جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: دایم الوضو بودن در ایام عادت ماهانه

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    نوشته
    494
    حضور
    7 روز 21 ساعت 39 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2842

    دایم الوضو بودن در ایام عادت ماهانه




    سلام و عرض ادب
    در دوران عادت ماهانه آیا دایم الوضو بودن فضیلتی دارد؟
    با تشکر

    مهربانم! عالم از توست...
    غریبانه چرا میگردی؟
    اللهم عجل لولیک الفرج


  2. صلوات ها 6


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,515
    حضور
    174 روز 17 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58293



    با نام و یاد دوست





    دایم الوضو بودن در ایام عادت ماهانه








    کارشناس بحث: استاد سینا


  5. صلوات ها 5


  6. #3

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    2,182
    حضور
    17 روز 13 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15131



    نقل قول نوشته اصلی توسط سوگل نمایش پست ها
    سلام و عرض ادب
    در دوران عادت ماهانه آیا دایم الوضو بودن فضیلتی دارد؟
    با تشکر

    نکته ای که باید توجه کنیم این است که آنچه در باب فضیلت دائم الوضو بودن مطرح شده است به قدری دارای اهمیت است که شامل حال همه ی شرایط می شود بنابراین حتی زن نیز در زمان عادت ماهیانه می تواند با دائم الوضو بودن از ثواب این فضیلت بهرمند شودتوصیه ی به طهارت در اموزه های دینی ما بسیار جدی مورد توجه قرار گرفته است چرا که طهارت هم اثار ظاهری دارد وهم آثار باطنی. روز قیامت امت پیامبر اسلام به خاطر وضو با چهره هایی سفید محشور می شوند. همچنین از بین رفتن گناهان یکی دیگر از اثار وضوست .سفارش به دائم الوضو بودن نیز برای ایجاد حالت پاکی ونورانیت وصفای دل در ضمیر انسان است چرا که کارکرد وضو ایجاد نورانیت معنویست.

    در شرایطی که مطرح فرمودید وضو گرفتن مجوز نماز یا انجام عباداتی که نیاز به وضو دارند نیست بلکه از حیث استحباب می توان دائم الوضو بود واز اثار آن بهره بردشاید برای کسی که در این شرایط است وضو اثرات طهارت ظاهری را نداشته باشد اما طبیعتا اثرباطنی این طهارت برای شخص محقق می شودچون شخص وضو گيرنده، وقتى به نيت عبادت و اطاعت خداوند وضو مى‏ گيرد در مسير طهارت باطنى و عبوديت خداوند گام برمى‏ دارد و اثر معنوى و تربيتى ويژه ‏اى مى‏ پذيرد

    ویرایش توسط سینا : ۱۳۹۲/۱۱/۱۹ در ساعت ۲۱:۵۷

  7. صلوات ها 12


  8. #4

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    نوشته
    388
    حضور
    149 روز 17 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    9
    صلوات
    2815




    سلام و عرض ادب

    این تاپیک با دید خیلی زیبایی به وضو نگریسته .

    اگر میخوایید اثرات حقیقی وضو براتون نمایان بشه این تاپیک رو مطالعه بفرمایید و عمل کنید.

    http://www.askdin.com/thread25002.html


  9. صلوات ها 7


  10. #5

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۰
    نوشته
    2,182
    حضور
    17 روز 13 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15131

    جمع بندی




    سوال:
    در دوران عادت ماهانه آیا دایم الوضو بودن فضیلتی دارد؟


    پاسخ:
    نکته ای که باید توجه کنیم این است که آنچه در باب فضیلت دائم الوضو بودن مطرح شده است به قدری دارای اهمیت است که شامل حال همه ی شرایط می شود بنابراین حتی زن نیز در زمان عادت ماهیانه می تواند با دائم الوضو بودن از ثواب این فضیلت بهرمند شودتوصیه ی به طهارت در آموزه های دینی ما بسیار جدی مورد توجه قرار گرفته است چرا که طهارت هم آثار ظاهری دارد وهم آثار باطنی.

    روز قیامت امت پیامبر اسلام به خاطر وضو با چهره هایی سفید محشور می شوند. همچنین از بین رفتن گناهان یکی دیگر از آثار داشتن وضو است .سفارش به دائم الوضو بودن نیز برای ایجاد حالت پاکی ونورانیت وصفای دل در ضمیر انسان است چرا که کارکرد وضو ایجاد نورانیت معنوی است.

    در شرایطی که مطرح فرمودید وضو گرفتن مجوز نماز یا انجام عباداتی که نیاز به وضو دارند نیست بلکه از حیث استحباب می توان دائم الوضو بود واز آثار آن بهره برد شاید برای کسی که در این شرایط است وضو اثرات طهارت ظاهری را نداشته باشد اما طبیعتا اثر باطنی این طهارت برای شخص محقق می شودچون شخص وضو گيرنده، وقتى به نيت عبادت و اطاعت خداوند وضو مى‏ گيرد در مسير طهارت باطنى و عبوديت خداوند گام برمى‏ دارد و اثر معنوى و تربيتى ويژه ‏اى مى‏ پذيرد


    وسائل‏الشيعة ج : 2 ص : 345
    40- بَابُ تَأَكُّدِ اسْتِحْبَابِ وُضُوءِ الْحَائِضِ عِنْدَ كُلِّ صَلَاةٍ وَ اسْتِقْبَالِ الْقِبْلَةِ وَ ذِكْرِ اللَّهِ بِمِقْدَارِ صَلَاتِهَا وَ اسْتِحْبَابِ وُضُوئِهَا إِذَا أَرَادَتِ الْأَكْلَ
    2322- مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بِإِسْنَادِهِ عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ عَلِيٍّ الْحَلَبِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ وَ كُنَّ نِسَاءُ النَّبِيِّ ص لَا يَقْضِينَ الصَّلَاةَ إِذَا حِضْنَ وَ لَكِنْ يَتَحَشَّيْنَ حِينَ يَدْخُلُ وَقْتُ الصَّلَاةِ وَ يَتَوَضَّيْنَ ثُمَّ يَجْلِسْنَ قَرِيباً مِنَ الْمَسْجِدِ فَيَذْكُرْنَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ
    2323- مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ عَنْ عَلِيِّ بْنِ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ وَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِيلَ عَنِ الْفَضْلِ بْنِ شَاذَانَ جَمِيعاً عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِيسَى عَنْ حَرِيزٍ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ إِذَا كَانَتِ الْمَرْأَةُ طَامِثاً فَلَا تَحِلُّ لَهَا الصَّلَاةُ وَ عَلَيْهَا أَنْ تَتَوَضَّأَ وُضُوءَ الصَّلَاةِ عِنْدَ وَقْتِ كُلِّ صَلَاةٍ ثُمَّ تَقْعُدَ فِي مَوْضِعٍ طَاهِرٍ فَتَذْكُرَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ تُسَبِّحَهُ وَ تُهَلِّلَهُ وَ تُحَمِّدَهُ كَمِقْدَارِ صَلَاتِهَا ثُمَّ تَفْرُغُ لِحَاجَتِهَا


    ویرایش توسط مدیر تدوین : ۱۳۹۶/۰۳/۰۹ در ساعت ۱۸:۰۴

  11. صلوات ها 7


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 2

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود