صفحه 1 از 9 123 ... آخرین
جهت مشاهده مطالب کارشناسان و کاربران در این موضوع کلیک کنید   

موضوع: چرا بعضی ها با پائلو کوئیلو مخالفت می کنند؟

  1. #1

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۲
    علاقه
    حقیقت
    نوشته
    2,117
    حضور
    32 روز 20 ساعت 43 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    5955

    چرا بعضی ها با پائلو کوئیلو مخالفت می کنند؟




    سلام

    مگر هدف دین رسیدن به خدا و خداشناسی نیست ؟
    پائلو و کوئیلو هم که در کتابهایش بسیار از خدا و معنویت صحبت می کند .
    چرا با این وجود بعضی ها با او مخالفت می کنند ؟
    ایا تنها رسیدن به خدا فقط راه اسلام انهم تشیع است ؟

    با تشکر



    خیلی تلاش کردم مردم بفهمند ولی آنها فقط خندیدند...
    چارلي چاپلين


  2. صلوات ها 2


  3.  

  4. #2

    عضویت
    جنسیت بهمن ۱۳۹۱
    علاقه
    تحصیل ، تحقیق و پژوهش
    نوشته
    21,527
    حضور
    174 روز 22 ساعت 7 دقیقه
    دریافت
    11
    آپلود
    0
    گالری
    38
    صلوات
    58312



    با نام و یاد دوست




    چرا بعضی ها با پائلو کوئیلو مخالفت می کنند؟







    کارشناس بحث: استاد سمیع


  5. صلوات


  6. #3

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    3,816
    حضور
    47 روز 14 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    16428



    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نظیر نمایش پست ها
    سلام

    مگر هدف دین رسیدن به خدا و خداشناسی نیست ؟
    پائلو و کوئیلو هم که در کتابهایش بسیار از خدا و معنویت صحبت می کند .
    چرا با این وجود بعضی ها با او مخالفت می کنند ؟
    ایا تنها رسیدن به خدا فقط راه اسلام انهم تشیع است ؟

    با تشکر
    باسمه تعالی
    باسلام و تشکر از سوالی که مطرح فرمودید:
    اجازه بدهید کمی از شخصیت پائلو کوئلیو صحبت کنیم تا بدانید که او کیست و چه عقاید شومی دارد:
    او در سال 1947 در کشور برزیل به دنیا آمد.
    در سنین نوجوانی و جوانی احساسات غیر مذهبی شدیدی داشته است
    از سن هفده سالگی به بعد ،سه بار در بیمارستان روانی بستری بوده است،مدت های مدیدی از داروهای اعصاب و روان استفاده می کرده است و سپس به استفاده از مواد مخدر روی آورد.
    علت اینکه سه بار به صورت متناوب در بیمارستان روانی ،بستری شده است سه چیز بود:
    الف:روحیه سرکشی و طغیانگری که در کودکی داشت و معتقد بود که«هر کاری دلش می خواهد بکند»
    ب:اعتیاد افراطی به انواع مواد مخدر[زندگی من ص105]
    ج:همجنس بازی[زندگی من،ص31]


    ویرایش توسط سمیع : ۱۳۹۲/۰۸/۲۰ در ساعت ۱۴:۰۹

  7. صلوات ها 7


  8. #4

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    3,816
    حضور
    47 روز 14 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    16428



    سوابق منفی وی:
    1-ایفای نقش در تئاترهای ضد اخلاقی و مستهجن

    2-چاپ مجموعه داستانهای کمدی سکسی به نام کرینگ ها با کمک رائول سیکساس.آنها خلق این آثار را شیوه ای برای رسیدن به آزادی انسانها قلمداد کردند.حکومت وقت این کتاب ها را مضر دانست و آنها را به زندان انداخت.
    3-اقدام به خود کشی
    4-در سال 1978 در آغاز جنبش هیپی گری و جنبش های مبارزه انقلابی چریکی،به مارکس ،انگلس و چه گوارا علاقه مند شد[اعترافات یک سالک ص20]
    5-زندگی خانوادگی بسیار ناموفقی داشته است:تا کنون سه نوبت ازدواج کرده است.هم اکنون با سومین همسرش زندگی می کند[اعترافات یک سالک،ص20]هر چند از ارتباط آزاد با زنان و دختران هیچ ابایی ندارد.


  9. صلوات ها 8


  10. #5

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    3,816
    حضور
    47 روز 14 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    16428



    ارتباطات صهیونیستی:
    1-در ماه سپتامبر 1999 از اسرائیل دیدن کرد.کتابهای او در اسرائیل فروش فوق العاده ای داشت و مسئولان حکومت از مضامین آنها حمایت کردند.
    2-در سال 2000 در اجلاس سالانه جهانی سازی داوس(سویس)سخنران مدعو بود.وی در این نشست پیرامون آثار خود و نوع عرفانی که القا می کند سخنرانی کرد ،در آن نشست شیمون پرز از او قدر دانی می کند و می گوید :
    «
    معنویتی که شما مبلغ آن هستید در خاور میانه برای ما بسیار مفید است و ما بدین وسیله می توانیم صلح و آرامش را در کشور خود حکمفرما کنیم.

    خود وی در این رابطه می گوید:
    «تعجب من از این بود که در این برهه از زمان کسانی که قدرت اقتصادی و سیاسی را در دست دارند به موضوعات جدید معنوی علاقه نشان می دهند،جهت گیری هایی نه همسو با بنیاد گرایی که همسو با آزادی اندیشه، خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم که کسی مانند شیمون پرز ،اهدافش را برای اجرای صلح در خاور میانه با من در میان گذاشت. او براین باور است که نیاز به درونی کردن صلح هست.یعنی اینکه باید در ابتدا هرکسی آرزومند برای بدست آوردن صلح در درون خویشتن باشد،و آن را هدف برنامه زندگی خویش سازد،چنین باوری مبتنی بر تساهل است نه تعصب. و این مهم است که چنین ایده ای از سوی یک اسرائیلی مطرح شود(اعترافات یک سالک،پائلو کوئیلو،ترجمه دل آرا قهرمان،ص9695
    ادامه دارد.....


  11. صلوات ها 7


  12. #6

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    3,816
    حضور
    47 روز 14 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    16428



    اندیشه های مطرح در کتاب های وی:
    1-قدرت واقعیت یا عنصر جنسیت،لذت طلبی،تناسخ،پیامبری عشق،برهنگی و آزادگی ،چهره مادینه خداوند،روسپی گری،فرقه شیطانی ،پلورالیسم،تجربه خدا و نیروی جنسی،

    2-خدا فقط برای من یک تجربه ایمانی است،فقط همین،من فکر می کنم توصیف خداوند یک دام است،طی یک سخنرانی کسی این پرسش را مطرح کرد و من گفتم نمی دانم،خدا باری من همان نیست که برای تو هست و همه حضار مدتی طولانی دست زدند(اعترافات یک سالک،ص45)
    3-در یک رابطه ،تنها عشق و حواس پنج گانه را که فعال شده است بیدار نگه دار،در این صور ت رابطه با خدا را تجربه خواهی کرد(بریدا،ص205

    ویرایش توسط سمیع : ۱۳۹۲/۰۸/۱۸ در ساعت ۱۵:۳۶

  13. صلوات ها 6


  14. #7

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    3,816
    حضور
    47 روز 14 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    16428



    برای اینکه بیشتر با مبانی پائولو در رابطه با حق تعالی آشنا شویم و بدانیم خدایی که او قبول دارد با خدایی که ما مسلمان ها معتقدیم تفاوت عمده دارد نظر شما را به بخشی از مقاله ای که در «حکمت عرفانی» به قلم حامد حسینیان و احمدحسین شریفی تحت عنوان «نقد و بررسی مبانی خداشناسی و انسان شناسی پائولو کوئلیو آمده است جلب می کنم تا بعدا ادامه بحث را دنبال کنیم:

    خداشناسی از نگاه پائولو کوئلیو
    شناخت خدا
    ضرورت و امکان شناخت خدا
    هرچند در بیان یک جهان‌بینی الاهی، باید نقش خدا در تدبیر جهان به خوبی ترسیم شود، اما پائولو مایل است جهان را بدون خداوند ترسیم کند. وی معتقد است حتی اگر کسی نقشی برای خدا قائل نباشد، باز جهانِ جهان است.

    انسان همان موجودی است که باید به دنبال عشق خود بگردد.

    در نگاه وی: «جست‌وجوی توضیحات درباره خداوند هیچ چیز بر شما آشکار نمی‌کند. ... هیچ‌کس هرگز ثابت نخواهد کرد که خدا وجود دارد. در زندگی، برخی چیزها را فقط باید تجربه کرد... عشق چنین چیزی است. خداوند نیز که عشق است، چنین چیزی است.»







    ویرایش توسط سمیع : ۱۳۹۲/۰۸/۱۸ در ساعت ۱۵:۵۲

  15. صلوات ها 4


  16. #8

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    3,816
    حضور
    47 روز 14 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    16428



    در مکتب معنوی پائولو، مهم این است که انسان به دنبال رؤیاها و ندای قلب خود برود. اساساً ضرورتی ندارد که به دنبال خداشناسی باشد؛ چراکه به نظر او:

    کسی که به جست‌و‌جوی خدا می‌رود، دارد وقتش را تلف می‌کند. می‌تواند راه‌های بسیاری را طی کند، به آیین‌ها و فرقه‌های زیادی پناه ببرد، اما این‌گونه هرگز او را نخواهد یافت.خدا این جاست، اکنون کنار ما. می‌توانیماو را در این مِه، در این زمین، در این لباس‌ها، در این کفش‌ها ببینیم. ... این ملاقات آسان نیست، ... چون او مدام از ما می‌خواهد به دنبال رؤیاها و قلب خود برویم.

    از این مبانی فکری پائولو هم که بگذریم، و به فرض که اجازه داده شود به دنبال شناخت خدا باشیم، در نگاه تکثرگرایانه پائولو، شناخت هر کسی متفاوت خواهد بود. سرانجام، هر کس خدای خود ساخته‌ای دارد که با خدای دیگران تفاوت می‌کند. از این‌رو، پائولو به ادیان الاهی در مورد ارائه تصویر خاصی از خداوند اعتراض دارد و اعتراف می‌کند که «از تصور خدایی استاندارد شده، که به طور متعصبانه‌ای برای همه معتبر باشد، وحشت دارم.»

    ویرایش توسط سمیع : ۱۳۹۲/۰۸/۱۸ در ساعت ۱۵:۵۸

  17. صلوات ها 4


  18. #9

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    3,816
    حضور
    47 روز 14 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    16428




    نقد و بررسی
    الف. نمی‌توان وجود خدا را ثابت کرد.
    1. بهتر بود پائولو می‌گفت: من نمی‌توانم خدا را ثابت کنم. البته کمی نیز به او حق باید داد. اثبات خدای واحد سه گانه، در جهان مسیحی بسیار دشوار است. کتاب مقدس نیز هیچ دلیلی برای اثبات خدا ندارد. مسلمانان در فرهنگ اسلام با این مشکل مواجه نیستند. قرآن و روایات امامان معصوم
    ‰، به حکم عقلی و فطری بر وجود خداوند بسیار ارشاد کرده‌اند.
    2. هرچند تفصیل براهین اثبات وجود خدا را باید در منابع مستقل و مفصل جست‌وجو کرد، اما می‌توان برای کامل شدن نقد، به برهان سینوی در اثبات وجود خدا اشاره کرد:
    شکی نیست که در جهان موجودی وجود دارد. این موجود، یا وجود برای آن ضروری است و «واجب الوجود» است و یا «ممکن الوجود». این موجود، اگر واجب الوجود باشد که مطلوب ثابت است. اگر ممکن الوجود باشد، یعنی در وجودش «نیازمند» است. از آنجا که دور و تسلسل باطل است، یا باید به مدد واجب الوجود حاصل شده باشد، و یا به مدد چیزی که سرانجام به واجب الوجود می‌رسد. نتیجه اینکه، جهان را نمی‌توان بدون واجب الوجود، یا همان خدا تصور کرد.
    ب. شناخت هر کس از خدا متفاوت است.
    اینکه شناخت هر کس از خداوند متفاوت است، کلامی دو پهلو است. یک معنای آن این است که نمی‌توان خدای واحدی برای بشر تصور کرد. پائولو در نگاه تکثرگرایانه خود، به دنبال چنین برداشتی است. معنای دیگر این سخن است که، خدا یکی است و راه شناخت او هم برای همه انسان‌ها یکسان است. اما بسته به تفاوت استعدادها و قرب و بُعْد‌های معنوی، هر کس به اندازه خویش درکی دارد. این معنا پذیرفتنی است.


  19. صلوات ها 6


  20. #10

    عضویت
    جنسیت تير ۱۳۹۱
    علاقه
    اخلاق-فلسفه-عرفان
    نوشته
    3,816
    حضور
    47 روز 14 ساعت 8 دقیقه
    دریافت
    0
    آپلود
    0
    گالری
    0
    صلوات
    16428



    صفات خدا
    پائولو در بیان اهداف الاهیات مکتب خود خداوند را خطاکار، ظالم و بی‌حکمت معرفی می‌کند. وی خداوند را این گونه توصیف می‌کند تا بگوید: انسان معنوی هم می‌تواند چنین باشد. در اینجا به توصیف خداوند به این صفات از منظر ویمی‌پردازیم:
    الف. خطاکار
    خدایی که پائولو ترسیم می‌کند، خدایی بی‌نقص و بی عیب نیست. خدای او، گاه اشتباه می‌کند و گاه بندگانش تاوان اشتباهات او را بر دوش می‌کشند. یکی از اشتباهات خدا در مکتب پائولو در داستان آفرینش بوده است:
    ایزد زمان، پس از خلق گیتی هماهنگی آفرینش را یافت. اما کمبود بسیار مهمی را احساس کرد. یک همراه، که در این زیبایی با او سهیم شود. یک هزار سال برای آوردن پسری نیایش کرد. آنگاه که ایزد زمان به تمنای دلش دست یافت، پشیمان شد؛ زیرا دریافت تعادل جهان بسیار ناپایدار شده است. اما دیگر دیر شده بود و پسرش در راه بود. پشیمانی‌اش تنها به یک نتیجه انجامیده، پسر دیگری نیز در زهدانش پدید آمد. اسطوره می‌گوید: از نیایش آغازین خدای زمان، نیکی پدید آمد و از پشیمانی‌اش بدی.
    در داستان «شیطان و دوشیزه پریم»، وقتی خارجی با ندای درونش گفتگو می‌کند تا علت و منشأیی برای شرّ بیابد، ندای درونش به او می‌گوید: «تلاش برای کشف دلیل وجودی‌ات بی‌فایده است. اگر توضیحی می‌خواهی می‌توانی به خودت بگویی من روشی هستم که خدا برای تنبیه خودش یافته است؛ تنبیه خودش به خاطر اینکه در یک لحظه غفلت، تصمیم گرفت جهان را خلق کند.»
    هدف از ترسیم چنین خدایی، که اشتباه می‌کند، این است که به انسان در راه معنویت القاء شود: خداوند هم اشتباه می‌کند. از این‌رو، او نباید نگران اشتباهات خود باشد. انسان در مناجاتش با خداوند می‌تواند بگوید: خدایا اگر فهرست گناهان مرا به گناهان خودت مقایسه کنی، می‌بینی که تو به من بدهکاری. اما امروز روز آمرزش است. پس بخشش خود را نثارم کن و من نیز تو را می‌بخشم، تا همچنان در کنار هم حرکت کنیم.

    ویرایش توسط سمیع : ۱۳۹۲/۰۸/۱۸ در ساعت ۱۷:۳۷

  21. صلوات ها 4


صفحه 1 از 9 123 ... آخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربرانی که این موضوع را مشاهده کرده اند: 2

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
^

ورود

ورود