صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: رفتار مردم ظاهربین

  1. #1

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۲
    علاقه
    پرسپلیس
    نوشته
    100
    حضور
    1 روز 19 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    381

    اشاره رفتار مردم ظاهربین




    سلام.من یه جوونم که تیپمرتب وساده ای دارم
    حالا چون ساده است وقتی داخل مغازه ای میشم یابه شرمتی میرم خیلی
    رفتارشون بامن فرق داره بااونکسی که لباس های عجیب وغریب ومدل موفش دارن.
    انگارکه اونافرشته هستن.
    چیکارکنم همین تیپی بمونم؟؟؟
    ویرایش توسط سید حسینی : ۱۳۹۴/۰۳/۰۲ در ساعت ۰۸:۲۶

  2. صلوات ها 9


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,527
    حضور
    175 روز 1 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58313



    با نام و یاد دوست





    رفتار مردم ظاهربین








    کارشناس بحث: استاد امیدوار


  5. صلوات ها 5


  6. #3

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۸
    نوشته
    1,353
    حضور
    30 روز 9 ساعت 4 دقیقه
    دریافت
    16
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    12339



    نقل قول نوشته اصلی توسط مصطفی93 نمایش پست ها
    سلام.من یه جوونم که تیپمرتب وساده ای دارم
    حالا چون ساده است وقتی داخل مغازه ای میشم یابه شرمتی میرم خیلی
    رفتارشون بامن فرق داره بااونکسی که لباس های عجیب وغریب ومدل موفش دارن.
    انگارکه اونافرشته هستن.
    چیکارکنم همین تیپی بمونم؟؟؟
    بسمه تعالی
    با سلام و تقدیم تحیت
    طبعا افراد دارای دیدگاه و سلایق متفاوتی هستند و مبتنی بر طرز تفکر و احساس خود رفتارشان را تنظیم می کنند. بنابراین نه قرار است همه سلائق و برداشتها مانند هم باشد و نه قرار است یک سلیقه را همه افراد بدون استثناء تایید کنند.
    آنچه که مهم است این است که پشت رفتار ما و از جمله طرز پوشش، منطق خاصی وجود داشته باشد که باعث انتخاب آگاهانه ما باشد.
    در صورتی که ما بواسطه منطق قوی، حرمت خود(عزت نفس) و اعتماد به نفس کافی از تایید درونی برخوردار باشیم، آنگاه کمتر خود را محتاج تایید بیرونی می دانیم...
    به هر حال این شما هستید که حق انتخاب دارید، انتخاب خود را بر مبنای خواست درونی و باورهایتان تنظیم کنید و نه قضاوت دیگران

    در پناه خدای متعال موفق باشید

    و آخر دعوانا ان الحمدالله رب العالمین
    رفتار مردم ظاهربین
    مقام معظم رهبری:
    ✔ باید كاری كنیم كه فرزندان،حتما دست مادر را ببوسند . . .
    . . . اسلام به دنبال این است.
    .
    .
    .
    مرحوم حاج اسماعیل دولابی:
    مادرت را ببوس،
    پایش را ببوس تا به گریه بیفتد، خودت هم به گریه می افتی،
    آن وقت کارت روی غلتک می افتد و همه درهایی که به روی خود بسته ای، خدا باز می کند.
    این که فرمود بهشت زیر پای مادر است یعنی تواضع کن.

  7. صلوات ها 10


  8. #4

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۱
    نوشته
    810
    حضور
    33 روز 5 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    1
    گالری
    55
    صلوات
    3874



    به نام خدا
    سلام
    هميشه نبايد تيپ دهه شصت بزنيم،مي تونيم به حدي كه تبرج نباشه از آرايش در لباس استفاده كنيم،و در عين حال مذهبي هم باشيم.
    مقاله زير شايد كمكي باشد به شما.
       

    منبع:سايت هفته نامه 9 دي
    تطورات زیبایی شناسانه نوحزب اللهی ها

    حجت الاسلام دکتر علی جعفری

    «حزب‌اللهي‌ها» در بروز و ظهور متأخر خود، از اوايل دهه هشتاد به اين سو، در پهنه‌هاي فرهنگي كلان‌شهرها و خصوصاً در جغرافياي فرهنگي تهران نوعي «شيك‌گرايي‌» عمومي را در منش رفتاري و بيش از آن در كنش مصرفي خود نشان مي‌دهند. تطورات زيبايي‌شناسانه حزب‌اللهي‌ها در گرايش به آداب و كالاهاي شيك در بخش‌هايي از بدنه‌هاي آنها در حدّ نگرش مثبت به شيك‌رفتاران و شيك‌مصرفان و در بدنه‌هاي متأخرتر به شيك حزب‌اللهي‌گري قطعي رسيده است. بدين ترتيب كه اكنون و در اوايل دهه 90 با صورتبندي‌هاي نويني از رمزگان‌هاي منشي و كنشي حزب‌اللهي مواجهيم. «شيك نوحزب‌اللهي‌گري» يك گفتمان نشانه‌شناختي جديد است كه درعين حفظ نظام معنايي هويت حزب‌اللهي، رمزگان‌هاي بغايت جديد و جذابي را ناظر به انواع دانه درشتي از نقش‌هاي اجتماعي توليد مي‌كند.
    «شيك حزب‌اللهي‌‌گري» البته فقط مسأله‌اي «درون حزب‌اللهي» نيست، بلكه به همان اندازه وچه بسا بيش از آن يكي از شاخص‌هاي پيش‌روندگي و سرزندگي فراگفتمان اجتماعي حزب‌الله ايران معاصر در مقايسه با ساير گفتمان‌ها يا فراگفتمان‌هاي رقيب است. بررسي تحولات دهه 90 نشان مي‌دهد كه بدنه‌هاي جمعيتي حزب‌اللهي به لحاظ بهبود و ارتقاء نظام‌هاي بيان و ارائه خود در مقايسه با بدنه‌هاي جمعيتي ديگر پوياتر و سريعتر نشان مي‌دهند. اگرچه سرعت بيشتر نوحزب‌اللهي‌ها در ترميم برخي محدوديت‌هاي سنتي در ساحت‌هاي بيشتر زباني و كمتر معنايي به معني رسيدن آنها به موقعيت نسبتاً برتر در برابر جريان‌هاي گفتماني ديگر از جمله جريان روشنفكري نيست اما اين واقعيت مي‌تواند چشم‌انداز متفاوتي را از آرايش قشربندي اجتماعي و بالاخص فرهنگي ايران در اواخر دهه 90 و اوايل دهة پسا90 ايران نشان دهد.
    «شيك گرايي حزب‌اللهي» درعين حال كه از مبدأ و مأواي نوعي گفتمان زيبايي‌شناسانه برخاسته است و مثابه همة تطورات نشانه‌شناسانه بيم انحراف تدريجي اش از «فحوا» و «معناي» زندگي حزب‌اللهي مي‌رود، امّا علي‌رغم عمر حداقل يك دهه‌اي‌اش، نشانه قابل توجهي از افول معنا و محتواي فرهنگي حزب‌الله نشان نداده است. اتفاقاً به موازات ازدياد و تكثير «شيك‌ حزب‌اللهي‌ها»، وجوه اصيل‌تر و متعهدانه‌تري از مبادي و غايات حزب‌الله مطرح و تثبيت شده است. «شيك حزب‌اللهي‌‌گري» نه تنها در ساحت«هويت معنايي» بلكه حتي در ساحت «ماهيت نشانه‌اي» نيز از هيچ‌يك از نمادهاي سنتي حزب‌الله عبور نكرده است. در شيك حزب‌اللهي‌گري پسرانه و مردانه، «محاسن اسلامي» و در شيك حزب‌اللهي‌گري دخترانه و زنانه «حجاب برتر» (چادر) همچنان دال مركزي است. مي‌توان گفت كه «شيك حزب‌اللهي‌‌گري» گفتماني بيشتر آرايشي است تا پيرايشي؛ لذا به دنبال همنشين‌ كردن عناصر زيبايي‌شناختي جديد با نشانه‌هاي قبلي است تا زدودن ميراث نشانه‌شناختي سابق. به همين جهت است كه رمزگان‌هاي نوحزب‌اللهي‌ شيك‌گرا علي‌رغم فاصله گرفتن از رمزگان‌هاي حزب‌اللهي سنتي امّا هرگز به رمزگان‌هاي غير حزب‌اللهي شبيه نشده است. اينگونه در پروسه عمومي شيك حزب‌اللهي‌گري، گرته‌برداري از ديگر الگوها و تيپ‌هاي رفتاري و اجتماعي، واجد كمترين سهم بوده است و در عوض بار اصلي توليد فرهنگي به دوش عناصر خلّاق و نوآور حزب‌اللهي گذاشته شده است.
    4) يكي از نقاط رهايي نوحزب‌اللهي‌گري دهة هشتادي ايران از حزب‌اللهي‌گري پيش از آن، تكثير چشم‌گير حزب‌اللهي‌هاي نوآور و مولّد فرهنگي است. بدنه‌هاي جمعيتي حزب‌اللهي در هر اندازه و نوعي از كانون‌هاي فرهنگي كه در حاشيه برخي مساجد شكل گرفته‌اند تا نواحي بسيج شهري و از هيأت‌هاي عاشورايي كوچك گرفته تا برخي ابرهيأت‌هاي مركز استاني، متأثر از تكاپوهاي مؤثر و مولد افراد و گروه‌هايي از ايده‌پردازان، نوآوران و خلاقان فرهنگي هستند. حضور متراكم عناصر و گروه‌هاي نوآور و هم‌افزايي‌هاي ناشي از تعاملات مستمر ايشان در حوزه عمومي حزب‌اللهي، هم نشاط و سرزندگي عمومي كانون‌هاي تمركز و تجمع ايشان را بالا برده و هم تأثيرات جالب و چشم‌نوازي در ارتقاء برخي از نوآوران در حدّ «تيپ‌هاي فرهنگي» به بلوغ رسيده حزب‌اللهي داشته است. اين تيپ‌هاي كاملاً جديد كه ديگر براي قريب به اتفاق حزب‌اللهي‌ها شناخته شده و براي تعداد قابل توجهي از آنها به الگوهاي زيبايي‌شناختي قابل تمسك تبديل شده‌اند، در حقيقت اولين مابه‌ازاهاي اجتماعي «شيك حزب‌اللهي‌‌ها» محسوب مي‌شوند. براي مثال مي‌توان تيپ «وحيد يامين‌پور» را استعاره‌اي از نوحزب‌اللهي تلويزيوني، تيپ «حامد زماني» را استعاره‌اي از خوانندگي نوحزب‌اللهي و تيپ «برقعي» را استفاده‌اي از شاعرانگي نوحزب‌اللهي و «شهيداحمدي‌ روشن» را استعاره از دانشمندي نوحزب‌اللهي دانست. ارتقاء عيار زيبايي‌شناختي جريان اجتماعي حزب‌الله ايران، در كنار توسعه نشاط و سرزندگي عمومي حزب‌اللهي‌ها، كمترين كاركرد تولد تيپ‌هاي استعاري از اين دست است. از طرف ديگر خوانش «شيك – تيپ‌ها»ي مذكور به مثابه الگوهاي موفق يا شبه موفقي از «بچه حزب‌اللهي‌ها»يي كه در ساحاتي از فعاليت و نقش‌هاي اجتماعي برجسته حضور معني‌دار و فعال يافته‌اند بهترين زمينه را براي تقويت انگيزه حزب‌اللهي‌هاي علاقمند به فعاليت در چارچوب‌ها و نقش‌هاي مذكور فراهم مي‌كند. بديهي است كه هيچ عاملي به اندازه تولد و درخشش الگوهاي در دسترس و معتبر نمي‌تواند در راستاي جهش انگيزه‌هاي نوحزب‌اللهي‌ها و تحرك آنها براي در اختيار گرفتن ظرفيت‌هاي بيش‌تري از جايگاه‌ها و نقش‌هاي اجتماعي جامعه مؤثر افتد. خالي بودن ويترين حزب‌اللهي‌ها از «شيك – تيپ‌»ها يكي از موانع اصلي تطورات اجتماعي حزب‌الله ايران به شمار مي‌آيد كه به نظر مي‌رسد به مرور درحال رفع شدن است.
    «شيك حزب‌اللهي‌‌گري»كه پيش از اين فقط در چارچوب يك تيپ خاص و آن هم «جنتلمنيزم رسمي كت و شلواري» قابل دسترس بود اينك مابه‌ازاءهاي رمزگاني بسيار بيشتر و متنوع‌تري يافته است. تا اوايل دهه هشتاد تنها فرصت حزب‌اللهي‌ها براي شيك بودن، تمسك به تيپ‌هاي اداري و رسمي بود. اوج شيك‌گرايي يك پسر حزب‌اللهي دهه‌ هفتادي در موقعيت داماد شدن وي رخ مي‌داد، آنجا كه مي‌بايست در قالب يك رمزگان سنتي شيك ظاهر شود. حال اگر تمايل براي استمرار تيپ دامادي خود داشت شيك مي‌ماند و اگر عطاي محدوديت‌هاي رفتاري و منشي اين تيپ را به لقاء مزيت‌هاي شيك مأب آن مي‌بخشيد تمام راه‌هاي پيش‌رويش به سوي شيك‌گرايي بسته مي‌ماند. در اين شرايط باقي ماندن در قالب چند تيپ سنتي حزب‌اللهي كه از دهه 60 به يادگار مانده بود تنها امكان انتخاب ديگر او بود. تيپ‌هاي سنتي حزب‌اللهي از قبيل «پيراهن ساده روي شلوار» كه بعضاً با «كاپشن معروف جبهه‌اي» ست مي‌شد ديگر در چارچوب شيك‌گرايي ارزيابي نمي شدند ، لذا شيك‌گرايي حداقلي حزب اللهي در حدّ همان جنتلمنيزم مذهبي كت و شلواري باقي ماند. تنها تجربة دهة هفتادي كه تلاش كرد نوعي شيك‌گرايي غير كت‌وشلواري را دست و پا كند، حركت برخي عناصر دانشگاهي يا دولتي به سوي بازتوليد نوعي «كت – كاپشن سبك بهاره –پاييزي» بود كه يك نوع آن به «تيپ – كاپشن» احمدي‌نژادي موسوم شد. هرچند كه اين زيبايي‌شناسي متمايز نيز باز در چارچوب فعالين اداري و مديران دولتي حزب‌اللهي محدود ماند. بدين ترتيب در دوران دهه‌ي 60 و 70 علي‌رغم حضور نسبتاً مؤثر بدنه‌هاي حزب‌اللهي در نقش‌هاي مختلف اجتماعي، امّا تيپ همه آنها به يك شكل و از يك نوع و عمدتاً متأثر از تيپ‌ پيراهن روشن روي شلوار به ضميمه كاپشن جبهه‌اي معروف بود. چنانچه نمي‌شد بين تيپ تلويزيوني آويني با تيپ شاعري سيدحسن حسيني و قيصر امين‌پور، با تيپ سينمايي رسول ملاقلي‌پور، با تيپ وزارتي احمد توكلي، با تيپ مداحي حاج منصور ارضي، با تيپ سپاهي رحيم صفوي و ... تفاوت قابل ملاحظه‌اي مشاهده كرد.
    شيك‌گرايي نحله‌اي كاربردي از زيبايي‌شناسي بدن و رفتار است كه در ميانه رمزگان‌هاي رفتاري و پوششي بسيط از يك طرف و رمزگان‌هاي تجملي و تبرّجي افراطي از طرف ديگر قرار مي‌گيرد. در شيك‌گرايي به واسطه به رسميت شناخته شدن دوره‌هاي زماني براي ايجاد تغيير و تحول در تناسبات زيبايي‌شناختي، نوعي مدگرايي ميانه‌رو مستتر است. «مدگرايي شيك» درعين حال كه از زيبايي‌شناسي‌هاي در تاريخ مانده فارغ از مد فاصله مي‌گيرد ولي مرزهاي روشني نيز با مدگرايي غليظ تبرّج و تفاخر پيدا مي كند. «شيك‌گرايي» نه از جنس زيبايي‌شناسي‌هاي موزه‌اي ايستا و نه از جنس زيبايي‌شناسي‌هاي برج عاج‌نشين اشراف‌زده و نه از جنس زيبايي‌شناسي‌هاي رقيق غيرچشمگير است. بدين ترتيب در شيك‌گرايي با نوعي زيباشناسي مردمي پوياي كاربردي مواجهيم كه تلاش دارد با حداقل مؤونه‌هاي مادي و سبكباري مصرفي، رضايت زيبايي‌شناختي همه جانبه‌اي را در كاربران خود تأمين كند.
    تولد بيمار شيك‌گرايي در ايران معاصر و همنشين شدن آن با انواعي از تجمل‌گرايي اشرافي، تفاخر روشنفكري و تبرّجات هنرمندي، اجازه نداد تا از مزيت‌هاي راستين آن در راستاي تقويت جلوه و جمال اجتماعي اصيل ايران استفاده شود. بديهي است كه قرار گرفتن لوگوي شيك‌گرايي بر فراز گفتمان‌هاي بيماري از ايندست، بدنه‌هاي اصيل و اهل دقت اجتماعي را در كاربست آن دچار محافظه‌كاري و احتياط كند. اينگونه بود كه جريان تطورات اجتماعي حزب‌اللهي‌هاي ايران تا سال‌هاي سال در اجتناب از شيك‌گرايي شكل گرفت و علي‌رغم اقتدار معنايي هماره حزب‌الله در ايران پساانقلابي، اما در جلوه و جمال زيبايي‌شناسانه آن هميشه نوعي عقب‌افتادگي و درماندگي به نظر مي‌رسيد. پديده فاخر «شيك نوحزب‌اللهي‌ ايران»، با عبور هوشمندانه خود از بسياري سنت‌هاي ديرين امّا بيمار شيك‌گرايي ايراني از جمله «سنت متجمل سرمايه‌دارانه»، «متفاخر روشنفكرانه» و «متبرج هنرمندانه»، نه تنها صورتبندي جديدي را از شيك‌گرايي متناسب با آرمان و هويت خود ارائه كرد، بلكه بيش از آن راه را براي تحوّل در نظام نشانه‌شناختي فرهنگ عمومي ايرانيان به سوي انواعي از زيبايي‌شناسي‌هايي بومي و بهنجار گشود. بي‌ترديد مي‌توان نوحزب‌اللهي‌ها را در سرليست بنيان‌گذاران زيبايي‌شناسي اجتماعي اصيل و نوين ايران پساانقلابي جاي داد.

    شهر خالیست زعشاق بود کز طرفی***مردی از خویش برون آید و کاری بکند

    کو کریمی که ز بزم طربش غمزده ای***جرعه ای درکشد و دفع خماری بکند

    یا وفا یا خبر وصل تو یا مرگ رقیب***بود آیا که فلک زین دو سه کاری بکند

  9. صلوات ها 7


  10. #5

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    نوشته
    439
    حضور
    16 روز 2 ساعت 56 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    3
    صلوات
    2654



    نقل قول نوشته اصلی توسط مصطفی93 نمایش پست ها
    رفتارشون بامن فرق داره بااونکسی که لباس های عجیب وغریب ومدل موفش دارن.
    انگارکه اونافرشته هستن.
    آی گفتی برادر ... دست رو دلم نزار که خونه ...

       
    طرف تا دیروز چپ و راست دنبالمون بوده که خودشو یه اپسیلون شبیه ما کنه ... بگن بعله شمام خوشتیپی !

    حالا که ما رفتیم تو خط حجاب بیا ببین چه کلاسی میزاره ....

    اووف دلم میخواد کله این جور ادما رو کفتری بکنم ... دست بگیرم دو طرف گردنشون... گردنو از تو بدن بکشم بیرون ....چه حالی بده


    ****

    نقل قول نوشته اصلی توسط مصطفی93 نمایش پست ها
    چیکارکنم همین تیپی بمونم؟؟؟
    تو این قضیه من خیلی خبره ام ... بیا که اومدی پیش آدمش...

    میدونی عقیده ی من اینه هرکسی خودش میگه چه جوری باهام رفتار کنین ....

    ببین باید همیشه سرت بالا باشه جلوی این دسته از ادم ها .... غرورت و سفت بچسبی ها ... دست پایین بگیری درجا سوارت میشن ...

    یعنی یه ذره شل بیای باید منتظر نگاه تحقیر آمیز باشی...شک نکن

    من دوروز پیش داشتم میرفتم یه جا نهار بگیرم ... دختره که اتفاقا از رفیقای خیلی وقت پیشمم بود اما منو به جا نیاورد .... با ارایش انچنانی... زیر چشمی داشت سرتاپامو اسکن میکرد...

    همچین یه گوشه چشم اومدم براش و گوشه ی چادرمو شوت کردم سمتش که چشاش درویش شد .... کله ام از اعتماد به نفس چسبیده بود به پشتم ...

    فقط باید اعتماد به نفس داشته باشی... یه چیزی در حد اعتماد به سقف ها ...

    مطمئن باش تا خودت اجازه ندی ... احدی جرات نمیکنه چپ نگات کنه ...

    مطمئن باش

    ..:: لاالهَ إلا الله ::..

    بدترین احساس زمانیست که خودت هم میفهمی از خدا دور شده ای ...





    خداحافظ همگی .... حلال کنید


  11. صلوات ها 10


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    علاقه
    ثقلین
    نوشته
    990
    حضور
    22 روز 20 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2214



    نقل قول نوشته اصلی توسط مصطفی93 نمایش پست ها
    چیکارکنم همین تیپی بمونم؟؟؟
    سلام. بعضي وقت‌ها ميدونم سخته ولي بايد سعي کني که به رفتار و گفتار ديگران اهمّيّت ندي چون تو کار نامشروعي که انجام نميدي.

    مردم رو هيچ وقت نميشه راضي نگه داشت، هرکاري بکني يه عدّه خوششون مياد و يه عدّه بدشون مياد، بايد خالق رو راضي نگه بداري و ديگر هيچ. البته اينو به خودم گوشزد ميکنم.رفتار مردم ظاهربین


  13. صلوات ها 6


  14. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۳
    علاقه
    گوش کردن آهنگ متال و رپ به طور مداوم هرشب قبل از خواب-بازی های کامپیوتری
    نوشته
    173
    حضور
    4 روز 8 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    333

    رفتار مردم ظاهربین




    عجب!
    اوّلين باره كه مي بينم شخصي ميگه به خاطر ظاهر مذهبي داشتن مورد تبعيض قرار گرفته!
    اون چيزي كه ما داريم مي بينيم مردم براي افرادي كه به قول شما ظاهر عجيب و غريب دارن تبعيض قرار ميدن يا اگه يه نفر يه لباس با آرم خارجي بپوشه، يا مدل مويي داشته و گردن بندي انداخته باشه (حتي گردن بندي مثل نگارفروهر كه ايراني اصل هست) انگ شيطان پرستي و ..!!
    ميزنن
    شما مطمئن باش تبعيض ها و حرف هاي پشت سر همون شخصي كه لباس عجيب و غريب داره به قول شما، خيلي بيشتر از شماست!
    ولي اين افراد به كارشون اعتماد دارن و حرف ديگران اصلاً مهم نيست!
    حالا اگه شما به كارتون اعتماد داريد كه نبايد براتون مهم باشه
    من خودم يه همكلاسي دارم هر كاري كه بگيد كرده! اما چون ظاهر مذهبي داره همه قبولش دارن و احترام ميذارن
    ولي در مورد من و دوستانم چون ظاهر اون رو نداريم، فكري نيست كه نكرده باشن
    پس خيالتون راحت باشه از اين جهت!
    اعتماد و اعتقاد كه باشه حرف و رفتار مردم هـيچ اثري نداره
    «داوری نکنید تا بر شما داوری نشود. زیرا به همان‌گونه که بر دیگران داوری کنید، بر شما نیز داوری خواهد شد و با همان پیمانه که وزن کنید، برای شما وزن خواهد شد. (مَتّی 7:1, 2 NMV)

  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    علاقه
    ثقلین
    نوشته
    990
    حضور
    22 روز 20 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2214



    نقل قول نوشته اصلی توسط Ezio نمایش پست ها
    عجب!...
    جسارت نباشه ولي اونطور که از حرفاتون برمياد شما هم مثل اينکه با اين مذهبي ها مشکلاتي داريد؟!


  17. #9

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    الله و چهارده معصوم و دوستان آن ها
    نوشته
    1,527
    حضور
    75 روز 4 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    34
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4592



    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام
    متاسفانه در حال حاضر در جامعه ما یک دید غیرمثبت نسبت به قشر مذهبی وجود دارد.در واقع تیپ های مذهبی برای خیلی از مردم تیپ های عادی و معمولی محسوب نمی شوند.تیپ عادی و معمول از نظر اکثر مردم همان است که انسان شلوار تنگ و پیراهن کوتاه بپوشد و مقداری از ساعات شبانه روز را به کار کردن بر روی موهایش بگذارند.
    البته اسلام مخالف آراستگی نیست.اما آراستگی را نباید لزوماً چیزی دانست که مردم می پندارند.
    بنده هم مانند سایر دوستان توصیه می کنم اصل را بر این قرار بدهید که حرف های دیگران در خصوص این موارد برای شما ارزشی پیدا نکند.چون اگر انسان بخواهد با حرف مردم زندگی کند،هر روز یک ایرادی از او می گیرند.امروز از پوشش انسان ایراد می گیرند،فردا از عقایدش و همینطور الی آخر.تا زمانی که انسان مثل خودشان نشود،از او ایراد می گیرند و وقتی هم که انسان مثل خودشان شود،خیلی چیز ها را از دست داده.به خصوص که اهمیت دادن به حرف دیگران باعث خورد شدن اعصاب شما خواهد شد.
    لذا اصل را به نظر حقیر بر توجه نکردن به حرف های مردم و توجه به رضایت خالق قرار بدهید.انسان با این مسئله چندین مرتبه در زندگی مواجه می شود.

    به نظر حقیر اگر قصد دارید تیپ ظاهری خودتان را تغییر دهید،حداقل الان این کار را انجام ندهید.بگذارید حرف های مردم برایتان بی ارزش بشوند و بعد این کار را انجام بدهید تا علت تغییر تیپتان حرف مردم نباشد،بلکه یا توصیه های دینی باشد،یا شده حتی به خاطر دل خودتان این کار را انجام دهید،نه به خاطر حرف مردم.

    لبیک یا مهدی
    و من الله التوفیق
    لا حول و لا قوة الا بالله العلي العظيم
    یا لثارت الحسین

  18. صلوات ها 5


  19. #10

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    علاقه
    ثقلین
    نوشته
    990
    حضور
    22 روز 20 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2214

    دعوت




    نقل قول نوشته اصلی توسط بن موسی نمایش پست ها
    متاسفانه در حال حاضر در جامعه ما یک دید غیرمثبت نسبت به قشر مذهبی وجود دارد.در واقع تیپ های مذهبی برای خیلی از مردم تیپ های عادی و معمولی محسوب نمی شوند.تیپ عادی و معمول از نظر اکثر مردم همان است که انسان شلوار تنگ و پیراهن کوتاه بپوشد و مقداری از ساعات شبانه روز را به کار کردن بر روی موهایش بگذارند.
    دقيقاً همينطوره، عين واقعيّت.


  20. صلوات ها 2


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود