صفحه 1 از 22 1231121 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: « ختم ترجمه فارسی قران کریم به نیّت گرفتن برات کربلای سه نفراز شرکت کنندگان .یا رقیه سلام الله علیک»

  1. #1

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۲
    علاقه
    خدمت به مردم کشورم
    نوشته
    7,198
    حضور
    60 روز 16 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    278
    صلوات
    41224

    « ختم ترجمه فارسی قران کریم به نیّت گرفتن برات کربلای سه نفراز شرکت کنندگان .یا رقیه سلام الله علیک»




    بسم الله الرحمن الرحیم
    با اغاز ربیع الاول ختم فارسی قران کریم را اغاز مینماییم
    بریا جلو گیری و پرهیز از هرگونه شبهه ای متن عربی قران نیز اورده می شود

    تأثیر خواندن قرآن در جوانی


       



    امام سجاد علیه السلام قرآن را بهترین رفیق لحظات تنهایی معرفی می کند و می فرماید: اگر تمام مردمِ بین مشرق و مغرب بمیرند و هیچ موجودی روی زمین زنده نماند و من تنها باشم، اگر قرآن با من باشد، هرگز از تنهایی وحشت نمی کنم.


    « ختم ترجمه فارسی قران کریم به نیّت گرفتن برات کربلای سه نفراز شرکت کنندگان .یا رقیه سلام الله علیک»
    انس با قرآن


    انس با قرآن، موجب سعادت هر انسانِ کمال طلبی است که در راه انسانیت قدم برمی دارد و این کلام الهی، جلوه ای از قدرت، علم و حکمت پروردگار و آیات نورانی آن، نشانگر عظمت خداوند متعال است، در عین حال، بهترین راه انس با خداوند عالمیان نیز محسوب می شود.
    در عصری که دشمنان اسلام از هر سو و با تمام امکانات به نابودی اسلام، کمر بسته اند، انس با قرآن برای تمام مسلمانان، ضرورتی انکارناپذیر است؛ چراکه در صورت مأنوس نشدن با کلام وحی و فاصله گرفتن از این سرچشمه ی نور، در معرض خطرات متعددی قرار خواهند گرفت، که از مهم ترینِ آن خطرات، ضلالت، گمراهی و تسلط بیگانگان است.
    (انس) در لغت, معنایی مقابل (وحشت) دارد (معجم مقاییس اللغة, ابن فارس, ج 1, ص 145) و انس انسان به چیزی, بدین معناست که از آن, هیچ وحشت و اضطرابی ندارد و همراه با آن به آرامش می رسد. انسانِ کمال طلب, فقط به امور مادّی بسنده نمی کند و به سوی هدفهای والاتری گام بر می دارد. لذا وحشت و تنهایی خود را در پناه امور معنوی زائل می کند.
    در روایات, به انس با علم و معرفت به قرآن و ذکر خدا سفارش شده است:
    امام علی (علیه السلام) فرمود: «هر كس با قرآن انس گیرد, از جدایى دوستان, وحشتى نخواهد داشت».(غررالحکم و دررالکلم, عبدالواحد الآمِدی, ح 8790)
    ایشان همچنین در جواب گروهی که هنگام سفر از ایشان توصیه ای خواسته بودند, فرمود: اگر به دنبال مونسی می گردید, قرآن برایتان کافی است. (جامع الأخبار, محمد بن محمد الشعیری, ص 511 (ح 1431)
    آن حضرت در مناجات خویش با خدا چنین زمزمه می کند:
    اللّهمّ انّک آنسُ الآنسین لأولیائک… إن أوحَشَتْهُمُ الغربة آنسهم ذِکرُک. (نهج البلاغه, خطبه 227)
    پروردگارا! تو برای دوستانت مأنوس ترین مونسهایی و اگر غربتْ آنان را به وحشت اندازد, یاد تو مونس تنهایی آنهاست.
    امام سجاد علیه السلام قرآن را بهترین رفیق لحظات تنهایی معرفی می کند و می فرماید: اگر تمام مردمِ بین مشرق و مغرب بمیرند و هیچ موجودی روی زمین زنده نماند و من تنها باشم، اگر قرآن با من باشد، هرگز از تنهایی وحشت نمی کنم. (الکافی، ج 2، ص 602؛ فضل القرآن)
    پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ می‌فرماید: «خیاركم من تعلم القرآن وعلّمه؛ بهترین شما كسی است كه قرآن را بیاموزد و آن را به دیگران نیز یاد دهد»

    تعبیرات این چنین در سخنان ائمه (علیهم السلام) فراوان وجود دارد و معمولاً برای تأکید بر موضوعات مهم, این گونه سخن گفته اند; خصوصاً در مورد قرآن که «تبیاناً لكلّ شىء» (سوره نحل, آیه 89) است.
    آنچه انسان در مسیر هدایت به آن نیاز داشته باشد, در قرآن پیدا می کند. حتّی اگر انسان در معرض ترنّم آیات الهی قرار گیرد و به آیات آن گوش بسپارد و قصد التذاذ معنوی از آن را نداشته باشد, به ایمانش افزوده می شود و احساس آرامش می کند:
    إِنَّمَا الْمُۆْمِنُونَ الَّذِینَ إِذَا ذُكِرَ اللّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِیَتْ عَلَیْهِمْ یَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِیمَانًا (سوره انفال, آیه 2)
    آنهایی که در محافل قرآنی حضور داشته اند و تا اندازه ای با معانی آن نیز آشنا بوده اند, با شنیدن آیات رحمت به شوق آمده و مسرور گشته اند و از شنیدن آیات عذاب, حالت حزن به خود گرفته اند و در مجموع, ایمانشان استوارتر گشته است; چرا که قرآن, هم می تواند موجبات لذّت معنوی را فراهم کند و هم کتاب عمل باشد.
    امام صادق (علیه السلام) فرمود: به دنبال مونسی بودم که در پناه آن, آرامش پیدا کنم, آن را در قرائت قرآن یافتم. (مستدرک الوسائل, میرزا حسین النوری, ج 12, ص 174)
    « ختم ترجمه فارسی قران کریم به نیّت گرفتن برات کربلای سه نفراز شرکت کنندگان .یا رقیه سلام الله علیک»
    چگونه می‌توان با قرآن مجید انس پیدا کرد؟


    برای بهره‌مندی و اُنس با قرآن باید مراحلی را طی کرد از جمله:
    1. یادگیری قرآن؛
    پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ می‌فرماید: «خیاركم من تعلم القرآن وعلّمه؛ بهترین شما كسی است كه قرآن را بیاموزد و آن را به دیگران نیز یاد دهد». (بحار الانوار، ج 89، ص 186)
    2. قرائت قرآن؛
    حضرت امام صادق ـ علیه السّلام ـ می‌فرماید: «من قرأ القرآن و هو شاب مۆمن اختلط القرآن بلحمه ودمه و جعله الله مع السفرة الكرام البررة...؛ (الكافی، ج 2، ص 603) كسی كه قرآن بخواند، درحالی كه جوان مۆمن است، قرآن با گوشت و خون او مخلوط شده و با فرشتگان بزرگوار و نیكو صفت همنشین می‎شود».
    پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ می‌فرماید: «نوروا بیوتكم بتلاوة القرآن...»؛ ( خانه‎های خود را با تلاوت قرآن نورانی كنید». (الکافی، ج 2، ص 610)
    انسانِ کمال طلب, فقط به امور مادّی بسنده نمی کند و به سوی هدفهای والاتری گام بر می دارد. لذا وحشت و تنهایی خود را در پناه امور معنوی زائل می کند

    3. تدبر در قرآن؛
    قاری قرآن باید با توجه به معانی قرآن، آن راتلاوت کند و در آیات تفکر و اندیشه نماید و از آن‌ها پند گیرد، چنان که حضرت علی ـ علیه السّلام ـ می‌فرماید: «(پرهیزكاران) در شب به پا خواسته و قرآن را شمرده و با تدبر تلاوت می‎كنند، جان خویش را با آن محزون می‎سازند و دوای درد خود را از آن می‎گیرند.
    هرگاه به آیه‎ای برسند كه در آن تشویق باشد، با علاقه و امید به آن روی می‎آورند و روح و جانشان با شوق بسیار در آن ذخیره می‎شود و آن را همواره الگوی خود می‎سازند و هرگاه به آیه‎ای برسند كه در آن بیم باشد، گوش‎های دل خود را برای شنیدن آن باز می‎كنند و صداهای ناله و برخورد زبانه‎های آتش در گوششان طنین انداز است» (نهج البلاغه، معجم المفهرس، خطبه 193، ص 12)

    4. عمل به قرآن؛
    پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ می‌فرماید: «ربّ تال للقرآن و القرآن یلعنه؛ چه بسیار كسانی كه قرآن را تلاوت می‎كنند، در حالی كه قرآن بر آن‎ها لعن و نفرین می‎فرستد». (ری شهری، میزان الحکمه، ج 8، ص 90)

    5. حفظ قرآن؛
    پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ می‌فرماید: «لا یعذب الله قلبا وعی القرآن؛ خداوند قلبی را كه ظرف قرآن باشد، عذاب نمی‎كند». (بحار الانوار، ص 178)
    بنابراین، برای مأنوس شدن با قرآن، داشتن برنامه‌ای منظم و روزانه برای قرائت و عمل به موارد و عوامل مذکور لازم است.
    فرآوری: آمنه اسفندیاری

       



  2. صلوات ها 28


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    نوشته
    968
    حضور
    16 روز 10 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1947

    بنام الله بخشنده مهربان




    بنام الله بخشنده مهربان نمردیوم و یه یک بالاخره به عجایب هفتگانه جهان اضافه شد که ختم قرآن بزبان فارسی در ایران باشه.....واقعا خوشحال شدممم مخصوصا این همه تفسیر که گذاشتید در عبارت متن ...واقعا خسته نباشید طرح فوق العاده ای است...دقت داشته باشیم که شیطان ما رو از تفکر در معنی غافل نکنه و فقط همین فارسی رو هم بی تدبر روخونی نکنیم....با آرزوی موفقیت در این راه عظیم در ضمن الله در بسم الله الرحمن الرحیم..و در هر جایی دیگر هرگز خدا معنی نمی ده.........الله اسمی عجیب و حیرت آور و خاص است که صرفا کلمه و معنی خدا در زیر مجموعه اونه...خلاصه بدونیم برای شروع کار حداقل اصل کاری یعنی نام الله رو دقیق معنی کرده باشیم.پس ترجمه اصلی اینه: بنام الله بخشنده مهربان
    ویرایش توسط nothing : ۱۳۹۲/۱۰/۱۳ در ساعت ۰۱:۲۷

  5. صلوات ها 9


  6. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۲
    علاقه
    خدمت به مردم کشورم
    نوشته
    7,198
    حضور
    60 روز 16 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    278
    صلوات
    41224



    مراتب انس با قرآن



    خیلی ها آرزو دارند که به طور مداوم با قرآن مأنوس باشند و از خواندن قرآن احساس لذت کنند اما همین که عزم خود را جزم میکنند که وقت خود را صرف قرآن کنند و له معارف والایش برسند بعد از خواندن چند صفحه ای از قرآن دچار یأس و دلسردی میشوند که نه نمی شود ، نمی فهمم، لذت نمی برم و ... باید گفت این ها همه بهانه است فهم قرآن نیاز به صبر و تلاش و کوشش دارد قرآن نقشه گنج است پس باید برایش کوشید از وادی های سختی گذشت و نباید انتظار داشت همان قدم اول لذت ببری بلکه اول باید مقدمان را طی کرد . و باید گفت انس با قرآن هم مراتبی دارد بدین شرح:

       
    مرتبه اوّل انس با قرآن:

    « ختم ترجمه فارسی قران کریم به نیّت گرفتن برات کربلای سه نفراز شرکت کنندگان .یا رقیه سلام الله علیک»
    عبارت از خواندن قرآن، حفظ قرآن و انس با مجالس قرآن است. قرآن باید در همه خانه‌ها و در بین اقشار مختلف جامعه زنده باشد، در دانشگاه‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی آموزش و پرورش، بیش از این باید به مقوله انس با قرآن پرداخته شود و در مورد آن فرهنگ‌سازی شود. پس گام اول آمدن به سمت قرآن و دست آشنایی دادن با آن است .
    در مرتبه دوّم انس با قرآن:
    خواندن باید همواره با معنی و تفسیر باشد. معنا ندارد کسی قرآن بخواند، امّا متوجّه معنای آن نباشد. هرکسی باید به اندازه توان خود به ترجمه و تفسیر قرآن کریم روی آورد و از معانی بلند آن بهره ببرد. بهانه‌هایی نظیر عدم توانائی یا کمبود وقت در زندگی و ...، در این خصوص پذیرفته نمی‌شود. اگر به همان اندازه که جوانان عزیز برای قبولی در دانشگاه، یا فراگیری حرفه خود، تلاش می‌کنند، در مورد تلاوت قرآن با ترجمه و تفسیر، همت ورزند، قطعاً موفّق خواهند شد.
    با کمی همّت هر کاری امکان پذیر است.


    مرتب سوّم انس با قرآن:
    این است که بعد از خواندن ترجمه و تفسیر، برای انسان یک عنایتی پیش می‌آید که خودش از قرآن برداشت می‌کند. این امر، با کمک و یاری خداوند متعال و با لطف امام زمان«اروحنا فداه» انجام شدنی است. ولی قرآن می‌فرماید:
    «إِنَّهُ لَقُرْآنٌ کریمٌ فی‏ کتابٍ مَکنُونٍ، لا یمَسُّهُ إِلاَّ الْمُطَهَّرُونَ» [1]
    اگر توفیق الهی شامل حال کسی شود و او زمینه جذب توفیق را در خود ایجاد کرده باشد، در هر شرایطی خصوصاً در شرایط سخت، برداشت از قرآن مجید امکان پذیر است.
    بانو مجتهده امین که یک افتخار برای اصفهان، بلکه برای عالم اسلام محسوب می‌گردد، یک بانوی شوهردار و بچه‌دار بود. ولی اراده کرد که درس هم بخواند، در آن زمان مدرسه طلبگی مخصوص بانوان نبوده است. استاد هم به سختی یافت می‌شده، ولی ایشان اراده و همّت کرد و در خانه درس خواندن را ادامه داد تا به درجه اجتهاد رسید. نه تنها مجتهد، بلکه فیلسوف شد. و نه‌ تنها فیلسوف، بلکه عارف و مفسّر قرآن شد.‌ در همه موضوعات علوم دینی تألیفاتی دارد. از جمله در تفسیر قرآن‌ کریم که یک دوره چهارده‌ جلدی از آن بانوی نمونه به‌جای مانده است. بنابراین نسل جوان باید آن‌قدر با قرآن شریف مأنوس شوند که بتوانند از قرآن برداشت داشته باشند.
    روایتی از پیامبر گرامی«صلی الله علیه و آله و سلم» وارد شده که می‌فرمایند: وقتی ظلم‌، گرفتاری و فساد، مثل ابر تاریک بر شما هجوم می‌آورد، ‌قرآن بخوانید. زیرا قرآن برای سعادت دنیا و آخرت شما شفاعت می‌کند و شفاعتش پذیرفته می‌شود

    مرتبه چهارم، استفاده از نور قرآن است.
    اگر انسان به این مقام برسد که نور قرآن را ببیند، راه‌های سلامتی برای او گشوده می‌شود. قرآن می‌فرماید:
    «قَدْ جاءَکمْ مِنَ اللَّهِ نُورٌ وَ کتابٌ مُبینٌ یهْدی بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوانَهُ سُبُلَ السَّلامِ وَ یخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِهِ وَ یهْدیهِمْ إِلى‏ صِراطٍ مُسْتَقیمٍ» [2]
    حقّا که براى شما از جانب خداوند نور و کتابى روشن و روشنگر آمده است. خداوند به وسیله آن، کسانى را که از رضاى او پیروى کنند، به راه‏هاى سلامت هدایت مى‏کند و آنها را از تاریکى‏ها به‌ سوى نور به توفیق خود بیرون مى‏آورد و به سوى راهى راست هدایت مى‏کند.
    « ختم ترجمه فارسی قران کریم به نیّت گرفتن برات کربلای سه نفراز شرکت کنندگان .یا رقیه سلام الله علیک»
    نور قرآن، انسان را به راه‌های سلامتی هدایت می‌کند. به این معنی که علاوه بر گرفتن دست سالک، او را به جایی می‌رساند که به جز خدای سبحان، کسی را نمی‌بیند. افزون بر این، مسیر صحیح و راه رسیدن به خدای متعال را نیز به او نشان می‌دهد خداوند تعالی می‌فرماید:
    «وَ الَّذینَ جاهَدُوا فینا لَنَهْدِینَّهُمْ سُبُلَنا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنین‏» [3]؛ و کسانى که در راه ما جهاد کردند به یقین آنها را به راه‏هاى (وصول به مقام قرب) خود راهنمایى مى‏کنیم، و همانا خداوند با نیکوکاران است.
    اگر کسی با قرآن مأنوس شود، مطمئناً قرآن هم با او انس می‌گیرد و به او یاری می‌رساند.
    والاترین مرتبه انس با قرآن که از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، عمل به قرآن می‌باشد. در همه امور زندگی می‌شود از قرآن کریم استفاده کرد و به آن دستورات عمل نمود. روایتی از پیامبر گرامی«صلی الله علیه و آله و سلم» وارد شده که می‌فرمایند: وقتی ظلم‌، گرفتاری و فساد، مثل ابر تاریک بر شما هجوم می‌آورد، ‌قرآن بخوانید. زیرا قرآن برای سعادت دنیا و آخرت شما شفاعت می‌کند و شفاعتش پذیرفته می‌شود. ‌بعد پیامبر«صلی الله علیه و آله و سلم» می‌فرمایند: هر کس قرآن را سرمشق زندگی خود قرار دهد، بهشت آن شخص از همان جا شروع می‌شود تا به بهشت موعود برسد. و کسی که به قرآن پشت پا بزند و به آن عمل نکند، جهنّم او از همان جا شروع می‌شود تا به جهنّم موعود برسد.
    جرج جرداق در کتاب تمدن اسلامی می‌نویسد: در زمان پیامبراکرم«صلی الله علیه و آله و سلم»، مردم پا برهنه بودند، غلاف شمشیر نداشتند و با لیف خرما شمشیر را به گردنشان وصل می‌گردند، حتّی در بعضی اوقات یک خرما را دو نفر با هم می‌خوردند. ولی ایمان در قلب آنان رسوخ پیدا کرده بود و با یقین می‌جنگیدند و پیروز می‌شدند. ایمان واقعی به پیامبر«صلی الله علیه و آله و سلم» و قرآن داشتند و به آیات الهی عمل می‌کردند.


    «فَإِذَا الْتَبَسَتْ عَلَیکمُ الْفِتَنُ کقِطَعِ اللَّیلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَیکمْ بِالْقُرْآنِ فَإِنَّهُ شَافِعٌ مُشَفَّعٌ وَ مَاحِلٌ مُصَدَّقٌ وَ مَنْ جَعَلَهُ أَمَامَهُ قَادَهُ إِلَی الْجَنَّةِ وَ مَنْ جَعَلَهُ خَلْفَهُ سَاقَهُ إِلَی النَّار». [4]
    متأسّفانه جامعه کنونی آن‌طور که شایسته است به ‌قرآن عمل نمی‌کند. قرآن شریف در چندین آیه راجع به رعایت حجاب سخن می‌گوید و کمتر کسی به آن آیات عمل می‌کند، در چندین آیه بر اقامه نماز در اوّل وقت تأکید می‌فرماید و به خواندن نماز شب و رسیدن به مقام محمود سفارش می‌نماید، ولی متأسّفانه عمل به آن آیات در بین مردم ظهور کافی ندارد. قرآن کریم در مورد انفاقات واجب و مستحب و پرداخت خمس و زکات، پافشاری فراوانی دارد، ولی اندکی از مردم به دستور قرآن عمل می‌کنند. اکثر مردم خود را محتاج و مستضعف می‌پندارند و انفاق نمی‌کنند، حتّی با تکیه بر تصوّر احتیاج، دیون واجب خود را نیز پرداخت نمی‌کنند، در حالی که خداوند می‌فرماید:
    «لِینْفِقْ ذُو سَعَةٍ مِنْ سَعَتِهِ وَ مَنْ قُدِرَ عَلَیهِ رِزْقُهُ فَلْینْفِقْ مِمَّا آتاهُ اللَّهُ لا یکلِّفُ اللَّهُ نَفْساً إِلاَّ ما آتاها سَیجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ یسْرا» [5]
    قرآن در این آیه شریفه به مسلمانان آموزش می‌دهد که آنچه برای خود می‌خواهند، برای دیگران نیز بخواهند. یعنی همه باید همانگونه که به فکر رفاه معیشتی خود و خانواده هستند، به رفاه دیگران نیز بیندیشند. همان اهمیّتی که پدر و مادر برای ازدواج فرزند خود قائل هستند، برای فرزند همسایه یا اقوام هم قائل باشند. و بالأخره خود خوری و خود محوری، در فرهنگ قرآن کریم، جایگاهی ندارد. اگر همه اعضای جامعه به همین یک آیه عمل کنند، فقر و مشکلات اقتصادی و معیشتی از جامعه رخت بر می‌بندد.
    اگر افراد جامعه به دستورات اخلاقی قرآن کریم عمل کنند، دروغ، غیبت، تهمت و شایعه پراکنی جای خود را به صدق، صفا و صمیمیّت خواهد داد. قرآن مجید می‌فرماید:
    « ختم ترجمه فارسی قران کریم به نیّت گرفتن برات کربلای سه نفراز شرکت کنندگان .یا رقیه سلام الله علیک»


    «قُتِلَ الْخَرَّاصُونَ، الَّذینَ هُمْ فی‏ غَمْرَةٍ ساهُونَ» [6]؛
    مرده باد دروغ‏پردازان؛ آنهایى که در گردابى (از نادانى) غافل مانده‌اند.رواج گناهان اجتماعی در بین افراد یک جامعه، از عمل نکردن آن جامعه به آیات انسان ساز قرآن کریم سرچشمه می‌گیرد.
    جرج جرداق در کتاب تمدن اسلامی می‌نویسد: در زمان پیامبراکرم«صلی الله علیه و آله و سلم»، مردم پا برهنه بودند، غلاف شمشیر نداشتند و با لیف خرما شمشیر را به گردنشان وصل می‌گردند، حتّی در بعضی اوقات یک خرما را دو نفر با هم می‌خوردند. ولی ایمان در قلب آنان رسوخ پیدا کرده بود و با یقین می‌جنگیدند و پیروز می‌شدند. ایمان واقعی به پیامبر«صلی الله علیه و آله و سلم» و قرآن داشتند و به آیات الهی عمل می‌کردند.
    بنابراین برای اصلاح مفاسد اجتماعی و نارسائی‌‌های اقتصادی و اخلاقی، چاره‌ای جز بازگشت به قرآن و عمل به آیات نورانی آن نیست.
    آنچه در این مجال اندک بیان شد، قطره‌ای از دریای فضیلت قرآن کریم بود و امکان بازگوئی سایر فضائل آن کتاب نورانی در این کتاب میسّر نیست و فرصت جداگانه‌ای می‌طلبد. هرچند اگر کتاب‌های متعدّدی نیز در خصوص فضائل قرآن مجید نگاشته شود، باز هم تنها قطره‌ای از فضائل قرآن، بیان خواهد شد.
    پی نوشت ها:
    [1]. الواقعة / 78-77: «به‌یقین این قرآنی است کریم، که در نوشته‌ای مستور است که آن را جز پاکیزه‌شدگان لمس نکند.»
    [2]. المائدة / 16-15
    [3]. العنکبوت / 69
    [4]. الکافی، ج 2، ص 598
    [5]. الطلاق / 7: «کسی که دارای وسعت (مالى) است، از دارایى خود هزینه کند، و کسی که روزی بر او تنگ است از آن مقدار که خدا به وی داده هزینه کند هرگز خداوند کسی را جز به کاری که توانش را داده مکلّف نمی‌‏کند خدا به زودی پس از سختى آسانى قرار می‌دهد.»
    [6]. الذاریات / 11-10
    فرآوری : محمدی



  7. صلوات ها 9


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۲
    نوشته
    748
    حضور
    16 روز 18 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2733



    سلام
    حرکت خوبیه، ان شاء الله باعث بشه که سبک زندگی مون قرآنی بشه.
    نقل قول نوشته اصلی توسط nothing نمایش پست ها
    در ضمن الله در بسم الله الرحمن الرحیم..و در هر جایی دیگر هرگز خدا معنی نمی ده.........
    تنها این واژه نیست. "رحمن" و "رحیم" هم معناشون بخشنده و مهربان نیست. چون این صفات در قالب کلمات فارسی معنای حقیقی شون ادا نمیشه.

  9. صلوات ها 6


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۲
    علاقه
    خدمت به مردم کشورم
    نوشته
    7,198
    حضور
    60 روز 16 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    278
    صلوات
    41224




    اگر قصد سیر و سلوک دارید بخوانید!


    هدف آرمانی مؤمنان قرب الهی است ولی چگونه می‌توان دوری و نزدیکی به قرب الی الله را ارزشیابی کرد. بنابر این، پس از تعیین قرب الهی به عنوان هدف آرمانی بایسته است که هدف‌های کلی عینی را تعیین کرد و سپس هدف‌های جزیی را در همان راستا تعریف نمود.
       

    « ختم ترجمه فارسی قران کریم به نیّت گرفتن برات کربلای سه نفراز شرکت کنندگان .یا رقیه سلام الله علیک»
    هدف های کوتاه مسیر موفقیت های بزرگ


    برای پرهیز از شکست باید در گزینش هدف دقّت کرد. هدف‌های آرمانی جهت حرکت را مشخص می‌کنند ولی تنها هدف آرمانی کافی نیست؛ زیرا دوری و نزدیکی به هدف آرمانی قابل ارزش‌یابی نیست.

    نقطه گذاری هدف ها

    برای رسیدن به هدف‌های بزرگ شایسته است كه هدف‌های كوتاه را هم به عنوان هدف در نظر گرفت و پس از رسیدن به هر كدام از آن‌ها، آن را موفّقیت دانسته و برای هدف بعدی قدم برداشت.

    تنها هدف آرمانی کافی نیست

    برای نمونه كسی كه ساك سنگینی را برای بردن به داخل قطار بلند می‌كند، باید چندین نقطه را به عنوان هدف برگزیند و پس از رسیدن به آن نقطه ساك را زمین گذارد و دوباره با دیدن نقطه بعدی ساك را بردارد و سرانجام به قطار برساند. او در این كار هم به هدف نهایی‌اش رسیده است و هم چندین موفّقیت را تجربه كرده است. امّا اگر از ابتدا ساك را به قصد رساندن به قطار از زمین بردارد. به ناچار چندین‌بار ساك را بر زمین می‌گذارد و خود را هم ناتوان و ضعیف می‌یابد. برای پرهیز از شکست باید در گزینش هدف دقّت کرد. هدف‌های آرمانی جهت حرکت را مشخص می‌کنند ولی تنها هدف آرمانی کافی نیست؛ زیرا دوری و نزدیکی به هدف آرمانی قابل ارزش‌یابی نیست.
    خواندن نماز، روزه ماه رمضان و خواندن قرآن می‌تواند پاره‌ای از هدف‌های جزیی ما باشد. اکنون کسی که نماز خود را در وقت خودش به جای آورده است ولی موفق به خواندن قرآن نشده است، خود را شکست خورده کامل نمی‌داند بلکه به قسمتی از هدفش دست یافته است و برای رسیدن به هدف‌های برتر تلاش می‌کند


    نمونه دیگر، رسیدن به مدارج علمی امری ستوده است امّا پشت سر نهادن هر مرحله، خود موفقیتی ستودنی است و كسی كه كارشناسی خود را با موفقیت به دست آورده است، باید از نتیجه كارش خشنود باشد و برای آزمون كارشناسی ارشد تلاش كند و اگر در این مرحله موفّق نشد، هرگز نباید موفقیت پیشین خود را هم نادیده بگیرد. به هر حال، او برای به دست آوردن مدارك كارشناسی چندین مرحله‌ی موفّق را پشت سر نهاده و شكست در مرحله كارشناسی ارشد تنها یك ضربه است و به موفقیت‌های سابق زیانی وارد نمی‌كند.
    تقسیم هدف های کلّی به جزئی

    در سیر و سلوک مؤمنان نیز این قاعده کاربرد دارد. برای نمونه هدف آرمانی مؤمنان قرب الهی است ولی چگونه می‌توان دوری و نزدیکی به قرب الی الله را ارزشیابی کرد. بنابر این، پس از تعیین قرب الهی به عنوان هدف آرمانی بایسته است که هدف‌های کلی عینی را تعیین کرد و سپس هدف‌های جزیی را در همان راستا تعریف نمود. در همین مثال انجام واجبات و ترک محرمات و به جای آوردن مستحبات هدف‌های عینی هستند که قابل دست‌یابی و ارزش‌یابی هستند. اکنون همین هدف‌های کلّی را به هدف‌های جزیی تقسیم می‌کنیم. خواندن نماز، روزه ماه رمضان و خواندن قرآن می‌تواند پاره‌ای از هدف‌های جزیی ما باشد. اکنون کسی که نماز خود را در وقت خودش به جای آورده است ولی موفق به خواندن قرآن نشده است، خود را شکست خورده کامل نمی‌داند بلکه به قسمتی از هدفش دست یافته است و برای رسیدن به هدف‌های برتر تلاش می‌کند.

    « ختم ترجمه فارسی قران کریم به نیّت گرفتن برات کربلای سه نفراز شرکت کنندگان .یا رقیه سلام الله علیک»
    صعودی زیبا و بی شکست


    كسی كه بدون در نظر گرفتن توانایی‌اش تنها به آرمان خود می‌اندیشد. تلاش‌های خود را نادیده‌ می‌گیرد و همواره ضعف‌های خود را بیش از توانایی‌هایش می‌بیند.( اراده، ص44، آقاتهرانی)

    آرمان‌گرایی وسواس‌گونه

    آرمان‌گرایی و تعیین‌هدفِ والا كاری پسندیده و ستودنی است. امّا باید میان توانایی‌های شخص و هدف، رابطه‌ای منطقی تنظیم كرد. تناسب میان هدف و توانایی راه درست رسیدن به هدف است. صعود به قلّه دماوند لذَت‌بخش است امّا برای كسی كه حدّاقل چندبار به دربند و دركه صعود كرده باشد، امّا برای كسی كه هرگز كوه‌پیمایی نكرده باشد بی‌تردید شكست را درپی می‌آورد. امیرمؤمنان (علیه السّلام) در سخن زیبایی فرموند:
    «مَنْ سَأَلَ فَوْقَ قَدرِهِ اِستحقَّ الحِرمان» ؛ هركه بیش از توانایی‌اش را بخواهد سزاوار محرومیت است.(نزهة الناظر، ص 110 )
    كسی كه بدون در نظر گرفتن توانایی‌اش تنها به آرمان خود می‌اندیشد. تلاش‌های خود را نادیده‌ می‌گیرد و همواره ضعف‌های خود را بیش از توانایی‌هایش می‌بیند و پس از مدتی اراده خود را برای به انجام رسانیدن اهدافش از دست می‌دهد.
    آرمان‌گرایی و تعیین‌هدفِ والا كاری پسندیده و ستودنی است. امّا باید میان توانایی‌های شخص و هدف، رابطه‌ای منطقی تنظیم كرد. تناسب میان هدف و توانایی راه درست رسیدن به هدف است


    چنین شخصی در رابطه با اعمال معنوی خود نیز چنین رفتار می کند با خود قول و قرار می گذارد که بشود مثل فلان عارف مشهور و زهد سختی را پیشه می کند و شتابان و دوان دوان می خواهد راه پر خار و سخت کمال و قرب الهی را یک شبه بپیماید و اصلا متوجه نیست که این هدف مقدس برنامه ریزی می خواهد صبر و تحمل می خواهد پیوستگی و تداوم می خواهد . این شخص به محض اینکه اولین خطا از وی سر زد یأس بر وجودش مستولی می شود و به طور کل خود را شکست خورده و نابود می داند و چه بسا که به یک مسیر انحرافی کشیده شود کما اینکه کم نیستند افرادی که در این وادی وارد شده و بر اثر بلند پروازی ها به بیراهه رفته اند . ما که عاشقانه می خواهیم در مسیر کمال گام برداریم باید نکاتی را خوب در ذهن خود حک کنیم : اینکه بدانیم ما انسانیم و انسان مجموعه ای است از خواست های ضد و نقیض از طرفی گرایش به کمال دارد و از طرفی خواهش های نفسانی قوی وجود وی را در بر دارد ما باید تمام گرایش ها نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم و متناسب با آن ها هدف گذاری کنیم .
    آخر منی که وجودم پر از رذایل اخلاقی است که نمی توانم انتظار داشته باشم در اثر تکرار یک ذکر که یک عارف خداشناس انجام می دهد و به کشف و شهود می رسد ،من هم برسم ،باید اول این رذایل را از ریشه خشکاند و کم کم با توکل بر خدا در مسیر سلوک گام برداشت و پیش رفت .
    اگر ما خطرات مسیر را هم خوب شناخته باشیم و این را هم بدانیم که در کدام زمینه لغزش ما بیشتر است در این صورت تلاش خود را مصروف می داریم که ضعفمان را از بین ببریم اگر هم در میانه راه شیطان فریبمان داد و لغزیدیم به ناگاه در شب ظلمانی یأس فرو نخواهیم رفت بلکه در چشمه توبه شستشویی می دهیم و چراغ امید بر می افروزیم و با عصای توکل پیچ و خم راه را از سر خواهیم گذراند . إن شاء الله
    فرآوری : محمدی






  11. صلوات ها 8


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۲
    علاقه
    خدمت به مردم کشورم
    نوشته
    7,198
    حضور
    60 روز 16 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    278
    صلوات
    41224



    سوره ای برای اهل سیر و سلوک


    « ختم ترجمه فارسی قران کریم به نیّت گرفتن برات کربلای سه نفراز شرکت کنندگان .یا رقیه سلام الله علیک»
    برای پی بردن به مقصود سیر و سلوك باید دانست كه آنان كه دینداری پیشه كرده و خود را ملزم به اطاعت از فرامین الهی ساخته‌اند، به دو دسته تقسیم می‌گردند، گروه اول كه اكثریت دینداران را تشكیل می‌دهند، مؤمنانی هستند كه رستن از جهنم و عذاب و دستیابی به بهشت و سعادت را غایت اعمال و عبادات خود قرار داده‌اند و گروه دوم كه همان نخبگان و برگزیدگان مؤمنین می‌باشند، افرادی هستند كه در راه رسیدن به «مقام قرب الهی» حركت می‌كنند و در این مسیر سه هدف را پیش رو و سر لوحه اعمال خود قرار داده‌اند كه آن سه عبارتند از: 1. قرب الی اللّه، 2. رضوان اللّه، 3. لقاء اللّه.
       
    در حقیقت، اینان در پی آن هستند كه در مرتبه نخست، خود را از خصلت‌های منفی پاك، و از ظلمت و تاریكی‌های جهان مادی رها سازند و به صفات و خصلت‌های الهی بیارایند تا در نتیجه چنان رستن و آراستنی، به مقام قرب الهی برسند و مستوجب رضوان، نظر و خشنودی خدا گردند، اما در عین حال، آنان بالاترین مقصود و والاترین آرزوهای خویش را رسیدن به لقاء الله قرار داده‌اند و از تمام رفتار، گفتار و حركات خود آن مقصد والا را می‌جویند. منظور ما هم از سیر و سلوك قرار گرفتن در همین مسیر می‌باشد و مقصود از سالك الی الله، چنین اشخاصی هستند كه در مسیر قرب، رضوان و لقاء الهی كوشش می‌كنند. از این نظر، دستیابی به بهشت هم، از آن جهت برای سالك الی الله مطلوب است كه مكان قرب خدا و ساكنان آن شامل خشنودی رضوان پروردگار و شاهد جمال و جلال الهی هستند و جهنم نیز به آن دلیل منفور و تلخ و دردناك می‌باشد كه مكان دوری از خدا و جایگاه دورماندگان از لطف و رحمت خداوند است.

    حال كه معنای سیر و سلوك روشن شد، باید دانست كه در این مسیر و حركت به سوی نور و معنویت و روحانیت، سوره یس از نقشی اساسی برخوردار است و ركنی بی‌بدیل به شمار می‌رود.
    البته معنای این گفتار آن نیست كه شخص سالك تنها با خواندن «یس» می‌تواند به هدف والای خود دست یابد، بلكه بدین معناست كه لازم است با وجود انجام دیگر اعمال و عبادات، سوره یس در متن آنها قرار گیرد تا كاخ رفیع سیر و سلوك بنا گردد.
    ركنیت یس را می‌توان در سه نقش اساسی این سوره شریف جست و جو كرد كه آن سه عبارتند از:
    1.فعال‌سازی
    انسان شاهكار خلقت و موجود با عظمتی است كه ظرفیت‌های بسیار و آمادگی‌های بی‌كرانی در او نهفته است؛ ظرفیت‌ها و آمادگی‌هایی كه اگر به فعلیت برسند و نیروهای وجودی او را آزاد سازند، می‌توانند انسان را تا بلندترین قله‌های كمال پیش برند، اما افسوس كه بیشتر اوقات، حتی یك هزارم این آمادگی‌ها هم، در وجود آدمی ظهور نمی‌یابد. به عنوان نمونه، همه ما دارای چشم باطنی هستیم كه اگر گشوده گردد، می‌تواند افق‌های دور دست و حقایق پر رمز و رازی را ببیند، همچنین از گوش باطنی برخورداریم كه چنانچه شنوا گردد، همه نغمه‌های عالم بالا و سروش‌های آسمانی را خواهد شنید؛ و صدها توانایی نهفته دیگر كه مهم، یافتن رمز و راز فعال‌سازی آنهاست.
    تلاوت سوره‌های قرآن كریم نیز، از آثار آشكار و نهانی برخوردار می‌باشد، ثوابی كه برای تلاوت سوره‌ها ذكر گردیده، همان اثر آشكار آنهاست، اما سوره‌های قرآن دارای اثرات پنهان فراوانی هستند كه بروز آنها نیاز به یك عامل فعال ساز دارد.سوره «یس» یكی از این عوامل فعال ساز است كه هم می‌تواند توانایی‌های نهفته در وجود آدمی را ظاهر سازد و هم تلاوت آن، آثار آیات و سوره‌های قرآن كریم را بروز می‌دهد.
    آن دسته از روایات نیز كه از «یس» به قلب قرآن تعبیر كرده‌اند، ناظر بر همین ویژگی آن می‌باشد و به این معناست كه همچنان كه همه اعضا تنها در پرتو وجود قلب می‌توانند فعالیت و حركت كنند و آثار خود را آشكار سازند، آثارو توانایی‌های آدمی نیز، تنها در پرتو «یس» فعال و هویدا می‌گردد.
    اهمیت و جایگاه این نقش از سوره یس تا بدانجاست كه می‌توان گفت:تنها وجود همین ویژگی برای آن بس است كه انسان همچون غلامی حلقه به گوش، خود را در آستانه این سوره شریفه قرار دهد تا از نردبان كمالات بالا رود و در سایه تأثیرات آن به غیب جهان برسد.
    و به این ترتیب، چیزهایی را ببینید كه دیگران نمی‌بینند، سروش‌هایی را بشنود كه دیگران نمی‌شنوند و به آنچه كه در تصور هیچ كس نمی‌گنجد، آگاه گردد.
    انسان شاهكار خلقت و موجود با عظمتی است كه ظرفیت‌های بسیار و آمادگی ‌های بی‌كرانی در او نهفته است؛ظرفیت‌ها و آمادگی‌هایی كه اگر به فعلیت برسند و نیرو های وجودی او را آزاد سازند، می‌توانند انسان را تا بلندترین قله‌های كمال پیش برند





    2. افزون سازی
    « ختم ترجمه فارسی قران کریم به نیّت گرفتن برات کربلای سه نفراز شرکت کنندگان .یا رقیه سلام الله علیک»
    در دین مقدس اسلام برای هر یك از اعمال نیك و عبادی همچون، نماز، روزه ، حج ، زكات و… ثوابهای بسیاری برشمرده شده است كه گاهی مزیتها و شرایطی همراه آنها می شود و آن ثواب ها را افزون می سازد.به عنوان نمونه، خواندن قرآن در نماز و خواندن نماز در مسجد ثواب این دو عمل نیك را نسبت به شرایط معمولی انجام آن افزون می‌سازد.بنابراین همراه شدن یك عمل نیك با زمان و مكانی خاص سبب افزایش ثواب آن می گردد.خواندن سوره «یس» نیز در كنار سایر اعمال عبادی و معنوی از چنین نقشی برخوردار است، یعنی، ثواب آنها را تا چند برابر افزایش می‌دهد و از این نظر، می‌توان آن را به عسلی تشبیه كرد كه بنا بر یافته‌های گیاه شناسی، چنانچه با هر گونه گیاه دارویی، استفاده شود، خواص درمانی آن را چندین برابر می‌سازد.
    تفاوت سوره «یس» با دیگر مزایای افزون ساز در آن است كه آنها تنها در عملی خاص اثر می گذارند. مثلاً مسجد تنها ثواب نمازی را كه در داخل آن خوانده شود، زیاد می كند و نسبت به نمازی كه در خارج آن خوانده شود ، یا هر عمل دیگری كه در خارج آن انجام شود ، اثری ندارد.
    اما از روایات اهل بیت در مورد فضیلت سوره «یس»، چنین برداشت می گردد كه خواندن سوره «یس» می‌تواند بر اثر هرگونه از اعمال نیك پرتو افكند و ثواب همه آنها را افزایش دهد، بالاتر اینكه بر اعمال آینده نیز تأثیر می‌گذارد و آنها را دگرگون می سازد، به طوری كه وقتی انسان، پس از اعمال نیكی كه در طول روز انجام داده است، به خواندن این سوره شریفه بپردازد، نه تنها از ثواب فراوان قرائت این سوره برخوردار شده است، بلكه به وسیله «یس» ثواب دیگر اعمال نیك خود را افزون ساخته است. به همین جهت می باشد كه در روایات، همواره سفارش شده است كه:«در هنگام خواب سوره یس بخوانید، تا نور بر اعمال گذشته و آینده شما سرازیر گردد.»

    3. شتاب دهندگی
    به منظور روشن شدن مفهوم این ویژگی بزرگ سوره «یس» می توان به این مطلب توجه نمود كه برخی مواد طبیعی از خاصیت شتاب دهندگی (كاتالیزور) برخوردارند، به این معنا كه می توانند شیئی را كه مسافتی را در مدت یك ساعت طی می‌كرده است، قادر سازند تا همان مسافت را در مدت ده دقیقه طی كند.
    اعمال نیك نیز همگی این نتیجه را پیش رو دارند كه آدمی را به سرمنزل مقصود نزدیك می كنند، اما آنچه در این میان مهم است، آن می‌باشد كه برخی از اعمال نیك سریع تر ما را به هدف می‌رسانند و برخی دیرتر و گاهی با متحمل ساختن سالها رنج، به سخن دیگر، هدف از انجام عبادات رسیدن به حقیقت توحید است.به طور معمول، سالیان سال زحمت و رنج می طلبد تا سالك به این مقصد والا دست یابد، اما سوره یس در میان این اعمال می تواند نقش شتاب دهنده داشته باشد و رسیدن به مقصد را در كوتاهترین زمان ممكن میسر سازد.
    بنابراین، اگر اعمال نیك را همچون مركبی در راه تقرب به خداوند تصور نماییم، «یس» را می‌توان شتاب دهنده‌ای دانست كه آن اعمال را به مركبی تیز رو كه بتوانند در كوتاهترین زمان ممكن انسان را به سر منزل مقصود برسانند، تبدیل می‌كند.
    حال از رهگذر آشنایی با این سه نقش اصولی سوره شریفه «یس» می‌توان به جایگاه بلند و علت ركنیت آن در سیر و سلوك پی‌برد و از همین رهگذر تفاوت مكتب سیر و سلوكی اهل بیت را با سایر مكاتب انحرافی دریافت.
    به امید آنكه بتوان از این آموزش اهل بیتی بهره كافی را به دست آورد.

    محمد عبداللهیان، بشارت ، شماره



  13. صلوات ها 9


  14. #7

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    نوشته
    727
    حضور
    33 روز 5 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    3
    صلوات
    6544



    سلام
    آقا ببخشید این چه طور ختمیست ؟
    ما نفهمیدیم !! روش چطوریست ؟
    یعنی فقط جناب شهید پازوکی تا آخر می روند و ما هم صلوات می زنیم ؟ یا گروهیست و تقسیم است و ....؟
    هرکی فهمیده به ما هم بگه لطفا"

    ویرایش توسط معلم شهید : ۱۳۹۲/۱۰/۱۴ در ساعت ۱۹:۵۷
    درسایه ی رضا ع یم و همسایه ی رضا ع
    این سایه را به سایه ی طوبی نمی دهم

  15. صلوات ها 7


  16. #8

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    نوشته
    727
    حضور
    33 روز 5 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    3
    صلوات
    6544



    بنام خدا
    یا امام هادی ادرکنی
    سلام
    نقل قول نوشته اصلی توسط مبصر نمایش پست ها
    ما نفهمیدیم !! روش چطوریست ؟
    بالاخره من متوجه شدم روش این ختم جمعی معنی قران کریم چطوریست و برنامه مشخص شد (باتشکر از جناب شهید پازوکی بزرگوار ) :

    دوستان بزرگوار ، برای دور اول ختم، ثبت نام کنید تا شروع کنیم ان شالله


    من با اجازه ،خواندن و تدبر در معانی
    جز، 10 را برمی دارم


    وقتی تعداد تکمیل شد
    به داوطلبین محترم اطلاع رسانی می شود ،و شروع می کنیم ان شالله ..

    **************

    اضافه شده پس از ویرایش پست :

    لطفا" دقّت بفرمایید :

    قرار شد
    هرنفر معنی یک جزء را بخواند (دیگر قرار نیست معنی را در این تاپیک قرار دهیم ،که این کار بسیار وقت گیر است!!)


    ویرایش توسط معلم شهید : ۱۳۹۲/۱۰/۱۶ در ساعت ۰۷:۰۱
    درسایه ی رضا ع یم و همسایه ی رضا ع
    این سایه را به سایه ی طوبی نمی دهم

  17. صلوات ها 18


  18. #9

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    عاشق اتم های تک الکترونم!
    نوشته
    88
    حضور
    4 روز 13 ساعت 11 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    414



    وقتی تعداد تکمیل شد به داوطلبین محترم اطلاع رسانی ،و شروع می کنیم ان شالله ..
    سلام
    خب مثل اینکه من دیر رسیدم نه!
    اما برای اینکه لااقل جهندم نرم من میگم اون سوره های قل قلی رو که هم نام منم هست من بخونم!...حوبه نه؟

  19. صلوات ها 6


  20. #10

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۰
    نوشته
    727
    حضور
    33 روز 5 ساعت 21 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    3
    صلوات
    6544



    نقل قول نوشته اصلی توسط اتمقلی نمایش پست ها
    اما برای اینکه لااقل جهندم نرم من میگم اون سوره های قل قلی رو که هم نام منم هست من بخونم!...حوبه نه؟
    بله با این پست و پاسخی که شما زدید !! من الان متوجه شدم کهبعله ..متأسفانه دیر رسیده اید
    هرچند جهنم نمی روید ان شالله ،چون خداوند انسان های بی شیله پیله و بزرگوار را دوست دارد و یاری می کند (بازهم ان شالله ) ولی اجالتا" و جهت احتیاط پیشنهاد می کنم هرشب معانی همان چهارقُل قران کریم را به نیّت رفتن به درجات بالاتر بهشتِ خدای مهربان ،بخوانید و ما را هم دعا کنید تا دورهای بعد ...شاید دوربعد به موقع رسیدید
    اگر هم از لحن و متن پستی که گذاشتید پشیمان شدید لطفا" اطلاع دهید شایدخداوند خواست و شما هم ان شالله همین دور به موقع رسیدید و شرکت کردید (همیشه امکان وقوع معجزه هست )

    *****
    دوستان بزرگوار ،منتظر ثبت نام و اعلام جزئی که تمایل به خواندن معنیش دارید، هستیم ....
    ویرایش توسط معلم شهید : ۱۳۹۲/۱۰/۱۵ در ساعت ۱۹:۰۸
    درسایه ی رضا ع یم و همسایه ی رضا ع
    این سایه را به سایه ی طوبی نمی دهم

  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 22 1231121 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود