صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: بهشت و جهنم ناعادلانه!

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    نوشته
    257
    حضور
    7 روز 1 ساعت 26 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    520

    بهشت و جهنم ناعادلانه!




    بسیارند زنان و مردانی که تا سنین میانسالی یا پیری پی کیف و حال هستند و بعد از رسیدن به سن مذکور توبه میکنند و نمازهای قضایشان را بجا میاورند و قرآن و نهج البلاغه میخوانند و امر به معروف و نهی از منکر میکنند! خب تا اینجای کار مشکلی پیش نمی آید اما مشکل در جای دیگر پیش میاید که شخصی جوان یا میانسال که هنوز پی کیف و حال هست و توبه نکرده در همان سن میمیرد!

    خب خدا چگونه میخواهد جایگاه این افراد را تعیین کند؟! کسی که وسط کیف و حال مرده و رفته جهنم میتواند اعتراض کند و بگوید اگر هم به من مثل گروه اول عمر بیشتری عنایت میکردی من هم توبه میکردم و نماز میخواندم و بهشتی میشدم اما چرا این کار را نکردی؟! چه جواب منطقیی این وسط وجود دارد؟!

    یا مثلا به گفته تاریخ نگار معروف ویل دورانت بسیاری از فلاسفه بیخدا وقتی به سن پیری رسیدند خداباور شدند خب با توجه به اینکه فلاسفه معمولا افراد کثیفی نیستند همین ایمان بدست آمده در سنین پیری شاید باعث بهشتی شدن آنها شود حال آنکه اگر در دوران جوانی میمردند جایشان وسط جهنم بود! آیا اینها هم نمیتوانند اعتراض کنند؟!

    با وقتی کسی در سنین کودکی میمیرد در آن دنیا به قول معلم دینی های ما خدا امتحانش میکند و او را براساس امتحان بهشتی یا جهنمی میکند به موقع جهنمی شدن نمیتواند اعتراض کند چرا از من یک یا چند امتحان گرفتی در حالی که فلان پیرمرد بعد یک عمر امتحان بهشتی شد؟!

  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,554
    حضور
    175 روز 11 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58344



    با نام و یاد دوست





    بهشت و جهنم ناعادلانه!








    کارشناس بحث: استاد کریم


  5. صلوات ها 5


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    مجلس امام حسین(ع)، مطالعه، ورزش، خانواده.
    نوشته
    2,695
    حضور
    41 روز 1 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    7505



    نقل قول نوشته اصلی توسط mir@ نمایش پست ها
    بسیارند زنان و مردانی که تا سنین میانسالی یا پیری پی کیف و حال هستند و بعد از رسیدن به سن مذکور توبه میکنند و نمازهای قضایشان را بجا میاورند و قرآن و نهج البلاغه میخوانند و امر به معروف و نهی از منکر میکنند! خب تا اینجای کار مشکلی پیش نمی آید اما مشکل در جای دیگر پیش میاید که شخصی جوان یا میانسال که هنوز پی کیف و حال هست و توبه نکرده در همان سن میمیرد!
    خب خدا چگونه میخواهد جایگاه این افراد را تعیین کند؟! کسی که وسط کیف و حال مرده و رفته جهنم میتواند اعتراض کند و بگوید اگر هم به من مثل گروه اول عمر بیشتری عنایت میکردی من هم توبه میکردم و نماز میخواندم و بهشتی میشدم اما چرا این کار را نکردی؟! چه جواب منطقیی این وسط وجود دارد؟!
    یا مثلا به گفته تاریخ نگار معروف ویل دورانت بسیاری از فلاسفه بیخدا وقتی به سن پیری رسیدند خداباور شدند خب با توجه به اینکه فلاسفه معمولا افراد کثیفی نیستند همین ایمان بدست آمده در سنین پیری شاید باعث بهشتی شدن آنها شود حال آنکه اگر در دوران جوانی میمردند جایشان وسط جهنم بود! آیا اینها هم نمیتوانند اعتراض کنند؟!
    با وقتی کسی در سنین کودکی میمیرد در آن دنیا به قول معلم دینی های ما خدا امتحانش میکند و او را براساس امتحان بهشتی یا جهنمی میکند به موقع جهنمی شدن نمیتواند اعتراض کند چرا از من یک یا چند امتحان گرفتی در حالی که فلان پیرمرد بعد یک عمر امتحان بهشتی شد؟!
    اولا خداوند تضمین نکرده است که انسانها عمر یکسان خواهند داشت وانسانهای گنهکار را در صورت توبه می بخشد. و کسانی که با ایمان به این امور وقیامت به خود وعده می دهند که درآخر عمر توبه خواهند کرد مشخص نیست حتی اگر به سن پیری برسند توبه کنند چرا که این وعده ها کار شیطان برای گمراه کردن وبی ایمان کردن اوست. کسی که با علم به واجب بودن نما زیک عمر نماز نخوانده چطور می خواهد در آخر عمر وپیری و ضعف بدن این کا ررا انجام دهد؟ یا اصلا ما چند نفر به این شکل سراغ داریم که در آخر عمر موفق به توبه شده باشند در عین حال که قبول توبه نیز خود مساله ای است. اینکه توبه آنها نصوح است یا نه؟ فرعون هم د رآخر عمر توبه کرد ولی چون از ترس مرگ بود نه واقعی قبول نشد.
    در عین حال چه بسا کسانی هستند که در فضای بی دینی بزرگ می شوند وبه مرور با مطالعه به حقانیت دین پی می برند واین مساله در آخر عمر آنها اتفاق می افتد. چرا خداوند توبه وایمان آنهار نپذیرد. چون این شخص با کسی که در فضای دینی واسلامی بزرگ شده است فرق می کند وبه اصطلاح مستضعف بوده است.
    با تمام اینها اگر کسی مستضف بوده وراهی به دریافت حق ودین نداشته است خداوند او را می بخشد چون مستضعف است وعنادی نداشته که ایمان نیاورده است. که این مساله در آیه 98و99سوره نساء اشاره شده است. در اینجا هم اگر این جوان عنادی نداشته ومستضعف بوده که امید است خداوند او را ببخشد اما اگر عدم ایمان از روی عناد بوده است دلیلی بر عفو وبخشش او نیست. والامر بیدالله.

    ویرایش توسط کریم : ۱۳۹۲/۱۲/۰۶ در ساعت ۲۱:۵۱
    بهشت و جهنم ناعادلانه!
    إنّ الصلوة تنهی عن الفحشاء والمنکر
    جامعه ای که در آن فرهنگ نماز باشد. دچار یاس، افسردگی، فساد وروز مره گی نمی شود.


  7. صلوات ها 5


  8. #4

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    929
    حضور
    15 روز 17 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    13
    صلوات
    2409



    هوالعالم

    با سلام
    به نظر حقیر منطق میگه ماهی هر وقت از اب گرفته بشه تازه اس !
    حالا یکی سالیان سال با قلاب یا به مرور ماهیگیری میکنه و دیگری با روش دیگر مثل تور یک شبه ره صد ساله رو طی میکنه !

    چیزی که اینجا مهمه ظرفیت سازی برای ماست .
    درکیات و تجربیاتی که ماهیگیر اولی ازین دنیا کسب میکنه خیلی بیشتر و بهتر از ماهیگیر دومی خواهد بود

    برای تشخیص یا تعیین جایگاه شخص به کیف و به اصطلاحه غلط حالی که ازین دنیا برده نگاه نکنید
    ببینید چقدر ظلم کرده !؟ به چند نفر بدهکار شده !؟ چی از خودش به جا گذاشته و ..
    اکثر افرادی که بدون ظرفیت سازی دست به کاری بزرگ میزنند بیشتر پشیمانی به بار میارن و بیشتر بدهکار و بزهکار و شرمسار میشن
    تا زمانی که پخته بشن ...


    نباید به ظاهر امر نگاه کرد
    مثلا یکی هست همه چی داره و همه جوره تامین میشه اما پای حرف دلش که میشینی یا به باطنش که نگاه میکنی
    چیزی جز درد و رنج و نادانی نمیبینی . اینجاست که خدا رو صد هزار مرتبه شکر میکنی ...


    اما خیلی ادما بهشتی به دنیا میان و بهشتی زندگی میکنند و بهشتی از دنیا میرن
    برای مثال چوپان یا مزرعه دار درستکاری که تمام اعمالش حکم عبادت داشته و چشم طمع به رنگ و لعاب دنیوی ندوخته

    برای همین به جای حسرت با لذت و خلوص نیت بندگی و زندگی کرده ...


    ما توبه میکنیم و باید امیدوار باشیم که توبه ما پذیرفته بشه و شک نکنیم که هر توبه پذیرفته شده فرصت برای ازمایش دوباره اس و
    اگر در این ازمایش سر بلند باشیم تواب خواهیم شد و گرنه گناهکار بوده و خواهیم بود
    منتهی شاید ظاهر امر به لطف خدای ستار پوشیده و غیر قابل تشخیص باشه ...

    يا علی جان در بند دنیا نیستم ** بنده ی هر لبخند دنیا نیستم

    | با اذن خدای رحمان بشکن پیمان با شیط!ن
    برای دوری از زنا نه حمار را! عشق مرغ عشق و نجابت حیوان به ظاهر پست را مثال بزن که به حکم و حکمت خداوند خیانت به جفت نداشته و گاها در غم فراق یار دق می کنند.به حبشی ها بگو ! سحر نزدیک است وبانگ اذان عشق و بام مساجد دنیا برازنده شما!اگر امروز حرکت کنید!

    چشمي كه با طمع به خورشيد مي نگرد عاقبت كار كور مي شودحتي.دربرنورازودورميشود.

  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    2,599
    حضور
    54 روز 8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6491



    بسم الله الرحمن الرحیم

    با عرض سلام

    حساب و کتاب الهی اینگونه نیست که کوتاهی و طول عمر بر درجات انسانها در بهشت تاثیری داشته باشد و به کسی ظلم شود.

    در روز جزا اعمال افراد با میزانهای عدل الهی سنجیده میشود ، که همان امر و نهی و احکام تعریف شده قرآن و سنت است.

    اما درمورد توبه : کسیکه توبه میکند درصورتیکه توبه اش حقیقی باشد و مجددا مرتکب گناه نشود، مورد بخشش الهی قرار گرفته و بخاطر گناهش مجازات نخواهد شد...

    اما افرادی که در اثر غفلت سرگرم دنیا شده و موفق به توبه نمیشوند بعید است که همگی در جهنم جاودان باشند چون خداوند در قرآن کریم میفرماید: ان الله لایغفر ان یشرک به ویغفر مادون ذلک لمن یشاء

    یعنی خداوند فقط شرک را نمیامرزد و بقیه گناهان را برای هر کسی که بخواهد میبخشاید. معلومه که اگر یک مشرک پشیمان بشه و توبه کنه مورد عفو الهی قرار گرفته و توبه اش پذیرفته خواهد شد.

    پس این آیه شریفه درباره کسانی است که موفق به توبه نمیشوند و با رجوع به دیگر آیات مشخص میگردد که خداوند چه کسانی را نمیبخشد: منافقین ، ستمگران، مفسدین، خائنین....

    پس کسانیکه ایمان دارند و مرتکب معاصی میشوند یا واجباتشان را ترک میکنند اما با خدا و دین خدا دشمنی ندارند پس از اینکه از گناهانشان پاک شدند به بهشت میروند اما در درجات پایین بهشت خواهند بود.
    امام خامنه ای: زیر پرچم امیرالمومنین دشمن و دوست آنچنان واضح نبودند. دشمن همان حرفهایی را میزد که دوست میزند...
    آگاهی خود را بالا ببرید. نقش نخبگان و خواص اینست که این بصیرت را نه فقط در خودشان بلکه در دیگران هم بوجود بیاورند. رسا بگویید روشن بگویید، مبین بگویید آنچه را که میفهمید. سعی هم بکنید آنچه را که فهمیده اید درست باشد.

  11. صلوات


  12. #6

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    نوشته
    257
    حضور
    7 روز 1 ساعت 26 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    520



    نقل قول نوشته اصلی توسط کریم نمایش پست ها
    اولا خداوند تضمین نکرده است که انسانها عمر یکسان خواهند داشت وانسانهای گنهکار را در صورت توبه می بخشد. و کسانی که با ایمان به این امور وقیامت به خود وعده می دهند که درآخر عمر توبه خواهند کرد مشخص نیست حتی اگر به سن پیری برسند توبه کنند چرا که این وعده ها کار شیطان برای گمراه کردن وبی ایمان کردن اوست. کسی که با علم به واجب بودن نما زیک عمر نماز نخوانده چطور می خواهد در آخر عمر وپیری و ضعف بدن این کا ررا انجام دهد؟ یا اصلا ما چند نفر به این شکل سراغ داریم که در آخر عمر موفق به توبه شده باشند در عین حال که قبول توبه نیز خود مساله ای است. اینکه توبه آنها نصوح است یا نه؟ فرعون هم د رآخر عمر توبه کرد ولی چون از ترس مرگ بود نه واقعی قبول نشد.
    در عین حال چه بسا کسانی هستند که در فضای بی دینی بزرگ می شوند وبه مرور با مطالعه به حقانیت دین پی می برند واین مساله در آخر عمر آنها اتفاق می افتد. چرا خداوند توبه وایمان آنهار نپذیرد. چون این شخص با کسی که در فضای دینی واسلامی بزرگ شده است فرق می کند وبه اصطلاح مستضعف بوده است.
    با تمام اینها اگر کسی مستضف بوده وراهی به دریافت حق ودین نداشته است خداوند او را می بخشد چون مستضعف است وعنادی نداشته که ایمان نیاورده است. که این مساله در آیه 98و99سوره نساء اشاره شده است. در اینجا هم اگر این جوان عنادی نداشته ومستضعف بوده که امید است خداوند او را ببخشد اما اگر عدم ایمان از روی عناد بوده است دلیلی بر عفو وبخشش او نیست. والامر بیدالله.
    از جواب دادن طفره رفتید. سوالی که میتواند این وسط تا حدی راهگشا باشد این است که آیا خداوند گناهان کسانی را که عامدا در جوانی با اینکه بخوبی میدانند عملشان حرام است پی آن میروند در صورت توبه میبخشد؟ اگر نبخشد خب دیگر کسی نمیتواند برای خودش اینطور برنامه ریزی کند که در جوانی پی گناه برود و در پیری توبه کند اما اگر ببخشد در این صورت خدا به شدت ناعادلانه رفتار کرده!

    اما سوال من حتی اگر خدا نبخشد پابرجا خواهد بود در مورد کسانی که در جوانی نماز و روزه نمیگیرند و در میانسالی و پیری به دنبال جبران آن هستند یعنی اگر جوانی در سنین جوانیش نماز نخواند و روزه نگیرد ولی در همان جوانی بمیرد و فرصت این را پیدا نکند که مثل برخی دیگر در میانسالی و پیری جبران کند آیا اعتراضش به زود مردنش منطقی نیست؟

    یه سوال شخصی!=تو این مدت 9 روز و 10 ساعتی که در سایت بودید واقعا فقط 1 پست مفید دیدید که تعداد صلوات هایتان 1 است؟!
    ویرایش توسط mir@ : ۱۳۹۲/۱۲/۰۷ در ساعت ۲۱:۰۲

  13. صلوات


  14. #7

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    2,599
    حضور
    54 روز 8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6491



    نقل قول نوشته اصلی توسط mir@ نمایش پست ها

    اما سوال من حتی اگر خدا نبخشد پابرجا خواهد بود در مورد کسانی که در جوانی نماز و روزه نمیگیرند و در میانسالی و پیری به دنبال جبران آن هستند یعنی اگر جوانی در سنین جوانیش نماز نخواند و روزه نگیرد ولی در همان جوانی بمیرد و فرصت این را پیدا نکند که مثل برخی دیگر در میانسالی و پیری جبران کند آیا اعتراضش به زود مردنش منطقی نیست؟
    این سخن شما بر میگرد به اجل انسانها که به دو گونه است:

    1- اجل قطعی. 2- اجل معلق.

    و اعمال خود انسانها در رسیدن اجلشان موثر است. ممکن است انسان مرتکب گناهی شود که اثر وضعی آن کوتاه شدن عمرش باشد و زودتر از موعد بمیرد و ممکن است کار خوبی انجام دهد که در اثر آن مرگش عقب بیفتد.

    به هر صورت در تک تک موارد باید یقین داشت که خدای متعال عادل است و همانطور که در قرآن کریم فرموده به گونه ای با افراد حساب میکند که کوچکترین ظلمی به احدی نمیکند.
    ویرایش توسط Serat : ۱۳۹۲/۱۲/۰۷ در ساعت ۲۱:۴۳
    امام خامنه ای: زیر پرچم امیرالمومنین دشمن و دوست آنچنان واضح نبودند. دشمن همان حرفهایی را میزد که دوست میزند...
    آگاهی خود را بالا ببرید. نقش نخبگان و خواص اینست که این بصیرت را نه فقط در خودشان بلکه در دیگران هم بوجود بیاورند. رسا بگویید روشن بگویید، مبین بگویید آنچه را که میفهمید. سعی هم بکنید آنچه را که فهمیده اید درست باشد.

  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    شعر
    نوشته
    683
    حضور
    13 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2275



    بهشت و جهنم ناعادلانه! نوشته اصلی توسط mir@ بهشت و جهنم ناعادلانه!
    از جواب دادن طفره رفتید. سوالی که میتواند این وسط تا حدی راهگشا باشد این است که آیا خداوند گناهان کسانی را که عامدا در جوانی با اینکه بخوبی میدانند عملشان حرام است پی آن میروند در صورت توبه میبخشد؟ اگر نبخشد خب دیگر کسی نمیتواند برای خودش اینطور برنامه ریزی کند که در جوانی پی گناه برود و در پیری توبه کند اما اگر ببخشد در این صورت خدا به شدت ناعادلانه رفتار کرده!

    اما سوال من حتی اگر خدا نبخشد پابرجا خواهد بود در مورد کسانی که در جوانی نماز و روزه نمیگیرند و در میانسالی و پیری به دنبال جبران آن هستند یعنی اگر جوانی در سنین جوانیش نماز نخواند و روزه نگیرد ولی در همان جوانی بمیرد و فرصت این را پیدا نکند که مثل برخی دیگر در میانسالی و پیری جبران کند آیا اعتراضش به زود مردنش منطقی نیست؟



    سلام

    معمولا در ریاضیات برای پرهیز از این گونه نابسامانیها متوسل به درصد می شوند

    احتمالا خداوند هم از همین شیوه درصد گیری استفاده می کند

    مثلا مقدار کارهای خوب شخص را بر طول عمر ان تقسیم می کند و ضربدر صد می کند

    موفق باشید

  17. صلوات


  18. #9

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    نوشته
    257
    حضور
    7 روز 1 ساعت 26 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    520



    نقل قول نوشته اصلی توسط .امین. نمایش پست ها
    این سخن شما بر میگرد به اجل انسانها که به دو گونه است:

    1- اجل قطعی. 2- اجل معلق.

    و اعمال خود انسانها در رسیدن اجلشان موثر است. ممکن است انسان مرتکب گناهی شود که اثر وضعی آن کوتاه شدن عمرش باشد و زودتر از موعد بمیرد و ممکن است کار خوبی انجام دهد که در اثر آن مرگش عقب بیفتد.

    به هر صورت در تک تک موارد باید یقین داشت که خدای متعال عادل است و همانطور که در قرآن کریم فرموده به گونه ای با افراد حساب میکند که کوچکترین ظلمی به احدی نمیکند.
    اجل قطعی و معلق توجیهاتی بی نتیجه هستند چیزی که در ظاهر اتفاق میفتد بی عدالتیی آشکار هست.

  19. #10

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    2,599
    حضور
    54 روز 8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6491



    نقل قول نوشته اصلی توسط mir@ نمایش پست ها
    اجل قطعی و معلق توجیهاتی بی نتیجه هستند چیزی که در ظاهر اتفاق میفتد بی عدالتیی آشکار هست.
    چیزی که در ظاهر اتفاق میفتد جهل ماست که نمیدانیم هر کسی در چه محیطی بوده چه معذوراتی داشته و حقیقتاچه شاکله ای دارد ولی خداوند آگاه است و حتی ممکنه آن جوان هم بخشیده شود
    ویرایش توسط Serat : ۱۳۹۲/۱۲/۰۷ در ساعت ۲۲:۰۲
    امام خامنه ای: زیر پرچم امیرالمومنین دشمن و دوست آنچنان واضح نبودند. دشمن همان حرفهایی را میزد که دوست میزند...
    آگاهی خود را بالا ببرید. نقش نخبگان و خواص اینست که این بصیرت را نه فقط در خودشان بلکه در دیگران هم بوجود بیاورند. رسا بگویید روشن بگویید، مبین بگویید آنچه را که میفهمید. سعی هم بکنید آنچه را که فهمیده اید درست باشد.

  20. صلوات


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود