیت خداوند است و به اصطلاح اهل عرفان، عالم هستی تجلی و ظهور اسما و صفات خداوند است.
    و این نیز روشن است که کسانیکه نتوانند این مرزهای دقیق میان ایمان و کفر را تشخیص دهند، در معرفت توحیدی ناقص هستند و خداوند را محدود می دانند و سیطره حکومت خداوند را نافذ در ذات و سرشت موجودات نمی دانند. در حالیکه آیات قرآن در عین اینکه محور اصلی دعوتش را توحید قرار می دهد، و هر مسلمانی وظیفه دارد هر روز در نمازهای پنجگانه خود حداقل دوبار بگوید «تنها تو را می پرستیم و تنها از تو کمک می خواهیم» در عین حال تاثیر اسباب و علل جهان هستی را می پذیرد. چه علل ظاهری و عادی باشند، مانند این که می فرماید: «خداوند از آسمان آب را فرستاد و به وسیله آن انواع گوناگون گیاهان را از زمین برآوردیم»[1].
    و یا علل غیر عادی مانند اینکه یوسف به برادرانش گفت: «این پیراهن مرا ببرید و بر صورت پدرم بیاندازید تا بینا شود»[2].
    و روایات اهل بیت هم که مفسر قرآن است، می فرماید: «خداوند فقط از راه اسباب و علل، کارها را به جریان می اندازد[3]»
    و از نظر فلسفه و عرفان نیز ادله قطعی و برهانی دلالت بر چینش طولی و پله ای جهان هستی دارد که مشیت الهی از طریق وسائل فیض محقق می شود.
    3- همان طوری که توسل و کمک خواستن از اسباب مادی برای رفع احتیاجات روزمره زندگی منافاتی با اعتقاد توحیدی ندارد بلکه برای بقاء حیات، واجب شرعی و دینی است، و در واقع عین توحید و عبودیت است. مثل این که کسی در اثر تشنگی در معرض هلاک و نابودی است اینجا آب خوردن واجب و عین توحید است. و هیچ کس در اینجا تکبر نمی ورزد که من با اینکه اشرف تمام مخلوقاتم، چگونه در حیات و زندگی خود محتاج موجود پست تر از خود یعنی آب می باشم؟ و آب خوردن چگونه می تواند یک نوع عبادت خداوند باشد؟ چون آب خوردن هر چند توصلی است، ولی اگر به قصد انجام امر خداوند صورت گیرد عبادت خواهد بود.
    حال اگر ادله قطعی عقلی و آیات و روایات از پیامبر و ائمه صلوات الله علیهم اجمعین برای ما اقامه گردد که انسان برای رسیدن به کمالات وجودی خود ناچار از توسل به ذوات نوری پیامبر و اهل بیت پیامبر علیهم السلام می باشد، آیا در این صورت جای شک و تردید وجود دارد که توسل به ایشان عین توحید و عبودیت خداوند است و در واقع کسی که توسل را نمی پذیرد، در معرفت توحیدی ناقص است و درونش هنوز از تکبر و خود پرستی و هوا پرستی خالی نشده است.
    در اینجا به طور اختصار به چند دلیل از قرآن و روایات اشاره می کنیم:
    4-آیه 64 سوره نساء: «هنگامی که به خود ستم می کردند به نزد تو (پیامبر) می آمدند و از خدا طلب آمرزش می کردند و پیامبر هم برای آنها استغفار می کرد خدا را توبه پذیر و مهربان می یافتند.»
    پس خداوند شرط قبولی توبه را آمدن نزد پیامبر و استغفار پیامبر نیز قرار داده است.
    5-آیه 35 سوره مائده: «ای کسانیکه ایمان آورده اید از خداوند بپرهیزید و وسیله ای برای تقرب به او بجوئید و در راه او جهاد کنید باشد که رستگار شوید.»
    در این آیه خداوند برای تقرب به او، داشتن وسیله را لازم می داند و در روایات وسیله به اهل بیت تعبیر شده است[4].
    اما روایات:
    در کتاب های شیعه، روایات وارده از اهل بیت علیهم السلام در این زمینه قابل شمارش نیست. برای نمونه به کتاب اصول کافی، کتاب الحجه مراجعه بفرمائید. اما روایات وارده از پیامبر از طریق اهل سنت نیز در حد تواتر است که برای نمونه چند روایت را نقل می کنیم:
    6- سمهودی در کتاب وفاء الوفاء از جماعتی از راویان حدیث، از جمله «سنائی» و «ترمذی» دانشمندان معروف اهل تسنن، به عنوان شاهد برای جواز توسل به پیامبر اکرم نقل می کند که خلاصه اش این است: «مرد نابینایی تقاضای دعا از پیامبر برای شفای بیماریش کرد. پیغمبر به او دستور داد که چنین دعا کند:
    «خداوندا من از تو به خاطر پیامبرت (پیامبر رحمت) تقاضا می کنم و به تو روی می آورم ای محمد بوسیله تو به سوی پروردگارم برای انجام حاجتم متوجه می شوم، خداوندا او را شفیع من ساز.[5]»
    7- سمهودی از بیهقی نقل می کند که در زمان خلیفه دوم، سالی قحطی شد. بلال به همراهی عده ای از صحابه بر سر قبر پیامبر آمد و چنین گفت:
    «ای رسول خدا، از خدا برای امتت باران بخواه، که ممکن است هلاک شوند.[6]»
    ____________________________
    [1]سوره طه، آیه 53
    [2] سوره یوسف، آیه 93
    [3]بحار الانوار، ج 2، ص 90، باب 14، من یجوز اخذ العلم- کافی، ج 1، ص 183، باب معرفت الامام و الروایهم.
    [4]تفسیر قمی، ذیل آیه و بصائر الدرجات، المیزان ج 5، ص 333.
    [5] وفاء الوفاء، ج 3، ص 1372. به نقل از تفسیر نمونه، ج 4، ص 367.
    [6] همان، ص 253.


    ویرایش توسط محمدی : ۱۳۹۳/۰۲/۰۳ در ساعت ۰۰:۱۸
    گفتم که مرا برکاتی بفرست
    گفتا که تو اول حسناتی بفرست
    گفتم حسنات من بٌوّد حٌب علی
    گفتا بر جمالش صلواتی بفرست

  9. صلوات ها 10


  10. #5

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    892
    حضور
    16 روز 10 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    10
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1567



    با سلام
    تشکر از کارشناس محترم تاپیک
    من یه سوالی دارم اونم اینکه چرا ما باید توسل کنیم و طبق فرموده قران کسی را واسطه قرار بدهیم؟
    اگر قراره که خدا کاری رو برای ما انجام بده خوب انجام میده دیگه چرا واسطه تعیین کنیم؟
    فلسفه این توسل چیه و چرا خداونمیگه که بنده های من خیلی رو راست از خودم چیزی رو بخواهید و نیازی نیست کسی رو واسطه قرار بدید.خدا اگر بخواد کاری رو انجام نده ،خوب قاعدتا با واسطه هم انجام نمیده

  11. صلوات ها 6


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    18
    حضور
    1 روز 8 ساعت 16 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    32



    خواهشن اعتقادات یک عده بی سواد را که خودشان را شیعه میخوانند به شیعیان نسبت ندین
    شیعه مذهبی یکتا پرست مطلق است که طریقه خودشو از حضرت علی گرفته
    ما فقط از امامان در زمان زیارت میخوام از ما نزد خدا شفاعت کنند همین مگرنه این عقیده را نداریم که آنها شریک خدا هستند و توان کاری بجز اجازه اون دارند

  13. صلوات ها 3


  14. #7

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۳
    علاقه
    خداوند حکیم ، خانوادهٔ عزیزم و ائمه
    نوشته
    44
    حضور
    5 روز 17 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    21
    صلوات
    414



    سلام ..
    خیلیا هستن ، الان دقیقا اومدن روی توسلی که شیعان دارن دست گذاشتن.. و میگن که توسل غلطه ..نباید توسل کنند و باید از خود خدا بخواید..
    اونا میگن اگر توسل نکنید چیزی رو از دست نمیدید.. و در اخر هم از خود خدا خواستید .. و نگران هیچی نباشید..با این دلایل خیلی ها رو راضی میکنن ..
    و خیلی ها سوال براشون پیش میاد که ایا واقعا توسل درسته؟؟
    من خودم علم جواب به این سوال رو ندارم ولی نظر خودم رو میگم :
    از نظر من طرز گفتن خیلی مهمه مثلا :
    1. یا فاطمه زهرا .. پیش خدا شفاعت ما رو هم بکن..( خب اینجا اصل خداست و فقط از حضرت فاطمه خواستیم که کمک کنه تا خدا بهمون لطف کنه حالا این سوال پیش میاد که چرا از خود خدا نخوایم..خدا که بهمون نزدیکه ..
    خب اینجا باید گفت که یه سری از بنده ها هستن در پیش خدا عزیز هستن .. ما ازشون میخوایم که به خاطر اونا ما رو ببخشه .. دقت کردید خیلی از اوقات میگیم خدایا به ابروی فاطمه قسم گناهان مارو ببخش؟ چرا این حرفو میزنیم؟ چرا پای ابروی حضرت زهرا رو وسط میشکیم؟ چون حضرا زهرا پیش خدا عزیزه....)
    2.
    یا حضرت عباس بیمار منو شفا بده..( این توسله به نظرتون؟ این دیگه اینجا توسل نمیشه..این میشه از خود حضرت عباس خواستن شرکه به نظرم.! )

    ما باید ائمه رو واسطه بین خودمون و خدا قرار بدیم چون ائمه پیش خدا عزیز هستن ،‌ نه اینکه از خود ائمه بخوایم در خواست هامون رو...
    اونایی هم که میگن با توسل نکردن چیزی رو از دست نمیدیم ، به نظر من : شفاعت ائمه عزیزمون رو از دست دادن خیلی بد باشه! نه؟ .. حالا این شفاعت چه قدر مهمه؟
    یه سری از ادما هستن تو اخرت ..جهنمی هستن اینا که هیچی ..
    یه سری هم هستن بهشتی هستن اینام هیچی خوش به حالشون..
    اما
    یه سری از ادما هستن که بین این دوتا قرار دارن این ادما با شفاعت ائمه وارد بهشت میشن..
    حالا فکر کنید شفاعت رو از دست داده باشه طرف...خیلی بد میشه که..
    ...
    من در حد خودم گفتم ... ان شاءالله که به دردتون بخوره...


  15. صلوات ها 8


  16. #8

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۲
    نوشته
    2,569
    حضور
    38 روز 8 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4380



    نقل قول نوشته اصلی توسط حکیمانه نمایش پست ها
    بسم الله الرحمن الرحیــــــــم
    سلام و عرض ادب و احترام
    می خواهم از وضعیت حضرت عباس«ع» پسر علی ابن ابی طالب«ع» سؤال کنم. او باب الحوائج است، چرا خیلی از شیعیان مستقیما برای برآورده شدن خواسته خود از حضرت عباس«ع» استفاده می کنند؟ خصوصا مردم هند و پاکستان؟ آنها مشابه پرچمی که حضرت عباس«ع» در نبرد کربلا داشته است می بوسند و دائما از مشابه علم می خواهند که حاجتشان را برآورده کند. آیا این کمک ها فقط توسط خداوند برآورده نمی شود؟ آیا این بدان معناست که درخواست کمک از خداوند را متوقف کنیم و به جای آن از حضرت عباس جلب کمک کنیم؟
    و من الله توفیق
    سلام
    ما از کودکی آموختیم که نیازهایمان را از بزرگان بخواهیم . یادمان است که چه بسیار چیزهایی که از مادر یا پدر یا برادر می خواستیم . فطرت پاک کودکیمام هم آزرده نمی شد چون این درخواستها در متن تکوین قرار داده شده است . بزرگتر هم که شدیم بسیاری چیزها را از دیگران خواستیم مثلا محبت را از همسرمان ووو و باز هم فطرتمان آزرده نشد
    بعد به ما گفتند خدای متعال بندگان شایسته ای دارد که آنها را محل بیان و گرفتن حاجاتی قرار داده و باز هم کار گذشته مان را تکرار کردیم و فطرتمان آزرده نشد چون خارج از قانون تکوین نبوده و نیست
    بله هرگاه گفتند بزرگانی همچون عباس علیه السلام خارج از دستگاه خدا و مستقلند دیگر به در خانه اش نمی رویم هرچند می دانیم هرکس و هرکجا که باشد سببی از اسباب الهی است و درخواست از او با قانون تکوین منافات ندارد مگر اینکه در خواست از او از جهت دیگر مثل ناشایست بودن و غیره مذموم باشد
    آن لا تدعوا مع الله در پرستش است نه درخواست حاجت چون فرمود : الها اخر
    و البته اگر کسی به درجه ای برسد که بتواند صبر کند و حاجاتش را فقط از خدا بطلبد تا خدا نیز از طریق اسباب حاجتش را برآورده کند مقام شایسته ای است
    یا علیم

    این قرن ، قرن اسلام است
    امام خامنه ای



  17. صلوات ها 5


  18. #9

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۳
    علاقه
    امام حسین - مقام معظم رهبری - کودکان - علم و تکنولوژی
    نوشته
    58
    حضور
    2 روز 2 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    143



    با سلام و احترام
    من هم به عنوان یک شیعه تو چند موضوع مشکل دارم:
    1- تفاوت امام زمان به عنوان یک امام زنده که امام عصر و امام زمان ما نامیده می شوند با امام های دیگر که هم شهید شده اند و مثل امام زمان زنده نیستند چیه؟
    آیا چون امام زمان امام زمان ما هستند باید درخواست ها و حاجات و غیره رو به سمت ایشون ببریم؟

    2- توی نماز استغاثه به حضزت زهرا که 410 بار در حال سجده میگیم (( یا مولاتی یا فاطمه اغیثینی )) آیا در این زمانی طولانی سجده ما در مقابل خدا سجده ایم یا حضرت زهرا؟
    متشکرم . خیلی .




  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    علاقه
    دفاع از حضرت زهرا (س)-سید عباس-اکبر بیرامی
    نوشته
    1,424
    حضور
    33 روز 6 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    71
    آپلود
    2
    گالری
    2
    صلوات
    2980



    از نظر عقلی ...
    ایا مستقیم خواستن از خدا اشکال دارد ؟؟
    هیچ اشکالی ندارد اما یک نکته ای شما الان از خدا می تونی حاجت بخوای ؟ شبه جمعه هم می شه درسته ؟در مسجد النبی ؟؟
    اگر در مسجد النبی در حال سجود حاجت بخوای بهتره یا الان ؟
    شب جمعه در حال سجود در مسجد النبی دعا کنید احتمال بر اورده شدنش بیشتر است یا به صورت عادی؟
    پسران حضرت یعقوب گفتند یا ابانا استغفر لنا حضرت یعقوب فرمودند :قال سوف استغفر بعد استغفار می کنم که خود اهل سنت می گند مقصود شب جمعه است چون دعا براورده می شود
    ( أخَّر ذلك إلى ليلة الجمعة.
    * ذكر من قال ذلك:
    19875 - حدثني المثنى، قال: حدثنا سليمان بن عبد الرحمن أبو أيوب الدمشقي، قال: حدثنا الوليد، قال: أخبرنا ابن جريج، عن عطاء وعكرمة، عن ابن عباس، عن رسول الله صلى الله عليه وسلم: (سوف أستغفر لكم ربي) ، يقول: حتى تأتي ليلة الجمعة. وهو قول، أخي يعقوب لبنيه)
    تفسیر طبری ج16ص261

    ایا خدا شب جمعه گوشش بهتر نعوذ بالله می شنوه ما سجده بریم خدا زیر زمین است ایا خدا در مسجد النبی گذاشته است ؟
    خداوند برای بالا رفتن درصد اجابت توسل است یکیش سجده است شرایطی گذاشته است...


    قابل توجه تهمت زنندگان ::
    ان شاء الله در آن دنیا با هم صحبت می کنیم و فقط یک سوال دارم چرا واقعا تهمت زدند ؟؟؟
    نکند ظاهر و باطن و عالم الغیب بودند نعوذ بالله ؟؟؟
    امام سجاد ع می فرمایند:
    لاستحل رجال مسلمون دمی * یرون أقبح ما یأتونه حسنا
    ای بسا اگر برخی لباب علمم ظاهر کنم مردم می گند امام سجاد بت پرسته یک مشت مسلمان خونم را می ریزن





  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 17 12311 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 2

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود