صفحه 1 از 2 12 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا خدا چنين مي كند؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    43
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    244

    چرا خدا چنين مي كند؟




    معلولان جسمي حركتي

    سرطاني ها و بيماران لاعلاج

    دو جنسه ها

    كريه المنظر ها

    و هزاران مورد ديگر در نوع بشر

    واقعا خداوند چرا انسانهايي را به اين شكل مي آفريند؟

    جرم كودكي پاك چيست كه بايد با كابوس سرطان زور آزمايي كند؟

    جرم يك پسر بيگناه چيست كه تمام عمر در اندام يك دختر بايد زندگي كند؟

    عدالت خداوند چه پاسخي دارد؟
    كساني كه مي فهمند عذاب مي كشند و كساني كه نمي فهمند عذاب مي دهند

  2. صلوات ها 10


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعات علوم عقلی و نقلی
    نوشته
    4,418
    حضور
    14 روز 5 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25229



    نقل قول نوشته اصلی توسط آراس نمایش پست ها
    معلولان جسمي حركتي سرطاني ها و بيماران لاعلاج دو جنسه ها كريه المنظر ها و هزاران مورد ديگر در نوع بشر واقعا خداوند چرا انسانهايي را به اين شكل مي آفريند؟ جرم كودكي پاك چيست كه بايد با كابوس سرطان زور آزمايي كند؟ جرم يك پسر بيگناه چيست كه تمام عمر در اندام يك دختر بايد زندگي كند؟ عدالت خداوند چه پاسخي دارد؟

    با سلام

    1-خداوند طبق عدالت خود--- كه به اين عدالت هزاران دليل و استدلال داريم ---تمام موجودات را خلق كرده است

    هر كسي نقصي دارد از جنبه ديكر برتر هايي نيز دارد

    2- اكر بخش اول را قبول داشته باشيم ادامه دهيم كه:
    به جاي انداختن توپ به ميدان خداوند پاك كردن صورت مساله سري به احاديث و روايات ائمه خود بزينيم كه قبل از تولد فرزند چه راهگارهايي را براي والدين معرفي كرده اند

    خوب خود مردم به دنبال انها نيستند خداوند چه كار كند؟

    شما بپرسيد ؟؟خوب مردم نمي دانند گناه فرزندان چيست؟؟؟

    جواب اگر بچه اي در 1سالكي به خاطر عدم توجه پدر و مادر اب سماور به صورت خود جاري كند بايد اب جوش نسوزاند و قيافه بچه عوض نشود كه والدين مراقبت نكردند و گناه بچه چيست؟؟

    واقعا اين مععقول است و مردم چنين مي كويند؟؟

    اگر نه كه خوب ان هم مثل اين.

    3- از طرفي اين دنيا دار مكافات است و سنن الهي در قوانين خويش جاري است و قوانين علّي و معلولي جاري است.
    اتش مي سوزانند و فرقي نمي كذارد به بچه و بزرگ و.....هركسي بر خلاف قوانين الهي عملي مرتكب شود ضررش به خود و ديگران مي رسد

    ْآمريكا در همسايه ما چقدر ادم مي كشد بايد بگوييم خداوند چرا عادل نيست و جلوي او را نمي گيرد
    خداوند قوانين وسنني در ناموس عالم جاري كرده است

    سرنوشت هيچ قومي را خداوند تغيير نمي دهد مگر اين كه خودشان بخواهد تازماني كه مردمان نخواهند خدا به زور برايشان مدينه فاضله اماده كند؟؟؟

    پس مشكل عدالت خدا نيست مشكل ازجهالت و ندانم كاري ماست.







  5. صلوات ها 8


  6. #3

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    2,644
    حضور
    1 روز 12 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11247



    نقل قول نوشته اصلی توسط آراس نمایش پست ها
    معلولان جسمي حركتي

    سرطاني ها و بيماران لاعلاج

    دو جنسه ها

    كريه المنظر ها

    و هزاران مورد ديگر در نوع بشر

    واقعا خداوند چرا انسانهايي را به اين شكل مي آفريند؟

    جرم كودكي پاك چيست كه بايد با كابوس سرطان زور آزمايي كند؟

    جرم يك پسر بيگناه چيست كه تمام عمر در اندام يك دختر بايد زندگي كند؟

    عدالت خداوند چه پاسخي دارد؟
    با تشکر از سوال خوبتون وجواب زیبای جناب طاها ولی من اعتقاددارم ما نباید در کارهای خدا دنبال دلیل باشیم خدا خداست وکارهاشم دلایلش ممکنه برای ماها معلوم باشه ممکنه نباشه
    و کان الله عزیزا حکیما

  7. صلوات ها 6


  8. #4

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    اهل بیت علیهم السلام
    نوشته
    1,899
    حضور
    3 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    39
    صلوات
    13135



    با اجازه كارشناسان عزيز
    اجزاى عالم بسان بدن انسان مى‏باشد كه هر عضو جزء یك نظام هستند كه با حكمت الهى داراى آن خصوصیات است. استخوان محكم و سفت است، گوشت بدن نرم و لطیف و... حال جهان خلقت عیناً چنین است جهان چون چشم و خط و خال و ابروست كه هر چیزى به جاى خویش نیكوست و تنوع نباشد، دیگر مجموعه و نظام، مفهومى نخواهد داشت. اما تفاوت موجودات عالم كه خدا آفریده، تابع و لازمه نظام علّى و معلولى است و هر معلولى از علت خاصى به وجود مى‏آید و جهان طبیعت برپایه اسباب و مسببات استوار است و تزاحم، خاصیت عالم ماده مى‏باشد، مثلاً اثر آتش سوزانندگى است، خواه در خانه یا در مسجد. پس نمى‏توان انتظار داشت در جهان ماده، عملى خارج از نظام علیت صورت گیرد، مثلاً خدا براى زنا، اثرات سوء فراوانى قرارداده و نمى‏توان انتظار داشت فقط در خود شخص اثر بگذارد و در نسل او اثر نگذارد. این انتظار بى جا است و لازمه‏اش تعطیل گردیدن جهان ماده و نظام علّى و معلولى است كه براى آن خیرات و حكمت‏هاى زیادى نهاده شده است. بنابراین كسانى كه "ژن" آنها داراى كورى، یا... است، باید به همان شكل به وجود آیند. اما این كه ژن كورى از كجا آمده، باید به سراغ علت‏هاى طبیعى آن رفت. ناگوارى‏هایى كه در محیط زندگى - به خصوص در فرزندان به وجود مى‏آید - معلول ناآگاهى انسان از قوانین طبیعت و یا احكام الهى است. طبق تحقیقات به عمل آمده قسمت عظیمى از معلولیت‏هاى جسمى و روانى فرزندان، معلول ناآگاهى و احیاناً بى‏مبالاتى والدین در زمان و مكان آفرینش ژن‏هاى زن و مرد و مواد غذایى و... است. طبعاً انسان آگاه و مقید به اصول زندگى، از اولاد سالم تر برخوردار مى‏شود، ولى در مقابل این تفاوت‏ها، عدل الهى ایجاب مى‏كند كه گرفتاران بى گناه را از طریق پاداش‏هاى اُخروى و یا تخفیف در احكام و مكلّف ساختن دیگران در یارى كردن و همكارى با حادثه دیدگان و معلولان جبران سازد.در قیامت نیز خداوند هر كس را به اندازه نعمتى كه به او داده، بازخواست مى‏كند.خداوند در قرآن مى‏فرماید:
    "لا یكلّف الله نفساً الا وُسعها" پس اگر كسى از نعمتى محروم است، در قبال آن از مزایا و تخفیفاتى برخوردار مى‏باشد و به هر نحو ممكن عدالت برقرار است. براى اطلاع بیشتر در این مورد به كتاب عدل الهى استاد مطهرى مراجعه شود.

    از غم هجر مکن ناله و فریاد که دوش
    زده ام فالی و فریاد رسی می آید . . .

  9. صلوات ها 5


  10. #5

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    43
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    244



    با تشكر از نوشته هاتون ولي اينها هيچ كدوم جواب من نيست...

    شما يه بچه ي سرطاني رو در نظر بگيرين...پدر و مادرش هم دست خودشون نبوده تا برسه به بچه!!!!

    مشكل اينجاس!!!فرض گناهي باعث باشه كه والدين به مرضي مبتلا بشن!!!اين وسط گناه نوزاد چيه كه بايد به اون درد مبتلا بشه؟
    كساني كه مي فهمند عذاب مي كشند و كساني كه نمي فهمند عذاب مي دهند

  11. صلوات ها 7


  12. #6

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    علاقه
    مطالعات علوم عقلی و نقلی
    نوشته
    4,418
    حضور
    14 روز 5 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    25229



    نقل قول نوشته اصلی توسط آراس نمایش پست ها
    شما يه بچه ي سرطاني رو در نظر بگيرين...پدر و مادرش هم دست خودشون نبوده تا برسه به بچه!!!! مشكل اينجاس!!!فرض گناهي باعث باشه كه والدين به مرضي مبتلا بشن!!!اين وسط گناه نوزاد چيه كه بايد به اون درد مبتلا بشه؟


    با سلام

    برادر عزيز

    در بحث هاي علمي يك قانون كلي صادر مي شود و اين قانون نبايد بر خلاف عقل باشد و پس از قبول كردن ان قانون توسط عقل بقيه موارد را هم طبق ان سنجش مي كنند

    دراين موارد نمي ايند يك به يك به بيماريها برسند كه اين مشكلش چيه؟ و اين سرطاني چي شد؟ و ان ايدزي چي شد؟و ان يكي فلان انفلانزا زا گرفت چه مي شود؟و....

    شما قانون كلي را وارد و سوال اصلي را پرسيديد بفرماييد كجاي اين استدلالات كه در بالا امد و دوستان هم مشاركت داشتند با عقل و نقل در تضاد است.

    خوب در اين مورد شايد دست پدر و مادر نبوده ولي خلاصه يه فردي دانسته و يا نادانسته اشتباهي كرده كه باعث اين بيماري شده است و هنوز هم علت ان مشخص نشده است

    علت خيلي از بيماريها مشخص نبوده و با پيشرفت علم معلوم مي شود.

    اين را نمي شود كه به گردن عدالت خداوند انداخت.

    در ثاني يراي بحث از عدالت خداوند چرا بر روي نقاط مثبت متمركز نمي شويد اين همه خلقت در عالم و نظم و عدالت در مخلوقات و.....

    يك مشكل:


    براي اشنايي و شناخت مباحث توحيدي برعكس شروع مي كنيم ما بايد اول اصل بحث را طرح كنيم و طبق استدلال ان را ثابت كنيم وپس از اثبات اصل ماجرا بايد به سوالات و استدلالات و برخي شبهات جواب داده شود

    شروع كردن بحث ارآخر و شبهات اين مشكلات را دارد چون اصل بحث طرح و حل نشده مصاديق حل نخواهد شد





















  13. صلوات ها 7


  14. #7

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۸
    نوشته
    43
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    244



    موافقم.از ابتدا شروع كنيم....خب از كجا شروع كنيم؟ ابتدا منظورتون كجاست؟

    البته بگم كه من هنوز هم جوابم رو نگرفتم.جوابهاي دوستان بيشتر از سر باز كردن و تكرار حرفهايي بود كه از كودكي در ذهن ما گنجانده اند..
    كساني كه مي فهمند عذاب مي كشند و كساني كه نمي فهمند عذاب مي دهند

  15. صلوات ها 6


  16. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۸۸
    نوشته
    2,644
    حضور
    1 روز 12 ساعت 38 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11247



    نقل قول نوشته اصلی توسط آراس نمایش پست ها
    موافقم.از ابتدا شروع كنيم....خب از كجا شروع كنيم؟ ابتدا منظورتون كجاست؟

    البته بگم كه من هنوز هم جوابم رو نگرفتم.جوابهاي دوستان بيشتر از سر باز كردن و تكرار حرفهايي بود كه از كودكي در ذهن ما گنجانده اند..

    دوست عزیز بهتون پیشنهاد میکن مبرای شروع خود شناسی و خداشناسی رااغازکنید

  17. صلوات ها 4


  18. #9

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۸۸
    نوشته
    1,578
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    61
    آپلود
    31
    گالری
    0
    صلوات
    9349



    نقل قول نوشته اصلی توسط آراس نمایش پست ها
    معلولان جسمي حركتي

    سرطاني ها و بيماران لاعلاج

    دو جنسه ها

    كريه المنظر ها

    و هزاران مورد ديگر در نوع بشر

    واقعا خداوند چرا انسانهايي را به اين شكل مي آفريند؟

    جرم كودكي پاك چيست كه بايد با كابوس سرطان زور آزمايي كند؟

    جرم يك پسر بيگناه چيست كه تمام عمر در اندام يك دختر بايد زندگي كند؟

    عدالت خداوند چه پاسخي دارد؟
    جناب آراس بحث شما زیرمجموعه ی بحث شروره ، اگه خدا بخواد توی این تاپیکی که لینکش رو گذاشتم قراره راجع به شرور بطور مفصل و دقیق بحث بشه ، چون روال بحث در اونجا نظام مند تره خود من این بحث رو اونجا پیگیری می کنم ، شما هم اگه دوست داشتین در اون بحث شرکت کنین
    http://www.askdin.com/showthread.php?t=3315


    هُوَ الأَوَّلُ وَ الآخِرُ وَ الظَّاهِرُ وَ الْبَاطِن...(الحدید، 3.)

    وبلاگ من




  19. صلوات ها 3


  20. #10

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۹
    علاقه
    مذهبی
    نوشته
    41
    حضور
    نامشخص
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    209

    پرسش چرا بعضی ناقص خلق می شوند؟




    براساس آيات قرآن، آفرينش انسان بر مبناى نيكى وخير است. همه‏ى افراد بشر با خلقت نيكوى الهى، آفريده شده‏اند وهيچ گونه خلقت بدى در كار نيست؛ زيرا او نيكوست وجز با نيكى، به بندگان خويش احسان نمى‏كند. چنان‏كه درباره‏ى آفرينش انسان‏ها مى‏فرمايد:
    لَقَد خَلَقنا الانسانَ فى اَحْسَنِ تَقويم
    .( تين، 5. ) ما انسان را به بهترين شكل آفريديم.
    هم‏چنين مى‏فرمايد:
    الّذى اَحسَنَ كُلّ شَى‏ء خَلَقه
    .( سجده، 7. ) او هر چيزى را به نيكوترين گونه آفريده است.
    در نظام احسن آفرينش، با آن همه لطف ومهر وبزرگوارى كه از آفريدگار هستى، سراغ داريم چرا كسى ناقص شود واز نعمت‏ها محروم گردد؟ خدا كه فياض مطلق است، چرا بايد فيض ولطفش را از كسى دريغ كند؟ نعمت‏هاى الهى، عمومى است. اگر اين نعمت‏ها به كسى نمى‏رسد، بايد ديد عيب كار از كجاست وچه عواملى سبب اين گرفتارى شده است؟ در اين جهان‏بينى، خلقت بد وفطرت ناروا معنا ندارد.
    خداوند همه‏ى بدبختى‏ها وزشتى‏ها را از جانب خود انسان مى‏داند ومى‏فرمايد:
    ما أَصابَكَ مِن حَسَنَةٍ فَمِنَ‏اللَّه وَما أصابَكَ مِن سَيِّئَةٍ فَمِنْ نَفْسِكْ
    .( نساء، 97. )
    هر احسان ونيكى كه به تو مى‏رسد، از جانب خداست وهر بدى وزشتى كه به تو مى‏رسد، از تو وعمل توست.
    از مجموع آيات بالا به دست مى‏آيد كه اصل در آفرينش انسان، بى‏عيب ونقص بودن است واگرانسانى از كمالاتى محروم است، وجود او، استثنايى است كه بر قانون آفرينش وارد شده است. هم‏چنين نشان مى‏دهد كه همه‏ى بدى‏ها، پليدى‏ها، نقص‏ها وصفات زشت وناهنجارى‏ها از خود انسان است.
    دليل استثناها از ديدگاه اسلام
    براساس روايات اسلامى وره‏آورد دانش بشرى، بخش مهمى از اين كاستى‏ها به ناآگاهى والدين از وظايف خود درباره‏ى همسران، شيوه‏ى‏آميزش، روش پرورش فرزندان وتغذيه‏ى مادران هنگام باردارى، مصرف الكل، مواد مخدر وسيگار، آميزش‏هاى حرام ووراثت، مربوط مى‏شود. اينك به اختصار به برخى از اين عوامل اشاره مى‏كنيم:
    الف) سوء تغذيه
    احاديث اسلامى، سوء تغذيه را مايه‏ى پيدايش كمبودها دانسته وتغذيه‏ى مناسب را عامل پيش‏گيرى مى‏پندارند. رسول خداصلَّى الل.ه عليه وآله وسلَّم‏فرمودند:
    أطعِموا نساءَكم اَلحَوامِلَ اللُّبان فَاَنَّهُ يَزيد فى عقلِ الصبي
    (سفينةالبحار، ج 7، باب اللّام، ص 075. )
    به همسران باردار خود «كندر» بدهيد؛ زيرا كندر در افزايش خرد بچه مؤثر است.
    علوم روز نيز به طور گسترده بر اين مسأله تأكيد دارد كه سوءتغذيه به بيمارى ونقص كودك مى‏انجامد. در ذيل، نمونه‏هايى را مى‏آوريم:
    1- يكى از پزشكان اروپا، آمار جامعى از نطفه‏هايى منتشر كرده است كه در اول سال مسيحى منعقد مى‏شود. اين پزشك اروپايى مى‏نويسد:
    به طور كلى80% اشخاص ناقص الخلقه ومعلول، محصول شب اول ژانويه است؛ زيرا در اين شب، مسيحيان عيد بزرگى دارند كه در آن، به عيش ونوش مى‏پردازند وبيش از حدّ متعارف، مشروب‏خوارى مى‏كنند، به گونه‏اى كه بيمار مى‏شوند
    .( اعجاز خوراكى‏ها، دكتر غياث الدين جزايرى، تهران، انتشاراتكتاب‏هاى پرستو، 5431ش، ص 412. )
    2- سوء تغذيه سبب كم هوشى مى‏شود. كاهش عمومى هوش و نيروى عقل، از مصرف الكل و غذاى اعتياد آور ريشه مى‏گيرد. براساس يك آمار رسمى، 80% از كودكان ناقص الخلقه‏ى جهان و كودكانى كه به نقصان رشد مغزى، عصبى و جسمى دچار هستند، در دوران باردارى مادران‏شان، درست تغذيه نشده‏اند
    .( مسؤوليت تربيت، محمد دشتى، قم، نشر امام على‏عليه السَّلام، 8631 ش، چ 6،ص 78، به نقل از: بهداشت جسمى و روانى كودك، ص 26. )
    3- فرزندان مادران سيگارى در دوران تحصيل، از ديگر كودكان هم سن خود عقب مانده‏ترند. اين عقب ماندگى به مقدار سيگار مصرفى مادر در دوران باردارى بستگى دارد؛ زيرا سيگار سبب كم شدن سلول‏هاى مغزى كودك مى‏گردد
    .( همان، ص 88، به نقل از: مكتب اسلام، سال 51، ش 6. )
    دكتر «ملوين كنزلى» كه سال‏هاى زيادى را به پژوهش در زمينه‏ى الكليسم گذرانده است، در كنگره‏ى جهانى «مبارزه با الكل و الكليسم» در واشنگتن گفت: «پژوهش‏هاى گسترده‏اى كه در زمينه‏ى مصرف الكل شده است، نشان مى‏دهد كه مشروبات الكلى حتى به ميزان بسيار كم، به آسيب‏هاى مغزى و اختلال در كار سلول‏هاى مغزى مى‏انجامد
    ».( دكتر براى همه، اسماعيل اژدرى، تهران، چاپ اقبال، 4731،چ 93، صص 64-74. )
    خلاصه، براساس پژوهش‏ها، سوء تغذيه، آثار زير را در پى خواهد داشت: سقط جنين، نارس و ناقص به دنيا آمدن بچه‏ها، مرگ بچه در رحم مادر، كمبود وزن و قد بچه
    .( تعاليم بهداشتى اسلام، صفدرصانعى، مشهد، انتشارات كتاب‏فروشى جهان، ص 801 )
    ب) وراثت
    اسلام با محترم شمردن اصل وراثت، آن را تأييد كرده است. هرچند علم «ژنتيك» در غرب، دانش نوظهورى است، ولى قانون وراثت به صورت كلى، در قرآن و احاديث اسلامى آمده است.
    رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:
    اُنظُر فى أَى شى‏ءٍ تَضَعُ وَلَدَكَ فَاِنَّ العِرْقَ دَسّاسٌ
    بنگر نطفه‏ى خود را در چه محلى مستقر مى‏كنى؛ زيرا اخلاق اجداد و پدران به فرزندان به ارث مى‏رسد
    .( شرح نهج‏البلاغه، ابن ابى الحديد، قم، كتاب‏خانه‏ى آيت اللَّه مرعشى، 02 ج در 10 مجلد،4041ق، ج 21، ص 611. )
    امام صادق‏عليه السَّلام فرمودند:
    انّ اللَّه تَباركَ و تَعالى اِذا أَرادَ ان يخْلُقَ خَلْقاً جَمَعَ كُلَّ صُوَرَةٍ بينهُ و بَينَ الى آدم‏عليه السَّلام ثُمّ على صورة أحدِهِم فلا يَقُولَنّ احدٌ هذا لا يُشَبِّهُنى و لا يُشَبِّهُ شيئاً مِن آبائى.
    وقتى خدا بخواهد انسانى را بيافريند، صورت‏هايى را كه ميان او و پدران او تا حضرت آدم، وجود دارد، گرد مى‏آورد و او را به شكل يكى از آن صورت‏ها مى‏آفريند. كسى نبايد بگويد اين فرزند به من يا به يكى از پدران من شباهت ندارد و اعتراض كند
    .(من لا يحضره الفقيه، ج 3، ص 484، ح 9074. )
    هم‏چنين مى‏فرمايد:
    لا تنكحوا القرابة القريبة فانِّ الولد يخلق ضاويا.
    با خويشاوندان نزديك ازدواج نكنيد؛ زيرا ميوه‏ى چنين ازدواجى، ناتوانى و لاغرى فرزندان شما خواهد بود
    .( المحجة البيضاء، محمد محسن فيض كاشانى، انتشارات المكتبة الشفيعى، ج 3، ص 49. )
    پزشكان بيمارى‏هاى روحى ثابت كرده‏اند كه 66% كودكان مبتلا به بيمارى روحى، بيمارى‏شان را از مادران خود به ارث برده‏اند
    .( مسؤوليت تربيت، ص 98، به نقل از: روزنامه‏ى اطلاعات، شماره 55301. )
    دكتر الكسيس كارل؛ فيزيولوژيست، جرّاح و زيست شناس معروف فرانسوى در اين باره مى‏گويد:
    هيچ‏كس نبايد با افرادى كه آثار عيوب ارثى دارند، زناشويى كند. تقريباً همه‏ى بدبختى‏هاى آدمى به نقص ساختمان عفونى و روانى و عوامل ارثى مربوط است. در حقيقت، كسانى كه بار گرانى از ديوانگى و ضعف عقل و سرطان ارثى به دوش دارند، بايد از زناشويى خوددارى كنند
    .( انسان موجودىناشناخته، آلكسيس كارل، برگردان: پرويز دبيرى، اصفهان، انتشارات تأييد، 8431 ش، چ 5، ص 213. )
    ج) آداب آميزش
    آميزش زن و مرد، پاسخ گويى به يك درخواست فطرى است. هرچند اين كار، يك عمل طبيعى و غريزى است، ولى در اسلام، آدابى
    (حليةالمتقين، علامه محمد باقر مجلسى، تهران، كتاب‏فروشىاسلاميه، چاپ افست، فصل 3، 4 و 5. ) براى آن بيان شده كه سرپيچى از آن مايه‏ى تباهى فرزند مى‏شود. در اين‏جا ممكن است اين پرسش مطرح شود كه پدر و مادر خبر نداشتند كه فلان عمل در فلان شرايط، آثار منفى بر روى نوزاد مى‏گذارد. پس تقصير كودك چيست؟
    پاسخ آن است كه دانستن يا ندانستن پدر و مادر در خاصيت طبيعى اشيا اثرى ندارد. ما اگر ندانيم كه در فلان رشته‏ى سيم، برق است و به آن دست بزنيم، برق ما را مى‏كشد. برق درنگ نمى‏كند تا ببيند اگر ما بى اطلاعيم، به ما كار نداشته باشد. اگر كسى ظرف شرابى را به خيال آب بخورد، مست خواهد شد؛ زيرا مست شدن از آثار طبيعى شراب است. خواه به خيال آب بخورد يا چيزى ديگر. بنابراين، بى‏تقصيرى پدر و مادر به معناى آن است كه گناه عمدى نكرده‏اند، ولى آثار طبيعى وضعى هم‏چنان بر جاى خود محفوظ است
    .( اصول عقايد، محسن قرائتى، نشر سازمان تبليغات اسلامى، چ4، ص79. )

  21. صلوات ها 3


صفحه 1 از 2 12 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 0

هیچ کاربری در لیست وجود ندارد.

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود