صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا در احادیث اماده که خداوند بنده ای رو که دوست داره عذاب میده !؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۳
    نوشته
    50
    حضور
    18 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    170

    پرسش چرا در احادیث اماده که خداوند بنده ای رو که دوست داره عذاب میده !؟




    سلام دوستان عزیز
    سال نو مبارک

    پرسشی داشتم، چرا اینقدر حدیث و روایت هست و اکثرا میگویند که خدا بنده ای رو که دوست داره در رنج و عذاب قرار میده یا اونو از چیز های که دوست داره منع میکنه یا باران مشکلات بر سرش میریزه ! این خیلی برام جالب هست که این چه نوع دوست داشتنی هست ؟

    نمونه هایی براتون در زیر آوردم

    حدیث (1) امام صادق عليه السلام :
    إنَّ لِلّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عِبَاداً فِی الأرض مِن خَالِص عِبَادِهِ مَا یُنزلُ مِنَ السَّمَاء تُحفَةً إلَی الأرض إلَّا صَرَفَهَا عَنهُم إلَی غَیرِهِم وَ لَا بَلِیَةً إلّا صَرَفَهَا إلَیهِم.
    خدای عز و جل بندگانی در زمین دارد و در بین بندگان خالصش، کسانی هستند که هر نعمتی از آسمان به زمین فرود آید، آن را از ایشان باز دارد و به دیگران دهد، و هر گرفتاری که نازل شود، بر ایشان فرود آورد.
    اصول کافی (ط-الاسلامیه) ، ج2 ، ص 253 (باب شدة ابلاء المومن حدیث 5)

    ---------------------------------------
    حدیث (2) امام باقر عليه السلام :
    إنَّ اللّهَ تَبارَکَ وَ تَعالی إذا أحَبَّ عَبداً غَتَّهُ بِالبَلاءِ غَتّاً وَ ثَجَّهُ بِالبَلاءِ ثَجّاً فإذا دَعاهُ قالَ لَبَّیکَ عَبدی لَئِن عَجّلتُ لَکَ ما سَأَلتَ إنّی علی ذلِکَ لَقادرٌ و لَئِنِ ادَّخرتُ لَکَ فَما ادَّخرتُ لَکَ فَهُوَ خَیرٌ لَکَ .
    خداوند تبارک و تعالی چون بنده ای را دوست دارد در بلا و مصیبتش غرقه سازد و باران گرفتاری بر سرش فرود آرد و آنگاه که این بنده خدا را بخواند فرماید : لبیک بنده ی من ! بی شک اگر بخواهم خواسته ات را زود اجابت کنم می توانم اما اگر بخواهم آن را برایت اندوخته سازم این برای تو بهتر است
    اصول کافی(ط-الاسلامیه)، ج2 ، ص 253 (باب شدة ابلاء المومن حدیث 7) ---------------------------------------
    حدیث (3) امام صادق عليه السلام :
    المومِنُ لَا یَمضِی عَلَیهِ اربَعُونَ لَیلَه الَا عَرَضَ لَهُ امرُ یَحزُنُهُ یُذَکَرُ بِهِ.
    چهل شب بر بنده مومن نگذرد مگر اینکه واقعه ای برایش رخ دهد و او را غمگین سازد و به واسطه آن ، متذکر گردد.
    اصول کافی(ط-الاسلامیه) ، ج2 ، ص 254 (باب شدة ابلاء المومن حدیث 11) ---------------------------------------
    حدیث (4) امام صادق عليه السلام :
    اِنَ فِی الجَنَه مَنزِلَهً لَا یَبلُغُهَا عَبدٌ اِلَا بِالِابتِلَاء فِی جَسَدِهِ.
    در بهشت مقام و منزلتی وجود دارد که هیچ بنده ای به آن نرسد ، مگر به درد و بیماری ای که در بدنش حادث شود.
    اصول کافی(ط-الاسلامیه) ، ج2 ،ص255 (باب شدة ابلاء المومن حدیث 14) ---------------------------------------
    حدیث (5) امام صادق عليه السلام :
    إنَّ المُومِنَ مِنَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ لَبِأَفضَلِ مَکَان ثَلَاثاً إنَّهُ لَیَبتَلِیهِ بِالبَلَاء ثُمَّ یَنزعُ نَفسَهُ عُضواً عُضواً مِن جَسَدِهِ وَ هُوَ یَحمَدُ اللهَ عَلَی ذَلِکَ.
    جایگاه مومن نزد خدای عزوجل برترین جایگاه است و این جمله را سه بار فرمود چرا که گاه بنده ای را خداوند به گرفتاری مبتلا می سازد و می فرماید. آنگاه جانش را عضو عضو از پیکرش بیرون می کشد، در حالی که وی بر این پیشامد خداوند را حمد و ستایش می گوید.
    اصول کافی(ط-الاسلامیه) ، ج2 ، ص254(باب شدة ابلاء المومن حدیث 13) ---------------------------------------
    حدیث (6) امام صادق عليه السلام :
    یَا عَبدَ اللهِ لَو یَعلَمُ المُومِنُ مَا لَهُ مِنَ الاَجرِ فِی المَصَائِبِ لَتَمَنَی اَنَهُ قُرَضَ بِالمَقَارِیضُ.
    ای عبد الله، اگر مومن می دانست که پاداش مصائب و گرفتاری هایش چه اندازه است ، آرزو میکرد با قیچی تکه تکه شود.
    اصول کافی(ط-الاسلامیه) ، ج2 ،ص255(باب شدة ابلاء المومن حدیث15) ---------------------------------------
    حدیث (7) امام باقر عليه السلام :
    إنَّ اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَیَتَعَاهَدُ المُومِنُ بِالبَلَاء کَمَا یَتَعَاهَدُ الرَّجُلُ اَهلَهُ بالهَدِیَّةِ مِنَ الَغیبَةِ وَ یَحمِیهِ الدُّنیَا کَما یَحمِی الطَّبیبُ المَریضَ.
    خداوند عزیز و با جلال از بنده مؤمنش با رنج و بلا دلجویی می کند، همچنان که شخص با هدیه ای که از سفر آورده، از خانواده اش دلجویی می کند و خدا مومن را از دنیا پرهیز می دهد، همچنان که طبیب بیمار را (از بعضی خوردنی ها و آشامیدنیها) پرهیز می دهد.
    اصول کافی(ط-الاسلامیه) ، ج 2 ،ص 255(باب شدة ابلاء المومن حدیث17) ---------------------------------------
    حدیث (8) امام صادق عليه السلام :
    قَالَ رَسُولُ اللهِ مَثَلُ المَؤمِن کَمَثَل خَامَةِ الزَّرع تُکفِئُها الرِّیاحُ کَذَا وَ کَذَا و َکَذَلِکَ المُومِنُ تکــفِئُهُ الأوجاعُ وَ الأمراضُ وَ مَثَلُ المُنافِق کَمَثَل الإرزَبَّةِ المُستَقیمَةِ الَّتی لا یُصِیبُها شَیءٌ حَتّی یَأتِیَهُ المَوتُ فَیَقصِفَهُ قَصفاً.
    رسول خدا فرمودند: حکایت مومن حکایت ساقه گیاه است که بادها آن را به این سو و آن سو کج و راست می کنند. مومن هم به واسطه ی بیماریها و دردها کج و راست می شود. اما حکایت منافق، حکایت عصای آهنین بی انعطافی است که هیچ آسیبی به آن نمی رسد، تا اینکه مرگش به سراغش می آید و کمرش را در هم می شکند.

  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    4,062
    حضور
    21 روز 10 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11166



    با نام الله




    چرا در احادیث اماده که خداوند بنده ای رو که دوست داره عذاب میده !؟







    کارشناس بحث: استاد صادق



    دلی که نشد خانه یاس نرگس

    خراب است و و یران صفایی ندارد








  5. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    نوشته
    8,030
    حضور
    192 روز 12 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    28764



    نقل قول نوشته اصلی توسط saeed.h2000 نمایش پست ها
    سلام دوستان عزیز
    سال نو مبارک

    پرسشی داشتم، چرا اینقدر حدیث و روایت هست و اکثرا میگویند که خدا بنده ای رو که دوست داره در رنج و عذاب قرار میده یا اونو از چیز های که دوست داره منع میکنه یا باران مشکلات بر سرش میریزه ! این خیلی برام جالب هست که این چه نوع دوست داشتنی هست ؟

    نمونه هایی براتون در زیر آوردم

    حدیث (1) امام صادق عليه السلام :
    إنَّ لِلّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عِبَاداً فِی الأرض مِن خَالِص عِبَادِهِ مَا یُنزلُ مِنَ السَّمَاء تُحفَةً إلَی الأرض إلَّا صَرَفَهَا عَنهُم إلَی غَیرِهِم وَ لَا بَلِیَةً إلّا صَرَفَهَا إلَیهِم.
    خدای عز و جل بندگانی در زمین دارد و در بین بندگان خالصش، کسانی هستند که هر نعمتی از آسمان به زمین فرود آید، آن را از ایشان باز دارد و به دیگران دهد، و هر گرفتاری که نازل شود، بر ایشان فرود آورد.
    اصول کافی (ط-الاسلامیه) ، ج2 ، ص 253 (باب شدة ابلاء المومن حدیث 5)

    ---------------------------------------
    حدیث (2) امام باقر عليه السلام :
    إنَّ اللّهَ تَبارَکَ وَ تَعالی إذا أحَبَّ عَبداً غَتَّهُ بِالبَلاءِ غَتّاً وَ ثَجَّهُ بِالبَلاءِ ثَجّاً فإذا دَعاهُ قالَ لَبَّیکَ عَبدی لَئِن عَجّلتُ لَکَ ما سَأَلتَ إنّی علی ذلِکَ لَقادرٌ و لَئِنِ ادَّخرتُ لَکَ فَما ادَّخرتُ لَکَ فَهُوَ خَیرٌ لَکَ .
    خداوند تبارک و تعالی چون بنده ای را دوست دارد در بلا و مصیبتش غرقه سازد و باران گرفتاری بر سرش فرود آرد و آنگاه که این بنده خدا را بخواند فرماید : لبیک بنده ی من ! بی شک اگر بخواهم خواسته ات را زود اجابت کنم می توانم اما اگر بخواهم آن را برایت اندوخته سازم این برای تو بهتر است
    اصول کافی(ط-الاسلامیه)، ج2 ، ص 253 (باب شدة ابلاء المومن حدیث 7) ---------------------------------------
    حدیث (3) امام صادق عليه السلام :
    المومِنُ لَا یَمضِی عَلَیهِ اربَعُونَ لَیلَه الَا عَرَضَ لَهُ امرُ یَحزُنُهُ یُذَکَرُ بِهِ.
    چهل شب بر بنده مومن نگذرد مگر اینکه واقعه ای برایش رخ دهد و او را غمگین سازد و به واسطه آن ، متذکر گردد.
    اصول کافی(ط-الاسلامیه) ، ج2 ، ص 254 (باب شدة ابلاء المومن حدیث 11) ---------------------------------------
    حدیث (4) امام صادق عليه السلام :
    اِنَ فِی الجَنَه مَنزِلَهً لَا یَبلُغُهَا عَبدٌ اِلَا بِالِابتِلَاء فِی جَسَدِهِ.
    در بهشت مقام و منزلتی وجود دارد که هیچ بنده ای به آن نرسد ، مگر به درد و بیماری ای که در بدنش حادث شود.
    اصول کافی(ط-الاسلامیه) ، ج2 ،ص255 (باب شدة ابلاء المومن حدیث 14) ---------------------------------------
    حدیث (5) امام صادق عليه السلام :
    إنَّ المُومِنَ مِنَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ لَبِأَفضَلِ مَکَان ثَلَاثاً إنَّهُ لَیَبتَلِیهِ بِالبَلَاء ثُمَّ یَنزعُ نَفسَهُ عُضواً عُضواً مِن جَسَدِهِ وَ هُوَ یَحمَدُ اللهَ عَلَی ذَلِکَ.
    جایگاه مومن نزد خدای عزوجل برترین جایگاه است و این جمله را سه بار فرمود چرا که گاه بنده ای را خداوند به گرفتاری مبتلا می سازد و می فرماید. آنگاه جانش را عضو عضو از پیکرش بیرون می کشد، در حالی که وی بر این پیشامد خداوند را حمد و ستایش می گوید.
    اصول کافی(ط-الاسلامیه) ، ج2 ، ص254(باب شدة ابلاء المومن حدیث 13) ---------------------------------------
    حدیث (6) امام صادق عليه السلام :
    یَا عَبدَ اللهِ لَو یَعلَمُ المُومِنُ مَا لَهُ مِنَ الاَجرِ فِی المَصَائِبِ لَتَمَنَی اَنَهُ قُرَضَ بِالمَقَارِیضُ.
    ای عبد الله، اگر مومن می دانست که پاداش مصائب و گرفتاری هایش چه اندازه است ، آرزو میکرد با قیچی تکه تکه شود.
    اصول کافی(ط-الاسلامیه) ، ج2 ،ص255(باب شدة ابلاء المومن حدیث15) ---------------------------------------
    حدیث (7) امام باقر عليه السلام :
    إنَّ اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَیَتَعَاهَدُ المُومِنُ بِالبَلَاء کَمَا یَتَعَاهَدُ الرَّجُلُ اَهلَهُ بالهَدِیَّةِ مِنَ الَغیبَةِ وَ یَحمِیهِ الدُّنیَا کَما یَحمِی الطَّبیبُ المَریضَ.
    خداوند عزیز و با جلال از بنده مؤمنش با رنج و بلا دلجویی می کند، همچنان که شخص با هدیه ای که از سفر آورده، از خانواده اش دلجویی می کند و خدا مومن را از دنیا پرهیز می دهد، همچنان که طبیب بیمار را (از بعضی خوردنی ها و آشامیدنیها) پرهیز می دهد.
    اصول کافی(ط-الاسلامیه) ، ج 2 ،ص 255(باب شدة ابلاء المومن حدیث17) ---------------------------------------
    حدیث (8) امام صادق عليه السلام :
    قَالَ رَسُولُ اللهِ مَثَلُ المَؤمِن کَمَثَل خَامَةِ الزَّرع تُکفِئُها الرِّیاحُ کَذَا وَ کَذَا و َکَذَلِکَ المُومِنُ تکــفِئُهُ الأوجاعُ وَ الأمراضُ وَ مَثَلُ المُنافِق کَمَثَل الإرزَبَّةِ المُستَقیمَةِ الَّتی لا یُصِیبُها شَیءٌ حَتّی یَأتِیَهُ المَوتُ فَیَقصِفَهُ قَصفاً.
    رسول خدا فرمودند: حکایت مومن حکایت ساقه گیاه است که بادها آن را به این سو و آن سو کج و راست می کنند. مومن هم به واسطه ی بیماریها و دردها کج و راست می شود. اما حکایت منافق، حکایت عصای آهنین بی انعطافی است که هیچ آسیبی به آن نمی رسد، تا اینکه مرگش به سراغش می آید و کمرش را در هم می شکند.
    باسلام وتشکر از شما .
    در ابتدا باید گفت در این باب ممکن است اسرار نهفته ی زیاد باشد ولی به طور کلی باید توجه داشت انسان از آغاز زندگی حتی از لحظه ‏ای که نطفه او در قرارگاه رحم واقع می‌شود، مراحل زیادی از مشکلات و درد و رنج‏ها را تحمل می‌کند تا متولد می‌شود. بعد از تولد در دوران طفولیت و سپس جوانی و از همه مشکل‏تر در دوران پیری، با انواع مشقت‏ها و رنج‏ها رو در رو است. این طبیعت زندگی در دنیا است و کم و بیش شامل همه انسان‏ها می‌شود و کسی از آن استثنا نیست.
    انتظار وضعی غیر از این داشتن اشتباه است. نگاهی به زندگی انبیا و اولیای الهی نشان می‌دهد که زندگی این گل‏های سر سبد آفرینش نیز با انواع ناملایمات و درد و رنج‏ها قرین است. هنگامی که دنیا برای آن‏ها چنین باشد، وضع برای دیگران روشن است.
    اگر افراد یا جوامعی را می‌بینیم که به ظاهر درد و رنجی ندارند، بر اثر مطالعات سطحی ما است، از این رو وقتی
    نزدیک‏تر می‌شویم، به عمق درد و رنج‏های اینان (صاحبان زندگی مرفه) آشنا می‌شویم، یا این که تنها برای مدتی محدود دارای مشکلات نیستند که این قانون کلی جهان را بر هم نمی‏زند.(1)
    این که انسانی پیدا شود که در زندگی دارای مشکلی نباشد، تصور نادرست و بر خلاف قانون طبیعت است.
    قرآن کریم می‌فرماید: "همانا انسان را در رنج و سختی آفرینش قرار دادیم".(2) بشر هنگامی که متولد می‌شود تا وقتی که از دنیا می‌رود، در فشار و سختی قرار می‌گیرد. بعد از تولّد دو سال طول می‌کشد که روی پای خود بایستد و زمین نخورد و سال‌ها طول می‌کشد تا بفهمد کیست و برای تهیة آب و نان محتاج تلاش است.
    بیماری‏ها، درد سرها، تلاش‏ها برای زندگی، محدودیت لذت‏ها، تکراری بودن زندگی و بی معنایی آن برای بسیاری و احساس پوچی، جنگ‏ها، مشکلات طبیعی، برآورده نشدن بسیاری از خواسته‏ها، به هدف و مقصود نرسیدن، از بین رفتن نقشه‏ها برای زندگی، وجود موانع و هزاران مورد دیگر موجب می‌شود از این تصور خام (نبود مشکل برای برخی از انسان ها) دست بکشیم و سختی‌ها و مشکلات را تنها برای عده ای از انسان ها(افراد دین دار و مسلمان) ندانیم.
    بنا براین، این تصور که دنیا جای آسایش و آرامش برای انسان باشد و اورا از حقیقت زندگی و سرای فانی دنیا غافل سازد واز یاد زنگی حقیقی و جاودانه باز ماند، تصوری اشتباه است.
    با توجه به آیه کریمه: " و لنبلونّکم بشیءٍ من الخوف و الجوع و نقصٍ من الأموال و الأنفس و الثّمرات و بشّر الصّابرین؛ شما را به ترس و گرسنگی و بینوایی و بیماری و نقصان در مال و جان و ثمرات می‌آزماییم و صابران را بشارت ده".(3) یکی از عناصر امتحان و آزمایش انسان، وجود همین سختی‌ها و مشکلات در زندگی است و این که انسان چگونه با آنها برخورد خواهد کرد تا آن که در سرای ابدی نتیجة امتحانات را ببیند.
    از طرف دیگر وجود سختی‏ها و مشکلات برای زندگی ما لازم است و بدون وجود آن‏ها زندگی بی معنا و یکنواخت خواهد بود.
    سختی‏ها و دشواری‏ها نقش مهم و نیرومندی در تربیت، تقویت اراده، شکوفایی استعدادهای نهفته انسان و بیرون آوردن زندگی انسان از یکنواختی و تکرار دارند، ولی وقتی سخن از کارکرد سازنده دشواری و مصائب می‌رود، منظور این نیست که این تأثیر روی همه افراد یکسان است، بلکه روی برخی ممکن است نقش منفی داشته باشد، ولی مهم چگونگی برخورد و رویارویی با مشکلات است. هر اندازه شخص دارای جهان بینی بهتری باشد و فلسفه رنج‏ها و مصائب را بهتر بشناسد و از نظر روحی، خطرپذیر و با اراده و مقاوم‏تر باشد، از جنبه‏های مثبت مشکلات بهره افزون‏تری می‌گیرد. بر عکس هر اندازه شخص عافیت طلب، بدبین و خطر گریزتر باشد، از مشکلات آثار منفی بیشتری دریافت می‌دارد.
    سختی‏ها و گرفتاری‏ها مقدمه کمال و پیشرفت است. این امور برای تکامل بشر ضرورت دارد.
    اگر سختی‏ها و رنج‏ها نباشد، بشر تباه می‌گردد ؛ بنابراین انسان باید مشقت‏ها را تحمل کند و سختی‏ها بکشد تا به کمال لایق خویش دست یابد.
    تضاد و کشمکش شلاق تکامل است و موجودات زنده با این شلاق خود را به سوی کمال می‌رسانند.(4)
    نگاهی کوتاه به کشورها و ملت هائی که به پیشرفت رسیده اند نشان می‌دهد که چگونه با سختی‌ها و مشکلات مقابله نمودند وازتلاش و کوشش باز نایستاده اند تا به پیشرفت و تمدن دست یافته اند.
    استاد مطهری می‏گوید:
    «به حکم قانون و ناموس خلقت، بسیاری از کمالات است که جز در مواجهه با سختی‏ها و شداید، جز در نتیجه تصادم‏ها و اصطکاک‏های سخت، جز در میدان مبارزه و پنجه نرم کردن با حوادث، جز در رو به رو شدن با بلایا و مصایب حاصل نمی‏شود، البته نه این که اثر شداید و سختی‏ها تنها، ظاهر شدن و نمایان شدن گوهر واقعی باشد (به این معنی هر کس یک گوهر واقعی دارد که رویش پوشیده است مانند یک معدنی است در زیر خاک و اثر شداید فقط این است که آن چه در زیر خاک است، نمایان می‏شود و اثر دیگر ندارد) نه این طور نیست، بلکه بالاتر است. شداید و سختی‏ها و ابتلائات اثر تکمیل کردن و تبدیل کردن و عوض کردن دارد، کیمیا است، فلزی را به فلز دیگر تبدیل می‏کند، سازنده است، از موجودی، موجودی دیگر می‏سازد، از ضعیف و قوی و از پست، عالی و از خام، پخته به وجود می‏آورد.(5) این قاعده حتی در باره پرندگان درست است. در صور و بعضی از پرندگان می‏نویسند: برای آموزش پرواز، جوجه خود را در فضا رها می‏سازند و با مشکلات رو به رو می‏کنند تا بر پرواز چیره شوند. (6) از این جا می‏توان پی برد که چرا خداوند، بندگان صالح خود را با بلاهای گوناگون می‏آزماید. آزمایش‏ها نبود، مقامات معنوی نمی‏رسیدند، از این رو گفته‏اند :هر که در این بزم مقربتر است جام بلا بیشترش می‏دهند. هر آزمایش الهی برای بندگان مؤمن و موفق بیرون آمدن از آزمایش، اخذ این کمال و مرتبه وجودی و دست یافتن به مقام قرب الهی است.
    درمورد سختی معیشت و فقر انسان‌ها این نکته مهم را یاد آور می‌شویم که بسیاری از این موارد، معلول عملکرد خود انسان‌ها است، سعی و تلاش نکردن در زندگی و مبارزه نکردن برای به دست آوردن حق، یا تجاوز به حقوق دیگران، پایمال نمودن حق آنها، ظلم، دزدی ،خیانت و موارد بسیاردیگر از این دست، مربوط به خود انسان‌ها است و این سنت‌ها و قوانین برای همه انسان‌ها (خواه مومن و مسلمان یا افراد غیر مومن ) یکسان است.

    پی‌نوشت‏ها:
    1. ناصر مکارم شیرازی، تفسیر نمونه، ج 27، ص 10.
    2. بلد (90) آیه 4.
    3. بقره (2) آیه 155.
    4. مرتضی مطهری، مجموعه آثار، ج 1، ص 176 به بعد.
    5. استاد مطهری، بیست گفتار، ص 176.
    6. همان، ص 182
    برای توضیح بیشتر مراجعه کنید به مجموعه آثار، ج 1، استاد شهید مطهری، ص 176 تا 196.

  6. صلوات ها 4


  7. #4

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۳
    نوشته
    50
    حضور
    18 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    170



    ممنون از پاسخ زیبا و منطقیتان

    بله هر سرازیری یه سربالایی هم داره و قطعا لطف خداست برای بندگان عزیزش که آماده روز های خوب و زیبا بشن

  8. #5

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    الکترونیک
    نوشته
    527
    حضور
    22 روز 17 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    27
    صلوات
    1510



    سلام جناب استاد صادق ...
    تکلیف اون بنده ای که خدا خیلی دوسش داره و خیلی مشگلات غیر قابل تحمل میریزه سرش چی میشه ....
    بنده ای که چنین مشگلاتی رو ببینه و بزنه جاده خاکی چی تو اون دنیا چه بلایی سرش میاد ...
    مثلا خدا بنده ای رو خیلی دوست داره ... پدر و مادرش رو میکشه ... اونم عقده ای میشه ... قاطی میکنه ... طاقت سختی ها رو از دست میده ... اونوقت همکلاسی هاش تو مدرسه مسخرش میکنن ...
    اونم یه اسلحه ور میداره میره مدرسه و 12 نفر رو میکشه ... تکلیف چنین اشخاصی چی میشه !!!
    مقابله با سرطان :

    1- اغذیه متنوع از تمام گروه ها 2- وزن متعادل 3-کنترل چربی غذا 4-کم کردن شیرینی 5-کاهش نمک 6-استفاده از میوه ها:انجیر.کیوی.زردآلو.خرما.گ جه فرنگی.پیاز 7-استفاده ازماهی 8- استفاده نکردن از غذاهای منجمدی که در درون کیسه فریزر هستند و توسط مایکروویو یخشان باز میشود 9-ننوشیدن چای گرم .

  9. صلوات


  10. #6

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    Atheism
    نوشته
    687
    حضور
    7 روز 15 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    1506



    نقل قول نوشته اصلی توسط نفرنفر نمایش پست ها
    سلام جناب استاد صادق ...
    تکلیف اون بنده ای که خدا خیلی دوسش داره و خیلی مشگلات غیر قابل تحمل میریزه سرش چی میشه ....
    بنده ای که چنین مشگلاتی رو ببینه و بزنه جاده خاکی چی تو اون دنیا چه بلایی سرش میاد ...
    مثلا خدا بنده ای رو خیلی دوست داره ... پدر و مادرش رو میکشه ... اونم عقده ای میشه ... قاطی میکنه ... طاقت سختی ها رو از دست میده ... اونوقت همکلاسی هاش تو مدرسه مسخرش میکنن ...
    اونم یه اسلحه ور میداره میره مدرسه و 12 نفر رو میکشه ... تکلیف چنین اشخاصی چی میشه !!!
    اعدام در دنیا
    جهنم در آخرت
    گویند بهشت و حور و عین خواهد بود آنجا می و شیر و انگبین خواهد بود
    گر ما می و مـعشوق گزیدیم چه باک چـون عـاقبت کـار چـنین خواهد بود
    آیا در مدینه فاضله باران می بارد؟

  11. صلوات ها 2


  12. #7

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۲
    نوشته
    882
    حضور
    20 روز 18 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    1
    گالری
    17
    صلوات
    2369



    با سلام.

    نقل قول نوشته اصلی توسط نفرنفر نمایش پست ها
    سلام جناب استاد صادق ...
    تکلیف اون بنده ای که خدا خیلی دوسش داره و خیلی مشگلات غیر قابل تحمل میریزه سرش چی میشه ....
    بنده ای که چنین مشگلاتی رو ببینه و بزنه جاده خاکی چی تو اون دنیا چه بلایی سرش میاد ...
    مثلا خدا بنده ای رو خیلی دوست داره ... پدر و مادرش رو میکشه ... اونم عقده ای میشه ... قاطی میکنه ... طاقت سختی ها رو از دست میده ... اونوقت همکلاسی هاش تو مدرسه مسخرش میکنن ...
    اونم یه اسلحه ور میداره میره مدرسه و 12 نفر رو میکشه ... تکلیف چنین اشخاصی چی میشه !!!
    به قول شهید بهشتی بهشتو به بها می دن و نه به بهانه. این دنیا مزرعه ایست برای آخرت. مهم نیست شما چه حاصلی به دست میاری، مهم اینه که از چه زمینی چی به دست میاری. انتظاری که خدا از کسی که توی کویر بهش زمین داده، داره با انتظارش از کسی که وسط جلگه بهش زمین داده، فرق داره.

    چند درصد قاتلها از این عقده ها دارن؟ آماری در دست نیست، ولی خیلیهاشون اینجوری نیستن. بعضی از جنایتکارها توی زندگیشون سختی ندیدن! اینکه سختی دید و عقده ای شد، بهانه است.

    خدا برای هر کسی دشواریهایی قرار میده، گاهی خودِ راحتی بلا و دشواریه! چطوری؟ انسانی سختی نمی بینه از خدا غافل میشه! یادش میره محتاج خداست! این به ضرر آخرتشه! حالا آیا زندگی چند ده ساله ی این دنیا با سختیهاش، در برابر زندگی بی نهایت اخرت اهمیتی داره؟

    ببینید، انسان بزرگ خودش رو مؤاخذه میکنه نه دیگرانو، نه خدا رو! آدم ناشکر بره اون دنیا به خدا گیر میده فلانی رو کور خلق کردی چشم چرانی نکرد ولی من کور نبودم اینهمه چشم چرانی توی پرونده دارم! فلانی رو ضعیف خلق کردی به کسی زور نگفت، منو قوی خلق کردی کلی زورگویی توی پروندم هست! فلانی رو لال خلق کردی فحش نداد و غیبت نکرد و دروغ نگفت و تهمت نزد، به من زبون دادی این همه غیبت و دروغ و فحش و تهمت در پرونده دارم! فلانی رو زشت خلق کردی، کسی طرفش نیومد تا زنا کنه، منو زیبا خلق کردی به زنا افتادم!

    اونی که عقده ای میشه، 12 نفرو می کشه، بهانه میاره! اینهمه بچه های یتیم و سختی کشیده ی دیگه که گاهی خیلی بدتر از اینا رو دیدن، چرا این کارو نمی کنن؟ قاتلهای دیگری که مثل خودشن هم وجود دارن که این سختیها رو نکشیدن؟

    یارو منکر خدا میشه چون باباش سرطان داشته و دعا کرده ولی باباش مرده!(انگار قرار بوده باباش هیچوقت نمیره! یادش رفته باباش امانت خدا بوده و تعلقی به اون نداشته) چرا دیگرانی که مثل اونن کافر نمیشن؟ چرا دیگرانی که عزیزانشونو از دست ندادن و توی ناز و نعمتن، مثل خودش منکر خدا میشن.

    خدا به ما سختی میده، بدون شک هم در صورت تحملش جبران میکنه، یا در دنیا یا در آخرت. اگر هم بزنیم به خاکی، کمتر از کسی مجازات میشیم که بدون هیچ سختی ای به اون خاکی زده! چون وضعیت اون فرق داره.

    ما آزموده‌ایم در این شهر بخت خویش, بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش.

  13. صلوات ها 2


  14. #8

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    الکترونیک
    نوشته
    527
    حضور
    22 روز 17 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    27
    صلوات
    1510



    نقل قول نوشته اصلی توسط tazkie نمایش پست ها
    با سلام.



    به قول شهید بهشتی بهشتو به بها می دن و نه به بهانه. این دنیا مزرعه ایست برای آخرت. مهم نیست شما چه حاصلی به دست میاری، مهم اینه که از چه زمینی چی به دست میاری. انتظاری که خدا از کسی که توی کویر بهش زمین داده، داره با انتظارش از کسی که وسط جلگه بهش زمین داده، فرق داره.

    چند درصد قاتلها از این عقده ها دارن؟ آماری در دست نیست، ولی خیلیهاشون اینجوری نیستن. بعضی از جنایتکارها توی زندگیشون سختی ندیدن! اینکه سختی دید و عقده ای شد، بهانه است.

    خدا برای هر کسی دشواریهایی قرار میده، گاهی خودِ راحتی بلا و دشواریه! چطوری؟ انسانی سختی نمی بینه از خدا غافل میشه! یادش میره محتاج خداست! این به ضرر آخرتشه! حالا آیا زندگی چند ده ساله ی این دنیا با سختیهاش، در برابر زندگی بی نهایت اخرت اهمیتی داره؟

    ببینید، انسان بزرگ خودش رو مؤاخذه میکنه نه دیگرانو، نه خدا رو! آدم ناشکر بره اون دنیا به خدا گیر میده فلانی رو کور خلق کردی چشم چرانی نکرد ولی من کور نبودم اینهمه چشم چرانی توی پرونده دارم! فلانی رو ضعیف خلق کردی به کسی زور نگفت، منو قوی خلق کردی کلی زورگویی توی پروندم هست! فلانی رو لال خلق کردی فحش نداد و غیبت نکرد و دروغ نگفت و تهمت نزد، به من زبون دادی این همه غیبت و دروغ و فحش و تهمت در پرونده دارم! فلانی رو زشت خلق کردی، کسی طرفش نیومد تا زنا کنه، منو زیبا خلق کردی به زنا افتادم!

    اونی که عقده ای میشه، 12 نفرو می کشه، بهانه میاره! اینهمه بچه های یتیم و سختی کشیده ی دیگه که گاهی خیلی بدتر از اینا رو دیدن، چرا این کارو نمی کنن؟ قاتلهای دیگری که مثل خودشن هم وجود دارن که این سختیها رو نکشیدن؟

    یارو منکر خدا میشه چون باباش سرطان داشته و دعا کرده ولی باباش مرده!(انگار قرار بوده باباش هیچوقت نمیره! یادش رفته باباش امانت خدا بوده و تعلقی به اون نداشته) چرا دیگرانی که مثل اونن کافر نمیشن؟ چرا دیگرانی که عزیزانشونو از دست ندادن و توی ناز و نعمتن، مثل خودش منکر خدا میشن.

    خدا به ما سختی میده، بدون شک هم در صورت تحملش جبران میکنه، یا در دنیا یا در آخرت. اگر هم بزنیم به خاکی، کمتر از کسی مجازات میشیم که بدون هیچ سختی ای به اون خاکی زده! چون وضعیت اون فرق داره.

    سلام ...
    کاشکی بیشتر تو جامعه بودین تا میتونستیم بحثهای عملی تری رو با هم دیگه داشته باشیم ...
    من این صحبت رو قبول ندارم که دنیا میتونه مزرعه آخرت باشه ... چونکه اساسا دنیا رو نمیتونم جایگاهی مناسب برای ازمایش انسانها بدونم ... به طوره خلاصه اگر کسی بره تخم خربزه تو کویر بکاره ... یا تخم خیار .... هیچ فرقی نداره محصولی به بار نمیشینه ...

    در روانشناسی چیزی داریم به نام دو شخصیتی ... کسایی که تو زندگیشون مشگل بخصوصی بوجود میاد ... به ناگاه شخصیتشون متفاوت میشه ... یک انسان عادی ( هم مهربان هست . هم غضبناک . هم نیکوکار هست . هم بدکار ) و همه این مسائل رو به صورته توامان داره ... ولی کسی که تو زندگیش مشگله بخصوصی بوجود میاد و دچار بیماری دو شخصیتی میشه ... هر کدوم از این شخصیت ها رو به صورته تفکیک شده داره ... مثلا فرض کن پسری ... دختری رو شیفته خودش میکنه و از اون سو استفاده میکنه و پس از مدتی اون رو ترک میکنه ... این دختر خانوم دچار بیماری چند شخصیتی میشه ...

    یک شخصیتش انسان قاتلی هست که در صدد انتقام گرفتن هست ...
    یک شخصیتش انسانی پولدار هست که به دنبال پول جمع کردنه تا جلویه محبوبش فخر فروشی کنه ...
    یک شخصیتش انسانی مهربان هست که به دنبال جلب رضایه الهی و توبه کردن هست
    یک شخصیتش انسانی عقده ای هست که دنبال ضربه زدن به عشق های نو پایه دیگه هست
    یک شخصیتش انسان بسیار مهربانی هست که میخواد عشق هایه نو پا رو به هم برسونه
    و ....

    و یک شخص چند شخصیتی هر کدوم از این شخصیت ها رو به صورته تفکیک شده داره ... بعضی موقع ها اینقدر الهی فکر میکنه و مهربان هست .... بعضی موقع ها خشمگین هست و دنباله انتقام جویی و بعضی موقع ها .....خوب !!!! من آدمهای زیادی رو دیدم که تو زندگیشون یهو مشگلاتی بوجود اومده ... واین شخص یهو رفته عابد و زاهد و سالک شده .... یا اینکه یهو رفته فاسد شده .... یا اینکه یهو گفته برم پولدار بشم و خوشبخت بشم ... اینها همشون بخاطر ساختار ذهنی انسانهاست ... از نظره من دو انسانی که دچار مریضی چند شخصیتی شدند و یکی عارف و سالک و زاهد شده و دیگری رفته فاسد شده فرقی با هم ندارن ... هر دو عقلشون رو از دست دادن ... یکی با اینکه هیچ نتیجه ای از دینش نگرفته داره صبح تا شب ذکر میگه .... و دیگری زده تو جاده خاکی و فاسد شده ... هر دو عقلشون رو از دست دادن و دارند خودشون رو بدبخت میکنند ...


    و اما برمیگردیم به صحبت شما ....
    من دخترهای زیادی رو دیدم که وقتی مشگلی تو زندگیشون پدیدار شده ... یهو عاشق خدا شدن ... چادری شدن ... و دخترهایی رو هم دیدم که فاسد شدن و زناکار ... هر دویه اینها از نظره من عقلشون رو از دست دادن و دچار بازیهای پیچیده مغزی شدن .... اینی که چرا برخی از انسانها به مشگلات میرسن ... میرن و قاتل میشن ... برخی عارف و زاهد و سالک میشن ... و برخی زناکار میشن و برخی دنباله پول و شهرت و مقام میرن ... به خاطر ساختار مغزی متفاوت اونهاست ... نه به خاطره اینکه با عقلشون اون مساله رو تجزیه و تحلیل کردن ... خیلی راحت بگم انسانی که دچار چند شخصیتی میشه هیچ گونه عقلی براش نمونده ... داره با احساسش بین شخصیت هاش سوئیچ میکنه ...

    در مورده مریضی کوری و کری و ... صحبت کردین ... آدمهایی که یهو کور یا کر میشن همشون مریضی چند شخصیتی رو تجربه میکنن ... بعضی هاشون یهو عارف و زاهد و سالک میشن .... بعضی هاشون از هر چی خدا و پیغمبر هست میبرن ... بعضی هاشون خودکشی میکنن و بعضی هاشون میخوان خودشون رو اثبات کنن میرن مثلا قهرمانی شطرنج رو میگیرن !!! اینا همش دیوانگی هست و از دست دادن تعادل زندگی ....

    اونی که عقده ای میشه و 12 نفر رو میره و میکشه ... انسان چند شخصیتی هست که بعضی موقع ها خیلی هم مهربون بوده ... با خداش حرف میزده ... راز و نیاز میکرده ... ولی یهو میوفته رو دنده قاتل بودنش و یه تفنگ برمیداره و میره 12 نفر رو میکشه ... بعد از اون اصلا باورش نمیشه که این مساله کاره اون بوده ... در اون هنگام سوئیچ میکنه رویه عارف و زاهد و سالک بودن و میشه یه شخصیت نورانی ...

    برای کسانی که چنین سختی هایی وارد زندگیشون میشه و نمیتونن خودشون رو کنترل کنن ... ناگاه محیطی مانند مدرسه بوجود میاد ... و ساختمان مغزیشون به هم ریخته ... دوستاش مسخرش میکنن ... چون عقلی نداره ... یا میره تو مسجد مدرسشون و نماز میخونه و از خدا کمک میطلبه .... یا میره یه تفنگ برمیداره و همشون رو میکشه .... خیلی چیزها در انتخاب شخصیتش مهم میشه ....

    اراده ای که داره .... احساساتش در اون موقع .... و ....

    ساختمان مغزی انسان به نحوی هست که به نظره من اصلا این دنیا نمیتونه محل مناسبی برای آزمایش انسانها باشه .... به عنوان مثالی دیگر .... وقتی انسانها از زندگی مایوس میشن و افسردگی میگیرن .... سطح آنزیم بخصوصی در درون خونشون بالا میره ( الان اسمش یادم نیست خواستی میگردم و برات میزارم ) این آنزیم باعث میشه مغز افسرده تر بشه ... شخص گوشه گیر تر بشه ... با گوشه گیری و افسردگی شخص باز هم مغز آنزیم بیشتری تولید میکنه و مغز انسان در سراشیبی افسردگی میوفته .... برعکس زمانیکه انسان موفقیتی رو تجربه میکنه سطح این آنزیم پایین میاد ... اعتماد به نفسش بالا میره ... و باعث میشه تو دور موفقیت بیوفته ....

    ساختار ذهنی ما رو طوری هست که اگر کسی بهش بدبختی برسه .... این آنزیم شروع به ترشح میکنه ... مثله این میمونه که مغز داره خودش خودش رو خراب میکنه !!!

    بعد اسم اینجا رو میخوایم بزاریم مزرعه !!!!
    مقابله با سرطان :

    1- اغذیه متنوع از تمام گروه ها 2- وزن متعادل 3-کنترل چربی غذا 4-کم کردن شیرینی 5-کاهش نمک 6-استفاده از میوه ها:انجیر.کیوی.زردآلو.خرما.گ جه فرنگی.پیاز 7-استفاده ازماهی 8- استفاده نکردن از غذاهای منجمدی که در درون کیسه فریزر هستند و توسط مایکروویو یخشان باز میشود 9-ننوشیدن چای گرم .

  15. #9

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    نوشته
    8,030
    حضور
    192 روز 12 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    28764



    نقل قول نوشته اصلی توسط نفرنفر نمایش پست ها
    سلام جناب استاد صادق ...
    تکلیف اون بنده ای که خدا خیلی دوسش داره و خیلی مشگلات غیر قابل تحمل میریزه سرش چی میشه ....
    بنده ای که چنین مشگلاتی رو ببینه و بزنه جاده خاکی چی تو اون دنیا چه بلایی سرش میاد ...
    مثلا خدا بنده ای رو خیلی دوست داره ... پدر و مادرش رو میکشه ... اونم عقده ای میشه ... قاطی میکنه ... طاقت سختی ها رو از دست میده ... اونوقت همکلاسی هاش تو مدرسه مسخرش میکنن ...
    اونم یه اسلحه ور میداره میره مدرسه و 12 نفر رو میکشه ... تکلیف چنین اشخاصی چی میشه !!!
    باسلام بر شما وتشکر از حضورتان در این بحث .
    آن بنده ی که خدا اورا دوست دارد گاهی برای کامل تر شدنش ممکن است مورد آزمون های سخت قرار گیرد او آن گونه نیست که شما یاد نموده اید او در همه حال تسلیم دوست وراضی به رضای اوست درست همان کسی است که آن عارف دل داده از یاد نموده :
    یکی درد ویکی درمان پسندد یکی وصل ویکی هجران پسندد
    من از درمان ودرد وصل وهجران پسندم آنچه را جانان پسندد


  16. صلوات ها 2


  17. #10

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    علاقه
    یکی دوتا نیستند :)
    نوشته
    4,222
    حضور
    137 روز 23 ساعت 17 دقیقه
    دریافت
    72
    آپلود
    57
    گالری
    1771
    صلوات
    14116



    خدا وقتی انسان رو خلق کرد تضمین نکرد که باید خوش باشی و هیچ ناراحتی نباشه،

    اگر همچین تضمینی بود اول باید در مورد پیامبران و ائمه بود که هیچکدامشان در دنیا با آسودگی و راحتی زندگی نکردند،

    انسان برای خوش بودن نیامده است بلکه برای خوب بودن آفریده شده است.

  18. صلوات


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود