صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ضعف سند باعث بی اعتبار شدن محتوا در دعا نیست!!!

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    نوشته
    649
    حضور
    5 روز 7 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2877

    چشمک ضعف سند باعث بی اعتبار شدن محتوا در دعا نیست!!!




    بسم الله الرحمن الرحیم

    و صلی الله علی سیّدنا و مولانا محمد و آله الطیّبین الطاهرین


    باسلام خدمت شما

    بنده پاسخی در خصوص اینکه آیا ضعف سند و منبع دعا، باعث عدم اعتبارش میشود؟ از دو منبع تهیه کردم که در زیر می بینید.



    سوال :
    دعای “صنمی قریش“ که در آن دشمنان اهل بیت لعن شده اند، تا چه حد اعتبار دارد؟ آیا علی علیه السلام این دعا را در قنوت نمازهای خود می خواند؟

    پاسخ: در مورد دعای معروف به “صنمی قریش“ که گفته شده: حضرت علی (ع) آن را در قنوت نماز شب و نمازهای دیگر می خوانده است، اثری در کتب روایی معتبر شیعه دیده نمی شود.
    مرحوم مجلسی نیز که در بحار[i]، “باب القنوتات الطویله“ از کتاب الصلاه و به نقل از کتاب “البلد الامین و جنه الامان“ این روایت را نقل می کند، بدون ذکر سندی معتبر، فقط به این بسنده می کند که این روایت را ابن عباس از حضرت علی (ع) نقل می کند. و همچنین است در کتاب “الصحیفه العلویه المبارکه [ii]“ بنابراین روایت مذکور نزد شیعه فاقد شرایط اعتبار است.

    لازم است به این نکته توجه داشته باشید که ضعف سند باعث بی اعتبار شدن محتوا در دعا و مسائل اخلاقی نیست.

    در مسائل اخلاقی و ادعیه، در صورتی که محتوا با اصول و ارکان اسلام مخالفتی نداشته باشد قابل اعتماد و عمل می باشد.



    منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه

    ----------------------------------------------

    سؤال سیزدهم: کتاب مشارق انوار الیقین معتبر نیست
    فاضل محترم نگاشته: «حضرتعالی درباره کتاب هایی مانند مشارق انوار الیقین حافظ رجب برسی و تفسیر فرات فرموده اید: «اگر به زبان حدیث آشنا باشیم، خواهیم دید بسیاری از کتب چون مشارق أنوار الیقین تألیف الحافظ رجب برسی و تفسیر فرات کوفی، صحیح است و غلوّی در کار نمی باشد.»
    نویسنده مزبور سپس در ردّ آن بحثی مفصل در بی اعتبار بودن سند خطبه «البیان» نموده و ادعا کرده بزرگان شیعه آن را جعلی می دانند و اعتراضاتی نیز درباره کتاب مشارق الانوار نموده است.

    پاسخ استاد حسن رمضانی شاگردِ شاگردِ حضرت علامه حسن زاده آملی:
    اگر کسی تدبّری کوتاه در عبارت حضرت علامه نماید به روشنی می یابد که این عبارت در مقام آن نیست که ادعا کند هر چه در تفسیر فرات یا مشارق الانوار آورده از جهت سندی قابل اعتماد است، بلکه در مقام آن است که مفاد کلی این کتاب ها غلوّ نیست و این که عده ای فرات کوفی و حافظ رجب برسی را غالی شمرده اند باطل است.

    این سخن در حقیقت در مقابل جریانی است که این نوع احادیث را در شأن اهل بیت (ع) نمی پذیرند و مقام امام را مادون این مسائل می دانند. [3] در حالی که آشنایان با معارف الهی تفسیر صحیح این گونه روایات را فهمیده و در آن غلوی نمی یابند. پس سخن این است که مضمون کلیّ کتابهایی چون تفسیر فرات و مشارق غلوّ نبوده و سخنانی است حق؛

    و اهل دانش می دانند که صحّت مضمونی ربطی به صحت سندی ندارد تا فاضل محترم خود را به زحمت انداخته و اشکالات سندی خطبه بیان را طرح نماید. علاوه بر آنکه جمعی از بزرگان شیعه چون سید حیدر آملی، حافظ رجب برسی، ملا محمد تقی مجلسی، قاضی سعید قمی، فیض کاشانی، و ... آن را تلقی به قبول نموده اند تا جایی که مجلسی اول در شرح خطبه بیان آن را بدون شائبه اسناد به آن حضرت داده و قاضی سعید شهرت آن در میان عامه و خاصه را مغنی از بحث سندی می دانسته است.

    منبع: پاسخ به برخی از شبهات پیرامون مطالب حضرت علامه حسن زاده آملی

  2. صلوات


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,523
    حضور
    174 روز 19 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58301



    با نام و یاد دوست





    ضعف سند باعث بی اعتبار شدن محتوا در دعا نیست!!!








    کارشناس بحث: استاد اویس


  5. صلوات


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    دانش
    نوشته
    3,182
    حضور
    55 روز 23 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    42
    صلوات
    30927



    با عرض سلام و ادب خدمت دوست گرامی جناب اویس قرنی
    در پاسخ به این سوال که آیا ضعف سند باعث بی اعتبار شدن محتوای ادعیه می شود، سزوار است که به فصل هشتم کتاب شریف نور علی نور تالیف استاد علامه حسن زاده آملی مراجعه نماییم که این حقیر فرازهایی از فصل مذکور را با توضیحاتی اندک محضرتان تقدیم می نمایم.


    مراد از دعای ماثور آن دعایی است كه از پيغمبر و امام منقول است . و خواندن دعای غير ماثور خواه شخص را قدرت آن باشد كه از خود چنین دعایی انشاء كند , و يا ديگرى انشاء كرده است بخواند، جائز است و كسى آن را حرام ندانسته است و مانع نشده است چنانكه در ابتداى تصنيف و تاليف و وعظ و خطابه و صلوه جمعه و عيدين و نظير آنها حق سبحانه را هر كس به زبان خود حمد و ثناء مى كند و سيره علماء بر اين سارى است و آن را روا دارند.
    نقل شده است که قال الوشاء : فقلت لعبد الله بن سنان : هل فى ذلك دعاء موقت ؟ قال : اما انى فقد سالت عن ذلك الصادق عليه السلام فقال :
    نعم , اما دعاء الشيعه المستضعفين ففى كل عله من العلل دعاء موقت , و اما دعاء المستبصرين فليس فى شىء من ذلك دعاء موقت لان المستبصرين البالغين دعاؤهم لا يحجب (نکته884 هزار و یک نکته)
    در حدیث فوق امام صادق عليه السلام فرمود : دعاء موقت براى شيعه مستضعف است اما شيعه مستبصر براى او دعاء موقت نيست كه خود مى داند چه بگويد و چگونه بخواهد زيرا كه بالغ است يعنى به حد بلوغ عقلى و رشد فكرى رسيده است و به زبان آمده است و به فعليت رسيده است. و لما بلغ اشده و استوى آتيناه حكما و علما (قصص/ 15)

    قرآن كريم بسيارى از غرر دعاها و حكم و كلمات برگزيدگان حق سبحانه را نقل فرموده است اين بزرگان خودشان انشا کننده آنها بوده اند و از ديگرى ذكر و دعا نگرفته اند . آرى انسان مستبصر بالغ چنين است كه خود لسان الله مى گردد و به بلوغ كمال خود مى داند كه چگونه بخواهد و بخواند و ادب مع الله را مراعات كند و او را با چه زبانى وصف كند .



    ویرایش توسط اویس : ۱۳۹۳/۰۱/۲۳ در ساعت ۰۸:۲۹


  7. صلوات ها 9


  8. #4
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    نوشته
    649
    حضور
    5 روز 7 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2877



    نقل قول نوشته اصلی توسط اویس نمایش پست ها
    در پاسخ به این سوال که آیا ضعف سند باعث بی اعتبار شدن محتوای ادعیه می شود،
    سزوار است که به فصل هشتم
    کتاب شریف نور علی نور تالیف
    استاد علامه حسن زاده آملی
    مراجعه نماییم که این حقیر فرازهایی از فصل مذکور را با توضیحاتی اندک محضرتان تقدیم می نمایم.


    مراد از دعای ماثور آن دعایی است كه از پيغمبر و امام منقول است .
    و
    خواندن دعای غير ماثور خواه شخص را قدرت آن باشد كه از خود چنین دعایی انشاء كند و يا ديگرى انشاء كرده است بخواند، جائز است و كسى آن را حرام ندانسته است و مانع نشده است
    چنانكه در ابتداى تصنيف و تاليف و وعظ و خطابه و صلوه جمعه و عيدين و نظير آنها حق سبحانه را هر كس به زبان خود حمد و ثناء مى كند و سيره علماء بر اين سارى است و آن را روا دارند.

    با عرض سلام و تشکر از جناب اویس

    خدا رو شکر بالاخره یک نفر تو این سایت پیدا شد حرف ما رو تایید کنه!!! خسته شدم از بس برای هر دستور قرآنی که میذاشتم هزار جور دلیل می آوردم و بحث میکردم تا طرف مقابل قانع بشه که این دستورات قرآنی معتبر است حتی اگر منبع مکتوب نداشته باشد یا از اساتید صاحب اذن و شاگردانشان باشد!

    لطفا جناب اویس در مورد دستور زیر هم اظهار نظر بفرمائید تا دیگر شبهه ای باقی نماند! چون اکثر دستورات بنده که در این سایت گذاشتم به همین شکل آیات قرآنی،دعا و... هست!

    وفقکم الله لکل خیر


    یه دستور قرآنی برای منع و طهارت شوهر از علاقه های غیر شرعی به زنان نامحرم و ...!
    صد بار استغفار و صد بار صلوات.
    هفت بار فاتحه خوانده و ثوابش را به پیامبر و ائمه نازنین علیهم السلام اهدا کنید.

    بعد بر یک بطری آب این دعای قرآنی را 21 بار بخوانید و در آخر بر آب دمیده و بمدت 21 تا 30 روز به همسرتان بنوشانید بدون اینکه بفهمد.
    در آخر که دمید درب بطری را بسته صد بار صلوات بفرستید.


    ( بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيمِ الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ مَـالِكِ يَوْمِ الدِّينِ إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ .
    بسم الله الرحمن الرحيم قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ.
    بسم الله الرحمن الرحيم قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ مَلِكِ النَّاسِ إِلَهِ النَّاسِ مِن شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ الَّذِي يُوَسْوِسُ فِي صُدُورِ النَّاسِ مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ
    بسم الله الرحمن الرحيم أَلَمْ نَشْرَحْ لَكَ صَدْرَكَ وَوَضَعْنَا عَنكَ وِزْرَكَ الَّذِي أَنقَضَ ظَهْرَكَ وَرَفَعْنَا لَكَ ذِكْرَكَ فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا فَإِذَا فَرَغْتَ فَانصَبْ وَإِلَى رَبِّكَ فَارْغَبْ
    بسم الله الرحمن الرحیم وَلَا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلَى مَا مَتَّعْنَا بِهِ أَزْوَاجاً مِّنْهُمْ زَهْرَةَ الْحَيَاةِ الدُّنيَا لِنَفْتِنَهُمْ فِيهِ وَرِزْقُ رَبِّكَ خَيْرٌ وَأَبْقَى. قُل لاَّ یسْتَوِی الْخَبِیثُ وَالطَّیبُ وَلَوْ أَعْجَبَكَ كَثْرَةُ الْخَبِیثِ فَاتَّقُواْ اللّهَ یا أُوْلِی الأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ. إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالإِحْسَانِ وَإِيتَاء ذِي الْقُرْبَى وَيَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنكَرِ وَالْبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ. يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ. قُلْ يَجْمَعُ بَيْنَنَا رَبُّنَا ثُمَّ يَفْتَحُ بَيْنَنَا بِالْحَقِّ وَهُوَ الْفَتَّاحُ الْعَلِيمُ. إِنَّما يُريدُ اللّه‏ُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً. وَالَّذِینَ لَا یدْعُونَ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ وَلَا یقْتُلُونَ النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَلَا یزْنُونَ. وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ. لَوْ أَنزَلْنَا هَذَا الْقُرْآنَ عَلَى جَبَلٍ لَّرَأَيْتَهُ خَاشِعًا مُّتَصَدِّعًا مِّنْ خَشْيَةِ اللَّهِ وَتِلْكَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ. إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ. فَسُبْحَانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ.
    اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِحَقِّ هذِهِ الْآیاتِ الشَّریفَةِ اَنْ تَطَهِّرْ و تَمْنِعْ زَوْجی مِنَ الْعَلاقاتِ الْغَيْرَ شَرْعيَةِ اِلَی النِساءِ غَیْرَ الْمَحارِم و اَنْ تَجْعَلْ مَحَبَّتی فی قَلْبِهِ اِلى‏ یَوْمِ الْقِیامَةِ و اَنْ تَجْعَلْنى اَحَبَّ النِساء فى قَلْبِ زَوْجی وَ اَجْمَلُ النِّساء فى عَیْنِهِ و قُرَّةَ عَیْنَاً لَهُ و صَلَّى الله عَلى سَيِّدِنا مُحمَّد و على آلِهِ الطّاهِرِین

    نکته مهم: بعد از اتمام مصرف، اگر مقداری از آن آب باقی ماند، آنرا در محل پاکی یا باغچه بریزید و بطری یا ظرفی که در آن، آب بود را بگذارید خوب خشک شود! بعد از آن، میتوانید دوباره از آن ظرف استفاده کنید! این آب دعاست حواستون باشه جای نجس و کثیف نریزه!
    اگر بطری آب نصف شد دوباره پُرش کنید و چند تکانش بدهید!

  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    دانش
    نوشته
    3,182
    حضور
    55 روز 23 ساعت 32 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    42
    صلوات
    30927



    نقل قول نوشته اصلی توسط اویس قرنی نمایش پست ها
    لطفا جناب اویس در مورد دستور زیر هم اظهار نظر بفرمائید تا دیگر شبهه ای باقی نماند! چون اکثر دستورات بنده که در این سایت گذاشتم به همین شکل آیات قرآنی،دعا و... هست!

    وفقکم الله لکل خیر


    یه دستور قرآنی برای منع و طهارت شوهر از علاقه های غیر شرعی به زنان نامحرم و ...!
    صد بار استغفار و صد بار صلوات.
    هفت بار فاتحه خوانده و ثوابش را به پیامبر و ائمه نازنین علیهم السلام اهدا کنید.

    بعد بر یک بطری آب این دعای قرآنی را 21 بار بخوانید و در آخر بر آب دمیده و بمدت 21 تا 30 روز به همسرتان بنوشانید بدون اینکه بفهمد.
    در آخر که دمید درب بطری را بسته صد بار صلوات بفرستید.

    ( بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيمِ الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ مَـالِكِ يَوْمِ الدِّينِ إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ .
    بسم الله الرحمن الرحيم قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ.
    بسم الله الرحمن الرحيم قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ مَلِكِ النَّاسِ إِلَهِ النَّاسِ مِن شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ الَّذِي يُوَسْوِسُ فِي صُدُورِ النَّاسِ مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ
    بسم الله الرحمن الرحيم أَلَمْ نَشْرَحْ لَكَ صَدْرَكَ وَوَضَعْنَا عَنكَ وِزْرَكَ الَّذِي أَنقَضَ ظَهْرَكَ وَرَفَعْنَا لَكَ ذِكْرَكَ فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا فَإِذَا فَرَغْتَ فَانصَبْ وَإِلَى رَبِّكَ فَارْغَبْ
    بسم الله الرحمن الرحیم وَلَا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلَى مَا مَتَّعْنَا بِهِ أَزْوَاجاً مِّنْهُمْ زَهْرَةَ الْحَيَاةِ الدُّنيَا لِنَفْتِنَهُمْ فِيهِ وَرِزْقُ رَبِّكَ خَيْرٌ وَأَبْقَى. قُل لاَّ یسْتَوِی الْخَبِیثُ وَالطَّیبُ وَلَوْ أَعْجَبَكَ كَثْرَةُ الْخَبِیثِ فَاتَّقُواْ اللّهَ یا أُوْلِی الأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ. إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالإِحْسَانِ وَإِيتَاء ذِي الْقُرْبَى وَيَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنكَرِ وَالْبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ. يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ. قُلْ يَجْمَعُ بَيْنَنَا رَبُّنَا ثُمَّ يَفْتَحُ بَيْنَنَا بِالْحَقِّ وَهُوَ الْفَتَّاحُ الْعَلِيمُ. إِنَّما يُريدُ اللّه‏ُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً. وَالَّذِینَ لَا یدْعُونَ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ وَلَا یقْتُلُونَ النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَلَا یزْنُونَ. وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ. لَوْ أَنزَلْنَا هَذَا الْقُرْآنَ عَلَى جَبَلٍ لَّرَأَيْتَهُ خَاشِعًا مُّتَصَدِّعًا مِّنْ خَشْيَةِ اللَّهِ وَتِلْكَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ. إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ. فَسُبْحَانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ.
    اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِحَقِّ هذِهِ الْآیاتِ الشَّریفَةِ اَنْ تَطَهِّرْ و تَمْنِعْ زَوْجی مِنَ الْعَلاقاتِ الْغَيْرَ شَرْعيَةِ اِلَی النِساءِ غَیْرَ الْمَحارِم و اَنْ تَجْعَلْ مَحَبَّتی فی قَلْبِهِ اِلى‏ یَوْمِ الْقِیامَةِ و اَنْ تَجْعَلْنى اَحَبَّ النِساء فى قَلْبِ زَوْجی وَ اَجْمَلُ النِّساء فى عَیْنِهِ و قُرَّةَ عَیْنَاً لَهُ و صَلَّى الله عَلى سَيِّدِنا مُحمَّد و على آلِهِ الطّاهِرِین

    نکته مهم: بعد از اتمام مصرف، اگر مقداری از آن آب باقی ماند، آنرا در محل پاکی یا باغچه بریزید و بطری یا ظرفی که در آن، آب بود را بگذارید خوب خشک شود! بعد از آن، میتوانید دوباره از آن ظرف استفاده کنید! این آب دعاست حواستون باشه جای نجس و کثیف نریزه!
    اگر بطری آب نصف شد دوباره پُرش کنید و چند تکانش بدهید!
    با عرض سلامی دوباره خدمت آقای اویس قرنی
    آنچه مربوط به تخصص بنده بود در غالب یک اصل کلی در پست قبل به عرض محضر رسید اما اظهار نظر در مورد دستور العمل فوق و اینکه آیا منشا قرآنی یا روایی دارد خارج از تخصص بنده بوده و مربوط به کارشناس محترم قرآن و حدیث می باشد.



  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۳
    علاقه
    خواندن کتاب و خوردن غذا
    نوشته
    241
    حضور
    6 روز 11 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    570



    دعای صنمی قیش یک دعای بی بند واساس است که توسط غالیان جعل شده است تا باعث تفرقه شود و الا نعوذ بالله امیر المومنین علیه السلام کسی نبود که دعای بدین سبکی را بر علیه کسانی که بهشون مشورت میدهد و یاری میکند در قنوت نماز بخواند !!!! این دعا فقط در بحار الانوار به صورت حدیث مجعول و ضعیف نقل شده است که متاسفانه افراطیون به این دعای سبک دل بسته اند ...
    ویرایش توسط عظيم : ۱۳۹۳/۰۱/۲۹ در ساعت ۲۱:۵۱ دلیل: لطفا با مدرک و دلیل متقن اظهار نظر فرمائید

  13. صلوات


  14. #7
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۰
    نوشته
    649
    حضور
    5 روز 7 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2877



    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها
    دعای صنمی قیش یک دعای بی بند واساس است که توسط غالیان جعل شده است تا باعث تفرقه شود و الا نعوذ بالله امیر المومنین علیه السلام کسی نبود که دعای بدین سبکی را بر علیه کسانی که بهشون مشورت میدهد و یاری میکند در قنوت نماز بخواند !!!! این دعا فقط در بحار الانوار به صورت حدیث مجعول و ضعیف نقل شده است که متاسفانه افراطیون به این دعای سبک دل بسته اند ...
    بنده به دعای صنمی کاری ندارم. بنده جواب آخرش مدنظرم بود که گذاشتم! البته در خود جواب هم آمده که این دعا فاقد اعتبار است.

    ولی بنظرم این دعا یا به احتمال زیاد از ائمه نیست یا خیلی تحریفش کردند خصوصا اولش که بتها را نفرین میکند. شیء بی جان و اراده چیکاره است که نفرینش کنیم؟! در دعاهای ائمه، مشرکان و اشرار جنی و انسی لعن میشوند نه درخت، بت و...!!!

    وَلاَ تَسُبُّواْ الَّذِینَ یَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ فَیَسُبُّواْ اللّهَ عَدْوًا بِغَیْرِ عِلْمٍ کَذَلِکَ زَیَّنَّا لِکُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُم
    و کسانى را که مشرکان به جاى خدا مى‌خوانند، دشنام ندهید که آنان نیز خدا را از روى دشمنى که برخاسته از نادانى است، دشنام مى‌دهند


    اما در مورد دعای عظم البلاء مشکلی نیست چون یاری جستن از ائمه همان مدد و توسل است توسل هم یاری جستن برای اجابت دعاست. یا علی مدد و یا مهدی ادرکنی هم همان نصر و مدد است.

    کافی و ناصر صفت درستی است و اینجا منظور اینست که مدد و یاری عزیزان و بزرگانی چون شما مرا کفایت میکند. مدد جستن به معنای پرستیدن و شرک نیست شما از دوستتون کمک میگیرید و از ارواح پیامبر هم مدد میگیرید.



    البته احتمال دارد قسمت یا محمد یا علی یا صاحب الزمان تحریف شده باشد چون در حالیکه از خداوند که مخاطب ما در دعاست ناگهان به یا محمد یا علی میرویم و معلوم نمیشود مخاطب کیست؟ خصوصا اینکه در آخر میفرماید یا ارحم الراحمین! قسمت قرمز رنگ در زیر که مشخص کردم احتمالا اضافه شده و از از دعای اصلی نیست.

    اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِه محمد اوالامر الذين فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ وعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ ففَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قريبا ٬ كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ
    يا محمد و يا علي يا علي و يا محمد اكْفِيانى فَاِنَّكُما كافِيان وانصراني فانكما ناصران يا مولانا يا صاحب الزمان
    الْغَوْثَ الْغَوْثَ الغوث اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى الساعة الساعة الساعة العجل العجل العجل
    يا ارحمن الراحمين بحق محمد و اله الطاهرين
    ویرایش توسط اویس قرنی : ۱۳۹۳/۰۱/۳۰ در ساعت ۱۱:۳۶

  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۳
    علاقه
    خواندن کتاب و خوردن غذا
    نوشته
    241
    حضور
    6 روز 11 ساعت 29 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    570



    نقل قول نوشته اصلی توسط اویس قرنی نمایش پست ها
    بنده به دعای صنمی کاری ندارم. بنده جواب آخرش مدنظرم بود که گذاشتم! البته در خود جواب هم آمده که این دعا فاقد اعتبار است.

    ولی بنظرم این دعا یا به احتمال زیاد از ائمه نیست یا خیلی تحریفش کردند خصوصا اولش که بتها را نفرین میکند. شیء بی جان و اراده چیکاره است که نفرینش کنیم؟! در دعاهای ائمه، مشرکان و اشرار جنی و انسی لعن میشوند نه درخت، بت و...!!!

    وَلاَ تَسُبُّواْ الَّذِینَ یَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ فَیَسُبُّواْ اللّهَ عَدْوًا بِغَیْرِ عِلْمٍ کَذَلِکَ زَیَّنَّا لِکُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُم
    و کسانى را که مشرکان به جاى خدا مى‌خوانند، دشنام ندهید که آنان نیز خدا را از روى دشمنى که برخاسته از نادانى است، دشنام مى‌دهند


    اما در مورد دعای عظم البلاء مشکلی نیست چون یاری جستن از ائمه همان مدد و توسل است توسل هم یاری جستن برای اجابت دعاست. یا علی مدد و یا مهدی ادرکنی هم همان نصر و مدد است.

    کافی و ناصر صفت درستی است و اینجا منظور اینست که مدد و یاری عزیزان و بزرگانی چون شما مرا کفایت میکند. مدد جستن به معنای پرستیدن و شرک نیست شما از دوستتون کمک میگیرید و از ارواح پیامبر هم مدد میگیرید.



    البته احتمال دارد قسمت یا محمد یا علی یا صاحب الزمان تحریف شده باشد چون در حالیکه از خداوند که مخاطب ما در دعاست ناگهان به یا محمد یا علی میرویم و معلوم نمیشود مخاطب کیست؟ خصوصا اینکه در آخر میفرماید یا ارحم الراحمین! قسمت قرمز رنگ در زیر که مشخص کردم احتمالا اضافه شده و از از دعای اصلی نیست.

    اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِه محمد اوالامر الذين فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ وعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ ففَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قريبا ٬ كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ
    يا محمد و يا علي يا علي و يا محمد اكْفِيانى فَاِنَّكُما كافِيان وانصراني فانكما ناصران يا مولانا يا صاحب الزمان
    الْغَوْثَ الْغَوْثَ الغوث اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى اَدْرِكْنى الساعة الساعة الساعة العجل العجل العجل
    يا ارحمن الراحمين بحق محمد و اله الطاهرين
    بزرگوار سوای از اینکه دعای عظم البلا یک دعای ضعیف و مقطوع السند است ! دچار مشکل درایه نیز میباشد ! بزرگوار خداوند صرحتا میفرماید : و ما النصر الا من عند الله العزیز الحکیم ! و از سویی میفرماید : الیس الله بکاف عبده ؟؟؟ ایات قران کریم کاملا مشخص است و این دعا خلاف ایات هست و شرک بزرگی هست ! کجا حضرت محمد و علی صلوات الله علیهما فرمود : که بگویید شما دو تا مرا کفایت کنید که نصر شما مرا کافی است !!!!! اصلا کی به ما اجازه داده این گونه امور را از غیر الله و پروردگار بخواهیم ؟؟؟؟ توسل شرعی کار خوبی هست ولی توسلی که در این دعا به کار رفته توسل شیطانی هست ! توسل صحیح همان توسلی است که خداوند به ما اموخته : و استغفروا الله و استغفر لهم الرسول ..... یعنی رویشان را به سمت خدا میکنند و فقط متوجه خدا میشوند و در کنار ان از رسول خدا هم میخواهند برایشان دعا و استغفار کند ... نه اینکه مخاطب را مستقیم غیر الله قرار داده و ا ز او مستقیم خواستن و نصر و کفایت را از او طلبیدن که این شرک واضحی است !

    انه من یشرک بالله فقد حرم الله علیه الجنه و ماواه النار و ما للظالمین من انصار !

    ضعف سند باعث بی اعتبار شدن محتوا در دعا نیست!!!


  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    نوشته
    1,036
    حضور
    59 روز 14 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    111
    آپلود
    0
    گالری
    89
    صلوات
    3387



    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها
    دعای صنمی قیش یک دعای بی بند واساس است که توسط غالیان جعل شده است تا باعث تفرقه شود و الا نعوذ بالله امیر المومنین علیه السلام کسی نبود که دعای بدین سبکی را بر علیه کسانی که بهشون مشورت میدهد و یاری میکند در قنوت نماز بخواند !!!! این دعا فقط در بحار الانوار به صورت حدیث مجعول و ضعیف نقل شده است که متاسفانه افراطیون به این دعای سبک دل بسته اند ...
    با سلام
    در صحیح ترین کتاب اهل سنت عمر اعتراف میکند که امیرمومنان علیه السلام به او و ابوبکر دروغ گو گنهکار حیله گر و خائن میگفته است.
    زمانی که تا این مقدارش در صحیح ترین کتب اهل سنت درز کرده صحت دعای صنمی قریش هیچ بعید نیست بلکه به قرائن مختلف کاملا مورد اطمینان میباشد


  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    نوشته
    1,036
    حضور
    59 روز 14 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    111
    آپلود
    0
    گالری
    89
    صلوات
    3387



    نقل قول نوشته اصلی توسط عالم مقدس ملکوت نمایش پست ها
    بزرگوار سوای از اینکه دعای عظم البلا یک دعای ضعیف و مقطوع السند است ! دچار مشکل درایه نیز میباشد ! بزرگوار خداوند صرحتا میفرماید : و ما النصر الا من عند الله العزیز الحکیم ! و از سویی میفرماید : الیس الله بکاف عبده ؟؟؟ ایات قران کریم کاملا مشخص است و این دعا خلاف ایات هست و شرک بزرگی هست ! کجا حضرت محمد و علی صلوات الله علیهما فرمود : که بگویید شما دو تا مرا کفایت کنید که نصر شما مرا کافی است !!!!! اصلا کی به ما اجازه داده این گونه امور را از غیر الله و پروردگار بخواهیم ؟؟؟؟ توسل شرعی کار خوبی هست ولی توسلی که در این دعا به کار رفته توسل شیطانی هست ! توسل صحیح همان توسلی است که خداوند به ما اموخته : و استغفروا الله و استغفر لهم الرسول ..... یعنی رویشان را به سمت خدا میکنند و فقط متوجه خدا میشوند و در کنار ان از رسول خدا هم میخواهند برایشان دعا و استغفار کند ... نه اینکه مخاطب را مستقیم غیر الله قرار داده و ا ز او مستقیم خواستن و نصر و کفایت را از او طلبیدن که این شرک واضحی است !

    انه من یشرک بالله فقد حرم الله علیه الجنه و ماواه النار و ما للظالمین من انصار !
    دوست عزیز!
    یومنون ببعض و یکفرون ببعض نباشید!

    اگر در جایی فرموده "الیس الله بکاف عبده" در جای دیگر نیز فرموده: «کَفى‏ بِاللَّهِ شَهیداً بَیْنی‏ وَ بَیْنَکُمْ وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتاب»

    در صورتی کفایت اولیای الهی با کافی بودن خدا در تضاد است که ما کفایت آنان را به صورت عرضی و مستقل بدانیم که اگر چنین اعتقادی داشته باشیم با توحید سازگاری ندارد و از مصادیق شرک به خدا خواهد بود، ولی اگر کفایت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را در طول آن بدانیم، نه تنها هیچ منافاتی با کفایت خداوند نداشته، بلکه در قرآن نیز بسیاری از موارد مشابه آن مشاهده می‌شود


  21. صلوات ها 5


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۴/۰۲/۲۶, ۱۶:۳۷ : 7

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود