جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا این حدیث درسته؟؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    692
    حضور
    52 روز 19 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    81
    صلوات
    4054

    اشاره آیا این حدیث درسته؟؟




    سلام
    بنده حدیثی یادم هست که میگه:
    خداوند میفرماید: اگر بنده ای وضویش باطل شود و وضو نگیرد به من ظلم کرده و اگر وضو بگیرد و نماز نخواند به من ظلم کرده و اگر نماز بخواند و بعد از نماز دعا نکند به من ظلم کرده و اگر بعد از نماز دعا کند و من دعایش را برآورده نکنم من به او ظلم کرده ام و من ظالم نیستم.
    میخواستم بدونم این حدیث درسته؟

    ویرایش توسط رایحهٔ بهشت : ۱۳۹۴/۰۴/۱۵ در ساعت ۱۷:۵۶
    خون پاک شـهدا منتظر توست بیا
    سرِ مصباحِ هدی منتظر توست بیا
    وارث خون خدا و پســر خــون خدا
    به خدا خون خدا منتظر توست بیا


    قرار منتظران مهدی: هر شب راس ساعت 10، دعای الهی عظم البلاء (کلیک)

    دختران پرده رو

  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    4,062
    حضور
    21 روز 10 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11166



    با نام الله




    آیا این حدیث درسته؟؟








    کارشناس بحث: استاد صدیقین



    دلی که نشد خانه یاس نرگس

    خراب است و و یران صفایی ندارد








  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    وَ الَّذينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّه
    نوشته
    1,268
    حضور
    26 روز 8 ساعت 1 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    40
    صلوات
    4572

    جمع‌بندی




    سؤال:
    آیا این حدیث درست است که خداوند می‌فرماید: اگر بنده ای وضویش باطل شود و وضو نگیرد به من ظلم کرده و اگر وضو بگیرد و نماز نخواند به من ظلم کرده و اگر نماز بخواند و بعد از نماز دعا نکند به من ظلم کرده و اگر بعد از نماز دعا کند و من دعایش را برآورده نکنم من به او ظلم کرده ام و من ظالم نیستم.

    پاسخ:
    مرحوم حر عاملی این روایت را در باب «بَابُ اسْتِحْبَابِ الْوُضُوءِ لِنَوْمِ الْجُنُبِ وَ عَقِيبَ الْحَدَثِ وَ الصَّلَاةِ عَقِيبَ الْوُضُوءِ وَ الْكَوْنِ عَلَى طَهَارَةٍ» آورده است (روایاتی که دلالت دارد بر مستحب بودن وضو برای ... و بعد از قضای حاجت و ...). (1)
    متن روایت مورد اشاره وسائل ـ که از نظر سندی، ضعیف است ـ چنین است:
    الْحَسَنُ بْنُ مُحَمَّدٍ الدَّيْلَمِيُّ فِي الْإِرْشَادِ قَالَ قَالَ النَّبِيُّ (صلی الله علیه و آله) يَقُولُ اللَّهُ تَعَالَى مَنْ أَحْدَثَ وَ لَمْ يَتَوَضَّأْ فَقَدْ جَفَانِي وَ مَنْ أَحْدَثَ وَ تَوَضَّأَ وَ لَمْ يُصَلِّ رَكْعَتَيْنِ فَقَدْ جَفَانِي وَ مَنْ أَحْدَثَ وَ تَوَضَّأَ وَ صَلَّى رَكْعَتَيْنِ وَ دَعَانِي وَ لَمْ أُجِبْهُ فِيمَا سَأَلَنِي مِنْ أَمْرِ دِينِهِ وَ دُنْيَاهُ فَقَدْ جَفَوْتُهُ وَ لَسْتُ بِرَبٍّ جَافٍ» (2)
    از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نقل شده که [با نقل حدیثی قدسی] فرمود: خداوند متعال می فرماید کسی که قضای حاجت کند ولی وضو نگیرد، به من ستم کرده! و کسی که قضای حاجت کند و وضو بگیرد، اما دو رکعت نماز نخواند، [باز هم] به من ستم کرده! و کسی که قضای حاجت کند و وضو بگیرد و دو رکعت نماز بخواند و مرا بخواند و دعا کند و من آنچه از امور دینی یا دنیایی اش که از من خواسته را اجابت نکنم، من به او ستم کرده‌ام، و من پروردگار ستم‌کار نیستم! [یعنی حتما دعایش را مستجاب می‌کنم]
    نقل دیگر این روایت، با تفاوتی جزئی، چنین است:
    وَ قَالَ (صلی الله علیه و آله) يَقُولُ اللَّهُ تَعَالَى مَنْ أَحْدَثَ وَ لَمْ يَتَوَضَّأْ فَقَدْ جَفَانِي وَ مَنْ أَحْدَثَ وَ تَوَضَّأَ وَ لَمْ يُصَلِّ رَكْعَتَيْنِ وَ لَمْ يَدْعُنِي فَقَدْ جَفَانِي وَ مَنْ أَحْدَثَ وَ تَوَضَّأَ وَ صَلَّى رَكْعَتَيْنِ وَ دَعَانِي فَلَمْ أُجِبْهُ فِيمَا يَسْأَلُ عَنْ أَمْرِ دِينِهِ وَ دُنْيَاهُ فَقَدْ جَفَوْتُهُ وَ لَسْتُ بِرَبٍّ جَافٍ»
    (3)
    از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نقل شده که [با نقل حدیثی قدسی] فرمود: خداوند متعال می فرماید کسی که قضای حاجت کند ولی وضو نگیرد، به من ستم کرده! و کسی که قضای حاجت کند و وضو بگیرد، اما دو رکعت نماز نخواند و مرا نخواند و دعا نکند، [باز هم] به من ستم کرده! و کسی که قضای حاجت کند و وضو بگیرد و دو رکعت نماز بخواند و مرا بخواند و دعا کند و من آن چه از امور دینی یا دنیایی‌اش که از من خواسته را اجابت نکنم، من به او ستم کرده‌ام، و من پروردگار ستم‌کار نیستم! [یعنی حتما دعایش را مستجاب می کنم]

    منالع:

    1. حر عاملی، محمد بن حس، وسائل‏ الشيعه، ج 1، ص 382.
    2. همان، ح 1010.
    3. دیلمی، حسن، إرشاد القلوب، ج‏ 1، ص 60.


    به کمک و خواست خداوند، از جمله وضوگیرندگان و نمازگزاران واقعی باشید.

    ویرایش توسط همکار تدوین : ۱۳۹۳/۱۲/۲۶ در ساعت ۰۲:۲۵ دلیل: ویرایش ویراستار جمع‌بندی‌ها

  7. صلوات ها 4


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. آیا این مورد هم حق تالیف و چاپ محسوب میشه؟؟
    توسط binammm در انجمن حقوق چاپ، تأليف و...
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۵/۱۳, ۱۳:۱۹
  2. چرا شیعیان به حدیث ثقلین عمل نمی کنند؟؟!!
    توسط عمر فاروق در انجمن شیعه شناسی
    پاسخ: 79
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۳/۲۴, ۱۹:۳۹
  3. روزه مستحبی و روزه قضا باهم ؟؟
    توسط H a n a در انجمن متفرقه
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۱۱, ۱۴:۰۲
  4. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۱/۳۰, ۱۸:۴۸
  5. ساخت فلزیاب چه حکمی داره؟؟
    توسط maedeh-r در انجمن ساير موارد
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۱/۱۱, ۱۶:۳۰

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 2

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود