صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: تفاوت های جن با انسان

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    نوشته
    257
    حضور
    7 روز 1 ساعت 26 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    520

    تفاوت های جن با انسان




    انسان چه تفاوت هایی با جن دارد که باعث شده خدا به همه خلایق حتی اجنه بگوید به انسان سجده کنید در حالی که رایج هست که جن ها هم بدنی مثل ما دارند (به غیر پاهایشان) و روح دارند و اختیار دارند و بهشت و جهنم خاص خودشان را دارند؟ چرا اجنه لیاقت این را پیدا نکردند که خلایق به آنها سجده کنند؟

  2. صلوات ها 8


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,527
    حضور
    174 روز 20 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58308



    با نام و یاد دوست




    تفاوت های جن با انسان








    کارشناس بحث: استاد رئوف


  5. صلوات ها 3


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    مطالعه
    نوشته
    1,331
    حضور
    28 روز 18 ساعت 28 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3967

    سجده




    نقل قول نوشته اصلی توسط mir@ نمایش پست ها
    انسان چه تفاوت هایی با جن دارد که باعث شده خدا به همه خلایق حتی اجنه بگوید به انسان سجده کنید در حالی که رایج هست که جن ها هم بدنی مثل ما دارند (به غیر پاهایشان) و روح دارند و اختیار دارند و بهشت و جهنم خاص خودشان را دارند؟ چرا اجنه لیاقت این را پیدا نکردند که خلایق به آنها سجده کنند؟
    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    انسان ها و جنیان در برخی مسائل مشترک اند مانند اینکه هر دو دارای تکلیف اند، هر دو دارای مومن و کافرند و ... اما هنگامی که داستان خلقت انسان را در قرآن می خوانیم به نکاتی اشاره می شود که در پاسخ سوال شما باید بدان ها توجه کنیم:

    ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَامًا فَكَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ (1) آنگاه نطفه را خون بسته‏اى ساختيم و آن خون بسته را پاره گوشتى كرديم و آن پاره گوشت را استخوانها گردانيديم، و بر آن استخوانها گوشت پوشانديم سپس او را به آفرينشى ديگر باز آفريديم. پس بزرگ و بزرگوار است خداى يكتا كه نيكوترين آفرينندگان است.

    این مسئله تنها در مورد خلقت انسان بیان شده است که خداوند خود را بهترین خلق کنندگان می خواند. هنگامی که در مورد چرایی این مسئله دقت کنیم، به آیه دیگری برمی خوریم که طبق آن در می یابیم که آفرینشی دیگر در واقع بحث دمیده شده روح در انسان است، روحی که طبق آیات قرآن خداوند از روح خود در انسان دمیده است، فَإِذَا سَوَّيْتُهُ وَنَفَخْتُ فِيهِ مِن رُّوحِي فَقَعُواْ لَهُ سَاجِدِينَ (2) پس چون اندام او را درست و آراسته كردم و از روح خويش در او دميدم او را سجده‏كنان درافتيد. با توجه به آیه اخیر، خداوند در انسان از روح خود دمیده است و این مسئله است که انسان را خدایی می کند و انسان را شایسته آن می کند که به مقام خلیفه اللهی نایل شود. از این رو انسان در هرم هستی، از جایگاه رفیع تری نسبت به جنیان برخوردار است زیرا این ویژگی ممتاز تنها در انسان وجود دارد. از این رو دستور خداوند مبنی بر سجده دیگران بر انسان نیز به جهت مقام خاص و والای انسان می باشد.

    موفق باشید


    1. مومن .14
    2. حجر 29


  7. صلوات ها 8


  8. #4

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    نوشته
    257
    حضور
    7 روز 1 ساعت 26 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    520



    نقل قول نوشته اصلی توسط رئوف نمایش پست ها
    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    انسان ها و جنیان در برخی مسائل مشترک اند مانند اینکه هر دو دارای تکلیف اند، هر دو دارای مومن و کافرند و ... اما هنگامی که داستان خلقت انسان را در قرآن می خوانیم به نکاتی اشاره می شود که در پاسخ سوال شما باید بدان ها توجه کنیم:

    ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَامًا فَكَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ (1) آنگاه نطفه را خون بسته‏اى ساختيم و آن خون بسته را پاره گوشتى كرديم و آن پاره گوشت را استخوانها گردانيديم، و بر آن استخوانها گوشت پوشانديم سپس او را به آفرينشى ديگر باز آفريديم. پس بزرگ و بزرگوار است خداى يكتا كه نيكوترين آفرينندگان است.

    این مسئله تنها در مورد خلقت انسان بیان شده است که خداوند خود را بهترین خلق کنندگان می خواند. هنگامی که در مورد چرایی این مسئله دقت کنیم، به آیه دیگری برمی خوریم که طبق آن در می یابیم که آفرینشی دیگر در واقع بحث دمیده شده روح در انسان است، روحی که طبق آیات قرآن خداوند از روح خود در انسان دمیده است، فَإِذَا سَوَّيْتُهُ وَنَفَخْتُ فِيهِ مِن رُّوحِي فَقَعُواْ لَهُ سَاجِدِينَ (2) پس چون اندام او را درست و آراسته كردم و از روح خويش در او دميدم او را سجده‏كنان درافتيد. با توجه به آیه اخیر، خداوند در انسان از روح خود دمیده است و این مسئله است که انسان را خدایی می کند و انسان را شایسته آن می کند که به مقام خلیفه اللهی نایل شود. از این رو انسان در هرم هستی، از جایگاه رفیع تری نسبت به جنیان برخوردار است زیرا این ویژگی ممتاز تنها در انسان وجود دارد. از این رو دستور خداوند مبنی بر سجده دیگران بر انسان نیز به جهت مقام خاص و والای انسان می باشد.

    موفق باشید
    خب اینکه انسان روح دارد بخاطر این است که خدا از روح خودش در او دمیده است و به همین دلیل پس از مرگ جسم روح بسوی خدا بازمیگردد بعدش هم یا میره بهشت یا میره جهنم خب اجنه هم روح دارند پس خدا از روح خودش در وجود آنها دمیده وگرنه آنها پس از مرگ نابود میشدند.

    چگونه اجنه روح دارند در حالی که خدا از روح خود در وجودشان ندمیده؟ آیا اجنه هم مثل انسان عقل دارند؟

  9. صلوات ها 4


  10. #5

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    عرفان
    نوشته
    70
    حضور
    2 روز 12 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    298



    سلام
    اين مطلبى كه راجع به حديث <و نفخت فيه من روحى>رو توضيح داده به چه مفهوميه؟يعنى پس خدا نگفته من از روح خودم به انسان دميدم؟
    مُحَمّدُ بْنُ یَحْیَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمّدٍ عَنْ مُحَمّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ عُرْوَةَ عَنْ عَبْدِ الْحَمِیدِ الطّائِیّ عَنْ مُحَمّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللّهِ ع عَنْ قَوْلِ اللّهِ عَزّ وَ جَلّ وَ نَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی کَیْفَ هَذَا النّفْخُ فَقَالَ إِنّ الرّوحَ مُتَحَرّکٌ کَالرّیحِ وَ إِنّمَا سُمّیَ رُوحاً لِأَنّهُ اشْتَقّ اسْمَهُ مِنَ الرّیحِ وَ إِنّمَا أَخْرَجَهُ عَنْ لَفْظَةِ الرّیحِ لِأَنّ الْأَرْوَاحَ مُجَانِسَةٌ لِلرّیحِ وَ إِنّمَا أَضَافَهُ إِلَى نَفْسِهِ لِأَنّهُ اصْطَفَاهُ عَلَى سَائِرِ الْأَرْوَاحِ کَمَا قَالَ لِبَیْتٍ مِنَ الْبُیُوتِ بَیْتِی وَ لِرَسُولٍ مِنَ الرّسُلِ خَلِیلِی وَ أَشْبَاهِ ذَلِکَ وَ کُلّ ذَلِکَ مَخْلُوقٌ مَصْنُوعٌ مُحْدَثٌ مَرْبُوبٌ مُدَبّرٌ
    ما غرك بربك الكريم؟!

  11. صلوات ها 4


  12. #6

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    نوشته
    968
    حضور
    16 روز 10 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1947



    اگر خدا فقط به انسان روح خودشو دمیده...پس به سایرین مثل جن چه کسی روحشو دمیده جز خدا؟ پس این دلیل نشد؟ چون از نظر من خداست که به همه روح خودشو دمیده اصلا روح غیر از او هم مگه هست که به مخلوقات دیگه بدمه؟..آیا روایتی مطلبی هست که به دیگر مخلوقات کی و چه روحی دمیده شده...در جواب کی که خداست ولی چه روحی؟ مگه غیر روح خدا هم منشا روح هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//

  13. صلوات ها 3


  14. #7

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    2,599
    حضور
    54 روز 8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6491



    نقل قول نوشته اصلی توسط رئوف نمایش پست ها
    با سلام خدمت شما دوست گرامی

    انسان ها و جنیان در برخی مسائل مشترک اند مانند اینکه هر دو دارای تکلیف اند، هر دو دارای مومن و کافرند و ... اما هنگامی که داستان خلقت انسان را در قرآن می خوانیم به نکاتی اشاره می شود که در پاسخ سوال شما باید بدان ها توجه کنیم:

    ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَامًا فَكَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ (1) آنگاه نطفه را خون بسته‏اى ساختيم و آن خون بسته را پاره گوشتى كرديم و آن پاره گوشت را استخوانها گردانيديم، و بر آن استخوانها گوشت پوشانديم سپس او را به آفرينشى ديگر باز آفريديم. پس بزرگ و بزرگوار است خداى يكتا كه نيكوترين آفرينندگان است.

    این مسئله تنها در مورد خلقت انسان بیان شده است که خداوند خود را بهترین خلق کنندگان می خواند. هنگامی که در مورد چرایی این مسئله دقت کنیم، به آیه دیگری برمی خوریم که طبق آن در می یابیم که آفرینشی دیگر در واقع بحث دمیده شده روح در انسان است، روحی که طبق آیات قرآن خداوند از روح خود در انسان دمیده است، فَإِذَا سَوَّيْتُهُ وَنَفَخْتُ فِيهِ مِن رُّوحِي فَقَعُواْ لَهُ سَاجِدِينَ (2) پس چون اندام او را درست و آراسته كردم و از روح خويش در او دميدم او را سجده‏كنان درافتيد. با توجه به آیه اخیر، خداوند در انسان از روح خود دمیده است و این مسئله است که انسان را خدایی می کند و انسان را شایسته آن می کند که به مقام خلیفه اللهی نایل شود. از این رو انسان در هرم هستی، از جایگاه رفیع تری نسبت به جنیان برخوردار است زیرا این ویژگی ممتاز تنها در انسان وجود دارد. از این رو دستور خداوند مبنی بر سجده دیگران بر انسان نیز به جهت مقام خاص و والای انسان می باشد.

    موفق باشید
    1. مومن .14
    2. حجر 29
    با سلام و عرض ادب

    ببخشید بنده با چنین عقیده ای مخالفم.

    اگر انسان و جن در مورد حقیقت روح با هم اختلافی داشتند پس چرا باید جنیان هم مانند انسانها مکلف باشند و مومن و کافر داشته باشند و از همه مهمتر ثواب و عقابشان مثل انسانها باشد.

    اگر بخواهیم تفاوتی قائل شویم میتوانیم بین انسانها هم قائل شویم چون همه انسانها روز اول دارای روح انسانی هستند. کافر همان روحی را دارد که مومن دارد .

    اما فرقشان در این است که مومن با فضایل اخلاقی و عبادات به کمال انسانی دست پیدا میکند اما کافر بخاطر فرو رفتن در گناهان تنها روح حیوانی اش پرورش میابد و از کمالات و فضایل انسانی بی بهره میماند.
    امام خامنه ای: زیر پرچم امیرالمومنین دشمن و دوست آنچنان واضح نبودند. دشمن همان حرفهایی را میزد که دوست میزند...
    آگاهی خود را بالا ببرید. نقش نخبگان و خواص اینست که این بصیرت را نه فقط در خودشان بلکه در دیگران هم بوجود بیاورند. رسا بگویید روشن بگویید، مبین بگویید آنچه را که میفهمید. سعی هم بکنید آنچه را که فهمیده اید درست باشد.

  15. صلوات ها 4


  16. #8

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    نوشته
    968
    حضور
    16 روز 10 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1947



    نقل قول نوشته اصلی توسط .امین. نمایش پست ها
    با سلام و عرض ادب

    ببخشید بنده با چنین عقیده ای مخالفم.

    اگر انسان و جن در مورد حقیقت روح با هم اختلافی داشتند پس چرا باید جنیان هم مانند انسانها مکلف باشند و مومن و کافر داشته باشند و از همه مهمتر ثواب و عقابشان مثل انسانها باشد.

    اگر بخواهیم تفاوتی قائل شویم میتوانیم بین انسانها هم قائل شویم چون همه انسانها روز اول دارای روح انسانی هستند. کافر همان روحی را دارد که مومن دارد .

    اما فرقشان در این است که مومن با فضایل اخلاقی و عبادات به کمال انسانی دست پیدا میکند اما کافر بخاطر فرو رفتن در گناهان تنها روح حیوانی اش پرورش میابد و از کمالات و فضایل انسانی بی بهره میماند.
    این روح حیوانی از چه کسی اومده بر حیوان یا انسان کافر؟ آیا روحی که از خدا دمیده شده حیوانی میشه؟ سخنان شما اشتباه محضه...روح ما از روح خداست حیوانی نمیشه...این اخلاق کافر است که او را حیوانی می کند نه روح.........روح مقدس است

  17. صلوات ها 2


  18. #9

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    929
    حضور
    15 روز 17 ساعت 37 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    13
    صلوات
    2409



    هوالعالم

    اینطوری منحرف میشید .

    پیرو کلام کارشناس
    چیزی که به اصطلاح میاریم اینه که
    خداوند در روح انسان دمیده و نه در جسم !
    این به این معناست که بخشی از روح انسان خدایی یا خدایی تر و خداگونه شده
    و تواناییها و اختیارات بیشتری نسبت به موجودات پایین تر از انسان داره ...

    انسان که خدا نیست
    اما خدایی هست و خلیفه خدا ...


    البته انسان به معنای واقعی !
    و نه هر موجود مدعی و قدرت طلب و انسان نما ...

    يا علی جان در بند دنیا نیستم ** بنده ی هر لبخند دنیا نیستم

    | با اذن خدای رحمان بشکن پیمان با شیط!ن
    برای دوری از زنا نه حمار را! عشق مرغ عشق و نجابت حیوان به ظاهر پست را مثال بزن که به حکم و حکمت خداوند خیانت به جفت نداشته و گاها در غم فراق یار دق می کنند.به حبشی ها بگو ! سحر نزدیک است وبانگ اذان عشق و بام مساجد دنیا برازنده شما!اگر امروز حرکت کنید!

    چشمي كه با طمع به خورشيد مي نگرد عاقبت كار كور مي شودحتي.دربرنورازودورميشود.

  19. صلوات


  20. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    عرفان
    نوشته
    70
    حضور
    2 روز 12 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    298



    نقل قول نوشته اصلی توسط مشكات الزهرا نمایش پست ها
    سلام
    اين مطلبى كه راجع به حديث <و نفخت فيه من روحى>رو توضيح داده به چه مفهوميه؟يعنى پس خدا نگفته من از روح خودم به انسان دميدم؟
    مُحَمّدُ بْنُ یَحْیَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمّدٍ عَنْ مُحَمّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ عُرْوَةَ عَنْ عَبْدِ الْحَمِیدِ الطّائِیّ عَنْ مُحَمّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللّهِ ع عَنْ قَوْلِ اللّهِ عَزّ وَ جَلّ وَ نَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی کَیْفَ هَذَا النّفْخُ فَقَالَ إِنّ الرّوحَ مُتَحَرّکٌ کَالرّیحِ وَ إِنّمَا سُمّیَ رُوحاً لِأَنّهُ اشْتَقّ اسْمَهُ مِنَ الرّیحِ وَ إِنّمَا أَخْرَجَهُ عَنْ لَفْظَةِ الرّیحِ لِأَنّ الْأَرْوَاحَ مُجَانِسَةٌ لِلرّیحِ وَ إِنّمَا أَضَافَهُ إِلَى نَفْسِهِ لِأَنّهُ اصْطَفَاهُ عَلَى سَائِرِ الْأَرْوَاحِ کَمَا قَالَ لِبَیْتٍ مِنَ الْبُیُوتِ بَیْتِی وَ لِرَسُولٍ مِنَ الرّسُلِ خَلِیلِی وَ أَشْبَاهِ ذَلِکَ وَ کُلّ ذَلِکَ مَخْلُوقٌ مَصْنُوعٌ مُحْدَثٌ مَرْبُوبٌ مُدَبّرٌ
    ميشه در مورد اين هم توضيح بديد لطفا؟
    يكى به اين روايت استناد كرده بود و گفته بود كه خدا از روح خودش به انسان ندميده!
    در واقع روح انسان يه مخلوقه
    نميدونم!
    گيج شدم!ميشه توضيح بديد،شرمنده ميدونم مربوط نيست به اينجا


    ما غرك بربك الكريم؟!
    ما غرك بربك الكريم؟!

  21. صلوات


صفحه 1 از 4 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع رو مطالعه کرده اند از ۱۳۹۶/۰۵/۰۶, ۰۱:۳۱ : 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود