صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: آيا اين نظر كه همه علوم در قرآن وجود دارند، ادعاى درستى است يا نه؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    نوشته
    307
    حضور
    13 روز 4 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    31
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    2218

    آيا اين نظر كه همه علوم در قرآن وجود دارند، ادعاى درستى است يا نه؟





    «وَ عِنْدَهُ مَفاتِحُ الْغَيْبِ لا يَعْلَمُها إِلاَّ هُوَ وَ يَعْلَمُ ما فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ ما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلاَّ يَعْلَمُها وَ لا حَبَّةٍ فِي ظُلُماتِ الْأَرْضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لا يابِسٍ إِلاَّ فِي كِتابٍ مُبِينٍ»
    انعام (6)، آيه 59.

    ؛ «كليدهاى غيب، تنها نزد اوست و جز خداوند، كسى آن را نمى‏داند. آن چه در خشكى و درياست، مى‏داند و هيچ برگى از درخت ساقط نمى‏شود، مگر اين كه خدا آن را مى‏داند و هيچ راهنمايى در تاريكى‏هاى زمين و هيچ تر و خشكى نيست؛ مگر اين كه در كتاب مبين ثبت است».

    چند ديدگاه، در اين باره وجود دارد كه عبارتند از:

    1. ديدگاه حداكثرى؛

    بنابراين ديدگاه، تمام علوم در قرآن موجودند؛ به دليل آيه مذكور و آيه 88 سوره نحل كه مى‏فرمايد: «وَ نَزَّلْنا عَلَيْكَ الْكِتابَ تِبْياناً لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ»؛ «ما كتاب را
    بر تو نازل كرديم كه روشن كننده هر چيزى است». از اين رو، همگان مى‏توانند با سعى و تلاش خود و متناسب با رشته تخصصى خود، حتى دانش‏هاى مختلف شيمى و فيزيك را از قرآن استخراج كنند و حقايق را كشف كنند.
    اسكندرانى در «كشف الاسرار النورانيه»، طنطاوى در كتاب «الجواهر فى تفسير القرآن» و ابن كثير در «تفسير القرآن العظيم» و ملا محسن فيض كاشانى، از اين گروهند.

    2. ديدگاه حداقلى؛

    بنابراين ديدگاه، قرآن تنها به بيان عقايد و ارزش‏ها پرداخته است و طرح مسائل علمى با قدسى بودن قرآن و دين، سازگار نيست. عبدالكريم سروش در «فربه‏تر از ايدئولوژى» از اين گروه است.
    ناگفته نماند كه طرح مسائل علمى در قرآن، با قدسى بودن آن منافات ندارد؛ چنان كه ظاهر بسيارى از آيات قرآن، درباره كارهاى دنيايى مردم، جنگ و صلح آنها و دقت در پديده‏هاى طبيعى و زمين و آسمان مى‏باشد.

    3. ديدگاه اعتدالى؛

    همه علوم در قرآن وجود ندارند؛ بلكه قرآن، كتاب هدايت است و برخى علوم ديگر به مناسبت‏هاى گوناگون، تنها مورد اشاره قرار گرفته‏اند.
    علامه طباطبائى(ره) و شهيد مطهرى از اين گروه مى‏باشند.

    بنا بر اين ديدگاه، آيه شريفه «وَ نَزَّلْنا عَلَيْكَ الْكِتابَ تِبْياناً لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ»، درست است كه مربوط به همين قرآن كريم است؛ ولى روشن كننده هر چيزى در موضوع خودش است و موضوع قرآن، هدايت بشر است؛ نه علوم تجربى و رياضى و فيزيك؛ بلكه هر چيزى راجع به هدايت لازم باشد، در قرآن هست.
    فرض كنيد در يك كتاب شيمى، دانشمندى مى‏نويسد: من در اين كتاب، از هيچ مسئله‏اى فروگذار نكردم؛ منظور چيست؟ مسلماً مقصود او، مسائل مربوط به موضوع همان كتاب، يعنى شيمى است.

    قرآن نيز كتاب هدايت و كتاب انسان سازى است و اگر گفته شود همه چيز در آن است، منظور آن چيزهايى است كه مربوط به هدايت است.

    در آيه شريفه، لفظ «كل شى‏ء» آمده، اگر منظور آيه خاص هدايت بود، مخصّص آن را مى‏آورد و حالا كه نياورده، پس مرادش عموم است؛ به ويژه كلمه «كل» كه نص در عموم است؛ پس چرا مى‏گوييد: قرآن فقط مربوط به هدايت است؟

    گاهى مخصّص، لفظى و گاهى عقلى است. مخصص لفظى هم گاهى متصل است و گاهى منفصل. بايد دانست كه قيد و مخصص عقلى نيز از شمار قرائن متصل محسوب مى‏شود؛ زيرا مطلب آن قدر روشن بوده كه نياز به ذكر مخصص وجود نداشته، قرينه عقلى گاهى از لفظ هم دلالتش بيشتر است.

    در اين جا قرينه و قيد و مخصص عقلى، اين است كه اگر همه علوم در قرآن وجود مى‏داشت، امور زير لازم مى‏آمد:
    اولاً، مثنوى هفتاد من مى‏شد.
    ثانياً، بايد آن مطالب از قرآن فهميده مى‏شد و صرف ادعا، فائده ندارد؛ درحالى كه فهم علوم و دانش‏هاى مختلف، مانند شيمى و فيزيك از قرآن، مشكل است.
    پس به قرينه عقلى در اين آيه و ظهور آيات ديگر، معناى آيه اين است كه قرآن، كتاب هدايت بشر است و آن چه در اين باره لازم است، فروگذار
    نشده است.

    درباره آيه شريفه: «لا رَطْبٍ وَ لا يابِسٍ إِلاَّ فِي كِتابٍ مُبِينٍ» انعام (6)، آيه 59.
    ؛ «هيچ تر و خشكى نيست مگر اين كه در كتاب مبين موجود مى‏باشد»، نيز برخى گفته‏اند: منظور از «كتاب مبين»، لوح محفوظ و كتاب علم غيب الهى مى‏باشد كه فراتر از اين قرآن است.


    البته مى‏توان گفت: قرآن داراى لايه‏ها و بطون فراوانى است؛ اما كليد فهم آن در اختيار مفسران اصلى و اهل‏بيت‏عليهم السلام است و مربوط به عموم مردم نيست و رواياتى كه مى‏فرمايند: «قرآن، هفت بطن دارد و هر بطنى نيز هفت بطن دارد» يا «ما اهل‏بيت، همه علوم را از نقطه بسم‏اللَّه در مى‏آوريم»، از همين دسته هستند.
    بنابراين، سؤال اين بود كه وجود همه علوم بشرى در قرآن آرى يا نه؟ ما معتقديم: نه، بلكه اشاراتى در قرآن هست؛ تشويق به كسب علم در قرآن هست؛ مثلاً «ما آهن را خلق كرديم. در آهن منافعى براى شما هست».


    با اين آيه، خداوند به بشر خط مى‏دهد كه به سراغ استفاده از آهن برود؛ ولى معناى آن، اين نيست كه هر چه در رابطه با آهن هست، در قرآن به شما
    ياد داديم يا مثلاً «آيا زمين به دور خورشيد مى‏چرخد يا خورشيد به دور زمين»؟ يك زمانى نمى‏شد اين را از قرآن استفاده كرد؛ اما كم كم بر اثر رشد عقل و علم بشرى، از بعضى آيات استفاده شد كه زمين به دور خورشيد مى‏گردد.

    البته قرآن براى اين نازل نشده، ولى اشارات علمى دارد و حتى از بعضى آيات استفاده مى‏شود كه تمام كهكشان‏ها در حال حركت هستند؛ مثل «كُلٌّ فِي فَلَكٍ يَسْبَحُونَ» همه چيز در حال سير است؛
    ولى معناى آن اين نيست كه‏قرآن تمام علوم نجوم را بيان نموده است. بنابراين، اگر گفته شود تمام علوم و يا بسيارى از دانش‏ها از قرآن قابل استخراج است، مى‏گوييم: چنين كارى فقط توسط پيامبر و امامان‏عليهم السلام امكان دارد.

    اگر انسان به روايت ذيل توجه كند، مطلب دقيقى را دريافت خواهد كرد:

    «قال ابو عبد الله‏عليه السلام ما من امر يختلف فيه اثنان الا و له اصل فى كتاب الله عز و جل و لكن لا تبلغه عقول الرجال‏الكافى، ج 1، ص 60، باب الرد الى كتاب و السنه.؛ امام صادق‏عليه السلام فرمود: هيچ چيزى نيست كه دو نفر در آن اختلاف كنند؛ مگر آن كه براى آن در كتاب خداى عز و جل، اصلى مى‏باشد؛ ولى انديشه و عقل مردم بدان نمى‏رسد».

    مراد از «اصل»، قاعده كلى است؛ يعنى همه جزئيات در قرآن نيست؛ ولى قواعد كلى آنها وجود دارد؛ مانند تشويق به تدبر و تعقل و عدالت و سعى و تلاش و امثال آن. البته ديگر مردمان نيز به هر مقدار كه در متن آيات قرآن و ارتباط آنها با يكديگر، تعقل و تدبر كنند و از احاديث معصومان و محبت و ولايت آنان بيشتر بهره‏مند باشند، براى نيازهاى علمى خود در سطوح مختلف فردى و اجتماعى، بيشتر مى‏توانند از راهنمايى‏هاى قرآن بهره‏مند شوند و به عبارت ديگر، اگر چه شأن اوليه و اصلى قرآن، بهره‏گيرى از آن‏در جهت هدايت فرد و جامعه است و همه علوم در ظاهر الفاظ قرآن نيامده، اما از آن جا كه راه‏يابى به حقايق هستى و بهره‏مندى از نور علم، نياز به قابليت‏ و لياقت دارد، اعتصام و چنگ آويختن به ريسمان آيات قرآن و ولايت معصومان‏عليهم السلام مى‏تواند بهترين امكان و شرايط را براى انسان فراهم آورد؛ تا به «حقيقت ملكوتى علم»، دست يابد و از طريق مراجعه و انس با قرآن، جرقه‏هاى علمى و معنوى در انسان زده شود؛ چنان كه موارد متعددى ديده و تجربه شده و بسيارى از علوم و مجهولات بشرى از اين طريق، كشف شده است، بنابراين، مى‏توان به صاحبان علم و خرد توصيه كرد كه براى دست‏يابى به سررشته‏هاى علمى و پى‏ريزى بنيان‏هاى علمى، در رشته
    ‏هاى مختلف، از قرآن بيشترين استفاده را ببرند.

    ﺑﺮﮔﺮﺩ، ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺑﺮﮔﺮﺩ، ﺗﺎ ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺑﺎﺷﯿﻢ.
    (ﻓﺠﺮ 28-29)

  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    681
    حضور
    10 روز 21 ساعت 26 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    15
    صلوات
    1830



    اگر بادلیل بگوییم این کتاب اخرین کتابی است که از سوی خدا به سوی ما فرستاده شده است به همین دلیل باید کامل ترین هم باشد
    ویرایش توسط سفیر عدالت : ۱۳۹۳/۰۵/۳۰ در ساعت ۲۰:۵۸

  5. #3

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    نوشته
    968
    حضور
    16 روز 10 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1947



    قران تمام علم و همه چیز را دارد اما نه در ظاهر بلکه در باطن....و ظاهر برای عموم هست و اندازه دارد و باطن برای خواص است و حد ندارد

  6. صلوات ها 2


  7. #4

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    681
    حضور
    10 روز 21 ساعت 26 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    15
    صلوات
    1830



    قرآن یکی از دو چیزی است که پیامبر برای ما به یادگار گذاشت یکی قرآن ودیگری عترت واین دو کامل کننده یکدیگرند چون اگر قرآن همه چیز را داشته باشد اما کسی نباشد که تمام قرآن را به طور کامل تفسیر کند آن یکی نمیتواند به درستی به کار خود ادامه دهد

  8. صلوات


  9. #5

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    مطالعات دینی، فلسفی، ریاضی، فیزیکی ...
    نوشته
    2,628
    حضور
    73 روز 19 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    8025



    سلام علیکم،
    تا جایی که حقیر فهمیدم قرآن همان کتاب نیست ... کتابهای گذشته به صورت نوشته شده و یکدفعه‌ای نازل شدند ولی قرآن از ابتدا خواندنی بود و به رسول خدا صل‌الله‌علیه‌وآله گفته شد «
    اقْرَ‌أْ» که یعنی «بخوان» ... قرآن تَنزِيلُ الْكِتَابِ است ... وقتی هم به آیات آن اشاره می‌شود اشاره‌ی به دور است مثل «تِلْكَ آيَاتُ الْكِتَابِ الْمُبِينِ» ...
    در «
    الْكِتَابِ الْمُبِينِ» همانطور که در آیه‌ی قرآن هم آمده است هر خشک و تری و هر چیز دیگری به تشریح وجود دارد و کتاب مبین همان وجود مبارک حضرت علی علیه‌السلام است که مطابق آیات ابتدایی سوره‌ی الرحمن علم «الْبَيَانَ» به ایشان داده شده که «تِبْيَانًا لِّكُلِّ شَيْءٍ» است ... قرآن تنزیل این کتاب است اما مقدم بر این کتاب است چنانکه خداوند هم ابتدا فرمود «عَلَّمَ الْقُرْ‌آنَ» سپس در آیات بعد فرمود «خَلَقَ الْإِنسَانَ / عَلَّمَهُ الْبَيَانَ» و منظور از «الْإِنسَانَ» همان امیر مؤمنان علیه‌السلام است و آموزش قرآن که مربوط به قبل از خلقت ایشان است به حضرت رسول خدا صل‌الله‌علیه‌وآله باز می‌گردد ... [رجوع کنید به تفاسیر روایی] بعد برسیم به این حدیث معروف که «أنا مدینة العلم و علی بابها» و کلی حدیث دیگر که این نظر و احادیث را تأیید و تأکید می‌کنند، مثل اینکه رسول خدا معدن‌الوحی هستند و سایر اهل بیت علیهم‌السلام مهبط‌الوحی، یا اینکه خودتان هم در آن حدیث نورانی آوردید که قرآن اصول را در خود دارد و تبیان آن و مبیّن قرآن را هم می‌دانیم که اهل بیت علیهم‌السلام هستند ... قرآن به علاوه‌ی اهل بیت علیهم‌السلام (که می‌شود ثقلین) کار رسول خدا صل‌الله‌علیه‌وآله در زمان حیات دنیایی‌اشان را انجام می‌دهند ... اهل بیت علیهم‌السلام قرآن ناطق هستند ... ایشان «صُحُفًا مُّطَهَّرَ‌ةً / فِيهَا كُتُبٌ قَيِّمَةٌ» هستند که رسول خدا بر امت خواندند و آنها گفتند شنیدیم و نافرمانی کردیم ... رسول خدا صل‌الله‌علیه‌وآله هسته‌ی اولیه‌ی آفرینش و امیر مؤمنان علیه‌السلام کتاب آفرینش و حضرت زهراء سلام‌الله‌علیها تجلی این کتاب است .... رسول خداوند صل‌الله‌علیه‌وآله رحت خداست للعالمین (رحمة للعالمین) و اهل بیت ایشان علیهم‌السلام برکات ایشان هستند ...

    بله در قرآن همه چیز هست ولی در بیشتر موارد به صورت مختصر و اشاره ... عقل کلی عالم می‌تواند تمام علوم را از ان استخراج کند چنانکه رسول خدا صل‌الله‌علیه‌واله بر وجود مقدس امیر مؤمنان علیه‌السلام احاطه داشته و دارند ... اما در کتاب مبین همه چیز به تشریح وجود دارد ... کتاب مبین بودند که فرمودند «سلونی قبل أن تفقدونی» ...

    برای اینکه یک تصور سطح پایین از مسأله داشته باشیم یک کتاب را بگیرید و آنقدر جملات و کلمات را از بین جملات و کلمات آن خارج کنید تا به نظر برسد متنی پراکنده داریم که بدون ارتباط از هم هستند، اما همچنان بشود بدون دانستن آن کلمات و جملات محذوف از روی متن باقی‌مانده تمام کلمات حذف شده را دوباره پیدا کرد و به متن باقی مانده اضافه کرد و متن کل کتاب را به دست آورد ... قرآن معجزه است که تمام آفرینش را با تمام جزئیاتش در دل خود دارد، به صورت چکیده، اگرچه تنها عقل کلی عالم و وارثان علم او می‌توانند این کار را بکنند ... و جالب اینکه تمام قرآن خودش در سوره‌ی حمد است و تمام سوره‌ی حمد در بسمله‌ی اولش و تمام این بسمله در باء بسم‌الله که خود باء رسول خداست صل‌الله‌علیه‌واله و نقطه‌ی تحت آن امیر مؤمنان علیه‌السلام ...

    حالا اگر خودم اشتباه نفهمیده باشم،
    یا علی

    ویرایش توسط باء : ۱۳۹۳/۰۵/۳۰ در ساعت ۲۳:۵۴
    بهترین سرمایه‌گذاری عمر در کمک به تعجیل در ظهور است،
    ... بضاعتی محدود و اثرگذاری نامحدود،
    نگران سوددهی‌اش هم نیستیم چون خدا تضمین کرده است که قیام به بار خواهد نشست
    هر که می‌خواهد نامحدود بندگی خدا را کند و در هر خیری سهیم شود بسم الله ...

    بزرگواران و دوستان و هم‌مباحثه‌ای‌ها، ان شاء الله اگر جسارتی کرده‌ام ببخشید و اگر کوتاهی کرده‌ام یا رنجشی به شما رسانده‌ام حلال کنید

  10. صلوات ها 3


  11. #6

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۳
    علاقه
    نماز خوراک خواب
    نوشته
    6
    حضور
    8 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6



    بله خب ! جای شکی نیست که همه حقایق تحت عناوین و ایات کلام الله تبارک و تعالی نازل شده است و هر ان چه را که شما علم میدانید در صورتی که واقعا علم باشد زیر مجموعه ای از اقیانویس باطن کلام الله است که هر کسی درک استخراج و استنباط ان را ندارد .....

  12. #7

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    681
    حضور
    10 روز 21 ساعت 26 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    15
    صلوات
    1830



    حتما درست است اما برای درک درست آن ما به اهلبیت نیز نیازمندیم

  13. صلوات


  14. #8

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    علاقه
    پژوهش در راه دین
    نوشته
    218
    حضور
    11 روز 21 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    3
    صلوات
    1351



    بسم رب الشهدا والصدیقین
    سلام علیکم و رحمة الله.

    1 - قرآن و اهل بیت:
    همونطور که پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) میفرمایند:

    انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا بعدی: کتاب الله فیه‌الهدی والنور حبل ممدود من السماء الی الارض وعترتی اهل بیتی وان اللطیف الخبیر قد اخبرنی‌انهما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض وانظروا کیف تخلفونی فیهما
    «من در میان شما دو امانت نفیس و گرانبها می‌گذارم یکی کتاب خدا قرآن و دیگری عترت و اهل بیت خودم. مادام که شما به این دو دست بیازید هرگز گمراه نخواهید شد و این دو یادگار من هیچ گاه از هم جدا نمی‌شوند مگر بر سر حوض کوثر.»

    پیامبر (صلی الله علیه و آله) به دو امانت گران بها اشاره میکنند که یکی قرآن کریم و دیگری اهل بیت هست.ودر بخش دوم میفرمایند که این دو تا حوض کوثر از هم جدا نخواهند شد.
    پس باید به این نتیجه برسید که این دو امانت گرانبها باهم کامل هستند و من یک مثال از خود قرآن برای فهم بهتر میارم:

    در داستان حضرت موسی وقتی که حضرت نزد قوم برمیگردند و میبینند ولایت هارون رو کنار زدند دارن گوساله پرستی میکنند چه کاری میکنند؟
    اولین کاری که میکنند این هست که تورات رو میندازن و به سمت حضرت هارون میرن.
    این برای شما آشنا نیست؟در حدیث منزلت پیامبر چه اشاره ای میکنن؟
    أنت منّي بمنزلة هارون من موسی إلّا إنّه لا نبيّ بعدي.
    «تو برای من در مقام و منزلت هارون از موسی هستی جز این‌که بعد از من پیغمبری نخواهد بود.»
    دقیقا اشاره به حضرت هارون میشه واین که حضرت مولا امیر المومین (علیه السلام) مثل هارون در قوم موسی هستن و حضرت امیر المومنین رو هارون امت نام میبرند.
    شما در جنگ صفین که قرآن روی نیزه هست قسمت اول داستان حضرت موسی رو مشاهده میکنید یعنی قرآن و کلام الله روی نیزه رفته و حضرت در این جا قرآن ناطق هستند.
    در این جا اشاره میشه همونطوری که تورات بدون ولایت هارون کامل نیست.
    قرآن بدون ولایت علی (علیه السلام) و اهل بیت (علیهم السلام) حتی گمراه کننده هم خواهد بود و نمونه ی خیلی واضحی که از این مشاهده میکنید تروریست های ملعون سلفی هستند که آیه ی قرآن رو تلاوت میکنند و قلب سرباز سوری رو در میارن و گاز میزنند و ابوصقار نمونه ی بارز گمراهی بدون ولایت اهل بیت هست.
    در قسمت بعدی داستان حضرت موسی وقتی که از حضرت هارون سوال میکنه که تو خلیفه ی من در قومم بودی چرا قوم گوساله پرست شده؟
    پاسخ حضرت هارون چیه؟
    حضرت هارون میگن که «إني خشيت أن تقول فرقت بين بني‏ اسرائيل» حضرت هارون میگه ترسیدم در بین بنی اسرائیل تفرقه بیفته.

    شما این پاسخ رو از چه کسی میشنوید؟دقیقا از امیر المومنین که در مورد خلافت میفرمایند ترسم از تفرفه بین مسلمانان هست.
    پس در اینجا چیزی که واضحه اینه که قرآن و اهل بیت (بر اساس ثقلین) تا حوض کوثر از هم جدا نمیشن اما اون طوری که از حدیث پیداست افراد میتونن فقط یکی از اینها رو داشته باشن و همونطور که در حدیث اشاره شده تا وقتی که هردوی اینها در کنار هم باشن گمراهی هم نیست و وقتی از هم جدا باشن گمراهی به وجود میاد.فلذا این دو کامل کننده ی هم هستند.
    البته این بحث گسترده تری هست که به همین اکتفا میکنم

    2 - لازمه ها در قرآن:
    به نظر حقیر هر چیزی که لازمه ی یک مومن و مسلمان باشه در قرآن یافت میشه و در بعضی موارد هم چیز های علمی که شاهد اون هستیم.یک مثال از هرکدوم میارم.من معتقد به نظر اعتدالی هستم.
    علم:
    برای مثالی کوچک چند وقت پیش خبری در فضای مجازی منتشر شد که یک گروه تحقیقاتی ژاپنی به خاطر این که در قرآن به والتین والزیتون در کنار هم اشاره شده مسلمان شدن.که حالا داستانی داره و میتونید با جستجوی ساده اون رو مطالعه کنید.رئیس گروه بعد از اینکه مطمئن میشه قرآن کریم چندین سال قبل نتیجه ی پژوهش آنها را بیان کرده اسلام آورد.
    خب آیا مثال علمی از این بالا تر؟یا اینکه یک مقاله با عنوان ریاضی در قرآن هست که مطالعش خالی از لطف نیست.
    اما چیزی که قابل توجه هست تفسیر قرآنه و این که مفاهیم رو از قرآن بکشیم بیرون که این دیگه کار ما نیست و اهل بیت (علیهم السلام) که کامل کننده ی قرآن هستند این کارو میتونن انجام بدن و لاغیر.
    برای یک مثال روشن کننده شما میبینید که یکی از شاگرد های امام صادق (علیه السلام) میشه جابر ابن حیان و پدر علم شیمی.
    الف - نقل قرآن به صورت علمی اما با فهمی عمیق که نزد ما نیست.
    ب - علم کل که نزد ائمه بوده و هست.

    هدایت :
    حقیر به عنوان یک پژوهشگر در دشمن شناسی به هیچ وجه با وجود قرآن کتب متعددی که توسط افراد متعدد نوشته شده نمیخونم.برای مثال من وقتی میخوام در مورد صهیونیست و یهود تحقیق کنم داستان های یهود در قرآن رو به عنوان یک معیار اصلی انتخاب میکنم و حالا هر کتابی در مورد این ها بخونم با قرآن میسنجم چرا که قرآن تک تک اهداف و خصوصیات این هارو گفته. صهیونیست ها حتی کتاب های متعددی خودشون در مورد خودشون نوشتند به خصوص در مورد جوامع مخفی که دارند.خب صد در صد اگر من به اونها توجه کنم گمراه میشم.چون هدف اون کتب گمراهی پژوهشگر هاست.بلکه باید با راهنمایی قرآن و احادیث ائمه به مطالعه در مورد اونها بپردازم و به مثال های عمیق و دقیقی که قرآن میگه توجه کنم.
    الف - احادیث دشمن شناسی ائمه مانند امام علی (علیه السلام) که راهنمای ماست.
    ب - مثال های قرآن از دشمنان اسلام و دین برای شناخت صحیح آنان.

    سبک زندگی:
    شما اگر یک مسلمان و مومن باشید تا سبک زندگی که قرآن به شما معرفی کرده مونده دنبال سبک نمیرید. مثلا در قرآن در مورد قارون که ثروت زیادی داشت هیچ وقت اشاره نکرده که چرا ثروت داره ویا داشتن ثروت بد بوده بلکه میگه که خود ما اون رو بهش عطا کردیم قارون به ثروتش مغرور بود و با اون از خدا دور شد.در این مورد آیات (قصص/ 83-76) رو مطالعه کنید.خب با این حال من متوجه میشم که ثروت بد نیست بلکه خوب هم هست ولی چطور استفاده بشه باز باید به زندگی ائمه دقت کنیم و ببینیم که سبک زندگی حضرت علی (علیه السلام) با اون ثروتی که داشت چی بود؟ابوتراب کنیه ی ایشان بود:

    به امیر المؤمنین (علیه السّلام) خبر رسید که طلحه و زبیر می‌گویند که شما مال و ثروتی ندارید، این حرف بر حضرت گران آمد و دستور داد در آخر سال از پول غلات صد هزار درهم بیاورند...سپس آن پول ها را نشان طلحه و زبیر داده و فرمودند: این بخشی ازاموال من است که کسی هم بامن شریک نیست( اصول کافی، ج6 ،ص440)

    اما باید دید امیر المومنین و دیگر ائمه (علیهم السلام اجمعین) با ثروتی که داشتند چه میکردند؟وچه سبکی در زندگی داستند؟سبک زندگی ائمه همان سبک زندگی هست که قرآن اشاره میکنه چرا که این دو از هم جدا نیستند.
    الف - نقل داستان قارون در قرآن و توجه به سبک زندگی قارون.
    ب - نگاه به سبک زندگی ائمه و الگو قرار دادن آنها.

    شما میبینید که در هیچ یک از مثال های بالا ائمه و قرآن از هم جدا نیستند.فهم قرآن بسیار شیرین و البته سخته.
    هر کسی که به ریسمان الهی چنگ میزنه و ریسمان هدایت که امام هست رو در دست داره همون شخص قرآن رو هم داره چون اهل بیت جدای از قرآن نیست با داشتن در واقع ما ثقلین رو داریم که هم در اون علم مطلق هست هم هدایت و هم سبک زندگی در دنیای فانی.شما به این حدیث دقت بفرمایید تا بهتر متوجه بشید:

    پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله):
    اِنَّ اَحْسَنَ الْحَديثِ كِتابُ اللّه‏ِ وَ خَيْرَ الْهُدى هُدى مُحَمَّدٍ صلى‏ الله‏ عليه ‏و ‏آله وَ شَرَّ الاُمورِ مُحْدَثاتُها؛
    بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى ‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين امور بدعت‏هاست (پديده‏هاى مخالف دين).
    بحارالأنوار(ط-بیروت)، ج 74، ص 122

    در اینجا شما کتاب خداوند و سبک پیامبر رو کنار هم میبینید.

    موید و در پناه حق باشید ان شا الله
    دانلود مجموعه پادکست های مذهبی ظهور
    آقایم مرا ببخش که هربار عهد بستم نتوانستم به آن پایبند باشم.به خودت سوگند اگر این بیت:
    گر صد بار توبه شکستی باز آی
    نبود،تابحال مرده بودم.
    *************************
    «الهم عجل لولیک الفرج»

  15. صلوات ها 2


  16. #9

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۳
    نوشته
    681
    حضور
    10 روز 21 ساعت 26 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    15
    صلوات
    1830



    حتما درست است

  17. صلوات


  18. #10

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    گفتگوی دینی
    نوشته
    958
    حضور
    31 روز 6 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    37
    آپلود
    3
    گالری
    54
    صلوات
    3166


  19. صلوات


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۵/۱۲/۲۶, ۰۴:۲۲ : 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود