صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آیا امید و امیدواری فقط ازجانب خداست یا امیدهای شیطانی هم ممکن است وجود داشته باشد؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    علم و تحقيق درمورد انسان و سرنوشت انسان دردست کیست
    نوشته
    642
    حضور
    15 روز 14 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1302

    اشاره آیا امید و امیدواری فقط ازجانب خداست یا امیدهای شیطانی هم ممکن است وجود داشته باشد؟




    بنام او..
    باسلام..

    آیا امید و امیدواری صرفا ازجانب خدا نسبت به بندگان خود میباشد که درقلب و دل هرانسان شکوفه میزند تا او را نسبت به اقدامی دلسرد نموده یا متقابلا نسبت بزندگی یا آینده ای بهتر و روشن تر امیدوارتر و دلگرمتر نماید یا این امید میتواند ازنزد شیطان و صرفا جهت فریب انسان هم باشد ..؟؟

    ممنون میشوم توضیح کاملی داده و اگر سند دینی یا قرآنی هم موجودباشد ارائه نمایید که آیا همه امیدها ازطرف خالق و پروردگاراست یا بین آنها فرق هم خواهدبود و ممکن است دسته ای از این امیدها واهی واز طرف شیطان بوده که به قصدفریب انسانها در دل انسانها ایجاد میشود ..؟؟

    {{مثلادیده میشود که گاهی نسبت به امری مانند وخامت اوضاع اقتصادی یا معیشتی یا زندگیهای مشترک یا مثلا عزیزی که روی تخت بیمارستان رو بموت است یا ..؟؟ یا هزاران نمونه خوب و بد دیگر که در زندگی انسانها اتفاق میفتد یا درشرف اتفاق اند یک امید کوچک یا بزرگ بوجود می آید که همان امید درواقع مانع بسیاری از اقدامات آن شخص یا اشخاص شده یا خواهدشد که انسانها با دلگرمی به همان امید کوچک دست به اقداماتی که نباید بزند نمیزند منجمله خودکشی یا قتل یا جنایت یا دزدی یا انتقام یا ..؟؟ یا اعمالی که ظاهرا ممکن است ضررهایش بیشتر از منافع اش باشند و یا برعکس و یا ..؟؟ و یا ازاین دست نمونه ها یا مثالها..اما درطرف مقابل آیا ممکن است گاهی این مانع بازدارنده یا دلگرم کننده به ضرر خود آن انسان یا انسانها تمام شود ..؟؟}}

    {ممنون و سپاسگذار}

    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۴/۰۹/۱۲ در ساعت ۱۷:۰۶
    باعرض معذرت وبدلیل مشکلات فنی دربرقراری ارتباط سریع،ممکن است پاسخگویی به نقل قولهانیزباتاخیرهمراه شوند.


  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,545
    حضور
    175 روز 7 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58331



    با نام و یاد دوست





    آیا امید و امیدواری فقط ازجانب خداست یا امیدهای شیطانی هم ممکن است وجود داشته باشد؟








    کارشناس بحث: استاد هادی


  5. صلوات ها 6


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    علاقه
    خدا،پیامبر، امام و ...
    نوشته
    1,892
    حضور
    84 روز 3 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6738



    نقل قول نوشته اصلی توسط آینده نمایش پست ها
    آیا امید و امیدواری صرفا ازجانب خدا نسبت به بندگان خود میباشد که درقلب و دل هرانسان شکوفه میزند تا او را نسبت به اقدامی دلسرد نموده یا متقابلا نسبت بزندگی یا آینده ای بهتر و روشن تر امیدوارتر و دلگرمتر نماید یا این امید میتواند ازنزد شیطان و صرفا جهت فریب انسان هم باشد ..؟؟

    ممنون میشوم توضیح کاملی داده و اگر سند دینی یا قرآنی هم موجودباشد ارائه نمایید که آیا همه امیدها ازطرف خالق و پروردگاراست یا بین آنها فرق هم خواهدبود و ممکن است دسته ای از این امیدها واهی واز طرف شیطان بوده که به قصدفریب انسانها در دل انسانها ایجاد میشود ..؟؟
    با سلام و عرض ادب و تقدیر و تشکر بابت پرسش زیبایی که مطرح فرمودید

    قرآن کریم انسان را به امید و امیدواری (به رحمت واسعه الهی) دعوت کرده و ناامیدان را منحصر در گمراهان کرده است: خداوند متعال در قرآن کریم به ما گوشزد کرده است که عموم انسان ها مراقب حالت امید خود نیستند. به سبب ظاهربینی گاه به رحمت خدا امیدوارند و گاه ناامید «وَلَئِنْ أَذَقْنَا الإِنْسَانَ مِنَّا رَحْمَةً ثُمَّ نَزَعْنَاهَا مِنْهُ إِنَّهُ لَیَئُوسٌ كَفُورٌ »(هود، 9) و اگر از جانب خود رحمتى به انسان بچشانیم، سپس آن را از وى سلب كنیم، قطعاً نومید و ناسپاس خواهد بود. لذا امیدوار بودن به رحمت الهی از نشانه‌های ایمان است و تنها گمراهان هستند که از رحمت خدا مأیوس هستند.
    می‌دانیم که شیطان برای گمراه کردن انسان در پیشگاه باری تعالی قسم یاد کرده، لذا از هیچ تلاشی برای اغوای انسان فروگذاری نمی‌کند. «قالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعين‏» (ص 82) [شيطان‏] گفت: پس به عزّت تو سوگند كه همگى را جدّا از راه به در مى ‏برم. یکی از حربه‌های او همان است که ما را از رحمت خداوند سبحان ناامید کند؛ در حدیث مشهور جنود عقل و جهل می‌خوانیم که امیدواری و طمع به خدا جزو لشگریان عقل هستند اما ناامیدی و یأس جزو لشگریان جهل می باشند.(کافی، ج1، ص20) لذا امیدوار بودن، با توکل بر خدا (همراه با عمل به دستورات حضرت حق) سرلوحه انسان است و در هیچ حالتی انسان نباید امید خود را نسبت به خداوند سبحان از دست بدهد.
    «پس از شرک، هیچ گناهی بزرگ تر از یأس نیست، زیرا هر گناهی که از شخص سر می زند تا وقتی که مأیوس نباشد، ممکن است در صدد توبه برآمده و با استغفار آمرزیده شدنی است. یأس سبب جرأت بر جمیع گناهان می گردد؛ چون می گوید: من که معذب(مورد عذاب الهی) خواهم بود، پس چرا خودم را از شهوت دنیا محروم نمایم؟» (شهید دستغیب،گناهان کبیره،ج1،ص77،انتشارات صبا،چاپ آرمان،چاپ ششم،تهران1399ق)
    ویرایش توسط هادی : ۱۳۹۲/۱۲/۱۴ در ساعت ۲۰:۴۰

  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    علاقه
    خدا،پیامبر، امام و ...
    نوشته
    1,892
    حضور
    84 روز 3 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6738



    اما از طرفی شیطان ملعون اگر از راه یأس و ناامیدی نتواند بر بندگان نفوذ کند، به دنبال نقطه مقابل آن یعنی امید می‌رود؛ شاید از راه امید افراطی بتواند به هدف خود برسد. امید افراطی این است که انسان بدون اینکه گامی در جهت اعمال شایسته و الهی بردارد و بدون اینکه دستورات دین مقدس اسلام را بجا بیاورد، خود را مستحق رحمت خدا بداند؛ برای مثال نماز نمی خواند، روزه نمی گیرد از مومنین دست گیری نمی کند، خمس و زکات پرداخت نمی کند و ... اما به رحمت خداوند امیدوار است! معلوم است چنین امیدی از جانب شیطان ملعون است.
    اگر انسان تابع دستورات شرع باشد یقین بداند امیدی که در وی هست از جانب خداست، چون خود خدا در کتاب شریف فرمود «لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّه‏ » (زمر 53) از رحمت خدا نوميد مشويد. اما اگر انسان در خوش خیالی بسر ببرد یعنی بدون هیچ حرکتی، تنها امیدوار باشد یقین بداند این امیدواری از جانب شیطان است.
    صبر در مقابل مشکلات اقتصادی به خاطر خدا و دین اسلام و به خاطر عزت و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی، و صبر در مقابل مصیبت از دست رفته و یا مریض رو بموت و ... و امیدوار بودن به رحمت واسعه الهی از جانب خداست؛ همه این ها امتحان الهی است و صبر در برار خواست و اراده خواندن سبحان زیباست اگر چه ظاهرا و از دید چشم مادی به ضرر انسان تمام بشود، ممکن است انسان با فقر امتحان بشود و فرد دیگری با ثروت امتحان بشود، هر دو در معرض امتحان هستند. هر کدام صبر پیشه کند پیروز میدان است و هر کدام جزع و فزع کند باخته و نعمت عظیمی را از دست داسته است، لذا متضرّر کسی است که از پس امتحان الهی خوب بربیاد.
    ویرایش توسط هادی : ۱۳۹۲/۱۲/۱۴ در ساعت ۲۰:۴۱

  9. صلوات ها 4


  10. #5

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    کسب روزی حلال
    نوشته
    458
    حضور
    7 روز 4 ساعت 30 دقیقه
    دریافت
    22
    آپلود
    1
    گالری
    1
    صلوات
    1768



    هر کدام صبر پیشه کند پیروز میدان است و هر کدام جزع و فزع کند باخته و نعمت عظیمی را از دست داسته است
    جزع و فزع یعنی اعتراض به خدا؟ یا دلشوره و اضطراب؟ یا هردو؟
    تشکر
    به گرد دروغ آنکه گردد بسی
    از او راست باور ندارد کسی

    فردوسی پاکزاد

    پروردگارا صبر ما را بیشتر از طاقت مسئولین سازمان سنجش قرار بده

  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    علاقه
    خدا،پیامبر، امام و ...
    نوشته
    1,892
    حضور
    84 روز 3 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6738



    نقل قول نوشته اصلی توسط اشک قلم نمایش پست ها
    جزع و فزع یعنی اعتراض به خدا؟ یا دلشوره و اضطراب؟ یا هردو؟
    تشکر

    با سلام و عرض ادب
    ضمن تشکر از پرسش زیبایتان
    جزع به معنی بی تابی در مصیبت است قرآن کریم هم به این مسئله اشاره داشته، می فرماید:« إن الانسان خلق هلوعا إذا مسه الشر جزوعا»(معارج،19و 20) به یقین انسان حریص و كم طاقت آفریده شده است، هنگامى كه بدى به او رسد بی تابى مى كند
    جزع انواع مختلفی دارد:
    1.جزعی که از روى نارضایتى به قضا و قدر الهى صورت گیرد. چنین جزعى قطعا حرام است.
    2. جزعى كه در مصیبت هاى عادى (مصیبت هایی که جنبه شخصی دارند) و براى فرونشاندن غم و غصه شخصى صورت مى گیرد. (در این نوع از جزع، هر چند نارضایتى از قضاى الهى در كار نیست، اما هدف و جهت الهى هم ندارد. چنین جزعى نیز به طور مطلق حرام نیست، بلكه به اتفاق فقها مكروه است، مگر برخى موارد از قبیل كندن مو، لطمه و خراش وارد كردن بر سر و صورت و گریبان چاك كردن که حرام می باشد)
    3. جزعى كه در مصیبت اولیاى خدا، براى اظهار خشم و غضب بر دشمنان و برائت جستن از كردار و رفتار آنان و بروز محبت به اولیاى الهى كه در حقیقت همان محبت به خداوند است صورت مى گیرد. (چنین جزعى مستحب و از عبادت هاى بزرگ شمرده مى شود)
    « قَالَ امیر المومنین علیه السلام [عِنْدَ وقُوُفِهِ‏] عَلَى قَبْرِ رَسُولِ اللَّهِ ص سَاعَةَ دَفْنِهِ [دُفِنَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏]- إِنَّ الصَّبْرَ لَجَمِيلٌ إِلَّا عَنْكَ وَ إِنَّ الْجَزَعَ لَقَبِيحٌ إِلَّا عَلَيْكَ» نقل شده که امیرالمؤمنین(ع) هنگام دفن پیامبر (صلى الله علیه و آله) بر سر قبر او فرمود: به راستى صبر نیكو است مگر در مورد شما و همانا جزع قبیح است مگر بر شما(یعنى در مصیبت شما). (نهج البلاغه، سید رضی انتشارات هجرت چاپ قم 1414 چاپ اول ص 527)
    ویرایش توسط هادی : ۱۳۹۲/۱۲/۱۶ در ساعت ۰۱:۳۳

  13. صلوات ها 4


  14. #7

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    علم و تحقيق درمورد انسان و سرنوشت انسان دردست کیست
    نوشته
    642
    حضور
    15 روز 14 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1302



    باسلام..


    نقل قول نوشته اصلی توسط هادی نمایش پست ها
    با سلام و عرض ادب و تقدیر و تشکر بابت پرسش زیبایی که مطرح فرمودید

    قرآن کریم انسان را به امید و امیدواری (به رحمت واسعه الهی) دعوت کرده و ناامیدان را منحصر در گمراهان کرده است: خداوند متعال در قرآن کریم به ما گوشزد کرده است که عموم انسان ها مراقب حالت امید خود نیستند. به سبب ظاهربینی گاه به رحمت خدا امیدوارند و گاه ناامید «وَلَئِنْ أَذَقْنَا الإِنْسَانَ مِنَّا رَحْمَةً ثُمَّ نَزَعْنَاهَا مِنْهُ إِنَّهُ لَیَئُوسٌ كَفُورٌ »(هود، 9) و اگر از جانب خود رحمتى به انسان بچشانیم، سپس آن را از وى سلب كنیم، قطعاً نومید و ناسپاس خواهد بود. لذا امیدوار بودن به رحمت الهی از نشانه‌های ایمان است و تنها گمراهان هستند که از رحمت خدا مأیوس هستند.
    می‌دانیم که شیطان برای گمراه کردن انسان در پیشگاه باری تعالی قسم یاد کرده، لذا از هیچ تلاشی برای اغوای انسان فروگذاری نمی‌کند. «قالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعين‏» (ص 82) [شيطان‏] گفت: پس به عزّت تو سوگند كه همگى را جدّا از راه به در مى ‏برم. یکی از حربه‌های او همان است که ما را از رحمت خداوند سبحان ناامید کند؛ در حدیث مشهور جنود عقل و جهل می‌خوانیم که امیدواری و طمع به خدا جزو لشگریان عقل هستند اما ناامیدی و یأس جزو لشگریان جهل می باشند.(کافی، ج1، ص20) لذا امیدوار بودن، با توکل بر خدا (همراه با عمل به دستورات حضرت حق) سرلوحه انسان است و در هیچ حالتی انسان نباید امید خود را نسبت به خداوند سبحان از دست بدهد.
    «پس از شرک، هیچ گناهی بزرگ تر از یأس نیست، زیرا هر گناهی که از شخص سر می زند تا وقتی که مأیوس نباشد، ممکن است در صدد توبه برآمده و با استغفار آمرزیده شدنی است. یأس سبب جرأت بر جمیع گناهان می گردد؛ چون می گوید: من که معذب(مورد عذاب الهی) خواهم بود، پس چرا خودم را از شهوت دنیا محروم نمایم؟» (شهید دستغیب،گناهان کبیره،ج1،ص77،انتشارات صبا،چاپ آرمان،چاپ ششم،تهران1399ق)






    نقل قول نوشته اصلی توسط هادی نمایش پست ها
    ما از طرفی شیطان ملعون اگر از راه یأس و ناامیدی نتواند بر بندگان نفوذ کند، به دنبال نقطه مقابل آن یعنی امید می‌رود؛ شاید از راه امید افراطی بتواند به هدف خود برسد. امید افراطی این است که انسان بدون اینکه گامی در جهت اعمال شایسته و الهی بردارد و بدون اینکه دستورات دین مقدس اسلام را بجا بیاورد، خود را مستحق رحمت خدا بداند؛ برای مثال نماز نمی خواند، روزه نمی گیرد از مومنین دست گیری نمی کند، خمس و زکات پرداخت نمی کند و ... اما به رحمت خداوند امیدوار است! معلوم است چنین امیدی از جانب شیطان ملعون است.
    اگر انسان تابع دستورات شرع باشد یقین بداند امیدی که در وی هست از جانب خداست، چون خود خدا در کتاب شریف فرمود «لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّه‏ » (زمر 53) از رحمت خدا نوميد مشويد. اما اگر انسان در خوش خیالی بسر ببرد یعنی بدون هیچ حرکتی، تنها امیدوار باشد یقین بداند این امیدواری از جانب شیطان است.
    صبر در مقابل مشکلات اقتصادی به خاطر خدا و دین اسلام
    نقل قول نوشته اصلی توسط هادی نمایش پست ها
    و به خاطر عزت و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی، و صبر در مقابل مصیبت از دست رفته و یا مریض رو بموت و ... و امیدوار بودن به رحمت واسعه الهی از جانب خداست؛ همه این ها امتحان الهی است و صبر در برار خواست و اراده خواندن سبحان زیباست اگر چه ظاهرا و از دید چشم مادی به ضرر انسان تمام بشود، ممکن است انسان با فقر امتحان بشود و فرد دیگری با ثروت امتحان بشود، هر دو در معرض امتحان هستند. هر کدام صبر پیشه کند پیروز میدان است و هر کدام جزع و فزع کند باخته و نعمت عظیمی را از دست داسته است، لذا متضرّر کسی است که از پس امتحان الهی خوب بربیاد.





    واقعا چه پاسخهای خوب و جامع و کاملی که بنوعی راه را بر طرح هر شک و شبه و سوال دیگری بسته اند ..

    بنابراین و با اینحساب نباید به هر امیدی دلخوش نماییم و آنرا رحمت یا محبتی ازجانب خدا بدانیم که ممکن است این امید ازجانب شیطان هم در دل و ذهن انسان هم ریشه دوانده باشد..؟؟ درسته ..؟؟

    {البته متنهایی که قرمز نموده ام هنوز بنوعی جای سوال دارند اما فعلا متنی را که آبی رنگ نموده ام میپرسم ..

    ابتدا آیا سند قرآنی یا روایی هم وجود دارد که شیطان از راه امیدوارنمودن انسانها درصدد فریب آنان برآمده یا برخواهدآمد یا این فقط یک حدس و احتمال بوده یا خواهدبود..؟؟} {چون این میتواند نقش تعیین کننده ای داشته باشد که چگونه ممکن است خداوند اجازه ورود شیطان به حریمی به این مهمی و سرنوشت ساز را داده باشد ..؟؟ به این دلیل که از طرفی ناامیدی را گناه کبیره خوانده و بلکه اینهمه تاکید بر ناامید نشدن ازدرگاه حق تعالی و ..؟؟
    و اما ازطرفی هم بنوعی با این اشاره شما استادبزرگوار ، دلخوش نکردن یا امید نبستن به امید پایش بوسط کشیده یا بازشده ..!! بااین حساب انسانها میتوانند به امید و امیدواری هم پشت نموده و آنرا شیطانی بخوانند و الان دراینجا مهم همین است که ازکجا باید فرق این دو را شناخت ..؟؟ درجاییکه هم خدا حضوردارد و هم ابلیس،واقعاتصمیمگیری برای انسان این موجود نادان و ناتوان سخت و دشوار نخواهدشد ..؟؟




    {باسپاس}

    ویرایش توسط آینده : ۱۳۹۲/۱۲/۱۷ در ساعت ۱۲:۳۰ دلیل: تصحیح متن
    باعرض معذرت وبدلیل مشکلات فنی دربرقراری ارتباط سریع،ممکن است پاسخگویی به نقل قولهانیزباتاخیرهمراه شوند.


  15. صلوات ها 3


  16. #8

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۲
    نوشته
    2,567
    حضور
    38 روز 6 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4375



    نقل قول نوشته اصلی توسط آینده نمایش پست ها
    بنام او..
    باسلام..

    آیا امید و امیدواری صرفا ازجانب خدا نسبت به بندگان خود میباشد که درقلب و دل هرانسان شکوفه میزند تا او را نسبت به اقدامی دلسرد نموده یا متقابلا نسبت بزندگی یا آینده ای بهتر و روشن تر امیدوارتر و دلگرمتر نماید یا این امید میتواند ازنزد شیطان و صرفا جهت فریب انسان هم باشد ..؟؟

    ممنون میشوم توضیح کاملی داده و اگر سند دینی یا قرآنی هم موجودباشد ارائه نمایید که آیا همه امیدها ازطرف خالق و پروردگاراست یا بین آنها فرق هم خواهدبود و ممکن است دسته ای از این امیدها واهی واز طرف شیطان بوده که به قصدفریب انسانها در دل انسانها ایجاد میشود ..؟؟

    {{مثلادیده میشود که گاهی نسبت به امری مانند وخامت اوضاع اقتصادی یا معیشتی یا زندگیهای مشترک یا مثلا عزیزی که روی تخت بیمارستان رو بموت است یا ..؟؟ یا هزاران نمونه خوب و بد دیگر که در زندگی انسانها اتفاق میفتد یا درشرف اتفاق اند یک امید کوچک یا بزرگ بوجود می آید که همان امید درواقع مانع بسیاری از اقدامات آن شخص یا اشخاص شده یا خواهدشد که انسانها با دلگرمی به همان امید کوچک دست به اقداماتی که نباید بزند نمیزند منجمله خودکشی یا قتل یا جنایت یا دزدی یا انتقام یا ..؟؟ یا اعمالی که ظاهرا ممکن است ضررهایش بیشتر از منافع اش باشند و یا برعکس و یا ..؟؟ و یا ازاین دست نمونه ها یا مثالها..اما درطرف مقابل آیا ممکن است گاهی این مانع بازدارنده یا دلگرم کننده به ضرر خود آن انسان یا انسانها تمام شود ..؟؟}}

    {ممنون و سپاسگذار}
    سلام
    حس امیدواری تابع ذهنیت انسان واهداف و برنامه ها و عقاید اوست لذا هر امیدواری از سوی خدا نیست چون ممکن است فرد در خصوص تحقق یک هدف غیر الهی امیدوار شود
    یا علیم

    این قرن ، قرن اسلام است
    امام خامنه ای



  17. صلوات ها 4


  18. #9

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    مهدی فاطمه
    نوشته
    736
    حضور
    14 روز 5 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    128
    صلوات
    3331



    سلام امید واقعی فقط از طرف خداس شیطان برای اینکه انسان رو ازخدادور بکنه امید الکی به آدم میده ووقتی توی کار حکمتی باشه ونشه کسی که ایمانش ضعیف باشه نسبت به خدا ناامید میشه.توترجمه وتفاسیر قرآن هم بخوبی قابل مشاهده است.یکی از امیدهای الکی که میده اینه که یکی گناه میکنه یا نماز نمیخونه هی شیطون درگوشش میخونه خدا ارحم الراحمینه میبخشه و....بله خدا ارحم الراحمینه بنده هاشو دوست داره تا جایی که خودش فرموده اگه بنده هام میدونستن عشق من بهشون چقدره ازشدت عشق درجا جان میدادند ولی این امید الکیه که آدم گناه کنه واز این صفت خداسوءاستفاده کنه.پس روز جزا برای چیه؟کلا شیطون ازاین کلکا میزنه
    اَینَ الطّالــــِبُ بِدَمِ المَقــــتُولِ بِکَــــربَلا

    گروه رایحۀ بهشتی



    [SIGPIC][/SIGPIC]

  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    علم و تحقيق درمورد انسان و سرنوشت انسان دردست کیست
    نوشته
    642
    حضور
    15 روز 14 ساعت 50 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1302



    باسلام..

    نقل قول نوشته اصلی توسط یامهدی مددی نمایش پست ها
    امید واقعی

    و عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز ..

    دقیقا موضوع بر سر همین است که این واقعی بودن را از کجا باید بهش مطمئن باشیم یا مطمئن شویم..؟؟

    یعنی چگونه میشود یا میتوان فرق بین امید الهی و امید شیطانی گذاشت ..؟؟ {البته با در نظر گرفتن این واقعیت غیر انکار که همه آدمها به یک نسبت یا اندازه دانا و توانا نیستند که از همه نیز به یک اندازه انتظار داشت تا فرق بین امید الهی با امید شیطانی را شناخته و مراقب خود و زندگی خود باشند .. درسته ..؟؟

    {{البته در مورد اینکه فرمودید انسان نباید گناه بکنه که بعد بگوید خدا بخشنده و مهربان است {یابرعکس و مهربان و بخشنده} اینهم باید دید که این انسان چه گناهی را و چگونه و با چه نیتی مرتکب شده یا خواهدشد .. مثلا ممکن است گناهی خودخواسته نباشد و بدون اراده خود آن انسان شکل یا صورت گرفته باشد {مثلا یا بعنوان مثال ، برخورد یا تصادف منجربه مرگ یک انسان یا یک کودک بی گناه} که دراینصورت،هم راه توبه باز است و هم امیدواری به بخشایش خداوند بجا و درست خواهدبود}



    {باسپاس}

    باعرض معذرت وبدلیل مشکلات فنی دربرقراری ارتباط سریع،ممکن است پاسخگویی به نقل قولهانیزباتاخیرهمراه شوند.


  21. صلوات ها 3


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود