صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: ام الکتاب در قرآن چیست؟ آیا خدا می تواند برتر از قرآن بیاورد؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    علاقه
    خدا
    نوشته
    28
    حضور
    11 ساعت 13 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11

    اشاره ام الکتاب در قرآن چیست؟ آیا خدا می تواند برتر از قرآن بیاورد؟




    به نام الله با سلام ام الکتاب چیست و چرا در قرآن داریم که قرآن در ام الکتاب مقام والایی دارد؟ پس بی شک کتابی است که مادر و مرجع است و قرآن نیز مانند سایر کتب تنها بخش کوچکی از اوست.....در ضمن لطفا راهنمایی کنید خود خدا می تواند کتابی بیاورد که تیلیارد ها تیلیارد ها برابر برتر از قرآن باشد؟؟ آیا همین ام الکتاب اگر قرآن بخشی از اونه برتر از قرآن نیست؟ با تشکر

  2. صلوات ها 3


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,554
    حضور
    175 روز 11 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58344



    با نام و یاد دوست




    ام الکتاب در قرآن چیست؟ آیا خدا می تواند برتر از قرآن بیاورد؟







    کارشناس بحث: استاد یاسین


  5. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,068
    حضور
    36 روز 14 ساعت 52 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3948



    نقل قول نوشته اصلی توسط حیرت الله نمایش پست ها
    به نام الله با سلام ام الکتاب چیست و چرا در قرآن داریم که قرآن در ام الکتاب مقام والایی دارد؟ پس بی شک کتابی است که مادر و مرجع است و قرآن نیز مانند سایر کتب تنها بخش کوچکی از اوست.....در ضمن لطفا راهنمایی کنید خود خدا می تواند کتابی بیاورد که تیلیارد ها تیلیارد ها برابر برتر از قرآن باشد؟؟ آیا همین ام الکتاب اگر قرآن بخشی از اونه برتر از قرآن نیست؟ با تشکر
    بسم الله الرحمن الرحیم

    با سلام و احترام

    «يَمْحُوا اللَّهُ ما يَشاءُ وَ يُثْبِتُ وَ عِنْدَهُ أُمُّ الْكِتابِ»( خداوند هر چه را بخواهد محو، و هر چه را بخواهد اثبات مى‏كند و «امّ الكتاب» [لوح محفوظ] نزد اوست).

    مراد از" ام الكتاب" لوح محفوظ است، هم چنان كه آيه" بَلْ هُوَ قُرْآنٌ مَجِيدٌ فِي لَوْحٍ مَحْفُوظٍ"(سوره بروج،آیه21-22) به آن تصريح دارد. اگر لوح محفوظ را" ام الكتاب" ناميده، به خاطر این است كه لوح محفوظ ريشه تمامى كتب آسمانى است، و هر كتابى آسمانى از آن استنساخ مى‏ شود.[1]

    تحقق موجودات و حوادث مختلف جهان دو مرحله دارد: يكى مرحله قطعيت كه هيچگونه دگرگونى در آن راه ندارد (و در آيه فوق از آن اشاره به أُمُّ الْكِتابِ" كتاب مادر" شده است) و ديگرى مرحله غير قطعى به تعبير ديگر" مشروط" است كه در اين مرحله دگرگونى در آن راه دارد، و از آن تعبير به مرحله محو و اثبات مى ‏شود.

    گاهى نيز از اين دو، تعبير به" لوح محفوظ" و" لوح محو و اثبات" مى‏شود، گويى در يكى از اين دو لوح، آنچه نوشته شده است به هيچوجه دگرگونى در آن راه ندارد و كاملا محفوظ است و اما ديگرى ممكن است، چيزى در آن نوشته شود و سپس محو گردد و بجاى آن چيز ديگرى نوشته شود.[2]

    در مورد قدرت خداوند که آیا توانایی دارد کتابی بیاورد که از قرآن برتر باشد یا نه؟!

    قرآن می فرماید:« أَ لَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَديرٌ»[3](آيا نمى‏دانستى كه خداوند بر هر چيز توانا است؟!)
    اما آیا خداوند چنین کاری انجام می دهد؟ یا چرا قبلا انجام نداده است؟

    باید دید این کار چه فایده ای می تواند داشته باشد؟ اگر بحث نشان دادن قدرت خداوند است، خداوند آسمانها و زمین را خلق کرد که عظمت آن چشم هر ببننده ای را خیره می سازد. وجود میلیاردها ستاره عظیم در آسمان بیانگر گوشه ای از قدرت خداوند است.

    اما چرا خداوند کتابی این چنین نازل نفرمود؟

    خداوند در مورد نزول کتاب آسمانی قرآن می فرماید:« ذَالِكَ الْكِتَبُ لَا رَيْبَ فِيهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِين»[4](آن كتاب با عظمتى است كه شك در آن راه ندارد و مايه هدايت پرهيزكاران است). همانطور که قرآن جهت هدایت مردم نازل شد، اگر خداوند کتاب دیگری نیز می فرستاد در راستای هدایت بشریت نازل می شد، اما کتابی با چنین توصیفاتی که در سوال مطرح شد، آیا می توانست برای مردم قابل فهم باشد تا بتوانند بوسیله آن هدایت شوند؟!


    [1] - ترجمه الميزان، ج‏18، ص: 123

    [2] - تفسير نمونه، ج‏10، ص: 241

    [3] - سوره بقره،آیه106.

    [4] - سوره بقره،آیه2.




    ام الکتاب در قرآن چیست؟ آیا خدا می تواند برتر از قرآن بیاورد؟
    امام جواد(علیه السلام):خصلتهايى كه مؤمن‏ به آن نيازمند مى ‏باشد سه‏ چيز است: 1- توفيق از جانب خداى عزّ و جل 2- خود واعظ خويش بودن 3- پذيرفتن نصيحت‏.(تحف العقول / ترجمه حسن زاده‏،ص: 827)


  6. صلوات ها 4


  7. #4

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    نوشته
    968
    حضور
    16 روز 10 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1947



    حال که خدا انقدر تواناست که می تواند تیلیارد برابر برتر از قرآن بیاورد پس آیا انسان نمی تواند با کمک چنین خدایی برتر از قرآن بیاورد برای هدایت خودش یا دیگران؟؟؟؟؟ چون هرچیه قرآن نتونسته همه رو هدایت کنه... طبق این بحث؟ http://www.askdin.com/thread33558.html

    ویرایش توسط nothing : ۱۳۹۲/۰۹/۲۲ در ساعت ۰۰:۰۶

  8. صلوات ها 4


  9. #5

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    علاقه
    ثقلین : ذوالقرنین
    نوشته
    1,610
    حضور
    25 روز 16 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    21
    آپلود
    0
    گالری
    36
    صلوات
    3100



    نقل قول نوشته اصلی توسط حیرت الله نمایش پست ها
    به نام الله با سلام ام الکتاب چیست و چرا در قرآن داریم که قرآن در ام الکتاب مقام والایی دارد؟ پس بی شک کتابی است که مادر و مرجع است و قرآن نیز مانند سایر کتب تنها بخش کوچکی از اوست.....در ضمن لطفا راهنمایی کنید خود خدا می تواند کتابی بیاورد که تیلیارد ها تیلیارد ها برابر برتر از قرآن باشد؟؟ آیا همین ام الکتاب اگر قرآن بخشی از اونه برتر از قرآن نیست؟ با تشکر

    سلام و با اجازه از اساتید محترم مدتها بود کلمه ذالک در ایه دوم سوره بقره نظرم را جلب کرده بود میدانیم که ذالک ضمیر اشاره بعید و تقریباً معادل آن فارسیست و لذا میفرماید آن کتاب یعنی آن کتابی که از دسترس شما دور است و در جای دیگر اشاره به درک صحیح کتاب به وسیله راسخین که همانا معصومین (ع) هستند میفرماید و در جای دیگر اشاره به قران و عترت یعنی وقتی قران و عترت هماهنگ میشود ام الکتاب پدیدار میشود یعنی اینکه تصور کنیم ام ال کتاب کتاب دیگری است درست نیست بلکه این وجود ضعیف ماست که کتاب را میخوانیم ولی به مفهوم واقعی ان پی نمیبریم
    .
    خدایا مرا آن ده که آن به

  10. صلوات


  11. #6

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    نوشته
    968
    حضور
    16 روز 10 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1947



    نقل قول نوشته اصلی توسط فتا 1 نمایش پست ها

    سلام و با اجازه از اساتید محترم مدتها بود کلمه ذالک در ایه دوم سوره بقره نظرم را جلب کرده بود میدانیم که ذالک ضمیر اشاره بعید و تقریباً معادل آن فارسیست و لذا میفرماید آن کتاب یعنی آن کتابی که از دسترس شما دور است و در جای دیگر اشاره به درک صحیح کتاب به وسیله راسخین که همانا معصومین (ع) هستند میفرماید و در جای دیگر اشاره به قران و عترت یعنی وقتی قران و عترت هماهنگ میشود ام الکتاب پدیدار میشود یعنی اینکه تصور کنیم ام ال کتاب کتاب دیگری است درست نیست بلکه این وجود ضعیف ماست که کتاب را میخوانیم ولی به مفهوم واقعی ان پی نمیبریم
    .
    سلام اول اینکه راسخون فقط معصومین نیستند اولاالباب و خردمندانو.....از این جور صفت هاشامل انسان هایی که بیش از حد بخدا نزدیکند هم می شود که مقرب نام دارند....دوم اینکه قرآن تنها بخش بسیار کوچکی از ام الکتاب است چون ام الکتاب همان علم بی کران الله است و از طرفی در قرآن هم داریم که قرآن بخشی از ام الکتاب است....یه چیزه واضحی قرآن تنها بخش فوق العاده ناچیز از علم بی کران خداست لااله الا الله

  12. صلوات ها 3


  13. #7

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    علاقه
    ثقلین : ذوالقرنین
    نوشته
    1,610
    حضور
    25 روز 16 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    21
    آپلود
    0
    گالری
    36
    صلوات
    3100



    نقل قول نوشته اصلی توسط nothing نمایش پست ها
    سلام اول اینکه راسخون فقط معصومین نیستند اولاالباب و خردمندانو.....از این جور صفت هاشامل انسان هایی که بیش از حد بخدا نزدیکند هم می شود که مقرب نام دارند....دوم اینکه قرآن تنها بخش بسیار کوچکی از ام الکتاب است چون ام الکتاب همان علم بی کران الله است و از طرفی در قرآن هم داریم که قرآن بخشی از ام الکتاب است....یه چیزه واضحی قرآن تنها بخش فوق العاده ناچیز از علم بی کران خداست لااله الا الله
    سلام

    اینها نظر شخصی شماست لطفاً سند ارائه فرمایید .

    خدایا مرا آن ده که آن به

  14. صلوات ها 2


  15. #8

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    علاقه
    ثقلین : ذوالقرنین
    نوشته
    1,610
    حضور
    25 روز 16 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    21
    آپلود
    0
    گالری
    36
    صلوات
    3100



    حُرِّمَتْ عَلَیكُمُ الْمَیتَةُ وَالدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنْزِیرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَیرِ اللَّهِ بِهِ وَالْمُنْخَنِقَةُ وَالْمَوْقُوذَةُ وَالْمُتَرَدِّیةُ وَالنَّطِیحَةُ وَمَا أَكَلَ السَّبُعُ إِلَّا مَا ذَكَّیتُمْ وَمَا ذُبِحَ عَلَى النُّصُبِ وَأَنْ تَسْتَقْسِمُوا بِالْأَزْلَامِ ذَلِكُمْ فِسْقٌ الْیوْمَ یئِسَ الَّذِینَ كَفَرُوا مِنْ دِینِكُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْیوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِینَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیكُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا فَمَنِ اضْطُرَّ فِی مَخْمَصَةٍ غَیرَ مُتَجَانِفٍ لِإِثْمٍ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِیمٌ«المائدة/3»
    بر شما حرام شده است مردار و خون و گوشت‏خوک و آنچه به نام غیر خدا کشته شده باشد و [حیوان حلال گوشت] خفه شده و به چوب مرده و از بلندی افتاده و به ضرب شاخ مرده و آنچه درنده از آن خورده باشد مگر آنچه را [که زنده دریافته و خود] سر ببرید و [همچنین] آنچه برای بتان سربریده شده و [نیز] قسمت کردن شما [چیزی را] به وسیله تیرهای قرعه این [کارها همه] نافرمانی [خدا]ست امروز کسانی که کافر شده‏اند از [کارشکنی در] دین شما نومید گردیده‏اند پس از ایشان مترسید و از من بترسید امروز دین شما را برایتان کامل و نعمت‏خود را بر شما تمام گردانیدم و اسلام را برای شما [به عنوان] آیینی برگزیدم و هر کس دچار گرسنگی شود بی‏آنکه به گناه متمایل باشد [اگر از آنچه منع شده است بخورد] بی تردید خدا آمرزنده مهربان است


    وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَى عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أَوْ قَالَ أُوحِی إِلَی وَلَمْ یوحَ إِلَیهِ شَیءٌ وَمَنْ قَالَ سَأُنْزِلُ مِثْلَ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ وَلَوْ تَرَى إِذِ الظَّالِمُونَ فِی غَمَرَاتِ الْمَوْتِ وَالْمَلَائِكَةُ بَاسِطُو أَیدِیهِمْ أَخْرِجُوا أَنْفُسَكُمُ الْیوْمَ تُجْزَوْنَ عَذَابَ الْهُونِ بِمَا كُنْتُمْ تَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ غَیرَ الْحَقِّ وَكُنْتُمْ عَنْ آیاتِهِ تَسْتَكْبِرُونَ«الأنعام/93»
    و کیست‏ستمکارتر از آن کس که بر خدا دروغ می‏بندد یا می‏گوید به من وحی شده در حالی که چیزی به او وحی نشده باشد و آن کس که می‏گوید به زودی نظیر آنچه را خدا نازل کرده است نازل می‏کنم و کاش ستمکاران را در گردابهای مرگ می‏دیدی که فرشتگان [به سوی آنان] دستهایشان را گشوده‏اند [و نهیب می‏زنند] جانهایتان را بیرون دهید امروز به [سزای] آنچه بناحق بر خدا دروغ می‏بستید و در برابر آیات او تکبر می‏کردید به عذاب خوارکننده کیفر می‏یابید


    ویرایش توسط فتا 1 : ۱۳۹۲/۰۹/۲۲ در ساعت ۱۰:۵۹
    خدایا مرا آن ده که آن به

  16. صلوات


  17. #9

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    علاقه
    ثقلین : ذوالقرنین
    نوشته
    1,610
    حضور
    25 روز 16 ساعت 49 دقیقه
    دریافت
    21
    آپلود
    0
    گالری
    36
    صلوات
    3100



    هَلْ ینْظُرُونَ إِلَّا تَأْوِیلَهُ یوْمَ یأْتِی تَأْوِیلُهُ یقُولُ الَّذِینَ نَسُوهُ مِنْ قَبْلُ قَدْ جَاءَتْ رُسُلُ رَبِّنَا بِالْحَقِّ فَهَلْ لَنَا مِنْ شُفَعَاءَ فَیشْفَعُوا لَنَا أَوْ نُرَدُّ فَنَعْمَلَ غَیرَ الَّذِی كُنَّا نَعْمَلُ قَدْ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ وَضَلَّ عَنْهُمْ مَا كَانُوا یفْتَرُونَ«الأعراف/53»
    آیا [آنان] جز در انتظار تاویل آنند روزی که تاویلش فرا رسد کسانی که آن را پیش از آن به فراموشی سپرده‏اند می‏گویند حقا فرستادگان پروردگار ما حق را آوردند پس آیا [امروز] ما را شفاعتگرانی هست که برای ما شفاعت کنند یا [ممکن است به دنیا] بازگردانیده شویم تا غیر از آنچه انجام می‏دادیم انجام دهیم به راستی که [آنان] به خویشتن زیان زدند و آنچه را به دروغ می‏ساختند از کف دادند

    وَإِذْ زَینَ لَهُمُ الشَّیطَانُ أَعْمَالَهُمْ وَقَالَ لَا غَالِبَ لَكُ مُ الْیوْمَ مِنَ النَّاسِ وَإِنِّی جَارٌ لَكُمْ فَلَمَّا تَرَاءَتِ الْفِئَتَانِ نَكَصَ عَلَى عَقِبَیهِ وَقَالَ إِنِّی بَرِیءٌ مِنْكُمْ إِنِّی أَرَى مَا لَا تَرَوْنَ إِنِّی أَخَافُ اللَّهَ وَاللَّهُ شَدِیدُ الْعِقَابِ«الأنفال/48»
    و [یاد کن] هنگامی را که شیطان اعمال آنان را برایشان بیاراست و گفت امروز هیچ کس از مردم بر شما پیروز نخواهد شد و من پناه شما هستم پس هنگامی که دو گروه یکدیگر را دیدند [شیطان] به عقب برگشت و گفت من از شما بیزارم من چیزی را می‏بینم که شما نمی‏بینید من از خدا بیمناکم و خدا سخت‏کیفر است

    ذَلِكُمْ بِأَنَّكُمُ اتَّخَذْتُمْ آیاتِ اللَّهِ هُزُوًا وَغَرَّتْكُمُ الْحَیاةُ الدُّنْیا فَالْیوْمَ لَا یخْرَجُونَ مِنْهَا وَلَا هُمْ یسْتَعْتَبُونَ«الجاثیة/35»
    این بدان سبب است که شما آیات خدا را به ریشخند گرفتید و زندگی دنیا فریبتان داد پس امروز نه از این [آتش] بیرون آورده می‏شوند و نه عذرشان پذیرفته می‏گردد







    خدایا مرا آن ده که آن به

  18. صلوات


  19. #10

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    نوشته
    968
    حضور
    16 روز 10 ساعت 59 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1947

    سوالی که تا ابد کارشناسان از پاسخ آن تفره می روند




    بنام الله خالق توانا....سلام ...سوال اول من از فتا 1 محترم:ارزش انسان بیشتر است یا کتاب قرآن؟آیا قرآن جز اینکه برای هدایت انسان و خداشناسی باشد است یا نه خیلی ارزشمند تر از خود مخلوق انسان است؟سوال دوم: چرا تمام خلایق جمع شوند نمی توانند سوره ای مثل کوثر بیاورند که خدا برای منکرین قرآن فرموده غیر کمک الله جمع شوید یک سوره هم نمی تونید و نخواهید توانست بیارید؟؟؟ آیا انسانی که منکر قرآن نباشه وبهش ایمان داشته باشه نمی تونه با الله با کمک الله برتر از یک سوره بیاورد؟ برای مثال نهج البلاغه یک کتاب عظیم است فقط کافیست یک بسم الله الرحمن الرحیم اول کتاب بگذاریم و هر جمله ای را یک عدد جلوش بذاریم تا مثلا 6000 آیه بشه...آیا برای مثال سوره نهج البلاغه مفروض برتر از سوره کوثر نیست؟؟؟ آیا تیلیارد مطالب علمی و غیر علمی عظیمی که انسان ها بدست آوردند رو همه رو جمع کنیم چند صد کتاب بشه رو هم همه رو به این شیوه فقط یک سوره مانند قرآن درست کنیم با مثلا حدود999999999999 میلیون آیه راجع به انواع و اقسام مطالب هم توش هست از انواع و اقسام علوم..و بیاریم برای تحدی قرآن آیا باز هم سوره کوثر برتر از این سوره ساختگی عظیم است است؟؟ که خدا فرموده برای منکرین که یک سوره هم نمی تونید بیارید و نخواهید توانست؟ من احادیثی در مورد قرآن خوندم که پیامبر(الهم صل علی محمد و آل محمد) فرموده بود خداوند قرآن را بر اساس ضرب المثل به در می گوید دیوار بشنود...نازل کرده است...برای مثال مراد از گناهان سنگین پیامبر(ص) در قرآن دقیقا گناهان امت پیامبر(ص) است.در صورتی که می دانیم در قرآن نداریم گفته باشد مراد امت پیامبر(ص) است.لذا من یقین پیدا کردم منظور خدا از تحریک عجز انسان و نا توان بودن کل خلایق از آوردن سوره ای مثل قرآن طبق بحث در مطلب قبلی در باره کتابی که ادعا کرده دقیقا اینه که بیاریم و می تونیم بیاریم و در عشق خدا شریک شویم نه اینکه حکم صادر کنیم و هرج و مرج درست کنیم فقط گفته در وصف خدا عاشق قلب الله شویم...لذا من می گم اگه حالا سوره هم نگیم اسمشو من یقین دارم خدا منظور این عجز رو تحریک کرده که انسان در وصف خدا مطلب بیاره و در خدا و خلقت تفکر و تفسیر داشته باشه مثالشم که هزاران آدم در وصف خدا در وصف قرآن یعنی بنظر من حرف کتابی که چنین ادعا کرده کاملا عقلانی و عظیم است اما نه اینکه از نظر من سوره اسمشو بذاریم ....ولی چون این کتاب فقط چنین ادعایی کرده لذا بنظر من در این مورد معجزه کرده که چنین جوابی داده که حتی پیامبران هم ندادند...البته دلیل بر نداستن پیامبران نیست چون پیامبران همه چیز قرآن رو که اجازه ندارند فاش کنند...لذا من یقین دارم اراده الله است که باعث می شود منکرین یک مطلب هم نیاورند وگرنه بنظر من قرآن فقط جنبه نزول نداره...و باید جدا جنبه صعودی هم در اسرار این کتاب عظیم نهفته باشه که درد و دل ما خلایق باشه با خدا بصورت مثل قرآن طوری که معترف باشیم این از خلایق است با کمک الله و برای عشق بازی برای احساس نزدیکی بزبون هر انسانی هر مخلوقی...برای مثال ما در قرآن داریم که خوبی رسید از جانب الله است اگر کتاب جدید مدعی الله از خدا نیست پس چرا مثلا این سوره همش خیر و خوبیه؟؟ بنام الله صبر تا ابد...ن(1)صبر(2) فرصت ها می گذرند چون ابر(3)آهوان می درند چون ببر(4)به کجا می روید در قبر؟(5)کسی شما را وا داشت بر جبر؟(6)باز مانده اید در کبر(7)...خب تماما خوبیه پس بی شک از جانب خداست...تمام خلقت آیات الله هستند..لذا من وقتی چنین چیزهایی رو می بینم دقیقا یقین پیدا می کنم منظور الله از مبارزه طلبی عجز منکر است و تحریک عاشق ...من و چندیدن نفر از دوستانم در یک محله این سوال رو با هم مطرح کردیم....لذا ما یقین پیدا کردیم که سه کتاب جدید الله اصلا آسمانی نیست بلکه ترکیب خدا و خلق است ترکیب خالق و مخلوق(کل خلایق) است...من که کتاب رو خوندم قسم می خورم بی شک این کتاب نوعی کاملا جدید از عجایب هدایت الله است که کاملا عشق دو طرفه است و خلایق مقربان خواستند و اومده لذا اصلا کتاب جدیدی نیست دین جدیدی نیست پیامبر جدیدی نیست همش عشق بازی خلایقه و چون از طرفی در قرآن داریم که مقربان عده قلیلی کمی از زمان ما آخرالزمان هستند پس بی شک این کتاب با چنین الهامات غلیظی که ادعا کرده بسیار نزدیک وحی است و هیچ فرقی با وحی نداره برای پرورش مقرب است....لذا خواهشمندیم اگر شما شک دارید به چنین کتابی که ادعا شده از خلایق و خالقه پس خواهشمندم چیزی رو که تا حالا کارشناسان این سایت ازش فرار کردند و تفره رفتند رو برای ما ثابت کنند ما که یقین داریم منظور تحدی فقط مبارزه طلبی نیست اگه شما یقین دارید هست پس برای ما ثابت کنید بی صبرانه منتظریم در این مکان زیبا که جای بحث و گفتگوی دینی است جواب بگیریم با تشکر ویزه اگه میشه اگه نظر تمام کارشناسان این سایت اینه که نه منظور همون عجز انسان است و نا توانی اوست از آوردن یک سوره پس از شما خواهشمندیدم تمام کارشناسان با هم جمع شوند و پاسخ این سوال را بدهند و اگر مدعی هستید این کتاب باطل است برای ما ثابت کنید خدا گفته غیر من جمع شید نمی تونید یک سوره مانند قرآن بیاورید..در صورتی که این کتاب گفته جنبه دیگر موضوع تحدی عشق طلبی است برای عاشقان «بسم الله الرحمن الرحیم
    انا أعطیناک الکوثر(1)
    فصل لربک وانحر(2)
    ان شانئک هو الابتر(3)
    معنی از شیخ حسین انصاریان:
    «بی تردید ما به تو خیر فراوان عطا کردیم(1)
    پس برای پروردگارت نماز بخوان و شتر قربانی کن(2)
    یقینا" دشمن تو خود بدون نسل و تبار است(3)» بنام الله. سخت معذب ن(1)وقتی تاریک شود آفتاب(2) وقتی بی نور شود مهتاب(2)وقتی می بارد شهاب(3) وقتی درهم می روند اعصاب(5)وقتی جمع اند خلایق عجم و اعراب(6) وقتی نمایان گردد پشت نقاب(7)واضح چون قاب(8)زلال چون آب(9) همه چیز از روی آداب(10) دل ها مضطرب و بی تاب(11)عده ای پیر عده ای خوش سیما تر از هر شباب(12)وای بر آن کافران خراب(13)وقتی بر آنان نزدیک می شود عذاب(14) آویزانند از طناب(15)درون چشم چپ وصل قلاب(16)امر شود بر حرارت بر آنان بتاب(17)جسم ضعیف آنان را چه تاب؟(18)بسوی تیغ های داغ پرتاب(19)امر شود بر خازنان بساب(20)ماموران الله اند و عذابند و نصاب(21)در عین داغی خونی جهنده اند در سرداب(22)همان مسخره کنندگان به القاب(23)از هر راه حرامی عزم بر اکتساب(24)بدون ترس و اضطراب(25)مریض در التهاب(26)نرسیدند در خود به انقلاب(27)غرق می شوند در منجلاب(28)مرده اند در مرداب(29)بد مکانی است این گنداب(30) سرگردانند در گرداب(31)معبودم الله...با این همه نافرمانی نمی ترسند از این عقاب(32)زمانی که می درند برای الله چون عقاب(33)شعله می کشند در مواد مذاب(34)وهم برانگیز و پر شتاب(35)می درند از هر پهلو وهر جناب(36) آنان که بدور از گناهند در ثواب(37)زمانی که مخلوط می شود آن تراب(38)با بوی عطر آگین گلاب(39)مهیاست بر آنان از هر نوع گوشت و کباب(40) هر نوشیدنی بی درد شراب(41)برابرند تمام اقوام و احزاب(42)دل رباب جذب می کند حوران جذاب(43)نعمتی غیر قابل باور از خدای وهاب(44) توبه کنید بر این خدای تواب(45)چه وقت بیدار می شوید از خواب(46)بر مالک جزا چه دارید جواب(47)جهمنی سوزان دارای هفت باب(48)وارد می شوند بی رنگ و رو از هر باب(49)جزا آنان جز اعمال آنان است اسباب؟(50)بهشت ناب خوشاب طبعی چون عناب از هر نعمتی سیراب این است عمل به کتاب(51)دنیاست چون سراب آنان که آمدند سوی الله از باب...جاویدند در عشق این ارباب(52) یا این سوره بنام الله دلیل منکران ن(1)آیا در عظمت الله تفکر نمی کنید که چگونه در اثر نافرمانی بر دل بنده خود مهر می نهد و بر چشمانش پرده می زند طوری که با این همه معجزات بی نهایت کاری می کند که بنده از ته قلب بگوید خدایی وجود ندارد(2)شبهه ای در قلب او ایجاد می کند که بی دلیل و از ته قلب منکر خالق خود می شود(3)آیا در دیدن تفکر نمیکنید آیا در تفکر کردن تعقل نمی کنید همان قدر که با معجزات شما را جذب می کند(4) همان قدر با شبهات نافرمانان و کافران را گمراه و منکر می کند(5)الله انقدر حیرت آور و بزرگ است و غیر او انقدر بی معنی و پوچ است که هر آنچه می بینم منکر معجزه و ارتباط با خدا می شوم. ابلهان می گویند(6) مگر بعد از قرآن گفته نشد کتابی نخواهد آمد؟(7)و پیغمبری نخواهد بود(8)پس چرا این سه کتاب آمد؟(9) بگو پیغمبر که ندارد شما را بر نفس خود برسالت می رساند و باز هم بگو این کتاب واحد یک آیه ی قرآن است که فقط باز شده و آیا در قرآن نگفتیم که الله برای بندگان خود آیات قرآن را باز می کند؟(10)باز می گویند چرا حقیقت با تخیل مخلوط شده؟ زیرا اکثریت الله را تخیلی می پندارند و الله این چنین عظیم کتابی آورد که هم خودش را نشان می دهد هم شما را تخیل می کند(11) خود را از هر حیرتی بالاتر نشان داد طوری که در ذهن شما توهم می شود(12) سایر کتب آسمانی را تصدیق می کند(13)الله را فقط می یابد و بشدت تمجید می کند(14) هر قلبی را نسبت به عشق و نفرتش بی منت تحریک می کند(15) احکام خیر و شر را تجویز می کند(16) عدم را هر دم تمدید می کند(17)بر هر ترسویی در قلب خود جاودانگی را تضمین می کند(18)اوج عشق را بی منت به هر کس و ناکسی تقدیم می کند وعده بهشت و جهنم می دهد اوج بهشت دنیوی را در عشق این کتاب تحویل می دهد و عاشق را بشدت تشویق می کند(19)از آنجا که بر انس بسیار مهربان است نفرت را فقط بر کافران نافرمان کثیف تزریق می کند و در شبهه و شک و عذاب های دنیوی بدکاران را از جایی که فهم نکنند تنبیه می کند(20)علوم بسیاری را می گستراند در مغز هر مخلوقی حیرت الله را تثبیت می کند و بشدت احساس را تکثیر می کند(21) نیستی خلایق را بوضوح نشان می دهد و عدم را تکبیر می کند(22)بجبر مومنین را تجلیل می کند(23)زیر و روی هر چیزی را به بیرون می کشد و با بررسی کامل عوالم را تحلیل می کند(24)در وجود بی وجود ناله نفرین و نفرت(اینها اسم خاص اند) وجود خدا را به تصویر می کشد(25)هر آنچه در آسمان ها و زمین است را بجبر و الزام وارد اسلام و در سجده الله مشغول به تسبیح می کند(26)اگر می توانید نامی بیاورید که کوچکترین ارزش مقایسه با نام کوچک الله یعنی ال آه را داشته باشد اگر می توانید در اوج بجبر آه نکشید تمام عوالم را بدست و پای فرد با خدا و زکی قرار می دهد و حیرت آهش را تشدید می کند(27)هرکجا بصلاح بندگان مخلص باشد تشخیص می دهد(28)آیات را بر آنان باز می کند و آنان را غرق در رحمت بی کران عشق الله می کند و جمع شرارت های نجس و گمراهی را در دلش تفریق می کند(29)خودبینی را نابود می کند من همه چیز برای من فقط من مهم این است من نیستم نفست را در برابر الله تحقیر می کند(30)ای عدم ای نفس واحد پوچ که تمام خلایق و عوالم ریز و درشت اجزای بدن تو است ارواحت را تفکیک می کند(31)ای آنکه نمی دانید بدانید لج بازان را دچار تزویر می کند(32)به طور بسیار آشکار آب دو دریای تلخ شور و شیرین زلال را به هر دو گروه از خلایق نشان می دهد و هدف را تشریح می کند(33)از شدت حیرت و عظمت اگر بر دریا نازل شود دریا را تقطیر می کند(34) حیاط نفست را تجدید می کند(35)از شدت مهربانی نفرت را تحریم می کند(36)عشق را تصویب می کند(37)در عین اراده ی کافران بی اراده و بجبر آنان را بر اسلام تسلیم می کند(38)اعمالت را تنظیم می کند(39)بی گناه را با کلی دلیل به حق دچار تقصیر می کند(40) گناه کار را به میمون تشبیه می کند(41) که مدام از شیطان تقلید می کند(42) چیزی را که نمی توان شناخت را وارد قلبت می کند عشق را با خون تبلیغ می کند(43)خون را در شاه رگ جاری می کند به سرعت نور آب را تسنیم می کند(44)پوچی را تقویم می کند(45)پیامبر عوالم محمد(ص) را تکریم می کند(46) ابلیس را در اضطراب و تشویش می کند(47)فقط یک آیه ی قرآن با عظمت را تفسیر می کند(48)عشق ورزیدن به الله را برتر از هر شهوت و تفریح می کند(49)بی وجود را در وجود خود تشکیل می دهد خود الله را به هر چیزی ترجیح می دهد(50)یاد او را هر آن در رگ های مغز تزریق می کند(51)در تفریق بی ایمان را در تردید می کند(52)قلوب را در آرامشی مطلق تسکین می دهد(53)هر چه در دلت پنهان است را تحلیل می کند(54)تجلیل می کند(55)قلب الله را به بی لیاقت هم تقدیم می کند(56)همه چیز خود را به او تحویل می دهد(57)برای نشان دادن قدرت الله و حاکمیت او با کلی دلیل محکم حق را به باطل و باطل را به حق تبدیل می کند(58)خود را بجبر از ازل تا ابد بر قلب همگان تحمیل می کند(59)تلمیح می کند(60)تاویل می دهد(61)برای توبه مجازات را تاخیر می دهد(62)هر خوبی و خیری را ده برابر بدی تاثیر می دهد(63)وجود شما را از وجود خود تایید می کند(64)تحقیر می کند. لجن زار را در گنداب برای نا اهل لوازم تحریر می کند(65)عوالم را بدون بعد در بینهایت بعد ترسیم می کند(66)تا کسی که نیست عوالم را تهدید کند که شما را به عدم مطلق تبعید می کند(67)هر آنکس که تکذیب می کند(68)و هر آنکس که نفس را تهذیب می کند(69)عدم مطلق را با عدم در قالب وجود خود به عنوان هستی روی نیست تطبیق می کند(70)تلفیق می کند(71)هر چه را ساخته تخریب می کند(72)فرج امام زمان مهدی(عج) را تعجیل می دهد(73)نر را ماده و ماده را به نر تغییر می دهد(74)خیر را به شر و شر را به خیر تفضیل می دهد(75)اگر بخواهد عاقل را نادانی و جهل و جاهل را تبصیر می دهد(76)کافر را به جهنم و آتش و مومن را به سمت محمد(ص) و آلش تبشیر می دهد(77)باران را در جلا از آسمان به زمین و در خفا از رمین به آسمان تبخیر می کند(78)حساب رسی را تسریع می دهد(79)به قضا و قدر تقدیر میدهد(80)مزده مسعود می دهد(81)بر نافرمان حکم مسدود می دهد(82)تا وارد بهشت نشوند چون در حق مشکوک می زنند(83)به مومن علم واضح و معلوم می دهد(84)کافر را غرق جهل عقل معلول می دهد(85)هر نفسی خواه نا خواه کافر و مومن طبق معمول می نالند(86)از همه چیز محروم می بالند؟(87)هر بی وجودی را با طمع طعم مرگ می چشاند و مرحوم می کند(88)هر کس را به هر کاری بخواهد مجبور می کند(89)مایع را در جامد جامد را در مایع محلول می کند(90)هر که را بخواهد مغلوب هر کسی را بخواهد منصور می کند(91)هر عملی را بخواهد مرسوم می کند(92)مار را سمی می کند بخواهد با عسل مسموم می کند(93)هر سالمی را مصدوم می کند(94)هر که را برای کاری مسئول و براهی مشمول می کند(95)آهن را نخ نخ را مفتول می کند(96)قاتل را در مقتول می کند(97)کافر را مشکور می کند فاحش را مذکور می کند(98)بی آبرو را محجوب می کند با آه ملعون می کند نکیر و منکر را برای قبور مامور و معذور می کند(99)دعا را مقبول می کند فاعل را مفعول می کند مجروح می کند بوی تلخ را مطبوع می کند(100) هر حکمی را بخواهد مقطوع می کند(101) هر نوشته ای را که بخواهد آیه ای از قرآن مکتوب می کند(102) هر که را بخواهد در قلب منفور می کند(103)هر چه را بخواهد به هر جایی مضمون می کند(104)هر عادلی را مامون می کند(105)هر عابدی را مغرور می کند(106) هر کس را به بی خودی خود مجذوب می کند و در دل مردم محبوب می کند(107)هر کس را بخواهد کثیف یا معصوم می کند مغلوب می کند در حصار عشق محصور می کند(108)برکت قرآن را ملموس می کند(109)وجود اعلی را محسوس می کند(110)مخدوم می کند(111)مطلوب می شود آیات بی نگارش مسطور می شوند خوردن مدفوع(را بخواهد)معقول می کند ضمه مفتوح می شود(112)کثیر معدود می شود خود خواه عابد بر معبود می شود فتحه مرفوع می شود چشم ها میخ کوب می شوند عقل ها را مجنون می کند(113)حم را هم می کرد ظلم نمی کند ظالم را مظلوم می کند می خواهد شهوت را نپرستید هر کاری می کند از روی حکمت و اوج عشق بدون نفرت می کند خوب بنگر نفست چه چیز را منکره وقتی که در برابر آیات و سآیات الله بی اراده و با اراده تعظیم می کند(114) در ضمن این کتاب گفته اکثر کسانی که با این کتاب بی دلیل و از روی جهل و تعصب با این کتاب مخالفت می کنند مسلمانان هستند....بی شک معجزه بودن کتاب فریاد می زند. ابا تشکر..لااله الا الله
    ویرایش توسط nothing : ۱۳۹۲/۰۹/۲۲ در ساعت ۱۲:۰۳

صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 2

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود