صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ازدواج در بهشت

  1. #1

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۲
    نوشته
    22
    حضور
    1 روز 22 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    46

    اشاره ازدواج در بهشت




    اگر در بهشت ازدواج هست پس توليد مثل هم است پس اين فرزند که در بهشت به دنيا مياد چه شايستگي داشته چرا ما نبايد فرزندان بهشت باشيم اين شايستگي کجا اثبات شده است؟؟؟؟
    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۹۳/۰۷/۱۵ در ساعت ۲۲:۵۲

  2. صلوات ها 14


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    علاقه
    خدا،پیامبر، امام و ...
    نوشته
    1,894
    حضور
    84 روز 5 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6747



    نقل قول نوشته اصلی توسط غلام حسینم نمایش پست ها
    اگر در بهشت ازدواج هست پس توليد مثل هم است پس اين فرزند که در بهشت به دنيا مياد چه شايستگي داشته چرا ما نبايد فرزندان بهشت باشيم اين شايستگي کجا اثبات شده است؟؟؟؟
    با سلام تقدیر و تشکر از بابت پرسش زیبایتان

    حقیقت بهشت چیزی فراتر از فهم انسان است؛ امیرمؤمنان در مقایسه ای میان دنیا و آخرت فرمودند: «كُلُّ شَيْ‏ءٍ مِنَ الدُّنْيَا سَمَاعُهُ أَعْظَمُ مِنْ عِيَانِهِ وَ كُلُّ شَيْ‏ءٍ مِنَ الْآخِرَةِ عِيَانُهُ أَعْظَمُ مِنْ سَمَاعِه»‏ (نهج البلاغة، ص: 170 )یعنی: همه چيز دنيا شنيدن آن بزرگتر از ديدن آن است، و هر چيز از آخرت ديدن آن بزرگتر از شنيدن آن است.‏

    نگاه ما نسبت به بهشت و نعمت های بهشتی عامیانه است لذا فکر می کنیم رابطه جنسی در بهشت همانند رابطه جنسی در دنیاست؛ این نوع تفکرات ناشی از انس و الفت ما با دنیای مادی است اگر کسی توانست فراتر از ماده را ببینید و عوالم ملکوت را مشاهده نماید خواهد دید که هیچ یک از نعمات بهشتی قابل مقایسه با نعمات دنیوی نبوده و از سنخ عالم ماده نمی باشد.

    همان گونه كه درك عامه از موجودات هستی ، يك درك عوامانه و سطحي است، دركش از آيات و روايات هم همين گونه است؛ اما عارف همان گونه كه موجودات عالم را عميق تر مي شناسد، آيات و روايات را هم عميق تر مي فهمد، فلذا عارف می فهمد که رابطه جنسی در بهشت از سنخ رابطه جنسی دنیوی نیست، عارف با نگاه عمیق و درک ملکوتیش می فهمد که نکاح در تمام هستی ساری و جاری است؛ حتّی عرفا از نکاحات اسماء نیز سخن گفته اند. یعنی در اسماء الله نیز نوعی نکاح وجود دارد. بین ملائک نیز نوعی نکاح مطرح است. البته نکاح هر موجودی متناسب به خود اوست. لذا با پندارهای عوامانه نمی توان به مسأله نگاه کرد.
    ویرایش توسط هادی : ۱۳۹۲/۱۲/۰۶ در ساعت ۱۵:۱۲

  5. صلوات ها 17


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    علاقه
    خدا،پیامبر، امام و ...
    نوشته
    1,894
    حضور
    84 روز 5 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6747



    در همین دنیا هم این نوع نکاحات وجود دارد، برای مثال با در کنار هم قرار گرفتن صغری و کبری در قیاسات، موجودی سومی به نام نتیجه حاصل می شود، در حقیقت با نکاح و امتزاج صغری و کبری نتیجه متولد می شود؛ آن طور که عرفا فرموده اند در بهشت نیز نکاح وجود دارد؛ اما حاصل آن پیدایش کمالات جدیدی است.(همچنان که حاصل نکاحِ صغری و کبر،تولد نتیجه است) لذا نکاح در بهشت لزوما به معنی ارتباط جنسی و تولد فرزندی به جنسن انسان نیست(آن گونه که تصور ما نسبت به نکاح همین گونه است)، بنابر این می شود نتیجه گرفت موجودی که از این نکاح حاصل می شود کمالات جدید برای بهشتیان است نه موجودی به جنس انسان.

    به گفته حکمای الهی حورالعین ظهور حقیقت ولایت است در مملکت وجودی خود شخص، اما ما جز مشتی الفاظ چه می فهمیم؟! عرفا می گویند حور العین در مملکت وجودی خود شخص است؛ اما ما دم از روابط جنسی می زنیم. اگر عرفا از نکاحات امور سخن می گویند، ما چیزی جز مشتی الفاظ، که چه بسا آنها را به معانی نادرستی(ارتباط جنسی و ...) حمل می کنیم نمی فهمیم؟! ما لفظ ازدواج و نکاح که می شنویم چیزی جز روابط جنسی متعارف در ذهمان نقش نمی بندد.

    ما هم فرزندان بهشت و بلکه بالاتر از بهشت هستیم؛ چنان قابلت عظیمی در انسان وجود دارد که اگر این قابلیت را شکوفا کند مسجود ملائک خواهد شد و این همان رسیدن به مقام خلیفه اللهی است؛ همه، قابلیت رسیدن به این مقام را دارند و انبیاء و اوصیاء نیز برای شکوفایی همین قابلیت ارسال شده اند لذا ما فرزندان بهشت و بلکه بالاتر از بهشت هستیم و شایستگی این را داریم که به مقام قرب پروردگار نائل آییم که طبق روایات بهشت نیز به این مقام غبطه می خورد.

    معرفی کتاب جهت مطالعه بیشتر:
    معاد يا بازگشت بسوي خدا؛ تأليف استاد محمّد شجاعي
    خداشناسي و فرجام شناسي، پرسش ها و پاسخ ها؛ محمد رضا كاشفي
    ویرایش توسط هادی : ۱۳۹۲/۱۲/۰۶ در ساعت ۱۵:۱۶

  7. صلوات ها 17


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    علاقه
    .
    نوشته
    312
    حضور
    30 روز 7 ساعت 41 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    4
    گالری
    2
    صلوات
    2316



    نقل قول نوشته اصلی توسط هادی نمایش پست ها
    ما هم فرزندان بهشت و بلکه بالاتر از بهشت هستیم؛ چنان قابلت عظیمی در انسان وجود دارد که اگر این قابلیت را شکوفا کند مسجود ملائک خواهد شد و این همان رسیدن به مقام خلیفه اللهی است؛ همه، قابلیت رسیدن به این مقام را دارند و انبیاء و اوصیاء نیز برای شکوفایی همین قابلیت ارسال شده اند لذا ما فرزندان بهشت و بلکه بالاتر از بهشت هستیم و شایستگی این را داریم که به مقام قرب پروردگار نائل آییم که طبق روایات بهشت نیز به این مقام غبطه می خورد

    سلام


    ممنون، بسیار زیبا فرمودید...

    و همینطور ممنون از دوست عزیز بابت سوال جالبشون.

    بهشتی باشید...


    التماس دعـــآ.
    یا علـــی

  9. صلوات ها 16


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    زندگی
    نوشته
    957
    حضور
    18 روز 9 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    3287



    ممنونم ولی اگر حور العین خود شخص باشه پس چرا مخالف جنسشه چون حور العین مال مرداست و آیا تو بهشت زنا از شوهرانشون ناراحت نخواهند شد؟( با اینکه سوالام شاید مسخره بیاد اما خوب سواله دیگه ببخشید )


  11. صلوات ها 11


  12. #6

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    شعر
    نوشته
    683
    حضور
    13 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2275



    نقل قول نوشته اصلی توسط هادی نمایش پست ها
    به گفته حکمای الهی حورالعین ظهور حقیقت ولایت است در مملکت وجودی خود شخص، اما ما جز مشتی الفاظ چه می فهمیم؟! عرفا می گویند حور العین در مملکت وجودی خود شخص است؛ اما ما دم از روابط جنسی می زنیم
    سلام

    بیشتر علما اعتقاد دارند که حورالعین مخصوص مردهاست نه زنها

    طبق تفاسیر شما که فرمودید

    ایا زنها حقیت ولایت ندارند ؟

    یا لطیف

  13. صلوات ها 10


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    علاقه
    علم ,هنر,معارف,عشق,بهشت
    نوشته
    645
    حضور
    17 روز 3 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1579



    نقل قول نوشته اصلی توسط هادی نمایش پست ها
    به گفته حکمای الهی حورالعین ظهور حقیقت ولایت است در مملکت وجودی خود شخص، اما ما جز مشتی الفاظ چه می فهمیم؟! عرفا می گویند حور العین در مملکت وجودی خود شخص است؛ اما ما دم از روابط جنسی می زنیم
    با سلام
    ما نمي تونيم بگوييم كه مخاطب وعده هاي بهشتي عموم مردمند ولي فهم آن در انحصار عرفاست ، اگر اين فرضي كه شما ميگوييد درست باشد آيات مربوط به بهشت جنبه تشويقي خود را از دست ميدهند
    چرا كه عموم مردم همين لذت هاي جسماني را بيشتر مي خواهند نه روحاني و از طرفي هم نمي تونيم بگوييم كه خدا عوام فريبي كرده.. ميتونيم؟؟


  15. صلوات ها 8


  16. #8

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۹۲
    نوشته
    22
    حضور
    1 روز 22 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    46



    درود...

    ممنون بابت وقتی که گذاشتین و پاسخ خوبی که دادین...مخصوصا بند آخر جوابتون بسیار زیبا بود...


    نقل قول نوشته اصلی توسط هادی نمایش پست ها
    بنابر این می شود نتیجه گرفت موجودی که از این نکاح حاصل می شود کمالات جدید برای بهشتیان است نه موجودی به جنس انسان.

    با عرض معذرت متوجه این قسمت از پاسختون نشدم؟؟؟یعنی چی موجودی جدید با کمالات جدید حاصل میشود؟؟؟

    با تشکر

  17. صلوات ها 6


  18. #9

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    علاقه
    خدا،پیامبر، امام و ...
    نوشته
    1,894
    حضور
    84 روز 5 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6747



    نقل قول نوشته اصلی توسط روزنه نمایش پست ها
    ممنونم ولی اگر حور العین خود شخص باشه پس چرا مخالف جنسشه چون حور العین مال مرداست و آیا تو بهشت زنا از شوهرانشون ناراحت نخواهند شد؟( با اینکه سوالام شاید مسخره بیاد اما خوب سواله دیگه ببخشید )
    با سلام و عرض ادب
    پرسشی که مطرح فرمودید نه تنها مسخره به نظر نمی آید بلکه سوال بسیار زیبا و مهمی است؛ طبق آموزه‌های وحیانی در بهشت هر کدام از مرد و زن از نعمت و لذات مناسب خود با همسران پاکیزه برخوردارند . این موهبت اختصاص به مردان ندارد، مثلاً قرآن کریم فرمود: « وَ لَهُمْ فيها أَزْواجٌ مُطَهَّرَةٌ ؛(البقره 25) برای بهشتیان در آن جا همسرانی پاک و پاکیزه است». ضمیر «هم» در آیه به همه بهشتیان اعم از زن و مرد برمی‌گردد، نه فقط به مردان بهشتی. ازواج هم جمع زوج به معنای همسر است، نه زوجه به معنای زن.

    نقل قول نوشته اصلی توسط دل ارام نمایش پست ها
    سلام

    بیشتر علما اعتقاد دارند که حورالعین مخصوص مردهاست نه زنها

    طبق تفاسیر شما که فرمودید

    ایا زنها حقیت ولایت ندارند ؟

    یا لطیف
    با سلام و عرض ادب

    از عنایت شما نسبت به این بحث تشکر می کنم

    طبق استدلالی که در پاسخ سرکار خانم روزنه ارائه شد، خانم‌ها نیز از این نعمت بهشتی بهره می‌برند؛ بنابراین زن‌ها نیز از ولایت برخوردار هستند.
    ویرایش توسط هادی : ۱۳۹۲/۱۲/۰۷ در ساعت ۲۰:۰۶

  19. صلوات ها 11


  20. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۳
    علاقه
    خدا،پیامبر، امام و ...
    نوشته
    1,894
    حضور
    84 روز 5 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6747



    نقل قول نوشته اصلی توسط معلق نمایش پست ها
    با سلام
    ما نمي تونيم بگوييم كه مخاطب وعده هاي بهشتي عموم مردمند ولي فهم آن در انحصار عرفاست ، اگر اين فرضي كه شما ميگوييد درست باشد آيات مربوط به بهشت جنبه تشويقي خود را از دست ميدهند
    چرا كه عموم مردم همين لذت هاي جسماني را بيشتر مي خواهند نه روحاني و از طرفي هم نمي تونيم بگوييم كه خدا عوام فريبي كرده.. ميتونيم؟؟
    با سلام و عرض ادب

    از توجه شما متشکرم

    بله همان طور که حضرت عالی فرمودید، مخاطب قرآن کریم عموم مردم است اما فهمی که از قرآن می شود متفاوت است، فهمی که حضرت سلمان از قران کریم دارد و فهمی که ما از قرآن داریم از زمین تا آسمان است؛ فهمی که یک حکیم متأله از قرآن دارد با فهمی که ما از قران دارد تفاوت بسیاری دارد، اینست که فرموده اند قرآن کریم دارای هفتاد بطن است و هر بطن آن هفتاد بطن دیگر دارد، هر فردی در هر سطحی از خرمن معرفتی قرآن کریم خوشه ای می چیند اما فهم اماثل بنده کجا و فهم عرفا کجا؟ لذا عرفا قرآن را عمیق تر از عموم مردم می فهمند؛ البته عرفایی هم هستند که بدون اینکه درس بخوانند به مقام معرفت رسیدند فهم اینگونه افراد هم بسیار عمیق است .
    وقتی حضرت امام (رحمه الله علیه) می فرماید « من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم» شاید امثال بنده خیال کنند منظور حضرت امام از لب و خال، به معنی مادی باشد اما عرفا در پشت پرده حقایقی را می بینند که ما غافلیم.
    عموم مردم از حور العین چیزی جز رابطه جنسی هیچ تصوری ندارند اما چون نگرش عرفا به عالم هستی متفاوت است نگرش شان نسبت به نعمات بهشتی نیز متفاوت خواهد بود.
    برای یک فرد عادی مورچه یک حیوان کم شعور است؛ در حالي كه در سوره ي نمل، خداوند متعال از مورچه اي سخن گفته كه سليمان(ع) را مي شناسد، معني لشكر را مي فهمد و امر به معروف و نهي از منكر مي كند. و باز از هدهدي سخن گفته كه نه تنها حضرت سليمان را مي شناسد و به او خدمت می كند بلكه خوب و بد را ادراك مي كند، خدا را مي شناسد، شيطان را مي شناسد، معني توحيد و شرك را مي فهمد، معني مالكيّت و حكومت را مي داند، مي تواند راست بگويد يا دروغ بگويد، و حتّي از عرش خدا حرف مي‌زند. عرفایی همچون علامه طباطبایی در المیزان بیان فرمودند که مورچه در حد متوسطین از مردم شعور دارد.
    در روايات نيز از اين مورچه ذكر خيري شده است؛ طبق روايات، اين مورچه سه سوال از حضرت سليمان(ع) پرسيد و حضرت سليمان(ع) در پاسخ سوالات آن مورچه فرو ماند، آنگاه خود مورچه پاسخ هر سه سوال را داد.
    آیا نگرش عموم مردم نسبت به مورچه این چنین است؟ همان گونه که دیدگاه ها و نگرش ها در این دنیا نسبت به موجودات متفاوت است، دیدگاه ها نسبت به نعمات بهشتی و آیات قرانی و ... نیز متفاوت می باشد، مردم عادی با شنیدن حور و غلمان چیزی جز ارتباط جنسی نمی فهمند اما دیدگاه عارف نسبت به این نعمات بسیار عمیق تر است .
    خداوند «نعوذ بالله» عوام فریبی نکرده، چون اکثریت فهمی در اندازه عموم مردم دارند خداوند با زبانی صحبت می فرماید که برای همه مردم قابل فهم باشد؛ الفاظ برای بیان برخی حقایق عاجز است.

  21. صلوات ها 6


صفحه 1 از 5 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 2

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود