صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا خداوند در بهشت کینه ها را از دل مؤمنان می زداید؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    2,599
    حضور
    54 روز 8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6491

    اشاره چرا خداوند در بهشت کینه ها را از دل مؤمنان می زداید؟




    با سلام و عرض ادب خدمت کارشناسان محترم

    خداوند متعال در قرآن کریم میفرماید:

    وَنَزَعْنَا مَا فِي صُدُورِهِمْ مِنْ غِلٍّ إِخْوَانًا عَلَىٰ سُرُرٍ مُتَقَابِلِينَ


    یکی از ویژگی‌های بزرگی که قران در وصف مومنین و اهل بهشت ذکر می کند این است که خداوند کینه را از دل‌های آنان میزداید

    انسان ممکن است در این دنیا با افرادی همنشین باشد یابرخورد کند که در عین اینکه خیلی ادعای دیانت و مسلمانی دارند برای اینکه نمیخواهند زیر بار حق و حقیقت بروند و بخاطر هواهای نفسانیشان ، با دیگران رفتارهای غیرعادلانه یا تمسخرآمیز و توهین آمیز دارند و حتی از دادن نسبتهای دروغین به ایشان ابایی ندارند...

    اینان حتی گاهی در اثر تنبه یا مصالحی از انسان عذرخواهی هم میکنند یا رفتارشان را تغییر میدهند اما پس از مدتی میبینیم مجددا به همان عادت خویش برمیگردند... به گونه ای که با خود میگوییم ممکن نیست حتی در قیامت هم ایشان را ببخشیم...

    سوال اینجاست که چرا خداوند باید چنین بخواهد که این انسانهایی که درباره دیگران رحم و شفقتی ندارند در سرای آخرت هم با آنان باشند؟؟؟؟!!!!!!
    ویرایش توسط یا عالی : ۱۳۹۴/۰۳/۱۴ در ساعت ۱۰:۴۴
    امام خامنه ای: زیر پرچم امیرالمومنین دشمن و دوست آنچنان واضح نبودند. دشمن همان حرفهایی را میزد که دوست میزند...
    آگاهی خود را بالا ببرید. نقش نخبگان و خواص اینست که این بصیرت را نه فقط در خودشان بلکه در دیگران هم بوجود بیاورند. رسا بگویید روشن بگویید، مبین بگویید آنچه را که میفهمید. سعی هم بکنید آنچه را که فهمیده اید درست باشد.

  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    4,062
    حضور
    21 روز 10 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11167



    با نام الله




    چرا خداوند در بهشت کینه ها را از دل مؤمنان می زداید؟







    کارشناس بحث: استاد میقات



    دلی که نشد خانه یاس نرگس

    خراب است و و یران صفایی ندارد








  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 23 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125



    نقل قول نوشته اصلی توسط .امین. نمایش پست ها
    با سلام و عرض ادب خدمت کارشناسان محترم

    خداوند متعال در قرآن کریم میفرماید:

    وَنَزَعْنَا مَا فِي صُدُورِهِمْ مِنْ غِلٍّ إِخْوَانًا عَلَىٰ سُرُرٍ مُتَقَابِلِينَ


    یکی از ویژگی‌های بزرگی که قران در وصف مومنین و اهل بهشت ذکر می کند این است که خداوند کینه را از دل‌های آنان میزداید

    انسان ممکن است در این دنیا با افرادی همنشین باشد یابرخورد کند که در عین اینکه خیلی ادعای دیانت و مسلمانی دارند برای اینکه نمیخواهند زیر بار حق و حقیقت بروند و بخاطر هواهای نفسانیشان ، با دیگران رفتارهای غیرعادلانه یا تمسخرآمیز و توهین آمیز دارند و حتی از دادن نسبتهای دروغین به ایشان ابایی ندارند...

    اینان حتی گاهی در اثر تنبه یا مصالحی از انسان عذرخواهی هم میکنند یا رفتارشان را تغییر میدهند اما پس از مدتی میبینیم مجددا به همان عادت خویش برمیگردند... به گونه ای که با خود میگوییم ممکن نیست حتی در قیامت هم ایشان را ببخشیم...

    سوال اینجاست که چرا خداوند باید چنین بخواهد که این انسانهایی که درباره دیگران رحم و شفقتی ندارند در سرای آخرت هم با آنان باشند؟؟؟؟!!!!!!


    «وَ نَزَعْنا ما في‏ صُدُورِهِمْ مِنْ غِلٍّ إِخْواناً عَلى‏ سُرُرٍ مُتَقابِلين‏»
    هر گونه غلِّ [حسد و كينه و دشمنى‏] را از سينه آنها بر مى‏ كنيم (و روحشان را پاك مى‏ سازيم) در حالى كه همه برابرند، و بر تختها رو به روى يكديگر قرار دارند. (حجر، 47)


    با سلام و درود

    در این زمینه چند نکته عرض می شود:

    1. از کجا معلوم چنین افرادی که شما بیان کرده اید، اصلا بهشتی و به این مقام برسند.

    2. این آیه در ادامه آیه 45، در مقام بیان صفات متقین است یعنی متقین و پرهیزکاران، این گونه هستند که در بهشت، از جهت نفس و درونشان، در امان بوده و دلهایشان مبتلا به کینه و حسد و ... نمی شود.

    از اینرو آیه شریفه، إخبار از این است که بهشتیان چنین خصوصیتی دارند که حسد و کینه و دشمنی در دلهایشان نیست؛ یعنی هر که بهشتی شود، این خصوصیت به او داده می شود.

    3. میزان حسد و کینه در انسان ها را باید در نظر داشت، لذا همه به یک اندازه و قضاوت یکسانی ندارند.

    4. آن هایی که به این مرحله از جایگاه بهشتی رسیده اند، قطعا در حدی بوده که قابل بخشش و عفو باشند؛ لذا بخشیده شده و پاک وارد بهشت می شوند.

    بنابر این، چه اشکالی دارد که انسانی بر اثر توبه یا ... بخشیده شده و از گناه حسد و کینه، پاک گشته و سپس وارد بهشت شده باشد.

    گناه حسد و کینه مانند هر گناه دیگری می تواند مشمول توبه و بخشش قرار بگیرد: «إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَميعا»؛ خدا همه گناهان را مى‏ آمرزد. (زمر، 53)

    و یا حتی انجام اعمال صالح می تواند برخی گناهان و خطاها را بپوشاند: «إِنَّ الْحَسَناتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئات‏»؛ چرا كه حسنات، سيئات (و آثار آنها را) از بين مى ‏برند. (هود، 114)

    ویرایش توسط میقات : ۱۳۹۳/۰۱/۰۵ در ساعت ۰۳:۳۰
    چرا خداوند در بهشت کینه ها را از دل مؤمنان می زداید؟

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    2,599
    حضور
    54 روز 8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6491



    با عرض سلام

    من از فرمایشات حضرتعالی چنین متوجه شدم که منظور از " اخوانا علی سرر متقابلین" همنشینی با آن افرادی نیست که ادعای تدین دارند اما در حق دیگران به انواع مختلف ستم روا میدارند.

    خیلی متشکرم از اینکه زحمت کشیدید


    امام خامنه ای: زیر پرچم امیرالمومنین دشمن و دوست آنچنان واضح نبودند. دشمن همان حرفهایی را میزد که دوست میزند...
    آگاهی خود را بالا ببرید. نقش نخبگان و خواص اینست که این بصیرت را نه فقط در خودشان بلکه در دیگران هم بوجود بیاورند. رسا بگویید روشن بگویید، مبین بگویید آنچه را که میفهمید. سعی هم بکنید آنچه را که فهمیده اید درست باشد.

  9. صلوات ها 3


  10. #5

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 23 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125



    نقل قول نوشته اصلی توسط .امین. نمایش پست ها
    با عرض سلام

    من از فرمایشات حضرتعالی چنین متوجه شدم که منظور از " اخوانا علی سرر متقابلین" همنشینی با آن افرادی نیست که ادعای تدین دارند اما در حق دیگران به انواع مختلف ستم روا میدارند.

    خیلی متشکرم از اینکه زحمت کشیدید



    با سلام و درود

    بله، آن صفات و درجه متقین در بهشت است لذا ستمکاران و ظالمان را شامل نمی شود.

    البته اگر کسی با ندامت از کردار و رفتارش، با توبه و عذرخواهی به درگاه الهی روی آورد و مورد عفو الهی قرار گیرد؛ هم چنین اگر کسی با انجام حسنات و نیکی ها، گناهان خود را جبران کند؛ و یا هر کسی که در برزخ تصفیه شود و پاک به صحرای قیامت وارد و سر انجام بهشتی شود، چنین صفتی را دارا می شود.

    لذا کسی که به هر صورتی بهشتی شده است، دارای این صفت است، زیرا به بهشتیان آنقدر نعمت داده می شود که به مقام و رتبه دیگران، حسادت نمی کنند؛ و در بهشت هر چه هست فضایل و کمالات است و رذیله ای نیست.

    چرا خداوند در بهشت کینه ها را از دل مؤمنان می زداید؟

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    2,599
    حضور
    54 روز 8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6491



    نقل قول نوشته اصلی توسط میقات نمایش پست ها

    با سلام و درود
    بله، آن صفات و درجه متقین در بهشت است لذا ستمکاران و ظالمان را شامل نمی شود.
    البته اگر کسی با ندامت از کردار و رفتارش، با توبه و عذرخواهی به درگاه الهی روی آورد و مورد عفو الهی قرار گیرد؛ هم چنین اگر کسی با انجام حسنات و نیکی ها، گناهان خود را جبران کند؛ و یا هر کسی که در برزخ تصفیه شود و پاک به صحرای قیامت وارد و سر انجام بهشتی شود، چنین صفتی را دارا می شود.
    لذا کسی که به هر صورتی بهشتی شده است، دارای این صفت است، زیرا به بهشتیان آنقدر نعمت داده می شود که به مقام و رتبه دیگران، حسادت نمی کنند؛ و در بهشت هر چه هست فضایل و کمالات است و رذیله ای نیست.
    سلام علیکم

    بله در اینکه بهشتیان همه دارای این صفت هستند بحثی نیست همانطور که میفرماید:

    وَالَّذِينَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ لاَ نُكَلِّفُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا أُوْلَئِكَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ﴿۴۲﴾

    وَنَزَعْنَا مَا فِي صُدُورِهِم مِّنْ غِلٍّ
    تَجْرِي مِن تَحْتِهِمُ الأَنْهَارُ ....(43)


    اما نکته مساله این است که "اخوانا علی سرر متقابلین"راجع به متقین است نه هرکسی که وارد بهشت میشود زیرا میفرماید:

    إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ (45) ادْخُلُوهَا بِسَلاَمٍ آمِنِينَ (46) وَنَزَعْنَا مَا فِي صُدُورِهِم مِّنْغِلٍّ إِخْوَانًا عَلَی سُرُرٍ مُّتَقَابِلِینَ

    اگر راجع به همه بهشتیان بود باید (مثلا ) میفرمود ان الذین امنوا..... فی جنات...... إِخْوَانًا عَلَی سُرُرٍ مُّتَقَابِلِینَ

    و نیز اینهمه سفارش به تقوا در همین دنیاست و انسانها در همین دنیاست که صفت تقوا را کسب میکنند.

    پس باید فقط افرادی که در همین دنیا توبه میکنند و رضایت صاحبان حق را میگیرند مشمول آیه شریفه شوند نه کسانیکه بعد از مرگ و عذاب برزخ و تصفیه روح پاک میشوند...
    ویرایش توسط Serat : ۱۳۹۳/۰۱/۰۶ در ساعت ۰۰:۴۵
    امام خامنه ای: زیر پرچم امیرالمومنین دشمن و دوست آنچنان واضح نبودند. دشمن همان حرفهایی را میزد که دوست میزند...
    آگاهی خود را بالا ببرید. نقش نخبگان و خواص اینست که این بصیرت را نه فقط در خودشان بلکه در دیگران هم بوجود بیاورند. رسا بگویید روشن بگویید، مبین بگویید آنچه را که میفهمید. سعی هم بکنید آنچه را که فهمیده اید درست باشد.

  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 23 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125



    نقل قول نوشته اصلی توسط .امین. نمایش پست ها
    سلام علیکم

    بله در اینکه بهشتیان همه دارای این صفت هستند بحثی نیست همانطور که میفرماید:

    وَالَّذِينَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ لاَ نُكَلِّفُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا أُوْلَئِكَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ﴿۴۲﴾

    وَنَزَعْنَا مَا فِي صُدُورِهِم مِّنْ غِلٍّ
    تَجْرِي مِن تَحْتِهِمُ الأَنْهَارُ ....(43)


    اما نکته مساله این است که "اخوانا علی سرر متقابلین"راجع به متقین است نه هرکسی که وارد بهشت میشود زیرا میفرماید:

    إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ (45) ادْخُلُوهَا بِسَلاَمٍ آمِنِينَ (46) وَنَزَعْنَا مَا فِي صُدُورِهِم مِّنْغِلٍّ إِخْوَانًا عَلَی سُرُرٍ مُّتَقَابِلِینَ

    اگر راجع به همه بهشتیان بود باید (مثلا ) میفرمود ان الذین امنوا..... فی جنات...... إِخْوَانًا عَلَی سُرُرٍ مُّتَقَابِلِینَ

    و نیز اینهمه سفارش به تقوا در همین دنیاست و انسانها در همین دنیاست که صفت تقوا را کسب میکنند.

    پس باید فقط افرادی که در همین دنیا توبه میکنند و رضایت صاحبان حق را میگیرند مشمول آیه شریفه شوند نه کسانیکه بعد از مرگ و عذاب برزخ و تصفیه روح پاک میشوند... مگر اینکه بگوییم همه افرادی که به بهشت میروند هم سطحند و در یک مقام هستند.


    با سلام و درود

    در بهشت، بهشتیان به کمال رسیده اند لذا هر کسی به بهشت وارد می شود معنایش این است که قابلیت این صفات را دارد.

    اما مهم این است که چه کسی می تواند بهشتی شود.

    بطور مسلم کسی که حقوق الهی و حق الناس به گردن دارد نمی تواند به این قابلیت برسد.

    و بطور مسلم کسی که به بهشت راه پیدا کرده است، یا قابلیت آن را داشته و یا مشمول عنایت و عفو الهی قرار گرفته است. در هر صورت، هیچ بی عدالتی و ناحقی ای صورت نگرفته است.

    مطلب دیگر این که نمی توان در مورد بهشتی یا جهنمی بودن کسی قضاوت کرد چرا که علم آن فقط نزد خداوند است. پس نمی توان در مورد کسی که بهشتی شده است بگوییم سزاوار نبوده است.

    از طرفی برای بهشتیان و جهنمیان، درجات و مراتبی است:

    «وَ لِكُلٍّ دَرَجاتٌ مِمَّا عَمِلُوا وَ لِيُوَفِّيَهُمْ أَعْمالَهُمْ وَ هُمْ لا يُظْلَمُونَ»؛ و براى هر كدام از آنها درجاتى است بر طبق اعمالى كه انجام داده ‏اند، تا خداوند كارهايشان را بى‏ كم و كاست به آنان تحويل دهد و به آنها هيچ ستمى نخواهد شد! (احقاف، 19)

    چرا خداوند در بهشت کینه ها را از دل مؤمنان می زداید؟

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  15. صلوات ها 2


  16. #8

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    2,599
    حضور
    54 روز 8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6491



    نقل قول نوشته اصلی توسط میقات نمایش پست ها


    با سلام و درود
    از طرفی برای بهشتیان و جهنمیان، درجات و مراتبی است:

    «وَ لِكُلٍّ دَرَجاتٌ مِمَّا عَمِلُوا وَ لِيُوَفِّيَهُمْ أَعْمالَهُمْ وَ هُمْ لا يُظْلَمُونَ»؛ و براى هر كدام از آنها درجاتى است بر طبق اعمالى كه انجام داده ‏اند، تا خداوند كارهايشان را بى‏ كم و كاست به آنان تحويل دهد و به آنها هيچ ستمى نخواهد شد! (احقاف، 19)
    با عرض سلام و تشکر

    پس چاره ای نیست جز اینکه بپذیریم این همنشینی به معنای دائمی آن نیست بلکه همان مراوده و رفت و آمد است نه بیشتر...

    یعنی مثلا مردی که به همسرش ظلم میکند بعید است که این زدودن کینه ها باعث شود که به ناچار در آن جهان هم با هم باشند...درسته؟
    امام خامنه ای: زیر پرچم امیرالمومنین دشمن و دوست آنچنان واضح نبودند. دشمن همان حرفهایی را میزد که دوست میزند...
    آگاهی خود را بالا ببرید. نقش نخبگان و خواص اینست که این بصیرت را نه فقط در خودشان بلکه در دیگران هم بوجود بیاورند. رسا بگویید روشن بگویید، مبین بگویید آنچه را که میفهمید. سعی هم بکنید آنچه را که فهمیده اید درست باشد.

  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 23 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125



    نقل قول نوشته اصلی توسط .امین. نمایش پست ها
    با عرض سلام و تشکر

    پس چاره ای نیست جز اینکه بپذیریم این همنشینی به معنای دائمی آن نیست بلکه همان مراوده و رفت و آمد است نه بیشتر...

    یعنی مثلا مردی که به همسرش ظلم میکند بعید است که این زدودن کینه ها باعث شود که به ناچار در آن جهان هم با هم باشند...درسته؟


    با سلام و درود

    ابتدا باید کسی بهشتی باشد تا به این صفت پاکی دل هم نائل شود لذا کسی که (زن یا شوهر) نتواند به بهشت نائل شود، چنین صفتی هم پیدا نمی کند.

    انسان ها در صورتی می توانند با هم باشند که مراتب مساوی هم داشته باشند. لذا زن و شوهر نیز در صورت داشتن مراتب یکسان می توانند با هم باشند.

    مطلب دیگر این که اجبار و اکراهی در بهست نیست بلکه هر چه هست مورد علاقه و دلخواه بهشتیان است. هر چه آن ها بخواهند، آن می شود:

    «وَ فيها ما تَشْتَهيهِ الْأَنْفُسُ وَ تَلَذُّ الْأَعْيُنُ»؛ و در آن (بهشت) آنچه دلها مى‏ خواهد و چشمها از آن لذت مى ‏برد موجود است‏. (زخرف، 71)

    بنابر این مثلا اگر یکی از زن و شوهر اصلا بهشتی نباشد و یا در مرتبه هم یا مورد علاقه هم نباشند، پیش هم قرار نمی گیرند.

    لذا اگر پیش هم هستند، قطعا مورد علاقه بوده اند و به میل و دلخواه خودشان بوده است.

    در ضمن، بهشتیان و نعمت های بهشت، همیشگی و دائمی هستند، نه موقتی:

    «وَ الَّذِينَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ ... أُوْلَئكَ أَصحابُ الجَنَّةِ هُمْ فِيهَا خَلِدُونَ وَ نَزَعْنَا مَا فىِ صُدُورِهِم مِّنْ غِلٍ‏ّ»؛ و كسانى كه ايمان آورده و اعمال صالح انجام داده ‏اند ... آنها اهل بهشتند و جاودانه در آن خواهند ماند. و آنچه در دلها از كينه و حسد دارند، بر مى ‏كنيم. (اعراف، 42-43)




    ویرایش توسط میقات : ۱۳۹۳/۰۱/۰۶ در ساعت ۰۱:۴۸
    چرا خداوند در بهشت کینه ها را از دل مؤمنان می زداید؟

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    2,599
    حضور
    54 روز 8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6491



    نقل قول نوشته اصلی توسط میقات نمایش پست ها

    در ضمن، بهشتیان و نعمت های بهشت، همیشگی و دائمی هستند، نه موقتی:
    «وَ الَّذِينَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ ... أُوْلَئكَ أَصحابُ الجَنَّةِ هُمْ فِيهَا خَلِدُونَ وَ نَزَعْنَا مَا فىِ صُدُورِهِم مِّنْ غِلٍ‏ّ»؛ و كسانى كه ايمان آورده و اعمال صالح انجام داده ‏اند ... آنها اهل بهشتند و جاودانه در آن خواهند ماند. و آنچه در دلها از كينه و حسد دارند، بر مى ‏كنيم. (اعراف، 42-43)
    سلام علیکم

    منظور بنده از دائمی نبودن این همنشینی همان بود که فرمودید همه بهشتیان در یک رتبه و مقام نیستند. یعنی الزامی نیست افرادی که بخشیده شده اند هم رتبه باشند تا با هم همنشین شوند.

    باتشکر
    امام خامنه ای: زیر پرچم امیرالمومنین دشمن و دوست آنچنان واضح نبودند. دشمن همان حرفهایی را میزد که دوست میزند...
    آگاهی خود را بالا ببرید. نقش نخبگان و خواص اینست که این بصیرت را نه فقط در خودشان بلکه در دیگران هم بوجود بیاورند. رسا بگویید روشن بگویید، مبین بگویید آنچه را که میفهمید. سعی هم بکنید آنچه را که فهمیده اید درست باشد.

  21. صلوات ها 2


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۳/۰۹/۰۹, ۱۴:۲۸ : 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود