صفحه 1 از 8 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: بخدا قسم منظور الله از تحدی قرآن اینه که جوابه قرآن رو بدیم و در عشق الله شریک شویم!

  1. #1
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    علاقه
    خداشناسی
    نوشته
    57
    حضور
    1 روز 1 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    57

    بخدا قسم منظور الله از تحدی قرآن اینه که جوابه قرآن رو بدیم و در عشق الله شریک شویم!




    ّبنام الله دلیل اول خداوند در آیات تحدی گفته بغیر الله دقت کنید غیر الله جمع شید و بخوانیدو نمی تونید بیارید و کل خلقت هم جم شید نمی تونید اما این کتاب جدید مدعی خدا گفته حتی یکنفری هم با من توجه کنید با الله گفته اگه وقت بذارید برای خدا با خدا می تونید یک نفری هم هزاران برابر برتر از قرآن بیارید ...عجیب معجزه نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کتابی که ادعای آسمانی شده با 228 سوره بزبان فارسی فقط جواب منظور تحدی رو داده برای معجزه بودن این کتاب عجیب همین بس که در مورد تحدی قرآن تا بحال کسی نمی دونسته آقا منظور خدا حتی از یک آیه آوردن دقیا اینه که تشویق بشیم بیاریم و در عشق الله شریک شیم و جوابشو بدیم. حالا مانند کتاب هیچ مانند ده سوره هیچ مانند یک سوره هیچ عزیز من مانند یک آیه رو حتی یک سوره رو هر طفلی می تونه از قرآن بیاره چون برای مثال این آیات پره از قرآن که خدا می فرماید خدایی وجود نداره پیامبران خالی می بندند مردیم استخوان هامون پوسید زنده نمی شیم قیامتی در کار نیست...البته این ها رو خدا از قول اعتقاد کافر آورده ولی به هر حال حرف نجس کافر شده آیه های رنگارنگ قرآن...خوب دقت کنید خدایی که موضوع تحدی رو تا یک آیه پایین آورده یقینا منظورش اینه که بابا بیارید جوابمو بدید جواب این عشق رو....کدوم انسان و کارشناس چنین جواب عظیمی رو داده بود راجع به تحدی که این کتاب معجزه وار داده ....پس من می گم ده باری قرآن رو خوندم و در این کتاب عجیب شک کردم کار مخلوق باشه حق دارم..نه اینکه از هر هزار نفر حتی یک نفر هم قرآن رو از اول تا آخر بزبون مادریش نخونده باشه بعد بگه خوب مثل قرآن خدا گفته نمیاد نمیاد دیگه... در صورتی که خودشم مثل آیات مذکور قرآن می تونه هزاران برابر برتر بگه چون طبق آیه های این کتاب جدید الله هر نوشته ای را که بخواهد آیه ای از قرآن مکتوب می کند مثل سخنان نجس و باطل و چرت و پرت کافر که دقیقا شده اول و آخر چندین آیه خود قرآن !!!!!!!!!!!!!!! برای مثال سوره های 25 به بعد سوره مومنون رو با دقت ببینید 3 الی 4 آیه اینگونه داره...که اعتقادات نجس کافر شده اول تا آخر آیات مبارک قرآن ..... همین الان تو سایت اسلامی اسک دین پیش گویی این کتاب رو ببینیم که گفته اکثریت قرآن رو یک بار هم از اول تا آخر بزبون خود نخوندن....حال انسان های دیگه هیچ بین مسلمونا که تو این سایت زیادن....هرکی نخونده این چنین از اول تا آخر معنیشو بگه هر کیم خونده بگه ببینیم چی میشه...خواهشا دروغ هم نگید نصف و نیمه هم قبول نیست چون منظور این نوشته در این کتاب بی احساس بودن خلایق نسبت به حرف های خداست این موضوع شوخی نیست....در ثانی این کتاب برای اینکه موضوع تحدی رو جا بندازه در آیه پایانی هر دو کتاب سوره ای داره با 999 آیه که در آیه پایانیش یک آیه رو خدا گذاشته تا خلایق بنویسند و در این عشق هر کس و ناکسی شریک بشه و این آیه هرگز بسته نمیشه تا خلایق عشق الله رو باور کنند...که به جان مادرم من باور کردم و مسلمون شدم...و مسلمون نگهم داشت چون یه جورایی کافر بودن خودم رو شک بیش از حد رو هر چیزی از جمله خدا می دونستم که خدا شک به یقین وجود الله رسیدم با این کتاب و یقین حق بودن قرآن.... و در کل من خودم شاید دیگه نظر ندم تو بحثم چون بدجور ناحق بمن توپیدید.... اکثر شما مسلمان های قرآن طوری طلسم شدید که قرآن رو خدا گرفتید نه کلام خدا(البته نه مثل این کتاب جدید که گفته تجلی خدا خود کتابه )(والبته نه اینکه خودم مسلمون قرآن نباشم مسلمون قرآن و تا حد یه جورایی یقین صدر در صد مسلمون این کتاب عجیب و جدید که هر دو خود قرآنند و هر دو بخش کوچکی از ام الکتاب الله اند)....یه چیزم خوب فهمیدم کسی رو که خدا نخواد چیزی رو براش جا بندازه محاله من بتونم.....هر چند معجزات میخ کوب کننده کتاب مذکور باشه که حتی کسی جرات نکرد معجزاتشو رد کنه و خود این جرات نکردن خودش گفته خداس که این امضا انقدر محکمه که کسی جرات جعلشو بخودش راه نمی ده
    ویرایش توسط چرا؟؟؟ : ۱۳۹۲/۰۹/۰۹ در ساعت ۲۳:۱۰

  2. صلوات ها 7


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    نوشته
    4,062
    حضور
    21 روز 10 ساعت 12 دقیقه
    دریافت
    1
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    11165



    با نام الله






    بخدا قسم منظور الله از تحدی قرآن اینه که جوابه قرآن رو بدیم و در عشق الله شریک شویم!





    کارشناس بحث: استاد میقات


    دلی که نشد خانه یاس نرگس

    خراب است و و یران صفایی ندارد








  5. صلوات ها 6


  6. #3

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 19 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125



    نقل قول نوشته اصلی توسط چرا؟؟؟ نمایش پست ها
    کتابی که ادعای آسمانی شده با 228 سوره بزبان فارسی فقط جواب منظور تحدی رو داده برای معجزه بودن این کتاب عجیب همین بس که در مورد تحدی قرآن تا بحال کسی نمی دونسته آقا منظور خدا حتی از یک آیه آوردن دقیا اینه که تشویق بشیم بیاریم و در عشق الله شریک شیم و جوابشو بدیم.


    با سلام و درود

    در باره موارد مهم از مطالبتان، با یکدیگر گفتگو می کنیم:

    چنین ادعایی که منظور خداوند از تحدی، تشویق به ... است باطل است.

    «قُلْ لَئِنِ اجْتَمَعَتِ الْإِنْسُ وَ الْجِنُّ عَلى‏ أَنْ يَأْتُوا بِمِثْلِ هذَا الْقُرْآنِ لا يَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَ لَوْ كانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهيراً»؛ بگو: اگر انسانها و پريان (جن و انس) اتفاق كنند كه همانند اين قرآن را بياورند، همانند آن را نخواهند آورد هر چند يكديگر را (در اين كار) كمك كنند. (اسراء، 88)

    این إخبار است یعنی خداوند خبر می دهد که نمی توانید مانند قرآن و حتی مانند یک سوره از قرآن را بیاورید.

    قرآن کلام الهی است و سنخ کلام الهی غیر از کلام انسان است و هیچ انسانی نمی تواند چنین کلامی داشته باشد.

    از طرفی اگر منظور این بود که شما ادعا کرده اید باید در روایات و بیان معصومین علیهم السلام ـ که مفسران حقیقی قرآن هستند ـ اشاره ای شده باشد، در حالی که هیچ اشاره ای که نیست بلکه بر خلافش آمده یعنی همان إخبار بودن به این که ای انسان تو نمی توانی مانند آن را بیاوری.

    افزون بر این که مخاطبان قرآن که در عصر پیامبر صلی الله علیه وآله و نزول قرآن بوده اند، اصلا چنین چیزی نفهمیده اند؛ و این قرینه ای روشن است بر این که آن چه شما مطرح کرده اید صحیح نیست.

    بخدا قسم منظور الله از تحدی قرآن اینه که جوابه قرآن رو بدیم و در عشق الله شریک شویم!

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  7. صلوات ها 10


  8. #4

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 19 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125



    نقل قول نوشته اصلی توسط چرا؟؟؟ نمایش پست ها
    حالا مانند کتاب هیچ مانند ده سوره هیچ مانند یک سوره هیچ عزیز من مانند یک آیه رو حتی یک سوره رو هر طفلی می تونه از قرآن بیاره


    چنین چیزی باطل است و صحیح نیست.

    عرب، ادیبان قهار و قدری داشته است ولی هیچ کدام نتوانستند مانندی برای قرآن بیاورند، حتی یک سوره.

    کسانی که همه تلاش خود را گذاشتند تا پیامبر را انکار کنند و معجزه بودن قرآن را رد کنند، هیچگاه نتوانستند مشابهی برای قرآن یا حتی شوره ای از قرآن بیاورند.

    تاریخ هم شهادت می دهد که تاکنون کسی نتوانسته چنین کند.

    بخدا قسم منظور الله از تحدی قرآن اینه که جوابه قرآن رو بدیم و در عشق الله شریک شویم!

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  9. صلوات ها 8


  10. #5

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 19 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125



    نقل قول نوشته اصلی توسط چرا؟؟؟ نمایش پست ها
    خدا از قول اعتقاد کافر آورده ولی به هر حال حرف نجس کافر شده آیه های رنگارنگ قرآن...


    همه قرآن حتی یک واو آن، کلام الهی است لذا نقل قول کفار، درست است که اشاره به آن ها است ولی عبارات و الفاظ، کلام خداوند و الهی است لذا اعتبار همین جملات مانند سایر قسمت های قرآن، واجب و لازم است.

    به بیان دیگر، نقل قول از کفار، هیچ ارتباطی با خود کفار ندارد و الفاظ و کلام الهی هستند.

    بخدا قسم منظور الله از تحدی قرآن اینه که جوابه قرآن رو بدیم و در عشق الله شریک شویم!

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  11. صلوات ها 10


  12. #6

    عضویت
    جنسیت خرداد ۱۳۹۱
    نوشته
    2,247
    حضور
    53 روز 19 ساعت 5 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6125



    نقل قول نوشته اصلی توسط چرا؟؟؟ نمایش پست ها
    کتابی که ادعای آسمانی شده با 228 سوره بزبان فارسی فقط جواب منظور تحدی رو داده


    این که آیا چیزی که به عنوان تحدی مطرح شده، تا چه حد از اعتبار است، اهل فن و کارشناسان و متخصصان ادبیات عرب و زبان شناس باید نظر بدهند.

    تاکنون به اعتراف همین متخصصان و اهل فن، آن چه به عنوان تحدی با قرآن مطرح شده است، اصلا قابل قیاس با قرآن نبوده و اصلا در حد مقایسه نیست.

    موردی (کتابی) هم که شما مطرح نموده اید بیشتر شبیه به متنی با رعایت سجع و قافیه است که پیام خود را از قرآن گرفته و به زبان فارسی و موزون تبدیل کرده است.

    لازم به ذکر است که اعجاز قرآن جهات و حیثیات مختلفی دارد یعنی از جهات گوناگون، معجزه است، از جمله شخصیت آورنده آن (پیامبر صلی الله علیه وآله)، بلاغت و فصاحت، اسلوب و سبک بیان، پیامرسانی و هدایت گری، مفاهیم و معارف حکیمانه و بلند و عالی، شیوه استدلال، اخبار غیبی، جعل قوانین فردی و اجتماعی، اعجاز علمی، و ... .

    لذا متنی که بخواهد تحدی کند با قرآن، بایستی در همه این زمینه ها همطراز قرآن باشد.

    ویرایش توسط میقات : ۱۳۹۲/۰۹/۰۹ در ساعت ۱۹:۰۴
    بخدا قسم منظور الله از تحدی قرآن اینه که جوابه قرآن رو بدیم و در عشق الله شریک شویم!

    عَنِ النَّبِيِّ(ص)، عَنْ جَبْرَئِيلَ، عَنْ مِيكَائِيلَ، عَنْ إِسْرَافِيلَ، عَنِ اللَّوْحِ، عَنِ الْقَلَمِ، قَالَ: يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى:


    «وَلَايَةُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ حِصْنِي، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِي أَمِنَ نَارِي»

    (أمالي الصدوق، ص 235‏)

  13. صلوات ها 9


  14. #7
    شروع کننده موضوع

    عضویت
    جنسیت آذر ۱۳۹۲
    علاقه
    خداشناسی
    نوشته
    57
    حضور
    1 روز 1 ساعت 36 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    57

    با تشکر فراوان اپسیلونی قانع نشدم....................................الب ته ببخشید شرمنده




    ابتدا از کاربران و کارشناسان خواهشمندم قرآن رو یکبار خونده باشن از اول تا آخر بزبون مادریشون و بعد این کتاب رو هم بخونن همراهی کنن http://uplod.ir/ex6yyriw5t2w/n.rar.htm یا http://www.mediafire.com/download/xeq98opkqu663w7/n.rar
    سلام منم جوابامو طبق کتاب دادم...و اگه یقین بی شک داشتم هم این موضوع رو از شما و کاربران تقاضای کمک در فهم حق یا باطل بودنش نمی کردم....مشکل شما و کاربران اینه که منه که از کتاب خوشم اومده دارید محکوم می کنید که همه چیزو باید از من بکشید بیرون و کلی هم متهمم کردید به چیزای مختلفش...طبق گفته کتاب وحی و الهام داره پس یعنی ملک جبرییل هم داره که اینطوری گفته...از طرفی میگه این کتاب خود خدا و مقربانند و اصلا برای ماها قرار نبوده بیارن و برخی مقربان اونو برای انسان های ساده تر آوردن...از یه جا دیگش می گه اصلا خدا راضی نبود حتی مقربان اینو بیارن برا مردم معمولی اما چون اراده ی مقرب عین اراده خداست طبق گفته کتاب آنها کن فیکون هم می تونن بکنند گفته که یک مقرب این کتاب رو برای انسانهای معمولی هم آورده و چون این عشق رو خدا بی جبر قرار داده لذا این مقرب با اینکه نافرمانی کرده که نتونسته جلو این احساسشو بگیره و خلایق رو با خبر کرده از این عشق خدا هم با سایر مقربان گردآوری کردنش..واومده عالم و آدم این جوان ایرانی مقرب رو که آورده لعن می کنن...توصیه کرده ما هم لعنش کنیم.....کلا این کتاب عشق کاملا دوطرفه بین مقرب و خدا بود بعد با این شیطنت این مقرب اینگونه شده(حالا من می گم مثل شیطان شاید خدا بنا به حکمتی از قصد هم آورده باشش).... ولی در نهایت رسوندن به یک آیه رو دقیقا می فرماید بیارید و در عشقم شریک شوید می گه خدا نامه ای فرستاده(قرآن)مثال میگه ... نامه ای فرستاده شما خلایق آیا نباید بخونیدش و آیا جواب نامه رو با نامه نمیدن؟؟؟؟ بنظر من محشره....من راجع به هر کارشناسی راجع به تحدی جواب گرفته بودم از جمله آقای محسن قرائتی می گفت نه منظورش مبارزه طلبیه نه عشق بازی که بیارید و جواب خدا رو بدید ولی من مطمئن شدم خدایی به این عظیمی که موضوع تحدی رو به یک آیه رسونده منظور حداقل این یه تحدیش عشقه و بس.و گرنه کل قرآن رو براحتی هر بچه ای هم می تونه با یک آیه رد کنه... ...در ثانی اگه منظور خدا اینه که حتی یه آیه هم نمی تونید بیارید مبارزه طلبیه؟؟؟ خدایی دوبل قرآن کتاب و آیه داره هیچ کدوم مثلا با سخن نجس کافر که اول تا آخر چندیدن آیه ی قرآنه(سوره مومنون 6 آیه 28 به بعد داره) برابر که هیچ هزار برابر بالا تر نیست؟؟؟؟؟؟؟؟ خواهشا این سوال آخرو هرچیه جواب بدید شما که فقط از من جواب می خوایید..... برای مثال دو سوره زیر به هیچ وجه قابل مقایسه با چند مطلب و چند آیه قرآن که مزخرفات حرف کافر شده کل اول تا آخر چندین آیش به هیچ وجه قابل مقایسه نیست؟؟؟ و اصلا نمی رسه به چنین آیه هایی از قرآن که خدا از نقل قول کافر می فرماید مردیم زنده نمیشیم پیامبران دروغگویند قیامتی در کار نیست هیهات که وعده ها راست باشن...و.....بی شک جواب فقط معجزه این کتاب عجیب است...اگه نه پس دلیل بیارید که نه چون یقینا اگه این کتاب این چنین طرف قرآن رو نمی گرفت با این دلیل مذکور یقینا یقینا بی شک پاسخ تحدی قرآن رو تیلیارد ها برابر داده...فقط خواهشا 10 دقیقه ای حداقل بی طرف حقگرایانه قضاوت کنید... بنام الله. سخت معذب ن(1)وقتی تاریک شود آفتاب(2) وقتی بی نور شود مهتاب(2)وقتی می بارد شهاب(3) وقتی درهم می روند اعصاب(5)وقتی جمع اند خلایق عجم و اعراب(6) وقتی نمایان گردد پشت نقاب(7)واضح چون قاب(8)زلال چون آب(9) همه چیز از روی آداب(10) دل ها مضطرب و بی تاب(11)عده ای پیر عده ای خوش سیما تر از هر شباب(12)وای بر آن کافران خراب(13)وقتی بر آنان نزدیک می شود عذاب(14) آویزانند از طناب(15)درون چشم چپ وصل قلاب(16)امر شود بر حرارت بر آنان بتاب(17)جسم ضعیف آنان را چه تاب؟(18)بسوی تیغ های داغ پرتاب(19)امر شود بر خازنان بساب(20)ماموران الله اند و عذابند و نصاب(21)در عین داغی خونی جهنده اند در سرداب(22)همان مسخره کنندگان به القاب(23)از هر راه حرامی عزم بر اکتساب(24)بدون ترس و اضطراب(25)مریض در التهاب(26)نرسیدند در خود به انقلاب(27)غرق می شوند در منجلاب(28)مرده اند در مرداب(29)بد مکانی است این گنداب(30) سرگردانند در گرداب(31)معبودم الله...با این همه نافرمانی نمی ترسند از این عقاب(32)زمانی که می درند برای الله چون عقاب(33)شعله می کشند در مواد مذاب(34)وهم برانگیز و پر شتاب(35)می درند از هر پهلو وهر جناب(36) آنان که بدور از گناهند در ثواب(37)زمانی که مخلوط می شود آن تراب(38)با بوی عطر آگین گلاب(39)مهیاست بر آنان از هر نوع گوشت و کباب(40) هر نوشیدنی بی درد شراب(41)برابرند تمام اقوام و احزاب(42)دل رباب جذب می کند حوران جذاب(43)نعمتی غیر قابل باور از خدای وهاب(44) توبه کنید بر این خدای تواب(45)چه وقت بیدار می شوید از خواب(46)بر مالک جزا چه دارید جواب(47)جهمنی سوزان دارای هفت باب(48)وارد می شوند بی رنگ و رو از هر باب(49)جزا آنان جز اعمال آنان است اسباب؟(50)بهشت ناب خوشاب طبعی چون عناب از هر نعمتی سیراب این است عمل به کتاب(51)دنیاست چون سراب آنان که آمدند سوی الله از باب...جاویدند در عشق این ارباب(52) یا این سوره بنام الله دلیل منکران ن(1)آیا در عظمت الله تفکر نمی کنید که چگونه در اثر نافرمانی بر دل بنده خود مهر می نهد و بر چشمانش پرده می زند طوری که با این همه معجزات بی نهایت کاری می کند که بنده از ته قلب بگوید خدایی وجود ندارد(2)شبهه ای در قلب او ایجاد می کند که بی دلیل و از ته قلب منکر خالق خود می شود(3)آیا در دیدن تفکر نمیکنید آیا در تفکر کردن تعقل نمی کنید همان قدر که با معجزات شما را جذب می کند(4) همان قدر با شبهات نافرمانان و کافران را گمراه و منکر می کند(5)الله انقدر حیرت آور و بزرگ است و غیر او انقدر بی معنی و پوچ است که هر آنچه می بینم منکر معجزه و ارتباط با خدا می شوم. ابلهان می گویند(6) مگر بعد از قرآن گفته نشد کتابی نخواهد آمد؟(7)و پیغمبری نخواهد بود(8)پس چرا این سه کتاب آمد؟(9) بگو پیغمبر که ندارد شما را بر نفس خود برسالت می رساند و باز هم بگو این کتاب واحد یک آیه ی قرآن است که فقط باز شده و آیا در قرآن نگفتیم که الله برای بندگان خود آیات قرآن را باز می کند؟(10)باز می گویند چرا حقیقت با تخیل مخلوط شده؟ زیرا اکثریت الله را تخیلی می پندارند و الله این چنین عظیم کتابی آورد که هم خودش را نشان می دهد هم شما را تخیل می کند(11) خود را از هر حیرتی بالاتر نشان داد طوری که در ذهن شما توهم می شود(12) سایر کتب آسمانی را تصدیق می کند(13)الله را فقط می یابد و بشدت تمجید می کند(14) هر قلبی را نسبت به عشق و نفرتش بی منت تحریک می کند(15) احکام خیر و شر را تجویز می کند(16) عدم را هر دم تمدید می کند(17)بر هر ترسویی در قلب خود جاودانگی را تضمین می کند(18)اوج عشق را بی منت به هر کس و ناکسی تقدیم می کند وعده بهشت و جهنم می دهد اوج بهشت دنیوی را در عشق این کتاب تحویل می دهد و عاشق را بشدت تشویق می کند(19)از آنجا که بر انس بسیار مهربان است نفرت را فقط بر کافران نافرمان کثیف تزریق می کند و در شبهه و شک و عذاب های دنیوی بدکاران را از جایی که فهم نکنند تنبیه می کند(20)علوم بسیاری را می گستراند در مغز هر مخلوقی حیرت الله را تثبیت می کند و بشدت احساس را تکثیر می کند(21) نیستی خلایق را بوضوح نشان می دهد و عدم را تکبیر می کند(22)بجبر مومنین را تجلیل می کند(23)زیر و روی هر چیزی را به بیرون می کشد و با بررسی کامل عوالم را تحلیل می کند(24)در وجود بی وجود ناله نفرین و نفرت(اینها اسم خاص اند) وجود خدا را به تصویر می کشد(25)هر آنچه در آسمان ها و زمین است را بجبر و الزام وارد اسلام و در سجده الله مشغول به تسبیح می کند(26)اگر می توانید نامی بیاورید که کوچکترین ارزش مقایسه با نام کوچک الله یعنی ال آه را داشته باشد اگر می توانید در اوج بجبر آه نکشید تمام عوالم را بدست و پای فرد با خدا و زکی قرار می دهد و حیرت آهش را تشدید می کند(27)هرکجا بصلاح بندگان مخلص باشد تشخیص می دهد(28)آیات را بر آنان باز می کند و آنان را غرق در رحمت بی کران عشق الله می کند و جمع شرارت های نجس و گمراهی را در دلش تفریق می کند(29)خودبینی را نابود می کند من همه چیز برای من فقط من مهم این است من نیستم نفست را در برابر الله تحقیر می کند(30)ای عدم ای نفس واحد پوچ که تمام خلایق و عوالم ریز و درشت اجزای بدن تو است ارواحت را تفکیک می کند(31)ای آنکه نمی دانید بدانید لج بازان را دچار تزویر می کند(32)به طور بسیار آشکار آب دو دریای تلخ شور و شیرین زلال را به هر دو گروه از خلایق نشان می دهد و هدف را تشریح می کند(33)از شدت حیرت و عظمت اگر بر دریا نازل شود دریا را تقطیر می کند(34) حیاط نفست را تجدید می کند(35)از شدت مهربانی نفرت را تحریم می کند(36)عشق را تصویب می کند(37)در عین اراده ی کافران بی اراده و بجبر آنان را بر اسلام تسلیم می کند(38)اعمالت را تنظیم می کند(39)بی گناه را با کلی دلیل به حق دچار تقصیر می کند(40) گناه کار را به میمون تشبیه می کند(41) که مدام از شیطان تقلید می کند(42) چیزی را که نمی توان شناخت را وارد قلبت می کند عشق را با خون تبلیغ می کند(43)خون را در شاه رگ جاری می کند به سرعت نور آب را تسنیم می کند(44)پوچی را تقویم می کند(45)پیامبر عوالم محمد(ص) را تکریم می کند(46) ابلیس را در اضطراب و تشویش می کند(47)فقط یک آیه ی قرآن با عظمت را تفسیر می کند(48)عشق ورزیدن به الله را برتر از هر شهوت و تفریح می کند(49)بی وجود را در وجود خود تشکیل می دهد خود الله را به هر چیزی ترجیح می دهد(50)یاد او را هر آن در رگ های مغز تزریق می کند(51)در تفریق بی ایمان را در تردید می کند(52)قلوب را در آرامشی مطلق تسکین می دهد(53)هر چه در دلت پنهان است را تحلیل می کند(54)تجلیل می کند(55)قلب الله را به بی لیاقت هم تقدیم می کند(56)همه چیز خود را به او تحویل می دهد(57)برای نشان دادن قدرت الله و حاکمیت او با کلی دلیل محکم حق را به باطل و باطل را به حق تبدیل می کند(58)خود را بجبر از ازل تا ابد بر قلب همگان تحمیل می کند(59)تلمیح می کند(60)تاویل می دهد(61)برای توبه مجازات را تاخیر می دهد(62)هر خوبی و خیری را ده برابر بدی تاثیر می دهد(63)وجود شما را از وجود خود تایید می کند(64)تحقیر می کند. لجن زار را در گنداب برای نا اهل لوازم تحریر می کند(65)عوالم را بدون بعد در بینهایت بعد ترسیم می کند(66)تا کسی که نیست عوالم را تهدید کند که شما را به عدم مطلق تبعید می کند(67)هر آنکس که تکذیب می کند(68)و هر آنکس که نفس را تهذیب می کند(69)عدم مطلق را با عدم در قالب وجود خود به عنوان هستی روی نیست تطبیق می کند(70)تلفیق می کند(71)هر چه را ساخته تخریب می کند(72)فرج امام زمان مهدی(عج) را تعجیل می دهد(73)نر را ماده و ماده را به نر تغییر می دهد(74)خیر را به شر و شر را به خیر تفضیل می دهد(75)اگر بخواهد عاقل را نادانی و جهل و جاهل را تبصیر می دهد(76)کافر را به جهنم و آتش و مومن را به سمت محمد(ص) و آلش تبشیر می دهد(77)باران را در جلا از آسمان به زمین و در خفا از رمین به آسمان تبخیر می کند(78)حساب رسی را تسریع می دهد(79)به قضا و قدر تقدیر میدهد(80)مزده مسعود می دهد(81)بر نافرمان حکم مسدود می دهد(82)تا وارد بهشت نشوند چون در حق مشکوک می زنند(83)به مومن علم واضح و معلوم می دهد(84)کافر را غرق جهل عقل معلول می دهد(85)هر نفسی خواه نا خواه کافر و مومن طبق معمول می نالند(86)از همه چیز محروم می بالند؟(87)هر بی وجودی را با طمع طعم مرگ می چشاند و مرحوم می کند(88)هر کس را به هر کاری بخواهد مجبور می کند(89)مایع را در جامد جامد را در مایع محلول می کند(90)هر که را بخواهد مغلوب هر کسی را بخواهد منصور می کند(91)هر عملی را بخواهد مرسوم می کند(92)مار را سمی می کند بخواهد با عسل مسموم می کند(93)هر سالمی را مصدوم می کند(94)هر که را برای کاری مسئول و براهی مشمول می کند(95)آهن را نخ نخ را مفتول می کند(96)قاتل را در مقتول می کند(97)کافر را مشکور می کند فاحش را مذکور می کند(98)بی آبرو را محجوب می کند با آه ملعون می کند نکیر و منکر را برای قبور مامور و معذور می کند(99)دعا را مقبول می کند فاعل را مفعول می کند مجروح می کند بوی تلخ را مطبوع می کند(100) هر حکمی را بخواهد مقطوع می کند(101) هر نوشته ای را که بخواهد آیه ای از قرآن مکتوب می کند(102) هر که را بخواهد در قلب منفور می کند(103)هر چه را بخواهد به هر جایی مضمون می کند(104)هر عادلی را مامون می کند(105)هر عابدی را مغرور می کند(106) هر کس را به بی خودی خود مجذوب می کند و در دل مردم محبوب می کند(107)هر کس را بخواهد کثیف یا معصوم می کند مغلوب می کند در حصار عشق محصور می کند(108)برکت قرآن را ملموس می کند(109)وجود اعلی را محسوس می کند(110)مخدوم می کند(111)مطلوب می شود آیات بی نگارش مسطور می شوند خوردن مدفوع(را بخواهد)معقول می کند ضمه مفتوح می شود(112)کثیر معدود می شود خود خواه عابد بر معبود می شود فتحه مرفوع می شود چشم ها میخ کوب می شوند عقل ها را مجنون می کند(113)حم را هم می کرد ظلم نمی کند ظالم را مظلوم می کند می خواهد شهوت را نپرستید هر کاری می کند از روی حکمت و اوج عشق بدون نفرت می کند خوب بنگر نفست چه چیز را منکره وقتی که در برابر آیات و سآیات الله بی اراده و با اراده تعظیم می کند(114)
    ویرایش توسط چرا؟؟؟ : ۱۳۹۲/۰۹/۱۰ در ساعت ۲۲:۲۶

  15. صلوات


  16. #8

    عضویت
    جنسیت مرداد ۱۳۹۲
    علاقه
    ثقلین
    نوشته
    990
    حضور
    22 روز 20 ساعت 45 دقیقه
    دریافت
    5
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    2214



    همانطور که استاد میقات هم اشاره کردند متأسّفانه بسیاری از شبهه پراکنان، هیچ آگاهی به وجوه اعجاز قرآن مجید ندارند در نتیجه اینگونه شبهه ها و اشکالات هر روز در صفحات اینترنتی دیده میشه.

    اعجاز قرآن مجید تنها منحصر در فصاحت و بلاغت مطالبش نیست؛ بطور خلاصه از جهات زیر اعجاز دارد:

    1- از جهت شخصی که قرآن بر او نازل شده.
    توضیح: رسول گرامی اسلام یک شخص امّی و مکتب ندیده بود، حال چگونه ممکن است که اینگونه مطالب محیّر العقول بر زبان چنین شخصی جاری شود به جز با اعجاز الهی؟!

    به همین جهت خدای سبحان در سوره بقره می‌فرماید: «و إن کنتم فی ریب ممّا نزّلنا علی عبدنا فأتوا بسورة من مثله»
    (اگر در آنچه بر بنده‌‌ی خویش فرو فرستادیم در تردید هستید سوره‌ای از مانندش را بیاورید)
    که ضمیر در «مثله» احتمال دارد به قرآن مجید باز گردد و احتمال دارد به رسول خدا باز گردد و معنا چنین شود که: شما هم یک شخص مکتب ندیده پیدا کنید که اینگونه مطالب را بتواند بگوید.

    2- اعجاز قرآن از جهت مطالب علمی در آن، مانند بارور شدن گیاهان توسّط باد و امثال آن،

    3- اعجاز قرآن از جهت اخبار غیبی: که این اخبار غیبی دو گونه است: یا اخبار غیبی از احوال امّت‌های گذشته، و اخبار غیبی از آینده مانند خبر دادن به پیروز شدن روم بر ایران.

    4- اعجاز قرآن از جهت عدم اختلاف در آن:
    توضیح اینکه: قرآن مجید که در طول 23 سال نازل شده مطالبش هیچ اختلافی با یکدیگر ندارد،
    مطالبی که در هنگام صلح و صفا نازل شده دقیقاً مطابق حق است و مطالبی هم که هنگام جنگ یا شکست نازل شده مطابق حق است،
    در حالی که یک شخص عادی هنگام شکست یا غضب، حرفهایی می‌گوید که چه بسا با سایر حرف‌هایش مغایر باشد.
    از این رو خداوند در سوره نساء فرموده: «أفلا یتدبّرون القرآن، ولو کان من عند الله لَوَجدوا فیه اختلافاً کثیرا»
    (چرا در قرآن تدبّر نمی‌کنند؟ و حال آنکه اگر از سوی غیر خدا می‌بود اختلافات زیادی در آن می‌یافتند)

    5- اعجاز قرآن از لحاظ شیوایی و رسایی (فصاحت و بلاغت)،
    مطالب و جملات قرآن مجید به قدری موزون و مسجّع و در اوج فصاحت و بلاغت است که در صدر اسلام به آن اتّهام شعر بودن می‌زدند،
    خداوند در پاسخ آنها درسوره یاسین می‌فرماید: «و ما علّمناه الشّعر و ما ینبغی له» (ما به این پیامبر، شعر نیاموختیم و سزاوارش هم نیست)
    چون شعر، یک قواعد و اوزان خاصّی دارد که قرآن از آن تبعیّت نمی‌کند،
    و از رسول گرامی هم حتّی یک بیت شعر نقل نشده! گاهی هم که حضرت به اشعار شعرای دیگر تمثّل می‌کردند واژه‌های آن اشعار را پس و پیش می‌خواندند!

    6- اعجاز قرآن مجید از جهت شاگردان مبرّزی که در مکتبش پرورش یافته
    که فرد اَکملش عبارت است از وجود مبارک أمیر المؤمنین سلام الله علیه، که دانشمندان به فهمیدن کلام آن بزرگوار بر خود می‌بالند!

    من از مفصّل این نکته، مجملی گفتم * تو صد حدیث مفصّل بخوان از این مجمل


  17. صلوات ها 5


  18. #9

    عضویت
    جنسیت آبان ۱۳۸۹
    نوشته
    2,599
    حضور
    54 روز 8 ساعت 20 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    6491



    تحدی


    لغت نامه دهخدا

    تحدی . [ت َ ح َدْ دی ] (ع مص ) قصد و آهنگ چیزی کردن . || برابری کردن در کاری و پیش خواندن خصم را و غلبه جستن . (منتهی الارب ) (ناظم الاطباء) (از اقرب الموارد) (از قطر المحیط). از کسی درخواستن تا با تو برابری کند در کاری تا عجز او ظاهر شود و برابری در نبردکردن . (تاج المصادر بیهقی ). از کسی درخواستن تا با تو برابری کند. (زوزنی ). معارضه کردن و پیش خواندن خصم را و غلبه جستن بر او. (آنندراج ) (فرهنگ نظام ).

    http://www.vajehyab.com/dehkhoda/%D8...AD%D8%AF%DB%8C
    ویرایش توسط Serat : ۱۳۹۲/۰۹/۰۹ در ساعت ۲۲:۳۱
    امام خامنه ای: زیر پرچم امیرالمومنین دشمن و دوست آنچنان واضح نبودند. دشمن همان حرفهایی را میزد که دوست میزند...
    آگاهی خود را بالا ببرید. نقش نخبگان و خواص اینست که این بصیرت را نه فقط در خودشان بلکه در دیگران هم بوجود بیاورند. رسا بگویید روشن بگویید، مبین بگویید آنچه را که میفهمید. سعی هم بکنید آنچه را که فهمیده اید درست باشد.

  19. صلوات ها 2


  20. #10

    عضویت
    جنسیت شهريور ۱۳۹۱
    علاقه
    لا ادری
    نوشته
    659
    حضور
    17 روز 6 ساعت 40 دقیقه
    دریافت
    15
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    1143



    سلام

    توصیه من به شما اینه که یه دور کتاب ترجمه شعر گونه قرآن اثر مجد و یا تشکری رو بخونید ، شاید نظرتون راجع به اونا هم این باشه که معجزن !

    برادر من ، اینکه یکی بیاد یه کتابی رو ترجمه کنه ( حال به نظم باشه ، به نثر مسجع باشه ، به نثر متکلف باشه ، یا اینکه نثر ساده و مرسل باشه ) که با خود کتاب اصلی برابر نمیشه ، میشه ؟

    اسم نمی برم ، اما لقبشو می گم ، شما یه آهنگ هیچ کس رو گوش بده ، دقیقا یه متن ساده و ابتداییه ، کمی جابجایی کلمات داره و یه خرده ذوق هنری ! حالا بیایم بگیم رپ هیچ کس معجزس ؟

    شما یه بازگردانی ساده از اشعار کتاب مورد نظرتون داشته باشید ، میبینید که نه تنها معجزه ایی نیست ، بلکه با ور رفتن با چند تا کلمه میشه دقیقا یکی مثل اونو ساخت !



  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 8 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 1

کلمات کلیدی این موضوع

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود