جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: جادوگری و اجرای حد

  1. #1

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    مطالعه، تحقیق
    نوشته
    18
    حضور
    15 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    40

    جادوگری و اجرای حد




    در حدیثی معتبر از کتاب قرب الإسناد صفحه 152 آمده: حدّثني أبو البخترى عن جعفر عن أبيه انّ عليّ بن أبي طالب عليهم السلام قال: من تعلّم شيئاً من السِّحر قليلًا (خ. كان) أو كثيراً فقد كفر و كان آخر عهده بربّه و حدّه أن يقتل إلّا أن يتوب.
    ابوالبخترى از امام صادق عليه السلام از امام باقر عليه السلام روايت مى‏كند كه امير مؤمنان عليه السلام فرمود: «هر كس چيزى از افسونگرى بياموزد- كم باشد يا زياد- قطعاً كافر شده است و آن آخرين عهد و پيمانش با خداوند خواهد بود و حدّ او كشته شدن است مگر آن‏كه توبه نمايد.»
    این حدیث در کتاب جامع احادیث الشیعه جلد 22 صفحه 488 نیز تصحیح شده! آیا این درست است که حکم جادوگری حد و آن هم کشتن است؟
    یا علی مدد

  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,525
    حضور
    175 روز 5 ساعت 15 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58322



    با نام و یاد دوست





    جادوگری و اجرای حد








    کارشناس بحث: استاد نور


  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    4,854
    حضور
    47 روز 14 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17971



    نقل قول نوشته اصلی توسط hamedshirzad22 نمایش پست ها
    در حدیثی معتبر از کتاب قرب الإسناد صفحه 152 آمده: حدّثني أبو البخترى عن جعفر عن أبيه انّ عليّ بن أبي طالب عليهم السلام قال: من تعلّم شيئاً من السِّحر قليلًا (خ. كان) أو كثيراً فقد كفر و كان آخر عهده بربّه و حدّه أن يقتل إلّا أن يتوب.
    ابوالبخترى از امام صادق عليه السلام از امام باقر عليه السلام روايت مى‏كند كه امير مؤمنان عليه السلام فرمود: «هر كس چيزى از افسونگرى بياموزد- كم باشد يا زياد- قطعاً كافر شده است و آن آخرين عهد و پيمانش با خداوند خواهد بود و حدّ او كشته شدن است مگر آن‏كه توبه نمايد.»
    این حدیث در کتاب جامع احادیث الشیعه جلد 22 صفحه 488 نیز تصحیح شده! آیا این درست است که حکم جادوگری حد و آن هم کشتن است؟
    با سلام و عرض ادب

    ابتدا این نکته یادآوری شود که حکم شرعی را نمی توان فقط با درنظرگرفتن یک حدیث بدست آورد بلکه نیاز به عملیات پیچیده اجتهاد دارد و به نظرمشهور مراجع حکم کشتن ندارد مگراینکه مفسد فی الارض شناخته شود.

    استفتا از دفتر مقام معظم رهبری در قم


  7. صلوات ها 3


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۸۹
    علاقه
    مطالعه بازی و دین و بحث
    نوشته
    6,441
    حضور
    98 روز 19 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    95
    آپلود
    0
    گالری
    33
    صلوات
    27323



    حکم یاد گیری سحر چیست؟

    به جهت امادگی در برای فتنه ها و خروج احتمالی جادوگران؟

    و باطل کردن سحر؟

    اسلام درخشانترین راه است
    غررالحکم امدی ترجمه ادیب فقید محمد علی انصاریحدیث505

    موسسه انتشاراتی امام عصر(عج)
    عقل آدمی را به گفتار نیک و نهاد پاکیزه و کردار نیکو دلیل آورند
    (همان ح-10811)



  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۲
    علاقه
    مطالعه، تحقیق
    نوشته
    18
    حضور
    15 ساعت 33 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    1
    صلوات
    40



    پس تکلیف این حدیث چه میشود اگر مورد قبول است پس چرا اجرا نمیشود؟ آیا این حدیث نشانه گناه و قبیح بودن عمل است یا نه واقعاً جادوگر باید کشته شود آن هم به علت حد؟ شاید بهتر است سؤال خود را اینگونه بپرسم پس چرا حضرت علی(ع) این سخن را گفته؟
    یا علی مدد

  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    4,854
    حضور
    47 روز 14 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17971



    نقل قول نوشته اصلی توسط رستگاران نمایش پست ها
    حکم یاد گیری سحر چیست؟

    به جهت امادگی در برای فتنه ها و خروج احتمالی جادوگران؟

    و باطل کردن سحر؟
    با سلام و عرض ادب

    علم سحر و يادگرفتن آن حرام است مگر آنکه به منظور غرض عقلايى و مشروع باشد

    آیه الله خامنه ای،اجوبه الاستفتائات،س1232


  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت فروردين ۱۳۹۰
    نوشته
    4,854
    حضور
    47 روز 14 ساعت 31 دقیقه
    دریافت
    20
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    17971



    نقل قول نوشته اصلی توسط hamedshirzad22 نمایش پست ها
    پس تکلیف این حدیث چه میشود اگر مورد قبول است پس چرا اجرا نمیشود؟ آیا این حدیث نشانه گناه و قبیح بودن عمل است یا نه واقعاً جادوگر باید کشته شود آن هم به علت حد؟ شاید بهتر است سؤال خود را اینگونه بپرسم پس چرا حضرت علی(ع) این سخن را گفته؟
    با سلام و عرض ادب

    برای اطلاع از صحت و سقم حدیث و تفسیر آن،سوال خود را از بخش حدیث پیگیری نمایید.

    موفق و موید باشید


  15. صلوات ها 2


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود