صفحه 1 از 7 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: طلب حاجت از خدا بهتره يا از امام؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    علاقه
    قرآن
    نوشته
    32
    حضور
    12 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10

    اشاره طلب حاجت از خدا بهتره يا از امام؟




    موقعي كه نماز ميخونيم معمولا توي دعاي دست از خدا حاجت ميخوايم و بعد از سلام هم معمولا ميريم سجده يا نشسته و حاجاتمون رو از معبودمون ميخوايم.

    حالا بهتر نيست كه هميشه و در هر حالتي فقط از خدا بخوايم

    فقط از خدا استغفار كنيم و حاجت بخواهيم كه خودش گفته خداي زنده هست و از ته دلمون خبر داره و صدامونو ميشنوه و جوابمونو ميده
    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۵/۰۸/۰۶ در ساعت ۱۷:۵۶

  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,516
    حضور
    175 روز 1 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58316



    با نام و یاد دوست





    طلب حاجت از خدا بهتره يا از امام؟








    کارشناس بحث: استاد صدرا


  5. صلوات


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,857
    حضور
    47 روز 14 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10620



    نقل قول نوشته اصلی توسط شيعه قرآن نمایش پست ها
    موقعي كه نماز ميخونيم معمولا توي دعاي دست از خدا حاجت ميخوايم و بعد از سلام هم معمولا ميريم سجده يا نشسته و حاجاتمون رو از معبودمون ميخوايم.

    حالا بهتر نيست كه هميشه و در هر حالتي فقط از خدا بخوايم

    فقط از خدا استغفار كنيم و حاجت بخواهيم كه خودش گفته خداي زنده هست و از ته دلمون خبر داره و صدامونو ميشنوه و جوابمونو ميده
    با سلام و عرض ادب

    1) دیدگاه همه ی موحدین براین است که مستقلی در تاثیر نیست جز ذات ادیت خداوند متعال؛ اوست که می آفریند و تدبیر می کند و روزی می دهد. وجود ممکن آن به آن مؤید به فیض اوست و در تحت تسلط قدرت قاهری او و به اذن و مشیت اوست که موجود است، و بهره مند از حیات است. اوست که زنده می کند و اوست که می میراند؛ اما با این حال فیض او جز از مجاری فیض و از مجرای اسباب جاری نمی گردد، و وجود سبب دلیل بر استقلال آن نخواهد بود و از طرفی نیز فیض بدون سبب جاری نخواهد گشت.

    به عنوان مثال: قرآن کریم از طرفی توفی و اخذ جان را به خداوند متعال نسبت می دهد، و در همان حال چنین امری را به ملائکه ی خویش نسبت می دهد. یعنی با اینکه فاعل مباشر اخذ جان ملک مخصوص آن می باشد؛ اما با این حال این فعل، فعل خدا خواهد بود.[1]

    و یا قرآن در جائی در مقام بیان مثل می فرماید:

    «يا أَيُّهَا النَّاسُ ضُرِبَ مَثَلٌ فَاسْتَمِعُوا لَهُ إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ لَنْ يَخْلُقُوا ذُباباً وَ لَوِ اجْتَمَعُوا لَهُ وَ إِنْ يَسْلُبْهُمُ الذُّبابُ شَيْئاً لا يَسْتَنْقِذُوهُ مِنْهُ ضَعُفَ الطَّالِبُ وَ الْمَطْلُوبُ»؛[2] این آیه ی شریفه به عمومیت خویش شامل هر مؤثری به شکل استقلال خواهد بود؛ اما با این حال در جائی دیگر می خوانیم که افعالی که فعل خدا است به مخلوق نیز نسبت داده شده است؛ همچنان که قرآن کریم در رابطه با حضرت عیسی علیه اسلام می فرماید:

    «وَ رَسُولاً إِلى‏ بَنِي إِسْرائِيلَ أَنِّي قَدْ جِئْتُكُمْ بِآيَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ أَنِّي أَخْلُقُ لَكُمْ مِنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ فَأَنْفُخُ فِيهِ فَيَكُونُ طَيْراً بِإِذْنِ اللَّهِ وَ أُبْرِئُ الْأَكْمَهَ وَ الْأَبْرَصَ وَ أُحْيِ الْمَوْتى‏ بِإِذْنِ اللَّهِ وَ أُنَبِّئُكُمْ بِما تَأْكُلُونَ وَ ما تَدَّخِرُونَ فِي بُيُوتِكُمْ إِنَّ فِي ذلِكَ لَآيَةً لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِين»؛[3]


    که در این آیه ی شریفه حضرت عیسی علیه السلام خلقت را به خویش استناد داده است؛ با این توضیح که این خلقت خلقتی ماذون است، و نه خلقتی استقلالی.


    [1]. «اللَّهُ يَتَوَفَّى الْأَنْفُسَ حِينَ مَوْتِها؛زمر/42»؛«(الَّذِينَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلائِكَةُ طَيِّبِين؛النحل/32».

    [2].الحج/73:«اى مردم! مثلى زده شده است، به آن گوش فرا دهيد: كسانى را كه غير از خدا مى ‏خوانيد، هرگز نمى‏ توانند مگسى بيافرينند، هر چند براى اين كار دست به دست هم دهند! و هر گاه مگس چيزى از آنها بربايد، نمى ‏توانند آن را باز پس گيرند! هم اين طلب‏ كنندگان ناتوانند، و هم آن مطلوبان (هم اين عابدان، و هم آن معبودان)».

    [3]. آل عمران/49:«و(او را به عنوان) رسول و فرستاده به سوى بنى اسرائيل (قرار داده، كه به آنها مى ‏گويد:) من نشانه‏ اى از طرف پروردگار شما، برايتان آورده‏ ام، من از گل، چيزى به شكل پرنده مى ‏سازم، سپس در آن مى ‏دمم و به فرمان خدا، پرنده ‏اى مى ‏گردد. و به اذن خدا، كور مادرزاد و مبتلايان به برص [پيسى‏] را بهبودى مى‏ بخشم، و مردگان را به اذن خدا زنده مى ‏كنم، و از آنچه مى‏ خوريد، و در خانه‏ هاى خود ذخيره مى‏ كنيد، به شما خبر مى ‏دهم، مسلما در اينها، نشانه ‏اى براى شماست، اگر ايمان داشته باشيد!».

    طلب حاجت از خدا بهتره يا از امام؟
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,857
    حضور
    47 روز 14 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10620



    2)در بحث حوائج مخلوق نیز باید توجه داشت آنکه روزی می دهد و تدبیر می نماید خدای متعال است اما اینکه روزی می دهد و امور را تدبیر می نماید منافاتی با وجود عالم اسباب و مسببات نخواهد داشت. ودر ناحیه مخلوق نیز او حوائج خویش را از خدای متعال می گیرد، اما گرفتنی که از مجرای اسباب می باشد.

    با این توضیح عرض می شود:
    این سخن که هر چه می خواهیم باید از خدای متعال باشد امری است که هیچ موحدی ذره ای در آن تشکیک نمی ورزد؛ اما سخن بر سر آن است که درخواست از طریق واسطه آیا در خواستی از غیر خدا است؟

    جواب چنین سؤالی منفی است؛ لذا اگر شما از کسی نیز که به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و یا ائمه ی اطهار علیهم السلام متوسل شده باشد بپرسید که چه کسی حاجت شما را بر آورده می سازد؟ پاسخ خواهد داد این خداست که حاجت می دهد و من به واسطه ی وجود پاک و وجیه این امام معصوم درخواست خویش را به ساحت بارگاه قدس او تقدیم داشته ام.

    که در این حال با وجود واسطه ی وجیه، جهات نقصی که به واسطه ی گناه مخلوق شکل یافته و موجبات منع وی از لطف الهی را فراهم ساخته، برطرف می گردد و ظرف وجودی وی قابلیت پذیرش فیض الهی را دارا می گردد؛ که وجود چنین امری در درخواستهائی که جنبه ی مادی نداشته بلکه در افقی برتر مربوط به درخواست مراتب کمالی انسان است مشهودتر می باشد.

    لذا قرآن کریم در این رابطه می فرماید
    وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحِيما»؛[1]و اگر آنان وقتى به خود ستم كرده بودند، پيش تو مى ‏آمدند و از خدا آمرزش مى‏ خواستند و پيامبر [نيز] براى آنان طلب آمرزش مى ‏كرد، قطعاً خدا را توبه ‏پذيرِ مهربان مى ‏يافتند.

    یعنی با اینکه خداست که گناهان را می بخشد و لذا باید از او تمنای بخشش را داشت؛ اما خدای متعال می فرماید توبه پذیری خدا زمانی خواهد بود که علاوه بر طلب بخشش از سوی گناهکار، پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله نیز برای او طلب بخشش نماید.

    [1] . النساء/64.

    طلب حاجت از خدا بهتره يا از امام؟
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  9. صلوات ها 4


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    رجال و حدیث، فقه و کلام در حوزه اهل سنت
    نوشته
    2,857
    حضور
    47 روز 14 ساعت 27 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10620



    3) وجود روایات صحیح در منابع اهل سنت خود بیانگر این حقیقت است که قرار دادن واسطه در امر خواستن، خود امری است که بر اساس دستور پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله بیان گردیده است؛ حال آیا می توان تصور نمود که پیامبر اکرم دستور به امر مرجوح فرموده باشند؟

    حاکم نیشابوری روایت می کند:


    «
    إن رجلا ضريرا اتي إلي النبي (صلي الله عليه و آله) فقال ادع الله أن يعافيني فقال إن شئت دعوت و ان شئت صبرت و هو خير قال فادعه، فأمره أن يتوضأ فيحسن وضوه و يصلي رکعتين و يدعوا بهذا الدعاء: اللهم إني اسألک، و اتوجه إليک بنبيک محمد نبي الرحمة يا محمد إني اتوجه بک إلي ربي في حاجتي لتقضي، اللهم شفعه في. قال ابن حنيف فوالله ما تفرقنا و طال بنا الحديث حتي دخل علينا کان لم يکن به ضر».
    حاکم نیشابوری بعد از نقل این روایت می نویسد:« هذا حديث صحيح على شرط البخاري ، ولم يخرجاه ...»[1].


    مرد نابينائي حضور پيامبر آمد، و گفت از خداوند بخواه به من عافيت بخشد، پيامبر «صلی الله علیه وآله»فرمود: اگر مايل هستي دعا کنم، و اگر مايل هستي صبر کن که اين بهتر است، مرد نابينا گفت، دعا بفرمائيد.

    پيامبر به او دستور داد وضو بگيرد و در وضوي خود دقت کند و دو رکعت نماز بگزارد و اين چنين دعا کند:
    پروردگارا من از تو درخواست مي‏کنم و به وسيله پيامبرت محمد«صلی الله علیه وآله»، پيامبر رحمت به تو متوجه مي‏شوم، اي محمد من درباره حاجتم به وسيله تو به خدايم متوجه مي‏شوم تا حاجتم را برآورده بفرمائي، پروردگارا شفاعت او را درباره من بپذير...

    عثمان ابن حنيف مي گويد:ما در محضر رسول خدا«صلَّي اللّه عليه و آله»بوديم، طولي نکشيد که اين پيرمرد بر ما وارد شد، گويي اصلاً نابينا نبوده است».


    این روایت را ترمذی،[2] ابن ماجه،[3]
    احمد،[4] حاکم نیشابوری،[5] نسائی،[6] بیهقی،[7] ذهبی،[8] ابن خزیمة،[9] هیثمی،[10] طبرانی،[11] ابونعیم اصفهانی،[12] متقی هندی،[13] و دیگران نقل نموده اند و حکم به صحت حدیث نموده اند.

    بنابراین تفاصیل در خواست از اولیای الهی و توسل به آنها امری خارج از درخواست از خدا نخواهد بود.

    موفق باشید.


    [1] . المستدرك على الصحيحين،محمد بن عبدالله أبو عبدالله الحاكم النيسابوري،ج1ص707،ح1930،دار الكتب العلمية – بيروت.الروض الداني.
    [2] . سنن الترمذى،محمد بن عيسى بن سَوْرة بن موسى بن الضحاك، الترمذي، أبو عيسى، ج13ص124،ح3927، موقع وزارة الأوقاف المصرية،
    [3].سننابنماجه، ج1ص441ح1385، دار الفكر – بيروت،
    [4] . مسند الإمام أحمد بن حنبل،أحمد بن حنبل أبو عبدالله الشيباني، ح17241،موسسةالرسالة.
    [5] . المستدرك على الصحيحين للحاكم، ج3ص202، موقع جامع الحديث.
    [6] .السنن الکبری،نسائی،ج6ص169،ح:10494و1049 5و10496،موقع یعسوب.
    [7] . السنن الكبرى، ج6ص169، موقع يعسوب،
    [8] . المستدرك على الصحيحين،محمد بن عبدالله أبو عبدالله الحاكم النيسابوري،با تعلیقات ذهبی،ج1ص700،ح1909.دار الكتب العلمية – بيروت.
    [9].صحيح ابن خزيمة،محمد بن إسحاق بن خزيمة أبو بكر السلمي نيسابوري،ج2ص225.ح1219.المكتب الإسلامي، بيروت.
    [10] . مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، نور الدين علي بن أبي بكر الهيثمي،ج2ص565،ح3668. دار الفكر، بيروت - 1412 هـ.
    [11] .المعجم الأوسط،أبو القاسم سليمان بن أحمد الطبراني،1415،ج3ص49.باب من اسمه ابراهیم.تحقيق : طارق بن عوض الله بن محمد , عبد المحسن بن إبراهيم الحسيني، دار الحرمين - القاهرة ؛ایضا: الروض الداني - المعجم الصغير،سليمان بن أحمد بن أيوب أبو القاسم الطبراني،.ج1ص306.ح508. المكتب الإسلامي , دار عمار - بيروت , عمان.
    [12] .معرفة الصحابة،ابو نعیم اصبهانی،من اسمه عثمان،ح4395.

    [13] . كنز العمال في سنن الأقوال والأفعال، علاء الدين علي بن حسام الدين المتقي الهندي البرهان فوري (المتوفى : 975هـ)،ح:3640و16816. مؤسسة الرسالة.

    ویرایش توسط صدرا : ۱۳۹۲/۱۰/۳۰ در ساعت ۲۳:۱۶
    طلب حاجت از خدا بهتره يا از امام؟
    مناجات العارفین لمولانا علی بن الحسین (علیهما السلام)

    «إلهى! فَاجْعَلْنا مِنَ الَّذينَ تَوَشَّحَتْ [تَرَسَّخَتْ‏] أشْجارُ الشَوْقِ إلَيْكَ فى حَدآئِقِ صُدُورِهِمْ، وَأخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجامِعِ قُلُوبِهِمْ»؛

    (معبودا! پس ما را از آنانى قرار دِهْ كه نهالهاى شوق به تو در باغ دلشان سبز و خرّم [يا: پايدار] گشته، و سوز محبّتت شراشر قلب آنها را فرا گرفته است).

    بحارالانوار، ج91، ص150.





  11. صلوات ها 5


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۲
    علاقه
    دین
    نوشته
    484
    حضور
    15 روز 8 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    3
    صلوات
    2018



    سلام علیکم

    بنظر می رسد خداوند محترمانه به ما می‌گوید برای ارتباط با من باید پاک باشید.

    اگر پاک از گناه نیستید مایوس نباشید. ... من با واسطه‌ی یک معصوم درخواست شما را اجابت می کنم.

    در غیر اینصورت ممکن است گناهان خود را فراموش کنیم و به غرور شیطان (عابد 6000 هزار ساله) مبتلا بشویم!

    ولی وقتی نظر به معصوم می‌اندازیم از غرور خود دور می شویم و به ذلت خود در مقابل معصومین پی برده و از خدا التماس می کنیم.

    خداوند هم از ما کنار گذاشتن منیت را می‌خواهد.

    در لینک زیر ببینید امام علیه السلام به ابوحمزه چگونه یاد می‌دهد که از خدا با واسطه قراردادن پیامبر صل الله علیه و علی آله درخواست کند:

    { http://www.askdin.com/thread27645-8.html#post441579
    }
    ویرایش توسط متعلم : ۱۳۹۲/۱۱/۰۱ در ساعت ۱۶:۴۵
    باسمه تعالی

    هیچ ذکری بالاتر از ذکر عملی نیست
    هیچ ذکرعملی بالاتر از ترک معصیت نیست

    (مرحوم آیت الله محمد تقی بهجت
    )

  13. صلوات


  14. #7

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    علاقه
    قرآن
    نوشته
    32
    حضور
    12 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10



    نقل قول نوشته اصلی توسط صدرا نمایش پست ها
    با این توضیح عرض می شود: این سخن که هر چه می خواهیم باید از خدای متعال باشد امری است که هیچ موحدی ذره ای در آن تشکیک نمی ورزد؛ اما سخن بر سر آن است که درخواست از طریق واسطه آیا در خواستی از غیر خدا است؟
    سلام . اگر خواستن از خداي متعال ذره اي تشكيك نداره پس چرا هميشه اين روش رو بكار نگيريم؟ بنظر ميرسه خواستن مستقيم از خدا كه همون صراط مستقيمه ، خيلي بهتر از خواستن از اسبابهاش باشه چون همون اسبابها خودشون آفريده خدا هستن. و خدا گفته كه از آفريده هاي من چرا چيزي ميخواين؟ يعني خواستن از آفريده هاي خدا در قرآن محكوم شده.

  15. #8

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    علاقه
    قرآن
    نوشته
    32
    حضور
    12 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10



    نقل قول نوشته اصلی توسط صدرا نمایش پست ها
    لذا قرآن کریم در این رابطه می فرماید:«وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحِيما»؛[1]و اگر آنان وقتى به خود ستم كرده بودند، پيش تو مى ‏آمدند و از خدا آمرزش مى‏ خواستند و پيامبر [نيز] براى آنان طلب آمرزش مى ‏كرد، قطعاً خدا را توبه ‏پذيرِ مهربان مى ‏يافتند.

    یعنی با اینکه خداست که گناهان را می بخشد و لذا باید از او تمنای بخشش را داشت؛ اما خدای متعال می فرماید توبه پذیری خدا زمانی خواهد بود که علاوه بر طلب بخشش از سوی گناهکار، پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله نیز برای او طلب بخشش نماید.
    اينجا باز هم گفته كه از خدا طلب بخشش بشه نه از رسولش. بعدش همون اولش گفته ((اگر)) اومدن پيش تو ، نگفته كه حتمآ برين پيش پيامبر.

    خيلي چيزاي مشكوك ديگه هم وجود داره كه شما براي خودتون بعنوان دليل اينجا آوردين . ولي خواستن از خدا هيچ چيز مشكوكي نداره.

    وقتي ميگه در نزد پيامبر گرامي از خدا طلب بخشش كنين و پيامبر گرامي هم وقتي اينو شنيد اونموقع از خدا براي اون ظالما در خواست بخشش بكنه.
    در اول آيه كلمه ((و لو انهم)) اومده براي اينكه خدا ميدونسته كه براي همه امكان نداره پيش رسول گرامي برن و عده زيادي هم پس از رحلت پيامبر گرامي نمتونن برن پيشش چون مرده است و مرده هم نميتونه بشنوه.

    البته كشته شده هاي در راه خدا ، زنده هستن و پيش خدا روزي دارن ولي معلوم نيس بشنون و اگه هم بشنون نميتونن پاسخ بدن. اصن معلوم نيس كه پيش خدا يعني كجا؟ تو بهشتن يا روي زمين؟ شايدم توي ماه شايدم توي يه كهكشان ديگه. شايدم (پناه ميبرم به خدا) چون خدا همه جا حضور داره اونام مثل خدا همه جا هستن.

    ولي در مورد پيامبر گرامي خداوند گفته كه ميميره . پس اصلا نميشنوه. ولي خدا كه هميشه ميشنوه . پس صراط مستقيم در اينه كه از خود خدا بخوايم نه اينكه با آوردن چند آيه مبهم و نامرتبط ، اون چيزي كه ته دلمون بهش گرايش داره رو به خودمون بقبولونيم.

  16. #9

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    علاقه
    قرآن
    نوشته
    32
    حضور
    12 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10



    نقل قول نوشته اصلی توسط صدرا نمایش پست ها
    وجود روایات صحیح در منابع اهل سنت خود بیانگر این حقیقت است که قرار دادن واسطه در امر خواستن، خود امری است که بر اساس دستور پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله بیان گردیده است؛ حال آیا می توان تصور نمود که پیامبر اکرم دستور به امر مرجوح فرموده باشند؟
    اگه اهل سنت هم چنين اشتباهي كرده باشن و احاديث و روايات مخالف قرآن رو پذيرفته باشن . ايا ما هم بايد همون راه خطا رو بريم؟

    و ايا ما بايد از دستورات خداوند اطاعت كنيم يا از دستورات پيامبر گرامي؟ . بويژه دستوري كه با كلام خدا مغايرت دارد.

    دستور پيامبر گرامي به ما اين است كه از قرآن اطاعت كنيم و ايشان هم جز ابلاغ قرآن و سفارش به تبعيت از قرآن ، دستور ديگري به ما نداده اند.

    پس فقط دستوراتي از رسول گرامي معتبر است كه با قرآن مغاير نباشد.
    ویرایش توسط شيعه قرآن : ۱۳۹۲/۱۱/۰۱ در ساعت ۱۱:۳۶

  17. #10

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    علاقه
    قرآن
    نوشته
    32
    حضور
    12 ساعت 53 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10



    نقل قول نوشته اصلی توسط صدرا نمایش پست ها
    بنابراین تفاصیل در خواست از اولیای الهی و توسل به آنها امری خارج از درخواست از خدا نخواهد بود.
    يعني خواستن از اولياي الهي برابر با خواستن از الله است؟

    اگر . اگر . اگر. اگر. ... اگر خواستن از اولياي الهي در قرآن تاييد هم شده باشه (كه نشده) باز هم بايد بگيم كه خواستن از خداوند متعال بالاتر و بهتر از خواستن از آنها ميباشد

    و اگر همچنان بر سخنتون مقيد هستين پس بدونين كه اولياي الهي رو با خدا برابر گرفتين كه بوي شرك ميده.
    ویرایش توسط شيعه قرآن : ۱۳۹۲/۱۱/۰۱ در ساعت ۱۱:۲۹

صفحه 1 از 7 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۴/۰۲/۲۲, ۲۲:۴۱ : 2

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود