صفحه 1 از 18 12311 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: شبهه در موردجمله ای ازابن عربی:اگر مسیحیان میگفتند " المسیح هو الله" کافر نمیشدند

  1. #1

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    650
    حضور
    12 روز 21 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    2
    گالری
    12
    صلوات
    1149

    شبهه در موردجمله ای ازابن عربی:اگر مسیحیان میگفتند " المسیح هو الله" کافر نمیشدند




    سلام. در این سایت مطالبی علیه ابن عربی دیده ام، که قدری با بیمهری پاسخ داده شده اند. ولی موضوع بحث من، ارتباطی به آن مطالب ضد محی الدین ندارد. برخی جملات ابن عربی هستند که از سوی مسیحیان، در جهت تأیید تثلیث مسیحی، تفسیر می شوند و من می خواهم آنها را به صورت مورد به مورد بیان کنم. اجازه می خواهم که اولین مورد را بعد از تأیید و ایجاد تاپیک مطرح کنم.

    لطفاً کارشناس محترمی که معرفی می فرمایید، آشنا به مباحث فلسفی باشد. با تشکر.

  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    4,062
    حضور
    21 روز 10 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11165



    با نام الله




    شبهه در موردجمله ای ازابن عربی:اگر مسیحیان میگفتند " المسیح هو الله" کافر نمیشدند







    کارشناس بحث: سمیع

    ویرایش توسط حکمت : ۱۳۹۲/۰۹/۱۸ در ساعت ۱۰:۲۲


    دلی که نشد خانه یاس نرگس

    خراب است و و یران صفایی ندارد








  5. صلوات ها 5


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    3,816
    حضور
    47 روز 14 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    16428



    نقل قول نوشته اصلی توسط مسلمان ایرانی نمایش پست ها
    سلام. در این سایت مطالبی علیه ابن عربی دیده ام، که قدری با بیمهری پاسخ داده شده اند. ولی موضوع بحث من، ارتباطی به آن مطالب ضد محی الدین ندارد. برخی جملات ابن عربی هستند که از سوی مسیحیان، در جهت تأیید تثلیث مسیحی، تفسیر می شوند و من می خواهم آنها را به صورت مورد به مورد بیان کنم. اجازه می خواهم که اولین مورد را بعد از تأیید و ایجاد تاپیک مطرح کنم.

    لطفاً کارشناس محترمی که معرفی می فرمایید، آشنا به مباحث فلسفی باشد. با تشکر.
    باسمه تعالی
    با سلام :
    بفرمایید مطالب خود را مطرح نمایید،در خدمتیم.



  7. صلوات ها 4


  8. #4

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    650
    حضور
    12 روز 21 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    2
    گالری
    12
    صلوات
    1149



    در تاویل ایه شریفه "لقد کفر الذین قالوا ان الله هو المسیح ابن المریم" ابن عربی کفر در این ایه را در دو مفهوم عقیده ی "کفر امیز" و مفهوم "ستر" به کار میبرد. بدین معنی که مسیحیان با اعتقاد خاص خود در مورد عیسی ع هویت الهی را مخفی کردند. به عبارت دیگر خدایی را که در صورت بشری مرده زنده میکرد مورد غفلت دادند. منشا عقیده ی کفر امیز انان این بود که انان هویت حق را که در تمام عالم از عوالم غیب و شهادت متجلی است در کلمه ی عیسویه محصور دانستند. لذا اگر به جای گفتن "ان الله هو المسیح ابن مریم" میگفتند " المسیح هو الله" کافر نمیشدند.(منبع: نامعلوم!)

    خب، راجع به نگرش مسیحیان آن روز عربستان(فرقه یعقوبیه) اسناد کافی نداریم، ولی کلیساهای بزرگ امروز مسیحیان، نمی گویند «خدا خودِ عیسی است» بلکه می گویند: «عیسی خودِ خداست» یعنی "المسیح هو الله". مناظرات روز اسلام و مسیحیت بر سر الوهیت مسیح نیز، دقیقاً با همین عنوان است: «هل المسيح هو الله؟»(برای بررسی همین عبارت را در اینترنت سرچ بفرمایید.)

    پس آیا باید براساس این فرمایش محی الدین عربی، بپذیریم که قرآن نه تنها نگرش امروزین مسیحیت را قبول دارد، بلکه حتی این حرف امروزین کفر نیست؟

    با تشکر

  9. صلوات ها 2


  10. #5

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    650
    حضور
    12 روز 21 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    2
    گالری
    12
    صلوات
    1149



    ابن عربی در بحث از رابطه ی اسم مستاثر الهی با نفس انسان کامل به بیان این مطلب میپردازد که انسان کامل غیب حق است و او از این غیب اگاهی ندارد. همانگونه که در مورد اسم مستاثر نیز اختصاص ان به غیب الهی مطرح شده است. "او استاثرت به فی علم غیبک" ابن عربی در همین زمینه به سخن عیسی در پیشگاه الهی اشاره میکند که در طی ان عیسی ع از علم خداوند به نفس او و جهل خود نسبت به نفس حق یاد کرده است "و اذ قال الله یا عیسی ابن مریم انت قلت للناس اتخذونی و امی الهین من دون الله قال سبحانک ما یکون لی ان اقول ما لیس لی بحق ان کنت قلته فقد علمته تعلم ما فی نفسی و لا اعلم ما فی نفسک انک انت علام الغیوب ما قلت لهم الا ما امرتنی به ان اعبدوا الله ربی و ربکم" مائده 116 و 117 . مراد از نفس در "لا اعلم ما فی نفسک" میتواند نفس خود عیسی ع باشد که به حق تعالی اضافه شده است. ابن عربی این تفسیر را با ثنای الهی و تبرئه عیسی ع از انچه به او نسبت داده شده سازگارتر میداند. گویی عیسی ع چنین عرضه داشته است که تو از انچه در نفس من است با خبری زیرا نفس من غیب تو است و من از غیب تو اگاه نیستم بلکه تو بهتر میدانی که در غیب خود چه میگذرد و تو واقفی بر اینکه در نفس خود چه تعبیه کرده ای. زیرا خلق و امر از ان توست. ابن عربی متذکر میشود که مطابق این ایه, عیسی اصل الوهیت را از خود نفی نکرده,بلکه تنها اعلان و تبلیغ الوهیت را از عهده ی خود خارج کرده. برای همین نمیگوید که (ما قلت انی اله, نگفتم که خدا هستم) بلکه در پاسخ گفته است "جز انچه مرا بدان فرمان دادی چیز دیگری به انان نگفتم" چنانچه شخصی بگوید که به او دستور داده نشده که چنین مطلبی را بگوید, بدین معنی که نباید هر انچه در مورد خود میداند بگوید. زیرا عیسی ع به حکم انکه انسان کامل است میدانست که مقام خلیفه اللهی حق اوست, و به همین سبب اسمای الهی (از جمله اسم جامع الله) به حکم خلافت متوجه او میشود (منبع :فتوحات مکیه صفحه 268 )



    خلاصه مطلب(مطالب شبهه ناک موجود در نقل فوق):

    1.وقتی خدا از عیسی پرسید که آیا تو به مردم گفتی تو و مادرت رو دو معبود، بگیرند، نفرمود من چنین نگفته ام، بلکه فرمود: جز آنچه تو امر کردی، نگفتم. پس حضرت عیسی نفرموده است که نگفتم مرا معبود بگیرید.

    2.طبق آخرین جمله نیز اسم جامع الله، به حکم خلافت، متوجه حضرت عیسی می شود.

  11. صلوات ها 2


  12. #6

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    حدیث ، تفقه در احادیث ، نشر آنها
    نوشته
    118
    حضور
    4 روز 10 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    144



    نظر ابن عربی لعنه الله در رابطه با شیعه :فرقه ناجیه

    ((ألفت الیهم أصلاً صحیحاً لا یشكون فیه ثمّ طرأت علیهم التلبیسات من عدم الفهم حتّی ضلّوا فینسب ذلك إلی الشیطان بحكم الأصل و لوعلموا إنّ الشیطان فی تلك المسائل تلمیذله یتعلم منه و اكثر ما ظهر ذلك فی الشیعة و لاسیما فی الإمامیة منهم فدخلت علیهم شیاطین الجنّ أوّلاً بحبّ أهل البیت و استفراغ الحّب فیهم و رأوا أن ذلك من أسنی القربات إلی الله و كذلك هو لو وقفوا و لا یزیدون علیه إلا أنّهم تعدوا من حبّ أهل البیت إلی طریقین منهم من تعدی إلی بغض الصاحبه و سبّهم حیث لم یقدموهم و تخیلو أن أهل البیت أولی بهذه المناصب الدنیویة فكان منهم قد عرف و استفاض و طائفه زادت إلی سب الصحابة القدح فی رسول الله صلی الله علیه و سلم و فی جبریل علیه السلام و فی الله جل جلاله حیث لم ینصوا علی رتبتهم و تقدیمهم فی الخلافة للناس حتی أنشد بعضهم ما كان من بعث الأمین أمینا و هذا كلّه واقع من أصل صحیح و هو حب اهل البیت انتج فی نظرهم فاسدا فضلوا و أضلوا))

    فتوحات مکیه1 /281و282 باب الخمس و الخمسرن فی المعرفة الخواطر الشیطانیه

  13. صلوات


  14. #7

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    حدیث ، تفقه در احادیث ، نشر آنها
    نوشته
    118
    حضور
    4 روز 10 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    144



    نظر ابن عربی لعنه الله در باره شیعه (2)

    ((بل قد یشاهد السالك المرتاض نفسه و عینه الثابتة فی مرآة المشاهده لصفاء عین المشاهده، كرؤیة بعض المرتاضین من العامة الرفضه بصورة الخنزیر بخیاله، و هذا لیس مشاهدة الرفضه كذا، بل لصفاء مرآة الرافضی رأی المرتاض نفسه التی هی علی صورة الخنزیر فیها فتوهم أنه رأی الرافضی، و ما رأی إلّا نفسه))

    18- تعلیقات علی شرح فصوص الحکم و مصباح الأنس ص221



  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    حدیث ، تفقه در احادیث ، نشر آنها
    نوشته
    118
    حضور
    4 روز 10 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    144



    ابن عربی ملعون لعنه الله حضرت ابراهیم علی نبینا و آله و علیه السلام را متوهم میداند :

    فصوص الحکم آورده است: « اعلم أیدنا الله و إِیاک أنّ إِبراهیم الخلیل علیه السلام قال لابنه: «إِنِّی أَرى‏ فی الْمَنامِ أَنِّی أَذْبَحُکَ»[۱] و المنام حضرة الخیال فلم یعبرها. و کان کبش ظهر فی صورة ابن إِبراهیم فی المنام فصدَّق إِبراهیم الرؤیا…..و هو لا یشعر»»

    محی الدین ابن عربی، چهره برجسته عرفان اسلامی ص۵۶۹ و۵۷۰

  17. #9

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۲
    علاقه
    حدیث ، تفقه در احادیث ، نشر آنها
    نوشته
    118
    حضور
    4 روز 10 ساعت 34 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    144



    اینهایی که عرض کردم نمونه های کوچکی از انحرافات عمیق و بزرگ این مرد پست فطرت است . در فصصوص الحکم فص حضرت نوح اگر بخوانید در می یابید چه توهین هایی که به امیرالمومنین روحی فداه نکرده است . از همچین مردی این عقیده بعید نیست .

  18. صلوات


  19. #10

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۸۸
    نوشته
    650
    حضور
    12 روز 21 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    2
    گالری
    12
    صلوات
    1149



    همانطور که در پست اوّل گفتیم، این موضوع برای بحث در مورد برخی جملات عرفانی ابن عربی است که مورد سوء استفاده مسیحیان قرار گرفته است. لطفاً پستهای انحرافی ارسال نفرمایید.

    در آدرس زیر می توانید به بیان این مباحث بپردازید:

    http://www.askdin.com/thread27815.html

  20. صلوات


صفحه 1 از 18 12311 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود