صفحه 1 از 5 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: انسان كامل و ابتلا به غم

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    علاقه
    علم ,هنر,معارف,عشق,بهشت
    نوشته
    645
    حضور
    17 روز 3 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1579

    انسان كامل و ابتلا به غم




    سلام

    مگر ما درفلسفه و عرفان نميگوييم كه امامان و انبيا به عنوان انسان كامل بر همه عوالم(دنيا ،برزخ،قيامت) اشراف دارند...
    پس غم ِ از دست دادن عزيز(آنطور كه در روايات و روضه ها آمده) براي امام يا پيامبر چه معنايي دارد؟


  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,527
    حضور
    174 روز 20 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58307



    با نام و یاد دوست





    انسان كامل و ابتلا به غم








    کارشناس بحث: استاد صادق

    ویرایش توسط مدیر ارجاع سوالات : ۱۳۹۲/۱۱/۲۸ در ساعت ۱۶:۰۹ دلیل: تغییر کارشناس پاسخگو

  5. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    نوشته
    8,035
    حضور
    192 روز 13 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    28773



    نقل قول نوشته اصلی توسط معلق نمایش پست ها
    سلام

    مگر ما درفلسفه و عرفان نميگوييم كه امامان و انبيا به عنوان انسان كامل بر همه عوالم(دنيا ،برزخ،قيامت) اشراف دارند...
    پس غم ِ از دست دادن عزيز(آنطور كه در روايات و روضه ها آمده) براي امام يا پيامبر چه معنايي دارد؟
    باسلام وتقدیر از سوال خوب شما .
    پاسخ در دو محور ارایه می شود :
    الف_:در ابتدا باید به این نکته اشاره شود که بی تردید مصداق اصلی انسان کامل پیامبر و ائمه است ع اند وانها بر همه نظام خلقت احاطه وجودی دارند .واز این نظر بودن در دنیا وبرزخ وفراتر از آن برای آنها تفاوتی ندارد . ولی از نظر جنبه بشری آنها نیز دارا ی عاطفه واحساس ومحبت اند و حس فرزند دوستی دارند ودر این ساحه همانند ساحات دیگرکامل تر از دیگران هستند لذا نه تنها محذوری در این مسله نیست بلکه این کار در راستای کمالات متعالی انسانی آنها است .
    اما به لحاظ دیگر آن حضرات در این گونه امور سخن شان همان است که حضرت زینب در مجرای کربلا وقتی در مقابل این پرسش مواجه شد که کار خدا را با برادرت چگونه دیدی ؟ فرمود : «ما رایت الا جمیلا»، من جزی زیبای ندیدم . بنا براین این دو جنبه وجودی آنها با هم منافات ندارد وهر کدام در جای خود لازم است .

    ب_بنابر این عزاداری حضرت زهرا در عالم برزخ که یکنوع واکنش مناسب با نشأه و حیات برزخی است نسبت به شهادت امام حسین (ع) و شهیدان کربلا؛ که با صفا و خلوص کامل در راه خدا وحفظ دین جانفشانی کردند وتأسف و خشمی است نسبت به حق ناشناسی وگمراهی مردمی که به حق پشت کردند ومرتکب چنان جنایتی شدند و خود مردم دنیارا از فیض حضور انسانهای کامل در میان آنان محروم ساختند وخود مستوجب عذاب الهی ساختند و این عزاداری برزخی در واقع نوعی ظهور وتجلی حالت خشم برزخی و طلب عذاب برای آن جنایت کارانی است که به بشریت ظلم کردند.
    لذا در روایت آمده که علی(ع) از رسول گرامی اسلام(ص) نقل می‌کند که در قیامت سر خون‌آلود حضرت حسین(ع) در مقابل فاطمة زهرا آشکار می‌شود، حضرت زهرا(ع) از مشاهدة آن، فریاد بر می‌آورد و می‌گوید: وای فرزندم، وای میوة دلم، بر اثر صیحه آن حضرت فرشتگان مدهوش می‌شوند و اهل قیامت آن چنان متأثر می‌شوند که می‌گویند ای فاطمه خدا بکشد کشندة فرزند تو را .(1)
    و در روایت دیگر از امام صادق(ع) نقل شده که... که حضرت زهرا در روز قیامت، پیراهن خون‌آولد حسین(ع) را به دست می‌گیرد و می‌گوید: بارالها این پیراهن فرزند من است و تو می‌دانی با وی چه کرده‌اند و از خداوند درخواست دادخواهی می‌نماید.(2).
    از مطالبی که ذکر شد، می‌توان استفاده کرد که حضرت فاطمه(س) و سایر معصومان، در جهان دیگر عزا دارند و از حوادثی که در این جهان رخ می‌دهند آگاهند و در مأتم حسین(ع) محزون و متأثرند اما کیفیت و چگونگی عزاداری آنان در آن جهان برای ما معلوم نیست چون آن عالم مانند این جهان عالم ماده نیست عالم ماده و دنیا که ما در آن زندگی می‌کنیم شرائط و قوانین خاص خود را دارد و آن عالم شرائط و قوانین مخصوص به خود و متناسب با آن عالم را داراست، در آیات و روایات آمده که انسان‌ها که در عالم برزخ هستند، از آنچه نزد خداست روزی داده می‌شوند(3) از خودنی‌ها و نوشیدنی‌ها بهشتی می‌خورند و می‌آشامند و در حجره‌هایی در بهشت بسر می‌برند(4)، اما اینکه، رزق و روزی آنان چیست؟ چه می‌خورند؟ چگونه می‌خورند؟ خانه‌های آنان چگونه است؟ برای ما خاکیان روشن نیست چون روح برزخیان، در جسم مادی مانند این دنیا نیست بلکه در بدنی است که متناسب با آن جهان است که در برخی روایات تعبیر به «قالب مثالی» شده است بنابر این در اینکه معصومان در مصائب امام حسین(ع) عزادار و محزونند تردیدی نیست، اما چگونگی و کیفیت آن را نمی‌دانیم.
    عزادار بودن معصومان در مصیبت امام حسین(ع) می‌تواند به موضوع دیگری نیز اشارت داشته باشد و آن اینکه، مصیبت امام حسین بسیار بزرگ و عظیم و بی‌مانند بود، حادثه کربلا، دارای آن چنان خصوصیات و ویژگی‌هایی بود که نه در گذشته نه در آینده، حادثه‌ای به این جانسوزی و غم‌انگیز رخ نداده و رخ نخواهد داد.

    پی نوشت ها :
    1ـ ر،ک: مجلسی ،بحار الانوار،نشر دار الاحیا التراث العربی . بیروت .1403 ق ج 6، ص 229.
    2ـ همان، ج 44، ص 269.
    3 - امالی مفید، ص 130.
    4 - نوری .مستدرک الوسائل نشر دار الاحیا التراث العربی . ج 10 ص345

  6. صلوات ها 2


  7. #4

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    شعر
    نوشته
    683
    حضور
    13 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2275



    نقل قول نوشته اصلی توسط صادق نمایش پست ها
    در ابتدا باید به این نکته اشاره شود که بی تردید مصداق اصلی انسان کامل پیامبر و ائمه است ع اند وانها بر همه نظام خلقت احاطه وجودی دارند .واز این نظر بودن در دنیا وبرزخ وفراتر از آن برای آنها تفاوتی ندارد




    سلام

    برفرضی که تعریف شما از انسان کامل و مصادیق ان را بپذیریم
    و اینکه احاطه وجودی بر سه عالم دارند

    این تعاریف شما با قسمت دوم بیاناتتان هم خوانی دارد

    فرمودید

    نقل قول نوشته اصلی توسط صادق نمایش پست ها
    ولی از نظر جنبه بشری آنها نیز دارا ی عاطفه واحساس ومحبت اند و حس فرزند دوستی دارند ودر این ساحه همانند ساحات دیگرکامل تر از دیگران هستند لذا نه تنها محذوری در این مسله نیست بلکه این کار در راستای کمالات متعالی انسانی آنها است .
    مثلا امامی که فرزندش را از دست داده چون احاطه وجودی بر برزخ دارد
    می تواند همیشه با فرزندش در تماس باشد
    و از دست دادن دیگر نباید برای او معنایی داشته باشد ؟
    چه برسد به اینکه محزون هم باشد

    و مثالی دیگر :پیامبر ص وقتی فوت فرمودند طبق روایات به فاطمه ع فرمودند تو اولین کسی هستی که به نزد من می ایی ؟
    اگر پیامبر و فاطمه ص احاطه وجودی بر سه عالم دارند
    پس دیگر جدایی برای انها معنا ندارد
    چه به اینکه پیامبر بگوید تو اولین کسی هستی که به نزد من می ایی ؟
    یعنی قبل ان در نزدش نبوده که اگر بوده این نوید بی معنا می شود ؟

    مثلا اگر من فردی بداند پس از مرگ فرزندش هم با او رابطه دارد و فرزندش حتی جایی بهتر از دنیا دارد
    محزونی برای ان فرد بی معناست ؟ چرا باید محزون باشد
    هم با فرزندش در تماس است و هم فرزندش جای بهتری رفته

    یا لطیف

  8. صلوات ها 2


  9. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    علاقه
    علم ,هنر,معارف,عشق,بهشت
    نوشته
    645
    حضور
    17 روز 3 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1579



    نقل قول نوشته اصلی توسط صادق نمایش پست ها
    . ولی از نظر جنبه بشری آنها نیز دارا ی عاطفه واحساس ومحبت اند و حس فرزند دوستی دارند ودر این ساحه همانند ساحات دیگرکامل تر از دیگران هستند لذا نه تنها محذوری در این مسله نیست بلکه این کار در را
    با سلام و تشكر
    منظور بنده را سركار دل آرام به خوبي اشاره كردند:

    نقل قول نوشته اصلی توسط دل ارام نمایش پست ها
    مثلا امامی که فرزندش را از دست داده چون احاطه وجودی بر برزخ دارد
    می تواند همیشه با فرزندش در تماس باشد
    و از دست دادن دیگر نباید برای او معنایی داشته باشد ؟
    چه برسد به اینکه محزون هم باشد

    و مثالی دیگر :پیامبر ص وقتی فوت فرمودند طبق روایات به فاطمه ع فرمودند تو اولین کسی هستی که به نزد من می ایی ؟
    اگر پیامبر و فاطمه ص احاطه وجودی بر سه عالم دارند
    پس دیگر جدایی برای انها معنا ندارد
    منتظر پاسخ شما هستيم

  10. صلوات ها 2


  11. #6

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    نوشته
    8,035
    حضور
    192 روز 13 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    28773



    نقل قول نوشته اصلی توسط دل ارام نمایش پست ها
    سلام

    برفرضی که تعریف شما از انسان کامل و مصادیق ان را بپذیریم
    جواب : در این تردید نکنید که تنها مصداق انسان کامل وجود نازنین ختمی ص مرتبت است وسایر معصومین ع از باب الحاق کامل به اکمل ودر مرتبه بعد مصداق آ ن کلمه اند . در این باره می توانید به کتاب (( انسان کامل از نگاه امام خمینی . ویرایش دوم .)) مراجعه نماید .
    و اینکه احاطه وجودی بر سه عالم دارند
    جواب :انسان کامل مظهر اسما الهی است از جمله آن اسما اسم علیم است وانسان به عنوان خلیفه الهی مظهر این اسم است لذا بر همه امور وعوالم به اذن الهی احاطه دارد در این باره سخن مولانا بسیار زیبا و شنیدنی است:
    احمداگر بگشاید آن پرّ جلیل تا ابد مدهوهش ماند جبرئیل
    چون گذشت احمد زسدره و مرصدش و ز مقام جبرئیل و از حدش
    گفت او را هین بپر اندر پی‌ام گفت رو، رو من حریف تو نی‌ام
    باز گفت او را بیا ای پرده سوز من به اوج خود نرفتم هنوز
    گفت بیرون زین حد ای خوش فرّ من گر زنم پرّی بسوزد پرّ من(1)
    1. مثنوی معنوی، دفتر 4، ص 721، بیت 3800.

    فرمودید
    مثلا امامی که فرزندش را از دست داده چون احاطه وجودی بر برزخ دارد
    می تواند همیشه با فرزندش در تماس باشد
    و از دست دادن دیگر نباید برای او معنایی داشته باشد ؟
    چه برسد به اینکه محزون هم باشد
    و مثالی دیگر :پیامبر ص وقتی فوت فرمودند طبق روایات به فاطمه ع فرمودند تو اولین کسی هستی که به نزد من می ایی ؟
    اگر پیامبر و فاطمه ص احاطه وجودی بر سه عالم دارند
    پس دیگر جدایی برای انها معنا ندارد
    چه به اینکه پیامبر بگوید تو اولین کسی هستی که به نزد من می ایی ؟
    یعنی قبل ان در نزدش نبوده که اگر بوده این نوید بی معنا می شود ؟
    مثلا اگر من فردی بداند پس از مرگ فرزندش هم با او رابطه دارد و فرزندش حتی جایی بهتر از دنیا دارد
    محزونی برای ان فرد بی معناست ؟ چرا باید محزون باشد
    هم با فرزندش در تماس است و هم فرزندش جای بهتری رفته
    یا لطیف
    جواب :
    بر اساس دلایل مختلف انسان کامل دارای علم غیب است . هیچ چیز نمی‌تواند از نفوذ دید او ممانعت کند، زیرا او به حقایق جهان هستی در هر گوشه شرایطی که وجود داشته باشد، به اذن خدا آگاه است، اعم از آنهایی که تحت حس قرار دارد و آنهایی که بیرون از دایرة حس می‌باشند، مانند موجودات آسمانی و حوادث گذشته و وقایع آینده.
    دلیل این مطلب از راه نقل روایات متواتره‌ای است که در منابع روایی وجود دارد. به موجب این روایات که به حد و حصر نمی‌آید، امام از راه موهبت الهی، نه از راه اکتساب، به همه چیز آگاه
    است و هر چه را بخواهد ،به اذن خدا به می‌داند. از راه عقل براهینی است که به موجب آنها امام (ع) به حسب مقام نورانیت خود ،کامل‌ترین انسان عصر خود و مظهر کامل اسمای و صفات خدایی است . به حسب وجود عنصری خود به هر سوی توجه کند، برای وی حقایق روشن می‌شود.(1)
    بنابر این معصومین(ع) به اذن الهی در امور تشریعی و تکوینی از اسرار غیب آگاه هستند و از حوادث و پیشامد خبر دارد.
    در عین حال امام معصوم در علوم دنیوی به دنبال استفاده از علم غیب نیست ، چون او در این موارد مأمور به بهره گیری از علم عادی است.

    بنابر این تمام مثال های که مطرح نموده تعارض با مسله ندارد . وهر چیز در جای خود درست است .
    جهان مانند چشم خط وخال وابروست که هر چیزی به جای خویش نیکو ست

    اندوه آنها مربوط به جنبه بشر ی شان است ونه جنبه ملکوتی آنها .
    پی‌نوشت‌ها:
    1. جلوه‌های عرفانی نهضت حسینی، ص 27، نشر بوستان کتاب، قم 1386ش.

  12. صلوات ها 4


  13. #7

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    شعر
    نوشته
    683
    حضور
    13 روز 6 ساعت 54 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2275



    سلام جناب صادق

    جوابتون احساسی و اغراق گونه بود نه قانع کننده

    فرمودید



    نقل قول نوشته اصلی توسط صادق نمایش پست ها
    اندوه آنها مربوط به جنبه بشر ی شان است ونه جنبه ملکوتی آنها .
    چرا در یک انسان کامل باید این دو جنبه جدا باشد ؟
    اگر کسی جنبه ملکوتی داشته باشد باید این جنبه در اخلاق بشری او هم ظاهر باشد
    اگر علم غیب دارد باید از ان استفاده کند در امور اینچنینی
    وگرنه علم غیب را به چه کار اید ؟

    در این مورد خاص اگر می داند فرزندش به جای بهتری رفته
    و می داند این دنیا چقدر بی ارزش است
    و می داند هر لحظه می تواند با فرزندش در تماس باشد

    چرا باید محزون باشد ؟
    چرا نباید از این علم و دانستن خود در اینجا استفاده کرده ؟
    اگر کسی این امور را می داند
    مانند کسی که نمی داند رفتار کند
    پس ان دانستن چه بدردش می خورد ؟

    در ضمن بزرگوار دیدار فرزند ش در برزخ و ملاقات او چه ربطی به امور دنیوی دارد ؟

    ان امور دنیوی که شما مدنظرتان است
    و ان غیبی که مد نظرتان است
    حقیر فکر می کنم اینچنین نباشد که شما می گویید
    نه اینکه امام ریز و جز به جز امور دنیا را که اتفاق می افتد بداند
    اینگونه خبر داشتن از غیب برای خداوند هم بحث های مفصل دارد
    چه برسد به امام


    یا لطیف

    ویرایش توسط دل ارام : ۱۳۹۲/۱۱/۲۹ در ساعت ۱۷:۰۳

  14. صلوات


  15. #8

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۱
    علاقه
    علم ,هنر,معارف,عشق,بهشت
    نوشته
    645
    حضور
    17 روز 3 ساعت 46 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1579



    نقل قول نوشته اصلی توسط صادق نمایش پست ها
    اندوه آنها مربوط به جنبه بشر ی شان است ونه جنبه ملکوتی آنها
    سلام
    متاسفانه هنوز قانع نشدم
    اساسا چيزي به اسم از دست دادن و غم جدايي براي انساني كه ساكنان برزخ را ميبيند چه معنايي دارد؟

  16. صلوات


  17. #9

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    گفتگوی دینی
    نوشته
    1,736
    حضور
    33 روز 11 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    119
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3287



    با سلام.
    یک سوال اساسی در این بین می توان مطرح کرد و آن اینکه چرا باید معصوم همه چیز بداند؟ این همه چیز دانی به چه درد او می خورد؟ از آنجایی که اگر او همه چیز بداند به اذن خداست و از آنجایی که خدا کار عبث و بیهوده نمی کند لذا باید خدا از اعطای تمام حقایق عالم هستی به معصوم منظور و مثصودی داشته باشد. حال بفرمایید منظور و مقصود خدا از اعطای چنین علمی چه بوده است؟
    به اعتقاد بنده معصوم اگر همه چیز بداند که می شود خدا. لذا فقط چیزهایی را می داند که با فلسفه وجودی اش مرتبط باشد. یعنی چیزهایی که برای هدایت انسان مفید باشد و از آنها استفاده کند. همین!
    حال می رسیم به بروز غم در معصوم. اصولا غمی که بواسطه مرگ نزدیکان در انسان ایجاد می شود به چند علت می تواند باشد :
    یا بواسطه وابستگی ای که ما به آنها داشتیم و از وجود آنها بهره می بردیم.
    یا بواسطه کوتاهی دست آنها از دنیا.
    در واقع اولی به خاطر خودمان است و دومی به خطر خودشان.
    در مورد معصوم اگر عزیز فوت شده خود معصوم باشد علت اولی صحیح است و اگر معصوم نباشد دومی صحیح است.
    و من الله توفیق

    سعدی : چو رسی به کوه سینا "ارنی" مگو و بگذر
    که نیرزد این تمنا به جواب "لن ترانی"

    حافظ : چو رسی به طور سینا "ارنی" بگو و بگذر
    تو جواب دوست بشنو نه جواب "لن ترانی"

    مولانا : "ارنی" کسی بگوید که تو را ندیده باشد
    تو که با منی همیشه چه "تری" چه "لن ترانی"

  18. صلوات ها 3


  19. #10

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    مطالعات دینی، فلسفی، ریاضی، فیزیکی ...
    نوشته
    2,628
    حضور
    73 روز 19 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    8025



    سلام علیکم،
    اهل بیت علیهم‌السلام حتی اگر اشراف به عوالم وجود نداشتند هم بر مصیبتی که بر ایشان می‌رسید تأسف نمی‌خوردند و این ممطابق با حدیث معنای زهد است که:

    لِّكَيْلَا تَأْسَوْا عَلَىٰ مَا فَاتَكُمْ وَلَا تَفْرَ‌حُوا بِمَا آتَاكُمْ ۗ وَاللَّـهُ لَا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ‌ [الحدید، ۲۳]
    تا بر آنچه از دست شما رفته اندوهگين نشويد و به [سبب‌] آنچه به شما داده است شادمانى نكنيد، و خدا هيچ خودپسند فخرفروشى را دوست ندارد

    آنها در مقام رضا هستند یعنی نه تنها هر چیزی که از طرف خداوند به ایشان برسد را می‌پذیرند و تسلیم محض خداوند هستند (اراده‌ی خداوند را بر اراده‌ی خود اولویت داده‌اند و این مرحله‌ی بالایی از عبودیت است که در اعماق آن ربوبیت است: العبودیة ج.هر کنهه ربوبیت، تصرف در عالم تکوین و ... از ویژگی‌های این ربوبیت است و حضرت اباعبدالل علیه‌السلام را به راستی می‌توان ارباب صدا زد، در مقابل کسانی که گمان می‌کنند این اشتباه است) بلکه در دل هم به آن راضی هستند و کمترین ناراحتی و نارضایتی نسبت به آن ندارند، به عبارت دیگر تسلیم محض بودنشان برای خدا از روی میل است و نه به اکراه.

    اما اینکه چرا عزاداری می‌کردند و ... راچطور باید توضیح داد. در حدیث هست که روزی حضرت زینب سلام‌الله‌علیها از پدرشان امیرالمؤمنین علیه‌السلام پرسیدند که شما چطور می‌توانید با یک دل هم خداوند را جای دهید و هم من را؟ حضرت جواب دادند دل من فقط پر از محبت خداست و تو را بخاطر خدا دوست دارم. همین است که نزدیک‌ترین کسشان هم اگر میخواست کوتاهی کند آنچنان تند برخورد می‌کردند و عدالت علوی معنای خودش را نشان می‌دهد. غم از دست دادن زهراء سلام الله علیها، غم شهادت حضرت پیامبر صل الله علیه و آله، غم ضربت خوردن حضرت امیر علیه‌السلام، غم کربلا و ...، اینها تماماً غم ظلمی است که حقیرترین بندگان خدا در حق آل الله یا شیعیان ایشان انجام داده‌اند. بخشی از این غم حتی اگر نگوییم تمام آن بخاطر خود کسی است که به ایشان ظلم کرده است:

    لَقَدْ جَاءَكُمْ رَ‌سُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِ‌يصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَ‌ءُوفٌ رَّ‌حِيمٌ [التوبة، ۱۲۸]
    قطعاً، براى شما پيامبرى از خودتان آمد كه بر او دشوار است شما در رنج بيفتيد، به [هدايت‌] شما حريص، و نسبت به مؤمنان، دلسوز مهربان است.

    آنها به اراده‌ی خداوند برای خلایق «باب مبتلی به الناس» وضع شده‌اند (مطابق با زیارت جامعه‌ی کبیره). نمونه‌ی باز شدن این باب ابتلا در کربلا است، فرشتگان فوج فوج به کمک آمدند، جنیان به کمک آمدند، امام پاسخ دادند که نه! ما خود بر ایشان قادرتر از شما هستیم، اما اگراز این قدرت استفاده نماییم آنها به چه چیزی آزمایش گردند؟ ما دشمنان اهل بیت علیهم‌السلام را لعن می‌کنیم، خود اهل بیت علیهم‌السلام هم لعن می‌کردند، ولی در همان زمان که لعن می‌کردند، در همان زمان که در جلوی ایشان در صف جنگ می‌ایستادند، در همان لحظه دستی که دشمنان خدا و اهل بیت شمشیر را می‌کشیدند تا به بدن مبارک ایشان یا شیعیان ایشان بزنند این دست از نور خدا و به وسیله‌ی اهل بیت علیهم‌السلام به ایشان به عنوان رحمت عام داده شده بود، مصداقی از رحمانیت خداوند. اینکه هیچ همین که شمر ملعون و امثال او فرصت وجود داشتن و زنده بودن داشته‌اند هم به برکت خود اهل بیت علیهم‌السلام بوده است.
    وقتی کسی مانند حضرت آیت الله بهجت رحمه الله چشم برزخی داشته‌اند و با ارواح مؤمنین صحبت می‌کردند و ایشان را می‌دیدند کسی بگوید امیرالمؤمنین علیه‌السلام بعد از رحلت رسول خدا صل الله علیه و آله از ایشان محجوب شدند؟ قصعاً نه!ْ کسی بگوید بعد از حضرت زهراء سلام الله علیها حضرت امیر از ایشان محجوب شدند و مانند ما برایشان دلتنگی می‌کردند؟ قطعاً نه؟ کسی بگوید امام سجاد از پدرشان سیدالشهدا علیهما السلام محجوب شدند و دلتنگی می‌کردند؟ قطعاً نه! کسانی که در عالم خواب یا ... به خدمت رسول خدا صل الله علیه و آله در ایام عاشورا رسیده‌اند نقل کرده‌اند که حضرت رسول صل الله علیه و آله در عالم برزخ هم به همراه تمامی پیامبران لباس سیاه به تن داشته و عزاداری می‌کنند، حضرت رسول صل‌الله علیه و آله و حضرت زهراء سلام الله علیها از مرحوم محتشم کاشانی (صاحب باز این چه شورش است ...) و مداحان دیگر درخواست خواندن مداحی می‌کنند و تمامی انبیاء همراه ایشان عزاداری می‌کنند. باورتان نمی‌شود که راست باشد؟ در زیارت عاشوراء غیرمعروفه به حضرت رسول و امیرالمؤمنین و حضرت صدیقه و امام مجتبی و بعد به تمامی کسانی که حضرت سیدالشهدا> عرض تسلیت می‌کنیم با اینکه در برزخ اهل بیت از امام حسین یقیناً محجوب نخواهند بود
    بهترین سرمایه‌گذاری عمر در کمک به تعجیل در ظهور است،
    ... بضاعتی محدود و اثرگذاری نامحدود،
    نگران سوددهی‌اش هم نیستیم چون خدا تضمین کرده است که قیام به بار خواهد نشست
    هر که می‌خواهد نامحدود بندگی خدا را کند و در هر خیری سهیم شود بسم الله ...

    بزرگواران و دوستان و هم‌مباحثه‌ای‌ها، ان شاء الله اگر جسارتی کرده‌ام ببخشید و اگر کوتاهی کرده‌ام یا رنجشی به شما رسانده‌ام حلال کنید

  20. صلوات


صفحه 1 از 5 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود