صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ایا این عدالت است؟؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    نوشته
    6
    حضور
    7 ساعت 48 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    9

    پرسش ایا این عدالت است؟؟




    با سلام خدمت خوانندگان و کارشناسان بزرگوار
    ابتدا صحبتامو با یک سوال تکراری شروع میکنم:
    چرا بعضی از بهره هوشی بیشتری نسبت به بقیه برخوردارند یا چرا بعضی مادرزاد زشت اند؟ چرا بعضی در شروع زندگی از بقیه کم تر هستند؟ شاید در جواب گفته بشه که تمام اتفاقاتی که برای انسان می افته تقصیر خود بشره یا دست کم تقصیر طبیعته و خدا فقط وظیفه وجود بخشیدن به انسان رو داره . که حاصل چنین تفکری یعنی وجود من در این جسم و در اینجا به صورت رندم و شانسی است! ولی این قضیه قابل رده مثلا تا حالا به عصمت انبیا توجه کردین؟ اون ها از بدو تولد بدون علت چیزی بیشتر از دیگران داشتند و خدا مستقیما در سرنوشت اونا دخالت کرده . چرا ما جای اونا نباشیم؟ چه بسا اگه خدا مستقیما دخالت نمیکرد انسان خوبی نمیشدند . پس این قضیه که شانس شما به خدا ربطی ندارد و خدا فقط وظیفه وجود دادن دارد باطل است
    نتیجه این که خدا به هر کس بخواهد میبخشد و به هرکس نخواهد نه! خوب شاید بگید مال خودشه و نیازی به جواب پس دادن به من و شما نداره . اما سوال این جاست که ایا از خداوندی که خودش رو نهایت بخشش و عدل و انصاف معرفی میکنه بر میاد که چنین کاری کنه؟ مثال میزنم: فرض کنیم من 3 هزار تومان پول دارم و میخوام اون رو بین سه فقیر (که فرض کنیم مانند وجود اولیه ما بی تفاوتند) تقسیم کنیم . خوب انصاف حکم میکنه که مساوات رو بینشون رعایت کرده و به هرکدوم هزار تومان بدم . اما ایا از انصاف و عدالت دور نیست که بدون دلیل به یکی دو هزار تومان و به اوندو هرکدوم پونصد تومان بدم؟ بله شاید من این شرط رو رعایت نکنم و این کار رو بکنم اما از خدای مهربان و عادل و منصف مطلق هم چنین چیزی بر میاد؟
    با تشکر

  2. صلوات ها 6


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    4,062
    حضور
    21 روز 10 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11167



    با نام الله




    ایا این عدالت است؟؟








    کارشناس بحث: استاد صدیق



    دلی که نشد خانه یاس نرگس

    خراب است و و یران صفایی ندارد








  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعه و تفکر
    نوشته
    5,135
    حضور
    59 روز 23 ساعت 23 دقیقه
    دریافت
    8
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    15170



    باسلام
    نقل قول نوشته اصلی توسط رهگذر_2 نمایش پست ها
    چرا بعضی از بهره هوشی بیشتری نسبت به بقیه برخوردارند یا چرا بعضی مادرزاد زشت اند؟ چرا بعضی در شروع زندگی از بقیه کم تر هستند؟ شاید در جواب گفته بشه که تمام اتفاقاتی که برای انسان می افته تقصیر خود بشره یا دست کم تقصیر طبیعته و خدا فقط وظیفه وجود بخشیدن به انسان رو داره . که حاصل چنین تفکری یعنی وجود من در این جسم و در اینجا به صورت رندم و شانسی است! ولی این قضیه قابل رده مثلا تا حالا به عصمت انبیا توجه کردین؟ اون ها از بدو تولد بدون علت چیزی بیشتر از دیگران داشتند و خدا مستقیما در سرنوشت اونا دخالت کرده . چرا ما جای اونا نباشیم؟ چه بسا اگه خدا مستقیما دخالت نمیکرد انسان خوبی نمیشدند . پس این قضیه که شانس شما به خدا ربطی ندارد و خدا فقط وظیفه وجود دادن دارد باطل است
    نتیجه این که خدا به هر کس بخواهد میبخشد و به هرکس نخواهد نه! خوب شاید بگید مال خودشه و نیازی به جواب پس دادن به من و شما نداره . اما سوال این جاست که ایا از خداوندی که خودش رو نهایت بخشش و عدل و انصاف معرفی میکنه بر میاد که چنین کاری کنه؟ مثال میزنم: فرض کنیم من 3 هزار تومان پول دارم و میخوام اون رو بین سه فقیر (که فرض کنیم مانند وجود اولیه ما بی تفاوتند) تقسیم کنیم . خوب انصاف حکم میکنه که مساوات رو بینشون رعایت کرده و به هرکدوم هزار تومان بدم . اما ایا از انصاف و عدالت دور نیست که بدون دلیل به یکی دو هزار تومان و به اوندو هرکدوم پونصد تومان بدم؟ بله شاید من این شرط رو رعایت نکنم و این کار رو بکنم اما از خدای مهربان و عادل و منصف مطلق هم چنین چیزی بر میاد؟
    برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید به چند نکته توجه کرد.

    نکته اول: عدالت خداوند یکی از صفاتی است که با عقل اثبات میشود و برهان عقلی برای ان داریم نه اینکه آنرا از ملاحظه خارج گرفته باشیم.
    یعنی وقتی ما در مورد عدالت خداوند میخواهیم نظر بدهیم، کاری به شرع و عالم خارج نداریم.
    به عقل خود مراجعه میکنیم و خدایی که اثباتش کرده ایم، عدالتش را نیز به حکم عقل اثبات میکنیم.
    زیرا اگر عدالت نداشته باشد یعنی یک نوع نقصی در او هست و این نقص، با کمال مطلق و بی نیازی مطلقش سازگار نیست.

    نکته دوم: دنیا محل عبور و محل آزمایش بندگان برای رسیدن به آخرت و رسیدن به زندگی جاودان است و انسان در این دنیا، یک سره در حال سپری کردن ازمایشها و ابتلائاتی که او با موفقیت در انها قدم به قدم به سعادت نزدیک میشود و با شکست در هر یک، یک مرتبه از سعادت دور میشود و به شقاوت و بدبختی میرسد.

    نکته سوم: عدالت یعنی قرار دادن هر چیز در جای خودش. خداوند در خلقت اسمان و زمین هر چیزی را در موضع خود قرار داده است و بر اساس حکمت خودش، و علم و رحمت خودش به بندگان، آنان رانیز به صورتی و با شرایط و موقعیت هایی خلق کرده که بهتر بتوانند به سعادت و کمال برسند.
    چه بسا انسانهای پولداری که ثروت باعث بدبختی انان شده و چه بسا انسانهای زیبایی که نه در دنیا پیشرفت کرده اند و همین زیبایی باعث بدبختی اخروی آنان شده و سایر امور هم همینطور.

    با توجه به این مطالب، مشخص میشود که در چنین مسائلی در وهله اول یک پشتوانه عقلی برای اثبات عدالت خدا داریم که هر مسئله و اشکالی که به ذهن میرسد با تحلیل و حلاجی مشخص میشود که در حقیقت نقضی بر عدالت نیست بلکه عین حکمت و عدالت خداوند است. خداوند بر اساس علم بی انتهای خودش میداند که هر بنده ای در چه شرایطی میتواند به کمال برسد و به همین جهت ازمایش و ابتلائات هر شخص به میزان توانی است که به صورت خدادادی به او داده شده یا در طی مراحل زندگی و موفقیت در ازمایشهای قبلی به او داده شده است.
    توجه به این مسائل به انسان کمک میکند که بفهمد مشکلات و سختی های زندگی، در حقیقت ازمایشهایی است که پیروزی در آنها باعث کمال او و سعادت او میشود. این نگاه، باعث میشود که زندگی باتمام مشکلاتش برای انسان شیرین شود و همانند انسان بیماری که در طول درمان، رنج و تلخی دارو را به تن می خرد.
    مسئله عصمت انبیاء نیز گرچه خارج از این بحث است ولی به صورت اجمالی عرض میکنم این مسئله انطور که شما می فرمایید نیست و عصمت ملکه ای است که خود شخص با اعمال اختیاری آنرا به دست اورده است. و این مسئله منجر به مجبور بودن انها نمیشود وگرنه عصمت فضیلتی برای انان نیست.

    موفق باشید.






  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    علاقه
    کتاب
    نوشته
    20
    حضور
    1 روز 17 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    86



    نقل قول نوشته اصلی توسط رهگذر_2 نمایش پست ها
    تمام اتفاقاتی که برای انسان می افته تقصیر خود بشره یا دست کم تقصیر طبیعته و خدا فقط وظیفه وجود بخشیدن به انسان رو داره . که حاصل چنین تفکری یعنی وجود من در این جسم و در اینجا به صورت رندم و شانسی است!
    سلام دوست من...
    اولا که خدا هیچ وظیفه ای نداره...و هرچه به ما داده و می ده و خواهد داد فقط و فقط از سر لطف و حکمته نه وظیفه
    و در کار خدا، اون چیزی که حکم می کنه، حکمته نه شانس....
    و این هم اثبات عدالت خدا با قرآن و سخن خود خدا :
    لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا
    هیچ کس رو خدا به چیزی تکلیف نمی کنه مگر به اندازه توان اون شخص و خدا به هرکی هرچی داده همونقد و به همون اندازه ازش تکلیف می خواد
    مثلا فرض کن دو نفر داریم، یکی ثروتمند و یکی فقیر....
    اون ثروتمنده باید در راه خدا زکات بده، خمس بده، به فقرا کمک بکنه و در نتیجه باید سختیه گذشتن از مالش رو بچشه
    چون وظیفشه و خدا تکلیفش کرده
    اما اون فقیره، پول نداره تو راه خدا کمک کنه اما خیلی دوست داره که پول می داشت و کمک می کرد....
    حالا ببین: انما الاعمال بالنیات
    خدا می گه: تو نیتش رو داشته پس من ثوابشو بهت میدم
    می بینی: هیچ سختی برای دل کندن از مالش نکشید، ثوابشم برد. علاوه بر اونکه اون شخص ثروتمند در معرض ریا و سمعه و.... هم قرار داره.....
    بسه یا بازم بگم....!!!!!
    پس :
    لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا


    امام جعفرصادق(ع) می فرمايد:«...ياران مهدی مردانی هستند پولاد دل که همه وجودشان يقين به خداست، مردانی سخت تر از صخره ها... اين مردان تنها از خدا می ترسند و فرياد «لا اله الا الله» آنان بلند است و همواره در آرزوی شهادت و كشته شدن در راه خدايند و شعار آنان « يا لثارات الحسين» است.

  9. صلوات


  10. #5

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    علاقه
    کتاب
    نوشته
    20
    حضور
    1 روز 17 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    86



    نقل قول نوشته اصلی توسط رهگذر_2 نمایش پست ها
    ولی این قضیه قابل رده مثلا تا حالا به عصمت انبیا توجه کردین؟ اون ها از بدو تولد بدون علت چیزی بیشتر از دیگران داشتند و خدا مستقیما در سرنوشت اونا دخالت کرده . چرا ما جای اونا نباشیم؟ چه بسا اگه خدا مستقیما دخالت نمیکرد انسان خوبی نمیشدند
    اینو رو من زیاد اطلاعات دقیق ندارم اما کلی می دونم و ریز جزئیات رو کارشناسان سایت باید بگن:
    اینطور نیست که امامان ما بدون زحمت شدن امام....
    تا جایی که می دونم و شنیدیم یک عالمی داریم به نام عالم ذر، که می تونی در لینک های زیر بیشتر راجع بهش بخونی:
    http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=206392
    http://www.askdin.com/thread19673.html
    در این عالم بود که سعادت و شقاوت هرکس معلوم شد. حالا به چه امتحانی، خدا عالمه که ما هم یادمون نیست
    در قران هم خدا به اون اشاره می کن:
    الست بربکم قالوا بلی

    امام جعفرصادق(ع) می فرمايد:«...ياران مهدی مردانی هستند پولاد دل که همه وجودشان يقين به خداست، مردانی سخت تر از صخره ها... اين مردان تنها از خدا می ترسند و فرياد «لا اله الا الله» آنان بلند است و همواره در آرزوی شهادت و كشته شدن در راه خدايند و شعار آنان « يا لثارات الحسين» است.

  11. #6

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    نوشته
    968
    حضور
    16 روز 10 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1947



    با سلام...خداوند هرکس را طبق اندازه درک و قدرت او چیزی به او می دهد...عدل خدا در کل برای همه یکسان است اما در بخش های مختلف متفاوت است برای مثال 1- من فردی رو می شناسم که میلیاردر هست....زیباست....همه چیز مادی دارد....اما دین ندارد و در همون جوونیش خودکشی کرد....2- خب از طرفی فردی رو میشناسم هیچی از دنیا نداره اما راضیه و کلی به درجات عالی نزد خدا رسیده..3- .از طرفی فردی رو می شناسم که کلی مایه داره و زیباست و غیره و خدا رو هم داره و کلی در اوج نعمت است از هر لحاظ و خدا از او راضی است.. 4- .و از طرفی فردی رو میشناسم که زشت و فقیره و اصلا هیچی نداره و اصلا هم سمت خدا نیست و آخرتشم در فناست...خب حالا چی فکر می کنی؟؟ تحت هر شرایطی نقطه ی مقابلی وجود دارد که نشون می ده عدل خدا همه جا هست مهم اونچه که باید رفتار کنیم است ّ برای مثال ما در احادیث داریم که خداوند شهوت را ده جزء آفرید 9 جزء آن را در زن قرار داد و یک جزء آن را در مرد قرار داد....آیا این عدالت است؟ بله چونکه اینگونه: خداوند کاملا با عدل شهوت زن و مرد را تقسیم کرده...لذا در مردان بیش از 70 درصد لذت از طریق دیدن و چشم است تا حس لامسه.....ولی در زنان بیش از 70 در صد از طریق لامسه است تا چشم...خلاصه بی شک برابرند در کل...دقیقا مثل خود زن و مرده...زن بوضوح زیباتر از مرده....ولی مرد بوضوح قوی تر و عاقل تر از زنه...ولی با این حال هر دو کاملا با هم جفت شده و کاملا یکسان با هم از هم خوششون میاد و لذت می برند...لذا ما با خدایی عادل روبه رو هستیم

  12. صلوات


  13. #7

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    نوشته
    968
    حضور
    16 روز 10 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1947



    در ضمن از زمان خلقت حضرت محمد(ص) دقیقا خود حضرت اراده کرد و لیاقت داشت که پیامبر بشه نه اینکه خدا بجبر پیامبر کند او را....تمام عظمت حضرت محمد(ص) بخاطر خود او و اعمال اوست که خدا او را از اول خلقت تا آخر آن از ازل تا ابد دانسته عالی مقام قرار داد....لذا راه برای ماها هم باز است اما چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است...ما خودمون نمی خوایم وگرنه میشه

  14. صلوات


  15. #8

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    علاقه
    اندیشه
    نوشته
    68
    حضور
    1 روز 14 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    101



    نقل قول نوشته اصلی توسط رهگذر_2 نمایش پست ها
    با سلام خدمت خوانندگان و کارشناسان بزرگوار
    ابتدا صحبتامو با یک سوال تکراری شروع میکنم:
    چرا بعضی از بهره هوشی بیشتری نسبت به بقیه برخوردارند یا چرا بعضی مادرزاد زشت اند؟ چرا بعضی در شروع زندگی از بقیه کم تر هستند؟ شاید در جواب گفته بشه که تمام اتفاقاتی که برای انسان می افته تقصیر خود بشره یا دست کم تقصیر طبیعته و خدا فقط وظیفه وجود بخشیدن به انسان رو داره . که حاصل چنین تفکری یعنی وجود من در این جسم و در اینجا به صورت رندم و شانسی است! ولی این قضیه قابل رده مثلا تا حالا به عصمت انبیا توجه کردین؟ اون ها از بدو تولد بدون علت چیزی بیشتر از دیگران داشتند و خدا مستقیما در سرنوشت اونا دخالت کرده . چرا ما جای اونا نباشیم؟ چه بسا اگه خدا مستقیما دخالت نمیکرد انسان خوبی نمیشدند . پس این قضیه که شانس شما به خدا ربطی ندارد و خدا فقط وظیفه وجود دادن دارد باطل است
    نتیجه این که خدا به هر کس بخواهد میبخشد و به هرکس نخواهد نه! خوب شاید بگید مال خودشه و نیازی به جواب پس دادن به من و شما نداره . اما سوال این جاست که ایا از خداوندی که خودش رو نهایت بخشش و عدل و انصاف معرفی میکنه بر میاد که چنین کاری کنه؟ مثال میزنم: فرض کنیم من 3 هزار تومان پول دارم و میخوام اون رو بین سه فقیر (که فرض کنیم مانند وجود اولیه ما بی تفاوتند) تقسیم کنیم . خوب انصاف حکم میکنه که مساوات رو بینشون رعایت کرده و به هرکدوم هزار تومان بدم . اما ایا از انصاف و عدالت دور نیست که بدون دلیل به یکی دو هزار تومان و به اوندو هرکدوم پونصد تومان بدم؟ بله شاید من این شرط رو رعایت نکنم و این کار رو بکنم اما از خدای مهربان و عادل و منصف مطلق هم چنین چیزی بر میاد؟
    با تشکر

    دوستان جوابای خوبی دادن, اما نکاتی به نظرم رسید گفتم شاید کمک باشه:

    - عدل یعنی چی؟ یعنی آن چیزی که ظلم نیست. حالا میشه بفرمایید چه ظلمی کرده خداوند کرده با بچه ای عقب مانده که خیلی هم زشته؟
    جدا بشینید و روی این موضوع فکر کنید, مگر ما از خدا چیزی طلب داریم که حالا که نداده شده ظالم؟

    - در مورد نقایص مادرزادی فرمودید شانسی, نخیر, اگر شانسی بود که درمانی نداشت. مادری که الکلی است مشخص است که بچه اش ناقص بدنیا میاد. بقیه نواقص هم علتی داره که یا کشف کردیم یا نه و اساسا پزشکی برای این بوجود آمده.

    - فرمودید خدا کامل است و توانا پس "باید" مخلوقاتش هم کامل و صحیح و سالم خلق کنه نه ناقص. خدا اگر موجودی ناقص رو مثل تمام ماها خلق کنه یعنی ضعیفه؟!

    - لطفا توجه کنید, ظلم کردن یه چیزه و بی حکمت و بیهوده کاری کردن یه چیزه دیگه.
    خدا ظلم نمی کنه, دوس داشته به یکی بیشتر بده. ظلم نکرده اما شما می تونی بگی پس حکمت این کار چیه و آیا این کار بیهوده نیست. که اون موقع هزارتا جواب وجود داره.

    حکمت داشتن یه موضوعی فرق داره با عادلانه بودنش.

    ظلم این نیست که خدا یکی رو عقب مانده آفریده, ظلم اینه که با عقب مانده و باهوش با یک چشم نگاه کنه که اینطور نیست.

    شما مثالی زدید به مثال بنده هم توجه کنید:
    معلمی است که دانش آموزای متفاوتی دارد و به یکی از اینا نیم نمره اضافه کرده. اینجا نه به اون و نه به بقیه ظلم شده, اگرچه اگر حکمتی نداشته باشه میشه کاری بیهوده.

    اگر یک دیوانه ای بزند و یکی را بکشد نه در دنیا و نه در روز قیامت مواخذه نخواهد شد که اگر میشد اون موقع میشد ظلم.

    و فقط یکی از حکمت های وجود افرادی ناقص در اطراف ما اینه که بشینیم و فکر کنیم و واقعا توجه کنیم: آیا ما از خدا چشم و گوش و عقل سالم طلب داشتیم یا اینها همش از فضل و رحمتش است؟
    آیا شکر این نعمت ها واجب نیست؟ آیا می توان شکرگزار بود؟
    حالا که این امکانات رو خدا بهم داده نگفته واسه چی بهمون اینارو داده؟

    إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولـئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولاً

    أَلَمْ نَجْعَل لَّهُ عَيْنَيْنِ
    وَلِسَانًا وَشَفَتَيْنِ

    و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون


  16. صلوات ها 2


  17. #9

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,556
    حضور
    175 روز 12 ساعت 24 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58346



    با نام و یاد دوست


    سلام و عرض ادب


    ایا این عدالت است؟؟






  18. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۲
    علاقه
    دین
    نوشته
    484
    حضور
    15 روز 8 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    6
    آپلود
    0
    گالری
    3
    صلوات
    2018



    نقل قول نوشته اصلی توسط رهگذر_2 نمایش پست ها
    با سلام خدمت خوانندگان و کارشناسان بزرگوار
    ابتدا صحبتامو با یک سوال تکراری شروع میکنم:
    چرا بعضی از بهره هوشی بیشتری نسبت به بقیه برخوردارند یا چرا بعضی مادرزاد زشت اند؟ چرا بعضی در شروع زندگی از بقیه کم تر هستند؟ شاید در جواب گفته بشه که تمام اتفاقاتی که برای انسان می افته تقصیر خود بشره یا دست کم تقصیر طبیعته و خدا فقط وظیفه وجود بخشیدن به انسان رو داره . که حاصل چنین تفکری یعنی وجود من در این جسم و در اینجا به صورت رندم و شانسی است! ولی این قضیه قابل رده مثلا تا حالا به عصمت انبیا توجه کردین؟ اون ها از بدو تولد بدون علت چیزی بیشتر از دیگران داشتند و خدا مستقیما در سرنوشت اونا دخالت کرده . چرا ما جای اونا نباشیم؟ چه بسا اگه خدا مستقیما دخالت نمیکرد انسان خوبی نمیشدند . پس این قضیه که شانس شما به خدا ربطی ندارد و خدا فقط وظیفه وجود دادن دارد باطل است
    نتیجه این که خدا به هر کس بخواهد میبخشد و به هرکس نخواهد نه! خوب شاید بگید مال خودشه و نیازی به جواب پس دادن به من و شما نداره . اما سوال این جاست که ایا از خداوندی که خودش رو نهایت بخشش و عدل و انصاف معرفی میکنه بر میاد که چنین کاری کنه؟ مثال میزنم: فرض کنیم من 3 هزار تومان پول دارم و میخوام اون رو بین سه فقیر (که فرض کنیم مانند وجود اولیه ما بی تفاوتند) تقسیم کنیم . خوب انصاف حکم میکنه که مساوات رو بینشون رعایت کرده و به هرکدوم هزار تومان بدم . اما ایا از انصاف و عدالت دور نیست که بدون دلیل به یکی دو هزار تومان و به اوندو هرکدوم پونصد تومان بدم؟ بله شاید من این شرط رو رعایت نکنم و این کار رو بکنم اما از خدای مهربان و عادل و منصف مطلق هم چنین چیزی بر میاد؟
    با تشکر
    برای جواب کامل به این سئوال پیشنهاد می‌کنم کتاب عدل الهی شهید مطهری را بخوانید.
    تمام سئوالات دیگر شما را هم جواب داده است.
    باسمه تعالی

    هیچ ذکری بالاتر از ذکر عملی نیست
    هیچ ذکرعملی بالاتر از ترک معصیت نیست

    (مرحوم آیت الله محمد تقی بهجت
    )

صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. آیا این مورد هم حق تالیف و چاپ محسوب میشه؟؟
    توسط binammm در انجمن حقوق چاپ، تأليف و...
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۵/۱۳, ۱۳:۱۹
  2. چرا شیعیان به حدیث ثقلین عمل نمی کنند؟؟!!
    توسط عمر فاروق در انجمن شیعه شناسی
    پاسخ: 79
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۳/۲۴, ۱۹:۳۹
  3. روزه مستحبی و روزه قضا باهم ؟؟
    توسط H a n a در انجمن متفرقه
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۱۱, ۱۴:۰۲
  4. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۱/۳۰, ۱۸:۴۸
  5. ساخت فلزیاب چه حکمی داره؟؟
    توسط maedeh-r در انجمن ساير موارد
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۱/۱۱, ۱۶:۳۰

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود