صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: کتابسوزی

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    650
    حضور
    12 روز 21 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    2
    گالری
    12
    صلوات
    1149

    کتابسوزی




    با سلام.

    1.کهنترین سندی که به سوزانده شدن کتابهای ایرانیان توسط اعراب اشاره دارد، چیست؟

    2.روایات مربوط به سوزانده شدن کتابهای ایرانیان، چقدر اعتبار دارند؟

    با تشکر

  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    4,062
    حضور
    21 روز 10 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11165



    با نام الله





    کتابسوزی








    کارشناس بحث: استاد مقداد



    دلی که نشد خانه یاس نرگس

    خراب است و و یران صفایی ندارد








  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات تاریخی
    نوشته
    1,739
    حضور
    26 روز 19 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    4711



    نقل قول نوشته اصلی توسط مسلمان ایرانی نمایش پست ها
    با سلام.

    1.کهنترین سندی که به سوزانده شدن کتابهای ایرانیان توسط اعراب اشاره دارد، چیست؟

    2.روایات مربوط به سوزانده شدن کتابهای ایرانیان، چقدر اعتبار دارند؟

    با تشکر
    با عرض سلام و ادب

    درباره اين تهمت بي اساسي كه برخي به اعراب مسلمان نسبت داده اند،مطالبي عرض مي كنم:

    اين موضوع از جمله مسائلي است که عده اي با طرح آن در پي بد نام کردن مسلمانان و مخالف علم و دانش نشان دادن اسلام و مسلمانان هستند، در اطراف اين مسئله كه واقعا در ايران كتابخانه ‏ها بوده و تاسيسات‏ علمي از قبيل دبستان و دبيرستان و دانشگاه وجود داشته و همه بدست‏ مسلمانان فاتح به باد رفته است ، آن اندازه گفته و نوشته‏ اند كه براي‏ برخي از افراد ايراني كه خود اجتهادي در اين باب ندارند كم كم به صورت‏ يك اصل مسلم در آمده است .

    اما واقعیت این است که در مورد كتابسوزي ايران برخي قرائن خارجي در كار است که نادرست بودن این موضوع را تأیید می کند:
    يكي اينكه اساساً تاريخ وجود كتابخانه‎اي را در ايران ضبط نكرده است، بر خلاف كتابخانه اسكندريه كه وجود چنين كتابخانه‎اي در سالهاي ميان سه قرن قبل از ميلاد تا حدود چهار قرن بعد از ميلاد قطعي تاريخ است. اگر در ايران كتابخانه هائي وجود مي‎داشت، فرضاً سوختن آنها ضبط نشده بود، اصل وجود كتابخانه ضبط مي‎شد، خصوصاً با توجه به اينكه مي دانيم اخبار ايران و تاريخ ايران بيش از هر جاي ديگر در تواريخ اسلامي بوسيلۀ خود ايرانيان يا اعراب ضبط شده است.

    ديگر اينكه در ميان ايرانيان يك جريان خاص پديد آمد كه ايجاب مي‎كرد اگر كتابسوزي در ايران رخ داده باشد حتماً ضبط شود و با آب و تاب فراوان هم ضبط شود و آن جريان شعوبيگري است. شعوبيگري هر چند در ابتدا يك نهضت مقدس اسلامي عدالتخواهانه و ضد تبعيض بود، ولي بعدها تبديل شد به يك حركت نژاد پرستانه وضد عرب. ايرانيان شعوبي مسلك، كتابها در مثالب و معايب عرب نوشتند و هرجا نقطه ضعفي از عرب سراغ داشتند با آب و تاب فراوان مي‎نوشتند و پخش مي‎كردند: جزئياتي از لابلاي تاريخ پيدا مي‎كردند و از سير تا پياز فروگذار نمي‎كردند.اگر عرب چنين نقطه ضعف بزرگي داشت كه كتابخانها را آتش زده بود، خصوصاً كتابخانه ايران را، محال و ممتنع بود كه شعوبيه كه در قرن دوم هجري اوج گرفته بودند و بني‎العباس به حكم سياست ضد اموي و ضد عربي كه داشتند به آنها پر و بال مي‎دادند درباره‎اش سكوت كنند، بلكه يك كلاغ را صد كلاغ كرده و جار و جنجال راه مي‎انداختند، و حال آنكه شعوبيه تفوّه به اين مطلب نكرده‎اند و اين خود دليل قاطعي است بر افسانه بودن قصه كتابسوزي ايران.

    نکته مهم و قابل توجّه این است که تا قرن هفتم هجري يعني حدود ششصد سال بعد از فتح ايران و مصر ، در هيچ مدركي ( چه اسلامي وچه غير اسلامي) سخن از كتابسوزي مسلمين نيست. براي اولين بار درقرن هفتم اين مساله طرح مي‎شود. كساني كه طرح كرده‎اند اولاً هيچ مدرك و مأخذي نشان نداده‎اند و طبعا از اين جهت نقلشان اعتبار تاريخي ندارد، و اگر هيچ ضعفي جز اين يك ضعف نبود، براي بي اعتباري نقل آنها كافي بود.ابن خلدون هم كه شما اين دروغ تاريخي را از ايشان نقل كرده ايد،متوفاي سال 808 هجري قمري است.

    تازه همه آنها به استثناي ابوالفرج و قفطي، وجود شايعه‎اي را بر زبانها روايت كرده‎اند نه وقوع حادثه را، و در شريعت روايت و قانون نقل تاريخي، هرگاه مورخ به جاي نقل حادثه‎اي، «بر سر زبانها بودن» آن حادثه را نقل كند، به جاي آنكه بگويد چنين حادثه‎اي واقع شده بگويد «گفته مي شود چنين حادثه اي واقع شده» نشانۀ اين است كه حتي خود گوينده اعتمادي به وقوع آن حادثه ندارد.


    کتابسوزی
    خدا یک علی(ع) داشت،الحمدلله آن هم امام ما شد.« مرحوم آیت الله شیخ محمد کوهستانی»

  7. صلوات ها 5


  8. #4

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    650
    حضور
    12 روز 21 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    2
    گالری
    12
    صلوات
    1149



    نقل قول نوشته اصلی توسط مقداد نمایش پست ها


    نکته مهم و قابل توجّه این است که تا قرن هفتم هجري يعني حدود ششصد سال بعد از فتح ايران و مصر ، در هيچ مدركي ( چه اسلامي وچه غير اسلامي) سخن از كتابسوزي مسلمين نيست. براي اولين بار درقرن هفتم اين مساله طرح مي‎شود. كساني كه طرح كرده‎اند اولاً هيچ مدرك و مأخذي نشان نداده‎اند و طبعا از اين جهت نقلشان اعتبار تاريخي ندارد، و اگر هيچ ضعفي جز اين يك ضعف نبود، براي بي اعتباري نقل آنها كافي بود.ابن خلدون هم كه شما اين دروغ تاريخي را از ايشان نقل كرده ايد،متوفاي سال 808 هجري قمري است.
    با سلام و تشکر.

    لطفاً بفرمایید این مورخ قرن هفتمی که برای اوّلین بار مسئله را ذکر کرده است، کیست؟ ابن خلدون که بنا به فرمایش شما، در قرنهای هشت و نه می زیسته است.

  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعات تاریخی
    نوشته
    1,739
    حضور
    26 روز 19 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    4711



    نقل قول نوشته اصلی توسط مسلمان ایرانی نمایش پست ها
    با سلام و تشکر.

    لطفاً بفرمایید این مورخ قرن هفتمی که برای اوّلین بار مسئله را ذکر کرده است، کیست؟ ابن خلدون که بنا به فرمایش شما، در قرنهای هشت و نه می زیسته است.
    با عرض سلام و ادب

    قبل از هر چیز بابت تأخیر بوجود آمده از محضر شما پوزش می طلبم.

    اما پاسخ سوال شما:

    در هیچیک از کتب اسلامی یا مسیحی یا یهودی و غیر اینها که قبل از جنگهای صلیبی تالیف شده نامی از کتابسوزی اسکندریه یا ایران در میان نیست.

    تنها در اواخر قرن ششم هجری و اوایل قرن هفتم است که برای اولین بار عبداللطیف بغدادی که مردی مسیحی است در کتابی بنام " الافاده و الاعتبار فی الامور المشاهده و الحوادث المعاینه بارض مصر " که موضوع آن امور و حوادثی است که شخصا مشاهده کرده است و در حقیقت سفرنامه است،به این موضوع اشاره کرده است.

    البته عبدالطیف به ماجرای آتش زدن کتابخانه های مصر توسط مسلمانان اشاره می کند و اشاره ای به کتابخانه های ایران ندارد،در مورد کتابخانه های ایران اولین بار ابن خلدون این ماجرا را نقل کرده است.

    کتابسوزی
    خدا یک علی(ع) داشت،الحمدلله آن هم امام ما شد.« مرحوم آیت الله شیخ محمد کوهستانی»

  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۹
    نوشته
    516
    حضور
    2 روز 21 ساعت 9 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    2
    صلوات
    1159



    عرضی خدمت مسئولین سایت و جناب کارشناس محترم داشتم
    این سوالها بارها در تاپیک مطرح شده و جواب داده شده است ، سوالاتی از سوی اسلام ستیزی در با روی کرد ملی گرایانه مطرح میشود ، خواهشی که دارم این است به تاپیکهای بحث شده ارجاع دهند چون بعضی از افراد(منظورم مسلمان ایرانی نیست) با مطرح کردن بحث فقط منظورشان شیوع شبهه است ، بسیاری از سوالاتی که دوباره این بزرگوار مطرح می کند قبلا بحث شده هم ایشان قبل از ایجاد تاپیک در سایت جستجو کنند و اگر جواب بود تاپیک جدیدی ایجاد نکنند هم مسئولان و کارشناسان محترم اگر ایشان پیدا نکرد ارجاع دهند
    چون بنده نظرم این است که دامن زدن به این بحثها که جوابش قبلا داده شده خودش اشاعه شبهه است بعضی جز این منظور دیگری ندارد
    از دوست عزیز جناب مسلمان ایرانی معذرت می خواهم می توانید به این تاپیک هم مراجعه کنید

    کتابسوزی زمان حمله مسلمانان به ایران حقیقت داره؟
    لا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكافِرينَ أَوْلِياءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنينَ وَ مَنْ يَفْعَلْ ذلِكَ فَلَيْسَ مِنَ اللَّهِ في شَيْ ءٍ(ال عمران 28)نبايد مؤمنان ، كافران را به جاي مؤمنان به دوستي برگزينند پس هر، كه چنين كند او را با خدا رابطه اي نيست (عربستان در تمام معادلات جهانی در جبهه اسرائیل وامریکا هستند برادران اهل سنت تفکر کنید)

  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    تدریس؛ تحقیق
    نوشته
    1,315
    حضور
    25 روز 21 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    109
    آپلود
    2
    گالری
    74
    صلوات
    3896



    نقل قول نوشته اصلی توسط مقداد نمایش پست ها
    نکته مهم و قابل توجّه این است که تا قرن هفتم هجري يعني حدود ششصد سال بعد از فتح ايران و مصر ، در هيچ مدركي ( چه اسلامي وچه غير اسلامي) سخن از كتابسوزي مسلمين نيست. براي اولين بار درقرن هفتم اين مساله طرح مي‎شود. كساني كه طرح كرده‎اند اولاً هيچ مدرك و مأخذي نشان نداده‎اند و طبعا از اين جهت نقلشان اعتبار تاريخي ندارد، و اگر هيچ ضعفي جز اين يك ضعف نبود، براي بي اعتباري نقل آنها كافي بود.ابن خلدون هم كه شما اين دروغ تاريخي را از ايشان نقل كرده ايد،متوفاي سال 808 هجري قمري است.
    از آنجایی که به نظر میرسد کارشناسان این سایت نرم افزاری دارند که پاسخ سوالات را از آن کپی می کنند، من هم پاسخ خود را از پستی دیگر در همین سایت کپی می کنم!!!

    ابوريحان بيرونی در " الاثار الباقيه " درباره خوارزم می‏نويسد كه‏ : چون قتيبه بن مسلم دوباره خوارزم را پس از مرتد شدن اهالی فتح كرد" ، اسكجموك را برايشان والی گردانيد .
    و قتيبه هر كس كه خط خوارزمی‏ می‏دانست و از اخبار و اوضاع ايشان آگاه بود و از علوم ايشان مطلع ، به كلی فانی و معدوم الاثر كرد و ايشان را در اقطار ارض‏ متفرق ساخت و لذا اخبار و اوضاع ايشان به درجه‏ای مخفی و مستور مانده‏ است كه به هيچ وجه وسيله‏ای برای شناختن حقايق امور در آن كشور بعد از ظهور اسلام در دست نيست [1] " ايضا ابوريحان در همان كتاب نويسد : " و چون قتيبه بن مسلم نويسندگان ايشان ( خوارزميان ) را هلاك كرد و هربدان ايشانرا بكشت و كتب و نوشته‏های آنانرا بسوخت ، اهل خوارزم امی‏ ماندند و در اموری كه محتاج اليه ايشان بود فقط به محفوظات خود اتكا كردند ، و چون مدت متمادی گرديد و روزگار دراز بر ايشان بگذشت امور جزئی مورد اختلاف را فراموش كردند و فقط مطالب كلی مورد اتفاق در حافظه‏ آنان باقيماند [2]

    1- نقل از الاثار الباقيه ، چاپ ليدن صفحه 30.
    2- رجوع به رساله " پيامبر امی " نوشته مرتضی مطهری .


    این کتاب در سال 390 نوشته شده است! که ادعای شما درباره عدم وجود مدرک قدیمی را باطل می کند

    اما این که می فرمایید به کتب دست نزده اند و ... . شما تلویزیون دارید؟ اینترنت را خداوند برای چه خلق کرده است؟ هنوز مدت زیادی نیست که بزرگترین کتابخانه لیبی در آتش سوخت. به جرم وجود کتب به زعم ایشان مشرکین (شیعیان) و تصاویر نابودی قبور و نبش آن را هم خودم در این سایت گذاشتم. تصاویر آتش زدن مساجد شیعیان و حسینیه هایشان در سوریه را نمی بینید؟ به آتش کشیدن خانه ها و کلیساها توسط همین ها را نمی بینید؟ آنهم در قرن 21، حال در 1400 سال پیش چگونه بودند خدا می داند.
    در عین حال تفکر آنان هنوز هم به قوت خود باقی است، پس من دلیلی برای عدم پذیرش گزارش های متعدد مورخین نمی بینم.

    ویرایش توسط Anoushiravan : ۱۳۹۳/۰۱/۲۵ در ساعت ۰۰:۰۴
    وَالَّذِينَ إِذَا فَعَلُواْ فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُواْ أَنْفُسَهُمْ ذَكَرُواْ اللّهَ فَاسْتَغْفَرُواْ لِذُنُوبِهِمْ وَمَن يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ اللّهُ
    دعام کنید
    للَّهِ مِنْ عِبادِهِ خِيَرَتانِ، فَخِيَرَتُهُ مِنَ الْعَرَبِ قُرَيْشٌ وَمِنَ الْعَجَمِ فارْسٌ.
    از بندگان خدا دو گروه برگزيده و نيكو هستند. بندگان نيكو و برگزيده عرب، قريش مى‏باشد و بندگان نيكو و برگزيده عجم فارس‏ها هستند.
    المناقب، ابن شهر آشوب: 4/ 167؛ بحار الأنوار: 46/ 4؛ ربيع الابرار: 1/ 402402

  15. صلوات ها 3


  16. #8

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    نقل قول نوشته اصلی توسط مسلمان ایرانی نمایش پست ها
    با سلام.

    1.کهنترین سندی که به سوزانده شدن کتابهای ایرانیان توسط اعراب اشاره دارد، چیست؟

    2.روایات مربوط به سوزانده شدن کتابهای ایرانیان، چقدر اعتبار دارند؟

    با تشکر
    با سلام
    لطفا سوال تکراری مطرح نکنید
    بارها و بارها ثابت کردیم چنین چیزی کذب محض است

    http://www.askdin.com/thread5091.html
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  17. صلوات


  18. #9

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۸۹
    نوشته
    10,899
    حضور
    84 روز 13 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    7
    آپلود
    0
    گالری
    18
    صلوات
    40511



    نقل قول نوشته اصلی توسط Anoushiravan نمایش پست ها
    از آنجایی که به نظر میرسد کارشناسان این سایت نرم افزاری دارند که پاسخ سوالات را از آن کپی می کنند، من هم پاسخ خود را از پستی دیگر در همین سایت کپی می کنم!!!

    ابوريحان بيرونی در " الاثار الباقيه " درباره خوارزم می‏نويسد كه‏ : چون قتيبه بن مسلم دوباره خوارزم را پس از مرتد شدن اهالی فتح كرد" ، اسكجموك را برايشان والی گردانيد .
    و قتيبه هر كس كه خط خوارزمی‏ می‏دانست و از اخبار و اوضاع ايشان آگاه بود و از علوم ايشان مطلع ، به كلی فانی و معدوم الاثر كرد و ايشان را در اقطار ارض‏ متفرق ساخت و لذا اخبار و اوضاع ايشان به درجه‏ای مخفی و مستور مانده‏ است كه به هيچ وجه وسيله‏ای برای شناختن حقايق امور در آن كشور بعد از ظهور اسلام در دست نيست [1] " ايضا ابوريحان در همان كتاب نويسد : " و چون قتيبه بن مسلم نويسندگان ايشان ( خوارزميان ) را هلاك كرد و هربدان ايشانرا بكشت و كتب و نوشته‏های آنانرا بسوخت ، اهل خوارزم امی‏ ماندند و در اموری كه محتاج اليه ايشان بود فقط به محفوظات خود اتكا كردند ، و چون مدت متمادی گرديد و روزگار دراز بر ايشان بگذشت امور جزئی مورد اختلاف را فراموش كردند و فقط مطالب كلی مورد اتفاق در حافظه‏ آنان باقيماند [2]

    1- نقل از الاثار الباقيه ، چاپ ليدن صفحه 30.
    2- رجوع به رساله " پيامبر امی " نوشته مرتضی مطهری .


    این کتاب در سال 390 نوشته شده است! که ادعای شما درباره عدم وجود مدرک قدیمی را باطل می کند

    اما این که می فرمایید به کتب دست نزده اند و ... . شما تلویزیون دارید؟ اینترنت را خداوند برای چه خلق کرده است؟ هنوز مدت زیادی نیست که بزرگترین کتابخانه لیبی در آتش سوخت. به جرم وجود کتب به زعم ایشان مشرکین (شیعیان) و تصاویر نابودی قبور و نبش آن را هم خودم در این سایت گذاشتم. تصاویر آتش زدن مساجد شیعیان و حسینیه هایشان در سوریه را نمی بینید؟ به آتش کشیدن خانه ها و کلیساها توسط همین ها را نمی بینید؟ آنهم در قرن 21، حال در 1400 سال پیش چگونه بودند خدا می داند.
    در عین حال تفکر آنان هنوز هم به قوت خود باقی است، پس من دلیلی برای عدم پذیرش
    زارش های متعدد مورخین نمی بینم.
    با سلام
    اولا که لطف
    کنید و مطالب را بدقت بخوانید !!


    کتابسوزی زمان حمله مسلمانان به ایران حقیقت داره؟


    و در مورد تاریخ لطفا سخنان خودتان را سندی کنید !
    به بخشید اما این ادله مغلطه ای بیش نیست !!و دست تحریف و دروغ پردازیهای عده ای که مغرضانه تاریخ را دنبال میکنند رو میکند !
    بنده دو سوال از شما میکنم که خود شما به صحت این قضیه بیشتر پی ببرید !!
    ۱-لطفا جای این کتابخانه بزرگ را با استناد با مدارک تاریخی برای بنده عنوان کنید !
    ۲-نام دانشمندان ایرانی را قبل از ورود اسلام به ایران برای بنده عنوان کنید!!
    پس این همه کتاب دانشمنداش کجا بوده اند در تاریخ !!
    آیا نام آنها هم از سینه مردم آتش زاده اند ؟
    چطور وقتی از زرتشتیان و آنها که سینه چاکی میکنند برای ایران باستان ,دست به هر ترفندی میزند که گفتار خود را ثابت کنند از کتاب گرفته تا .....سینه به سینه به موبدان زرتشتی رسیده !!
    اما اسم چندین دانشمند در سینه ها آتش گرفته !!عجیب است

    ویرایش توسط رضا : ۱۳۹۳/۰۱/۲۴ در ساعت ۱۶:۰۴
    حسن خزّاز گفت:از امام رضا ( عليه السّلام ) شنيدم كه فرمود:
    بعضى از كسانى كه ادّعاى محبّت و دوستى ما را دارند،ضررشان براى شيعيان ما از دجّال بيشتر است.
    حسن گفت: عرض كردم اى پسر رسول خدا( صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم ) به چه علّت؟فرمود: به خاطر دوستى‏شان با دشمنان ما و دشمنى‏شان با دوستان ما. و هر گاه چنين شود، حقّ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق باز شناخته نشود.
    ( صفات الشيعه ص 8 )

  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    650
    حضور
    12 روز 21 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    2
    گالری
    12
    صلوات
    1149



    نقل قول نوشته اصلی توسط رضا نمایش پست ها
    با سلام
    اولا که لطف
    کنید و مطالب را بدقت بخوانید !!


    کتابسوزی زمان حمله مسلمانان به ایران حقیقت داره؟


    و در مورد تاریخ لطفا سخنان خودتان را سندی کنید !
    به بخشید اما این ادله مغلطه ای بیش نیست !!و دست تحریف و دروغ پردازیهای عده ای که مغرضانه تاریخ را دنبال میکنند رو میکند !
    بنده دو سوال از شما میکنم که خود شما به صحت این قضیه بیشتر پی ببرید !!
    ۱-لطفا جای این کتابخانه بزرگ را با استناد با مدارک تاریخی برای بنده عنوان کنید !
    ۲-نام دانشمندان ایرانی را قبل از ورود اسلام به ایران برای بنده عنوان کنید!!
    پس این همه کتاب دانشمنداش کجا بوده اند در تاریخ !!
    آیا نام آنها هم از سینه مردم آتش زاده اند ؟
    چطور وقتی از زرتشتیان و آنها که سینه چاکی میکنند برای ایران باستان ,دست به هر ترفندی میزند که گفتار خود را ثابت کنند از کتاب گرفته تا .....سینه به سینه به موبدان زرتشتی رسیده !!
    اما اسم چندین دانشمند در سینه ها آتش گرفته !!عجیب است
    با سلام. این فرمایشات جواب سخن آیدی انوشیروان نیست. کارشناس محترم مدعی شده بودند که اوّلین سند کتابسوزی مربوط به قرن هفت است، ولی ایشان سندی مربوط به قرن 4 را ارائه کرده اند.

    با تشکر

  21. صلوات ها 3


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 2

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود