صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: مگر پیامبر(ص) به طلحه وعده ی بهشت نداده بودند؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت دي ۱۳۹۲
    نوشته
    302
    حضور
    6 روز 21 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    14
    آپلود
    0
    گالری
    4
    صلوات
    875

    اشاره مگر پیامبر(ص) به طلحه وعده ی بهشت نداده بودند؟




    سلام به همگی. پیامبر اعظم(ص) به طلحه وعده ی بهشت داده بودند. از طرفی سال ها بعد همین شخص مقابل امام زمان خود یعنی امیرالمومنین(ع) ایستاد. با کمی تفکر درمی یابیم که این دو در تناقض است یعنی پیامبر اکرم(ص) به کسی وعده ی بهشت داده اند که در موعد امتحان الهی ولایتمدار خوبی نبود. این یعنی یا وعده ی پیامبر اعظم(ص) درست است که با عقل سازگار نیست (کسی که ولایتمدار نیست چه طور می تواند صد درصد بهشتی باشد) یا این که ناعوذ بالله در جنگ جمل امیرالمومنین(ع) بر حق نبوده اند.

    اگه کسی می تونه به این سوال پاسخ بده خواهش می کنم مضایقه نکنه.
    ویرایش توسط bina88 : ۱۳۹۳/۰۶/۳۰ در ساعت ۰۵:۱۶

  2. صلوات ها 4


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,527
    حضور
    174 روز 22 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58312



    با نام و یاد دوست




    مگر پیامبر(ص) به طلحه وعده ی بهشت نداده بودند؟








    کارشناس بحث: استاد عماد


  5. صلوات ها 2


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,140
    حضور
    45 روز 20 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10545



    نقل قول نوشته اصلی توسط Motahar57 نمایش پست ها
    این یعنی یا وعده ی پیامبر اعظم(ص) درست است که با عقل سازگار نیست (کسی که ولایتمدار نیست چه طور می تواند صد درصد بهشتی باشد) یا این که ناعوذ بالله در جنگ جمل امیرالمومنین(ع) بر حق نبوده اند.
    شما فرموده اید
    یا وعده پیامبر اعظم صلی الله علیه واله وسلم درست است
    یااینکه نعوذبلله در جنگ جمل امیرالمومنین علی علیه السلام بر حق نبوده اند
    یا یعنی احتمال
    اگر یک احتمال دیگر هم به دو احتمال دیگر بیفزاید یعنی
    یا اینکه پیامبر صلی الله علیه واله وسلم چنین فرمایشی نداشته اند
    مشکل حل می شود
    حدیثی که ادعا میشود پیامبر صلی الله علیه واله وسلم فرمود اند این است :
    طلحه (رض) از معدود افرادي بود كه در اين جنگ با فداكاري فراوان از رسول خدا دفاع كرد تا دستش فلج شد و چندين اثر زخم تير و شمشير در بدنش ايجاد شد. وقتي پيامبر خدا (ص) شجاعت و فداكاري او را مشاهده نمود، فرمودند:«اوجب طلحه الجنه» طلحه بهشت را براي خود محقق ساخت(1)
    به سند این روایت نگاه کنید
    در سنن ترمذي آمده است:حدثنا ابو سعيد الاشج، حدثنا يونس بن بکير، عن محمد بن أسحاق عن يحيي بن عباد بن عبدالله بن الزبير عن ابيه عن جده عبدالله بن الزبير، عن الزبير قال:

    در سلسله سند این روایت عبدالله بن زبیر است که از نظر ما نمی تواندثقه باشد و به گفته هایش اعتماد نیست ، پس نمی توان این روایت را قبول کرد
    از طرفی عمر بن خطاب در هنگام انتخاب شورای شش نفره با يكايك آنان صحبت مي كند ، و به طلحه مي گويد : پيامبر از تو ناراضي بود ! ! (2)
    حال باید از جاعل این حدیث پرسید کسی که به گفته خلیفه دوم که از نظر شما از امثال طلحه بالاتر است ، مورد عدم رضایت پیامبر صلی الله علیه واله وسلم بوده ؟ ایا می تواند اهل بهشت باشد ، مگر نه اینکه عدم رضایت پیامبر صلی الله علیه واله وسلم عدم رضایت خدا را به دنبال دارد
    باز چطور می شود پیامبر صلی الله علیه واله وسلم به کسی چک سفید دهد و بگوید تو اهل بهشت هستی در حالیکه بجز طلحه کسان دیگر نیز چنین احادیثی درباره یشان جعل شده و در آینده مشکلات زیادی آفریدند


    1.ترمذي (3739) مسند احمد (1/165) ، مستدرك حاكم (4/1374)
    2.کامل ابن‏اثیر ج3 ص 66 کنزالعمال ج5 ص715 به بعد.

  7. صلوات ها 8


  8. #4

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    علاقه
    تاریخ و شعر
    نوشته
    3,140
    حضور
    45 روز 20 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    3
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    10545



    یکی از احتمالات شما
    نقل قول نوشته اصلی توسط Motahar57 نمایش پست ها
    یا این که ناعوذ بالله در جنگ جمل امیرالمومنین(ع) بر حق نبوده اند.
    اگر همین اثبات شود یعنی طرف دیگر احتمال خود به خود اعتبار خود را از دست می دهد
    توضیح اینکه اگر ثابت شود امام در جنگ جمل بر حق بود اند ، یا اینکه پیامبر العیاذ بالله اشتباه کرده اند که قطعا درست نیست یا اینکه حضرت چنین فرمایشی نداشته اند
    مسلمانان دو گروه هستند
    شیعه و سنی
    شیعه حضرت علی علیه السلام را خلیفه بلافصل می دانند و به طریقه اولی در هنگام خلافت مشروع می دانند
    اهل سنت نیز که حضرت علی علیه السلام را خلیفه چهارم می دانند ، قطعا بر حق می دانند
    پس حضرت علی علیه السلام هم از نظر شیعه و هم از نظر اهل سنت در هنگام خلافت بر حق بوده اند
    حتی کناره گیری زبیر از جنگ (1) خود نشانه حقانیت حضرت علی علیه السلام در نزد زبیر است ولی متاسفانه بجای اینکه به طرف حق برگردد به کوه وبیابان رفت
    پس اگر از نگاه یک غیر شیعی هم به قضیه نگام کنیم حق قطعا با حضرت علی علیه السلام بوده است و کسانی که بر علیه ایشان جنگ را به راه انداخته اند نمی توانند چک سفید از پیامبر صلی الله علیه واله وسلم گرفته باشند و که بهشت از آنان باشد
    معیار اسلام ان اکرمکم عندالله اتقکم می باشد نه چیز دیگری
    1شرح نهج البلاغه، ج 2، ص 167.

  9. صلوات ها 5


  10. #5

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۲
    نوشته
    748
    حضور
    16 روز 18 دقیقه
    دریافت
    4
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2733



    سلام
    خیلی ممنون از توضیحات استاد عزیز
    یک سؤال هم بنده دارم: به طور کلی اخباری که معصومین ما از آینده داده اند، مثل خبر شهادت امام حسین (ع)، غصب خلافت حضرت علی (ع)، غایب شدن امام زمان (ع) و... اینها همه جبر هستند و حتماً باید اتفاق می افتادند؟ یا اینکه اگر شرایط زمانه به گونه دیگری رقم میخورد هیچ منافاتی نداشت که امام حسین (ع) اینطور به شهادت نرسند؟

  11. صلوات ها 4


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    علاقه
    فلسفه و علوم اجتماعی و ..
    نوشته
    520
    حضور
    8 روز 10 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1317



    با تشکر سوال تکمیلی دیگری داشتم
    فارق از صحت و سقم آن، روایت عشره مبشره که اهل تسنن معتقد به آن است (یعنی ده نفری که از سوی حضرت رسول به بهشت بشارت داده شدند) آیا در یک حدیث است یا در حدیث های مختلف بیان شده؟
    همچنین میخواستم بدانم القابی همچون سیف‌السلام که به زبیر داده شده بود در زمان حضرت رسول بوده؟

    به نام خداوند جان و خرد
    کزین برتر اندیشه برنگذرد

  13. صلوات ها 2


  14. #7

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۹۲
    نوشته
    377
    حضور
    3 روز 9 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    515



    نقل قول نوشته اصلی توسط Motahar57 نمایش پست ها
    اگه کسی می تونه به این سوال پاسخ بده خواهش می کنم مضایقه نکنه.
    دوست گرامی سلام

    این حدیث جعلی اگر صحیح بود مطمئنا از زیر دست مسلم و بخاری صاحبان متعصب صحیحین در نمیرفت. چنانچه در صحیحین این حدیث معروف به وعده 10 تن از صحابه به بهشت نیامده.
    ویرایش توسط dfffd : ۱۳۹۲/۱۰/۰۷ در ساعت ۱۷:۳۴

  15. صلوات ها 3


  16. #8

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    عاشق اباالفضل ع (مريدشم، ديوونشم)
    نوشته
    1,682
    حضور
    57 روز 10 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3272



    نقل قول نوشته اصلی توسط Motahar57 نمایش پست ها
    سلام به همگی. پیامبر اعظم(ص) به طلحه وعده ی بهشت داده بودند.
    حديث عشره مبشره يكي از احاديثي هست كه در نزد پيروان سقيفه بسيار سرو صدا نموده است و انها با متمسك قرار دادن به اين روايت جعلي و دروغ مي خواهند اثار و خواص گناهان اولياء و اربابان خود را از صفحه تاريخ حذف كنند
    جالب اينجا هست كه هميچ كدامين از بزرگان صحابي، انصار و مهاجرين جز اين روايت نيستند الا دشمنان حربي و غاصبين خلافت مولا علي ع، همين نكته كوچك خود مويد جعلي بودن اين روايت هست زيرا سوال پيش مي ايد چرا افرادي در اين كابينه عشره مبشره بايد قرار بگيرند كه خودشان از دشمنان مولا علي ع هست؟ چرا بايد به افرادي توجه شود از مبغوضان درگه رسول الله ص هستند؟ چرا بايد اشخاصي جز اين روايت باشند كه مولا علي ع كه همان مع الحق هستند يا ايمان انها را بر باد داده است و يا انها را لعن و نفرين نموده است؟ ليكن همه اين مطالب نشان دهنده و ثابت كننده جعلي بودن اين روايت هست اما سوال پيش مي ايد چرا عمار كه مع الحق هست، چرا سلمان كه منا اهل بيت هست چرا ابوذر و بزرگان ديگر نبايد در زمره اين عشره مبشره باشند؟ اينان حتي حضرت ام المومنين خديجه كبري را هم جز عشره مبشره نياورده اند حال انكه خود عايشه تصريح بر اين دارد رسول الله ايشان را بر همه زنان خودشان ارجع المقام مي دانستند، چگونه پيغمبر بشارت بهشت به اين بزگواران نمي دهد اما هر انكه دشمن رسول خدا و اهل بيتش هست بايد در زمره بهشتيان باشد؟

    اما پاسخ ما به اناني كه اعتقاد به اين روايت دارند، مبذولات بزرگ نواصب عالم ابن تيميه مي باشد اين ناصبي خبيث وقتي نمي تواند منزلت و جايگاه و مقام مولا را به صورت علمي نقد كند تنها صلاحش اين هست ليس في صحيحين حال پاسخ ما هم به اقايان اين هست


    ليس في الصحيحين.
    يا:
    لعدم وروده في الصحيحين.

    منهاج السنة، ج4، ص389


    اين ها بحث هاي دلالي و كلامي بوده هست و حال مي خواهيد بحث رجال اين حديث را با هم داشته باشيم

    روايتي در سنن ترمذي هست كه حميد عبدالرحمن از پدرش يعني ابن عوف روايت عشره مبشره را مي گويد كه جالب هست جناب عسقلاني در كتاب تهذيب خودش مي گويد او از پدرش روايت نشنيده
    فروايته عن عمر منقطعة قطعا ، و كذا عن عثمان و أبيه
    و علما گفته اند كه جناب عبد الرحمان بن عوف در سال 33 از دنيا رفته و از طرفي مزي در تهذيب الكمال خودش مي گويد او زماني كه مرد 73 سال سن داشته و عسقلاني در تهذيب خودش از بزرگان مانند امام احمد و يحيي بن معين اورده او در سال 105 از دنيا رفته حالا شما 105 از 73 كم كنيد مي شود 32 و جالب اينجا هست كه يعني زماني كه حميد بدنيا امد 1 سال 32 بوده و پدرش در سال 33 از دنيا رفته حالا چطوري از پدرش حديث شنيده؟ چطوري توانسته حديث را ثبت و ظبط كند؟ حال انكه معيار شنيدم و سمع حديث در رجال اهل سنت 5 سالگي هست لذا اين روايت مرسل هست

    مطلب بعدي اين هست كه بزرگان حديثي اهل سنت نيز او را بهشتي نمي دانند:::::::

    صالح بن محمد: سمعت عباد ابن یعقوب یقول: الله أعدل من أن یدخل طلحة والزبیر الجنة.
    قلت: ویلک ! ولم ؟ قال: لانهما قاتلا علیا بعد أن بایعاه.
    صالح بن محمد می گوید:از عباد بن یعقوب شنیدم که می گفت:خداوند عادل تر از آن است که طلحه و زبیر را وارد بهشت کند.
    گفتم:وای بر تو! چرا؟گفت:چون آن دو با علی بن ابیطالب جنگیدند بعد از آن که با او بیعت کرده بودند.
    سیراعلام النبلاء ج14 ص29 و تهذیب الکمال ج5ص59 الفاروق الحدیثه للطباعه والنشر

    روایت از عباد بن یعقوب است.ایشان از روات بخاری،ترمذی،ابن ماجه،بزار و دیگران هست.
    ذهبی در سیراعلام النبلاء در مورد او می گوید:الشیخ العالم،الصدوق
    در میزان الاعتدال ج2ص379 ش4149 می گوید:صادق فی الحدیث
    ابوحاتم نیز در مورد ایشان می گوید:شیخ ثقه.سیراعلام النبلاء ج11 ص 537 .

    سوال پيش مي ايد اقاي عباده بن يعقوب كه از كبار المحدثين هست و از ناقلين روايت هست چگونه مي شود كه روايت معروف عشره مبشره را سمع ننموده و خلاف رسول الله سخن مي گويد؟ اين نيز مبينه اي اشكار براي بطلان اين روايت هست زيرا اگر اين روايت صحيح بوده ايشان نبايد چنين سخني را افاضه مي كردند

    مطلب بعدي اين هست كه وهابيت وقتي در باب توسل به اوليا خدا مي رسند مي گويند ايا ترازوي عدل الهي براي وزن كردن تربچه هست يا وزن كردن اعمال مردم كه شما همه امام زاده ها را ثالح مي دانيد خوب ما هم از اقايان سوال مي كنيد ايا اين ترازوي خدا براي وزن تربچه هست كه هنوز قيامت نشده اقايان بهشتي مي شوند؟

    مضاف بر اينكه نويد بهشت در طول انجام اعمال صالح و متقي بودن خود شخص هست، اينها كه ديگر از لعم باعورا بالاتر نيستند خداوند به او ولايت تكويني داد اما بعد از خروج و عدول از واضع الهي خداوند اين مقاب را از او سلب نمود ضمن اينكه به ياد داشته باشيد شيطان چه مقام داشت و بعد از انجام فرائض خداوند او را ارتقا داد اما در اخر او از خوارج شد ايا خدا هم سرنوشت شيطان را نمي دانست كه او را به اين مقام ارتقا داد و سپس تنزل داد؟

    همه ما انسان ها در طول زندكگي در حال ازمايش شدن هستيم و همه ما بعد از انجام ازمايش هست كه سربلند بيرون مي اييم،

    ویرایش توسط kheymegahabalfazl : ۱۳۹۲/۱۰/۰۷ در ساعت ۱۸:۵۲

  17. صلوات ها 5


  18. #9

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    عاشق اباالفضل ع (مريدشم، ديوونشم)
    نوشته
    1,682
    حضور
    57 روز 10 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3272



    نقل قول نوشته اصلی توسط Motahar57 نمایش پست ها
    یا این که ناعوذ بالله در جنگ جمل امیرالمومنین(ع) بر حق نبوده اند.
    دوست عزيز در اينكه مولا علي ع در تمامي غزواتشان بر حق بوده اند شكي نيست و اين مسئله هم از قران قابل اثبات هست و هم سنت و هم ديدگاه تابعين مذهب اهل سنت

    عقيده اهل سنت درمورد غزوات مولا علي ع اين است:

    وكان على رضى الله عنه هو المحق المصيب فى تلك الحروب هذا مذهب أهل السنة

    مذهب اهل سنت این است که در تمام آن جنگها ، علی (علیه السلام) بر حق و در راه درست بوده است.

    صحيح مسلم بشرح النووي ، ج 18 ص 11 ، اسم المؤلف: أبو زكريا يحيى بن شرف بن مري النووي الوفاة: 676 ، دار النشر : دار إحياء التراث العربي - بيروت - 1392 ، الطبعة : الطبعة الثانية


    ضمن اينكه به ياد داشته باشيد الباني هم بر گمراهي عايشه در جنگ جمل و خروج او صحه گذاشته است

  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    علاقه
    فلسفه و علوم اجتماعی و ..
    نوشته
    520
    حضور
    8 روز 10 ساعت 14 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1317



    نقل قول نوشته اصلی توسط kheymegahabalfazl نمایش پست ها
    حديث عشره مبشره يكي از احاديثي هست كه در نزد پيروان سقيفه بسيار سرو صدا نموده است و انها با متمسك قرار دادن به اين روايت جعلي و دروغ مي خواهند اثار و خواص گناهان اولياء و اربابان خود را از صفحه تاريخ حذف كنند
    لطفا سوال طرح شده را هم جواب دهید! دست کم اول خود حدیث را هم بگوییدکه بدانیم 10 نفر ادعایی چه کسانی بودند بعد ادله ردیه بیاورید. لطفا!



    نقل قول نوشته اصلی توسط manmehdiam نمایش پست ها
    فارق از صحت و سقم آن، روایت عشره مبشره که اهل تسنن معتقد به آن است (یعنی ده نفری که از سوی حضرت رسول به بهشت بشارت داده شدند) آیا در یک حدیث است یا در حدیث های مختلف بیان شده؟
    همچنین میخواستم بدانم القابی همچون سیف‌السلام که به زبیر داده شده بود در زمان حضرت رسول بوده؟

    به نام خداوند جان و خرد
    کزین برتر اندیشه برنگذرد

  21. صلوات ها 2


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود