صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: اهل قم به بهشت می روند

  1. #1

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۳
    نوشته
    27
    حضور
    6 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    66

    اشاره اهل قم به بهشت می روند




    سلام انبیاء گفته اند که هر کسی که اهل قم باشد می رود بهشت. من الان در شهر ارومیه هستم. اگه برم قم من هم بی حساب میرم بهشت؟ یعنی اگه مهاجرت کنم به قم من هم بی حساب به بهشت می روم؟
    میشه لطف اینارو شیوا برام باز کنید؟

    ممنونم

    اینا هم احادیث هستند:
    ************************************************** ***************************************
    حشر مردم قم به خلاف حشر دیگر شهرها است. در قیامت مردم قم حساب ندارند و از قبرهای خود مستقیم وارد محشر و از آن جا داخل بهشت می شوند. امام صادق (ع) فرموده اند: محشر و یا محل حشر تمام مردم زمین بیت المقدس است مگر بخشی در زمین جبل که به آن قم گفته می شود. مردم آن سرزمین در قبر به حسابشان رسیدگی می شود و محشور می شوند. به این معنی که مستقیما از قبرشان به سوی بهشت می روند (در حقیقت آن ها حسابی که در روز پنجاه هزار ساله واقع می شود را ندارند.) سپس آن حضرت فرمود: اهل قم گناهشان آمرزیده شده است. پرسیده شد: یابن رسول الله آیا این مخصوص اهل قم است؟ فرمود: بلی و مخصوص کسانی که حرف مردم قم را بزنند.
    ************************************************** ***************************************
    در رابطه با مردم قم و دین و تقوایشان در حدیثی آمده: برای بهشت هشت در است، یکی از آنها مخصوص اهل قم می باشد و آنان بهترین شیعیان ما هستند. در میان همه شهرهای دنیا، خداوند ولایت ما را با گل آنان خمیر و مخلوط کرده است.
    ************************************************** ***************************************
    در روایت دیگری آمده: از برای بهشت هشت در است، و سه در آن به سوی قم باز می شود و اهل قم از آن سه در به سوی بهشت حرکت می کنند، پس از آن چند مرتبه امام رضا (ع) فرمود: خوشا به حالشان، خوشا به حال مردمان قم.
    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۹۳/۰۹/۱۲ در ساعت ۱۸:۴۴

  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,523
    حضور
    174 روز 19 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58304



    با نام و یاد دوست





    اهل قم به بهشت می روند








    کارشناس بحث: استاد کریم


  5. صلوات ها 4


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    مجلس امام حسین(ع)، مطالعه، ورزش، خانواده.
    نوشته
    2,695
    حضور
    41 روز 1 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7505



    نقل قول نوشته اصلی توسط alex_genius_20 نمایش پست ها
    سلام انبیاء گفته اند که هر کسی که اهل قم باشد می رود بهشت. من الان در شهر ارومیه هستم. اگه برم قم من هم بی حساب میرم بهشت؟ یعنی اگه مهاجرت کنم به قم من هم بی حساب به بهشت می روم؟
    میشه لطف اینارو شیوا برام باز کنید؟
    با سلام وعرض ادب
    سخن شما در اینکه در باب شهر قم احادیثی نقل شده که دلالت بر بزرگی این شهر دارد از قبیل اینکه فرموده اند:
    1- دری از درهای بهشت بسوی قم باز می شود.(علامه مجلسی، بحارالانوار، ج57، ص212)
    2- همان حدیثی که فرمودید: بهشت هشت در دارد که سه در آن به طرف قم است.( بحار، ج57ف ص228)
    3- یا اینکه در حدیث داریم امام می فرماید: شهر پیامبر مدینه بود وامام علی کوفه را شهر خود انتخاب کرد وشهر ما (اهل بیت) قم است.( همان، ج99، ص267)
    البته بنده برای طولانی نشدن جواب مضمون احادیث را بیان کردم که کاربران می توانند به بحار الانوا رمراجعه کرده ومتن احادیث را مشاهده کنند.
    اما اگر این فضایل را در کنار حدیث زیر که از رسول خدا(ص) ذکر شده است قرار دهید وصفاتی را که برای اهل قم ذکر شده در نظر بگیرید متوجه خواهید شد که این فضایل همینطوری نیست بلکه بخاطر خوبیهایی است که حاضرین در این شهر دارند.
    وَ رُوِيَ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْعَسْكَرِيِّ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع قَالَ‏ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص لَمَّا أُسْرِيَ بِي إِلَى السَّمَاءِ الرَّابِعَةِ نَظَرْتُ إِلَى قُبَّةٍ مِنْ لُؤْلُؤٍ لَهَا أَرْبَعَةُ أَرْكَانٍ وَ أَرْبَعَةُ أَبْوَابٍ كُلُّهَا مِنْ إِسْتَبْرَقٍ أَخْضَرَ قُلْتُ يَا جَبْرَئِيلُ مَا هَذِهِ الْقُبَّةُ الَّتِي لَمْ أَرَ فِي السَّمَاءِ الرَّابِعَةِ أَحْسَنَ مِنْهَا فَقَالَ حَبِيبِي مُحَمَّدٌ هَذِهِ صُورَةُ مَدِينَةٍ يُقَالُ لَهَا قُمُّ يَجْتَمِعُ فِيهَا عِبَادُ اللَّهِ الْمُؤْمِنُونَ يَنْتَظِرُونَ مُحَمَّداً وَ شَفَاعَتَهُ لِلْقِيَامَةِ وَ الْحِسَابِ يَجْرِي عَلَيْهِمُ الْغَمُّ وَ الْهَمُّ وَ الْأَحْزَانُ وَالْمَكَارِهُ قَالَ فَسَأَلْتُ عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ الْعَسْكَرِيَّ ع مَتَى يَنْتَظِرُونَ الْفَرَجَ قَالَ إِذَا ظَهَرَ الْمَاءُ عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ.(شییخ مفید، الاختصاص، ص101)
    در آخر این حدیث که به سول خدا(ص) می رسد ایشان می فرمایند در معراج جبرئیل گفتند: ای حبیب من محمد این صورت شهر مدینه است که در آن بندگان مومن خدا جمع خواهند شد که منتظر محمد وشفاعت او در روز قیامت هستند، که در این راه بر آنها ناراحتی وسختی وحزن هایی وارد می شود. روادی از امام هادی(ع) سوال می کند: تا کی اینها انتظار گشایش(در کارها وسختی هایشان) بکشند. می فرماید: تا زمانی که آب بر روی سطح آب ظاهر شود.

    با توجه به این حدیث ما متوجه می شویم اهالی این شهر این فضایل را دارند به دلیل اینکه مومن هستند ومنتظر ظهور حق ودر این راه سختی ها را نیز تحمل می کنند. بنابراین گشوده شدن این درها بخاطر این خصوصیات ایمانی است که هر کس در هر جایی این خصوصیات را داشته باشد شفاعت وورود به بهشت برا ی او نیز هست.

    ویرایش توسط کریم : ۱۳۹۳/۰۱/۲۳ در ساعت ۱۷:۰۵
    اهل قم به بهشت می روند
    إنّ الصلوة تنهی عن الفحشاء والمنکر
    جامعه ای که در آن فرهنگ نماز باشد. دچار یاس، افسردگی، فساد وروز مره گی نمی شود.


  7. صلوات ها 8


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    111
    حضور
    4 روز 1 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    343



    سلام
    من فک می کنم این احادیث منظور غیر مستقیم دارند
    مثل این حدیث

    از امام جواد روایت شده که فرمود: هر کس قبر عمه ام در قم را زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود.

    شاید اگر زیارت کنی واقعا بهشت واجب شود ولی با گناه هایی که بعدش می کنیم اتیشش می زنیم

  9. صلوات ها 5


  10. #5

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۳
    نوشته
    242
    حضور
    4 روز 2 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    271



    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    با سلام وعرض ادب
    سخن شما در اینکه در باب شهر قم احادیثی نقل شده که دلالت بر بزرگی این شهر دارد از قبیل اینکه فرموده اند:
    1- دری از درهای بهشت بسوی قم باز می شود.(علامه مجلسی، بحارالانوار، ج57، ص212)
    2- همان حدیثی که فرمودید: بهشت هشت در دارد که سه در آن به طرف قم است.( بحار، ج57ف ص228)
    3- یا اینکه در حدیث داریم امام می فرماید: شهر پیامبر مدینه بود وامام علی کوفه را شهر خود انتخاب کرد وشهر ما (اهل بیت) قم است.( همان، ج99، ص267)
    البته بنده برای طولانی نشدن جواب مضمون احادیث را بیان کردم که کاربران می توانند به بحار الانوا رمراجعه کرده ومتن احادیث را مشاهده کنند.
    اما اگر این فضایل را در کنار حدیث زیر که از رسول خدا(ص) ذکر شده است قرار دهید وصفاتی را که برای اهل قم ذکر شده در نظر بگیرید متوجه خواهید شد که این فضایل همینطوری نیست بلکه بخاطر خوبیهایی است که حاضرین در این شهر دارند.
    وَ رُوِيَ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْعَسْكَرِيِّ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع قَالَ‏ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص لَمَّا أُسْرِيَ بِي إِلَى السَّمَاءِ الرَّابِعَةِ نَظَرْتُ إِلَى قُبَّةٍ مِنْ لُؤْلُؤٍ لَهَا أَرْبَعَةُ أَرْكَانٍ وَ أَرْبَعَةُ أَبْوَابٍ كُلُّهَا مِنْ إِسْتَبْرَقٍ أَخْضَرَ قُلْتُ يَا جَبْرَئِيلُ مَا هَذِهِ الْقُبَّةُ الَّتِي لَمْ أَرَ فِي السَّمَاءِ الرَّابِعَةِ أَحْسَنَ مِنْهَا فَقَالَ حَبِيبِي مُحَمَّدٌ هَذِهِ صُورَةُ مَدِينَةٍ يُقَالُ لَهَا قُمُّ يَجْتَمِعُ فِيهَا عِبَادُ اللَّهِ الْمُؤْمِنُونَ يَنْتَظِرُونَ مُحَمَّداً وَ شَفَاعَتَهُ لِلْقِيَامَةِ وَ الْحِسَابِ يَجْرِي عَلَيْهِمُ الْغَمُّ وَ الْهَمُّ وَ الْأَحْزَانُ وَالْمَكَارِهُ قَالَ فَسَأَلْتُ عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ الْعَسْكَرِيَّ ع مَتَى يَنْتَظِرُونَ الْفَرَجَ قَالَ إِذَا ظَهَرَ الْمَاءُ عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ.(شییخ مفید، الاختصاص، ص101)
    در آخر این حدیث که به سول خدا(ص) می رسد ایشان می فرمایند در معراج جبرئیل گفتند: ای حبیب من محمد این صورت شهر مدینه است که در آن بندگان مومن خدا جمع خواهند شد که منتظر محمد وشفاعت او در روز قیامت هستند، که در این راه بر آنها ناراحتی وسختی وحزن هایی وارد می شود. روادی از امام هادی(ع) سوال می کند: تا کی اینها انتظار گشایش(در کارها وسختی هایشان) بکشند. می فرماید: تا زمانی که آب بر روی سطح آب ظاهر شود.

    با توجه به این حدیث ما متوجه می شویم اهالی این شهر این فضایل را دارند به دلیل اینکه مومن هستند ومنتظر ظهور حق ودر این راه سختی ها را نیز تحمل می کنند. بنابراین گشوده شدن این درها بخاطر این خصوصیات ایمانی است که هر کس در هر جایی این خصوصیات را داشته باشد شفاعت وورود به بهشت برا ی او نیز هست.
    کارشناس محترم یکم بی ربطه ولی ارزش نداشت سوال جدا بپرسم اگر زحمتی نیست: روایتی که بگه تحریف در شیعه راه ندارد داریم؟ چقدر مستند هست؟ البته بی ربط با تاپیک هم نیست ... چون مثلاً سنی ها که به این اعتقاد ندارن؟ یکی از این دو حالت باید تحریفی باشه؟ کدوم هست؟ یا اگر نیست چطوریه؟
    1- خداوند2- قرآن کریم3- پیامبر اکرم
    .
    .

    1000000000000000- مداح اهل بیت
    .
    1060 - من

  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    مجلس امام حسین(ع)، مطالعه، ورزش، خانواده.
    نوشته
    2,695
    حضور
    41 روز 1 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7505



    نقل قول نوشته اصلی توسط saba نمایش پست ها
    من فک می کنم این احادیث منظور غیر مستقیم دارند
    مثل این حدیث
    از امام جواد روایت شده که فرمود: هر کس قبر عمه ام در قم را زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود.
    شاید اگر زیارت کنی واقعا بهشت واجب شود ولی با گناه هایی که بعدش می کنیم اتیشش می زنیم
    بله این سخن درستی است که عملی ارزش دارد وثواب داده می شود که انسان آنرا به آخرت برساند. من جاء بالحسنة فله عشر امثالها...، هر کس با عمل صالح بیاید برای او ده برابر حسنه است. دقت در کله جاء می رساند که باید این اعمال را باید به قیامت رساند والا با یک گناه مثل بی احترامی به پدر ومادر همه اینها حبط شده واز بین می روند.

    نقل قول نوشته اصلی توسط سوال بی جواب نمایش پست ها
    کارشناس محترم یکم بی ربطه ولی ارزش نداشت سوال جدا بپرسم اگر زحمتی نیست: روایتی که بگه تحریف در شیعه راه ندارد داریم؟ چقدر مستند هست؟ البته بی ربط با تاپیک هم نیست ... چون مثلاً سنی ها که به این اعتقاد ندارن؟ یکی از این دو حالت باید تحریفی باشه؟ کدوم هست؟ یا اگر نیست چطوریه؟
    البته منظورتان از اینکه در شیعه تحریف راه ندادر که دقیق متوجه نشدم اما آنچه فهمیدم در مورد حقانیت شیعه است. بله ما احادیثی از رسول اکرم (ص) داریم که فرموده اند: ای علی تو شیعیانت رستگار هستید.
    این احادیث که با عابیر مختلف ولی با موضوع واحد وجود دارند عمدتا در تفاسیر شعه وسنی ذیل آیه هفت سوره بینه( إن الذین آمنوا وعملوا الصالحات اؤلئک هم خیر البریة، کسانی که ایمان آورده وعمل صالح انجام دهند بهترین مخلوقات می باشند) وجود دارند.که از جمله در منابع زیر ذکر شده است:
    1- سیوطی، الدرالمنثور، ج6، ص379.
    2- طبرسی، کجمع البیان، ج10، ص795
    اینها نشان می دهد که مسیر درست بعد از رسول خدا (ص) مسیری است که حضرت علی علیه السلام وبعد ا زایشان اوصیاء او طی می کنند می باشد. فلذا مسیر تشیع مسیر درست وبه حقی است. اما این به این معنا نیست که هیچگونه تحریفی رخ نداده است. بله شیعه معتقد است که قرآن موجود همان قرآن یاست که بر رسول خدا(ص) نازل شده است. اما بعد از غیبت امام عصر ودر آن زمان نیز احادیث جعلی زیادی ساخته شد که برخی از اینها به کتب شیعه نیز رسوخ پیدا کرد ویا اینکه خرافات وبدعتهایی که بعضی اوقات پیش می آید. لذا به توصیه اهل بیت شیعه برای در امان ماندن ا زتحریف وخرافات باید تابع علماء ربانی ومراجع تقلید باشد.
    اهل قم به بهشت می روند
    إنّ الصلوة تنهی عن الفحشاء والمنکر
    جامعه ای که در آن فرهنگ نماز باشد. دچار یاس، افسردگی، فساد وروز مره گی نمی شود.


  13. صلوات ها 4


  14. #7

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۳
    نوشته
    242
    حضور
    4 روز 2 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    271



    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    بله این سخن درستی است که عملی ارزش دارد وثواب داده می شود که انسان آنرا به آخرت برساند. من جاء بالحسنة فله عشر امثالها...، هر کس با عمل صالح بیاید برای او ده برابر حسنه است. دقت در کله جاء می رساند که باید این اعمال را باید به قیامت رساند والا با یک گناه مثل بی احترامی به پدر ومادر همه اینها حبط شده واز بین می روند.


    البته منظورتان از اینکه در شیعه تحریف راه ندادر که دقیق متوجه نشدم اما آنچه فهمیدم در مورد حقانیت شیعه است. بله ما احادیثی از رسول اکرم (ص) داریم که فرموده اند: ای علی تو شیعیانت رستگار هستید.
    این احادیث که با عابیر مختلف ولی با موضوع واحد وجود دارند عمدتا در تفاسیر شعه وسنی ذیل آیه هفت سوره بینه( إن الذین آمنوا وعملوا الصالحات اؤلئک هم خیر البریة، کسانی که ایمان آورده وعمل صالح انجام دهند بهترین مخلوقات می باشند) وجود دارند.که از جمله در منابع زیر ذکر شده است:
    1- سیوطی، الدرالمنثور، ج6، ص379.
    2- طبرسی، کجمع البیان، ج10، ص795
    اینها نشان می دهد که مسیر درست بعد از رسول خدا (ص) مسیری است که حضرت علی علیه السلام وبعد ا زایشان اوصیاء او طی می کنند می باشد. فلذا مسیر تشیع مسیر درست وبه حقی است. اما این به این معنا نیست که هیچگونه تحریفی رخ نداده است. بله شیعه معتقد است که قرآن موجود همان قرآن یاست که بر رسول خدا(ص) نازل شده است. اما بعد از غیبت امام عصر ودر آن زمان نیز احادیث جعلی زیادی ساخته شد که برخی از اینها به کتب شیعه نیز رسوخ پیدا کرد ویا اینکه خرافات وبدعتهایی که بعضی اوقات پیش می آید. لذا به توصیه اهل بیت شیعه برای در امان ماندن ا زتحریف وخرافات باید تابع علماء ربانی ومراجع تقلید باشد.
    نه نه منظورم حقانیت نبود مثلاً طوری که مسیحیت تحریف شده و عملاً الآن نامی از اون مونده ...

    حدیثی هست که بگه شیعه یا هر مذهبی از اسلام از تغییر و تحریف مصون هست؟ یا فقط قرآن رو خداوند از تغییرات حفظ می کنه؟
    1- خداوند2- قرآن کریم3- پیامبر اکرم
    .
    .

    1000000000000000- مداح اهل بیت
    .
    1060 - من

  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۳
    نوشته
    1
    حضور
    3 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات:
    1



    کارشناس عزیز
    لطفا یک با اشاره ب حدیث نگاه نکنید
    اگه جایی پیامبر اسلام یا امامان معصوم به صراحت فرموده اند ک اهل قم اهل بهشت هستن
    یادرهای بهشت ب روی قم باز میشود بگویید

  17. صلوات


  18. #9

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۸۸
    علاقه
    تدریس - تألیف - تحصیل
    نوشته
    1,916
    حضور
    34 روز 17 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    12300



    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    با توجه به این حدیث ما متوجه می شویم اهالی این شهر این فضایل را دارند به دلیل اینکه مومن هستند ومنتظر ظهور حق ودر این راه سختی ها را نیز تحمل می کنند. بنابراین گشوده شدن این درها بخاطر این خصوصیات ایمانی است که هر کس در هر جایی این خصوصیات را داشته باشد شفاعت وورود به بهشت برا ی او نیز هست
    سلام بر بقیةالله الاعظم ومنتظرانشباتشکر از کارشناس محترم قطعا" مفهوم مخالف این مطلب صحیح شما این است که هرکس شایسته شفاعت نباشد ویا خصوصیات مؤمن را نداشته باشد هرکجا باشد به حال او تفاوتی نمیکند پس حتی در مورد ساکنین مقدس ترین شهرها هم وجود این خصوصیات شرط اساسی برای تحقق این امر میباشد : ایمان قلبی به وحدانیت خداوند - ایمان قطعی به معاد - ایمان حقیقی به رسالت پیامبر (ص) وایمان واقعی به امیر المؤمنین بودن علی (ع) و ایمان عملی به تمام موارد مذکور .

  19. صلوات ها 4


  20. #10

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    مجلس امام حسین(ع)، مطالعه، ورزش، خانواده.
    نوشته
    2,695
    حضور
    41 روز 1 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7505



    نقل قول نوشته اصلی توسط سوال بی جواب نمایش پست ها
    نه نه منظورم حقانیت نبود مثلاً طوری که مسیحیت تحریف شده و عملاً الآن نامی از اون مونده ...
    حدیثی هست که بگه شیعه یا هر مذهبی از اسلام از تغییر و تحریف مصون هست؟ یا فقط قرآن رو خداوند از تغییرات حفظ می کنه؟
    طبق حدیث ثقلین (انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله واهل بیتی ان تمسکتم بهما لا تضلوا ابدا) ودلایل دیگر آنچه حق وبیانگر حق است قرآن واهل بیت هستند وتا زمانی که مسلمانان پیرو این دو باهم باشند در امان بوده وتحریف ندارند اما اگز از این دو فاصله بگیرند یا از یکی از آنها هر مذهبی که می خواهند باشند از شیعه یا اهل سنت در مسیر غلط وانحراف خواهند افتاد.
    پس آنچه مصون از تحریف وانحراف است قرآن واهل بیت هستند.
    اهل قم به بهشت می روند
    إنّ الصلوة تنهی عن الفحشاء والمنکر
    جامعه ای که در آن فرهنگ نماز باشد. دچار یاس، افسردگی، فساد وروز مره گی نمی شود.


  21. صلوات ها 3


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود