صفحه 1 از 3 123 آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: حفاظت از قرآن یا حفاظت از وحی ؟

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    علاقه
    لا ادری
    نوشته
    659
    حضور
    17 روز 6 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1143

    اشاره حفاظت از قرآن یا حفاظت از وحی ؟




    سلام علیکم


    آیا در آیات 6 الی 9 سوره حجر ، حفاظت از وحی تا رسیدن به قلب پیامبر مراد نیست ؟


    ( فقط لطفا متن های تفسیر نمونه و المیزان رو اینجا کپی نکنید ، آیات رو از اول آیه 6 تا آخر آیه 9 بررسی کنید )

    با تشکر


  2. صلوات


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,515
    حضور
    174 روز 17 ساعت 2 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58295



    با نام و یاد دوست




    حفاظت از قرآن یا حفاظت از وحی ؟







    کارشناس بحث: استاد یاسین


  5. #3

    عضویت
    جنسیت مهر ۱۳۸۸
    نوشته
    1,066
    حضور
    36 روز 9 ساعت 22 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3947



    بسم الله الرحمن الرحیم

    با سلام و احترام



    «وَ قَالُواْ يَأَيهَُّا الَّذِى نُزِّلَ عَلَيْهِ الذِّكْرُ إِنَّكَ لَمَجْنُونٌ لَّوْ مَا تَأْتِينَا بِالْمَلَئكَةِ إِن كُنتَ مِنَ الصَّادِقِينَ مَا نُنزَِّلُ الْمَلَئكَةَ إِلَّا بِالحَْقّ‏ِ وَ مَا كاَنُواْ إِذًا مُّنظَرِينَ إِنَّا نحَْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنَّا لَهُ لحََافِظُونَ»[1]

    ( و گفتند: «اى كسى كه «ذكر» [قرآن‏] بر او نازل شده، مسلماً تو ديوانه‏ اى! (6) اگر راست مى‏گويى، چرا فرشتگان را نزد ما نمى‏ آورى؟!» (7) (امّا اينها بايد بدانند) ما فرشتگان را، جز بحق، نازل نمى‏كنيم، و هر گاه نازل شوند، ديگر به اينها مهلت داده نمى‏شود (و در صورت انكار، به عذاب الهى نابود مى‏گردند)! (8)ما قرآن را نازل كرديم و ما بطور قطع نگهدار آنيم! (9)).



    آنچه به سوال مطرح شده مربوط می شود بیشتر در آیه 9 باید بررسی شود. خداوند می فرماید: ما قرآن را نازل کردم و ما قطعا آن را حفظ می کنیم. این حفظ در کدام مرحله مد نظر است؟! آیا هنگامی که وحی از جانب خداوند به جبرئیل علیه السلام نازل می شود و یا در مسیر نزول از آسمان به سمت زمین می آید خداوند آن را از دستبرد شیاطین محفوظ می دارد؟! یا این حفظ مربوط به بعد از نزول و دریافت و ابلاغ وحی می شود؟ یا هنگامی که قرآن توسط پیامبر(ص) قرائت شد و در دسترس مردم قرار گرفت؟


    در مورد احتمال دستبرد و تحریف قرآن توسط شیطان، قرآن مجید در همین سوره می فرماید« ما در آسمان برجهايى قرار داديم و آن را براى بينندگان آراستيم. (16)و آن را از هر شيطان رانده شده‏اى حفظ كرديم (17)مگر آن كس كه استراق سمع كند (و دزدانه گوش فرا دهد) كه «شهاب مبين» او را تعقيب مى‏كند (و مى‏راند) (18)»[2]


    در میان مفسران نظرات مختلفی در مورد منظور از حفظ قرآن وجود دارد؛

    1- بعضى گفته ‏اند در برابر تحريف و تغيير و زياده و نقصان است.

    2- بعضى ديگر گفته‏ اند در برابر فنا و نابودى تا آخر جهان.

    3- بعضى ديگر گفته‏ اند در برابر منطقهاى گمراه كننده ضد قرآنى.



    ولى اين تفاسير نه تنها با هم تضادى ندارند بلكه در مفهوم عام" إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ" داخلند چرا اين محافظت و پاسدارى را كه به صورت مطلق و به اصطلاح با حذف متعلق آمده است در يك بعد خاص محصور و محدودش كنيم.



    حق اين است كه، خداوند طبق ظاهر آيه فوق وعده داده كه آن را از هر نظر حفظ و پاسدارى كند: محافظت از هر گونه تحريف و محافظت از فنا و نابودى و محافظت از سفسطه‏هاى دشمنان وسوسه ‏گر.[3]



    بنابراین آنچه مسلم است این محافظت مربوط به زمان بعد از نزول قرآن می باشد.







    [1] - سوره حجر،آیه6-9.


    [2] - سوره حجرآیه16-18.


    [3] - تفسير نمونه، ج‏11، ص17-18.



    حفاظت از قرآن یا حفاظت از وحی ؟
    امام جواد(علیه السلام):خصلتهايى كه مؤمن‏ به آن نيازمند مى ‏باشد سه‏ چيز است: 1- توفيق از جانب خداى عزّ و جل 2- خود واعظ خويش بودن 3- پذيرفتن نصيحت‏.(تحف العقول / ترجمه حسن زاده‏،ص: 827)


  6. صلوات ها 5


  7. #4

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۹۲
    نوشته
    2,557
    حضور
    38 روز 4 ساعت 47 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    4367



    نقل قول نوشته اصلی توسط عبدالرسول نمایش پست ها
    آیا در آیات 6 الی 9 سوره حجر ، حفاظت از وحی تا رسیدن به قلب پیامبر مراد نیست ؟


    ( فقط لطفا متن های تفسیر نمونه و المیزان رو اینجا کپی نکنید ، آیات رو از اول آیه 6 تا آخر آیه 9 بررسی کنید )
    سلام
    آیا ت مذکور علاوه طرح مساله محافظت از وحی قرآنی در بردارند این اصل است که تنزل مجردات در این عالم به تناسب صورت میگیرد
    بطوری که نزول بر پیامبر اعظم ص که جانش الهی و پاک است مستلزم وحی قرانی و نزول بر کفار و مشرکین مستلزم هلاک و نابودی است
    پس تفاوت در نازل شونده نیست بلکه تفاوت در شخصی است که تنزل در او صورت میگیرد و این تفاوت مستلزم تفات اثر نزول است
    یا علیم
    این قرن ، قرن اسلام است
    امام خامنه ای



  8. صلوات ها 3


  9. #5

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    گفتگوی دینی
    نوشته
    1,736
    حضور
    33 روز 11 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    119
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3287



    با سلام.
    دو دلیل وجوددارد که محافظت از ذکر نمی تواند مرادش همین قرآن کنونی در دست ما باشد.
    1. در آین نزلنا به شکل گذشته آمده است. لذا آیات بعدی را شامل نمی شود. ولی اگر مراد را اصل وحی تا رسیدن به قلب پیامبر بدانیم مشکلی نیست.
    2. در زمان نزول این آیه قرآن به این شکل که وجود دارد نبود. لذا اگر در جایی از ذکر یا قرآن یا .... استفاده شده منظور همان وحی الهی است. نه قرآن در دست ما که میان دو جلد است با این ترتیب و ... .
    چیزی که مسلم است این است که خداوند موظف است ( البته ما کی باشیم که برای خدا تعیین و تکلیف کنیم ) وحی را تا رسیدن به قلب پیامبر و جاری شدن آن بر زبان وی حفاظت کند و مانع رسیدن الهامات شیطانی به پیامبر شود. پرا که بشر را از رسیدن به آن درجات حفاظت راه نیست. ولی بعد از آن قرآن جاری شده بر زبان پیامبر به دست کاتبان و تابعان و صحابه و در کل به دست اختیار انسان افتاد تا بشر امتحان و آزمایش شود.
    و من الله توفیق

    سعدی : چو رسی به کوه سینا "ارنی" مگو و بگذر
    که نیرزد این تمنا به جواب "لن ترانی"

    حافظ : چو رسی به طور سینا "ارنی" بگو و بگذر
    تو جواب دوست بشنو نه جواب "لن ترانی"

    مولانا : "ارنی" کسی بگوید که تو را ندیده باشد
    تو که با منی همیشه چه "تری" چه "لن ترانی"

  10. صلوات ها 2


  11. #6

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    علاقه
    خدا و همسرم و پدر و مادرم
    نوشته
    1,594
    حضور
    6 روز 8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    28
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8697



    بسم الله الرحمن الرحیم.
    سلام.
    نقل قول نوشته اصلی توسط شریعت عقلانی نمایش پست ها
    1. در آین نزلنا به شکل گذشته آمده است. لذا آیات بعدی را شامل نمی شود. ولی اگر مراد را اصل وحی تا رسیدن به قلب پیامبر بدانیم مشکلی نیست.
    لطفاً دقت کنید:
    إِنّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنّا لَهُ لَحافِظُونَ (015 | حجر - 9)ما قرآن را نازل كرديم; و ما بطور قطع آن را حفظ مى كنيم.

    اگر میگفت ما قران را نازل میکنیم معنی نمیداد چون قران نازل شده است.اما قران به صورت آیه به آیه نازل میشود.در نتیجه پس قران در حال نزول است و این فعل استمرار دارد یعنی از اولی که ما قران را نازل کردیم از ان محافظت می کنیم..
    و نکته دوم اینکه خود پیامبر مامور بودند که کاتبان قران را بنویسند و ایشان شخصاً این امر را انجام میداد و دستور میداد که بنویسند.

    نقل قول نوشته اصلی توسط شریعت عقلانی نمایش پست ها
    2. در زمان نزول این آیه قرآن به این شکل که وجود دارد نبود. لذا اگر در جایی از ذکر یا قرآن یا .... استفاده شده منظور همان وحی الهی است. نه قرآن در دست ما که میان دو جلد است با این ترتیب و ... .
    اگر از ابتدا تا یه 10 سوره حجر بخوانید همه چیز روشن و واضح است:

    الر تِلْكَ آياتُ الْكِتابِ وَ قُرْآنٍ مُبِينٍ (015 | حجر - 1)الر، اين آيات كتاب الهى، و قرآن مبين است.
    رُبَما يَوَدُّ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوْ كانُوا مُسْلِمِينَ (015 | حجر - 2)كافران (هنگامى كه آثار شوم اعمال خود را ببينند،) چه بسا آرزو مى كنند كهاى كاش مسلمان بودند!
    ذَرْهُمْ يَأْكُلُوا وَ يَتَمَتَّعُوا وَ يُلْهِهِمُ الْأَمَلُ فَسَوْفَ يَعْلَمُونَ (015 | حجر - 3)آنها را به حال خود واگذار تا بخورند، و (از دنيا) بهره گيرند، و آرزوها آنان را غافل سازد; ولى بزودى خواهند فهميد!
    وَ ما أَهْلَكْنا مِنْ قَرْيَةٍ إِلّا وَ لَها كِتابٌ مَعْلُومٌ (015 | حجر - 4)ما اهل هيچ شهرو ديارى را هلاك نكرديم جز اين كه اجل معيّن (و زمان تغييرناپذيرى) داشتند.
    ما تَسْبِقُ مِنْ أُمَّةٍ أَجَلَها وَ ما يَسْتَأْخِرُونَ (015 | حجر - 5)هيچ گروهى از اجل خود پيشى نمى گيرد; و از آن عقب نخواهد افتاد.
    وَ قالُوا يا أَيُّهَا الَّذِي نُزِّلَ عَلَيْهِ الذِّكْرُ إِنَّكَ لَمَجْنُونٌ (015 | حجر - 6)و (كافران) گفتند: «اى كسى كه «ذكر» [= قرآن ]بر تو نازل شده، تو به يقين ديوانه اى!
    لَوْ ما تَأْتِينا بِالْمَلائِكَةِ إِنْ كُنْتَ مِنَ الصّادِقِينَ (015 | حجر - 7)اگر راست مى گويى،چرا فرشتگان را نزد ما نمى آورى؟!»
    ما نُنَزِّلُ الْمَلائِكَةَ إِلّا بِالْحَقِّ وَ ما كانُوا إِذاً مُنْظَرِينَ (015 | حجر - 8)(آنان بدانند) ما فرشتگان را، جز بحق، نازل نمى كنيم; و آنگاه كه نازل شوند، ديگر به آنان مهلت داده نمى شود (; و در صورت انكار، به عذاب الهى نابود مى گردند)!
    إِنّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنّا لَهُ لَحافِظُونَ (015 | حجر - 9)ما قرآن را نازل كرديم; و ما بطور قطع آن را حفظ مى كنيم.
    وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ فِي شِيَعِ الْأَوَّلِينَ (015 | حجر - 10)ما پيش از تو (نيز) پيامبرانى در ميان امّتهاى نخستين فرستاديم.
    وَ ما يَأْتِيهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلّا كانُوا بِهِ يَسْتَهْزِؤُنَ (015 | حجر - 11)هيچ پيامبرى به سراغ آنها نمى آمد مگر اين كه او را مسخره مى كردند.
    كَذالِكَ نَسْلُكُهُ فِي قُلُوبِ الْمُجْرِمِينَ (015 | حجر - 12)ما اينچنين (و از هر طريق ممكن) قرآن را به درون دلهاى مجرمان راه مى دهيم.



    نقل قول نوشته اصلی توسط عبدالرسول نمایش پست ها
    آیا در آیات 6 الی 9 سوره حجر ، حفاظت از وحی تا رسیدن به قلب پیامبر مراد نیست ؟
    به نظر شما چه فایده ای داره که قرآن تا اونجا (قلب پیامبر) محافظت بشه و بعدش محافظت نشه؟اگر تا اونجا هم قرآن نتونه محافظت بشه که اصلاً کلام وحی محسوب نمیشه!!!!
    و اینکه اگر تا قلب پیامبر محافظت میشه برای آرامش قلب پیامبر هست.ولی تبدیل به یک آیه قران شده یعنی برای آرامش خاطر و قلب ما هم هست.در نتیجه قرآن در تمام حالات و زمان ها محافظت میشه.کلام وحی که نویز نیست بشه روش پارازیت انداخت به وسیله فرشته وحی نازل میشده بر پیامبر.

    موفق باشید.

  12. صلوات ها 3


  13. #7

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    گفتگوی دینی
    نوشته
    1,736
    حضور
    33 روز 11 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    119
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3287



    نقل قول نوشته اصلی توسط عــــلی نمایش پست ها
    اگر میگفت ما قران را نازل میکنیم معنی نمیداد چون قران نازل شده است.
    با سلام.
    اگر منظورتان همین قران در دست ماست خیر نازل نشده بود. ولی اگر منظورتان از قرآن وحی الهی است. بله نازل شده بود. وحی نازل شده بود.
    در ضمن می توانست خبر از آینده بدهد. یعنی بگوید ما قرآن را نازل کرده و خواهیم کرد و از آن محافظت می کنیم. ولی وقتی می گوید ما از چیزی که نازل شده محافظت می کنیم یعنی همان اصل وحی است نه قرآن کنونی در دست ما که قرار است در آینده نازل گردد.
    در ضمن همین کلام شما یعنی اینکه وعده وحافظت از قرآنی که هنوز نازل نشده و کامل نشده است بی معنی است. در نتیجه خداوند در این آیه وعده ای به محافظت از قرآن نداده است.

    نقل قول نوشته اصلی توسط عــــلی نمایش پست ها
    این فعل استمرار دارد یعنی از اولی که ما قران را نازل کردیم از ان محافظت می کنیم..
    این برداشت شماست. ما که استمراری در فعل نمی بینیم. فعل گذشته است.
    نقل قول نوشته اصلی توسط عــــلی نمایش پست ها
    و نکته دوم اینکه خود پیامبر مامور بودند که کاتبان قران را بنویسند و ایشان شخصاً این امر را انجام میداد و دستور میداد که بنویسند.
    همیشه که کاتبان کنار یامبر نبودند. در ضمن همه کاتبان هم که مورد اعتماد کامل نبودند. مورد اعتماد هم باشند باز معصوم از خطا نبودند. پیامبر هم که سواد نداشت که کتابت های آنها را چک کند. این ها عوامل انسانی است که در بروز تحریف در قرآن تاثیر گذار می باشد.
    نکته دیگر اینکه وحی الهی تا آخرین روزهای عمر پیامبر بر وی نازل می شده. لذا پیامبر زمان کافی را برای گردآوری قرآن نداشته است و جمع آوری آیات و شکل گیری این قرآن کنونی حاصل تلاش های خلفای بعد از پیامبر است.


    سعدی : چو رسی به کوه سینا "ارنی" مگو و بگذر
    که نیرزد این تمنا به جواب "لن ترانی"

    حافظ : چو رسی به طور سینا "ارنی" بگو و بگذر
    تو جواب دوست بشنو نه جواب "لن ترانی"

    مولانا : "ارنی" کسی بگوید که تو را ندیده باشد
    تو که با منی همیشه چه "تری" چه "لن ترانی"

  14. صلوات


  15. #8

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    علاقه
    گفتگوی دینی
    نوشته
    1,736
    حضور
    33 روز 11 ساعت 51 دقیقه
    دریافت
    119
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3287



    نقل قول نوشته اصلی توسط عــــلی نمایش پست ها
    اگر از ابتدا تا یه 10 سوره حجر بخوانید همه چیز روشن و واضح است:

    الر تِلْكَ آياتُ الْكِتابِ وَ قُرْآنٍ مُبِينٍ (015 | حجر - 1)الر، اين آيات كتاب الهى، و قرآن مبين است.
    رُبَما يَوَدُّ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوْ كانُوا مُسْلِمِينَ (015 | حجر - 2)كافران (هنگامى كه آثار شوم اعمال خود را ببينند،) چه بسا آرزو مى كنند كهاى كاش مسلمان بودند!
    ذَرْهُمْ يَأْكُلُوا وَ يَتَمَتَّعُوا وَ يُلْهِهِمُ الْأَمَلُ فَسَوْفَ يَعْلَمُونَ (015 | حجر - 3)آنها را به حال خود واگذار تا بخورند، و (از دنيا) بهره گيرند، و آرزوها آنان را غافل سازد; ولى بزودى خواهند فهميد!
    وَ ما أَهْلَكْنا مِنْ قَرْيَةٍ إِلّا وَ لَها كِتابٌ مَعْلُومٌ (015 | حجر - 4)ما اهل هيچ شهرو ديارى را هلاك نكرديم جز اين كه اجل معيّن (و زمان تغييرناپذيرى) داشتند.
    ما تَسْبِقُ مِنْ أُمَّةٍ أَجَلَها وَ ما يَسْتَأْخِرُونَ (015 | حجر - 5)هيچ گروهى از اجل خود پيشى نمى گيرد; و از آن عقب نخواهد افتاد.
    وَ قالُوا يا أَيُّهَا الَّذِي نُزِّلَ عَلَيْهِ الذِّكْرُ إِنَّكَ لَمَجْنُونٌ (015 | حجر - 6)و (كافران) گفتند: «اى كسى كه «ذكر» [= قرآن ]بر تو نازل شده، تو به يقين ديوانه اى!
    لَوْ ما تَأْتِينا بِالْمَلائِكَةِ إِنْ كُنْتَ مِنَ الصّادِقِينَ (015 | حجر - 7)اگر راست مى گويى،چرا فرشتگان را نزد ما نمى آورى؟!»
    ما نُنَزِّلُ الْمَلائِكَةَ إِلّا بِالْحَقِّ وَ ما كانُوا إِذاً مُنْظَرِينَ (015 | حجر - 8)(آنان بدانند) ما فرشتگان را، جز بحق، نازل نمى كنيم; و آنگاه كه نازل شوند، ديگر به آنان مهلت داده نمى شود (; و در صورت انكار، به عذاب الهى نابود مى گردند)!
    إِنّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنّا لَهُ لَحافِظُونَ (015 | حجر - 9)ما قرآن را نازل كرديم; و ما بطور قطع آن را حفظ مى كنيم.
    وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ فِي شِيَعِ الْأَوَّلِينَ (015 | حجر - 10)ما پيش از تو (نيز) پيامبرانى در ميان امّتهاى نخستين فرستاديم.
    وَ ما يَأْتِيهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلّا كانُوا بِهِ يَسْتَهْزِؤُنَ (015 | حجر - 11)هيچ پيامبرى به سراغ آنها نمى آمد مگر اين كه او را مسخره مى كردند.
    كَذالِكَ نَسْلُكُهُ فِي قُلُوبِ الْمُجْرِمِينَ (015 | حجر - 12)ما اينچنين (و از هر طريق ممكن) قرآن را به درون دلهاى مجرمان راه مى دهيم.
    هیچ چیز روشن نشد!
    منظور از کتاب الهی و قرآن مبین همان لوح محفوظ نزد خداست. همان گنجینه علم الهی است که در حقیقت آیاتی هم که بر زبان پیامبر جاری می شود از همان گنجینه نشات می گیرد. برای همین هم مسلمانان نام این کتابی را که از آیات پراکنده وحی شده بر پیامبر جمع آوری کردند قرآن نهادند. این دلیل بر مطابقت کامل این آیات با گنجینه علم الهی ندارد. چه اینکه در همین قرآن هم تصریح شده که شما علم به همه چیز را نمی دانید و علم آنها نزد خداوند است. همین نشان می دهد منظور خدا از قرآن و کتاب الهی همان علم نامحدود اوست.

    نقل قول نوشته اصلی توسط عــــلی نمایش پست ها
    به نظر شما چه فایده ای داره که قرآن تا اونجا (قلب پیامبر) محافظت بشه و بعدش محافظت نشه؟اگر تا اونجا هم قرآن نتونه محافظت بشه که اصلاً کلام وحی محسوب نمیشه!!!!
    مگر کتاب های الهی گذشته کلام وحی نبودند. پس چرا نتوانستند محافظت شوند. دلیل واضح است. محافظت از کتاب های مقدس را خدا بر عهده خود مردم گذاشته است. مردم هم که معصوم نیستند و خطا می کنند.
    نقل قول نوشته اصلی توسط عــــلی نمایش پست ها
    و اینکه اگر تا قلب پیامبر محافظت میشه برای آرامش قلب پیامبر هست.ولی تبدیل به یک آیه قران شده یعنی برای آرامش خاطر و قلب ما هم هست.
    آرامش قلب پیامبر و مردم دست خداست. به هر وسیله ای می شود حاصل گردد. خدا که ناتوان نیست. از قرآن تحریف شده هم می تواند ارامش را به قلوب مردم عنایت فرماید.
    نقل قول نوشته اصلی توسط عــــلی نمایش پست ها
    کلام وحی که نویز نیست بشه روش پارازیت انداخت به وسیله فرشته وحی نازل میشده بر پیامبر.
    در برخی آیات خداوند به پیامبرش دستور می دهد که زبانت را برای تلاوت آیات ما با عجله تکان نده. این یعنی اینکه خود وحی هم تا قبل از جاری شده بر زبان پیامبر می توانست با خطا مواجه شود. واین دستور الهی به نبی خود یعنی محافظت از وحی تا زمان جاری شدن بر زبان پیامبر. در ضمن اگر محافظت الهی نبود شیطان هم می توانست کلماتی را بر زبان پیامبر جاری کند.
    و من الله توفیق

    سعدی : چو رسی به کوه سینا "ارنی" مگو و بگذر
    که نیرزد این تمنا به جواب "لن ترانی"

    حافظ : چو رسی به طور سینا "ارنی" بگو و بگذر
    تو جواب دوست بشنو نه جواب "لن ترانی"

    مولانا : "ارنی" کسی بگوید که تو را ندیده باشد
    تو که با منی همیشه چه "تری" چه "لن ترانی"

  16. صلوات ها 2


  17. #9

    عضویت
    جنسیت اسفند ۱۳۸۹
    علاقه
    خدا و همسرم و پدر و مادرم
    نوشته
    1,594
    حضور
    6 روز 8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    28
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    8697



    بسم الله الرحمن الرحیم.
    سلام.
    نقل قول نوشته اصلی توسط شریعت عقلانی نمایش پست ها
    اگر منظورتان همین قران در دست ماست خیر نازل نشده بود. ولی اگر منظورتان از قرآن وحی الهی است. بله نازل شده بود. وحی نازل شده بود.
    در ضمن می توانست خبر از آینده بدهد. یعنی بگوید ما قرآن را نازل کرده و خواهیم کرد و از آن محافظت می کنیم. ولی وقتی می گوید ما از چیزی که نازل شده محافظت می کنیم یعنی همان اصل وحی است نه قرآن کنونی در دست ما که قرار است در آینده نازل گردد.
    در ضمن همین کلام شما یعنی اینکه وعده وحافظت از قرآنی که هنوز نازل نشده و کامل نشده است بی معنی است. در نتیجه خداوند در این آیه وعده ای به محافظت از قرآن نداده است.
    بزرگوار کلام قران ظریف است.
    دقت بفرمایید لطفاً:

    قُلْ مَنْ كَانَ عَدُوًّا لِجِبْرِيلَ فَإِنَّهُ نَزَّلَهُ عَلَىٰ قَلْبِكَ بِإِذْنِ اللَّهِ مُصَدِّقًا لِمَا بَيْنَ يَدَيْهِ وَهُدًى وَبُشْرَىٰ لِلْمُؤْمِنِينَ (2 | البقرة - 97)
    (آنها می‌گویند: «چون فرشته‌ای که وحی را بر تو نازل می‌کند، جبرئیل است، و ما با جبرئیل دشمن هستیم، به تو ایمان نمی‌آوریم!») بگو: «کسی که دشمن جبرئیل باشد (در حقیقت دشمن خداست) چرا که او به فرمان خدا، قرآن را بر قلب تو نازل کرده است؛ در حالی که کتب آسمانی پیشین را تصدیق می‌کند؛ و هدایت و بشارت است برای مؤمنان.»

    اصلاً کسی نبوده که قبل از اینکه جبرئیل بخواد قران را به قلب پیامبر نازل کنه اونو تحریف کنه!!!!!

    وَقُرْآنًا فَرَقْنَاهُ لِتَقْرَأَهُ عَلَى النَّاسِ عَلَىٰ مُكْثٍ وَنَزَّلْنَاهُ تَنْزِيلًا (17 | الإسراء - 106)
    و قرآنی که آیاتش را از هم جدا کردیم، تا آن را با درنگ بر مردم بخوانی؛ و آن را بتدریج نازل کردیم.

    فعل گذشته است.اما به نظر شما آیا قران کامل نازل شده بود؟

    دقت داشته باشید لطفاً:
    وَهَٰذَا ذِكْرٌ مُبَارَكٌ أَنْزَلْنَاهُ ۚ أَفَأَنْتُمْ لَهُ مُنْكِرُونَ (21 | الأنبياء - 50)
    و این (قرآن) ذکر مبارکی است که (بر شما) نازل کردیم؛ آیا شما آن را انکار می‌کنید؟!

    أَأُنْزِلَ عَلَيْهِ الذِّكْرُ مِنْ بَيْنِنَا ۚ بَلْ هُمْ فِي شَكٍّ مِنْ ذِكْرِي ۖ بَلْ لَمَّا يَذُوقُوا عَذَابِ (38 | ص - 8)
    آیا از میان همه ما، قرآن تنها بر او [= محمّد] نازل شده؟!» آنها در حقیقت در اصل وحی من تردید دارند، بلکه آنان هنوز عذاب الهی را نچشیده‌اند (که این چنین گستاخانه سخن می‌گویند)!

    زمان حال برای نازل شدن ذکر و انکار مردم.آیا مردم هم ذکر را میدیدند؟آیا چون زمان حال آمده ذکر داره بر مردم نازل میشه؟

    إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا عَلَيْكَ الْقُرْآنَ تَنْزِيلًا (76 | الإنسان - 23)
    مسلّماً ما قرآن را بر تو نازل کردیم!

    آیا قران نازل شده بود که فعل گذشته اورده است؟




    نقل قول نوشته اصلی توسط شریعت عقلانی نمایش پست ها
    همیشه که کاتبان کنار یامبر نبودند. در ضمن همه کاتبان هم که مورد اعتماد کامل نبودند. مورد اعتماد هم باشند باز معصوم از خطا نبودند. پیامبر هم که سواد نداشت که کتابت های آنها را چک کند. این ها عوامل انسانی است که در بروز تحریف در قرآن تاثیر گذار می باشد.
    نکته دیگر اینکه وحی الهی تا آخرین روزهای عمر پیامبر بر وی نازل می شده. لذا پیامبر زمان کافی را برای گردآوری قرآن نداشته است و جمع آوری آیات و شکل گیری این قرآن کنونی حاصل تلاش های خلفای بعد از پیامبر است.
    ببینید یا کاتبان همه هماهنگ بودند که قران تحریف شود.یا اینکه حداقل یه قران دیگری باید بدست ما میرسید.ولی همه مسلمین تنها یک قران دارند.
    میتونید اینجا را مطالعه کنید.

  18. صلوات ها 3


  19. #10

    عضویت
    جنسیت ارديبهشت ۱۳۹۱
    علاقه
    عاشق اباالفضل ع (مريدشم، ديوونشم)
    نوشته
    1,682
    حضور
    57 روز 10 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    2
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    3272



    نقل قول نوشته اصلی توسط عــــلی نمایش پست ها
    به نظر شما چه فایده ای داره که قرآن تا اونجا (قلب پیامبر) محافظت بشه و بعدش محافظت نشه؟اگر تا اونجا هم قرآن نتونه محافظت بشه که اصلاً کلام وحی محسوب نمیشه!!!!
    كاملا صحيح هست زيرا قراني كه براي يك دوره خاص باشد ديگر براي تمامي ادوار معنا پيدا نمي كند و حقيقت تحريف تورات و انجيل و زبور هم بر قران مترتب مي شود و اين كه قران براي تمامي ادوار و اخرين كتاب و برترين كتاب هست منطقي مي شود باطل لذا اگر ما عقده داريم قران كتاب هست براي كل تاريخ بايد قائل بر حفاظت ان در تمامي ادوار باشيم وگرنه انزل فيه القران هدي للناس معنا پيدا نمي كند و ان چه وجود دارد انزل فيه القران ضال للناس مي شود نستجيرو بالله

  20. صلوات ها 3


صفحه 1 از 3 123 آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود