صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ایا خلفای سه گانه هم در مذمت زنان سخن گفته اند ؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    حقیقت
    نوشته
    2,117
    حضور
    32 روز 20 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5955

    اشاره ایا خلفای سه گانه هم در مذمت زنان سخن گفته اند ؟




    سلام

    روایاتی را به امام علی ع نسبت می دهند در مذمت زنان

    سوالم این است که ایا خلفای سه گانه عمر و ابوبکر و عثمان
    هم در مذمت زنان سخن گفته اند ؟

    با تشکر

    ویرایش توسط سیده راضیه : ۱۳۹۵/۰۹/۱۲ در ساعت ۱۴:۴۰



    خیلی تلاش کردم مردم بفهمند ولی آنها فقط خندیدند...
    چارلي چاپلين


  2. صلوات ها 5


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    4,062
    حضور
    21 روز 10 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11167



    با نام الله




    ایا خلفای سه گانه هم در مذمت زنان سخن گفته اند ؟








    کارشناس بحث: استاد عماد

    ویرایش توسط حکمت : ۱۳۹۲/۱۰/۱۵ در ساعت ۲۰:۱۴


    دلی که نشد خانه یاس نرگس

    خراب است و و یران صفایی ندارد








  5. صلوات ها 5


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,146
    حضور
    46 روز نامشخص
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10551



    سلام علیکم
    اینکه ایا خلیفه دوم درباره زنان سخنی داشته یا نه به کارشناسان حدیثی ما مرتبط است که انشاءالله دوستان خدمتتان هستند اما بنده نمونه های تاریخی رفتار عمر بن خطاب با زنان را خدمتتان عرض می کنم.
    هنگامى که ابوبکر مُرد، عائشه مجلس عزادارى برپا کرد، عمر این خبر را شنید و زنان را از گریه و عزادارى نهى کرد؛ اما آنان توجهى نکردند، به هشام بن ولید گفت: دختر ابوقحافه (خواهر ابوبکر) را نزد من بیاور، هنگامى که آمد، چندین ضربه بر بدنش زد، زنانى که عزادارى مى‌کردند، با شنیدن این خبر متفرق شدند.
    نمونه اول : ابن سعد در طبقاتش به سند صحیح از سعید بن مسیب نقل مى‌کند که گفت: هنگامى که ابوبکر از دنیا رفت، عائشه مجلس عزادارى برپا کرد، خبر به عمر رسید، آنان را از گریه و عزادارى منع کرد؛ ولى زن‌ها نپذیرفتند. عمر به هشام بن ولید گفت: برو داخل خانه و امّ‌فروه را بیرون بیاور!!! هنگامى که هشام وارد خانه شد، ضرباتى با تازیانه بر بدن امّ‌فروه نواخت که بقیه زن‌ها گریختند. اسحاق بن راهویه به شکل دیگرى این قصه را نقل کرده است و در آخرش مى‌گوید: زنان را یکى پس از دیگرى از خانه ابوبکر بیرون مى‌آوردند و عمر آنان را با تازیانه مى‌زد.(1)
    نمونه دوم : پس از مرگ خالد بن ولید عدّه اى از زنان در منزل میمونه (یکى از همسران رسول خدا صلى الله علیه وآله) اجتماع کرده و مى گریستند. عمر تازیانه به دست، همراه ابن عبّاس به آنجا آمد و به ابن عبّاس گفت: وارد منزل شو و به امّ المؤمنین بگو حجاب بگیرد. آنگاه زنان را از آنجا بیرون کن! ابن عبّاس داخل شد و آنها را بیرون میکرد. عمر نیز آنانرا یکی یکی با تازیانه مى زد.در این میان که او زنان را مى زد، روسرى از سر یکى از زنان افتاد (و موهایش پیدا شد) (2)
    نمونه سوم :چون زینب دختر پیامبر از دنیا رفت رسول خدا فرمودند : ((به گذشتگان خوب ما عثمان بن مظعون ملحق شو)) پس زنان گریستند آنگاه عمربا تازیانه اش ایشان رامیزد (که چرا گریه می کنید)
    پیامبر دست عمر را گرفتند به او فرمودند : ای عمر این کارا را مکن (3)


    1.الطبقات الکبرى، ج 3، ص 208و الکامل فی التاریخ، ج 2، ص 267و فتح الباری شرح صحیح البخاری، ج 5، ص 74
    2.المصنف ، ج 3ص557
    3.مسند احمد ج2 ص531ش 2127

  7. صلوات ها 5


  8. #4

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    حقیقت
    نوشته
    2,117
    حضور
    32 روز 20 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5955



    نقل قول نوشته اصلی توسط عماد نمایش پست ها
    سلام علیکم
    اینکه ایا خلیفه دوم درباره زنان سخنی داشته یا نه به کارشناسان حدیثی ما مرتبط است که انشاءالله دوستان خدمتتان هستند اما بنده نمونه های تاریخی رفتار عمر بن خطاب با زنان را خدمتتان عرض می کنم.
    هنگامى که ابوبکر مُرد، عائشه مجلس عزادارى برپا کرد، عمر این خبر را شنید و زنان را از گریه و عزادارى نهى کرد؛ اما آنان توجهى نکردند، به هشام بن ولید گفت: دختر ابوقحافه (خواهر ابوبکر) را نزد من بیاور، هنگامى که آمد، چندین ضربه بر بدنش زد، زنانى که عزادارى مى‌کردند، با شنیدن این خبر متفرق شدند.نمونه اول : ابن سعد در طبقاتش به سند صحیح از سعید بن مسیب نقل مى‌کند که گفت: هنگامى که ابوبکر از دنیا رفت، عائشه مجلس عزادارى برپا کرد، خبر به عمر رسید، آنان را از گریه و عزادارى منع کرد؛ ولى زن‌ها نپذیرفتند. عمر به هشام بن ولید گفت: برو داخل خانه و امّ‌فروه را بیرون بیاور!!! هنگامى که هشام وارد خانه شد، ضرباتى با تازیانه بر بدن امّ‌فروه نواخت که بقیه زن‌ها گریختند. اسحاق بن راهویه به شکل دیگرى این قصه را نقل کرده است و در آخرش مى‌گوید: زنان را یکى پس از دیگرى از خانه ابوبکر بیرون مى‌آوردند و عمر آنان را با تازیانه مى‌زد.(1)
    نمونه دوم : پس از مرگ خالد بن ولید عدّه اى از زنان در منزل میمونه (یکى از همسران رسول خدا صلى الله علیه وآله) اجتماع کرده و مى گریستند. عمر تازیانه به دست، همراه ابن عبّاس به آنجا آمد و به ابن عبّاس گفت: وارد منزل شو و به امّ المؤمنین بگو حجاب بگیرد. آنگاه زنان را از آنجا بیرون کن! ابن عبّاس داخل شد و آنها را بیرون میکرد. عمر نیز آنانرا یکی یکی با تازیانه مى زد.در این میان که او زنان را مى زد، روسرى از سر یکى از زنان افتاد (و موهایش پیدا شد) (2)
    نمونه سوم :چون زینب دختر پیامبر از دنیا رفت رسول خدا فرمودند : ((به گذشتگان خوب ما عثمان بن مظعون ملحق شو)) پس زنان گریستند آنگاه عمربا تازیانه اش ایشان رامیزد (که چرا گریه می کنید)
    پیامبر دست عمر را گرفتند به او فرمودند : ای عمر این کارا را مکن (3)

    1.الطبقات الکبرى، ج 3، ص 208و الکامل فی التاریخ، ج 2، ص 267و فتح الباری شرح صحیح البخاری، ج 5، ص 74
    2.المصنف ، ج 3ص557
    3.مسند احمد ج2 ص531ش 2127
    سلام بر شما

    بزرگوار در احادیثی که ذکر کرده اید

    مشترک انها این است که عمر در نهی عزاداری و گریه کردن بر مردگان زنها را تازیانه می زده است ؟

    ایا دلیلی براین امر داشته است ؟ دینی یا سیاسی ؟

    هرچند اصل سوال من روایات یا احادیثی نقل شده از خلفا در مذمت زنان است

    که امیدوارم کارشناس حدیث پاسخ گویند

    یا الله




    خیلی تلاش کردم مردم بفهمند ولی آنها فقط خندیدند...
    چارلي چاپلين


  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۲
    نوشته
    377
    حضور
    3 روز 9 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    515



    ما باید بین توهین به زن و بازگویی ویژگی های زنانگی فرق قائل شویم.

    دین ما دین عدالت هست.


    اما همین یک مورد برای اثبات اینکه عقیده غاصبین خلافت کاملا کفر آمیز و جاهلی بوده واینکه نسبت به زنان خصوصا سید النسا العالمین حضرت صدیقه ی کبری سلام الله علیها بی حرمتی میکردند، کافی است:




    آیت الله العظمی شیرازی
    عقائد :: حضرت زهرا سلام الله عليها
    هجوم به خانه حضرت زهرا

    سؤال: آیا هنگام هجوم به خانه حضرت زهرا علیهاالسلام، امیرمؤمنان علی علیه السلام در مسجد بودند؟
    ایا خلفای سه گانه هم در مذمت زنان سخن گفته اند ؟
    جواب: حمله ای که به خانه حضرت زهرا علیهاالسلام شد ـــ خانه ای که امین وحی خدا، جبرئیل علیه السلام بدون اجازه وارد آن نمی شد و حتی رسول اکرم صلی الله علیه وآله نیز تا اجازه نمی گرفتند وارد آن خانه نمی شدند ـــ به خاطر بیرون آوردن امیرمؤمنان علی علیه السلام برای بیعت با ابوبکر بود، و بدین جهت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام مقابل آنان ایستاد تا شاید حرمت رسول خدا صلی الله علیه وآله را نسبت به ایشان رعایت کنند؛ ولی آنان هیچ حرمتی نگه نداشته و حتی از حدود جاهلیت نیز تجاوز کردند، زیرا در زمان جاهلیت، با همه جهلشان، به زنان حمله نمی کردند و هر که به زنی حمله می کرد او و تمام فامیل او را سرزنش کرده و ذلیل می دانستند و چنانچه وصیت رسول خدا صلی الله علیه وآله و به مخاطره افتادن اسلام، امیرمؤمنان علی علیه السلام را مقیّد نمی کرد که حقش را بگیرد، احدی جرأت نمی کرد این چنین حمله ناجوانمردانه ای انجام دهد ولی آنان می دانستند آن حضرت مقیّد به وصیّت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله است، لذا کردند آنچه کردند، برای آگاهی بیشتر به کتاب سلیم بن قیس «اسرار آل محمد علیهم السلام» مراجعه گردد.



  11. صلوات ها 3


  12. #6

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    نوشته
    129
    حضور
    4 روز 13 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    278



    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نظیر نمایش پست ها
    بزرگوار در احادیثی که ذکر کرده اید

    مشترک انها این است که عمر در نهی عزاداری و گریه کردن بر مردگان زنها را تازیانه می زده است ؟

    ایا دلیلی براین امر داشته است ؟ دینی یا سیاسی ؟

    هرچند اصل سوال من روایات یا احادیثی نقل شده از خلفا در مذمت زنان است
    آن احادیث در پاسخ سوال شما مناسب نبود.
    تعزیر ربطی به زن و مرد ندارد. حاکم میتواند هرکسی را که گناهی کرد تعزیر کند همچنان که حضرت علی (ع) هم تازیانه میزد.
    حد گناهانی است که تعداد تازیانه مشخصی دارد. سایر گناهان که حد ندارد اگر حاکم بخواهد تعزیر میکند یعنی تازیانه میزند ولی کمتر از مقدار حد.
    سوال شما مربوط به مذمت در خصوص زنها بود. ولی تعزیر مرد و زن نمیشناسد. طبق اجتهاد درست یا غلط (یا مذهب صحیح یا فاسد)، بر مرد و زن اجرا میگردد.

  13. #7

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۱
    علاقه
    روانشناسی دینی
    نوشته
    1,087
    حضور
    75 روز 6 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    79
    آپلود
    3
    گالری
    5
    صلوات
    6907



    نقل قول نوشته اصلی توسط Moradali نمایش پست ها
    آن احادیث در پاسخ سوال شما مناسب نبود.
    تعزیر ربطی به زن و مرد ندارد. حاکم میتواند هرکسی را که گناهی کرد تعزیر کند همچنان که حضرت علی (ع) هم تازیانه میزد.
    حد گناهانی است که تعداد تازیانه مشخصی دارد. سایر گناهان که حد ندارد اگر حاکم بخواهد تعزیر میکند یعنی تازیانه میزند ولی کمتر از مقدار حد.
    سوال شما مربوط به مذمت در خصوص زنها بود. ولی تعزیر مرد و زن نمیشناسد. طبق اجتهاد درست یا غلط (یا مذهب صحیح یا فاسد)، بر مرد و زن اجرا میگردد.
    از نظر شما برپایی مجلس زنانه و عزادرای حرام بوده که عمر تازیانه برند.

    .................................................. ..........................................
    افسوس که آنچه برده ام باختنی ست
    بشناخته ها تمام نشناختنی ست
    برداشته ام هر آنچه باید بگذاشت
    بگذاشته ام هر آنچه برداشتنی ست...
    خواجه نصیر الدین طوسی

  14. صلوات


  15. #8

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    نوشته
    129
    حضور
    4 روز 13 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    278



    نقل قول نوشته اصلی توسط همره نمایش پست ها
    از نظر شما برپایی مجلس زنانه و عزادرای حرام بوده که عمر تازیانه برند.
    من سنی و مدافع آن فرد نیستم
    تنها یادآور شدم که این مربوط به مساله زن نیست.
    به عنوان تاپیک دقت کنید.

    البته اگر اینکار به خاطر دشمنی او با جنس زنها بوده نه رفتار خشن و فاسد او با زن و مرد به بنده تذکر دهید تا مطلبم را اصلاح کنم

  16. #9

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    نوشته
    434
    حضور
    11 روز 13 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1317



    ابوالقاسم اصفهانى این مطلب را از زبان رسول خدا ص نقل کرده‌:وقال : النساء شر کلهن وشر ما فیهن قلة الاستغناء عنهن .پیامبر ص فرمودند: زن همه اش شر است و بدتر از آن اینکه بى‌نیازى از آنها کم است.محاضرات الأدباء ومحاورات الشعرء والبلغاء، ج2 ص 218 دارمکتبه الحیاه

    ************************************

    زن، سگ سیاه و الاغ نماز را باطل می‌کنند

    حدثنا أبو بَکْرِ بن أبی شَیْبَةَ حدثنا إسماعیل بن عُلَیَّةَ ح قال وحدثنی زُهَیْرُ بن حَرْبٍ حدثنا إسماعیل بن إبراهیم عن یُونُسَ عن حُمَیْدِ بن هِلَالٍ عن عبد اللَّهِ بن الصَّامِتِ عن أبی ذَرٍّ قال قال رسول اللَّهِ صلى الله علیه وسلم إذا قام أحدکم یُصَلِّی فإنه یَسْتُرُهُ إذا کان بین یَدَیْهِ مِثْلُ آخِرَةِ الرَّحْلِ فإذا لم یَکُنْ بین یَدَیْهِ مِثْلُ آخِرَةِ الرَّحْلِ فإنه یَقْطَعُ صَلَاتَهُ الْحِمَارُ وَالْمَرْأَةُ وَالْکَلْبُ الْأَسْوَدُ .

    پیامبر ص فرمودند : زمانى که یکى از شما براى نماز ایستاد اگر در جلویش چیزى مثل عصا بود نمازش را مى‌پوشاند زمانى که بین او دستانش امثال عصا نبود پس در این هنگام نمازش را الاغ ، زن و سگ سیاه باطل مى‌کند


    صحیح مسلم، ج1، ص232 کتاب الصلاه باب قدر ما یستر المصلی


    ************************************


    عمر ، زنان را شیطان می‌دانست

    وَسَمِعَ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ امْرَأَةً تَقُولُ هَذَا الْبَیْتَ : إنَّ النِّسَاءَ رَیَاحِینُ خُلِقْنَ لَکُمْ وَکُلُّکُمْ یَشْتَهِی شَمَّ الرَّیَاحِینِ فَقَالَ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ : إنَّ النِّسَاءَ شَیَاطِینُ خُلِقْنَ لَنَا نَعُوذُ بِاَللَّهِ مِنْ شَرِّ الشَّیَاطِینِ.

    عمر شنید که زنى این شعر را مى‌خواند :
    زنان گل و ریحان‌اند که براى شما مردان خلق شده‌اند ، در حالیکه شما مردان همه عاشق بوى گل و ریحان هستید . عمر در جواب آن زن گفت: زنان شیطان هایى هستند که براى ما مردان خلق شده اند ، خدایا ما از شر شیاطین به تو پناه مى‌بریم .

    الماوردی البصری الشافعی أدب الدنیا والدین ج1، ص193، طبق برنامه الجامع الکبیر .تفسیر قرطبی ج7 ص 68، دار الشعب – القاهرة و فتح الباری شرح صحیح البخاری، ج2 ص223، دار المعرفة

    ************************************


    فتنه‌ای پر ضررتر از زن نیست
    حَدَّثَنَا آدَمُ حَدَّثَنَا شُعْبَةُ عَنْ سُلَیْمَانَ التَّیْمِىِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عُثْمَانَ النَّهْدِىَّ عَنْ أُسَامَةَ بْنِ زَیْدٍ - رضى الله عنهما - عَنِ النَّبِىِّ - صلى الله علیه وسلم - قَالَ « مَا تَرَکْتُ بَعْدِى فِتْنَةً أَضَرَّ عَلَى الرِّجَالِ مِنَ النِّسَاءِ »

    .پیامبر ص فرمودند: پس از من براى مردان فتنه‏ اى زیان‏ انگیزتر از زنان نخواهد بو
    د

    صحیح البخاری، ج3، ص 361، ح5096 مکتبه السلفیه

    ************************************

    سگ، الاغ، خوک، یهودی، مجوسی و زن، نماز را باطل می‌کنند

    حدثنا محمد بن إسماعیل الْبَصْرِیُّ ثنا مُعَاذٌ ثنا هِشَامٌ عن یحیى عن عِکْرِمَةَ عن بن عَبَّاسٍ قال أَحْسَبُهُ عن رسول اللَّهِ صلى الله علیه وسلم قال إذا صلى أحدکم إلى غَیْرِ سُتْرَةٍ فإنه یَقْطَعُ صَلَاتَهُ الْکَلْبُ وَالْحِمَارُ وَالْخِنْزِیرُ وَالْیَهُودِیُّ وَالْمَجُوسِیُّ وَالْمَرْأَةُ وَیُجْزِئُ عنه إذا مَرُّوا بین یَدَیْهِ على قَذْفَةٍ بِحَجَرٍ .

    پیامبر فرمودند: هنگامى که یکى از شما نماز مى‌خوانید ؛ ولى در مقابلش حائلى نباشد، همانا الاغ، خوک، یهودى، مجوسى و زن نماز را قطع مى‌کند و زمانى که آنها در مقابل نماز گزار رفت آمد کردند، انداختن یک سنگ از قظع شدن نماز کفایت مى‌کند .


    سنن أبی داود، سنن أبی داود ، ج1، ص187،دار الفکر.


    ************************************




    در شرح صحیح بخارى آمده است که رسول خدا فرمود :
    أوثق سلَح إبلیس النساء . کارى ترین سلَح ابلیس، زن ها
    هستند .
    عمدة القاری شرح صحیح البخاری، ج 89 ، ص 29 دار إحیاء التراث العربی


    ************************************

    زن از پهلوی کج خلق شده است
    و باز ابوالقاسم اصفهانى مى نویسد : وفی الحدیث : ( خُلِقَتِ المرأةُ من ضِلْعٍ مُعوجٍ فلما أرادتْ تقویمَه انصدع .
    در حدیث آمده است که
    : خلقت زن از پهلوى کج بوده است اگر بخواهى راستش کنى مى شکند ..
    محاضرات الأدباء ومحاورات الشعرء والبلغاء، ج 8 ص
    812 دارمکتبه الحیاه

    ************************************

    کودک، از مادرش عاقل تراست
    وقیل فی مثل هذا : لا تدع أم صبیک تضربه ؛ فإنه أعقل منها وإن کان طفلَ
    .اجازه ندهید که مادرى بچه اش را بزند؛ زیرا آن
    کودک از مادرش عاقل تر است؛ اگر چه هنوز کودک است
    . نثر الدر فی المحاضرات، ج 4، ص 111 ،دار الکتب العلمیة


    ************************************

    خْبَرَنَا أَبُو مُحَمَّدٍ الْحَسَنُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ بَشَّارٍ السَّابُورِیُّ، بِالْبَصْرَةِقَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو بَکْرٍ مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ مَحْمَوَیْهِ الْعَسْکَرِیُّ،
    قَالَ: حَدَّثَنَا بَکْرُ بْنُ سَهْلٍ الدِّمْیَاطِیُّ الْقُرَشِیُّ، بِدِمْیَاطَ، قَالَ : حَدَّثَنَا شُعَیْبُ بْنُ یَحْیَى، قَالَ: حَدَّثَنَا یَحْیَى بْنُ أَیُّوبَ، عَنْ عَمْرِو بْنِ الْحَارِثِ،
    عَنْ مُجَمِّعِ بْنِ کَعْبٍ، عَنْ مَسْلَمَةَ بْنِ مَخْلَدٍ، أَنَّ النَّبِیَّ، قَالَ : " أَعْرُوا النِّسَاءَ یَلْزَمْنَ الْحِجَالَ "
    زنان را بى لباس بگذارید تا در خانه یا در
    پس پرده بمانند
    . تاریخ بغداد، ج 18 ص 116 ، ناشر: دار الکتب العلمیة





    چيزي که مرا نگران مي‌کند اين است که به مردم ياد مي‌‌دهند، به نفهميدن رضايت دهند


    آزار دهنده‎ترین چیز در جهان این است که احمق‎ها کاملاً مطمئنند و هوشمندان پر از شک و تردید


    حتی اگر همه دارای یک عقیده باشند، باز هم می‎تواند آن فکر اشتباه باشد


  17. صلوات


  18. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    نوشته
    434
    حضور
    11 روز 13 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1317



    نقل قول نوشته اصلی توسط ᕘᕚRaiNᕘᕚ نمایش پست ها
    زن از پهلوی کج خلق شده است
    و باز ابوالقاسم اصفهانى مى نویسد : وفی الحدیث : ( خُلِقَتِ المرأةُ من ضِلْعٍ مُعوجٍ فلما أرادتْ تقویمَه انصدع . در حدیث آمده است که
    : خلقت زن از پهلوى کج بوده است اگر بخواهى راستش کنى مى شکند .. محاضرات الأدباء ومحاورات الشعرء والبلغاء، ج 8 ص
    812 دارمکتبه الحیاه
    نقل قول نوشته اصلی توسط ᕘᕚRaiNᕘᕚ نمایش پست ها
    خْبَرَنَا أَبُو مُحَمَّدٍ الْحَسَنُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ بَشَّارٍ السَّابُورِیُّ، بِالْبَصْرَةِقَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو بَکْرٍ مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ مَحْمَوَیْهِ الْعَسْکَرِیُّ،
    قَالَ: حَدَّثَنَا بَکْرُ بْنُ سَهْلٍ الدِّمْیَاطِیُّ الْقُرَشِیُّ، بِدِمْیَاطَ، قَالَ : حَدَّثَنَا شُعَیْبُ بْنُ یَحْیَى، قَالَ: حَدَّثَنَا یَحْیَى بْنُ أَیُّوبَ، عَنْ عَمْرِو بْنِ الْحَارِثِ،
    عَنْ مُجَمِّعِ بْنِ کَعْبٍ، عَنْ مَسْلَمَةَ بْنِ مَخْلَدٍ، أَنَّ النَّبِیَّ، قَالَ : " أَعْرُوا النِّسَاءَ یَلْزَمْنَ الْحِجَالَ " زنان را بى لباس بگذارید تا در خانه یا در
    پس پرده بمانند . تاریخ بغداد، ج 18 ص 116 ، ناشر: دار الکتب العلمیة
    البته این دو مورد را بنده در کتب خودمان نیز دیده ام

    چيزي که مرا نگران مي‌کند اين است که به مردم ياد مي‌‌دهند، به نفهميدن رضايت دهند


    آزار دهنده‎ترین چیز در جهان این است که احمق‎ها کاملاً مطمئنند و هوشمندان پر از شک و تردید


    حتی اگر همه دارای یک عقیده باشند، باز هم می‎تواند آن فکر اشتباه باشد


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود